Kimi slutade men börjar igen!
-
Såg videon för första gången idag. Visst var knuffen en överreaktion från Kimis sida, men jag har full förståelse för hans irritation. En enkel ursäkt från Kimis sida när han hade lugnat ner sig hade varit ett snyggt sätt att avsluta det hela. Jag tycker dock inte att man ska dra alltför långtgående slutsatser om Kimis personlighet baserat på en sån här incident. Det blir bara fånigt..
-
- Moderator
Mikka är ett inlägg från en avstängning.
På förekommen anledning vill jag bara påpeka att alla inlägg som citerar Mikka eller kommenterar honom kommer att plockas bort.
Moderaten
På förekommen anledning vill jag bara påpeka att alla inlägg som citerar Mikka eller kommenterar honom kommer att plockas bort.
Moderaten
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
Misslyckades han i McLaren?EnzoF1 skrev:Man ska nog vara riktigt desperat om man hoppas på Kimi och Mercedes. De är tillräckligt proffsiga för att inse att en som Kimi är helt fel i stallet. Han har misslyckats i alla stall han kört och ingen av de stora vill ha honom. Han har helt enkelt gjort bort sig och han verkar ju heller inte tillräckligt smart för att förstå att han inte kan komma med sina pundiga uttalanden.
FIA = Ferrari International Assistance
-
Som jag ser det har Kimi dålig inställning eller agenter - för om han vill ha en körning så håller det inte att verka halvintresserad eller kräva en vinnande bil. Det låter inte bra. Sen att jag tycker han är grymt bra på att köra är en annan historia.
Sen finns det ett annat alternativ som jag har funderat på - och det är om Mercedes och McLaren redan har gjort upp om allting med avtal, motorer, förare osv när de gjorde klart och att allt vi ser bara är ett skådespel - en mediacirkus. Button till McLaren som behöver hans PR värde i tider utan Mercedes osv.
Jag lutar fortfarande åt att han inte kör nästa år. Har gärna fel.
Sen finns det ett annat alternativ som jag har funderat på - och det är om Mercedes och McLaren redan har gjort upp om allting med avtal, motorer, förare osv när de gjorde klart och att allt vi ser bara är ett skådespel - en mediacirkus. Button till McLaren som behöver hans PR värde i tider utan Mercedes osv.
Jag lutar fortfarande åt att han inte kör nästa år. Har gärna fel.
-
På Enzo språk är massor av vunna lopp, snabbaste varv i McLaren och Ferrari, VM-titel och ett par konstruktörstitlar ett totalt misslyckande.olag skrev:Misslyckades han i McLaren?EnzoF1 skrev:Man ska nog vara riktigt desperat om man hoppas på Kimi och Mercedes. De är tillräckligt proffsiga för att inse att en som Kimi är helt fel i stallet. Han har misslyckats i alla stall han kört och ingen av de stora vill ha honom. Han har helt enkelt gjort bort sig och han verkar ju heller inte tillräckligt smart för att förstå att han inte kan komma med sina pundiga uttalanden.
-
- Utvisad
Han misslyckades med att vinna VM i McLaren. Han misslyckades i Ferrari, ja, det gjorde han, får man sparken så har man inte infriat förväntningarna. Och nu har han misslyckats med att få anställning. Så ja, Kimis F1-karriär anser jag vara ett misslyckande.El Scorcho skrev:På Enzo språk är massor av vunna lopp, snabbaste varv i McLaren och Ferrari, VM-titel och ett par konstruktörstitlar ett totalt misslyckande.olag skrev:Misslyckades han i McLaren?EnzoF1 skrev:Man ska nog vara riktigt desperat om man hoppas på Kimi och Mercedes. De är tillräckligt proffsiga för att inse att en som Kimi är helt fel i stallet. Han har misslyckats i alla stall han kört och ingen av de stora vill ha honom. Han har helt enkelt gjort bort sig och han verkar ju heller inte tillräckligt smart för att förstå att han inte kan komma med sina pundiga uttalanden.
Får jag ha den åsikten utan att ni måste blanda in min person?
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Dessutom F1-världens störste fegis.
-
Kimi misslyckades med att låta Massa bli världsmästare...El Scorcho skrev:På Enzo språk är massor av vunna lopp, snabbaste varv i McLaren och Ferrari, VM-titel och ett par konstruktörstitlar ett totalt misslyckande.olag skrev:Misslyckades han i McLaren?EnzoF1 skrev:Man ska nog vara riktigt desperat om man hoppas på Kimi och Mercedes. De är tillräckligt proffsiga för att inse att en som Kimi är helt fel i stallet. Han har misslyckats i alla stall han kört och ingen av de stora vill ha honom. Han har helt enkelt gjort bort sig och han verkar ju heller inte tillräckligt smart för att förstå att han inte kan komma med sina pundiga uttalanden.
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
-
- Utvisad
det också, han var en usel andreförare. Hada Massa haft sig själv som det, så hade han lätt vunnit.PC: skrev:Kimi misslyckades med att låta Massa bli världsmästare...El Scorcho skrev:På Enzo språk är massor av vunna lopp, snabbaste varv i McLaren och Ferrari, VM-titel och ett par konstruktörstitlar ett totalt misslyckande.olag skrev: Misslyckades han i McLaren?
Men hur som helst, Massa får stanna och det är det som räknas.
Kimi blev tyvärr, för hans fans, inte mer än en blek parentes i F1-historien.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
-
-
-
Haha...ja men för fan Enzo - du kallar ju Kimi historiens sämsta något så klart jag måste få blanda in det. När det gäller det historiska så kommer han självklart vad som än händer vara en av de starkast lysande stjärnorna som körde under det decennium som har varit. Att tro nåt annat är bara trams.PC: skrev:Eeeh... Din åsikt är väl direkt kopplad till din person, eller...?EnzoF1 skrev:Får jag ha den åsikten utan att ni måste blanda in min person?
-
- Utvisad
Varför skulle han vara en av de starkast lysande stjärnorna?El Scorcho skrev:Haha...ja men för fan Enzo - du kallar ju Kimi historiens sämsta något så klart jag måste få blanda in det. När det gäller det historiska så kommer han självklart vad som än händer vara en av de starkast lysande stjärnorna som körde under det decennium som har varit. Att tro nåt annat är bara trams.PC: skrev:Eeeh... Din åsikt är väl direkt kopplad till din person, eller...?EnzoF1 skrev:Får jag ha den åsikten utan att ni måste blanda in min person?
Nej, min åsikt är inte alls kopplad till min person och det jag skriver här kan du näppeligen använda för att bilda dig en uppfattning om min person. Du ser ett smeknamn här och har ju ingen aning om vem eller vilka som ligger bakom det.
Du har väl ingen som helst anledning att blanda in min person bara för att du läser nåt du inte gillar.
Jag är övertygad om att Kimi kommer att gå till historien som den kanske svagast lysande stjärnan (låt oss säga WDC-innehavare). Sedan får du tycka det är tramsigt, men det får ju så klart stå för dig.
-
- Utvisad
Utom 2008 då.PC: skrev:Självklart. Ferrari har alltid hållt sig med bra hjälpryttare.EnzoF1 skrev:Men hur som helst, Massa får stanna och det är det som räknas.
-
-
-
Det är ju du som blandar in din "person". Ska vi inte tro att din person tycker det du skriver?EnzoF1 skrev:Får jag ha den åsikten utan att ni måste blanda in min person?
Vad menar du? På ett internetforum finns det oftast en person bakom nicknamet. Här tror vi oss veta att Enzo är en person som inte gillar Kimi. Är det fel slutsats?
-
- Utvisad
Du får dra vilka slutsatser du vill, men personen bakom ett nick ska väl vara ointressant på ett diskussionsforum. Om jag, personen bakom, vill inta en viss ståndpunkt i en fråga, så gör jag ju det, eller hur.Fredrik i Trollhättan skrev:Det är ju du som blandar in din "person". Ska vi inte tro att din person tycker det du skriver?EnzoF1 skrev:Får jag ha den åsikten utan att ni måste blanda in min person?
Vad menar du? På ett internetforum finns det oftast en person bakom nicknamet. Här tror vi oss veta att Enzo är en person som inte gillar Kimi. Är det fel slutsats?
T.ex. drog en fd meddebattör den felaktiga slutsatsen att jag var svensk och att de åsikter jag la fram var utslag av en svensk avundsjuka. Inget kunde vara mer fel.
-
"I believe our free cockpit is the most attractive one on the market," he added, suggesting strongly that the identity of at least one Mercedes driver for 2010 is already internally secure. Mercedes' Norbert Haug indicated that he is keen on Kimi Raikkonen. “He has my number.
He can call me at any time," Haug said.
Jag fortsätter att hoppas på Kimi i F1 2010. Visst är han ofta en tråkmåns i intervjuer och liknande, men han är alldeles för bra för att lägga av nu.
He can call me at any time," Haug said.
Jag fortsätter att hoppas på Kimi i F1 2010. Visst är han ofta en tråkmåns i intervjuer och liknande, men han är alldeles för bra för att lägga av nu.
-
Tycker jag inte. En diskussion med ett gäng botar känns inte så intressant. Att man formar sig en bild av personen bakom är inte så konstigt. Det är mycket vanligt att man gör det vid diskussioner med människor man inte kan se.EnzoF1 skrev:Du får dra vilka slutsatser du vill, men personen bakom ett nick ska väl vara ointressant på ett diskussionsforum.
-
- Utvisad
Ja, men då kanske man diskuterar något personligt. SOm jag visade så var ju några slutsatser om personen bakom EnzoF1 helt uppåt väggarna, så det vore kanske bättre av dig att inte dra några slutsatser alls, och egentligen, varför skulle du göra det egentligen?Fredrik i Trollhättan skrev:Tycker jag inte. En diskussion med ett gäng botar känns inte så intressant. Att man formar sig en bild av personen bakom är inte så konstigt. Det är mycket vanligt att man gör det vid diskussioner med människor man inte kan se.EnzoF1 skrev:Du får dra vilka slutsatser du vill, men personen bakom ett nick ska väl vara ointressant på ett diskussionsforum.
-
-
-
- Utvisad
Hörru, din jävla falukorvsfascist, här ska inte du eller nån annan satans hurri komma och säga åt mig om jag är finne, svenne eller blatte!ANFRAN skrev:Du, en sak ska du ha klart för dig. Huruvida du är svensk eller ej, det avgör jag och ingen annan.EnzoF1 skrev:T.ex. drog en fd meddebattör den felaktiga slutsatsen att jag var svensk och att de åsikter jag la fram var utslag av en svensk avundsjuka. Inget kunde vara mer fel.
/Jimmie
Jag skickar fan i mig Gösta eller Roger Pontare på dig om du fortsätter jäklas.
-
Sorgligt, Kimi tror fortfarande att en vinnar bil ska materialiseras framför honom. Men han lägger inte två stån i kors för att få till bilen själv.
En riktig mästare går till ett stall i gungning och tar upp det till nya nivåer med hårt arbete och engagemang.
Kimi vill bara ha ett serverat bord, gärna med lite sprit också.
En riktig mästare går till ett stall i gungning och tar upp det till nya nivåer med hårt arbete och engagemang.
Kimi vill bara ha ett serverat bord, gärna med lite sprit också.
-
Som sagt är det ett fullt normalt beteende att försöka bilda sig en uppfattning om en människa baserat på den knapphändiga informationen man får. Vänd på steken. Varför bryr du dig om hur folk uppfattar din person om du vet att denna uppfattning inte stämmer?EnzoF1 skrev:så det vore kanske bättre av dig att inte dra några slutsatser alls, och egentligen, varför skulle du göra det egentligen?
Du kanske vill framstå som en viss person och blir irriterad när någon inte uppfattar dig som den?
-
- Moderator
Jag fattar inte att det ska vara så svårt för Kimi att visa en annan sida. Nu skiter han ju i vad alla tycker men jag skulle önska att han kunde visa mer av den där glöden som han visade på Spa. Han har det i sig men släpper ut det för sällan.
För mig har Kimi den där förmågan att vara fullständigt bländande. Det finns inget jag gillar att se mer än det absolut felfria racet och Kimi har bjudit på flera sådana genom åren. Det är då jag gillar honom bäst. I den kategorin finns det bara ett ytterst fåtal förare som har kvalificerat sig:
Häkkinen
Schumacher
Kimi
Senna
Prost
Alonso
Clark
och säkert några till från det förgångna. Problemet är Kimis lägstanivå vilket drar ned genomsnittsprestationen till en så låg nivå att han faktiskt blir frånåkt av Massa över en hel säsong. Hans bristande motivation och engagemang är fruktansvärt irriterande för ett racefan. Här har vi en förare som borde ha kunnat ta betydligt fler titlar än vad han har gjort och i förhållande till sin kapacitet har han underpresterat.
För mig har Kimi den där förmågan att vara fullständigt bländande. Det finns inget jag gillar att se mer än det absolut felfria racet och Kimi har bjudit på flera sådana genom åren. Det är då jag gillar honom bäst. I den kategorin finns det bara ett ytterst fåtal förare som har kvalificerat sig:
Häkkinen
Schumacher
Kimi
Senna
Prost
Alonso
Clark
och säkert några till från det förgångna. Problemet är Kimis lägstanivå vilket drar ned genomsnittsprestationen till en så låg nivå att han faktiskt blir frånåkt av Massa över en hel säsong. Hans bristande motivation och engagemang är fruktansvärt irriterande för ett racefan. Här har vi en förare som borde ha kunnat ta betydligt fler titlar än vad han har gjort och i förhållande till sin kapacitet har han underpresterat.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
-
- Varnad
-
-
- Utvisad
Trams!kurvan skrev:Kimi till Red Bull o Vettel till Merca!
Kom ihåg var ni läste det först!
//Kurvan
Kom ihåg var ni läste det först!
Kimi är iskall på marknaden idag. Likaså Kovalainen!
-
- Varnad
Jag kom på varför Kimi slutade i Ferrari nu!
Han har väl med all önskvärd tydlighet talat om vad han tycker om F60'n de byggt.
Jag är också helt övertygad om att Ferrari försökt hitta lagliga kryphål för att kunna göra sig av med honom i kontrakten och det känns som en riktigt söt seger att det kostar dem nästan tvåhundra miljoner svenska att dölja klantigheten från att läcka ut. (Som om alla missat detta)
Bara för att det ska svida så mycket som möjligt önskar jag nästan att Kimi kan hålla sig ett år från F1 och nöja sig med den mellanskillnad de får betala mer, även om det skulle innebära att Kimi får leva på en svältlön på kanske en kvarts miljard nästa år.
Han har väl med all önskvärd tydlighet talat om vad han tycker om F60'n de byggt.
Jag är också helt övertygad om att Ferrari försökt hitta lagliga kryphål för att kunna göra sig av med honom i kontrakten och det känns som en riktigt söt seger att det kostar dem nästan tvåhundra miljoner svenska att dölja klantigheten från att läcka ut. (Som om alla missat detta)
Bara för att det ska svida så mycket som möjligt önskar jag nästan att Kimi kan hålla sig ett år från F1 och nöja sig med den mellanskillnad de får betala mer, även om det skulle innebära att Kimi får leva på en svältlön på kanske en kvarts miljard nästa år.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
Var det därför som de ville göra sig av med honom redan förra året, när de hade en bil som de så när vann förartiteln med?Jari skrev:Jag kom på varför Kimi slutade i Ferrari nu!
Jag är också helt övertygad om att Ferrari försökt hitta lagliga kryphål för att kunna göra sig av med honom i kontrakten och det känns som en riktigt söt seger att det kostar dem nästan tvåhundra miljoner svenska att dölja klantigheten från att läcka ut.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
- Varnad
Säkert. Han fick väl köra förra års motsvarighet till Badoer/Fisichellas bil även då och visade sitt missnöje?Razor skrev:Var det därför som de ville göra sig av med honom redan förra året, när de hade en bil som de så när vann förartiteln med?Jari skrev:Jag kom på varför Kimi slutade i Ferrari nu!
Jag är också helt övertygad om att Ferrari försökt hitta lagliga kryphål för att kunna göra sig av med honom i kontrakten och det känns som en riktigt söt seger att det kostar dem nästan tvåhundra miljoner svenska att dölja klantigheten från att läcka ut.
-
Så han visade sitt missnöje genom att välja att förlänga kontraktet?Jari skrev:Säkert. Han fick väl köra förra års motsvarighet till Badoer/Fisichellas bil även då och visade sitt missnöje?Razor skrev:Var det därför som de ville göra sig av med honom redan förra året, när de hade en bil som de så när vann förartiteln med?Jari skrev:Jag kom på varför Kimi slutade i Ferrari nu!
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
- Varnad
Haha, en sån söt och naiv fråga!!!
Cash is king och det skulle inte förvåna mig ett dugg om "allaärinteitalienaremenarbetarförenitalienskarbetsgivaresomstyrsavberlusconisbanjopartnersomocksåhardåligatänder, även i vissa fall så kallade makaronborrare" lovat både guld och gröna skogar angående bilen.
Den sämsta Ferrarin på 16 år fick bli droppen.
Cash is king och det skulle inte förvåna mig ett dugg om "allaärinteitalienaremenarbetarförenitalienskarbetsgivaresomstyrsavberlusconisbanjopartnersomocksåhardåligatänder, även i vissa fall så kallade makaronborrare" lovat både guld och gröna skogar angående bilen.
Den sämsta Ferrarin på 16 år fick bli droppen.
Senast redigerad av Jari den tor nov 26, 2009 12:14, redigerad totalt 1 gång.
-
Varför skulle de göra det om de inte ville ha kvar honom?Jari skrev:Haha, en sån söt och naiv fråga!!!
Cash is king och det skulle inte förvåna mig ett dug om makaronborrarna lovat både guld och gröna skogar angående bilen.
Din teori läcker som ett såll.
Man kan säga att den sjönk som Titanic på sin jungfruresa.
Det var ju inte så att Ferrari bad honom förlänga kontraktet, det var han som valde att lösa in optionen och köra två år till.
Äntligen!
Äntligen!
-
- Varnad
Som sagt!
Kimi gjorde precis allting rätt och Ferrari har gjort det mesta fel sen de slutade satsa på Kimi som faktiskt även levererade till skillnad mot både Ferrari och Massa eller de andra spånen (förlåt, stackars offren kanske är rätt ord?) de valt att köra skräpet.
Nästa år är det Kimi som sitter på sin jakt med sponsrad skumpa och Ferrari betalar kalaset samtidigt som de får hålla isär ögonbrynsmaffian.
Med lite tur är nästa års ferrari ännu sämre än i år.
Kimi gjorde precis allting rätt och Ferrari har gjort det mesta fel sen de slutade satsa på Kimi som faktiskt även levererade till skillnad mot både Ferrari och Massa eller de andra spånen (förlåt, stackars offren kanske är rätt ord?) de valt att köra skräpet.
Nästa år är det Kimi som sitter på sin jakt med sponsrad skumpa och Ferrari betalar kalaset samtidigt som de får hålla isär ögonbrynsmaffian.
Med lite tur är nästa års ferrari ännu sämre än i år.
-
- Utvisad
Aja baja, inget raljerande över alkoholvanor.
Moderaten
En annan intressant sak är att det ska bli kul att se hur många finnar som följer F1 nästa år nu när de inte har nån landsman att heja på.
Kimi har stått för det största fiaskot i F1 på jag vet inte hur länge, och det blir än roligare nu när han gör bort sig genom att springa och tigga hos många stall bara för att få vända i dörren. Men det är klart, har man som Kimi fått stryk av sin underbetalde stallkamrat och misslyckats med att leverera, ja då har man det förhandlingsläge Kimi har nu. Han verkar ju inte ens kunna få en testförarroll.
En bergsäker slutsats är dock att Kimis fans är bittrare än någonsin, vilket ju iofs är helt begripligt. Jag kan inte ens föreställa mig att tvingas inse att min stora idol nu bevisats vara en sopa i övriga världens ögon. Jag skulle säkert bli nästan lika bitter själv.
Moderaten
En annan intressant sak är att det ska bli kul att se hur många finnar som följer F1 nästa år nu när de inte har nån landsman att heja på.
Kimi har stått för det största fiaskot i F1 på jag vet inte hur länge, och det blir än roligare nu när han gör bort sig genom att springa och tigga hos många stall bara för att få vända i dörren. Men det är klart, har man som Kimi fått stryk av sin underbetalde stallkamrat och misslyckats med att leverera, ja då har man det förhandlingsläge Kimi har nu. Han verkar ju inte ens kunna få en testförarroll.
En bergsäker slutsats är dock att Kimis fans är bittrare än någonsin, vilket ju iofs är helt begripligt. Jag kan inte ens föreställa mig att tvingas inse att min stora idol nu bevisats vara en sopa i övriga världens ögon. Jag skulle säkert bli nästan lika bitter själv.
-
Jag varken tror eller hoppas att kimi återvänder till F1. Han har inget där att göra med sin inställning. Det finns avsevärt bättre förare som står på tur.
Nu har Ferrari fått en fenomenalt och dokumenterat bra förarupsättning. Trevliga, glada och nyktra förare. Att kimi får sina pengar enligt tidigare avtal är inget att tjaffsa om. Grabben får njuta av dem och ta en sup extra.
Lite trist att Kovalainen slutar, han gav ett sympatiskt intryck och körde hyffsat bra.
Nu har vi ett Finnfritt 2010 att se fram emot och glädjas åt. Ett 2010 med en jättebra förarupsättning hos SF. En dubbel WDC och en som visat att han är ett WDC ämne.
Nu har Ferrari fått en fenomenalt och dokumenterat bra förarupsättning. Trevliga, glada och nyktra förare. Att kimi får sina pengar enligt tidigare avtal är inget att tjaffsa om. Grabben får njuta av dem och ta en sup extra.
Lite trist att Kovalainen slutar, han gav ett sympatiskt intryck och körde hyffsat bra.
Nu har vi ett Finnfritt 2010 att se fram emot och glädjas åt. Ett 2010 med en jättebra förarupsättning hos SF. En dubbel WDC och en som visat att han är ett WDC ämne.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
Jag antar du ska vara rolig eftersom det här inte har något med verkligheten att göra. Haha...jag fnissar. Fast det är lite svårt efter 2000 inlägg med ungefär samma innehåll.EnzoF1 skrev: Kimi har stått för det största fiaskot i F1 på jag vet inte hur länge, och det blir än roligare nu när han gör bort sig genom att springa och tigga hos många stall bara för att få vända i dörren.
-
- Utvisad
Visst är det roligt.El Scorcho skrev:Jag antar du ska vara rolig eftersom det här inte har något med verkligheten att göra. Haha...jag fnissar. Fast det är lite svårt efter 2000 inlägg med ungefär samma innehåll.EnzoF1 skrev: Kimi har stått för det största fiaskot i F1 på jag vet inte hur länge, och det blir än roligare nu när han gör bort sig genom att springa och tigga hos många stall bara för att få vända i dörren.
Som icke Kimi fan är det hysteriskt att se hur hans karriär kraschlandat.
-
- Utvisad
Ska det raljeras om makaronborrande så ska det raljeras om alkoholvanor, eller?EnzoF1 skrev:Aja baja, inget raljerande över alkoholvanor.
Moderaten
-
-
- Utvisad
Och där blandade vi in personen bakom åsikten igen... ajabaja...kanotisten skrev:Ja, något annat intresse av F1 verkar du ju överhuvudtaget inte ha. Patetiskt är bara förnamnet..EnzoF1 skrev: Som icke Kimi fan är det hysteriskt att se hur hans karriär kraschlandat.
Din teori spricker eftersom jag följde F1 långt innan Kimi ens var påtänkt för F1.
-
- Utvisad
Ja, det är fan åt helvete... jag var med när man fick resa sig och kliva fram till teven och byta till kanal 2.Axelsson skrev:Fy helvete vad gammal du är.
-
Prost har funderingar om Kimis fortsatta karriär inom Formel 1 och satsningen på WRC:
http://en.f1-live.com/f1/en/headlines/n ... 2013.shtml
Peter Sohlberg däremot tror att Kimi kan lyckas: "If he's in a decent World Rally Car next season I think he could finish between third and fifth on some rallies," Solberg predicted for the Finn's maiden season. "The fact is, if you can drive, you can drive.
"You have to be on the case and you need some balls," he added
Enligt F1-live så är Kimi nära att skriva kontrakt med Redbull sponsrade Citroen World Rallye Team.
Källa: http://en.f1-live.com/f1/en/headlines/n ... 2404.shtml
Däremot anser hans landsman Mikko Hirvonen att Kimi kommer att få det besvärligt att ställa om till rally med noter och en helt ny körstil.
Källa: http://www.planet-f1.com/story/0,18954, ... 69,00.html
http://en.f1-live.com/f1/en/headlines/n ... 2013.shtml
Peter Sohlberg däremot tror att Kimi kan lyckas: "If he's in a decent World Rally Car next season I think he could finish between third and fifth on some rallies," Solberg predicted for the Finn's maiden season. "The fact is, if you can drive, you can drive.
"You have to be on the case and you need some balls," he added
Enligt F1-live så är Kimi nära att skriva kontrakt med Redbull sponsrade Citroen World Rallye Team.
Källa: http://en.f1-live.com/f1/en/headlines/n ... 2404.shtml
Däremot anser hans landsman Mikko Hirvonen att Kimi kommer att få det besvärligt att ställa om till rally med noter och en helt ny körstil.
Källa: http://www.planet-f1.com/story/0,18954, ... 69,00.html
-
Finska uppgifter:
Kimi klar för Citroën
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/m ... 6216776.ab
Kan man tro på det här eller är det bara rykten?
Kimi klar för Citroën
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/m ... 6216776.ab
Kan man tro på det här eller är det bara rykten?
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
-
Enligt ett inlägg i crasch.net uttalar sig en talesman för Citroen, teamchefen Olivier Quesnel att pratet om Kimis WRC-karriär är mer än ett rykte, en möjlighet. Han berömmer också Kimi för hans WRC debut i Finland, men poängterar att om nu det blir av så hamnar Kimi i "Junior-teamet" 2010 men med samma bil som Sebastian Loeb.
Källa: http://www.crash.net/f1/news/155057/1/c ... umour.html
Enligt formula-one.speedtv.com har Kimi skrivit kontrakt med Citroen, de hänvisar också MTV 3 i Finland som ursprungskälla. MEN Kimis talesman Riku Kuvaja säger att inga beslut har tagits än.
Källa: http://formula-one.speedtv.com/article/ ... -briefs31/
Källa: http://www.crash.net/f1/news/155057/1/c ... umour.html
Enligt formula-one.speedtv.com har Kimi skrivit kontrakt med Citroen, de hänvisar också MTV 3 i Finland som ursprungskälla. MEN Kimis talesman Riku Kuvaja säger att inga beslut har tagits än.
Källa: http://formula-one.speedtv.com/article/ ... -briefs31/
-
Hola bandola:
http://www.autosport.com/news/report.php/id/80423
I was misled and that is the way it went
-
- Utvisad
Men ingen bekräftelse kom... iofs blir ingen gladare än jag. Det innebär ju att ingen av dem som Kimi tiggt och bönat hos i F1 ville ha honom.Cheever skrev:Hola bandola:
Edit: där kom den nu på morgonen. Vilket underbart besked. Då slipper man ju alla bergsäkra påståenden från experterna om att Kimi bara är en formalitet från en ny styrning i F1. (slut edit)
Vilken utomordentligt pinsam sorti från F1. Den visar ju exakt hur hypad han varit och vilket lite värde branschen fäster vid hans så kallade titel.
Jag ser fram emot mer snack från Ferrarihåll den närmaste tiden, jag gissar med bergsäkert tonfall att vi kommer att få höra en hel del om hur illa Kimi jobbade. Bara det senaste, att Alonso sett mer av fabriken på 2 dagar än vad Kimi gjorde på 2 år är ju en klassiker.
ÄNTLIGEN!!!!!