Kimi slutade men börjar igen!

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Jari skrev:
JTarnstrom skrev:Vi kan väl åtminstone enas om att vare sig McLaren, Mercedes eller Ferrari ville ha honom.
Jag tror nog att minst två av dem ville ha honom men inte till det pris han ville ha.
Ska man räkna på det viset så vill jag käka hummer på Michelin-krog varje dag.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Knappt jag kan komma på en enda förare som får utstå så mycket avundsjuka och skitsnack som den här tyste finländaren som så sällan säger något. Det är väldigt fascinerande.
Gösta

Inlägg av Gösta »

El Scorcho skrev:Knappt jag kan komma på en enda förare som får utstå så mycket avundsjuka och skitsnack som den här tyste finländaren som så sällan säger något. Det är väldigt fascinerande.
Det är en av anledningarna att han fått utstå så mycket.

Huvudanledningen till att han sannolikt inte får en styrning nästa år är just hans personlighet. Vilken sponsor vill betala pengar för att förknippas med Kimi? Nu har Ferrari betalat en hel del just för att slippa förknippas med en introvert surpuppa. Må hända att han är en kompetent förare, men F1 är i huvudsak en marknadsplattform för multinationella företag som vill exponera sig, (bilkörningen är medlet och INTE målet med detta) och där passar kimi väldigt dåligt in.

Vet inte om någon är avundsjuk på honom, det är knappast så att platsen i Ferrari stod mellan kimi och någon av oss här på forumet. :D
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Gösta skrev:Vet inte om någon är avundsjuk på honom, det är knappast så att platsen i Ferrari stod mellan kimi och någon av oss här på forumet. :D
Erkänn att du är lite avis på att Kimi ska köra rallybil i skogarna nästa år och att folk med träpjuck, rävsvans och sponken i medhavd dunk står å hejar på :D
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
Användarens profilbild
Gurney

Inlägg av Gurney »

Här kommer en liten videosnutt, Kimi intervjuas av en självupptagen italiensk reporter. Kvaliten på frågorna ligger någonstans vid grundvattnet ungefär som den svenska kvällspressens begåvade reportrar klarar av.

Det här är sådant som en Formel 1 förare måste stå ut med under sin karriär, korkade frågor från korkade reportrar. Sedan har vi de italienska Tifosi som är kända för sin enögdhet och fanatism, de måste strykas medhårs först, sedan kommer journalister, sponsorer, teamledning och sist av allting det som föraren helst vill göra: Köra en F1-bil

http://www.youtube.com/watch?v=tq0e1mMf ... re=related
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Man kan ju undra varför han inte knuffade omkull den idioten istället.

Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Gurney skrev:Här kommer en liten videosnutt, Kimi intervjuas av en självupptagen italiensk reporter. Kvaliten på frågorna ligger någonstans vid grundvattnet ungefär som den svenska kvällspressens begåvade reportrar klarar av.

Det här är sådant som en Formel 1 förare måste stå ut med under sin karriär, korkade frågor från korkade reportrar. Sedan har vi de italienska Tifosi som är kända för sin enögdhet och fanatism, de måste strykas medhårs först, sedan kommer journalister, sponsorer, teamledning och sist av allting det som föraren helst vill göra: Köra en F1-bil

Jo, det är rejält synd om F1-förare, en god tröst för barnarbetare och barnsoldater som kan se att det finns de som har det värre än deras egna hopplösa situation.
Visserligen får man miljoner för att köra en F1-bil på en bana, men att därmed kräva att man skall behöva stå ut med frågor, mer eller mindre dumma, i kanske flera timmar i månaden är ju närmast horribla krav. Vem här skulle stå ut med ett sånt pris för att bli ekonomiskt oberoende genom att köra en F1:a?
De har det verkligen hemskt, F1-förarna.
Gösta

Inlägg av Gösta »

Gurney skrev:Här kommer en liten videosnutt, Kimi intervjuas av en självupptagen italiensk reporter. Kvaliten på frågorna ligger någonstans vid grundvattnet ungefär som den svenska kvällspressens begåvade reportrar klarar av.

Är du allvarlig?
Grabbarna tjänar milionbelopp i €, pengar som vi konsumenter i slutändan står för. Får han frågan "hur kåt är din katt" så skall han le vackert och svara på den frågan också. Glöm inte att förarna är skapade av media. Utan media så hade deras inkomster varit i bästa fall 1000€ per lopp, eller om ens det.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
F1-fan

Inlägg av F1-fan »

Kimi får de frågor han förtjänar efter sina mindre begåvade svar :D
http://www.youtube.com/watch?v=Wx9D1mue ... re=related
kanotisten

Inlägg av kanotisten »

På tal om intervjuer, det här var ju otroligt kul! Schumi som 14-åring! http://www.youtube.com/watch?v=QQon8vH1 ... re=related
Användarens profilbild
Gurney

Inlägg av Gurney »

Sedan finns ju dom som gör allt för pengar:

http://www.reuters.com/news/video?video ... eoId=82096

det tar lite tid att ladda eftersom det är Reuters eget system
Användarens profilbild
Gurney

Inlägg av Gurney »

Sedan finns det ju andra:
http://www.youtube.com/watch?v=GWlfz4kh ... re=related

nästan så att man får vissa associationer.....

och så denna:
:D http://www.youtube.com/watch?v=WjH1u_b6yxA
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Dessutom F1-världens störste fegis.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

En intressant sak är att det just nu av svenskar och finnar är en svensk som senast kört F1. Inga finnar verkar stå på kö heller.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Användarens profilbild
thedude

Inlägg av thedude »

EnzoF1 skrev:En intressant sak är att det just nu av svenskar och finnar är en svensk som senast kört F1. Inga finnar verkar stå på kö heller.
En annan intressant sak är
att det var ett tag sedan en svensk körde ett F1 lopp.
Och hmm när hade vi sist en svensk som segrare i ett F1 lopp :lol: .
The Dude
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

thedude skrev:
EnzoF1 skrev:En intressant sak är att det just nu av svenskar och finnar är en svensk som senast kört F1. Inga finnar verkar stå på kö heller.
Ja, men nu när det är ekonomisk kris i världen så har inte företagen råd att köpa in finska medelmåttor längre. Nu är det talang som gäller, och därför är Markus med och testas, men inga finnar ;-)

Fö skiter jag eg i om det kommer in svenskar i F1, jag har gott om landsmän i F1.

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Gurney skrev:Sedan finns det ju andra:
http://www.youtube.com/watch?v=GWlfz4kh ... re=related

nästan så att man får vissa associationer.....

och så denna:
:D http://www.youtube.com/watch?v=WjH1u_b6yxA
http://www.youtube.com/watch?v=wL-JOSwW8JY

Just slutklämmen är passande: "Keep on walking...", han går bort från F1.

Återigen, det är så jävla skönt att hypen kring Kimi en gång för alla bevisats. Kimi, det kanske största fiaskot i F1s historia.

Användarens profilbild
thedude

Inlägg av thedude »

EnzoF1 skrev:
thedude skrev:
Ja, men nu när det är ekonomisk kris i världen så har inte företagen råd att köpa in finska medelmåttor längre. Nu är det talang som gäller, och därför är Markus med och testas, men inga finnar ;-)
[
Fö skiter jag eg i om det kommer in svenskar i F1, jag har gott om landsmän i F1.

Vad tjafsar du då om ?
Har du inget bättre för dig .
Själv så tycker jag det vore kul med en nordisk förare
svensk eller finländare spelar ingen roll.
The Dude
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

thedude skrev:
EnzoF1 skrev:
thedude skrev: En annan intressant sak är
[

Vad tjafsar du då om ?
Har du inget bättre för dig .
Själv så tycker jag det vore kul med en nordisk förare
svensk eller finländare spelar ingen roll.
Intresseklubben noterar!

PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

EnzoF1 skrev:
Börjar det kännas bittert?

:D
Oerhört, hade så väldigt gärna gjort reklamen själv. 8)
Användarens profilbild
Gurney

Inlägg av Gurney »

Nu är inte Kimi den ende världsmästaren som fått lämna Ferrari, det finns ett par till som hamnat i onåd hos ledninge och "fansen" hos Ferrari.

Niki Lauda, 3-faldig världsmästare varav 2 av dem hos Ferrari 1975 och 77, 1976 kraschade han i Nürburgring och brännskadades svårt. Bara sex veckor senare var han tillbaks och hyllades som en hjälte av fansen och teamet. Hans hjältestatus försvann fort då han avbröt Japans GP pga svåra väderförhållanden. Det ansågs då att Lauda var feg(!) som inte "vågade" köra i livsfarliga förhållanden och därigenom förlorade VM-titeln till James Hunt. Trots att han tog en VM-titel året därpå för Ferrari var han ute i kylan, Lauda insåg att det var bäst att byta stall till Brabham 78-79. Efter några års frånvaro kom han tillbaks 1982 och tog sitt 3:e VM 1984 för McLaren.

Alain Prost, då 3-faldig världsmästare när han kom till Ferrari 1990, han tog 5 segrar och blev tvåa, 5 poäng efter Senna. Året efter kritiserade Prost offentligt Ferraris ledning liksom teamet vilket innebar att han fick sparken. 1992 tog han ett sabbatsår efter avskedandet från Ferrari, för att sedan 1993 vinna sitt 4:e VM för Williams-Renault innan han avslutade sin karriär.

Både Niki Lauda och Alain Prost fick erfara det som Kimi nu upplever, att hånas, nedvärderas och deras tidigare insatser förringas. Det är inte bara Briatore som kan uttala sig negativt om sina förare. Ferrari är inget lätt stall att köra för, Schumacher lyckades eftersom han hade ett team uppbyggt kring honom och att flera av dem flyttade med från Benetton.

Nu är Ferrari utan Todt och Brawn, och Alonso är ingen Schumacher trots att Stefano Domenicali hoppas på det. Vilket ställer frågor, vad blir Massas roll 2010 eftersom Ferrari sätter hoppet till Alonso? Kommer Alonso att klara trycket från ledning, team och fans?
Användarens profilbild
Lenny

Inlägg av Lenny »

Gurney..

Din jämförelse haltar betänkligt.

Varken Lauda eller Prost har varit hånade eller nedvärderade för sina insatser.. och ännu mindre fått högvis med miljoner för att sluta köra.

Tvärt om, så kom de bittra utspelen mot Niki Lauda efter han lämnat Ferrari för Brabham (han sålde sig för tio silverpenningar, svek stallet osv..) och att Alain Prost retade upp somliga med sin kritik, har ju föga med hans prestationer på banan att göra.
Saknar de gamla mästarna...
Fredrik i Trollhättan

Inlägg av Fredrik i Trollhättan »

Jag ser det som självklart att Alonso kommer börja bråka med Massa när denne inte finner sig i andreförarrollen. Sen kommer dom börja preja varandra och någon av dom blir utlöst ur sitt kontrakt. Någon VM-titel blir det knappast....
Jag tror det är Vettels år 2010.
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Lenny skrev:Gurney..

Din jämförelse haltar betänkligt.

Varken Lauda eller Prost har varit hånade eller nedvärderade för sina insatser.. och ännu mindre fått högvis med miljoner för att sluta köra.
Nja, jag tycker det är en väldigt bra jämförelse. Ferrari har av tradition gärna tittat på andra än sig själva när det inte går så bra.
Användarens profilbild
PC:

Inlägg av PC: »

Lenny skrev:
... att Alain Prost retade upp somliga med sin kritik, har ju föga med hans prestationer på banan att göra.
Kimi får väl kritik för att han inte är någon glamour-boy och helst slipper att vara i rampljuset, detta har väl heller föga med hans prestationer på banan att göra....
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Det viktigaste för mig när det gäller Kimi är just att han har underpresterat på banan. Innan han gick till Ferrari fanns det fortfarande en möjlighet att hans prestationer begränsades av McLaren. Det tvivlet existerar inte längre. Förmodligen var det anledningen till att Kimi ville gå till Ferrari, de skulle ge honom den bil som McLaren aldrig kunde ge honom - vinnarbilen. PRecis samma sak har han upprepat under årets silly season, någon ska ge honom en vinnarbil, annars kör han inte. Problemet för Kimi är att han ses just som en förare som kan prestera när förutsättningarna är optimala, men när han inte kan kommunicera med personalen, vilket Ferrari har angett som ett av de problem man hade med Kimi, så sviktar förtroendet. Det finns inget stall som kan garantera en vinnarbil och då vill man inte ha en omotiverad förare i stallet. Kimis problem är att han inte är något för ett stall att lita på när det blåser motvind. Själv är jag övertygad om att Kimis inställning är helt fel om man vill nå framgångar. Schumacher visade flera gånger att han kunde ta i när det var uppförsbacke. Det är en hög lägstanivå som vinner mästerskap. En hög högstanivå vinner bara mästerskap när alla andra förutsättningar är på topp.

Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Ja helst ska han bygga bilen själv och om han inte gör det - som inte heller nån annan förare gör - så är det enormt viktigt att han gör som de andra och LÅTSAS att han tillför teamet väldigt mycket. Helst hela tiden. Jag menar - äta glass när det regnar ute och inte sitta och låtsas tänka tillsammans med ingenjörerna - FY på dig KIMI.

F1 handlar inte bara om att köra utan om att le rätt, svara utan att det betyder någonting (bara ingen blir arg) och framför allt att engagera alla medarbetare (för så gjorde ju Stora Hakan).

Jag tror det finns gränser för när människor slutar bry sig och jag tror att det ständiga tjatet om hur det var förr i Ferrari har sin lilla del i hela historien.
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

En hög lägstanivå? Men kom igen - av alla som kommer in i F1 - vilket är supersvårt - så är ungefär hälften ändå som utfyllnad och vinner aldrig ett VM hur hög lägstanivå de ens har.
Användarens profilbild
Gurney

Inlägg av Gurney »

PC: skrev:
Lenny skrev:
... att Alain Prost retade upp somliga med sin kritik, har ju föga med hans prestationer på banan att göra.
Kimi får väl kritik för att han inte är någon glamour-boy och helst slipper att vara i rampljuset, detta har väl heller föga med hans prestationer på banan att göra....
När det gäller Prost så var det så att han kritiserade stallets organisation eller snarare brist på sådan vilket påverkade resultaten på banan. Kommer man i onåd hos Ferrari-ledningen spelar det ingen roll om man är 3-faldig världsmästare eller gjort comeback efter en allvarlig olycka som Lauda och vinner VM året efter.

Tyvärr har det blivit så att social kompetens är viktigare än något annat och det begränsas nu inte bara till Formel 1. Det finns som sagt förare som är mediatränade som Hamilton, han ler i rätt kamera säger de "rätta" sakerna som glädjer sponsorer, teamchefer, arrangörer etc. se bara videosnutten från Turkiet med Hamilton kommer flygande i linor och göra lite "Star Wars" fäktning. Han har också underpresterat i år visserligen med en kass bil, men det hade Kimi också fast det blev 1 seger och 5 podium vilket är bättre än Alonso t.ex.

När det gäller Kimi och McLaren så ta 2005 då han kom 2:a 12 poäng efter Alonso, hade McLaren använt Montoya som hjälpryttare kunde resultatet varit annorlunda. Nu körde de på lika villkor vilket Ron Dennis framhävdade under året.

2006 var också ett dåligt år för McLaren som hade tillförlitlighetsproblem och ingen av deras förare klarade av att vinna ett lopp, Kimi hade 6 podium. 3 pole och 3 snabbaste varv i en bil som inte var den bästa. Montoya misslyckades helt och fick lämna stallet under säsongen och ersattes med Pedro de la Rosa som också underpresterade.

2004 var ett dåligt år för McLaren med en vinst och 4 podium för Kimi medans Coulthard inte klarade av något av detta, återigen hade man problem med tillförlitlighet.

2003 var Kimi 2:a och 2 poäng efter Schumacher som det året hade Barrichello som hjälpryttare.

2007 vann Kimi VM, en poäng före Hamilton, med 6 segrar och 12 podium vilket givetvis kan anses som en underprestation.

2008 kom han 3:a efter Hamilton och Massa vilket är ganska normalt egentligen efter en VM-titel året före. Om det är att underprestera då finns det förare som verkligen gjort det tidigare.

Det finns betydligt fler förare som underpresterat och varit överskattade under de senaste åren än Kimi. Han kanske inte har den sociala mediekompetens som nu är så eftersträvansvärt av Ferrari eller inte kan kommunicera så bra med raceingenjörer mm. Men det berättigar inte drevet som han hamnat i, påminner lite om de mediadrev som kvällspressen kör med.

Mitt skräcksenario i Formel ett är ett gäng mediatränade kopior som kör likadana bilar, turas om att vinna och säger en massa plattityder vid intervjuerna.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

El Scorcho skrev:En hög lägstanivå? Men kom igen - av alla som kommer in i F1 - vilket är supersvårt - så är ungefär hälften ändå som utfyllnad och vinner aldrig ett VM hur hög lägstanivå de ens har.
Tycker du att det är bättre med argument som att han är ett fyllo? När vare sig sakliga eller osakliga argument får användas kan man ju lika gärna stänga igen alla forum. Vad gör du här förresten?

Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Gurney skrev: Det finns betydligt fler förare som underpresterat och varit överskattade under de senaste åren än Kimi. Han kanske inte har den sociala mediekompetens som nu är så eftersträvansvärt av Ferrari eller inte kan kommunicera så bra med raceingenjörer mm.

Jag tror att det finns flera anledningar till att en del uppfattar det som ett drev mot Kimi. Den ena, som du är inne på, är att få förare har haft så mycket talang utan att göra något vettigt av den. Frustrerande för ett racefan. Det andra är att många har sett dessa brister hos Kimi men hans förblindade fans har vägrat ta det till sig. Det är bara en förare till som har haft så onyanserade fans som Kimi och det är Schumacher.

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

JTarnstrom skrev:
Gurney skrev: Det finns betydligt fler förare som underpresterat och varit överskattade under de senaste åren än Kimi. Han kanske inte har den sociala mediekompetens som nu är så eftersträvansvärt av Ferrari eller inte kan kommunicera så bra med raceingenjörer mm.

Jag tror att det finns flera anledningar till att en del uppfattar det som ett drev mot Kimi. Den ena, som du är inne på, är att få förare har haft så mycket talang utan att göra något vettigt av den. Frustrerande för ett racefan. Det andra är att många har sett dessa brister hos Kimi men hans förblindade fans har vägrat ta det till sig. Det är bara en förare till som har haft så onyanserade fans som Kimi och det är Schumacher.
Ähum, Alesis och Fisichellas fans då? Nu är de ju bara 2 tillsammans, så det är kanske inte så statiskt säkerställt, men ändå...

Användarens profilbild
Gurney

Inlägg av Gurney »

Nu är jag varken ett inbiten fan av varken Schumacher eller Kimi, däremot har jag hållt på Kimi för att han är en en nordbo och bra förare. Det har varit Häkkinen, Alonso och Jenson Button som jag hejat på under de senaste åren. Även Webber som är ett trevligt inslag i F1-cirkusen med sin Crocodile Dundee-stuk.

Däremot vill jag försvara Kimi, för han är ingen dålig förare och få sparken från Ferrari är han inte ensam om som sagt. Ett stall som är så desperata att de bryter kontraktet i förtid för att få in Alonso som en slags Schumacher-ersättare och hyllar honom innan säsongen börjar. Hoppas bara Alonso är väl förberedd på vad som väntar honom av ledning, team och enkelriktade och fanatiska fans. Tycker synd om Massa som nu hamnat i skymundan av Alonso.

Om Kimi underpresterat, ja som sagt det finns fler som presterat betydligt sämre under årens lopp, som t.ex David Coulthard, Jarmo Trulli, Heidfeld, Sato m.fl.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Gurney skrev:Nu är jag varken ett inbiten fan av varken Schumacher eller Kimi, däremot har jag hållt på Kimi för att han är en en nordbo och bra förare. Det har varit Häkkinen, Alonso och Jenson Button som jag hejat på under de senaste åren. Även Webber som är ett trevligt inslag i F1-cirkusen med sin Crocodile Dundee-stuk.

Däremot vill jag försvara Kimi, för han är ingen dålig förare och få sparken från Ferrari är han inte ensam om som sagt. Ett stall som är så desperata att de bryter kontraktet i förtid för att få in Alonso som en slags Schumacher-ersättare och hyllar honom innan säsongen börjar. Hoppas bara Alonso är väl förberedd på vad som väntar honom av ledning, team och enkelriktade och fanatiska fans. Tycker synd om Massa som nu hamnat i skymundan av Alonso.

Om Kimi underpresterat, ja som sagt det finns fler som presterat betydligt sämre under årens lopp, som t.ex David Coulthard, Jarmo Trulli, Heidfeld, Sato m.fl.
Ja, men kanske inte till den lön Kimi haft. Och det handlar ju faktiskt inte om hans faktiska prestationer. Hans underprestation ligger ju i att han fått pisk av stallkamraten, som haft en bråkdel i lön och att han helt enkelt varit lat.

Sett över sin karriär är Kimi så klart en bra medelmåtta, så visst finns det de som varit sämre.

Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

Gurney skrev:Nu är jag varken ett inbiten fan av varken Schumacher eller Kimi, däremot har jag hållt på Kimi för att han är en en nordbo och bra förare. Det har varit Häkkinen, Alonso och Jenson Button som jag hejat på under de senaste åren. Även Webber som är ett trevligt inslag i F1-cirkusen med sin Crocodile Dundee-stuk.

Nej ingen kritik mot Heidfeld är berättigad. I övrigt strålande retorik från Guerney som vanligt.
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Gurney skrev:David Coulthard, Jarmo Trulli, Heidfeld, Sato m.fl.
Ingen av de där har haft tillstymmelse av den talang som Kimi har. Det är nog få som har haft samma tilltro till Coulthard, Trulli, Heidfeld eller Sato som till Kimi. Coulthard kunde snabbt sorteras in som en blivande "also ran", precis som Trulli. Heidfeld hade fått spö av Montoya i F3000 och alla hade tappat tron på honom som världsmästarämne, Sato, finns det någon som öht har trott att han skulle bli något (förutom jag då, som hyllade karln efter hans F3-insatser, men så hade han en välpreppad motor också) efter debuten i F1 - vänligen ta ett steg fram! Men Kimi däremot var det svårt att bortse från. Han gjorde ju sensationellt bra ifrån sig i sina första F1-tester (efter endast 23 tävlingar öht i karriären) och var snabb direkt i F1-debuten. Den enda förare som har gjort en liknande debut i F1 med tillhörande lovord är Schumacher. I förhållande till förväntningarna och den potential som Kimi rimligen borde ha haft så är det klart att många är besvikna. Det har inte hänt mycket sedan debuten och det är problemet.

F1-fan

Inlägg av F1-fan »

Kimi var alldeles för loj utanför bilen och inte den perfektionist som verkligen behövdes när bilen var mindre bra!!
Det kanske duger att som i Ungern 2007 vara ute på nattklubb kvällen före kvalet om man vinner VM (vårat resesällskap stötte på Kimi och Salo på nattklubb sent fredagkväll)
Men när det inte går så bra så duger inga sådana tilltag... egentligen så duger det inte oavsett!
Det har sagts att man aldrig riktigt visste vilken Kimi det satt i bilen...den hungrige som gav allt eller den slöe som bara tog bilen runt banan.
Han är i alla fall bäst på att få betalt :wink:
Är väl rätt ensam om i F1:s historia att få 17 miljoner euro för att inte köra.....skapligt avgångsvederlag :D
Användarens profilbild
Pepparkvarnen

Inlägg av Pepparkvarnen »

Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Emma är väldigt duktig men tiden håller på att rinna ifrån henne. Hon skulle behöva köra GP2 nästa säsong om hon ska ha en chans att ta sig in i F1. Rimligen behöver hon minst två säsonger till på högre nivå för att nå de resultat som behövs och då är hon 22. Jag är inte helt övertygad om att hon har vad som krävs. Femma i Palmer är inte dåligt men hon hade ingen seger, inte heller i Formel Masters året innan. I Palmer är Vassiluskas, eller vad fan han heter, ett namn som har gjort starkare intryck.

Användarens profilbild
PC:

Inlägg av PC: »

Pepparkvarnen skrev:En ny Kimi på väg till F1
Skulle inte tro det...
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

JTarnstrom skrev:
El Scorcho skrev:En hög lägstanivå? Men kom igen - av alla som kommer in i F1 - vilket är supersvårt - så är ungefär hälften ändå som utfyllnad och vinner aldrig ett VM hur hög lägstanivå de ens har.
Tycker du att det är bättre med argument som att han är ett fyllo? När vare sig sakliga eller osakliga argument får användas kan man ju lika gärna stänga igen alla forum. Vad gör du här förresten?
Gurney sa det bättre än vad jag hade tid/lust till. Jag ser också en enorm risk i att vi kommer få se ett F1 där social kompetens är viktigare än att kunna köra bil. Jag är oavsett hur det kan verka - ingen fanatisk Kimi anhängare - däremot har jag följt F1 i decennier och är genuint intresserad av F1 och ser att han är en av de som kan göra något extra med bilen.

Jag har väl inte skrivit nåt om Kimi som fyllo? Däremot har flera andra det - så jag förstår faktiskt inte riktigt frågan.

Jag tycker om när folk har starka åsikter och säger vad de tycker och även om det inte är så många här så tycker jag det här ofta är mer intressant än att läsa vad nykläckta F1 intresserade på t.ex. Autosports forum sitter och tror om saker.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Det är något som luktar AS här...
Enligt Ferraris presstalesman Luca Colajanni OCH Kimis manager Robertson fanns det ingen option som Kimi löste ut, utan ett nytt kontrakt som förhandlades fram om 2010 efter det treåriga raka kontraktet.
AS har helt enkelt feltolkat Montesemolo?
Vad är egentligen vad i den här soppan?
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
Pepparkvarnen

Raikkonen bids for 2011 Renault seat
http://www.autosport.com/news/report.php/id/86688
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
Användarens profilbild
Zwonk

Inlägg av Zwonk »

Pepparkvarnen skrev:Raikkonen bids for 2011 Renault seat
http://www.autosport.com/news/report.php/id/86688
Spännande. Bara att hålla tummarna! :)
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Raikkonen begs for 2011 Renault seat
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Petrol

Inlägg av Petrol »

Vore ju klart kul att se Kimi igen och varför inte i en Renault.. :D
BMW is no longer the shit - Renault is the new shit.. ;o)
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Det skulle vara skit roligt om han kom tillbaks
Men han kommer inte tillbaka, han har för skoj med rallyn för att lämna det.
Han vill nog bara veta hur intressant han är på marknaden.
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
Användarens profilbild
pitepudas

Inlägg av pitepudas »

Man blir ju alltid misstänksam och undrar vad det egentligen handlar om när sådant här kommer fram.
Finns ju ingen anledning av Eric Boullier att sprida ryktet att Kimi har hört av sej om han inte har nåt annat att vinna på det.
Kanske vill han sätta press på andra tänkbara förare inför kommande förhandlingar? Vad vet jag men jag tror knappast att han bara vill vara bussig och bjuda autosport på en bra nyhet.
Användarens profilbild
Pepparkvarnen

Bild