Kimi slutade men börjar igen!

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

FredrikE skrev:
EnzoF1 skrev:
FredrikE skrev: Man kan ju se det på olika sätt
1. Brawn säger det efter Kimi gått ut med att endast McLaren är intressant.
2. Att ha högsta lönen i F1 utan att köra måste anses vara överskattat?
Om man begär mer i lön än någon är villig att betala, då överskattar man sig själv, i alla fall enligt min definition.

Man är bara värd så mkt nån är villig att betala, svårare är det väl inte?
Brawn tyckte att Kimis management förhandlade lön som om han inte fick något alls från ferrari.

Eftersom ingen deal är klar vad vi vet, så kanske han har överskattat sig själv, eller så går han rikare ur detta än någon av oss kunnat tro?
Visst är det underbart när man lägger ut nyheter som den här: http://en.f1-live.com/f1/en/headlines/n ... 3442.shtml#
Att Kimi skulle varit för dyr för Brawn, när den riktiga nyheten däri är att Kimi just nu granskar en tjock lunta med villkor för ett kontrakt med McLaren han fått för godkännande.
McLaren verkar ganska petiga med all text och det är nog lika bra att läsa igenom det finstilta så att man vet att man får köra rally och på vilka villkor och den inbördes "ickeordningen" i stallet och liknande. Jag tror inte pengar är viktigt för Kimi, men om Toyota eller Brawn frågar kan man ju alltid ta en sk rövare och begära "drömlön" med den enda risken att få ett ja.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

PeppeF1 skrev:Ross vann nyligen båda mästerskapen med hjälp av två förare med ett samlat "marknadsvärde" av en femma och en fimp så det är klart han inte vill betala nåt extra när han vet att det räcker med att bygga en bra bil.
Jag tror jag vet vem som skulle ha fimpen :D
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Jari skrev:Nu är du väl osedvanligt trög, eller?
Ska vi ta det bit för bit? Eller begriper du helheter som sträcker sig över hela två meningar?
Kanske kan du ge en snabbtolkning av denna rad? Ta det med en nypa salt, dock.
Hälsa Bagdad Bob här också...http://www.egmcartech.com/2008/12/08/fe ... by-friday/
Den är visserligen lite äldre och det har hänt en del sen dess, som det brukar i F1. Men sensmoralen står fast. Om man så tar dem med fingrarna i syltburken så har ingen stulit någon sylt...
Det framgår fortfarande inte att Ferrari skulle befinna sig i någon djup ekonomisk kris.

Har du inte något bättre faktaunderlag för din tes så är det kanske lika bra att du för en gångs skull erkänner att du har fel, utan att behöva ta till personliga påhopp?
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Razor skrev:
Jari skrev:Nu är du väl osedvanligt trög, eller?
Ska vi ta det bit för bit? Eller begriper du helheter som sträcker sig över hela två meningar?
Kanske kan du ge en snabbtolkning av denna rad? Ta det med en nypa salt, dock.
Hälsa Bagdad Bob här också...http://www.egmcartech.com/2008/12/08/fe ... by-friday/
Den är visserligen lite äldre och det har hänt en del sen dess, som det brukar i F1. Men sensmoralen står fast. Om man så tar dem med fingrarna i syltburken så har ingen stulit någon sylt...
Det framgår fortfarande inte att Ferrari skulle befinna sig i någon djup ekonomisk kris.

Har du inte något bättre faktaunderlag för din tes så är det kanske lika bra att du för en gångs skull erkänner att du har fel, utan att behöva ta till personliga påhopp?
Kan inte du bara erkänna att jag aldrig påstått att jag kommit med fakta. Tvärtom, jag har manat till att ta uppgiften med en nypa salt.
Erkänn ditt generalfel nu, var en man. Om du kan.
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Det var du som påstod att Ferrari befinner sig mitt i en djup kris och du har inte presenterat något enda som stödjer det, annat än en artikeln från december förra året som säger att de ska säga upp ett antal medarbetare.
Det står ingenting om hur företaget mår rent ekonomiskt.

Har du sett Ferraris siffror?
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

För vara misslyckad, slut och lat så måste man ändå säga att många team rycker i honom. Konstigt att teamcheferna har sämre koll än de flesta på forumet här.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

El Scorcho skrev:För vara misslyckad, slut och lat så måste man ändå säga att många team rycker i honom. Konstigt att teamcheferna har sämre koll än de flesta på forumet här.
Rycker och rycker, av vad vi läst som är det ingen som vill betala det han begär... med andra överskattar han sitt värde, eller?
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Dessutom F1-världens störste fegis.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Jag tror att det är många som känner till Kimis kapacitet, men de vet inte var de har honom. Han ställer kraav på en vinnarbil, något som inget stall kan garantera och då är de naturligtvis oroliga för hans motivation, han vill kunna köra rally på fritiden och han vill inte ställa upp på pr-evenemang. Självklart finns frågetecken kring hur seriös Kimi är i sin satsning på F1. Jacques Villeneuve ställde liknande krav på sin tid, om att inte behöva vara med på pr-evenemang och ddet var inte helt populärt. Ovanpå allt detta vill han ha mer betalt än någon annan.

En motiverad Kimi har definitivt kapacitet att vinna ett VM utan att få det uppkört, men bara om han satsar ordentligt. Det gäller att få hela teamet med sig och den förmågan verkar han sakna.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Razor skrev:Det var du som påstod att Ferrari befinner sig mitt i en djup kris och du har inte presenterat något enda som stödjer det, annat än en artikeln från december förra året som säger att de ska säga upp ett antal medarbetare.
Det står ingenting om hur företaget mår rent ekonomiskt.

Har du sett Ferraris siffror?
Vill du verkligen att jag ska svara på samma fråga en sjätte gång?
Eftersom det verkar som att du inte fattar med mindre än sex svar tar vi det på detta sätt:
Jag påstår ingenting. Jag skrev att jag läst detta någonstans, men att det skall tas med en nypa salt. Ta det med en nypa salt betyder = trot den som vill.
Förstår du fortfarande inte kan jag inte hjälpa dig.
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Jari skrev:Jag påstår ingenting. Jag skrev att jag läst detta någonstans, men att det skall tas med en nypa salt.
Jari skrev:Ferrari, som nu befinner sig mitt i en djup kris vet inte vad det betyder medan Kimi alltid varit skottsäker på den punkten.
Rent logiskt har alltså Kimi helt rätt.
Det ser i mina ögon ut som ett tvärsäkert påstående.

Det är inte fel i artikeln som du länkade till, det är din slutsats som är fel.

Äntligen!
Användarens profilbild
TurboF1

Inlägg av TurboF1 »

EnzoF1 skrev:
TurboF1 skrev:
EnzoF1 skrev:Domenicali har sagt officiellt till Autosport att pengar inte hade nåt med beslutet att göra sig av med Kimi att göra.

Ska man tro på stallchefen för det största F1-stallet i historien eller den bittre sparkade föraren, som ingen verkar vilja ta i med tång nu?

:D
Hade Domnicali sagt att jultomten finns. hade du antagligen trott på det också.
Ja, och du trodde väl på Kimi när han sa att han hade kontrakt för nästa år och skulle köra Ferrari?

Varför skulle Domenicali ha sämre trovärdighet än Kimi i denna fråga?
Kimi HAR kontrakt med Ferrari nästa år. Då Ferrari inte vill fullfölja kontraktet måste de betala hans lön nästa år.
F1-fan

Inlägg av F1-fan »

Razor skrev:
Jari skrev:Jag påstår ingenting. Jag skrev att jag läst detta någonstans, men att det skall tas med en nypa salt.
Jari skrev:Ferrari, som nu befinner sig mitt i en djup kris vet inte vad det betyder medan Kimi alltid varit skottsäker på den punkten.
Rent logiskt har alltså Kimi helt rätt.
Det ser i mina ögon ut som ett tvärsäkert påstående.

Det är inte fel i artikeln som du länkade till, det är din slutsats som är fel.
Trodde du verkligen att han skulle medge sitt påstående som inte var ett påstående utan bara något han läst :D :rolling:
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Nej :oops:

Äntligen!
F1-fan

Inlägg av F1-fan »

Jari skrev:Ferrari har inte ens råd att ha öppet i höst, så de hade inte råd med Kimi, men Santander hade råd att köpa ut honom.
När Montesemolo snyftat klart på söndag kommer Whitmarsh tala om att Kimi ska hjälpa McLaren återta titeln och sällan har väl mer motiverade och skickliga förare suttit i McLarenbilarna.
Samtidigt blir Nico klar för Brawn och Kovalainen tillkännager sitt kontrakt med Toyota eller något annat mittfältstall.
:rolling:
F1-fan

Inlägg av F1-fan »

Jari skrev:
El Scorcho skrev:Jag menade givetvis om den här sanningen verkligen är hela sanningen. Om t.ex. Ferrari sparar in pengar på att han inte kör för dem jämfört med om han kör. Om Alonso har med sig sponsorer. Om det är någon deal gjord. Om det finns folk på Ferrari som kan göra affärer och vara nöjda. Och så vidare.
Det är väl ganska allmänt känt att Santander köper in Alonso i stallet för att det är ett spanskt företag helt utan intressen i Finland. Alonso lär få hela sin lön från dem. Det var de som köpte in honom i McLaren också, och det var för Alonsos skull de skrev på med McLaren som huvudsponsor. Att sejouren blev kort har sina skäl och dessa lär dyka upp igen nästa år.
Ferrari har ekonomiska bekymmer. I stort sett hela det dream team som Todt samlade ihop 95 som sen blev så framgångsrika har splittrats och flera av dem är framgångsrika och välbetalda nu på andra håll. Trots att Ferrari avbröt utvecklingen på årets bil runt slutet av första halvan av säsongen måste de ta till ett driftstopp på fabriken för att ekonomin inte går ihop ännu.
Såpass kan jag väl räkna ut att glansdagarna är över för denna gång.
Förra gången tog det 21 år att ta sig ur svackan och då hade de Schumi i en positiv utvecklingskurva ombord under fyra år innan det släppte.
Det har de inte nästa år.
:wall: :whistle:
Oldtimer
Utvisad
Utvisad

Inlägg av Oldtimer »

Razor skrev:Nej :oops:

äntlligen :>>>>> :up: :up: :up: :up: :up: :wink: :wink: :wink:
Oldtimer
Utvisad
Utvisad

Inlägg av Oldtimer »

F1-fan skrev:
Jari skrev:
El Scorcho skrev:Jag menade givetvis om den här sanningen verkligen är hela sanningen. Om t.ex. Ferrari sparar in pengar på att han inte kör för dem jämfört med om han kör. Om Alonso har med sig sponsorer. Om det är någon deal gjord. Om det finns folk på Ferrari som kan göra affärer och vara nöjda. Och så vidare.
Det är väl ganska allmänt känt att Santander köper in Alonso i stallet för att det är ett spanskt företag helt utan intressen i Finland. Alonso lär få hela sin lön från dem. Det var de som köpte in honom i McLaren också, och det var för Alonsos skull de skrev på med McLaren som huvudsponsor. Att sejouren blev kort har sina skäl och dessa lär dyka upp igen nästa år.
Ferrari har ekonomiska bekymmer. I stort sett hela det dream team som Todt samlade ihop 95 som sen blev så framgångsrika har splittrats och flera av dem är framgångsrika och välbetalda nu på andra håll. Trots att Ferrari avbröt utvecklingen på årets bil runt slutet av första halvan av säsongen måste de ta till ett driftstopp på fabriken för att ekonomin inte går ihop ännu.
Såpass kan jag väl räkna ut att glansdagarna är över för denna gång.
Förra gången tog det 21 år att ta sig ur svackan och då hade de Schumi i en positiv utvecklingskurva ombord under fyra år innan det släppte.
Det har de inte nästa år.
:wall: :whistle:

HA HA HA HA.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Ni som gillar ikoner, men inte har fullt så mycket att säga i övrigt kan väl starta en egen tråd?
Razor, det var inte det inlägget vi diskuterade nu och rimligen får väl även jag ändra åsikt från bergsäkert påstående till tveksamt, ta det med en nypa salt.
Jag gör det ibland nämligen. Det senaste i varje fråga är det som gäller. Inte det innan.

Förresten, F1-Fan kanske vill säga något med sina poster?
Jag fattar inte.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

TurboF1 skrev:
EnzoF1 skrev:
TurboF1 skrev: Hade Domnicali sagt att jultomten finns. hade du antagligen trott på det också.
Ja, och du trodde väl på Kimi när han sa att han hade kontrakt för nästa år och skulle köra Ferrari?

Varför skulle Domenicali ha sämre trovärdighet än Kimi i denna fråga?
Kimi HAR kontrakt med Ferrari nästa år. Då Ferrari inte vill fullfölja kontraktet måste de betala hans lön nästa år.
Nja, riktigt så är det ju inte. För då skulle Kimi inte vara fri att gå till nån annan. Därför en kompromiss, dvs, mindre pengar och han får kör för nån annan.

Vad jag menade var att "alla" trodde Kimi skulle köra för Ferrari bara för att han hade kontrakt, vilket Kimi ju även påstod.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Jari skrev:Ni som gillar ikoner, men inte har fullt så mycket att säga i övrigt kan väl starta en egen tråd?
Razor, det var inte det inlägget vi diskuterade nu
Det var precis det inlägget som startade diskussionen och precis det inlägget där du påstod något som du senare påstod att du aldrig hade påstått.
Jari skrev:och rimligen får väl även jag ändra åsikt från bergsäkert påstående till tveksamt, ta det med en nypa salt.
Det är väl klart att du får ändra åsikt men varför inte säga det rakt ut istället för att trassla in sig i en massa svammel?
Kan vi inte enas om att du inte hade något som helst belägg för ditt påstående om att Ferrari befinner sig mitt i en djup kris?
Jari skrev:Jag fattar inte.
Det har vi redan förstått men tack för påminnelsen.

Äntligen!
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Jag vill inte beköta även den posten sex gånger för att du ska begripa, men du har fel. Ditt citat som du NU påstår startade diskussionen är betydligt äldre än den senaste referensen till Ferraris kris som kan läsas i denna tråd.
Belägg för en kris har jag också presenterat, så jag vet inte riktigt i vilken alternativa värld du lever.
Det verkar dock alldeles uppenbart att du fattar ännu mindre och det stör mig att en vad jag trode var intelligent människa inte själv reflekterar på att han framstår som allmänt trög.
Vill du bara vara obstinat och tror att du kommit rätt när du är det mot mig har du fel.
Du skänker just nu matchboll efter matchboll, men begriper inte ens att du förlorat för länge sen.
Användarens profilbild
FredrikE

Inlägg av FredrikE »

Förlåt om jag håller mig "ontopic"
Lewis Hamilton would welcome Kimi Raikkonen as his new McLaren teammate, the British driver's father and manager Anthony Hamilton has confirmed.

2008 world champion Hamilton has until now stated his desire to keep Heikki Kovalainen alongside him, raising suggestions he does not want to be challenged by the occupant of the sister car.

"First, I want to say that neither Lewis nor myself have any influence on the decision," Hamilton Snr told the Finnish newspaper Turun Sanomat.

"But if I was deciding between Kimi and Heikki, I would go for Kimi," he added, "even if I have nothing against Heikki. We've always like him; he's a great teammate and does his job well.

"Kimi is a cool guy," Anthony Hamilton added. "I think he is the prime candidate and the best driver to be at Lewis' side in this team; they would push each other on."
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Jari skrev:Jag vill inte beköta även den posten sex gånger för att du ska begripa, men du har fel. Ditt citat som du NU påstår startade diskussionen är betydligt äldre än den senaste referensen till Ferraris kris som kan läsas i denna tråd.
Belägg för en kris har jag också presenterat, så jag vet inte riktigt i vilken alternativa värld du lever.
Vilka "belägg" skulle det vara? Att man höll stängt 20 dagar runt förra julen och att man avskedade personal?
Det säger egentligen ingenting om någon kris i bolaget.

Och jo, det var exakt det inlägget som drog igång den här diskussionen.

Äntligen!
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

FredrikE skrev:Förlåt om jag håller mig "ontopic"
Fy, för dig. Så gör man bara inte.

Äntligen!
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Razor skrev:
Jari skrev:Jag vill inte bemöta även den posten sex gånger för att du ska begripa, men du har fel. Ditt citat som du NU påstår startade diskussionen är betydligt äldre än den senaste referensen till Ferraris kris som kan läsas i denna tråd.
Vilka "belägg" skulle det vara? Att man höll stängt 20 dagar runt förra julen och att man avskedade personal?
Det säger egentligen ingenting om någon kris i bolaget.

Och jo, det var exakt det inlägget som drog igång den här diskussionen.
Hahaha, ja du förnekar dig inte. Det är okej om du verkligen vill vara trög.
Själv medger jag gärna att jag kan ändra mig och gå från tro till visst tvivel när det behagar mig. Har jag dessutom uttryckligen sagt det precis så som jag gjorde har i alla fall jag ryggen fri.
Du får helt enkelt börja jucka på någon annans ben från och med nu.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Lewis Hamilton would welcome Kimi Raikkonen as his new McLaren teammate, the British driver's father and manager Anthony Hamilton has confirmed.

2008 world champion Hamilton has until now stated his desire to keep Heikki Kovalainen alongside him, raising suggestions he does not want to be challenged by the occupant of the sister car.

"First, I want to say that neither Lewis nor myself have any influence on the decision," Hamilton Snr told the Finnish newspaper Turun Sanomat.

"But if I was deciding between Kimi and Heikki, I would go for Kimi," he added, "even if I have nothing against Heikki. We've always like him; he's a great teammate and does his job well.

"Kimi is a cool guy," Anthony Hamilton added. "I think he is the prime candidate and the best driver to be at Lewis' side in this team; they would push each other on."
Bra post och jäkligt snygg avatar!
Jag har haft en sån, fast 2002:a. Med Batmanmärke bak och i mittkonsollen. Den övre "hyllan".
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Jari skrev:Hahaha, ja du förnekar dig inte. Det är okej om du verkligen vill vara trög.
Själv medger jag gärna att jag kan ändra mig och gå från tro till visst tvivel när det behagar mig. Har jag dessutom uttryckligen sagt det precis så som jag gjorde har i alla fall jag ryggen fri.
Du får helt enkelt börja jucka på någon annans ben från och med nu.
På vilket sätt menar du att jag är trög då?
Har du några belägg det?

Hur kan du ha ryggen fri om du skriver "Ferrari, som nu befinner sig mitt i en djup kris" när allt du har presenterat är den där artikeln som inte nämner något om Ferraris ekonomi?

Du pratar om att ta saker med en nypa salt men exakt vad ska man ta med en nypa salt, är det dina tvärsäkra uttalanden om saker som du inte har en aning om, innehållet i artikeln eller dina felaktiga slutsatser?

Äntligen!
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Läs igen, sluta jucka. Du skämmer ut dig.
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Jag undrar vem som egentligen skämmer ut vem?

Fakta, Jari... det är något som kan vara bra att kolla upp INNAN man häver ur sig tvärsäkra påståenden. Det kan lätt gå fel annars och i ditt fall går det nästan alltid fel.

Äntligen!
Gösta

Inlägg av Gösta »

Razor skrev:Jag undrar vem som egentligen skämmer ut vem?

Fakta, Jari... det är något som kan vara bra att kolla upp INNAN man häver ur sig tvärsäkra påståenden.
Det som är sant idag behöver nödvändigtvis inte vara sant i morgon. :D

Som du vet så var jorden platt en gång i tiden, att solen kretsade kring jorden var även det en sanning. Sen ändrades saker och ting och jorden blev som bekant rund och helt plötsligt snurrade jorden kring solen i stället. :D :wink:
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Gösta skrev:Det som är sant idag behöver nödvändigtvis inte vara sant i morgon. :D

Som du vet så var jorden platt en gång i tiden, att solen kretsade kring jorden var även det en sanning. Sen ändrades saker och ting och jorden blev som bekant rund och helt plötsligt snurrade jorden kring solen i stället. :D :wink:
En dag kommer man att se tillbaka och skratta åt dem som trodde det skulle funka med dubbdäcksförbud...

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Razor skrev:Jag undrar vem som egentligen skämmer ut vem?

Fakta, Jari... det är något som kan vara bra att kolla upp INNAN man häver ur sig tvärsäkra påståenden. Det kan lätt gå fel annars och i ditt fall går det nästan alltid fel.
Det är nog bara du som tycker att något taggat med "ta det med en nypa salt" behöver dementeras i två/tre dagar och fler än tjugo poster...
Gösta

Inlägg av Gösta »

EnzoF1 skrev:
Gösta skrev:Det som är sant idag behöver nödvändigtvis inte vara sant i morgon. :D

En dag kommer man att se tillbaka och skratta åt dem som trodde det skulle funka med dubbdäcksförbud...
Dubbdäck är till för töntar som inte kan köra bil, inte kan acceptera att man tar det lugnare på vintern mm.

Vi som kan köra bil, vi som accepterar att det är vinter och därför kör varsammare har inget behov av dubbdäck.

Idioterna som kör med dubbdäck skall vi inte låta få hålla på med det, de förstör vår miljö och det kan vi självfallet INTE ACCEPTERA. Kan de inte lära sig att ta det lite lugnare på vintern och lära sig köra bil så får de väl åka kommunalt.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Gösta skrev:
EnzoF1 skrev:

Dubbdäck är till för töntar som inte kan köra bil, inte kan acceptera att man tar det lugnare på vintern mm.

Vi som kan köra bil, vi som accepterar att det är vinter och därför kör varsammare har inget behov av dubbdäck.

Idioterna som kör med dubbdäck skall vi inte låta få hålla på med det, de förstör vår miljö och det kan vi självfallet INTE ACCEPTERA. Kan de inte lära sig att ta det lite lugnare på vintern och lära sig köra bil så får de väl åka kommunalt.
Helt rätt!
Där kör man inte heller på dubbdäck.
Undrar varför?
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Gösta skrev:
EnzoF1 skrev:

Och din kompetens lyser som vanligt igenom...

Stor humor.

Menar du att din bil inte har en negativ inverkan på miljön?

Vad gäller det där med att kunna köra bil så har ju du krockat flera gånger, varit vållande, de senaste åren. Om det beror på din oförmåga bakom ratten eller att du inte har dubbdäck kan jag inte bedöma.

Jag har inte krockat. Om det beror på att jag är en bättre förare än du, eller på dubbdäcken, får också vara osagt.

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jag trodde inte forumets Dunning Kruger-kandidat fick citera mig?

Användarens profilbild
PC:

Inlägg av PC: »

Gösta skrev:Vi som kan köra bil...
Kan ni oxå att ratta en Gokart? Finns en del bra inomhusbanor (där det definitivt är dubbdäcksförbud...) i Stockholm där vi skulle kunna skilja Agne från vettet. :wink:
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

PC: skrev:
Gösta skrev:Vi som kan köra bil...
Kan ni oxå att ratta en Gokart? Finns en del bra inomhusbanor (där det definitivt är dubbdäcksförbud...) i Stockholm där vi skulle kunna skilja Agne från vettet. :wink:
Ojoj, dra inte upp gokart och forummedlemmar här! :D

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

dubbelpost
Senast redigerad av EnzoF1 den ons nov 04, 2009 17:55, redigerad totalt 1 gång.

F1-fan

Inlägg av F1-fan »

Jari skrev:Ni som gillar ikoner, men inte har fullt så mycket att säga i övrigt kan väl starta en egen tråd?
Razor, det var inte det inlägget vi diskuterade nu och rimligen får väl även jag ändra åsikt från bergsäkert påstående till tveksamt, ta det med en nypa salt.
Jag gör det ibland nämligen. Det senaste i varje fråga är det som gäller. Inte det innan.

Jag fattar inte.
Jag reagerade på att du så bergsäkert kom med uttalandet att Ferrari är i ekonomisk kris !!
Efter mitt påpekande så bedyrade du att du skrev "ta det med en nypa salt" men det har jag bara sett i inlägg efteråt!
Att du inte fattar förvånar mig inte alls...du kan helt enkelt inte medge ett misstag utan går på attack direkt!
Jag är Ferrari fan om det underlättar för dig att förstå och jag gillade Kimi men han presterade inte som förväntat och till den höga lönen han uppbar!!
Kimi blev inte den fullgoda ersättare för Michael som var förväntat..långt där ifrån och det förstår du inte heller utan skyller på än det ena än det andra.
Hur som helst önskar jag Kimi lycka till men det blir nog jobbigt med Hamilton är jag rädd?
Användarens profilbild
FredrikE

Inlägg av FredrikE »

F1-fan skrev:

Jag fattar inte.
Jag reagerade på att du så bergsäkert kom med uttalandet att Ferrari är i ekonomisk kris !!
Efter mitt påpekande så bedyrade du att du skrev "ta det med en nypa salt" men det har jag bara sett i inlägg efteråt!
Att du inte fattar förvånar mig inte alls...du kan helt enkelt inte medge ett misstag utan går på attack direkt!
Jag är Ferrari fan om det underlättar för dig att förstå och jag gillade Kimi men han presterade inte som förväntat och till den höga lönen han uppbar!!
Kimi blev inte den fullgoda ersättare för Michael som var förväntat..långt där ifrån och det förstår du inte heller utan skyller på än det ena än det andra.
Hur som helst önskar jag Kimi lycka till men det blir nog jobbigt med Hamilton är jag rädd?
Jag tror Kimi är van vid förare som tar pole och vinner också, historiskt sett har han ju inte direkt haft några långsamma förare i teamet.
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Om Familjen Hamilton går ut med ett sånt utalande så måste det vara färdigt att Kimi är på väg hem :up:
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Jari skrev:Det är nog bara du som tycker att något taggat med "ta det med en nypa salt" behöver dementeras i två/tre dagar och fler än tjugo poster...
Du har fortfarande inte förstått och kommer aldrig att förstå vad det var som både jag och F1-fan reagerade på trots att vi båda har skrivit det flera gånger.

Det är helt ok att ändra uppfattning om saker och ting men det där med en nypa salt känns lite vagt och lite som en efterkonstruktion när någon ifrågasatte ditt påstående.

Du skriver dessutom att Ferrari skulle hålla stängt nu i höst pga den ekonomiska kris som drabbat just Ferrari, vilket inte är vad som står i artikeln.
Fakta är att det är precis tvärtom ditt påstående.
Ferrari går fortfarande riktigt bra, speciellt med tanke på hur bilmarknaden har sett ut det senaste 1½ året.
Man gjorde en vinst på mer än en miljard kronor förra halvåret.
Snacka om djup ekonomisk kris.

Äntligen!
Fredrik i Trollhättan

Inlägg av Fredrik i Trollhättan »

Gösta skrev:[Dubbdäck är till för töntar som inte kan köra bil, inte kan acceptera att man tar det lugnare på vintern mm.

Javisst. Vi kan ju också passa på att säga till alla "idioter" som sysslar med saker som kan bli farligt om det inte görs rätt att helt enkelt sluta med det.
Så.
Nu var det sagt.
Världen är härmed tryggare...

Eller kanske är det lite mer komplext än så... :-?
Oldtimer
Utvisad
Utvisad

Inlägg av Oldtimer »

EnzoF1 skrev:

En dag kommer man att se tillbaka ock skratta åt vinter däck .
Oldtimer
Utvisad
Utvisad

Inlägg av Oldtimer »

EnzoF1 skrev:
Gösta skrev:
EnzoF1 skrev: En dag kommer man att se tillbaka och skratta åt dem som trodde det skulle funka med dubbdäcksförbud...

Stor humor.

Vad gäller det där med att kunna köra bil så har ju du krockat flera gånger, varit vållande, de senaste åren. Om det beror på din oförmåga bakom ratten eller att du inte har dubbdäck kan jag inte bedöma.

Jag har inte krockat. Om det beror på att jag är en bättre förare än du, eller på dubbdäcken, får också vara osagt.

Om det beror på din oförmåga bakom ratten eller att du inte har dubbdäck kan jag inte bedöma.

Måste vara dubbdäcken :D
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Oldtimer skrev:
EnzoF1 skrev:
Gösta skrev: Dubbdäck är till för töntar som inte kan köra bil, inte kan acceptera att man tar det lugnare på vintern mm.

Stor humor.

Om det beror på din oförmåga bakom ratten eller att du inte har dubbdäck kan jag inte bedöma.

Snart blir det väl dags för dig att övningsköra och kanske få eget körkort, då kan du bilda dig en egen uppfattning. Vad föredrar din pappa för däck förresten?

Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

EnzoF1 skrev:Vad föredrar din pappa för däck förresten?
Akterdäck?

Äntligen!
Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

Jari skrev:
Gösta skrev:
EnzoF1 skrev: En dag kommer man att se tillbaka och skratta åt dem som trodde det skulle funka med dubbdäcksförbud...

Helt rätt!
Där kör man inte heller på dubbdäck.
Undrar varför?
Ser att det kommer några snöflingor utanför fönstret. Så det blir väl sovmorgon då för dig. Brukar ju vara en och annan inställd busstur med det vädret ute på andra sidan Skurubron.
Undrar om det kan vara avsaknad av dubbdäck som är boven?
Är inte tvärsäker utan gör en egen ovetenskaplig iakttagelse. Har inte drabbats själv utan bara hört i andra hand på radion och läst sura insändare i Nacka/Värmdöposten. Så det kanske inte ens hänt.
Oldtimer
Utvisad
Utvisad

Inlägg av Oldtimer »

EnzoF1 skrev:
Oldtimer skrev:
EnzoF1 skrev: Och din kompetens lyser som vanligt igenom...

Stor humor.

Snart blir det väl dags för dig att övningsköra och kanske få eget körkort, då kan du bilda dig en egen uppfattning. Vad föredrar din pappa för däck förresten?

Slitna sommar däck . Din obegåvade människa .