Kimi slutade men börjar igen!
-
Funderar på om jag missar något internt Forza forum skämt, men att en av fältets mer spektakulära förare - på banan - inte finns på gridden nästa år känns inte riktigt som vad F1 behöver.
Jag är lite besviken över att Kimi inte ville (för nog fanns möjligheten) sätta sig i en F1 bil säsongen 2010, men det är av egoistiska skäl som åskådare. Har man kört F1 sen 2001 så kanske det är dags att göra annat. Det finns annat i livet och det finns gott om förare att gilla eller mobba nästa år med.
Jag är lite besviken över att Kimi inte ville (för nog fanns möjligheten) sätta sig i en F1 bil säsongen 2010, men det är av egoistiska skäl som åskådare. Har man kört F1 sen 2001 så kanske det är dags att göra annat. Det finns annat i livet och det finns gott om förare att gilla eller mobba nästa år med.
-
Hoppsan, lite kinkig idag?EnzoF1 skrev:Oj, vad det var intressant. Vem exakt menar du det är jag mobbar?PC: skrev:Trist.JTarnstrom skrev:Då var det klart. Det blir inget F1 2010 för Kimi:
http://www.autosport.com/news/report.php/id/80187
Men kanske positivt för oss på Forza, för vad skall nu Enzo hålla på att raljera om?
Hittar han ett nytt mobbingoffer är frågan vi ställer oss...
Du har uppenbarligen inga problem med andra som raljerar, så egentligen kanske det är du som mobbar mig?
Har du lust att stå upp och säga vad du egentligen tycker eller ska du fortsätta vara feg bakom en skärm?
Och till sist, diskuterar man F1 och förare, ja då ska man kunna kritisera dem. Men att som du hålla på och raljera, ja just det, över andra skribenter, för att du inte håller med om deras, eller en respekterar att de har avvikande, åsikter, det är riktigt jävla lågt.
Bemöt åsikterna, men ge fan i att gnälla på skribenten bakom dem, för ärligt talat så har du ingen jävla aning om vad skribenten eg tycker och tänker.
Det riktigt intressanta här är ju att jag fått rätt i fallet Kimi. Det mesta jag sagt och påstått om honom får ju faktiskt anses bevisat nu.
Jag förstår att det är bittert som fan för Kimis fans idag, men se det fina i saken, vi andra har ju julafton.
Varför? Du har ju fått som du ville...
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
-
På vilket sätt menar du att han är spektakulär?El Scorcho skrev:Funderar på om jag missar något internt Forza forum skämt, men att en av fältets mer spektakulära förare - på banan - inte finns på gridden nästa år känns inte riktigt som vad F1 behöver.
Han har mest känts avslagen de senaste två åren.
Visst kan han vara snabb när andan faller på men så värst spektakulär vet jag inte om han är.
Det är väl snarare tvärtom, han ställer ju sällan till med något spektakel och håller sig undan från trubbel på banan utom när han snurrar av när det regnar då... det är ju förstås lite spektakulärt.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
- Utvisad
Inte det minsta kinkig. Det är bara synd att så många bittra Kimifans inte kan avhålla sig från att diskutera personen bakom åsikter.PC: skrev:Hoppsan, lite kinkig idag?EnzoF1 skrev:Oj, vad det var intressant. Vem exakt menar du det är jag mobbar?PC: skrev: Trist.
Men kanske positivt för oss på Forza, för vad skall nu Enzo hålla på att raljera om?
Hittar han ett nytt mobbingoffer är frågan vi ställer oss...
Du har uppenbarligen inga problem med andra som raljerar, så egentligen kanske det är du som mobbar mig?
Har du lust att stå upp och säga vad du egentligen tycker eller ska du fortsätta vara feg bakom en skärm?
Och till sist, diskuterar man F1 och förare, ja då ska man kunna kritisera dem. Men att som du hålla på och raljera, ja just det, över andra skribenter, för att du inte håller med om deras, eller en respekterar att de har avvikande, åsikter, det är riktigt jävla lågt.
Bemöt åsikterna, men ge fan i att gnälla på skribenten bakom dem, för ärligt talat så har du ingen jävla aning om vad skribenten eg tycker och tänker.
Det riktigt intressanta här är ju att jag fått rätt i fallet Kimi. Det mesta jag sagt och påstått om honom får ju faktiskt anses bevisat nu.
Jag förstår att det är bittert som fan för Kimis fans idag, men se det fina i saken, vi andra har ju julafton.
Varför? Du har ju fått som du ville...
Men det kan jag egentligen bjuda på idag, vetskapen att så många idag har citronsmak i munnen är värd en hel del.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Dessutom F1-världens störste fegis.
-
-
Ganska tråkiga nyheter tycker jag. Kimi är förmodligen en av de snabbaste förarna på gridden och att förlora honom känns tråkigt för ett F1-fan. Jag håller med vissa skribenter om att det inte varit samma Kimi de senaste åren, men jag tycker ändå han stundtals kört ganska bra, framför allt under andra halvan av den här säsongen. Dessutom är han förhållandevis ung och borde hålla F1-standard ett par år till. Kan gamla löften som Barrichello, Trulli och Fisichella fortfarande harva runt och, som i Barrichellos fall, till och med få en nytändning i karriären, så borde fan Kimi klara det med råge. Men så var det ju det där med motiveringen också...
-
Jag kan hålla med om att han inte verkade engagerad från mitten av 2008 - men han kom igen bra från Ungern i år. Känns ovärdigt att behöva räkna upp alla spektakulära körningar där toppen är Suzuka 2005 och neråt eftersom ni följer F1. Han lyckades i alla fall med så mycket att hans prestationer på banan bedöms med en annan måttstock än vanliga förares - samma måttstock gäller för Alonso och Hamilton och snart kanske nån mer.Razor skrev:På vilket sätt menar du att han är spektakulär?El Scorcho skrev:Funderar på om jag missar något internt Forza forum skämt, men att en av fältets mer spektakulära förare - på banan - inte finns på gridden nästa år känns inte riktigt som vad F1 behöver.
Han har mest känts avslagen de senaste två åren.
Visst kan han vara snabb när andan faller på men så värst spektakulär vet jag inte om han är.
Det är väl snarare tvärtom, han ställer ju sällan till med något spektakel och håller sig undan från trubbel på banan utom när han snurrar av när det regnar då... det är ju förstås lite spektakulärt.
-
- Utvisad
-
Hans motorsprängningar var ju iofs spektakulära.El Scorcho skrev:Jag kan hålla med om att han inte verkade engagerad från mitten av 2008 - men han kom igen bra från Ungern i år. Känns ovärdigt att behöva räkna upp alla spektakulära körningar där toppen är Suzuka 2005 och neråt eftersom ni följer F1. Han lyckades i alla fall med så mycket att hans prestationer på banan bedöms med en annan måttstock än vanliga förares - samma måttstock gäller för Alonso och Hamilton och snart kanske nån mer.
Jag minns hur han sköt motorn precis framför mina ögon på A1-Ring.
En stor, fet och vit plym som luktade underbart av bränd olja.
Han gjorde om det på Imola också, jag minns fortfarande ljudet av kugghjul som trasas sönder.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
-
- Utvisad
Ställer du frågan till hans finska fans nu?El Scorcho skrev:Varför känns det som att ni skulle ha ett mer avslappnat förhållande till Kimi om han var t.ex. britt, spanjor eller brasilianare?
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
-
-
Så här är det.El Scorcho skrev:Varför känns det som att ni skulle ha ett mer avslappnat förhållande till Kimi om han var t.ex. britt, spanjor eller brasilianare?
Enzo är Kapten Ahab och Jari är Moby Dick. Ahabs saknade ben är en avsaknaden av svenska förare i F1. Razor, Gösta, Lemon och några till är Ahabs trogna besättning, Forza Forum är valskeppet Pequod, Tärnström är hedningen Queequeg, och mig kan ni kalla Ishmael.
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
-
- Moderator
Årets inlägg!
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Utvisad
Pepparkvarnen skrev:Så här är det.El Scorcho skrev:Varför känns det som att ni skulle ha ett mer avslappnat förhållande till Kimi om han var t.ex. britt, spanjor eller brasilianare?
Enzo är Kapten Ahab och Jari är Moby Dick. Ahabs saknade ben är en avsaknaden av svenska förare i F1. Razor, Gösta, Lemon och några till är Ahabs trogna besättning, Forza Forum är valskeppet Pequod, Tärnström är hedningen Queequeg, och mig kan ni kalla Ishmael.
-
-
- Utvisad
Om det inte var för att jag visste att Pepparkvarnen inte läser böcker så skulle jag bli lite imponerad.El Scorcho skrev:Det var klass på det inlägget
-
-
-
- Utvisad
Tror mer han har spelat spelet!PC: skrev:Han har väl sett filmen kanske...EnzoF1 skrev:Om det inte var för att jag visste att Pepparkvarnen inte läser böcker så skulle jag bli lite imponerad.El Scorcho skrev:Det var klass på det inlägget
-
-
- Varnad
Kul säsong när världens näst bästa förare skall göra upp om titeln.
Kanske borde jag vänta in Red Bull-skeppet som mycket väl kan innehålla F1 OCH WRC inom samma år.
Vilken tur att denna lösning blöder Ferrari på maximalt med mos för det inbördeskrig de beställt med Massa Alonso under samma tak. (För visst är Kimi en av eller den bäst betalde F1-föraren även nästa år?) Kan inte Berlusconi ta över som stallchef också och få dem att sätta en fjäder i hatten på pitcrew och börja varje arbetsdag med en halv panna vin var?
Kanske borde jag vänta in Red Bull-skeppet som mycket väl kan innehålla F1 OCH WRC inom samma år.
Vilken tur att denna lösning blöder Ferrari på maximalt med mos för det inbördeskrig de beställt med Massa Alonso under samma tak. (För visst är Kimi en av eller den bäst betalde F1-föraren även nästa år?) Kan inte Berlusconi ta över som stallchef också och få dem att sätta en fjäder i hatten på pitcrew och börja varje arbetsdag med en halv panna vin var?
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
-
Absolut inte, han får däremot bra betalt för han inte ska vara en F1-förare nästa år.Jari skrev:För visst är Kimi en av eller den bäst betalde F1-föraren även nästa år?
För du har väl inte missat att han inte kör F1 nästa år?
Äntligen!
Äntligen!
-
- Utvisad
-
Va skönt alltså!
Hörde nyheten om att Button skulle köra för McLaren i bilen på väg hem. Jädrans det var nästan så att jag var tvungen att stanna av glädje fnatt.
Om storleken på lönen är en värde mätare på hur bra/uppskattad föraren är så är Kimi historiens sämsta förare. -170 miljoner kronor är inte dåligt... eller jo, det är det.
-
- Varnad
Så länge han har superlicens är han F1-förare oavsett om han kör eller inte.Razor skrev:Absolut inte, han får däremot bra betalt för han inte ska vara en F1-förare nästa år.Jari skrev:För visst är Kimi en av eller den bäst betalde F1-föraren även nästa år?
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
-
-
Han kommer väl inte pynta för en superlicens nästa år? Det är ju lustigt att du får 170miljoner i far åt pipan pengar till bäst betald.Jari skrev:Så länge han har superlicens är han F1-förare oavsett om han kör eller inte.Razor skrev:Absolut inte, han får däremot bra betalt för han inte ska vara en F1-förare nästa år.Jari skrev:För visst är Kimi en av eller den bäst betalde F1-föraren även nästa år?
-
Sug på denMcLaren ville egentligen kontraktera Kimi Räikkönen som sin andre förare
Butten var kanske inte första valet.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/m ... 6145856.ab
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
-
Nästa år har han ingen superlicens, alltså är han inte någon F1-förare.Jari skrev:Så länge han har superlicens är han F1-förare oavsett om han kör eller inte.Razor skrev:Absolut inte, han får däremot bra betalt för han inte ska vara en F1-förare nästa år.Jari skrev:För visst är Kimi en av eller den bäst betalde F1-föraren även nästa år?
Äntligen!
Äntligen!
-
-
Blir man av med den?Razor skrev:Nästa år har han ingen superlicens, alltså är han inte någon F1-förare.Jari skrev:Så länge han har superlicens är han F1-förare oavsett om han kör eller inte.Razor skrev: Absolut inte, han får däremot bra betalt för han inte ska vara en F1-förare nästa år.
FIA = Ferrari International Assistance
-
-
- Utvisad
Ja, du får följa rally, för F1 verkar du inte vara intresserad av.macke23 skrev:Fan va skönt o slippa era inavlade argument ,får börja följa rally igen då.
Hur jävla tråkig kommer nästa säsong bli då Enzo fjant.
Synd bara att vi slipper din bitterhet då, den värmer gött...
-
- Utvisad
-
- Moderator
Du kanske gör bäst i att vänta med att korka upp, Enzo. Enligt brasilianska blaskor ska Kimi ha skrivit på för Mercedes.
-
-
- Moderator
Jag tror att Mercedes räknade med att Button skulle köra för dem och nu har de fått panik. Att döma av Nick Frys kommentarer så var det nog inte väntat att Button skulle gå till McLaren. Verkar som om Mercedes har missbedömt situationen.
-
Har Mercedes pungat ut med hundratals miljoner med euro så behöver de ett vassare förarpar än Rosberg och Heidfeldt.
Iofs. så kanske de är tillräckligt bra, men det är det ingen som vet för de har ju inte direkt gjort några fantastiska resultat än så länge i sina karriärer och jag tror inte Mercedes vill chansa i det här läget. Det kommer inte se bra ut om det går dåligt för dom nästa år.
Iofs. så kanske de är tillräckligt bra, men det är det ingen som vet för de har ju inte direkt gjort några fantastiska resultat än så länge i sina karriärer och jag tror inte Mercedes vill chansa i det här läget. Det kommer inte se bra ut om det går dåligt för dom nästa år.
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
-
Fan Jag tror ni e tokiga!!!
Jag har bevakat "snacket" här länge o inser att antingen är det jag som är tokig (med några andra) elle så är det jävligt roligt att bara gnälla!
Undrar om det är så här den Svenska avundsjukan ter sig...
Jag har asgarvat många gånger när jag läst inlägg i detta ämne!
Jag vet inte hur det är med (några) av er "icke-gnällare man jag kommer att sakna Kimi. För en sak står tydligt o klart för mej.
Kimi är en av de största kuskarna i nu-tidens startfält.
Vem av de andra killarna skulle placera sej på pallen med en sån "skithög" till bil? Jag kommer i alla fall att sakna honom, det står jag för.
Kolla bara hur bra Badoer o Fisco klarade att vrida runt skrotet.....
Tror nog det är jävligt lätt att "ruttna" när man inte får något "juste" material att jobba med...
Ett jävligt bra inlägg är också detta!!!!!
Tackar för ordet, gubbar o gummor o allt vad ni må vara!
Undrar bara vem som får pajerna under nästa säsomg???
/ 8
Jag har bevakat "snacket" här länge o inser att antingen är det jag som är tokig (med några andra) elle så är det jävligt roligt att bara gnälla!
Jag vet inte hur det är med (några) av er "icke-gnällare man jag kommer att sakna Kimi. För en sak står tydligt o klart för mej.
Vem av de andra killarna skulle placera sej på pallen med en sån "skithög" till bil? Jag kommer i alla fall att sakna honom, det står jag för.
Tror nog det är jävligt lätt att "ruttna" när man inte får något "juste" material att jobba med...
Ett jävligt bra inlägg är också detta!!!!!
Den skriver jag också under på!Ganska tråkiga nyheter tycker jag. Kimi är förmodligen en av de snabbaste förarna på gridden och att förlora honom känns tråkigt för ett F1-fan. Jag håller med vissa skribenter om att det inte varit samma Kimi de senaste åren, men jag tycker ändå han stundtals kört ganska bra, framför allt under andra halvan av den här säsongen. Dessutom är han förhållandevis ung och borde hålla F1-standard ett par år till. Kan gamla löften som Barrichello, Trulli och Fisichella fortfarande harva runt och, som i Barrichellos fall, till och med få en nytändning i karriären, så borde fan Kimi klara det med råge. Men så var det ju det där med motiveringen också...
/ 8
"This is the internet, where men are men, women are men, and little girls are FBI agents."
http://forum.rolfro.netai.net/
http://forum.rolfro.netai.net/
-
- Moderator
Det är väl klart som fan att vi är tokiga, annars vore vi inte här.
-
- Varnad
-
- Utvisad
Det låter osannolikt, med tanke på att Robertson ju faktiskt bekräftat att det blir ett sabbatsår nästa år. Iofs är tanken på en desperat Kimi, som kanske till och med betalar för att få köra inte helt otilltalande, men jag gissar, med bergsäkert tonfall, att vi har sett det sista av Kimi i F1, och inte en dag för tidigt.JTarnstrom skrev:Du kanske gör bäst i att vänta med att korka upp, Enzo. Enligt brasilianska blaskor ska Kimi ha skrivit på för Mercedes.
Jag tror vinteruppehållet kommer att kännas kortare än någonsin då man kommer att kunna njuta av alla bittra inlägg... igår kväll låg vinden på österifrån och man kände tydligt den fadda doften
-
- Utvisad
Tja, Massa klarade av att ta 22 poäng med skrotet medan Kimi mäktade med 10. Om nu Kimi är en av de bättre chaufförerna så är ju Massa ännu bättre.Eightball skrev:Fan Jag tror ni e tokiga!!!
Ett jävligt bra inlägg är också detta!!!!!Den skriver jag också under på!Ganska tråkiga nyheter tycker jag. Kimi är förmodligen en av de snabbaste förarna på gridden och att förlora honom känns tråkigt för ett F1-fan. Jag håller med vissa skribenter om att det inte varit samma Kimi de senaste åren, men jag tycker ändå han stundtals kört ganska bra, framför allt under andra halvan av den här säsongen. Dessutom är han förhållandevis ung och borde hålla F1-standard ett par år till. Kan gamla löften som Barrichello, Trulli och Fisichella fortfarande harva runt och, som i Barrichellos fall, till och med få en nytändning i karriären, så borde fan Kimi klara det med råge. Men så var det ju det där med motiveringen också...
/ 8
Uppenbarligen anser de som räknas, dvs de som vill ha chaffisar till F1-bilarna, att Kimi inte är nåt att ha i längden. Visst kan Kimi vara hyfsat snabb när allt är perfekt, torr bana och en bra bil, men i övrigt???
Kimi är inte tillräckligt bra och kompetent för att få en styrning och arbetsgivarna väljer bättre förare istället, svårare än så är det ju inte.
Men ni Kimifans, deppa inte för mycket nu. Ni kommer nog att få lättare att se honom. Snart sitter han kanske på en bänk utanför Stockmanns och brölar... då får ni säkert en autograf.
Var nu inte så småsinta utan låt oss som under alla år genomskådat Kimi få njuta av den här stunden. Ni fick njuta av hans uppkörda titel och firade säkert den på olika sätt. Visa oss nu samma respekt.
-
- Utvisad
Maestro!Pepparkvarnen skrev:Har Mercedes pungat ut med hundratals miljoner med euro så behöver de ett vassare förarpar än Rosberg och Heidfeldt.
Han och Rosberg. Kan inte gå fel!
-
Hehe. Skulle vara intressant att se Kimi med startnummer 22 nästa år. Skulle helt säkert bli ett hattrick för "22an" som WDC...JTarnstrom skrev:Du kanske gör bäst i att vänta med att korka upp, Enzo. Enligt brasilianska blaskor ska Kimi ha skrivit på för Mercedes.
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
-
- Utvisad
Hm, skulle det inte bli 3 eller 4 då?PC: skrev:Hehe. Skulle vara intressant att se Kimi med startnummer 22 nästa år. Skulle helt säkert bli ett hattrick för "22an" som WDC...JTarnstrom skrev:Du kanske gör bäst i att vänta med att korka upp, Enzo. Enligt brasilianska blaskor ska Kimi ha skrivit på för Mercedes.
Normalt får de väl 1 och 2, men eftersom Button tar med sig ettan till McLaren så får ju Hamilton 2an. Borde inte Brawn/MB få 3 och 4 då? Nu tror jag iofs det bara är just ettan som är reglerad i reglementet, dvs att WDC har den oavsett vilket stall han kör för.