Förslag på nytt poängsystem
-
- Inlägg: 39
- Blev medlem: ons apr 20, 2005 20:31
- Ort: Nacka
Förslag på nytt poängsystem
Vad tycker ni?
Här är FIAS förslag;
Pos Poäng
1. 25
2. 20
3. 15
4. 10
5. 8
6. 6
7. 5
8. 3
9. 2
10. 1
Här är FIAS förslag;
Pos Poäng
1. 25
2. 20
3. 15
4. 10
5. 8
6. 6
7. 5
8. 3
9. 2
10. 1
Senast redigerad av Beaner den fre dec 11, 2009 11:32, redigerad totalt 1 gång.
Second place = First loser
-
- Inlägg: 46
- Blev medlem: sön mar 18, 2007 16:17
-
- Inlägg: 8027
- Blev medlem: mån apr 19, 2004 17:07
- Ort: Solna
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Systemet måste ha varit påhittat under en opiumorgie. VArför är det två poängs skillnad mellan sjunde och åttonde plats?
MItt förslag till poängsystem:
1. 12 poäng
2. 31 poäng
3. En Moccamaster
4. Årskort på Gröna Lund
5. 3 poäng
6. - 19 poäng
7. Pole position i nästa race
8. Starta från depån nästa race
9. Avstängning i två lopp
10. 0,0004 poäng
MItt förslag till poängsystem:
1. 12 poäng
2. 31 poäng
3. En Moccamaster
4. Årskort på Gröna Lund
5. 3 poäng
6. - 19 poäng
7. Pole position i nästa race
8. Starta från depån nästa race
9. Avstängning i två lopp
10. 0,0004 poäng
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 39
- Blev medlem: ons apr 20, 2005 20:31
- Ort: Nacka
-
- Inlägg: 1258
- Blev medlem: tis apr 16, 2002 02:00
- Ort: Landet lagom
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Nähä, samma siffror finns visst på både FIA.com och F1.com. Galet.ANFRAN skrev:En förklaring skulle kunna vara att den som var först med nyheten heter Matt Beer...JTarnstrom skrev:Systemet måste ha varit påhittat under en opiumorgie. VArför är det två poängs skillnad mellan sjunde och åttonde plats?
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Jag tycker att mitt system har många fördelar. Till exempel kommer det att bli strid inpå mållinjen när ledaren gör allt för att sakta ned så mycket att tvåan tar sig om. Samtidigt måste de se upp bakifrån om trean redan har fått en Moccamaster. Han vill ju inte ha en till. Samma sak med fyran. Vad ska han med ett årskort på grönan till om han redan har ett (visst, han kanske vill ta med familjen, men det här är ju killar som helst vill roa sig på egen hand. Jag menar, kolla in Tiger). Sexan kommer att jaga livet ur sig för att inte hamna på efterkälken i mästerskapet, alternativt väljer han at satsa på pole i nästa race. Sjuan är väl den förare som har det största helvetet ute på banan. Tappar han eller vinner en placering så går det åt skogen. Mycket spännande. Jag tror inte att Blomman och Eje skulle säga nej till det här förslaget. Här kan man snacka om dramaturgi.
Tabellen kommer att bli spännande läsning. Smäller två andraplatser högre än en seger och tre Moccamaster?
Tabellen kommer att bli spännande läsning. Smäller två andraplatser högre än en seger och tre Moccamaster?
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Varför inte dela med 3,291?ANFRAN skrev:Om man delar de föreslagna poängen med 2,5 får man följande lista:
Pos Poäng Nuvarande poängsystem
1. 10 10
2. 8 8
3. 6 6
4. 4 5
5. 3,2 4
6. 2,4 3
7. 2 2
8. 1,2 1
9. 0,8 0
10. 0,4 0
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Då ser det ut såhär:JTarnstrom skrev:Varför inte dela med 3,291?ANFRAN skrev:Om man delar de föreslagna poängen med 2,5 får man följande lista:
Pos Poäng Nuvarande poängsystem
1. 10 10
2. 8 8
3. 6 6
4. 4 5
5. 3,2 4
6. 2,4 3
7. 2 2
8. 1,2 1
9. 0,8 0
10. 0,4 0
Pos Poäng Delat med 3,291
1. 10 7,60
2. 8 6,08
3. 6 4,56
4. 4 3,04
5. 3,2 2,43
6. 2,4 1,82
7. 2 1,52
8. 1,2 0,91
9. 0,8 0,61
10. 0,4 0,30
Senast redigerad av ANFRAN den fre dec 11, 2009 12:42, redigerad totalt 2 gånger.
-
- Inlägg: 39
- Blev medlem: ons apr 20, 2005 20:31
- Ort: Nacka
Humor på hög nivåJTarnstrom skrev:Jag tycker att mitt system har många fördelar. Till exempel kommer det att bli strid inpå mållinjen när ledaren gör allt för att sakta ned så mycket att tvåan tar sig om. Samtidigt måste de se upp bakifrån om trean redan har fått en Moccamaster. Han vill ju inte ha en till. Samma sak med fyran. Vad ska han med ett årskort på grönan till om han redan har ett (visst, han kanske vill ta med familjen, men det här är ju killar som helst vill roa sig på egen hand. Jag menar, kolla in Tiger). Sexan kommer att jaga livet ur sig för att inte hamna på efterkälken i mästerskapet, alternativt väljer han at satsa på pole i nästa race. Sjuan är väl den förare som har det största helvetet ute på banan. Tappar han eller vinner en placering så går det åt skogen. Mycket spännande. Jag tror inte att Blomman och Eje skulle säga nej till det här förslaget. Här kan man snacka om dramaturgi.
Tabellen kommer att bli spännande läsning. Smäller två andraplatser högre än en seger och tre Moccamaster?
Second place = First loser
-
- Inlägg: 421
- Blev medlem: mån maj 05, 2008 16:02
-
- Mr Forza Motorsport
- Inlägg: 8550
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Fjällen
HAHA, det var den bästa och roligaste texten på minst ett halvår! Den är ironisk och sarkastisk, och visar stämningsläget bland hardcorefansen. Vi har nästan gett upp...JTarnstrom skrev:Jag tycker att mitt system har många fördelar. Till exempel kommer det att bli strid inpå mållinjen när ledaren gör allt för att sakta ned så mycket att tvåan tar sig om. Samtidigt måste de se upp bakifrån om trean redan har fått en Moccamaster. Han vill ju inte ha en till. Samma sak med fyran. Vad ska han med ett årskort på grönan till om han redan har ett (visst, han kanske vill ta med familjen, men det här är ju killar som helst vill roa sig på egen hand. Jag menar, kolla in Tiger). Sexan kommer att jaga livet ur sig för att inte hamna på efterkälken i mästerskapet, alternativt väljer han at satsa på pole i nästa race. Sjuan är väl den förare som har det största helvetet ute på banan. Tappar han eller vinner en placering så går det åt skogen. Mycket spännande. Jag tror inte att Blomman och Eje skulle säga nej till det här förslaget. Här kan man snacka om dramaturgi.
Tabellen kommer att bli spännande läsning. Smäller två andraplatser högre än en seger och tre Moccamaster?
Förr kunde man inte missa en fredagsträning utan åkte hem från arbete, nu missar man hela lopp och är lika glad för det när man i efterhand får en detaljerad beskrivning på loppet.
Vi behöver inte snygga banor och toaletter med guldkranar, vi behöver mera riktig racing där föraren betyder mera. Dagens radiobilar är för lätta att köra för förare som kommit upp i elitklass. Det behövs omgående fixas till annars lär jag och andra ge upp totalt och intressera sig för roligare saker som frimärken och pilla naveln.
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Men du vill väl helst att den tekniska utvecklingen ska vara oreglerad, att ingenjörerna ska få bygga vilka bilar de vill? Tror du att bilarna blir mer svårkörda då?Pastis skrev:Vi behöver inte snygga banor och toaletter med guldkranar, vi behöver mera riktig racing där föraren betyder mera. Dagens radiobilar är för lätta att köra för förare som kommit upp i elitklass. Det behövs omgående fixas till annars lär jag och andra ge upp totalt och intressera sig för roligare saker som frimärken och pilla naveln.
-
- Mr Forza Motorsport
- Inlägg: 8550
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Fjällen
Med bra grundregler kan utvecklingen bli friare. Se bara till att minska downforce så pass mycket att bilarna halkar runt på banorna igen. Då kommer föraren att betyda något...ANFRAN skrev:Men du vill väl helst att den tekniska utvecklingen ska vara oreglerad, att ingenjörerna ska få bygga vilka bilar de vill? Tror du att bilarna blir mer svårkörda då?Pastis skrev:Vi behöver inte snygga banor och toaletter med guldkranar, vi behöver mera riktig racing där föraren betyder mera. Dagens radiobilar är för lätta att köra för förare som kommit upp i elitklass. Det behövs omgående fixas till annars lär jag och andra ge upp totalt och intressera sig för roligare saker som frimärken och pilla naveln.
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
För publiken har det väl aldrig handlat om guldkranar. Snarare har man fått bada i skit i en bajamaja och har man behövt något att torka sig med har man fått ta kepsen man just köpte för dyra pengar innan man gick in på banan. I paddocken är det väl annorlunda kan jag tänka. Där får man säkert en mintpastill och en kondom av toalettvärden, precis som på Riche. Det där vet väl Blomman mer om, kan jag tänka. Vi andra får hänga utanför med våra bajsiga kepsar och stirra in genom hönsnätet på de utvaldas skara. Det ska ju vara så jävla exklusivt, det där F1.Pastis skrev:HAHA, det var den bästa och roligaste texten på minst ett halvår! Den är ironisk och sarkastisk, och visar stämningsläget bland hardcorefansen. Vi har nästan gett upp...JTarnstrom skrev:Jag tycker att mitt system har många fördelar. Till exempel kommer det att bli strid inpå mållinjen när ledaren gör allt för att sakta ned så mycket att tvåan tar sig om. Samtidigt måste de se upp bakifrån om trean redan har fått en Moccamaster. Han vill ju inte ha en till. Samma sak med fyran. Vad ska han med ett årskort på grönan till om han redan har ett (visst, han kanske vill ta med familjen, men det här är ju killar som helst vill roa sig på egen hand. Jag menar, kolla in Tiger). Sexan kommer att jaga livet ur sig för att inte hamna på efterkälken i mästerskapet, alternativt väljer han at satsa på pole i nästa race. Sjuan är väl den förare som har det största helvetet ute på banan. Tappar han eller vinner en placering så går det åt skogen. Mycket spännande. Jag tror inte att Blomman och Eje skulle säga nej till det här förslaget. Här kan man snacka om dramaturgi.
Tabellen kommer att bli spännande läsning. Smäller två andraplatser högre än en seger och tre Moccamaster?
Förr kunde man inte missa en fredagsträning utan åkte hem från arbete, nu missar man hela lopp och är lika glad för det när man i efterhand får en detaljerad beskrivning på loppet.
Vi behöver inte snygga banor och toaletter med guldkranar, vi behöver mera riktig racing där föraren betyder mera. Dagens radiobilar är för lätta att köra för förare som kommit upp i elitklass. Det behövs omgående fixas till annars lär jag och andra ge upp totalt och intressera sig för roligare saker som frimärken och pilla naveln.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Utvisad
- Inlägg: 8219
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
En sak är säker. Du åker fan aldrig med på F1 i alla fall...JTarnstrom skrev:För publiken har det väl aldrig handlat om guldkranar. Snarare har man fått bada i skit i en bajamaja och har man behövt något att torka sig med har man fått ta kepsen man just köpte för dyra pengar innan man gick in på banan. I paddocken är det väl annorlunda kan jag tänka. Där får man säkert en mintpastill och en kondom av toalettvärden, precis som på Riche. Det där vet väl Blomman mer om, kan jag tänka. Vi andra får hänga utanför med våra bajsiga kepsar och stirra in genom hönsnätet på de utvaldas skara. Det ska ju vara så jävla exklusivt, det där F1.Pastis skrev:HAHA, det var den bästa och roligaste texten på minst ett halvår! Den är ironisk och sarkastisk, och visar stämningsläget bland hardcorefansen. Vi har nästan gett upp...JTarnstrom skrev:Jag tycker att mitt system har många fördelar. Till exempel kommer det att bli strid inpå mållinjen när ledaren gör allt för att sakta ned så mycket att tvåan tar sig om. Samtidigt måste de se upp bakifrån om trean redan har fått en Moccamaster. Han vill ju inte ha en till. Samma sak med fyran. Vad ska han med ett årskort på grönan till om han redan har ett (visst, han kanske vill ta med familjen, men det här är ju killar som helst vill roa sig på egen hand. Jag menar, kolla in Tiger). Sexan kommer att jaga livet ur sig för att inte hamna på efterkälken i mästerskapet, alternativt väljer han at satsa på pole i nästa race. Sjuan är väl den förare som har det största helvetet ute på banan. Tappar han eller vinner en placering så går det åt skogen. Mycket spännande. Jag tror inte att Blomman och Eje skulle säga nej till det här förslaget. Här kan man snacka om dramaturgi.
Tabellen kommer att bli spännande läsning. Smäller två andraplatser högre än en seger och tre Moccamaster?
Förr kunde man inte missa en fredagsträning utan åkte hem från arbete, nu missar man hela lopp och är lika glad för det när man i efterhand får en detaljerad beskrivning på loppet.
Vi behöver inte snygga banor och toaletter med guldkranar, vi behöver mera riktig racing där föraren betyder mera. Dagens radiobilar är för lätta att köra för förare som kommit upp i elitklass. Det behövs omgående fixas till annars lär jag och andra ge upp totalt och intressera sig för roligare saker som frimärken och pilla naveln.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Dessutom F1-världens störste fegis.
Dessutom F1-världens störste fegis.
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Om jag har en NASA-blöja på mig då?
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 3718
- Blev medlem: fre dec 02, 2005 22:47
- Ort: Spånga
Fan vad kritiska ni är! Det är väl skit bra att dom försöker i allafall. Det blir mer konkurrens om poängen förhoppningsvis, skärp er era gnällspikar och bakåt strävare.
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
-
- Inlägg: 260
- Blev medlem: fre mar 07, 2003 16:24
- Ort: Kristineberg
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
-
- Inlägg: 522
- Blev medlem: sön okt 21, 2007 10:47
Nej, detta vet i fan. Varför inte behålla det gamla och få lite kontinuitet? De skulle aldrig bytt systen till säsongen 2003, som de gjorde.
Men det är ju hyfsat konsekvent ändå. Sitter du i en Ferrari så får du böter, men sitter du i en McLaren så tappar du placering eller blir diskad.
Kan någon på fullt allvar verkligen påstå att Ferrari inte är gynnade av FIA? -AndersF1
Kan någon på fullt allvar verkligen påstå att Ferrari inte är gynnade av FIA? -AndersF1
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
-
- Inlägg: 421
- Blev medlem: mån maj 05, 2008 16:02
Håller helt med.. förstår inte vitsen med att dela ut tröstpoäng till eftersläntrare.menthol skrev:Nej, detta vet i fan. Varför inte behålla det gamla och få lite kontinuitet? De skulle aldrig bytt systen till säsongen 2003, som de gjorde.
Felet med dagens poängsystem är ju att en seger är för lite värd,, så om man nu tvunget vill dela ut poäng till fler än de sex främsta, kunde man ju behålla dagens system, men ge 12p. till segraren.
Hur kan dom sen presentera 5p. för en sjundeplats?? ..man kan ju undra om dessa djupingar skolkat från grundskolematten..
Saknar de gamla mästarna...
-
- Inlägg: 61
- Blev medlem: fre sep 26, 2008 23:41
Kan bara hålla medJTarnstrom skrev: För publiken har det väl aldrig handlat om guldkranar. Snarare har man fått bada i skit i en bajamaja och har man behövt något att torka sig med har man fått ta kepsen man just köpte för dyra pengar innan man gick in på banan. I paddocken är det väl annorlunda kan jag tänka. Där får man säkert en mintpastill och en kondom av toalettvärden, precis som på Riche. Det där vet väl Blomman mer om, kan jag tänka. Vi andra får hänga utanför med våra bajsiga kepsar och stirra in genom hönsnätet på de utvaldas skara. Det ska ju vara så jävla exklusivt, det där F1.