Kimi slutade men börjar igen!

Kungaklassen av motorsport...
kanotisten

Inlägg av kanotisten »

Ännu verkar det finnas lite hopp! Om Mercedes ska välja mellan Kimi och Nick så talar ju allt för den förre! Jag tror nog att Kimi har mjuknat en smula de senaste dagarna när det gäller lönen..

Raikkonen's manager Steve Robertson said on Thursday that although a sabbatical remained the most likely outcome, the 2007 world champion would listen to any offer that Mercedes made if it was interested.

"This is Formula 1. If they can offer, or convince us, that they can provide Kimi an opportunity that Kimi is happy with, and that we are happy with, and he feels he can win races and the championship, then never say never," Robertson told AUTOSPORT about the situation with Mercedes GP. "There is always a possibility."
Användarens profilbild
PC:

Inlägg av PC: »

Tja... Eftersom MB är ett "nytt" team precis som Brawn var det så tänkte jag att de får stega in längst bak i kön. Å andra sidan så kommer det ju till två eller tre helt eller delvis nya team så, jag vet inte... trött...

(Noterar att tråden åtminstone har nått till sidan 22.)
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Kimi och hans manager har nog insett att man spelat ut alla sina kort. Nu backar man och blir det nu Mercedes, så blir villkoren sämre, men det spelar ju ingen roll, han har ju pengar ändå... Deras trovärdighet är dock skadad för framtiden.

Fan i mig skulle skratta om han blir utan styrning, samvetet skulle sakna honom på banan, i alla fall om han är motiverad...
Bild
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Som Tärnström skrev så sitter väl inte Mercedes med given triumf på hand heller om vi ska snacka kort.

Om Button nu skrämdes iväg av att Rosberg blivit lovad försteförarstatus och klausul om att tjäna mest (hur han nu var i position att kunna förhandla sig till allt detta) så finns det nog inte en chans att Kimi skulle vara intresserad heller.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Det vore ett enormt slöseri på talang om Kimi inte skulle köra F1. Jag ser honom hellre bakom ratten än inte alls. Dock är jag inte ett dugg imponerad av hans attityd. En fegis är han också.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
Dagon

Inlägg av Dagon »

JTarnstrom skrev:Det vore ett enormt slöseri på talang om Kimi inte skulle köra F1. Jag ser honom hellre bakom ratten än inte alls. Dock är jag inte ett dugg imponerad av hans attityd. En fegis är han också.
Fegis? Care to elaborate? :)
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Dagon skrev:
JTarnstrom skrev:Det vore ett enormt slöseri på talang om Kimi inte skulle köra F1. Jag ser honom hellre bakom ratten än inte alls. Dock är jag inte ett dugg imponerad av hans attityd. En fegis är han också.
Utnyttjar man sin psoition som "untouchable" och knuffar omkull 60-åriga gubbar är man feg. När man sedan inte ens kan be om ursäkt så är man ännu fegare.

waingro74

Inlägg av waingro74 »

Jag tycker inte att det är konstigt att Kimi har tvekat även om det "bara" handlar om pengar. Skulle alla ni som klagar på kimi byta jobb å halvera er lön på samma gång bara för att få jobba med det ni gör idag? Sen att McLaren valde Button tyder jag enbart på att Hamilton känner sig säkrare med honom som andreförare än om Kimi hade kört för dom. Jämför man Button och Kimi så är Kimi den bättre förare å det vet Hamilton...sen att Button hellre vill köra för ett stall som funnits längre å nästan alltid i toppen än för Brawn kanske inte heller är så konstigt.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

waingro74 skrev:Jag tycker inte att det är konstigt att Kimi har tvekat även om det "bara" handlar om pengar. Skulle alla ni som klagar på kimi byta jobb å halvera er lön på samma gång bara för att få jobba med det ni gör idag? Sen att McLaren valde Button tyder jag enbart på att Hamilton känner sig säkrare med honom som andreförare än om Kimi hade kört för dom. Jämför man Button och Kimi så är Kimi den bättre förare å det vet Hamilton...sen att Button hellre vill köra för ett stall som funnits längre å nästan alltid i toppen än för Brawn kanske inte heller är så konstigt.
Om jag hade insett att omgivningen har tappat förtroendet för min kompetens skulle jag utan tvekan sänka min lön för att återfå det. Faktum är att jag har gjort det. Har jag klantat mig gentemot en kund så bjussar jag gärna på en billigare faktura för att kompensera och återställa förtroendet. Inget konstigt med det om man är egen företagare. Är man däremot anställd och sitter tryggt oavsett om man levererar eller ej så kanske det är annorlunda.

Användarens profilbild
Dagon

Inlägg av Dagon »

JTarnstrom skrev:
Dagon skrev:
Utnyttjar man sin psoition som "untouchable" och knuffar omkull 60-åriga gubbar är man feg. När man sedan inte ens kan be om ursäkt så är man ännu fegare.
Det har du väldigt rätt i. Jag tror Kimi klev upp på lite höga hästar efter titeln och dessutom så blev han nog bekväm, tog sitt kontrakt för givet och höjde sina prestationer först efter att hans kontrakt började sitta löst till.
Användarens profilbild
Eightball

Inlägg av Eightball »

Tja, Massa klarade av att ta 22 poäng med skrotet medan Kimi mäktade med 10. Om nu Kimi är en av de bättre chaufförerna så är ju Massa ännu bättre.
Viste inte att det helt plöttsligt handlade om Masa!?!?
Inget snack om att han "är bättre motiverad" / "är en bättre förare".
Jag för min del tror inte att det har varit nå vidare roligt att vara i Kimi's "overall". När fick dom sista uppdateringarna på "kärran"??
Det räcker ju med ett par veckor utan "updates" i den branchen för att man ska bli "akterseglad" :-?
Men bara för att jag tar Kimi i försvar betyder det inte att jag är ett Kimi-Fan som några verkar "snöa in sej på"...
Låt var och en hålla på den dom tror på och uppskattar. Jag tycker att det kan va kul att se Kimi på banan.
Jag tycker nog att det är få eller ingen som va värd titeln i år. Tråkigaste säsongen hittills.....
Hoppas bara att det går bra för Marcus Ericsson så vi får en "svenne" att höja till skyarna...
Det är väl klart som fan att vi är tokiga, annars vore vi inte här.
Det fattar jag väl! Jag är väl också här, eller?
Men Ni måste medge att denna tråden lockar till asgarv många gånger.
Och för min del verkar själva "pajkastningen" vara det primära, eller????

Rätta mej om jag har fel!
"This is the internet, where men are men, women are men, and little girls are FBI agents."

http://forum.rolfro.netai.net/
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

JTarnstrom skrev:
Dagon skrev:
Va fan hade han för ärende när han ställde sig på Kimis prylar då?
Gubbfan ska be om ursäkt, inte tvärtom.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Dagon skrev:
JTarnstrom skrev:
Dagon skrev: Fegis? Care to elaborate? :)
Det har du väldigt rätt i. Jag tror Kimi klev upp på lite höga hästar efter titeln och dessutom så blev han nog bekväm, tog sitt kontrakt för givet och höjde sina prestationer först efter att hans kontrakt började sitta löst till.
Histrorien kommer ge mig rätt och jag kan faktiskt motivera mig redan nu. Glöm jämförelsen Massa/Kimi en gång för alla, den håller inte. Kimi tog titeln första året och körde under år två och tre den bil Badoer och Fisichella kört fram tills Massa skadade sig. Sen fick dessa visa vade Kimis riktiga bil dög till.
Efter det visade plötsligt Kimi återigen varifrån hönsen kissar som vi säger i Finland.
Ferrari klantade bort sin största tillgång men med eget styre går det som innan Todt höll i det.
Senast redigerad av Jari den tor nov 19, 2009 16:23, redigerad totalt 1 gång.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Jari skrev:
JTarnstrom skrev:
Dagon skrev: Fegis? Care to elaborate? :)
Gubben hann ju inte ens be om ursäkt.

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

JTarnstrom skrev:
Jari skrev:
JTarnstrom skrev: Utnyttjar man sin psoition som "untouchable" och knuffar omkull 60-åriga gubbar är man feg. När man sedan inte ens kan be om ursäkt så är man ännu fegare.
Jisses! Gubbjäveln ställer sig mitt på Kimi prylar och Kimi visar honom lite längre bort och gubben snubblar på sina egna fötter. Detta tycker du Kimi ska be om ursäkt för? I stället gnäller han som en jävla bitch om hur otrevlig Kimi är...
Ge han ett depåpass till paralympics i stället men låt han bara röra sig inom inhägnat område.
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Vad är det för gubbe som Kimi har sparkat ner? har jag missat något?
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Jari skrev:
JTarnstrom skrev:
Jari skrev:Va fan hade han för ärende när han ställde sig på Kimis prylar då?
Jisses! Gubbjäveln ställer sig mitt på Kimi prylar och Kimi visar honom lite längre bort och gubben snubblar på sina egna fötter. Detta tycker du Kimi ska be om ursäkt för? I stället gnäller han som en jävla bitch om hur otrevlig Kimi är...
Ge han ett depåpass till paralympics i stället men låt han bara röra sig inom inhägnat område.
Historierevisionist!

Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

platt skrev:Vad är det för gubbe som Kimi har sparkat ner? har jag missat något?
Jaris version är inte att lita på. Så här gick det till:

http://www.youtube.com/watch?v=XGCJMdUwOaE

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Kimi är en liten fegis...

Att han får sparken och ingen sedan vill ha honom i F1 kan vara det bästa han gjort för sporten.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Dessutom F1-världens störste fegis.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Det är så fruktansvärt skönt att veta att Kimi försvinner från sporten efter att ha fått stryk av Massa den tid de körde tillsammans.

Jag förutspår att Kimi kommer att vara den mästare som gjort minst avtryck i historien. Redan nästa år kommer ingen att prata om honom mer, förutom ev. som en also-ran.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

JTarnstrom skrev:
platt skrev:Vad är det för gubbe som Kimi har sparkat ner? har jag missat något?

Jag hade gjort precis likadant om någon hade ståt i min väska och på köpet nästan krupit upp i famnen för att ta ett foto av mig. Go for it Kimi :up: :D
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Han får väl ge fan i att lägga sina grejer där andra yrkesmän har sin arbetsplats?
Något jävla hyfs kan han väl ändå ha?
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Ynkligt beteende av Kimi. Rent av brottsligt. I ett annat sammanhang hade han kunnat åkt dit för misshandel.

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

platt skrev:
JTarnstrom skrev:

Jag hade gjort precis likadant om någon hade ståt i min väska och på köpet nästan krupit upp i famnen för att ta ett foto av mig. Go for it Kimi :up: :D
Kimi ska vara jävligt glad för att han inte blev anmäld för misshandel, det där hade han torskat på så det sjöng om det.

Kimi är en stor skitstövel och det är synd att inte Gösta var i närheten och kunde ge Kimi lite av den uppfostran han verkar sakna, men det var väl trasiga leksaker och en frånvarande far antar jag.

Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

JTarnstrom skrev:Ynkligt beteende av Kimi. Rent av brottsligt. I ett annat sammanhang hade han kunnat åkt dit för misshandel.
Men nu var det inget annat sammanhang :D
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

EnzoF1 skrev:
platt skrev:
JTarnstrom skrev: Jaris version är inte att lita på. Så här gick det till:

Kimi ska vara jävligt glad för att han inte blev anmäld för misshandel, det där hade han torskat på så det sjöng om det.

Kimi är en stor skitstövel och det är synd att inte Gösta var i närheten och kunde ge Kimi lite av den uppfostran han verkar sakna, men det var väl trasiga leksaker och en frånvarande far antar jag.
Dom som har haft en trasig barndom behöver stöttning och inte spark i skrevet varje gång man gör något dumt :D
Strangiato88

Inlägg av Strangiato88 »

Sen när är en liten knuff misshandel?
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

platt skrev:
EnzoF1 skrev:
platt skrev: Jag hade gjort precis likadant om någon hade ståt i min väska och på köpet nästan krupit upp i famnen för att ta ett foto av mig. Go for it Kimi :up: :D

Dom som har haft en trasig barndom behöver stöttning och inte spark i skrevet varje gång man gör något dumt :D
Med den lönen Kimi hade vid tillfället så har han fan i mig ekonomiska incitament för att uppföra sig som en vettig människa, oavsett sin trasiga barndom. Det där handlar om usel uppfostran och att ingen lärt Kimi hur man beter sig bland folk. Men med en frånvarande och sannolikt alkoholiserad dassägare som farsa kan det väl inte bli annat, och de gånger farsan gjorde paus i sitt koskenpimplande så hade han väl inte tid att lära Kimi hur man uppför sig.

Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Fotografen valde att inte göra rättssak av det hela, detta trots att Räikkönen inte bad om ursäkt, något som varje normalt funtad människa hade gjort. Stort av fotografen, ynkligt av den store racerföraren.

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Strangiato88 skrev:Sen när är en liten knuff misshandel?
Knuffa omkull en gammal gubbe så ramlar är misshandel. Sannolikt ringa, men ändå. Han hade garanterat blivit fälld för det där.

Fanns inga som helst skäl att ta till våld som Kimi gjorde där.

Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Strangiato88 skrev:Sen när är en liten knuff misshandel?
Var tacksam att du får lära dig var gränsen går, här på Forza, så att du slipper göra det inför domaren.

Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

EnzoF1 skrev:
platt skrev:
EnzoF1 skrev: Kimi ska vara jävligt glad för att han inte blev anmäld för misshandel, det där hade han torskat på så det sjöng om det.

Med den lönen Kimi hade vid tillfället så har han fan i mig ekonomiska incitament för att uppföra sig som en vettig människa, oavsett sin trasiga barndom. Det där handlar om usel uppfostran och att ingen lärt Kimi hur man beter sig bland folk. Men med en frånvarande och sannolikt alkoholiserad dassägare som farsa kan det väl inte bli annat, och de gånger farsan gjorde paus i sitt koskenpimplande så hade han väl inte tid att lära Kimi hur man uppför sig.
Nu tror jag inte Kimis farsa var en suput, om han haft råd att låta sin lille son först spela hockey som är en rätt så dyr sport och sedan låtit sin son åka runt i fina sport/ tävlings bilar som också är en dyr sport. Så måste hans far ha haft en bra jobb med en bra inkomst och inget Kosken liv. Det är min uppfattning och din har du redan skrivit om :D
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

JTarnstrom skrev:Fotografen valde att inte göra rättssak av det hela, detta trots att Räikkönen inte bad om ursäkt, något som varje normalt funtad människa hade gjort. Stort av fotografen, ynkligt av den store racerföraren.
Visst skulle Kimi ha kostat på sig en ursäkt men att det skulle vara stort av fotografen att inte göra rättsak av det?
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

platt skrev:
EnzoF1 skrev:
platt skrev: Dom som har haft en trasig barndom behöver stöttning och inte spark i skrevet varje gång man gör något dumt :D
Nu tror jag inte Kimis farsa var en suput, om han haft råd att låta sin lille son först spela hockey som är en rätt så dyr sport och sedan låtit sin son åka runt i fina sport/ tävlings bilar som också är en dyr sport. Så måste hans far ha haft en bra jobb med en bra inkomst och inget Kosken liv. Det är min uppfattning och din har du redan skrivit om :D
Nu hade han väl inte så mkt pengar med tanke på utedasset... varför kan inte pappan ha varit suput? Jag vet många suputer med god ekonomi för den delen...

Användarens profilbild
Depeche

Inlägg av Depeche »

JTarnstrom skrev:

Snyggt Kimi :up:
Jag kommer sakna Kimi i F1 helt klart.
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

EnzoF1 skrev:
platt skrev:
EnzoF1 skrev: Med den lönen Kimi hade vid tillfället så har han fan i mig ekonomiska incitament för att uppföra sig som en vettig människa, oavsett sin trasiga barndom. Det där handlar om usel uppfostran och att ingen lärt Kimi hur man beter sig bland folk. Men med en frånvarande och sannolikt alkoholiserad dassägare som farsa kan det väl inte bli annat, och de gånger farsan gjorde paus i sitt koskenpimplande så hade han väl inte tid att lära Kimi hur man uppför sig.
Nu hade han väl inte så mkt pengar med tanke på utedasset... varför kan inte pappan ha varit suput? Jag vet många suputer med god ekonomi för den delen...
Visst kan man ha god ekonomi fast man har ett utedass, jag har haft äran och träffa sådana människor. Dom som är suputer bör förmodligen ha haft god ekonomi när dom började supa, sen går det utför både med hälsan och ekonomin.
Användarens profilbild
Silverkatten

Inlägg av Silverkatten »

EnzoF1 skrev: Nu hade han väl inte så mkt pengar med tanke på utedasset... varför kan inte pappan ha varit suput? Jag vet många suputer med god ekonomi för den delen...
Jo, Kimi tex?

Jädrans synd om MB väljer att köra med Kimi. Jag gillar både Mercedes och Brawn. :(
Får verkligen hoppas att det inte blir så.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Ja, jag vet inte riktigt hur det här ska hanteras eftersom jag säkert har gjort mig skyldig till ett eller annat övertramp själv, men nu får vi skärpa till oss och diskutera eventuella alkoholproblem endast om det är relevant för Kimis framtid och existens som F1-förare. Hans partajande är en del av den image han har skapat och den måste naturligtvis få diskuteras.

Fortsättningsvis vill jag se lite mer stringens i inläggen (måste vara årets understatement när man betänker Razors bild - "lite"?).

Moderatorn

Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

Som välbetald F1 chaffis så krävs lite mer än att bara köra skrotet. Har svårt att se nått stall som vill bli förknippade med den här typen av rubriker och bilder. Att överhuvud taget behöva gå ut med ett uttalande om att inte dricka sprit under året säger väl det mesta. Inte ens ett festande Red Bull vill nog förknippas med det här. Men det kanske inte hänt överhuvudtaget och är en förtalskampanj.
Kimi kan kanske få en sits nånstans nån gång men tror att han supit bort de riktigt feta kontrakten.

Bild

http://www.dui.com/dui-library/celebrit ... kkonen-dui

http://www.thesuitcaseofcourage.com/200 ... ennis.html

http://www.pinkjoint.com/spongbo/213/th ... king-game/

http://www.people.co.uk/tm_objectid=151 ... _page.html

http://maroc-jadid3.com/site/videocherc ... gdata.html

http://www.f1network.net/boards/read/s85.htm?85,8808724
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

JTarnstrom skrev:
Lyssna gärna på vad Robertson säger. Det gick till EXAKT som jag sa.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

JTarnstrom skrev:Fotografen valde att inte göra rättssak av det hela, detta trots att Räikkönen inte bad om ursäkt, något som varje normalt funtad människa hade gjort. Stort av fotografen, ynkligt av den store racerföraren.
Tur för honom det för det där hade han garvats ut från depåområdet för om han gjort rättssak av det där. Han hade aldrig fått komma in i depån igen.
I övrigt kan jag tycka att diskussionerna är ganska yviga här för närvarande.
Jag trodde det fanns uttryckliga gränser för vilken nivå man ska lägga sig på.
Användarens profilbild
thedude

Inlägg av thedude »

EnzoF1 skrev:Det är så fruktansvärt skönt att veta att Kimi försvinner från sporten efter att ha fått stryk av Massa den tid de körde tillsammans.
Kimi världsmästare 1 gång, Massa 0 gånger . Det säger allt.
Massa hade sin chans förra året men var inte var inte tillräckligt bra
för att fixa det. I den här sporten räknas inga 2, 3 placeringar.

Angående det där med fotografen. Det är väl inget att tjafsa
om. Misshandel var det knappast.
The Dude
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Fakta är att en knuff är ett betrakta som ringa misshandel enligt brottsbalken, 3 kapitlet, 5§. En oprovocerad knuff, det vill säga att knuffen inte har föregåtts av en våldshandling eller hot, anses som försvårande, liksom om personskada har uppstått. En viss artist blev härförleden dömd för ringa misshandel för att ha gett sin flickvän något som av vittne beskrevs som en lätt knuff. Så visst, det Kimi gör sig skyldig till är med stor sannolikhet ringa misshandel i lagens mening. Att många sedan anser att det hela är en bagatell ändrar inte detta faktum. Jag tvivlar på att fotografen hade drabbats av yrkesförbud om det hade blivit rättssak av det hela. Mer sannolikt är att Kimi hade fått krypa till korset med en ursäkt eller tvingats till en förlikning.

Jag tycker att det är konstigt att det är en så utbredd uppfattning att en knuff inte kan vara misshandel. Det finns rätt många rättsfall belägg för motsatsen.
Senast redigerad av JTarnstrom den tor nov 19, 2009 23:01, redigerad totalt 1 gång.

Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Här har man inte varit nån direkt Kimifanatiker tidigare och man blir bara mer och mer imponerad av killen. Jag tycker han skulle ha slagit till honom ordentligt.

Det är lite skillnad mot Felipe Baby http://www.youtube.com/watch?v=1gj0sph32i8

Mer seriöst så tror jag inte han går till Mercedes - jag skriver det här eftersom jag börjar hoppas så förbannat, men han verkar ju så förbannat ointresserad.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Nu har jag rensat tråden lite. Om Kimi och hans alkoholvanor ska diskuteras så ska det vara relevant för hör honom som F1-förare och det ska diskuteras på ett sakligt och respekfullt sätt. Matti Nykänen och hans polare kan vi lämna därhän. Det finns säkert ett eller annat inlägg i tråden som har gått över det tillåtna i glädjeyran över beskedet från Kimis manager att det inte blir F1 nästa år för Kimi, men ha då i åtanke att jag lät rätt många Kimi-fans gå loss på Enzo efter Spa-segern. Millimeterrättvisa existerar inte.

Moderaten

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

El Scorcho skrev:Här har man inte varit nån direkt Kimifanatiker tidigare och man blir bara mer och mer imponerad av killen. Jag tycker han skulle ha slagit till honom ordentligt.

Det är lite skillnad mot Felipe Baby http://www.youtube.com/watch?v=1gj0sph32i8

Mer seriöst så tror jag inte han går till Mercedes - jag skriver det här eftersom jag börjar hoppas så förbannat, men han verkar ju så förbannat ointresserad.
Jodå, Nick Fry fick kalla fötter när Button sa att han hoppar skeppet trots det massiva stöd hans stall fick. Om Mercedes verkligen vill vara säkra på att kunna vinna så vill de ha Kimi. Om så en shejk måste köpa in honom för sina kaffepengar...
Användarens profilbild
Eightball

Inlägg av Eightball »

JTarnstrom skrev:Nu har jag rensat tråden lite. Om Kimi och hans alkoholvanor ska diskuteras så ska det vara relevant för hör honom som F1-förare och det ska diskuteras på ett sakligt och respekfullt sätt. Matti Nykänen och hans polare kan vi lämna därhän. Det finns säkert ett eller annat inlägg i tråden som har gått över det tillåtna i glädjeyran över beskedet från Kimis manager att det inte blir F1 nästa år för Kimi, men ha då i åtanke att jag lät rätt många Kimi-fans gå loss på Enzo efter Spa-segern. Millimeterrättvisa existerar inte.

Moderaten
:wor: :wor: :wor:
"This is the internet, where men are men, women are men, and little girls are FBI agents."

Mikka
Utvisad
Utvisad

Inlägg av Mikka »

Hur länge ska du ta bort mina poster för att dom var om dig tärnan?

Mikka
Användarens profilbild
Eightball

Inlägg av Eightball »

Hmmm. låter intressant.....
Men, det är ju Robertson som uttalar sej. Inte Kimi.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/80215

Dessutom är det ju klart att MB blir eget F1 team igen. sis va 1955 då Fangio tog titel för dem.
Det här ka ju stämma gaska bra med Kimi's val.
Trotts att det inte är McLaren så är det ju iaf MB....
Man ska inte ropa hej..........

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Man ska nog vara riktigt desperat om man hoppas på Kimi och Mercedes. De är tillräckligt proffsiga för att inse att en som Kimi är helt fel i stallet. Han har misslyckats i alla stall han kört och ingen av de stora vill ha honom. Han har helt enkelt gjort bort sig och han verkar ju heller inte tillräckligt smart för att förstå att han inte kan komma med sina pundiga uttalanden.