Trist läge för Nico. Går det bra så är det då givetvis von Kerpen som skall hyllas...Fredrik i Trollhättan skrev:Tror du det? Jag tror tvärt om att Schumacher/Brawn kommer hjälpa fram Nico och han skulle definitivt vinna på en säsong tillsammans med dom två. Det finns ingen som skulle blanda ihop vem av MS och NR som är teamets stjärna...JTarnstrom skrev:Dock tror jag att han kommer att vara oerhört motiverad, i synnerhet som Ross Brawn finns där (bandet dem emellan kan komma att bli ett problem för Nico att hantera).
Schumacher klar för Mercedes
-
- Inlägg: 1564
- Blev medlem: ons jul 02, 2003 11:03
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Jag skrev "kan bli". Handlar mer om ifall Nico kommer att känna sig åsidosatt. Blir Shumis ord lag så är det väldigt svårt för Nico att hävda sig gentemot Schumi/Brawn. Vem tror du att Brawn litar mest på? Ibland behöer förare få gå sin egen väg, det har vi sett många exempel på.Fredrik i Trollhättan skrev:Tror du det? Jag tror tvärt om att Schumacher/Brawn kommer hjälpa fram Nico och han skulle definitivt vinna på en säsong tillsammans med dom två. Det finns ingen som skulle blanda ihop vem av MS och NR som är teamets stjärna...JTarnstrom skrev:Dock tror jag att han kommer att vara oerhört motiverad, i synnerhet som Ross Brawn finns där (bandet dem emellan kan komma att bli ett problem för Nico att hantera).
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 220
- Blev medlem: tis sep 30, 2003 15:42
-
- Inlägg: 1564
- Blev medlem: ons jul 02, 2003 11:03
-
- Inlägg: 198
- Blev medlem: ons dec 01, 2004 12:11
-
- Inlägg: 220
- Blev medlem: tis sep 30, 2003 15:42
Fart har det varit, men skandaler som rullats om om fusk och medvetna crasher har saboterat intresse och förtroende.PC: skrev:Så det har inte varit någon fart i år då...?Jippe skrev:Schumi behövs för att försöka få lite fart på F1 igen efter bla årets skandaler.
Kom igen, lansera det nu då
Sit Rubens sit!
- Good boy
- Good boy
-
- Inlägg: 3111
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 1564
- Blev medlem: ons jul 02, 2003 11:03
Tja... fast det tillhörde ju snarare en tidigare säsong och eftersom Renault ändå gått kräftgång i år så gjorde det liksom varken till eller ifrån.Jippe skrev:Fart har det varit, men skandaler som rullats om om fusk och medvetna crasher har saboterat intresse och förtroende.PC: skrev:Så det har inte varit någon fart i år då...?Jippe skrev:Schumi behövs för att försöka få lite fart på F1 igen efter bla årets skandaler.
Kom igen, lansera det nu då
Om du sen inte vill se någon som "tänjer" på reglementet så är jag lite oförstående för hur du kan hylla von Kerpens comeback. Maken till "tänjare" och förtroende-missbrukare får man leta efter...
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
-
- Inlägg: 1564
- Blev medlem: ons jul 02, 2003 11:03
-
- Inlägg: 3027
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Ankeborg
-
- Inlägg: 590
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
-
- Inlägg: 8583
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 590
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
Cheever skrev: Hur menar du nu och vad har det med Schumacher att göra?
Sorry, måste kanske citera ordentligt.Jippe skrev:PC: skrev:Så det har inte varit någon fart i år då...?Jippe skrev:Schumi behövs för att försöka få lite fart på F1 igen efter bla årets skandaler.
Kom igen, lansera det nu då
Fart har det varit, men skandaler som rullats om om fusk och medvetna crasher har saboterat intresse och förtroende.
-
- Inlägg: 4443
- Blev medlem: sön jul 28, 2002 02:00
- Ort: Norrköping
Schumacher reveals comeback is close
http://www.autosport.com/news/report.php/id/80623
http://www.autosport.com/news/report.php/id/80623
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
-
- Inlägg: 8583
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Ferrari verkar inte vara helt imponerade av parkeringsmästarens återkomst till F1.
Sen en märklig kommentar av Montezemolo, vad menar han egentligen med:
Sen en märklig kommentar av Montezemolo, vad menar han egentligen med:
Di Montezemolo said that he believed that it was a 'new Schumacher' who was pursuing a future with Mercedes-Benz.
"The real Michael Schumacher always told me he would finish his career at Ferrari," he said.
I was misled and that is the way it went
-
- Inlägg: 590
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
-
- Inlägg: 239
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
Jag läste i en Autosport-tidning för ett tag sedan att Alonso inte ville ha Schumacher hängande i Ferrari-depån nästa år. Han var väl orolig för att drabbas av samma förbannelse som Kimi...Cheever skrev:Ferrari verkar inte vara helt imponerade av parkeringsmästarens återkomst till F1.
Sen en märklig kommentar av Montezemolo, vad menar han egentligen med:Di Montezemolo said that he believed that it was a 'new Schumacher' who was pursuing a future with Mercedes-Benz.
"The real Michael Schumacher always told me he would finish his career at Ferrari," he said.
Jag tycker Montezemolo låter ganska resonlig i sina uttalanden. Självklart är det en förlust att tappa en sådan tillgång som Schumacher har varit för Ferrari rent medialt och PR-mässigt, men eftersom Ferrari inte har så mycket att erbjuda Schumacher längre är det väl inte så konstigt att han söker sig till en annan arbetsgivare. Detta inser förstås Montezemolo också även om det innebär att han får se med "nya" ögon på Schumacher.
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Luca är en pajas av ståra mått. Mosleys beskrivning av honom som en bella figura är pang på. Jag tror att Luca kommer att få Ferrari-fansen mot sig om han inte täpper igen truten snart.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 239
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
-
- Inlägg: 977
- Blev medlem: ons okt 08, 2008 00:12
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
Detta måste vara en av ganska få saker på sistone han haft rätt om?JTarnstrom skrev:Luca är en pajas av ståra mått. Mosleys beskrivning av honom som en bella figura är pang på. Jag tror att Luca kommer att få Ferrari-fansen mot sig om han inte täpper igen truten snart.
Märkligt det här;
dessa två hade sina hemliga fikapauser och alla såg upp till dem för något år sen. Nu är de kejsare utan kläder och snart utskrattade överallt?
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
- Inlägg: 260
- Blev medlem: fre mar 07, 2003 16:24
- Ort: Kristineberg
Inte helt nöjd med att von Kerpen de Fusque dyker in i ett av mina favvostall så här, hade nog hellre sett Kimi faktiskt men visst finns det en spännigsfaktor i comebacken. I bästa fall får Nico en resa som utvecklar honom men det känns som det lika gärna kan bli en stop 'n go o det vore ju synd på en fin-fin racer.
Håller fullständigt med Tärnan ang. di Montezemolo, rätt billigt att komma ut så här men hans kurs har varit på dekis hela säsongen imho.
Håller fullständigt med Tärnan ang. di Montezemolo, rätt billigt att komma ut så här men hans kurs har varit på dekis hela säsongen imho.
-
- Inlägg: 590
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
Brawn är smartare än att han anställer Kimi, han lämnade ju tom Ferrari för att han kom dit (och för att Schummi slutade).
Nico kan få en fantastisk resa om han hanterar det rätt. Tror han däremot att han ska vara jämställd med Schummi så får han nog tänka om. De spelar ju inte riktigt i samma liga när det gäller uppmärksamhet. Han kan ju mycket väl vara snabbare, så klart.
Nico kan få en fantastisk resa om han hanterar det rätt. Tror han däremot att han ska vara jämställd med Schummi så får han nog tänka om. De spelar ju inte riktigt i samma liga när det gäller uppmärksamhet. Han kan ju mycket väl vara snabbare, så klart.
-
- Inlägg: 1258
- Blev medlem: tis apr 16, 2002 02:00
- Ort: Landet lagom
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
Brawn hade anställt Kimi om Kimi hade velat dit, så du vet.Silverkatten skrev:Brawn är smartare än att han anställer Kimi, han lämnade ju tom Ferrari för att han kom dit (och för att Schummi slutade).
Nico kan få en fantastisk resa om han hanterar det rätt. Tror han däremot att han ska vara jämställd med Schummi så får han nog tänka om. De spelar ju inte riktigt i samma liga när det gäller uppmärksamhet. Han kan ju mycket väl vara snabbare, så klart.
Men fortsätt skjut från höften du, men inse att du missar även lagårdsväggarna. Vi andra vet att det finns ett sikte på bössan också.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
- Inlägg: 590
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
-
- Inlägg: 3111
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 1258
- Blev medlem: tis apr 16, 2002 02:00
- Ort: Landet lagom
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
Det måste ha varit därför som Brawn ansåg 7 miljoner euro vara för mycket för Kimi men 20 miljoner pund är ok för Schumacher.Jari skrev:Brawn hade anställt Kimi om Kimi hade velat dit, så du vet.
Keep on dreaming.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
#88
Äntligen!
#88
Äntligen!
-
- Inlägg: 223
- Blev medlem: tor dec 11, 2003 14:12
Artikel från Autosport, Quentin Spurring
Michael Schumacher told the president of Ferrari in a telephone conversation this week that he expected to make a Formula One comeback in 2010 with Mercedes-Benz.
German media reports suggest that the deal has been done subject to the fitness of the seven-time world champion, who was unable to make a comeback with Ferrari last September due to a neck injury sustained in a motorcycle accident earlier in the year.
While hosting a pre-Christmas lunch in Maranello, Ferrari boss Luca di Montezemolo said of Schumacher: “We spoke yesterday [Wednesday]. He told me there was a strong possibility [that he would race for Mercedes Grand Prix], but it was not 100-percent decided.
Di Montezemolo, who apparently was surprised, added, “I thought there must be someone else who sounded like him. The real Michael Schumacher is a Ferrari consultant who confirmed to me that he will finish his career with Ferrari. The other one is also German, he has the same name, same age, 40 or 41, but this one has decided to do a new career. Everybody can do what they prefer in life. It is wonderful he wants to try again. I like these people. But it is not the Michael I know. It is his twin.”
Di Montezemolo continued:
“I have cried in this job twice. The first time was in 1975 at Monza when Niki [Lauda] won the championship for Ferrari for the first time in 13 years. The second time was when Michael got out of the car for the last time at a track day. It was very moving. For me, this is difficult. If I talk with him as a friend and see this determination [to race again], I am pleased. But as the president of Ferrari, I am sad. He has given a lot to Ferrari and received a lot from us.
“This is why we have to accept that there is another guy called Michael, not the real Michael that we knew. I don’t know what the possibilities are at Mercedes for this other Michael.”
The irony here is that it was di Montezemolo who first got Schumacher fired up about making a comeback, when he asked the seven-time world champion to stand in for the injured Felipe Massa after last year’s Hungarian Grand Prix.
“I called Michael and told him I needed his help to replace Felipe,” di Montezemolo said. “For five minutes he said no. I had to convince him to consider it. Then he said yes. When I spoke to him again, he had been to see his doctor in Germany. He said he could not do anything because of the problems with his neck. He was more than sad–he was destroyed.”
It seems that once introduced to the idea of racing again, Schumacher became set on it. With Massa and Fernando Alonso signed up for 2010, however, there was no vacancy at Ferrari, which was why, as di Montezemolo has now confirmed, the Scuderia tried to persuade the FIA to change the rules and allow teams to race a third car.
Separately, the German newspaper, Bild reported that Schumacher’s 2010 Mercedes Grand Prix deal had been signed subject to the medical examinations, and that his program would begin before the end of this month in Abu Dhabi, where he would drive a GP2 car on the Yas Island circuit.
Mercedes-Benz Motorsport director Norbert Haug has declined to comment. However, Daimler boss Dieter Zetsche confirmed to Bild that the identity of the team’s second driver would not be announced until after the New Year.
All the signs are that subject to the condition of his neck, Schumacher will be Nico Rosberg’s teammate next season, racing for the brand that got him started in big-time motor racing.
Schumacher will be 41 on Jan. 3. His younger rivals might care to note that Juan Fangio did not even race a Grand Prix car until he was 38 years old, won his first world championship two years later, and clinched his fifth title at the age of 46.
Michael Schumacher told the president of Ferrari in a telephone conversation this week that he expected to make a Formula One comeback in 2010 with Mercedes-Benz.
German media reports suggest that the deal has been done subject to the fitness of the seven-time world champion, who was unable to make a comeback with Ferrari last September due to a neck injury sustained in a motorcycle accident earlier in the year.
While hosting a pre-Christmas lunch in Maranello, Ferrari boss Luca di Montezemolo said of Schumacher: “We spoke yesterday [Wednesday]. He told me there was a strong possibility [that he would race for Mercedes Grand Prix], but it was not 100-percent decided.
Di Montezemolo, who apparently was surprised, added, “I thought there must be someone else who sounded like him. The real Michael Schumacher is a Ferrari consultant who confirmed to me that he will finish his career with Ferrari. The other one is also German, he has the same name, same age, 40 or 41, but this one has decided to do a new career. Everybody can do what they prefer in life. It is wonderful he wants to try again. I like these people. But it is not the Michael I know. It is his twin.”
Di Montezemolo continued:
“I have cried in this job twice. The first time was in 1975 at Monza when Niki [Lauda] won the championship for Ferrari for the first time in 13 years. The second time was when Michael got out of the car for the last time at a track day. It was very moving. For me, this is difficult. If I talk with him as a friend and see this determination [to race again], I am pleased. But as the president of Ferrari, I am sad. He has given a lot to Ferrari and received a lot from us.
“This is why we have to accept that there is another guy called Michael, not the real Michael that we knew. I don’t know what the possibilities are at Mercedes for this other Michael.”
The irony here is that it was di Montezemolo who first got Schumacher fired up about making a comeback, when he asked the seven-time world champion to stand in for the injured Felipe Massa after last year’s Hungarian Grand Prix.
“I called Michael and told him I needed his help to replace Felipe,” di Montezemolo said. “For five minutes he said no. I had to convince him to consider it. Then he said yes. When I spoke to him again, he had been to see his doctor in Germany. He said he could not do anything because of the problems with his neck. He was more than sad–he was destroyed.”
It seems that once introduced to the idea of racing again, Schumacher became set on it. With Massa and Fernando Alonso signed up for 2010, however, there was no vacancy at Ferrari, which was why, as di Montezemolo has now confirmed, the Scuderia tried to persuade the FIA to change the rules and allow teams to race a third car.
Separately, the German newspaper, Bild reported that Schumacher’s 2010 Mercedes Grand Prix deal had been signed subject to the medical examinations, and that his program would begin before the end of this month in Abu Dhabi, where he would drive a GP2 car on the Yas Island circuit.
Mercedes-Benz Motorsport director Norbert Haug has declined to comment. However, Daimler boss Dieter Zetsche confirmed to Bild that the identity of the team’s second driver would not be announced until after the New Year.
All the signs are that subject to the condition of his neck, Schumacher will be Nico Rosberg’s teammate next season, racing for the brand that got him started in big-time motor racing.
Schumacher will be 41 on Jan. 3. His younger rivals might care to note that Juan Fangio did not even race a Grand Prix car until he was 38 years old, won his first world championship two years later, and clinched his fifth title at the age of 46.
-
- Inlägg: 925
- Blev medlem: mån feb 28, 2005 16:51
-
- Inlägg: 177
- Blev medlem: sön jul 06, 2003 09:00
- Ort: Västgöte.
Jag tror att han kommer att köra ihjäl sig OM han kommer tillbaks.
Vid mer än ett tillfälle har han uttryckt att han kommer att lägga av om han inte längre hänger med i tempot utan att ta för stora risker.
Han hade svårt med tempot dom sista åren, har han och alla andra glömt det?
Men vem vet, göra ”comeback” och köra ihjäl sig vore kanske ett sätt (det enda möjliga) att komma förbi Senna i historieböckerna.
//S
Vid mer än ett tillfälle har han uttryckt att han kommer att lägga av om han inte längre hänger med i tempot utan att ta för stora risker.
Han hade svårt med tempot dom sista åren, har han och alla andra glömt det?
Men vem vet, göra ”comeback” och köra ihjäl sig vore kanske ett sätt (det enda möjliga) att komma förbi Senna i historieböckerna.
//S
"All bleeding eventually stops."
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Om nästa säsong kommer att likna årets så kommer det att handla mindre om att vinna varje race och mer om att minimera sina förluster. Schumacher är fortfarande minst lika bra som Barrichello och då finns det absolut en chans att vinna mästerskapet. Dessutom kommer nästa säsong att vara annorlunda i och med att tankstoppen försvinner. Det kommer att gynna förare av Schumachers karaktär.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 590
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
Ok, du kanske har rätt, men ser två fel. Schumcher var inte slut när han la av. Han var betydligt närmare WM-titeln än de flesta F1-förare kommer bli någonsin. Han slutade alltså förtidigt och han hade inte svårt med tempot.Slusk skrev:Jag tror att han kommer att köra ihjäl sig OM han kommer tillbaks.
Vid mer än ett tillfälle har han uttryckt att han kommer att lägga av om han inte längre hänger med i tempot utan att ta för stora risker.
Han hade svårt med tempot dom sista åren, har han och alla andra glömt det?
Men vem vet, göra ”comeback” och köra ihjäl sig vore kanske ett sätt (det enda möjliga) att komma förbi Senna i historieböckerna.
//S
Vad som händer nästa år är det ju ingen som vet. Men om han kör så kommer det ju ske med glöd och glädje, vilket borde gynna resultaten.
-
- Inlägg: 925
- Blev medlem: mån feb 28, 2005 16:51
Svårt med tempot? 2004 tog han förmodligen historiens mest överlägsna VM-titel med nästan 150 inkörda poäng.
2005 hade Ferrarin svårt att anpassa bilen efter de hårda däcken som var nödgade att hålla för en hel race-distans. Trots detta faktum spöade han Barrichello (62p - 38p) rätt ordentligt, samme Barrichello som detta år slutade 18p efter årets WDC. Schumi tog nacksving på sin Ferrari och slutade trea i VM. Bakom Alonso och Räikkönens Michelin-beklädda bilar som vid fler än ett tillfälle tummat på säkerhetsmarginalerna när det gäller mjukheten i däcken. Vem minns exempelvis inte hur Alonsos däck såg ut i slutet av Monacos GP? Och framförallt, vilka var det som inte kunda starta i Usa:s GP på grund av att däcken var för mjuka?
2006 fick Schumacher förvisso stryk av Alonso med 13p, en inte alltför stor marginal över 18 lopp. Han var med in i det sista, trots att Ferrarin inte var den vassaste bilen i början på säsongen så kom man ikapp efter Italiens GP. Men efter ett olyckligt motorras på Suzuka och punkteringar och bränslepumpsbekymmer i Brasilien så återstod det till slut ingen möjlighet att vinna VM. Men han slutade på en heroisk fjärdeplats i sitt senaste (får man väl tillägga) GP. Jag vet inte om motorras eller punkteringar är orsaker på att Schumacher tappat tempo men för mig är det olyckliga omständigheter som drabbar alla. Inte ansågs Kimi ha tappat tempo efter att han körde sönder Mercedes-motorer på löpande band en gång i tiden?
2005 hade Ferrarin svårt att anpassa bilen efter de hårda däcken som var nödgade att hålla för en hel race-distans. Trots detta faktum spöade han Barrichello (62p - 38p) rätt ordentligt, samme Barrichello som detta år slutade 18p efter årets WDC. Schumi tog nacksving på sin Ferrari och slutade trea i VM. Bakom Alonso och Räikkönens Michelin-beklädda bilar som vid fler än ett tillfälle tummat på säkerhetsmarginalerna när det gäller mjukheten i däcken. Vem minns exempelvis inte hur Alonsos däck såg ut i slutet av Monacos GP? Och framförallt, vilka var det som inte kunda starta i Usa:s GP på grund av att däcken var för mjuka?
2006 fick Schumacher förvisso stryk av Alonso med 13p, en inte alltför stor marginal över 18 lopp. Han var med in i det sista, trots att Ferrarin inte var den vassaste bilen i början på säsongen så kom man ikapp efter Italiens GP. Men efter ett olyckligt motorras på Suzuka och punkteringar och bränslepumpsbekymmer i Brasilien så återstod det till slut ingen möjlighet att vinna VM. Men han slutade på en heroisk fjärdeplats i sitt senaste (får man väl tillägga) GP. Jag vet inte om motorras eller punkteringar är orsaker på att Schumacher tappat tempo men för mig är det olyckliga omständigheter som drabbar alla. Inte ansågs Kimi ha tappat tempo efter att han körde sönder Mercedes-motorer på löpande band en gång i tiden?
Senast redigerad av Eau Rouge den sön dec 20, 2009 18:10, redigerad totalt 2 gånger.
Ferrari.
-
- Inlägg: 1564
- Blev medlem: ons jul 02, 2003 11:03
Blandar du inte ihop begreppen lite här?Eau Rouge skrev:Bakom Alonso och Räikkönens Michelin-beklädda bilar som vid fler än ett tillfälle tummat på säkerhetsmarginalerna när det gäller mjukheten i däcken. Vem minns exempelvis inte hur Alonsos däck såg ut i slutet av Monacos GP? Och framförallt, vilka var det som inte kunda starta i Usa:s GP på grund av att däcken var för mjuka?
Att Michelins däck inte höll berodde väl mer på att skörten var tunn så att hela däcket trycktes ihop som en ballong på Indyovalens banking, inte för att själva gummit var för mjukt.
Vidare var det fler än Alonso som åkte på Michelin i nämnda Monaco GP?
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
-
- Inlägg: 421
- Blev medlem: mån maj 05, 2008 16:02
-
- Inlägg: 223
- Blev medlem: tor dec 11, 2003 14:12
Rosberg säger att han inte kommer bli andre man i stallet...Hehe...han lär nog bli det i vilket fall som helst om nu Michael inte blivit riktigt ringrostig
http://www.youtube.com/watch?v=HmolQryHxkM
http://www.youtube.com/watch?v=HmolQryHxkM
-
- Inlägg: 590
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
Rosberg menar nog att han inte har något om Schumacher i sitt kontrakt. Att han skulle få lika mycket uppmärksamhet som Schumacher kan han ju bara drömma om, åtminstone inledningsvis.
Det han bör göra är ju att se detta år som ett läroår. Ta in så mycket som möjligt av Schumachers erfarenhet, det är det smarta sättet att göra det på.
Det han bör göra är ju att se detta år som ett läroår. Ta in så mycket som möjligt av Schumachers erfarenhet, det är det smarta sättet att göra det på.
-
- Inlägg: 223
- Blev medlem: tor dec 11, 2003 14:12
Om Schumacher är någorlunda vass fortfarande så gör han nog bäst i av att bara se och lära som du säger... alla Schumachers teamkamrater har ju fått inse att de inte hänger med och därmed fått spela andre fiol.
Det sägs att Michael inte gör comeback för att bara vara med utan vara med om segrar och vinna ett åttonde VM...så sugen är han sägs det
Det sägs att Michael inte gör comeback för att bara vara med utan vara med om segrar och vinna ett åttonde VM...så sugen är han sägs det
-
- Inlägg: 8583
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Ja Schumacher har verkligen haft hårt motstånd av sina stallkamrater genom åren av idel världmästarämnen - nästan i stil med Prost/Senna-eran.
Tyvärr ser det väl ut som att Mercedes kommer att vara garanterat starkast nästa år om inte Ferrari får ordning på skrotet, då kan ni hylla parkabkillen i några år till.
Tyvärr ser det väl ut som att Mercedes kommer att vara garanterat starkast nästa år om inte Ferrari får ordning på skrotet, då kan ni hylla parkabkillen i några år till.
I was misled and that is the way it went
-
- Inlägg: 590
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
-
- Inlägg: 1364
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Vimmerby
Hülkenberg ska köra för Williams och Rosberg för Mercedes (om inte nåt hänt de senaste dagarna).Crazy F1 skrev:Är de inte Hulkenberg som skrivit på för merceders, inte Rosberg eller?
Gissa om man är spänd på att få höra vem de presenterar i stallet i januari!!
En sak är säker, kommer Michael tillbaka som kommer sporten att få sig ett enormt uppsving.
Keep on Boppin´
-
- Inlägg: 22
- Blev medlem: tor sep 08, 2005 07:53
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Nu? Har du läst trådrubriken?Strikt skrev:
Nu är det klart, läste nyss på text-tv:n att Schumi skrivit på.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666