Schumacher klar för Mercedes
-
Efter som du säger att Kovalainen är så iskall så kanske du vet om han fört någon diskussion över huvudtaget med något stall? jag har inte set/ läst något ting.
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
-
Det har överhuvudtaget inte skrivits någonting om Heikki efter sista loppet annat än att han ersätts av Button och att han kan tänka sig att testa rally.platt skrev:Efter som du säger att Kovalainen är så iskall så kanske du vet om han fört någon diskussion över huvudtaget med något stall? jag har inte set/ läst något ting.
Han förekommer inte längre i några spekulationer.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
Då har jag inte missat något, bra.Razor skrev:Det har överhuvudtaget inte skrivits någonting om Heikki efter sista loppet annat än att han ersätts av Button och att han kan tänka sig att testa rally.platt skrev:Efter som du säger att Kovalainen är så iskall så kanske du vet om han fört någon diskussion över huvudtaget med något stall? jag har inte set/ läst något ting.
Han förekommer inte längre i några spekulationer.
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
-
Jo, Vettel så klart.. kan hålla med dig om det mesta, men med den skillnaden att jag tror inte Button var någon förlust i MB-s ögon.JTarnstrom skrev:Vem tänker du på, Vettel?Lenny skrev:
Sen finns det ju en annan som börjar få lite stjärnglans, och han heter ju inte Heidfeld i efternamn..
Jag tror att Vettel är det enda alternativet till Schumacher. Räikkönen skulle säkert fylla Mercedes behov av förare men inte i övrigt. De har förlorat Button, vilket förmodligen var en massiv förlust, och en pinsamhet som de tvingades servera styrelsen bara dagar efter att de tagit över stallet. Button var en reklampelare som hette duga. En tillgång som fanns i stallet när de tog över men som bara försvann ur deras grepp till McLaren, stallet de just hade lämnat. Att då ta in Räikkönen som ersättare, en förare som helst inte visar sig i pr-sammanhang och som precis har fptt kicken av Ferrari, det blidkar inte styrelsen. Vettel eller Schumacher är det enda som kan rädda Mercedes.
Jag tror inte de ville ha honom..
Saknar de gamla mästarna...
-
- Moderator
Nick Frys och Mercedes reaktion tyder på motsatsen. Snacka om bittra tongångar.Lenny skrev:
Jo, Vettel så klart.. kan hålla med dig om det mesta, men med den skillnaden att jag tror inte Button var någon förlust i MB-s ögon.
Jag tror inte de ville ha honom..
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
Schumacher slutade frivilligt och har fått åtminstone ett erbjudande om att köra igen. Kimi fick sparken, med fallskärm, han har hittills inte fått några erbjudande om att köra igen.Jari skrev: Eller så finns det F1-fans som inser att Schumi är en föredetting och vill ha en snabb potentiell vinnare som Kimi i stället, men att de inte är överens med Robertson ännu?
-
Dessutom, Schumacher tog 50% fler poäng än sin stallkamrat under sin hittills sista säsong i F1.
Kimi tog mindre än hälften så många poäng som samma stallkamrat de lopp som båda körde under Kimis förmodade sista säsong i F1.
Kimi tog mindre än hälften så många poäng som samma stallkamrat de lopp som båda körde under Kimis förmodade sista säsong i F1.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
-
Vad vet du om vad som händer bakom kulisserna?Silverkatten skrev:Schumacher slutade frivilligt och har fått åtminstone ett erbjudande om att köra igen. Kimi fick sparken, med fallskärm, han har hittills inte fått några erbjudande om att köra igen.Jari skrev: Eller så finns det F1-fans som inser att Schumi är en föredetting och vill ha en snabb potentiell vinnare som Kimi i stället, men att de inte är överens med Robertson ännu?
Ska jag gissa så är det inte ett piss om man skall tolka dina inlägg här på Forza.
//S
"All bleeding eventually stops."
-
Man kan ju knappast påstå att Kimi slutade med flaggan i topp pss som Schumacher gjorde, om det här nu var Kimis sista säsong?El Scorcho skrev:Ja glöm inte heller bort Katayama som tog oändligt många mer poäng än Senna under de 3 lopp de körde ihop 1994.
Nu ser jag inte till hans placering i mästerskapet eftersom man då måste räkna med Ferrarins prestanda men han har inte slagit sin egentliga stallkamrat totalt sett (Badoer och Fisichella var ju mer utfyllnad än något annat) och det är samma stallkamrat som Schumi piskade upp med besked.
Nej, Kimi var nog som bäst när han körde för McLaren.
Senast redigerad av Razor den ons nov 25, 2009 21:10, redigerad totalt 1 gång.
Äntligen!
Äntligen!
-
- Utvisad
VAd vet du om det?Slusk skrev:Vad vet du om vad som händer bakom kulisserna?Silverkatten skrev:Schumacher slutade frivilligt och har fått åtminstone ett erbjudande om att köra igen. Kimi fick sparken, med fallskärm, han har hittills inte fått några erbjudande om att köra igen.Jari skrev: Eller så finns det F1-fans som inser att Schumi är en föredetting och vill ha en snabb potentiell vinnare som Kimi i stället, men att de inte är överens med Robertson ännu?
Ska jag gissa så är det inte ett piss om man skall tolka dina inlägg här på Forza.
//S
Razors inlägg ovan är ju helt rätt i sak.
Lika rätt som jag hade när jag redan i somras skrev att Kimi skulle få sparken.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Dessutom F1-världens störste fegis.
-
-
Förmodligen mer än dig, om vi ska vara såna.Slusk skrev:Vad vet du om vad som händer bakom kulisserna?Silverkatten skrev: Schumacher slutade frivilligt och har fått åtminstone ett erbjudande om att köra igen. Kimi fick sparken, med fallskärm, han har hittills inte fått några erbjudande om att köra igen.
//S
Men för uttalandet ovan behöver jag inte veta något om "bakom kulisserna" för det är ju allmänt känd facka.
Schumacher blev erbjuden att köra för Ferrari nu i år. Kimi har hittills inte varit lika nära en körning. Bakom "kulisserna" ska vi nog inte ens börja jämföra eller vad tror du egentligen
-
- Varnad
Nej, silverpuss, du har ingen aning. Sen heter det mer än du.
Vem är din kontakt på insidan som har sån insyn in i de hemliga överläggningsrum där sanningen vädras?
Du vet väl att nyhetsmurvlarna bara gissar tills de får officiella besked va? De sätter ihop tecknen efter förmåga och skapar teorier om vad som händer, men det är långt ifrån alltid sanningen så, nej. Du har ingen aning om vilka bud Kimi fått annat än de som offentliggjorts och för oss som inte blundar helt utan faktiskt kan läsa så har buden varit flera. Varför de inte gått i lås vet vi däremot inte, men vi kan väl anta att det hänger på vilken bil man kan leverera. Kimi är en ganska bra förare som i en bil som Badoer och Fisichella med nöd lyckades köra in sist med faktiskt var bäst på banan med den sista delen av säsongen.
Om du vill kan jag även dissekera den här raden du skrev:
Schumacher blev erbjuden att köra för Ferrari nu i år. Kimi har hittills inte varit lika nära en körning.
Ett erbjudande att köra, är det närmare/bättre än att köra hela året?
Vad Kimi fått för bud har du ingen aning om, så sluta raljera nu. Det finns de som är betydligt skickligare på förvanskning av vår bild än vad du är.
Vem är din kontakt på insidan som har sån insyn in i de hemliga överläggningsrum där sanningen vädras?
Du vet väl att nyhetsmurvlarna bara gissar tills de får officiella besked va? De sätter ihop tecknen efter förmåga och skapar teorier om vad som händer, men det är långt ifrån alltid sanningen så, nej. Du har ingen aning om vilka bud Kimi fått annat än de som offentliggjorts och för oss som inte blundar helt utan faktiskt kan läsa så har buden varit flera. Varför de inte gått i lås vet vi däremot inte, men vi kan väl anta att det hänger på vilken bil man kan leverera. Kimi är en ganska bra förare som i en bil som Badoer och Fisichella med nöd lyckades köra in sist med faktiskt var bäst på banan med den sista delen av säsongen.
Om du vill kan jag även dissekera den här raden du skrev:
Schumacher blev erbjuden att köra för Ferrari nu i år. Kimi har hittills inte varit lika nära en körning.
Ett erbjudande att köra, är det närmare/bättre än att köra hela året?
Vad Kimi fått för bud har du ingen aning om, så sluta raljera nu. Det finns de som är betydligt skickligare på förvanskning av vår bild än vad du är.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
Vilka har han då fått bud från, förutom McLaren?Jari skrev:Du har ingen aning om vilka bud Kimi fått annat än de som offentliggjorts och för oss som inte blundar helt utan faktiskt kan läsa så har buden varit flera.
Toyota sa väl bara att han var för dyr, det betyder ju inte att han faktiskt fick något konkret bud.
Äntligen!
Äntligen!
-
- Varnad
Läs på!Razor skrev:Vilka har han då fått bud från, förutom McLaren?Jari skrev:Du har ingen aning om vilka bud Kimi fått annat än de som offentliggjorts och för oss som inte blundar helt utan faktiskt kan läsa så har buden varit flera.
Toyota sa väl bara att han var för dyr, det betyder ju inte att han faktiskt fick något konkret bud.
Konkreta bud och intresseanmälningar räknar jag in där. Dvs stall som velat rekvirera hans tjänster. Apropå Toyota tror jag afktiskt att de hade lämnat in ett bud, men att Kimi svarat dem via media att det inte var intressant att köra fler traktorer.
-
-
- Varnad
Jag säger en sak som finns ute till allmän beskådan och du tycker jag är skyldig dig att utveckla, som om jag var skyldig dig något.Razor skrev:Det är ju du som påstår, varför ska jag ta reda på sånt som du påstår?Jari skrev:Läs på!
Som vanligt försöker du glida undan när du får en direkt fråga.
Vill du veta mer så läs på.
Jag glider inte undan, vill du hävda din rätt att vara informerad så får du ta reda på det själv. Det är inte och har aldrig varit min plikt att hålla dig med kunskap.
Frågar du dumt får du dumma svar. Det borde du veta vid det här laget.
-
- Utvisad
Om man nu är kapabel att läsa mellan raderna så ser man lätt att intresset för Kimi är noll och intet. Det finns inga intresserade och inga förslag.
Däremot verkar intresset för Maestro vara stort. Nu är det inte säkert att ens Maestro kan reparera den skada på F1 som Kimi åsamkat genom att vara den färglösaste och mest överskattade föraren någonsin, men är det nån som kan klara det så är det Maestro.
Jag håller det inte som särskilt sannolikt att han gör comeback, men att bara ryktet om att han gör det förvandlar Kimi till en saltstod är tillräckligt goda nyheter.
Däremot verkar intresset för Maestro vara stort. Nu är det inte säkert att ens Maestro kan reparera den skada på F1 som Kimi åsamkat genom att vara den färglösaste och mest överskattade föraren någonsin, men är det nån som kan klara det så är det Maestro.
Jag håller det inte som särskilt sannolikt att han gör comeback, men att bara ryktet om att han gör det förvandlar Kimi till en saltstod är tillräckligt goda nyheter.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
-
Du har alltså inget med substans att komma med, som vanligt.Jari skrev:Jag säger en sak som finns ute till allmän beskådan och du tycker jag är skyldig dig att utveckla, som om jag var skyldig dig något.
Vill du veta mer så läs på.
Jo, du glider undan, precis som du alltid gör. när du inte kan utveckla dina påståenden.Jari skrev:Jag glider inte undan, vill du hävda din rätt att vara informerad så får du ta reda på det själv. Det är inte och har aldrig varit min plikt att hålla dig med kunskap.
Nej, visst... häv ur dig en massa påståenden och hänvisa till Google eller att det finns till allmänt beskådan på nätet så fort någon frågar om det, men då får du ju också räkna med att din trovärdighet blir totalt obefintlig.
Det handlar inte om någons rätt att hålla sig informerad, det handlar om att backa upp sina påståenden.
Du kan antagligen inte hitta belägg för det du påstår och då glider du undan på det här sättet. Antingen genom att låta mottagaren själv ska försöka backa upp dina påståenden eller genom att omdefiniera termer i ditt påstående så det ser bättre ut än vad det är.
[quote="Jari"Frågar du dumt får du dumma svar. Det borde du veta vid det här laget.[/quote]
Vad var det för dumt med den frågan? Att man får korkade svar från dig är ju iofs ingen nyhet och jag är ju knappast förvånad.
Äntligen!
Äntligen!
-
- Varnad
Det finns massor av nyheter om F1 och jag är inte skyldig att backa upp någonting av dem jag refererar till åt dig. Vem fan tror du att du är som kräver merarbete av mig för att du inte vill eller orkar leta själv. Dina val är om du vill tro mig, inte tro på mig eller kolla upp fakta själv.
Det känns jävligt kaxigt att be mig leta upp utvecklingarna åt dig eller välja att bli beskylld för att glida undan. Speciellt om du lägger till sandlådeversionen av "min pappa har större än din" [som vanligt].
Hela frågan är med andra ord korkad.
Det känns jävligt kaxigt att be mig leta upp utvecklingarna åt dig eller välja att bli beskylld för att glida undan. Speciellt om du lägger till sandlådeversionen av "min pappa har större än din" [som vanligt].
Hela frågan är med andra ord korkad.
-
-
- Varnad
Nej, att be om det är inte kaxigt. Att kräva det med hot är jävligt stöddigt och dina tillmälen tror jag inte hade accepterats på ditt dagisforum till någon annan.Razor skrev:Är det kaxigt att be om en förklaring eller en fördjupning av dina påståenden?
Ja, jävlar... patetiskt är bara förnamnet.
Ryggradslöst är efternamnet.
Jag ska hålla mig härifrån lite mer eftersom det mesta verkar handla om mig eller finnar i kombination med generellt, så får vi se hur mycket ni har att snacka om sen...
-
Åter till Schumacher och rykterna om hans återkomst till Formel 1, Bernie Ecclestone kastar sig åter in i ryktesfloran med att påstå att det är mer än ett rykte att Schumacher återkommer.
Han anser vidare att det skulle vara bra för Formel 1 om Schumacher gör en comeback: "Oh, it would be magic. You saw the interest he created when he was going to come back after Felipe Massa had his accident."
Frågan är om det blir Mercedes om han nu gör en comeback, tydligen vill F1-management ha honom i Formel 1 för att höja intresset för sporten. Men egentligen handlar det om mer pengar till Ecclestone och hans gäng.
Han anser vidare att det skulle vara bra för Formel 1 om Schumacher gör en comeback: "Oh, it would be magic. You saw the interest he created when he was going to come back after Felipe Massa had his accident."
Frågan är om det blir Mercedes om han nu gör en comeback, tydligen vill F1-management ha honom i Formel 1 för att höja intresset för sporten. Men egentligen handlar det om mer pengar till Ecclestone och hans gäng.
-
Jo, det är så klart Ecclestone tycker det vore magic. Men även ryktena i sig är ju bra marknadsföring.Gurney skrev:Åter till Schumacher och rykterna om hans återkomst till Formel 1, Bernie Ecclestone kastar sig åter in i ryktesfloran med att påstå att det är mer än ett rykte att Schumacher återkommer.
Själv tycker jag sannolikheten för en comeback hos MB har ökat en aning, eftersom det inte fanns någon sits över för Kimi hos Red Bull. Jag trodde (tror fortfarande) Vettel byter till MB, såvida inte Schumacher dyker upp som gubben i lådan.
Tänker du att Ferrari skulle finnas som alternativ för MS eller vad syftar du på?
Saknar de gamla mästarna...
-
- Moderator
Det ligger stora pengar för alla i en Schumacher-comeback. De enda som möjligen inte skulle vilja se honom göra comeback är väl Ferrari, med tanke på att de inte har någon möjlighet att erbjuda honom en plats i nuläget.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
-
Jag vill inte heller se honom...JTarnstrom skrev:Det ligger stora pengar för alla i en Schumacher-comeback. De enda som möjligen inte skulle vilja se honom göra comeback är väl Ferrari, med tanke på att de inte har någon möjlighet att erbjuda honom en plats i nuläget.
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
-
-
-
Då kan du som lärt dig genomskåda honoim tolka hans uttalanden i klarspråk!!! Dela med dig om din förvärvade schumachertolkningskunnskap.ANFRAN skrev:Har inte [Schumacher] kommenterat ryktena själv? Inte för att jag tror att han skulle tala vare sig sanning eller klarspråk, men, tja, somliga av oss har ju lärt sig att genomskåda hans uttalanden...
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
Jamen jag tänkte ju göra det om jag bara får en kommentar att analysera!Gösta skrev:Då kan du som lärt dig genomskåda honoim tolka hans uttalanden i klarspråk!!! Dela med dig om din förvärvade schumachertolkningskunnskap.ANFRAN skrev:Har inte [Schumacher] kommenterat ryktena själv? Inte för att jag tror att han skulle tala vare sig sanning eller klarspråk, men, tja, somliga av oss har ju lärt sig att genomskåda hans uttalanden...
-
- Varnad
-
-
-
-
-
- Varnad
Självklart kommer även denna tråd handla om Kimi förr eller senare, som vi ser. För dem som inte vet detta så är den bild av någon vi ser på TV inte alltid densamme som vad han/hon är i verkligheten eller i andra sammanhang. Kimi är till exempel privat och utanför den tajta F1-bevakningen känd som gladlynt och social med sina vänner medan de flesta här vet att han liksom knyter sig under stor mediabevakning och kan framstå som torr, tråkig och monoton.
Det är han dock inte, på långa vägar. Många överraskades under t.ex finska rallyt, där han log, skämtade och snackade runt med alla möjliga och kanske är rallyvärlden lite gästvänligare eller tar fram en positivare Kimibild till nästa år?
De som tror att han är inkapabel att arbeta med sina ingenjörer och förmedla feedback har också bildat sig en uppfattning som är klart felaktig.
Han kanske inte är någon Schumi på den punkten, men vem är egentligen det (tack och lov), men han har bevisligen lyckats hyggligt och levererat.
Man ska nog lyssna mer på dem som vet och känner honom än vad tidningar skriver av olika orsaker, eller vad proffstyckare tycker på olika forum.
Beträffande Schumi i Mercedes GP...
Nä, lose-lose-läge. Även vid en prestigevinst som att få "skunki i teamet äntligen" får den en sur eftersmak när man upptäcker att skunki faktiskt passerat bäst före datum med flera år och borde förstått bättre och stannat hemma i sin röda pyjamas.
Det är han dock inte, på långa vägar. Många överraskades under t.ex finska rallyt, där han log, skämtade och snackade runt med alla möjliga och kanske är rallyvärlden lite gästvänligare eller tar fram en positivare Kimibild till nästa år?
De som tror att han är inkapabel att arbeta med sina ingenjörer och förmedla feedback har också bildat sig en uppfattning som är klart felaktig.
Han kanske inte är någon Schumi på den punkten, men vem är egentligen det (tack och lov), men han har bevisligen lyckats hyggligt och levererat.
Man ska nog lyssna mer på dem som vet och känner honom än vad tidningar skriver av olika orsaker, eller vad proffstyckare tycker på olika forum.
Beträffande Schumi i Mercedes GP...
Nä, lose-lose-läge. Även vid en prestigevinst som att få "skunki i teamet äntligen" får den en sur eftersmak när man upptäcker att skunki faktiskt passerat bäst före datum med flera år och borde förstått bättre och stannat hemma i sin röda pyjamas.
-
Han lyckades så bra att man betalar för att bli av med honom.Jari skrev:Han kanske inte är någon Schumi på den punkten, men vem är egentligen det (tack och lov), men han har bevisligen lyckats hyggligt och levererat.
Det är det absolut främsta tecknet på framgång.
Äntligen!
Äntligen!
-
- Utvisad
Kimi lyckades också med konststycket att skramla ihop färre poäng än sin stallkamrat under den tiden de körde tillsammans.
Dessutom är Kimi nog inte så bra affärsman. Jag är övertygad om att Ferrari gärna betalat ännu mer för att bli av med honom, så han sålde sig nog lite för billigt.
Dessutom är Kimi nog inte så bra affärsman. Jag är övertygad om att Ferrari gärna betalat ännu mer för att bli av med honom, så han sålde sig nog lite för billigt.
-
-
- Utvisad
-
Det finns en redan Kimi-tråd så åter till Schumacher och Mercedes.
Vi får nog vänta till efter nyår innan Mercedes utnämner den andre föraren i stallet tillsammans med Nico Rosberg. Norbert Haug ber om mer tid i ett uttalande den 8 december så väntan fortsätter:
"I understand that there has been a lot of interest lately in who will be racing with us, alongside Nico Rosberg .... We need some more time. I can't promise you that we will announce his team-mate before Christmas. At the moment we're examining all of our options and that just needs a lot of time."
Frågan är om hela Schumacher-grejen är samma hype som när det basunerades ut att han skulle ersätta Massa som ett sätt att öka intresset för Formel 1.
Det här är ju en trend som även syns i andra sporter, se bara Foppas comeback till Modo. Tydligen lider de flesta sporter brist på intressanta karaktärer som kan skapa intresse kring sporten. (Om nu hockey ska kallas för sport eller boxnig kan ju diskuteras).
Formel 1 har annars inte haft brist på förare som utmärkt sig på något sätt, Mike Hawthorn på 50-talet var en upptågsmakare av stora mått. En gång bar han och några vänner upp en konkurrents privatbil in i hotellet de var på. James Hunt var en annan med stor karisma, en förare som inte tog sig själv alltför mycket på allvar.
En sport i kris tittar ofta tillbaks på det som varit, när publiksiffror faller letas det ofta efter alternativ och då oftast någon(t) som drar intresset till sporten igen.
Vi får nog vänta till efter nyår innan Mercedes utnämner den andre föraren i stallet tillsammans med Nico Rosberg. Norbert Haug ber om mer tid i ett uttalande den 8 december så väntan fortsätter:
"I understand that there has been a lot of interest lately in who will be racing with us, alongside Nico Rosberg .... We need some more time. I can't promise you that we will announce his team-mate before Christmas. At the moment we're examining all of our options and that just needs a lot of time."
Frågan är om hela Schumacher-grejen är samma hype som när det basunerades ut att han skulle ersätta Massa som ett sätt att öka intresset för Formel 1.
Det här är ju en trend som även syns i andra sporter, se bara Foppas comeback till Modo. Tydligen lider de flesta sporter brist på intressanta karaktärer som kan skapa intresse kring sporten. (Om nu hockey ska kallas för sport eller boxnig kan ju diskuteras).
Formel 1 har annars inte haft brist på förare som utmärkt sig på något sätt, Mike Hawthorn på 50-talet var en upptågsmakare av stora mått. En gång bar han och några vänner upp en konkurrents privatbil in i hotellet de var på. James Hunt var en annan med stor karisma, en förare som inte tog sig själv alltför mycket på allvar.
En sport i kris tittar ofta tillbaks på det som varit, när publiksiffror faller letas det ofta efter alternativ och då oftast någon(t) som drar intresset till sporten igen.
-
-
Gör en röstning om vem det blir?
Jag kan det inte själv pga att jag inte kan helt enkelt(Jag har precis lärt mig min Text-TV funktion på min Tv) men det vore kul.Jag håller tummarna för Marcus men det är nog kanske 2år för tidigt typ.
Varvrekord i Roslagstullsrondellen 2010 Tid 5,838sek.
-
-
-
Verkar som det redan är klart!! Bara klartecken från läkare som fattas
Schumacher return looking increasingly likely
Post categories: Formula 1
Andrew Benson | 13:14 UK time, Friday, 11 December 2009
Michael Schumacher's possible return to action with Mercedes in 2010 has been the hot topic in Formula 1 circles since BBC Sport pundit Eddie Jordan first put meat on the bones of the vague rumours last month - and it is now looking increasingly likely to happen.
Bosses at the Mercedes team have all scrupulously avoided dampening down the speculation in the last couple of weeks, with the latest remarks coming from chief executive Nick Fry, who said a comeback by the seven-time champion would be "very interesting".
And this morning, the German tabloid Bild reported that Mercedes had offered Schumacher a salary of seven million euros (£6.3m).
On top of that, my information is increasingly that Schumacher's return as Nico Rosberg's team-mate is looking like a done deal.
Jordan says he thinks it will now definitely happen - and he believes it is only subject to a medical examination by leading F1 physician Dr Johannes Piel on the neck injury that stopped him returning as a replacement for Felipe Massa last summer.
Other sources are pointing in the same direction.
One figure who until recently had a senior role at Ferrari, who would have to release Schumacher from his consultancy contract, is saying it is definitely going to happen.
And I received cast-iron information from a reliable source this morning about the plans of those potentially affected by Schumacher's decision that, shall we say, points very strongly to him driving for Mercedes in 2010. (If that sounds vague, I'm sorry, but I was told in confidence and cannot reveal any more).
Armed with this mounting evidence, I phoned Schumacher's media spokeswoman Sabine Kehm to ask her what was going on with her client.
She is normally very forthcoming - it was Kehm who gave me the information with which BBC Sport broke the story back in July that Schumacher would consider a return as a stand-in for Massa.
At the time of Jordan's remarks she said a return was "highly unlikely", but that she "would never say never". But this time, although as friendly as ever, she was unusually reticent.
"I haven't got any more to say," she said. "I don't want to tell you anything, for whatever reason. I don't want to go into it any more."
Is that because you have nothing to say, I asked, or because you can't say anything?
"Because I can't."
I realise that none of this is definitive evidence that Schumacher will be back in F1 in 2010. But I have to admit that, after being initially sceptical about it, I'm now increasingly convinced that it could well come true.
Schumacher continues to go karting when he can - is it in preparation for an F1 return?
If Schumacher does come back, it raises a whole load of interesting questions. The first of those is probably why, when he will be 41 in January and has absolutely nothing to prove, would he want to?
Until Schumacher himself speaks, there is no definitive answer to that. But it is pretty obvious that the competition bug still bites him hard - he drives karts as often as he can, and won Massa's karting challenge in Brazil last month.
It would also be a neat book-end to his F1 career - Mercedes, for whom he was driving in sportscars at the time, paid for him to make his F1 debut with Jordan in 1991, but he has never driven in a grand prix for them. He would also be continuing his relationship with Mercedes GP boss Ross Brawn, who has masterminded all his seven titles, two at Benetton and five at Ferrari.
There is, though, also the issue of whether his neck has fully healed - but Kehm has already said that there is no reason to believe it won't have done by the end of the year.
Schumacher, Kehm and Brawn have all said that he is not interested in a new career. But that is not what this would be about, should it happen. At 41, any comeback by Schumacher is necessarily going to be short, but then this one only has to be.
Mercedes have already signed Rosberg for 2010 but, promising though the German is, he is not considered to be of the same calibre as Lewis Hamilton and Fernando Alonso, who will be leading the challenges of McLaren and Ferrari, nor of Jenson Button, Hamilton's new team-mate, or Sebastian Vettel of Red Bull.
And although Nick Heidfeld, widely believed to be Mercedes's second choice as Rosberg's team-mate, is a consistent, reliable performer, he isn't either.
Vettel is Mercedes's main target - but they cannot have him for 2010 as he has a contract with Red Bull. That deal also lasts through 2011, but it is believed Mercedes will make strenuous efforts to prise the 22-year-old out of that deal during next year with a view to having him lead their team in 2011.
With that in mind, Mercedes need a stop-gap for 2010. And while Heidfeld would certainly be a decent one of those, he is not going to have the same impact, on and off the track, as Schumacher. After all, given the choice, who would you go for?
Schumacher return looking increasingly likely
Post categories: Formula 1
Andrew Benson | 13:14 UK time, Friday, 11 December 2009
Michael Schumacher's possible return to action with Mercedes in 2010 has been the hot topic in Formula 1 circles since BBC Sport pundit Eddie Jordan first put meat on the bones of the vague rumours last month - and it is now looking increasingly likely to happen.
Bosses at the Mercedes team have all scrupulously avoided dampening down the speculation in the last couple of weeks, with the latest remarks coming from chief executive Nick Fry, who said a comeback by the seven-time champion would be "very interesting".
And this morning, the German tabloid Bild reported that Mercedes had offered Schumacher a salary of seven million euros (£6.3m).
On top of that, my information is increasingly that Schumacher's return as Nico Rosberg's team-mate is looking like a done deal.
Jordan says he thinks it will now definitely happen - and he believes it is only subject to a medical examination by leading F1 physician Dr Johannes Piel on the neck injury that stopped him returning as a replacement for Felipe Massa last summer.
Other sources are pointing in the same direction.
One figure who until recently had a senior role at Ferrari, who would have to release Schumacher from his consultancy contract, is saying it is definitely going to happen.
And I received cast-iron information from a reliable source this morning about the plans of those potentially affected by Schumacher's decision that, shall we say, points very strongly to him driving for Mercedes in 2010. (If that sounds vague, I'm sorry, but I was told in confidence and cannot reveal any more).
Armed with this mounting evidence, I phoned Schumacher's media spokeswoman Sabine Kehm to ask her what was going on with her client.
She is normally very forthcoming - it was Kehm who gave me the information with which BBC Sport broke the story back in July that Schumacher would consider a return as a stand-in for Massa.
At the time of Jordan's remarks she said a return was "highly unlikely", but that she "would never say never". But this time, although as friendly as ever, she was unusually reticent.
"I haven't got any more to say," she said. "I don't want to tell you anything, for whatever reason. I don't want to go into it any more."
Is that because you have nothing to say, I asked, or because you can't say anything?
"Because I can't."
I realise that none of this is definitive evidence that Schumacher will be back in F1 in 2010. But I have to admit that, after being initially sceptical about it, I'm now increasingly convinced that it could well come true.
Schumacher continues to go karting when he can - is it in preparation for an F1 return?
If Schumacher does come back, it raises a whole load of interesting questions. The first of those is probably why, when he will be 41 in January and has absolutely nothing to prove, would he want to?
Until Schumacher himself speaks, there is no definitive answer to that. But it is pretty obvious that the competition bug still bites him hard - he drives karts as often as he can, and won Massa's karting challenge in Brazil last month.
It would also be a neat book-end to his F1 career - Mercedes, for whom he was driving in sportscars at the time, paid for him to make his F1 debut with Jordan in 1991, but he has never driven in a grand prix for them. He would also be continuing his relationship with Mercedes GP boss Ross Brawn, who has masterminded all his seven titles, two at Benetton and five at Ferrari.
There is, though, also the issue of whether his neck has fully healed - but Kehm has already said that there is no reason to believe it won't have done by the end of the year.
Schumacher, Kehm and Brawn have all said that he is not interested in a new career. But that is not what this would be about, should it happen. At 41, any comeback by Schumacher is necessarily going to be short, but then this one only has to be.
Mercedes have already signed Rosberg for 2010 but, promising though the German is, he is not considered to be of the same calibre as Lewis Hamilton and Fernando Alonso, who will be leading the challenges of McLaren and Ferrari, nor of Jenson Button, Hamilton's new team-mate, or Sebastian Vettel of Red Bull.
And although Nick Heidfeld, widely believed to be Mercedes's second choice as Rosberg's team-mate, is a consistent, reliable performer, he isn't either.
Vettel is Mercedes's main target - but they cannot have him for 2010 as he has a contract with Red Bull. That deal also lasts through 2011, but it is believed Mercedes will make strenuous efforts to prise the 22-year-old out of that deal during next year with a view to having him lead their team in 2011.
With that in mind, Mercedes need a stop-gap for 2010. And while Heidfeld would certainly be a decent one of those, he is not going to have the same impact, on and off the track, as Schumacher. After all, given the choice, who would you go for?
-
-
-
Hehe.. låter som bittra Kimi fans tror jag
Michael håller säkert fortfarande riktigt god klass...... blir riktigt kul om Merzedes bilen blir bra och han tar hem VM
En gammal Schumacher slår ju fortfarande många av de yngre i fysisk kondition om man frånser nacken då?
Har ju gått rätt bra i de flesta Kart och motorsportevent han ställt upp i år?
Vunnit de flesta
Michael håller säkert fortfarande riktigt god klass...... blir riktigt kul om Merzedes bilen blir bra och han tar hem VM
En gammal Schumacher slår ju fortfarande många av de yngre i fysisk kondition om man frånser nacken då?
Har ju gått rätt bra i de flesta Kart och motorsportevent han ställt upp i år?
Vunnit de flesta