Kimi slutade men börjar igen!
-
Det är knappast Massas hjälp som man syftar på när man säger att Kimis titel var uppkörd.
Jag har för mig att t o m Enzo har sagt att det var helt i sin ordning att Massa hjälpte till och att motsatsen i stort sett hade varit tjänstefel.
De av er som har förmågan, kan tänka ett steg till och kanske komma på vad man syftar på.
Jag har för mig att t o m Enzo har sagt att det var helt i sin ordning att Massa hjälpte till och att motsatsen i stort sett hade varit tjänstefel.
De av er som har förmågan, kan tänka ett steg till och kanske komma på vad man syftar på.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
Hur ser Kimis alternativ ut idag egentligen?
Knappast de alternativ som Kimi önskat sig.
- Vill McLaren (inkl. Hamilton) ha Kimi och kommer de att erbjuda tillräckligt mycket pengar för att han ska acceptera ett bud?
- Red Bull är inte intresserade av honom, det klargjorde Christian Horner igår när han gick ut med att Webber sitter säker inför nästa säsong.
- Toyota har lagt ett bud men det verkar som att Kimi tycker att det är för lågt.
- Renault har precis offentliggjort att Kubica ska köra för dem och finns det då plats för Kimi hos Renault och det lutar väl mer åt att någon av di Grassi eller Grosjean tar platsen bredvid Kubica.
- Williams tar troligtvis in Barrichello och Hülkenberg.
- Brawn kommer i så fall antagligen köra med Button och Rosberg.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
Razor skrev:Hur ser Kimis alternativ ut idag egentligen?
Vad återstår sen, Toro Rosso, Force India, Campos, Manor, USF1 och Lotus?
- Vill McLaren (inkl. Hamilton) ha Kimi och kommer de att erbjuda tillräckligt mycket pengar för att han ska acceptera ett bud?
- Red Bull är inte intresserade av honom, det klargjorde Christian Horner igår när han gick ut med att Webber sitter säker inför nästa säsong.
- Toyota har lagt ett bud men det verkar som att Kimi tycker att det är för lågt.
- Renault har precis offentliggjort att Kubica ska köra för dem och finns det då plats för Kimi hos Renault och det lutar väl mer åt att någon av di Grassi eller Grosjean tar platsen bredvid Kubica.
- Williams tar troligtvis in Barrichello och Hülkenberg.
- Brawn kommer i så fall antagligen köra med Button och Rosberg.
Måste jag gissa säger jag att dealen med McLaren är klar och att allt vi hör bara är ett spel, men jag är inte övertygad direkt
Annars är det nog ganska jämnt mellan Toyota eller att han lägger av med F1 helt och när jag nu skrev det så undrar jag om Toyota är kvar nästa säsong men antagligen är de väl det.
Fler gissningar
Williams blir Barrichello och Hulkenberg
Brawn blir Button och Rosberg
Renault blir Kubica och Kovalainen eller Glock
-
Nu skrivs det idag att både Whitmarsh och Haug pratar upp Heidfeld vilket kan tyda på att de är på jakt efter honom.El Scorcho skrev:Måste jag gissa säger jag att dealen med McLaren är klar och att allt vi hör bara är ett spel, men jag är inte övertygad direkt
Äntligen!
Äntligen!
-
- Moderator
Det vore jäkligt kul om Heidfeld kunde få köra McLaren. Heidfeld har ju ryktats vara på väg till Force India annars (Mercedes-koppling). Jag vill se Heidi vinna ett par race innan karriären är över för hans del. Det skulle täppa igen truten på en del belackare och han är mer värd ett par segrar än några av de andra dönickarna i fältet (tänker då på Fisichella och Trulli, främst).
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
-
Han må sjabbla men han sjabblar bra
Jag hoppas verkligen Kimi hittar ett utmanarsäte nästa år, tror han blir giftig när soppan ska räcka ett par varv under kval o ett helt rejs efter. Känns som McLaren har förmågan och resurserna att kunna anpassa till de nya reglerna nästa år men två mästare i samma team?
Jag hoppas verkligen Kimi hittar ett utmanarsäte nästa år, tror han blir giftig när soppan ska räcka ett par varv under kval o ett helt rejs efter. Känns som McLaren har förmågan och resurserna att kunna anpassa till de nya reglerna nästa år men två mästare i samma team?
-
Vafalls skall Hamilton straffas?Jari skrev:Ja och allt annat hade varit tjänstefel. Kimi återgäldade ju den service året efter i fler lopp, men har aldrig dragit några växlar på det.El Scorcho skrev:Som jag kommer ihåg det så tävlade Kimi och Massa mot varandra hela säsongen 2007 fram till dess att Massa inte hade chansen på titeln längre - var det efter Japan kanske? I näst sista loppet i Kina var det Kimi som körde om Hamilton innan han stannade i sandfållan.
Tycker sista loppet var det enda där man kan prata om att Ferrari matchade en förare mot titeln. Kan vara värt att nämna när det ofta pratas om att Hamilton och Alonso tävlade mot varandra.
Den enda som gnällt över hur det borde ha varit är Piquet och Massa och det lär inte vara över ännu.
Som om gnäll över ett år efter skulle betyda något eller göra någon skillnad. Men att Flavio straffades och inte han som vann på hela manövern är en skandal. Dags för ny president i FIA.
-
Dom kommer kvala med lite bränsle nästa år.Patrik L skrev:Han må sjabbla men han sjabblar bra
-
ExaktPeppeF1 skrev:Dom kommer kvala med lite bränsle nästa år.Patrik L skrev:Han må sjabbla men han sjabblar bra
-
- Utvisad
-
I dag publicerades en lista på förarlönerna för den här säsongen och det är lite intressant att se hur mycket varje förares poäng har kostat i lön.
Alguersuari är den enda av de förarna som får betalt ($500 000) av sitt stall, som inte har tagit någon poäng så här långt och han finns därför inte med på listan.
Jari kan få räkna ut hur många dollar han har kostat per poäng.
Kod: Markera allt
Kimi Räikkönen 937 500,00 $/poäng
Fernando Alonso 576 923,08 $/poäng
Lewis Hamilton 367 346,94 $/poäng
Felipe Massa 363 636,36 $/poäng
Sébastien Buemi 300 000,00 $/poäng
Robert Kubica 264 705,88 $/poäng
Nico Rosberg 246 376,81 $/poäng
Jarno Trulli 213 114,75 $/poäng
Giancarlo Fisichella 187 500,00 $/poäng
Nick Heidfeld 186 666,67 $/poäng
Heikki Kovalainen 159 090,91 $/poäng
Mark Webber 89 430,89 $/poäng
Timo Glock 83 333,33 $/poäng
Sebastian Vettel 81 081,08 $/poäng
Jenson Button 56 179,78 $/poäng
Rubens Barrichello 13 888,89 $/poäng
Jari kan få räkna ut hur många dollar han har kostat per poäng.
Äntligen!
Äntligen!
-
-
-
-
- Varnad
Blir du glad då?Silverkatten skrev:Ja, och just nu bestämmer marknaden att Kimi är värd minus 300 miljonerEl Scorcho skrev:Tänk att ha mest lön bara sådär blev att vara överskattad? Några brukar ju annars säga att marknaden bestämmer eller hur var det?
För dem som är vakna och lever och bor i denna värld så är Kimi den bäst betalde F1-föraren vare sig han kör eller inte.
Räkna ut och förklara det du.
-
Enkelt att förklara.Jari skrev:Blir du glad då?Silverkatten skrev:Ja, och just nu bestämmer marknaden att Kimi är värd minus 300 miljonerEl Scorcho skrev:Tänk att ha mest lön bara sådär blev att vara överskattad? Några brukar ju annars säga att marknaden bestämmer eller hur var det?
För dem som är vakna och lever och bor i denna värld så är Kimi den bäst betalde F1-föraren vare sig han kör eller inte.
Räkna ut och förklara det du.
Nästa år är han förhoppningsvis den bäst betalde icke F1 föraren. Det kostar Ferrari massor att bli av med honom och jag och många med mig tror det är den bästa investering Ferrari har gjort. Den sämsta onvestering de gjort var att anställa honom. Ja, jag blir glad av att slippa se surpuppan.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
- Varnad
Ferrari har inte ens råd att ha öppet i höst, så de hade inte råd med Kimi, men Santander hade råd att köpa ut honom.
När Montesemolo snyftat klart på söndag kommer Whitmarsh tala om att Kimi ska hjälpa McLaren återta titeln och sällan har väl mer motiverade och skickliga förare suttit i McLarenbilarna.
Samtidigt blir Nico klar för Brawn och Kovalainen tillkännager sitt kontrakt med Toyota eller något annat mittfältstall.
När Montesemolo snyftat klart på söndag kommer Whitmarsh tala om att Kimi ska hjälpa McLaren återta titeln och sällan har väl mer motiverade och skickliga förare suttit i McLarenbilarna.
Samtidigt blir Nico klar för Brawn och Kovalainen tillkännager sitt kontrakt med Toyota eller något annat mittfältstall.
-
-
Hehe, ja kanske. Eller så är allt inte riktigt som det kan verka vara på ytan. Det vore kul att verkligen få veta hur det ligger till så småningom.Silverkatten skrev:Ja, och just nu bestämmer marknaden att Kimi är värd minus 300 miljonerEl Scorcho skrev:Tänk att ha mest lön bara sådär blev att vara överskattad? Några brukar ju annars säga att marknaden bestämmer eller hur var det?
-
-
-
Stort misstag släppa Kimi
Helvetet kommer bryta ut i Ferrari-stallet när Massa o Alonso börjar hetsa varandra.Dom kommer tjattra o pladdra värre än kärringarna på Pralinfabriken.Jag ska äta upp min bil om jag inte får rätt 2010.
Varvrekord i Roslagstullsrondellen 2010 Tid 5,838sek.
-
Re: Stort misstag släppa Kimi
De kommer i alla fall att tjattra så det blir lite liv igen, inget jävla begravningkaffe att fira en seger / pallplats med som med kimi.aikaik skrev:Helvetet kommer bryta ut i Ferrari-stallet när Massa o Alonso börjar hetsa varandra.Dom kommer tjattra o pladdra värre än kärringarna på Pralinfabriken.Jag ska äta upp min bil om jag inte får rätt 2010.
FAAAAN VAD SKÖNT ATT SLIPPA HONOM I SCUDERIA
-
- Varnad
Det är väl ganska allmänt känt att Santander köper in Alonso i stallet för att det är ett spanskt företag helt utan intressen i Finland. Alonso lär få hela sin lön från dem. Det var de som köpte in honom i McLaren också, och det var för Alonsos skull de skrev på med McLaren som huvudsponsor. Att sejouren blev kort har sina skäl och dessa lär dyka upp igen nästa år.El Scorcho skrev:Jag menade givetvis om den här sanningen verkligen är hela sanningen. Om t.ex. Ferrari sparar in pengar på att han inte kör för dem jämfört med om han kör. Om Alonso har med sig sponsorer. Om det är någon deal gjord. Om det finns folk på Ferrari som kan göra affärer och vara nöjda. Och så vidare.
Ferrari har ekonomiska bekymmer. I stort sett hela det dream team som Todt samlade ihop 95 som sen blev så framgångsrika har splittrats och flera av dem är framgångsrika och välbetalda nu på andra håll. Trots att Ferrari avbröt utvecklingen på årets bil runt slutet av första halvan av säsongen måste de ta till ett driftstopp på fabriken för att ekonomin inte går ihop ännu.
Såpass kan jag väl räkna ut att glansdagarna är över för denna gång.
Förra gången tog det 21 år att ta sig ur svackan och då hade de Schumi i en positiv utvecklingskurva ombord under fyra år innan det släppte.
Det har de inte nästa år.
-
- Utvisad
Om nu Kimi är så bra, och värd sin lön... varför har ingen anställt honom?
Vad väntar McLaren på?
Äntligen är hypen bevisad. Kimi är enormt överskattad och han har till och med gått på hypen om sig själv. Nu tror Kimi att han är värd en massa pengar men ingen är villig att betala det, ja förutom för att bli av med honom.
Idag vill man inte ha divor som inte är beredda att hugga i. I synnerhet såna som inte levererar.
Nästa år är båda titlarna tillbaka hos Ferrari!!!
Vad väntar McLaren på?
Äntligen är hypen bevisad. Kimi är enormt överskattad och han har till och med gått på hypen om sig själv. Nu tror Kimi att han är värd en massa pengar men ingen är villig att betala det, ja förutom för att bli av med honom.
Idag vill man inte ha divor som inte är beredda att hugga i. I synnerhet såna som inte levererar.
Nästa år är båda titlarna tillbaka hos Ferrari!!!
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Dessutom F1-världens störste fegis.
-
- Utvisad
Det är klart de sparar pengar. Kimi levererar inte i förhållande till den lön han får. Massa är bättre till en bråkdel av kostnaden och nu får de Alonso (som säkerligen iofs också får en rejäl lön, men som säkert också kommer att leverera, till skillnad mot Kimi).El Scorcho skrev:Jag menade givetvis om den här sanningen verkligen är hela sanningen. Om t.ex. Ferrari sparar in pengar på att han inte kör för dem jämfört med om han kör. Om Alonso har med sig sponsorer. Om det är någon deal gjord. Om det finns folk på Ferrari som kan göra affärer och vara nöjda. Och så vidare.
Ferrari är ju stallet nr 1 i F1 och Kimi är väl inte riktigt den typ av annonspelare man vill ha. Ferrari vill uppenbarligen inte förknippas med Kimi och den bild han ger utåt, och har gett honom sparken.
Det hela är en avvägning, på den ena sidan Kimi och de omkostnader han för med sig, och på den andra, de vinster man gör utifrån de kostnaderna. Helt uppenbart anser Ferrari att det inte är värt att ha Kimi kvar. Svårare än så är det inte. Och det innebär att Kimi inte har levererat. Vanlig enkel affärslogik.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
-
Är du helt säker på att Santander inte har några intressen i Finland?Jari skrev:Det är väl ganska allmänt känt att Santander köper in Alonso i stallet för att det är ett spanskt företag helt utan intressen i Finland.
100% säker?
Äntligen!
Äntligen!
-
[quote="Jari"].... ett spanskt företag helt utan intressen i Finland. quote]
Tror du eller vet du?
Du kan nå dem här.
Santander Consumer Finance Oy
Hermannin Rantatie 10
00580 Helsinki
Finland
Phone number: +358 9 8564 5100
Fax number: +358 9 8564 5101
Managing director: Pekka Pättiniemi
Website: www.santander.fi
Tror du eller vet du?
Du kan nå dem här.
Santander Consumer Finance Oy
Hermannin Rantatie 10
00580 Helsinki
Finland
Phone number: +358 9 8564 5100
Fax number: +358 9 8564 5101
Managing director: Pekka Pättiniemi
Website: www.santander.fi
-
- Varnad
Nej, det är jag självklart inte men jämfört med Spanien och Brasilien är intresset försumbart. Till och med Tage D-försumbart.Razor skrev:Är du helt säker på att Santander inte har några intressen i Finland?Jari skrev:Det är väl ganska allmänt känt att Santander köper in Alonso i stallet för att det är ett spanskt företag helt utan intressen i Finland.
100% säker?
-
Spanien är Santanders hemmamarknad, Brasilien tror jag har någon invånare mer än Finland, och då bör volymerna vara större om man följer logikes lagar. Finland tillhör Santanders största tillväxtmarknader, inte i volym utan i relativa tal (pga det där med att olika länder har lite olika antal invånare) dessutom är avkastningen i Finland avsevärt högre än vad den är i Brasilien (även här i relativa tal) pga avsevärt lägre ränteförluster. Santander är en av de större kreditgivarna till Finska staten och Fortum som finnansiär på ett pågående bygge av ett kärnkraftverk i Finland. (källa: En nära bekant som jobbar som fondförvaltare på Nordea)Jari skrev:Nej, det är jag självklart inte men jämfört med Spanien och Brasilien är intresset försumbart. Till och med Tage D-försumbart.Razor skrev:Är du helt säker på att Santander inte har några intressen i Finland?Jari skrev:Det är väl ganska allmänt känt att Santander köper in Alonso i stallet för att det är ett spanskt företag helt utan intressen i Finland.
100% säker?
-
- Varnad
-
För att Finland är relativt sett en liten marknad innebär det inte att finnansiella institutioner inte vill agera på den marknaden? Företagen söker sig dit där de ser inkomstmöjligheter. Tex så är den Tyska bilmarknaden en avsevärt större marknad än den Finska, detta avhåller inte biltillverkarna från att vilja sälja sina bilar i Finland, eller banker från att låna pengar till Finländare. Du kan inte jämföra den Finska marknaden med tex den Japanska, Amerikanska, Tyska, mm, men det finns en marknad även där, och det går att tjäna pengar även där. Förstår inte riktigt ditt resonemang (vilket jag för övrigt sällan gör)Jari skrev:Ja, du ser. Man kan bevisa nästan allt med procentenheter.
Ställ sen hela Finlands ackumulerade omsättning emot den i Spanien eller Braslien så förstår du va smågruset i botten på resväskorna står för.
Själv väntar jag mer på kometens svans...
-
- Varnad
Jaha, ändå svarar du ju själv på den fråga du inte förstår att jag ställer?Gösta skrev:För att Finland är relativt sett en liten marknad innebär det inte att finnansiella institutioner inte vill agera på den marknaden? Företagen söker sig dit där de ser inkomstmöjligheter. Tex så är den Tyska bilmarknaden en avsevärt större marknad än den Finska, detta avhåller inte biltillverkarna från att vilja sälja sina bilar i Finland, eller banker från att låna pengar till Finländare. Du kan inte jämföra den Finska marknaden med tex den Japanska, Amerikanska, Tyska, mm, men det finns en marknad även där, och det går att tjäna pengar även där. Förstår inte riktigt ditt resonemang (vilket jag för övrigt sällan gör)Jari skrev:Ja, du ser. Man kan bevisa nästan allt med procentenheter.
Ställ sen hela Finlands ackumulerade omsättning emot den i Spanien eller Braslien så förstår du va smågruset i botten på resväskorna står för.
Själv väntar jag mer på kometens svans...
Just det två är Santanders största marknader. Finland har kanske den största andelen av sin befolkning klistrade vid TV-apparaterna när det är F1 (säkert för att de är så usla på fjollboll) och Santander som satsar pengar på finnar eller finnarnas favoritteam har potential att växa i Finland. Självklart!Du kan inte jämföra den Finska marknaden med tex den spanska, brasilianska, mm
Du kanske tyckte min kometliknelse var luddig?
-
Jaha, ändå svarar du ju själv på den fråga du inte förstår att jag ställer?Jari skrev:[
[/quote]Du kan inte jämföra den Finska marknaden med tex den spanska, brasilianska, mm
Det går att jämföra dem i relativa tal men inte i faktiska tal. För att de faktiska talen är små i en jämförelse med andra länder innebär det inte att de är ointressanta som marknad. Företag har inte råd att ta sig lyxen att välja bort vissa marknader, de försöker tjäna pengar där de kan tjäna pengar. Uppenbart anser Santander att man kan tjäna pengar i Finland.
-
- Varnad
-
När Pekka skall låna pengar för att bygga en bastu eller köpa ett hus så är han inte intresserad vem Santander sponsrar, han lånar där han får de bästa villkoren. Även om Pekka är motorsportintresserad så är hans kärlek till bra lånevillkor större än hans kärlek till en överbetald idrottare.Jari skrev:Finland har kanske den största andelen av sin befolkning klistrade vid TV-apparaterna när det är F1 (säkert för att de är så usla på fjollboll) och Santander som satsar pengar på finnar eller finnarnas favoritteam har potential att växa i Finland. Självklart!
-
- Varnad
Har jag samma villkor hos Santander som hos Skandia Bank väljer jag Santander. Ska jag gå på bio och har att välja på Nasir Hooseins lyxbio och en stubbe i skogen med overheadprojektor väljer jag den sista, men det janske bara är jag och inte Pekka?Gösta skrev:När Pekka skall låna pengar för att bygga en bastu eller köpa ett hus så är han inte intresserad vem Santander sponsrar, han lånar där han får de bästa villkoren. Även om Pekka är motorsportintresserad så är hans kärlek till bra lånevillkor större än hans kärlek till en överbetald idrottare.Jari skrev:Finland har kanske den största andelen av sin befolkning klistrade vid TV-apparaterna när det är F1 (säkert för att de är så usla på fjollboll) och Santander som satsar pengar på finnar eller finnarnas favoritteam har potential att växa i Finland. Självklart!
-
Du försöker säkert säga något intressant i denna debatt, men jag förmår inte riktigt förstå vad?Jari skrev:Har jag samma villkor hos Santander som hos Skandia Bank väljer jag Santander. Ska jag gå på bio och har att välja på Nasir Hooseins lyxbio och en stubbe i skogen med overheadprojektor väljer jag den sista, men det janske bara är jag och inte Pekka?
-
-
- Varnad
Ja, till syvende och sist är det du själv som gör krokben för dig själv.Gösta skrev:Du försöker säkert säga något intressant i denna debatt, men jag förmår inte riktigt förstå vad?Jari skrev:Har jag samma villkor hos Santander som hos Skandia Bank väljer jag Santander. Ska jag gå på bio och har att välja på Nasir Hooseins lyxbio och en stubbe i skogen med overheadprojektor väljer jag den sista, men det janske bara är jag och inte Pekka?
Jag försökte tala om för dig att Spanien och Brasilien är betydligt intressantare marknader för Santander än till exempel Finland, dels för att det är deras hemmamarknad. Dels för att dessa marknadeer är så oerhört mycket större.
Ledningen för Santander är spansk, det finns ett intresse för Formel 1 och eftersom de vill investera i sitt varumärke och förhoppningsvis generera mer omsättning så vill de följaktligen satsa sina pengar i kombinationer där de tror de kan nå högsta möjliga avkastning.
Med andra ord inte på ett garage i Pissiniemi med en skogspecka bakom ratten på en Valmet i Traktorpulling-VM.
Om de kan väljer de de två bästa teamen historiskt McLaren och Ferrari och en spansk och en Brasiliansk förare. Hade de siktat på att ta marknadsandelar i Tyskland hade de valt en tysk förare och hade de i stället siktat på Japan hade Kobayashi eller någon annan förare köpts in.
Jag vet inte om det är smart eller fantasilöst, men så funkar det när saker skall motiveras i styrelserummen.
-
Jag tror Jari försöker säga att hela världen är med i en sammansvärjning mot Finland och finnarna i allmänhet och Kimi i synnerhet.Gösta skrev:Du försöker säkert säga något intressant i denna debatt, men jag förmår inte riktigt förstå vad?
Listan på finnhatande produkter blir bara längre och längre. Snart är det bara Koskenkorva kvar.
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
-
- Varnad
Glöm inte kniven!Lemon skrev:Jag tror Jari försöker säga att hela världen är med i en sammansvärjning mot Finland och finnarna i allmänhet och Kimi i synnerhet.Gösta skrev:Du försöker säkert säga något intressant i denna debatt, men jag förmår inte riktigt förstå vad?
Listan på finnhatande produkter blir bara längre och längre. Snart är det bara Koskenkorva kvar.
Utan Nokia hade landet sålts till Geely eller Sony eller som parentes till Google för länge sen.
-
Jag sätter krokben för mig själv genom att påstå att Santander inte är aktiva i Finland?Jari skrev:Ja, till syvende och sist är det du själv som gör krokben för dig själv.Gösta skrev:Du försöker säkert säga något intressant i denna debatt, men jag förmår inte riktigt förstå vad?Jari skrev:Har jag samma villkor hos Santander som hos Skandia Bank väljer jag Santander. Ska jag gå på bio och har att välja på Nasir Hooseins lyxbio och en stubbe i skogen med overheadprojektor väljer jag den sista, men det janske bara är jag och inte Pekka?
Jag försökte tala om för dig att Spanien och Brasilien är betydligt intressantare marknader för Santander än till exempel Finland, dels för att det är deras hemmamarknad. Dels för att dessa marknadeer är så oerhört mycket större.
.
Att Spanien och Brasilien är intressantare för Santander som marknader än Finland är det ingen som påstått annat, dels för att det ena landet är hemmamarknaden och det andra ett av de 10 största länderna i världen!
Du kommer med den ena grodan efter den andra och sen låtsas du som om det regnade.
Snälla Jari, läs dina egna inlägg innan du i sedvanlig ordning försöker påstå saker som är osanna.
-
- Varnad
Okej, så du håller inte med om attGösta skrev:Jag sätter krokben för mig själv genom att påstå att Santander inte är aktiva i Finland?Jari skrev:Ja, till syvende och sist är det du själv som gör krokben för dig själv.Gösta skrev: Du försöker säkert säga något intressant i denna debatt, men jag förmår inte riktigt förstå vad?
.
Att Spanien och Brasilien är intressantare för Santander som marknader än Finland är det ingen som påstått annat, dels för att det ena landet är hemmamarknaden och det andra ett av de 10 största länderna i världen!
Du kommer med den ena grodan efter den andra och sen låtsas du som om det regnade.
Snälla Jari, läs dina egna inlägg innan du i sedvanlig ordning försöker påstå saker som är osanna.
Är det för att jag jämförde med deras i jämförelse försumbara intressen i t.ex Finland? Något du försökte bevisa inte var fallet?Det är väl ganska allmänt känt att Santander köper in Alonso i stallet för att det är ett spanskt företag
-
- Moderator
McLaren kanske har skaffat en finländsk mek... Jag håller tummarna för att McLaren tar Heidfeld. Då får de mästerskapets bäste andreförare till Hamilton.
-
- Varnad
Whitmarsh har sagt att det blir en finsk förare och varför skulle de vilja ha andreförare när det finns så bra försteförare lediga?JTarnstrom skrev:McLaren kanske har skaffat en finländsk mek... Jag håller tummarna för att McLaren tar Heidfeld. Då får de mästerskapets bäste andreförare till Hamilton.
-
- Moderator
Inte fan har Santander köpt en plats åt Alonso i Ferrari. Ferrari vill ha Alonso och det har öppnat för Santander att sponsra Ferrari, det är ju "a match made in heaven", men inte fasen är det så att Santander har varit en förutsättning för att Alonso ska få köra Ferrari.
-
- Varnad
-
- Moderator
Så Ferrari har sjunkit så lågt att de måste ta in pay drivers... Tror du på den amsagan själv?