Schumacher klar för Mercedes

Kungaklassen av motorsport...
Gösta

Inlägg av Gösta »

JTarnstrom skrev:..........Dessutom kommer nästa säsong att vara annorlunda i och med att tankstoppen försvinner. Det kommer att gynna förare av Schumachers karaktär.
VA?? Trodde det skulle missgynna Maestro! Var det inte folk som gnällde att Maestro bara kunde göra sk "depåomkörningar"?? :D
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
F1-fan

Inlägg av F1-fan »

Klart och klart?? Finns inget på Michaels hemsida ännu men det kommer nog inom kort :D
Han vill väl testa nacken först?
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Mercedes kommer när som helst att bekräfta det. Men jag avvaktar tills det är klart innan jag skriver om det på Forza.
Bild
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Tyskland jublar

Schumacher har skrivit på för en comeback – får 73 miljoner för ett år
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/m ... 6335562.ab

Jaha, så var nästa säsong förstörd :D
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

platt skrev:
Tyskland jublar

Schumacher har skrivit på för en comeback – får 73 miljoner för ett år
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/m ... 6335562.ab

Jaha, så var nästa säsong förstörd :D
Vad jag vet så ska en telefonpresskonferens hållas klockan 11:30 CET. Innan dess är det bara rykten, även om de kommer att hålla denna gång...
Bild
Användarens profilbild
pitepudas

Inlägg av pitepudas »

Tänk om det är Coulthard eller nån annan som är klar.........
Vilken antiklimax :o :o :o :o
Användarens profilbild
Pepparkvarnen

Inlägg av Pepparkvarnen »

Nu är det klart.
Schumacher makes F1 return

Michael Schumacher will return to Formula in 2010, after Mercedes GP confirmed on Wednesday that the seven-time world champion is joining its team next year.

The German has been linked with the outfit ever since Mercedes-Benz took over Brawn GP, and he finally concluded his deal to make a sensational F1 return earlier this week.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/80651
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Har ogillat honom sen 96 ungefär men ska hålla lite på honom nästa år eftersom han har blivit så sympatisk. Hoppas han inte gör en Senna.
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

2010 blir ett test, går det bra kommer han att köra till 2012 då "kronprinsen" Sebastian Vettel tar över när han lämnar Red Bull.
Bild
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

He finally concluded a three-year deal to make a sensational F1 return on Tuesday evening.
Har jag fattat rätt att han har kontrakt för 3 år? Det var väl lite övermodigt.
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

platt skrev:
He finally concluded a three-year deal to make a sensational F1 return on Tuesday evening.
Det har figurerat lite olika och det har nämnts ett ettårskontrakt men skriver Autosport treårigt så brukar det stämma.

Jaha, det sista beviset för att ******* blev avpolleterad i förtid från Ferrari.
I was misled and that is the way it went
F1-fan

Inlägg av F1-fan »

Schumacher Statement

By Phil Huff
December 23 2009
Mercedes GP driver Michael Schumacher prepared a statement for when his arrival at Brackley became official. In it he thanks Ferrari, talks about the challenges facing him, and how he's 'super excited' but the prospect of fighting for the 2010 championship. "I have decided to return to Formula One. Mercedes GP and I agreed on teaming up for the coming seasons. And to be honest, I'm already super excited by the prospect to be back in a F1 cockpit.

"I don't want to deny at all that the idea of a German F1 team extremely tempts me. I guess every German driver would feel this way. And of course it plays a major role that I again can work together with Ross at Mercedes GP. Above all, however, my old hunger for racing is back. In Abu Dhabi, when Ross asked me if I could imagine returning to F1, I felt that I wasn't ready for it. But only two weeks later, when he called me once again, I realized that my old passion was returning. Suddenly I was on fire again. For me, the imagination to be back in a F1 car and to compete for the world championships is exciting and extremely inspiring.

"That is why my thoughts initially go to Ferrari. I'm very pleased that the split-up goes off that harmoniously and that we are still on friendly terms with each other. I would really like to thank Luca di Montezemolo and the whole Ferrari team big time for the time we spent together and for giving me the opportunity to leave Ferrari in friendship. It's such deeds that make up a true friendship, as even though the contract has not yet been signed, we had promised each other to further cooperate by shaking hands. I will always carry a big part of Ferrari in my heart and I will never forget the sympathy and passion of the 'tifosi'. They supported my all over the world with their devotion - thank you very much for that!

"I didn't take this decision lightly at all, especially because of that. Ferrari and I have been working together for 14 years and I've experienced a lot of great moments with the team during this time. Most of my life as a Formula 1 driver is 'red' and so there is strong solidarity and loyalty to these guys who have accompanied me and have always built great cars for me. This solidarity will remain, even though our teams will be competitors on the race track - because I'm certain that Ferrari will regain its former strength since the crew is really strong and committed.

"Mercedes GP will be a new challenge for me which is extremely attractive. I have no doubt at all that the team will be really strong. They showed by winning the two world championships that there is meshing a fascinating mixture of high professionalism and deepest passion. The relation between the competence of Mercedes and the current world champion team is extremely attractive and promises a good performance. I think the duels on the race track will be electrifying. Especially since I've got the feeling as if, for me personally, the circle closes after all the years I spent in Formula One. I concluded my first ever driver's contract with Mercedes - back then in Group C and Le Mans - and Mercedes also supported me when entering the F1.

"Until recently, I was absolutely sure that I had ended my career as a race driver at Ferrari. But sometimes things change suddenly and unexpectedly. All of a sudden, the framework conditions aren't the same anymore. At that point, you have to reconsider the decisions you've made. And, to tell the truth, the failed comeback attempt last summer gave me reason to reconsider my situation. I was surprised myself how fast and how strong I committed myself to this topic again. Apparently, my batteries recharged completely during the last three years. And when - thanks to Ross - the opportunity arose to drive for Mercedes GP, I realized that my old motivation was back, full of fresh energy and great force.

"Physically, I feel absolutely fit. I already realized in summer how fast I achieved my former performance values by exercising specifically. And ever since, I kept on exercising. My neck is absolutely free of complaints. I can now do the same neck work-out as I did when I was still racing. This wasn't possible in summer because back then only five months had passed since my accident and so my neck wasn't cured completely. In the meantime this isn't a problem any more.

"I absolutely enjoyed my current life in those three years, doing a lot of things. There were no bored feelings or something like this, I was doing Karting and Biking without big hazzle. Now I am geared up to compete on a serious level again. I know that my change of mind happened rather suddenly and I think it's great that Corinna appreciates my passion and that she absolutely backs me and my decision. When I told her about my plans, she immediately felt that I am serious about it and she instantly gave her approval.

"To put it simply: I'm totally fired up for next year!"
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Usch jag gråter nu, fan vilken lycka! tänk att få se karln i bilen igen! :up:
:up:

Känns dock konstigt att de är i en Merceders, jag får sälja min BMW helt enkelt :D
Användarens profilbild
olag

Inlägg av olag »

Cheever skrev:
platt skrev:
Det har figurerat lite olika och det har nämnts ett ettårskontrakt men skriver Autosport treårigt så brukar det stämma.

Jaha, det sista beviset för att ******* blev avpolleterad i förtid från Ferrari.
Precis som Kimi blev :wink:
FIA = Ferrari International Assistance
Användarens profilbild
Salo

Inlägg av Salo »

Totalt mörker :cry: :cry:
Jag är inte ung nog för att veta allt...
Användarens profilbild
PC:

Inlägg av PC: »

Äckligt. :D
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Ja det var som tusan även om tanken slog mig dagen då Mercedes tog över stallet.

Blir hur som helst jäkligt intressant att se "försteförarna" Alonso, Hamilton, Schumacher och Vettel i förmodade toppbilar där dessutom Massa, Button, Rosberg och Webber kommer vilja ha nåt att säga.
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Tänk att ha något att se fram emot i livet igen :)
Användarens profilbild
Lenny

Inlägg av Lenny »

It is confirmed...

He is back..

"I`m ready for some serious stuff now"

Nu är det vår tur att ligga på våra bara knän,, men av tacksamhet. :wor: :wor:

Er som inte förstår vad detta betyder för sporten kan jag bara beklaga.

För oss som av någon anledning älskar den här sporten, är det svårt att tänka sig en större eller bättre present.. :dance:
Saknar de gamla mästarna...
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Är det ingen som tänkt på att förra årets Brawn var en Honda, betald av Honda. Nästa års bil är alltså en japansk Mercedes. :D
Bild
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

olag skrev:
Cheever skrev:
platt skrev: Har jag fattat rätt att han har kontrakt för 3 år? Det var väl lite övermodigt.

Precis som Kimi blev :wink:
Inte alls, Kimi fick x antal millar och kicken. Tog pengarna och stack.
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Pastis skrev:Är det ingen som tänkt på att förra årets Brawn var en Honda, betald av Honda. Nästa års bil är alltså en japansk Mercedes. :D
:D . Är det någon som har läst någon komentar från Honda under året om dom ångrade sin lila affär med Brawn. Det måste ha känts jäkligt snopet att vara så nära men ändå så långt bort :D
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

El Scorcho skrev:Har ogillat honom sen 96 ungefär men ska hålla lite på honom nästa år eftersom han har blivit så sympatisk. Hoppas han inte gör en Senna.
Hoppas han inte gör en Prost.
Användarens profilbild
Salo

Inlägg av Salo »

Pastis skrev:Nästa års bil är alltså en japansk Mercedes. :D
Schumacher + Japansk Mercedes som sagt en olycka kommer sällan ensam tror jag stannar kvar som McLaren supporter :whistle:

God Hjul på er alla :xmas2:
Jag är inte ung nog för att veta allt...
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

ANFRAN skrev:
El Scorcho skrev:Har ogillat honom sen 96 ungefär men ska hålla lite på honom nästa år eftersom han har blivit så sympatisk. Hoppas han inte gör en Senna.
Öhh, du menar att hans näsa ska växa, eller?
Bild
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Vem bryr sig om hans nösa, jag är mer intresserad över om han kommer kunna vara konkurrenskraftig igen...de kommer bli mycket intressant, motivationen har han absolut nu men finns känslan kvar???
Användarens profilbild
PC:

Inlägg av PC: »

Pastis skrev:
ANFRAN skrev:
Tja hakan får vi väl hoppas har växt färdigt i alla fall... :D
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

PC: skrev:
Pastis skrev:
ANFRAN skrev: Hoppas han inte gör en Prost.
Tja hakan får vi väl hoppas har växt färdigt i alla fall... :D
Kan eventuell vara så att ANFRAN menar att det vore illa om han vann VM efter sin comeback, och det kan jag hålla med om. Inte för att parkeringsmästaren är i närheten av Prosts klass.
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Cheeever ? tror du på riktigt att Prost är bättre än schumacher?
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Crazy F1 skrev:Cheeever ? tror du på riktigt att Prost är bättre än schumacher?
Jag är inte religös, och tror därmed således ytterst sällan.

Allvarligt, jag rankar Prost högre än Schumacher, ja. Som förare, som människa, som sportsman, som som... (avbruten)
Jippe

Inlägg av Jippe »

O en sån fin Julklapp
Sit Rubens sit!
- Good boy
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Jag ska inte avbryta dig, undrade bara om du skojade.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Cheever skrev:

Allvarligt, jag rankar Prost högre än Schumacher, ja. Som förare, som människa, som sportsman, som som... (avbruten)
näsa?
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
Beaner

Inlägg av Beaner »

Trots att Schumi alltid toppat min hatlista när det gäller F1-förare ska det ändå bli roligt att se honom bakom ratten igen.

Jag ska se Belgiens GP live i augusti och jag antar att läktarna kommer bestå av 80% galna tyskar... precis som de gjorde säsongen 2000 då jag också var på plats. Den gången blev Schumi förnedrad av Häkkinen i samband av en varvning på Ricardo Zonta. Kan den historien upprepa sig 10 år senare?

Hur som helst, intresset för F1 kommer garanterat öka nu när åldermannen är tillbaka i cirkusen.
Second place = First loser
Zetor

Inlägg av Zetor »

Tror inte Shumacher har något kvar att ge i F1.
Möjligen om han har en övelägsen bil, men inte annars.
Hungriga vargar kommer att jaga om inte livet ur han så blir
han sittande i bollhavet :D
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Jag hoppas du har fel Zetor.
Gösta

Inlägg av Gösta »

Detta är det näst bästa som kunde hända F1. Det bästa hände redan då kimi sparkades ut ur Ferrari.

Underbar sässong framför oss.

Maestro är tillbax. Oavsett hur han presterar så är det en speciell kännsla att se en förare av hans kaliber, 7WDC titlar, och som har slagit ALLT som han tävlat mot. FANTASTISKT.

Nu är det dax att börja boka lite GP´n. :D

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Japp gösta, jag grät innan, bättre julklapp finns inte, de är säkert en sån här lycka man känner när ens barn föds :D
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

JTarnstrom skrev:
Cheever skrev:

näsa?
Jag tror att näsan och hakan tar ut varandra så där är det ganska jämt.
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Gösta skrev:Detta är det näst bästa som kunde hända F1. Det bästa hände redan då kimi sparkades ut ur Ferrari.

Maestro är tillbax. Oavsett hur han presterar så ärnte det en speciell kännsla att se en förare av hans kaliber, 7WDC titlar, och som har slagit ALLT som han tävlat mot. FANTASTISKT.

Där har du nog fel! inte Senna :wink:
Användarens profilbild
Strikt

Inlägg av Strikt »

F1 har varit lite trist dom senaste åren, jag har inte haft någon riktig favorit att heja på, Kimi har fått agera reservfavorit när inte kungen medverkat. Det känns lite i hjärtat nu när den bäste är tillbaka.

Alain Prost? Skulle han gå att jämföra med Schumacher? Haha, skulle inte tro det....
Nu väntar vi bara på Häkkinens comeback, jag glömmer aldrig presskonferenserna med Mika, det sneda leendet, hans skämtsamma uttalanden.
http://www.youtube.com/watch?v=rRIq3UhoB-M
26 sekunder in i klippet, han va lite av kung han också
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

För mig måste är fighterna mellan schumi och Hakkinen klassiska, de känns som de var två förare som respekterade varandra på något ovanligt sätt.

Schumi slog visst Senna, i fyra raka lopp innan denna tragiskt omkom.

Nu kastar ja sten i glashuset men jag skulle vilja säga att mycket snack om senna är som snacket om Michael Jackson.

MJ har alltid varit en av historiens största och bäsa artister i mina och många andras ögon men han fick mycket skit de sista året. När han dog så blev han dock helgonförklarad och då hade han aldrig gjort något fel och han var/blev då den största genom tiderna, vad jag vill säga är att hade senna inte dött så hade han fortfarande varit väldigt stor, men de hjälpte absolut på hans rykte att dö. Att dö säljer, de är tragiskt att de ska behöva vara så men de är bra för rykte och affärerna...hade MS dött är jag övertygad om att han hade varit överst på alla listor över störst genom tiderna. Nu är han ju visserligen det på många ändå :D

Titta på hur många miljarder MJ har dragit in sen han dog 2.4 MILJARDER PÅ ETT HALVÅR! de hade han inte gjort som levande.
Användarens profilbild
Silverkatten

Inlägg av Silverkatten »

Jo, det säljer att omkomma på racerbanan. De förare som har förolyckats placeras ofta några snäpp högre än de som överlevede racingen. Det de skulle kunnat åstakomma om de bara funnits kvar är så mycke större än det som faktiskt går att genomföra.

Sen kan man ju säga att topplistor är ganska svåra hur som helst. De får inte vara direkta kopior av rekordlistorna, då bli de meningslösa. Att alltså sätta Schumacher och Fangio som etta och tvåa går inte för sig eller?
Gösta

Inlägg av Gösta »

platt skrev:
Gösta skrev:Detta är det näst bästa som kunde hända F1. Det bästa hände redan då kimi sparkades ut ur Ferrari.

Maestro är tillbax. Oavsett hur han presterar så ärnte det en speciell kännsla att se en förare av hans kaliber, 7WDC titlar, och som har slagit ALLT som han tävlat mot. FANTASTISKT.

Där har du nog fel! inte Senna :wink:
Kanske förnedrade han Senna mest av alla. De inledande loppen 1994 så tror jag att Maestro tog en poäng eller två mer än Senna, denne förivrade sig lite på Imola med känt resultat.

En ung fräch blivande 7 faldig WDC mot en stressad hypad och mer och mer frustrerad brasse som tiden sprungit ifrån.

Redan 1á året som Maestro körde hela sässongen spöade han Senna. Året var 1992. Året efter (1993) så hade maestro lite otur sammtidigt som Senna körde en bil som var oändligt mycket bättre. 1994 så inledde Maestro med 3 segrar och Senna med 3 DNF. Så nog har Maestro spöat Senna så det visslar om det.
Senast redigerad av Gösta den tor dec 24, 2009 11:05, redigerad totalt 2 gånger.

Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Strikt skrev: Alain Prost? Skulle han gå att jämföra med Schumacher? Haha, skulle inte tro det....
Nä det är sant, Schumacher kommer inte i närheten av Prosts klass.
Gösta

Inlägg av Gösta »

Cheever skrev:
Strikt skrev: Alain Prost? Skulle han gå att jämföra med Schumacher? Haha, skulle inte tro det....
Nä det är sant, Schumacher kommer inte i närheten av Prosts klass.
Chev, Prost var jätteduktig. Men han håller inte den klassen att bli jämförd med Maestro. Prost skall jämföras med andra jätteduktiga förare som Hill, Patrese, Lauda, Senna, mfl. tt det bara talas om att jämföra Prost med Maestro är en stor ära för Prost, det är ärofullt men jämförelsen haltar.

Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

De där med statistik är en rätt kul sak som jag gärna tittar på eftersom schumacher toppar istort sett varje lista :D Men visst den säger ju inte allt.

Jo du min gode gösta, schumacher vann de första 4 loppen 94 så han tog nog rätt många poäng mer än vad senna gjorde, seddan behövde schumacher 20 starter mindre på sig för att komma upp i lika många vinster (41) som senna gjorde. Däremot kan man ju odiskutabelt säga att Senna var bäst när de gäller pole positions, schumi behövde nog 60 lopp mer tror jag för att slå rekordet.
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Det är bra att du har humorn i behåll efter nikotinbortfallet, kämpa på Gösta :up:
Användarens profilbild
olag

Inlägg av olag »

2010 året då jag inte vet vilket team som man ska hålla på :-?

Har alltid gillat McLaren men dom har en knapp som kör där i år...Skulle hålla på Silverpilen istället men dom har en gammal tysk som jag inte tål :S

Dom röda är inte att tänka på dels för dom är just dom röda men dels är det pga deras förare...
FIA = Ferrari International Assistance
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Gösta skrev: De inledande loppen 1994 så tror jag att Maestro tog en poäng eller två mer än Senna,
[...]
1994 så inledde Maestro med 3 segrar och Senna med 3 DNF.
Hur går det här ihop?