Ignore-funktion?
-
Ignore-funktion?
Finns det möjlighet att inte visa inlägg från en viss användare? Vem jag menar torde vara rätt självklart för de flesta.. Jag föredrar att läsa inlägg som faktiskt handlar om motorsport, inte långvårdsaktiga dementa upprepningar i det oändliga angående en viss förare.
-
-
- Moderator
Hur svårt är det att ignorera en annan person? Om alla gav fan i att svara Enzo skulle han tröttna.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
Jag skulle föredra att slippa se de ständigt mer imbecilla inläggen.. Anledningen till min fråga var att jag vet att det finns forum med den funktionen. Jag var inte säker på om jag hade missat någon funktion i detta forum.JTarnstrom skrev:Hur svårt är det att ignorera en annan person? Om alla gav fan i att svara Enzo skulle han tröttna.
-
Utan att veta helt säkert så tror jag att phpBB2 (för det är väl phpBB2 som Forza kör med?) saknar en sån funktion så jag tror att det skulle krävas lite kodning från Pastis sida, ev. om det finns någon mod som fixar det.kanotisten skrev:Anledningen till min fråga var att jag vet att det finns forum med den funktionen. Jag var inte säker på om jag hade missat någon funktion i detta forum.
phpBB3 har däremot en ignore-funktion, det är jag 100% säker på.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
- Moderator
Nu har Enzo fått en varning om att ett gult kort är nära förestående. Jag har just nu lite för lite tid att hålla på och rensa i trådarna. Jag skulle tro att det ligger närmre tillhands att stänga av en eller annan användare än att tro att Pastis ska sitta och koda ihop en ignorefunktion. Jag vill helst slippa stänga av några användare öht (min ambition har varit att Jari och Enzo ska kunna vara kvar utan att störa den allmänna ordningen alltför mycket) men om det inte funkar så måste ju något göras.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
-
-
- Mr Forza Motorsport
Vi stänger av honom 1 månad. Nästa minsta lilla överträdelse från honom blir livstid...JTarnstrom skrev:Nu har Enzo fått en varning om att ett gult kort är nära förestående. Jag har just nu lite för lite tid att hålla på och rensa i trådarna. Jag skulle tro att det ligger närmre tillhands att stänga av en eller annan användare än att tro att Pastis ska sitta och koda ihop en ignorefunktion. Jag vill helst slippa stänga av några användare öht (min ambition har varit att Jari och Enzo ska kunna vara kvar utan att störa den allmänna ordningen alltför mycket) men om det inte funkar så måste ju något göras.
-
- Mr Forza Motorsport
Re: Ignore-funktion?
Då får du lägga till 95% av alla...kanotisten skrev:Finns det möjlighet att inte visa inlägg från en viss användare? Vem jag menar torde vara rätt självklart för de flesta.. Jag föredrar att läsa inlägg som faktiskt handlar om motorsport, inte långvårdsaktiga dementa upprepningar i det oändliga angående en viss förare.
Funktionen finns inte i denna version och jag orkar inte byta/skapa en. Tror som sagt att det inte fungerar i praktiken.
-
Inläggen kommer väl med när andra citerar också, plus att diskussionen blir lite konstig om man tar bort vissa inlägg, så det är nog rätt så vanligt att folk tittar ändå, det är min erfarenhet också. Ignore-funktionen känns mer som en markering mot någon, men ibland kan den nog vara bra när det är den typ av användare som bara är jobbig och jättertradig, som ingen orkar läsa ens för att reta upp sig på.Razor skrev:Dessutom vet jag av erfarenhet att det är ofta som de som använder ignore-funktioner ändå kikar på de inlägg som de vill filtrera bort, bara för att de är så nyfikna på vad som skrivs.
-