Ignore-funktion?

Allmänna frågor och svar till och från Forza Motorsport.
kanotisten

Ignore-funktion?

Inlägg av kanotisten »

Finns det möjlighet att inte visa inlägg från en viss användare? Vem jag menar torde vara rätt självklart för de flesta.. Jag föredrar att läsa inlägg som faktiskt handlar om motorsport, inte långvårdsaktiga dementa upprepningar i det oändliga angående en viss förare.
Boxster

Inlägg av Boxster »

Håller med föregående talare, jag skulle också vilja ha en sådan funktion.
Användarens profilbild
pitepudas

Inlägg av pitepudas »

:up: :up: :up: för en sån funktion
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Hur svårt är det att ignorera en annan person? Om alla gav fan i att svara Enzo skulle han tröttna.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
kanotisten

Inlägg av kanotisten »

JTarnstrom skrev:Hur svårt är det att ignorera en annan person? Om alla gav fan i att svara Enzo skulle han tröttna.
Jag skulle föredra att slippa se de ständigt mer imbecilla inläggen.. Anledningen till min fråga var att jag vet att det finns forum med den funktionen. Jag var inte säker på om jag hade missat någon funktion i detta forum.
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

kanotisten skrev:Anledningen till min fråga var att jag vet att det finns forum med den funktionen. Jag var inte säker på om jag hade missat någon funktion i detta forum.
Utan att veta helt säkert så tror jag att phpBB2 (för det är väl phpBB2 som Forza kör med?) saknar en sån funktion så jag tror att det skulle krävas lite kodning från Pastis sida, ev. om det finns någon mod som fixar det.

phpBB3 har däremot en ignore-funktion, det är jag 100% säker på.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Nu har Enzo fått en varning om att ett gult kort är nära förestående. Jag har just nu lite för lite tid att hålla på och rensa i trådarna. Jag skulle tro att det ligger närmre tillhands att stänga av en eller annan användare än att tro att Pastis ska sitta och koda ihop en ignorefunktion. Jag vill helst slippa stänga av några användare öht (min ambition har varit att Jari och Enzo ska kunna vara kvar utan att störa den allmänna ordningen alltför mycket) men om det inte funkar så måste ju något göras.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Dessutom vet jag av erfarenhet att det är ofta som de som använder ignore-funktioner ändå kikar på de inlägg som de vill filtrera bort, bara för att de är så nyfikna på vad som skrivs.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

JTarnstrom skrev:Nu har Enzo fått en varning om att ett gult kort är nära förestående. Jag har just nu lite för lite tid att hålla på och rensa i trådarna. Jag skulle tro att det ligger närmre tillhands att stänga av en eller annan användare än att tro att Pastis ska sitta och koda ihop en ignorefunktion. Jag vill helst slippa stänga av några användare öht (min ambition har varit att Jari och Enzo ska kunna vara kvar utan att störa den allmänna ordningen alltför mycket) men om det inte funkar så måste ju något göras.
Vi stänger av honom 1 månad. Nästa minsta lilla överträdelse från honom blir livstid...
Bild
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Re: Ignore-funktion?

Inlägg av Pastis »

kanotisten skrev:Finns det möjlighet att inte visa inlägg från en viss användare? Vem jag menar torde vara rätt självklart för de flesta.. Jag föredrar att läsa inlägg som faktiskt handlar om motorsport, inte långvårdsaktiga dementa upprepningar i det oändliga angående en viss förare.
Då får du lägga till 95% av alla... :o

Funktionen finns inte i denna version och jag orkar inte byta/skapa en. Tror som sagt att det inte fungerar i praktiken.
Bild
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Razor skrev:Dessutom vet jag av erfarenhet att det är ofta som de som använder ignore-funktioner ändå kikar på de inlägg som de vill filtrera bort, bara för att de är så nyfikna på vad som skrivs.
Inläggen kommer väl med när andra citerar också, plus att diskussionen blir lite konstig om man tar bort vissa inlägg, så det är nog rätt så vanligt att folk tittar ändå, det är min erfarenhet också. Ignore-funktionen känns mer som en markering mot någon, men ibland kan den nog vara bra när det är den typ av användare som bara är jobbig och jättertradig, som ingen orkar läsa ens för att reta upp sig på.
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

AndersF1 skrev:Inläggen kommer väl med när andra citerar också
Jupp, det stämmer bra.

Äntligen!