Kimi slutade men börjar igen!

Kungaklassen av motorsport...
CYD

Inlägg av CYD »

CYD

Inlägg av CYD »

Jag tror att Ferrari har haft planer sedan en tid tillbaka på att byta ut bägge sina förare. Nu åkte Kimi i år, ett år före kontraktets slut och nästa steg är Felipe... hur det var tänkt tidigare kan man bara spekulera i, men det är inte underligt att man inte sparkar en skadad förare just i detta nu iaf. Det hade inte sett bra ut. Hursom ska de ju bägge väck!
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

CYD skrev:Jag tror att Ferrari har haft planer sedan en tid tillbaka på att byta ut bägge sina förare. Nu åkte Kimi i år, ett år före kontraktets slut och nästa steg är Felipe... hur det var tänkt tidigare kan man bara spekulera i, men det är inte underligt att man inte sparkar en skadad förare just i detta nu iaf. Det hade inte sett bra ut. Hursom ska de ju bägge väck!
Det är klart man har planer även bortom Massa.

MEN, i Ferraris planer låg sannolikt att ta in Alonso redan till 2009, men då löste ju Kimi in sin option, Ferrari skulle inte ha tagit upp den. Så tanken var nog att ha Alonso och Massa sida vid sida i 2 år, för att ev sedan byta ut Massa till 2011, så kan det ju ännu bli, men jag tror Ferrari har ett vinnande koncept här och en av dem lär ta titeln nästa år, och även efterföljande. :D
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Dessutom F1-världens störste fegis.
CYD

Inlägg av CYD »

ja, Massa lär få visa upp sig nästa säsong... funkar det inte så ersätts han så snart möjligt, men 2011 lär det bli en ny förare tror jag. Men Massa kan ju ändra på de planerna genom att prestera bättre än förväntat... jag betvivlar dock att han kan göra det!
CYD

Inlägg av CYD »

Kimi verkar ligga rätt bra till för en styrning för -10 nu iaf... (för att återknyta något till topic) -ganska förvissad om att McLaren och Kimi (kimis manager) förhandlar intensivt, bara en fråga om detaljer nu skulle jag nästan våga påstå...
PerP

Inlägg av PerP »

Vi få avakta och se hur återställd Massa blir. Kommer han inte tillbaka får nog Fishi köra. Han kommer göra det bra. De problem han har nu till trots. Kubica kommer komma 2011 om Massa inte är så bra som han behöver vara.

Kubica och Alonso i Ferrari skulle vara grymt, mina två favoriter i bästa stallet.

Angående Kimi så finns det nu några, alternativ, antingen blir McLaren, Toyota eller Brawn. Eller så lämmnar han F1 för att köra WRC eller någon annan serie. Det tredje alternativet blir att han lägger sig på en strand och käkar glass.

Vad han väljer vet nog bara Kimi, blir spännande att se vad det blir.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

CYD skrev:Kimi verkar ligga rätt bra till för en styrning för -10 nu iaf... (för att återknyta något till topic) -ganska förvissad om att McLaren och Kimi (kimis manager) förhandlar intensivt, bara en fråga om detaljer nu skulle jag nästan våga påstå...
Fakta eller önsketänkande?
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

CYD skrev:Kimi verkar ligga rätt bra till för en styrning för -10 nu iaf... (för att återknyta något till topic) -ganska förvissad om att McLaren och Kimi (kimis manager) förhandlar intensivt, bara en fråga om detaljer nu skulle jag nästan våga påstå...
Inom 5 år vill varenda Italienare ha honom tillbaka...
CYD

Inlägg av CYD »

EnzoF1 skrev:
Fakta eller önsketänkande?
Nja, varken eller... en trolig utveckling om man ser till helheten av alla uttalanden och rykten som florerar, men man kan ju bli överraskad också -det har hänt förr!
CYD

Inlägg av CYD »

http://autosport.aeiou.pt/gen.pl?p=stor ... ries/77500 (Portuguese)

Enligt "källor" bara en fråga om detaljer mellan Kimi och McLaren: Kimi vill minimera PR-jippon och ha möjligheten att köra Rally ganska mycket som han själv vill. Antagligen är detta viktiga grejer för Kimi, pengarna skiter han nog i.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Kimi börjar nog känna sig nervös nu.

Tidigare har han sagt att han ville ha ett avtal klart innan säsongens slut, dvs om 2 veckor. Nu säger han att han inte har bråttom och att han iofs har nåt förslag, men han vill inte ta vad som helst. Det tyder ju på att det sannolikt är stall som Toyota som vill ha honom, men som han inte vill till, pga sitt krav på att få en vinnande bil direkt.

Mer och mer tyder på att han inte får nån styrning i en toppbil som han önskar. Han är visst inte så het på marknaden som han trodde.

Användarens profilbild
FredrikE

Inlägg av FredrikE »

EnzoF1 skrev:Mer och mer tyder på att han inte får nån styrning i en toppbil som han önskar. Han är visst inte så het på marknaden som han trodde.
Har han halva inne i ett av stallen så är det ett klassiskt drag för att få upp lönen, att tex säga att han inte vet om man ska köra F1 eller Rally, för att få stallet att locka med lite mer pengar, men har han otur så blir han utan.

mvh. Fredrik
Strangiato88

Inlägg av Strangiato88 »

Jag tror att det är någon annan som önsketänker här... *wink wink*
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

EnzoF1 skrev:Massa: en värdig mästare som slagit "den snabbaste" under tre säsonger.
230-213 i poäng just nu. Kan bli mer innan säsongen är över
2-1 i säsonger
1-0 i VM-titlar

Massa vinner i och för sig matchen i att vara mest gnällig och att se ut som en liten tant.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

El Scorcho skrev:
EnzoF1 skrev:Massa: en värdig mästare som slagit "den snabbaste" under tre säsonger.
2-1 i säsonger
1-0 i VM-titlar

Massa vinner i och för sig matchen i att vara mest gnällig och att se ut som en liten tant.
Nåja, då räknar vi väl 4 år i Ferrari då... hur ser det ut då? ;)

Massa vinner iofs matchen i att vara snabbast i stallet. :D

Gud så moget att blanda in förarnas utseende... jag förstår att det är riktigt bittert att vara Kimifan idag, men ibland blir inläggen lite väl låga.

PerP

Inlägg av PerP »

EnzoF1 skrev:Kimi börjar nog känna sig nervös nu.

Tidigare har han sagt att han ville ha ett avtal klart innan säsongens slut, dvs om 2 veckor. Nu säger han att han inte har bråttom och att han iofs har nåt förslag, men han vill inte ta vad som helst. Det tyder ju på att det sannolikt är stall som Toyota som vill ha honom, men som han inte vill till, pga sitt krav på att få en vinnande bil direkt.

Mer och mer tyder på att han inte får nån styrning i en toppbil som han önskar. Han är visst inte så het på marknaden som han trodde.
Du kan ju alltid hoppas.
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

EnzoF1 skrev:
El Scorcho skrev:
2-1 i säsonger
1-0 i VM-titlar

Gud så moget att blanda in förarnas utseende... jag förstår att det är riktigt bittert att vara Kimifan idag, men ibland blir inläggen lite väl låga.

Jo - jag tänkte att du behövde se ett LÅGT inlägg för en gångs skull. Så du känner igen dem när de kommer...

Men alltså - ser han inte ut som en liten tant Fe lipen? Allvarligt.
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Ska vi inte räkna 2005, 2003 osv också förresten? 2003 är en hit. Massa körde Ferrari och fick 0 poäng. Inte klokt vad dåligt av honom.

Jaja, jag ville bara prova på Enzo-nivån...det var rätt skoj.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

El Scorcho skrev:
EnzoF1 skrev:
El Scorcho skrev: 230-213 i poäng just nu. Kan bli mer innan säsongen är över
2-1 i säsonger
1-0 i VM-titlar

Jo - jag tänkte att du behövde se ett LÅGT inlägg för en gångs skull. Så du känner igen dem när de kommer...

Men alltså - ser han inte ut som en liten tant Fe lipen? Allvarligt.
Ja, och Piquet var visst gay också... hahaha.... hysteriskt roligt.

Och Rubens, oj vad ful han är... ser ut som Niles i Frasier... hahaha...

De är så fula att de blir dåliga förare pga det.

Det är som sagt bittert att vara Kimifan... undrar om ni är fula också, eller ser ut som tanter. Hohoho....

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

El Scorcho skrev:Ska vi inte räkna 2005, 2003 osv också förresten? 2003 är en hit. Massa körde Ferrari och fick 0 poäng. Inte klokt vad dåligt av honom.

Min nivå var väl att jämföra dem den tid de kört tillsammans.

Bittert att vara Kimifan som sagt och inse att Massa varit den bättre av de två?

Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

EnzoF1 skrev:
El Scorcho skrev:Ska vi inte räkna 2005, 2003 osv också förresten? 2003 är en hit. Massa körde Ferrari och fick 0 poäng. Inte klokt vad dåligt av honom.

Bittert att vara Kimifan som sagt och inse att Massa varit den bättre av de två?
Nej, jag är inte en Kimifan - jag bara undrar om du inte kan räkna.
PerP

Inlägg av PerP »

El Scorcho skrev:
EnzoF1 skrev:

Man räkna på flera sett. Det finns tre lögner, lögn dikt oc statistik. EnzoF1 och Kimi förespråkarna använder olika statistik för att bevisa vad de vill. Jag tror snarare alla är mycket kompetenta på matte.
Oldtimer
Utvisad
Utvisad

Inlägg av Oldtimer »

PerP skrev:
El Scorcho skrev:
EnzoF1 skrev: Min nivå var väl att jämföra dem den tid de kört tillsammans.

Man räkna på flera sett. Det finns tre lögner, lögn dikt oc statistik. EnzoF1 och Kimi förespråkarna använder olika statistik för att bevisa vad de vill. Jag tror snarare alla är mycket kompetenta på matte.
Jag tror det kallas fanatiker . :D
Oldtimer
Utvisad
Utvisad

Inlägg av Oldtimer »

Oldtimer skrev:
PerP skrev:
El Scorcho skrev: Nej, jag är inte en Kimifan - jag bara undrar om du inte kan räkna.
Jag tror det kallas fanatiker . :D
Eller fanatisk .
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Om jag trodde att Ferrari skulle bli stallet att slå nästa år så vet jag vem jag skulle välja som försteförare.
I år har de ju haft fullt sjå att ta sig till Q2 och ska nu försöka klara sig utan sin poängplockare.
Lycka till!
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

El Scorcho skrev:
EnzoF1 skrev:

Det kan jag. Och hur du än räknar, så har Massa tagit fler poäng än Kimi under den tid de kört tillsammans i Ferrari. Det är helt odiskutabelt.

Och hur som helst, det är ganska tydligt vem av de två som Ferrari väljer att ha kvar. De vill ha nån som tar många poäng, och då är det Massa. Svårare än så är det inte.

Kimi har inte leverarat till Ferrari och får sparken, de är nöjda med Massa och han får vara kvar.

Som sagt, jag förstår att det är bittert att vara Kimifan idag. Skulle en av mina favoritförare få brallorna neddragna inför hela världen på det här sättet skulle jag också bli det. Istället får jag njuta av showen och se hur det jag alltid sagt om Kimi är sant och bekräftas.

Användarens profilbild
PC:

Inlägg av PC: »

EnzoF1 skrev:Kimi har inte leverarat till Ferrari
Kimi har levererat en Världsmästartitel till Ferrari, detta är helt odiskutabelt.
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

PC: skrev:
Kimi har levererat en Världsmästartitel till Ferrari, detta är helt odiskutabelt.
Nja, det verkar som valda delar av pressen antyder att det är precis det det är...

Och vi som såg sista loppet 2007 såg ju vem av Ferrariförarna som faktiskt levererade titeln :D

Samtidigt är det intressant att se, att trots den titeln, så väljer man att sparka Kimi. Det borde få även de mest hängivna Kimifansen att fundera...

Användarens profilbild
PC:

EnzoF1 skrev:Och vi som såg sista loppet 2007 såg ju vem av Ferrariförarna som faktiskt levererade titeln :D
Hur du än vrider på det så hade Kimi tagit fler poäng än Massa fram till sista racet 2007, det är väl vad det hela rör sig om...?
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Enzo F1 skrev:
Enzo F1: "Och vi som såg sista loppet 2007 såg ju vem av Ferrariförarna som faktiskt levererade titeln"
:D
Jag kollade för någon minut sen - och fortfarande var Kimi världsmästare 2007. Det verkar bero på att han tog fler poäng över hela säsongen 2007. Fast jag sitter i detta nu och är otroligt orolig för att Massa ska vakna upp och ge en intervju och säga att han egentligen borde ta den titeln också för om inte om vore så hade han klarat något varv mer i Frankrikes lopp 2007 och kunnat hålla undan vid depåstoppet och då kanske han hade haft en chans och i så fall hade han kanske kunnat ha en chans på Silverstone i loppet efter. Möjligheterna är helt enkelt oändliga.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

EnzoF1 skrev:Och vi som såg sista loppet 2007 såg ju vem av Ferrariförarna som faktiskt levererade titeln :D
Hur du än vrider på det så hade Kimi tagit fler poäng än Massa fram till sista racet 2007, det är väl vad det hela rör sig om...?
Och hur du än vrider och vänder på det så fick Kimi 2 poäng av Massa, utan dessa - ingen titel.

Och hur du än vrider och vänder på det så verkar Ferrari inte så nöjda med Kimi och hans prestationer. Så uppenbarligen verkar den där titeln inte göra så att man får ha jobbet kvar, vilket ju är det som räknas! :D

Nu kan vi sluta diskutera detta.

Jag vill se fram emot en ny strålande tid i Ferrari och vill helst att dessa tre år av mörker ska falla in i glömska...

Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Är du en sån som började kolla på F1 när Schumacher körde Ferrari?
Användarens profilbild
PC:

EnzoF1 skrev:Och hur du än vrider och vänder på det så fick Kimi 2 poäng av Massa, utan dessa - ingen titel.
Om förhållandet hade varit det omvända så skulle Kimi inte hjälpa Massa då, eller...?
EnzoF1 skrev:Nu kan vi sluta diskutera detta.
Ja snälla, lova det... :D
Användarens profilbild
FredrikE

Inlägg av FredrikE »

EnzoF1 skrev: Och vi som såg sista loppet 2007 såg ju vem av Ferrariförarna som faktiskt levererade titeln :D
Rätta svaret enligt dig måste vara Hamilton och Alonso, eftersom de gav Kimi fler poäng än Massa gjorde? Att Massa inte vann 2007 beror endast på honom själv.

Det här börjar bli löjligt, hur många gånger råkade Rubens strategi vara lite långsammare än Michaels så att han precis kunde gå i mål bakom MS? Inte fan tjatar folk om det dagarna i ända.

mvh. Fredrik
aikaik

Kimi kör utan att gnälla Finlands vaumärke.

Inlägg av aikaik »

Både Kimi och Mika vann sina titlar utan att bry sig om dom var 1e el 2e förare tror jag.Det verkar som om kimi ´sket fullständigt i om Massa fick mer support av il capo de tutti di capo08 :evil: .Däremot satt väl Massa o ringde Jourhavande medmäniska i Compressorcontainern så fort Kimi fick storebrorshjälp 07.
Varvrekord i Roslagstullsrondellen 2010 Tid 5,838sek.
vesslan

Inlägg av vesslan »

Mkt off topic i denna tråd. :down:

Om han nu inte hamnar i McLaren nästa år så hoppas iaf jag han blir kvar i F1 & då gärna i en Toyota alt Brawn.

Toyotan har ju sett rätt snabb ut på sistone & jag tror att en bra förare är det som saknas.

Just nu finns ju bara Kimi ledig & jag tror att om han gick dit skulle de få sin första seger & han trivas bra.

Ang lön så tror jag inte det finns många som inte skulle tänka en extra gång oavsett vad de sagt innan om de låg en check på 100-200 miljoner framför näsan som man kunde få nu men inte om några år när man är "slut".
Oldtimer
Utvisad
Utvisad

Inlägg av Oldtimer »

EnzoF1 skrev:
Nja, det verkar som valda delar av pressen antyder att det är precis det det är...

Och vi som såg sista loppet 2007 såg ju vem av Ferrariförarna som faktiskt levererade titeln :D

Samtidigt är det intressant att se, att trots den titeln, så väljer man att sparka Kimi. Det borde få även de mest hängivna Kimifansen att fundera...
'

Var det de ända loppet du såg
Oldtimer
Utvisad
Utvisad

Inlägg av Oldtimer »

EnzoF1 skrev:

Då skulle du sett dom andra loppen :D
Användarens profilbild
Silverkatten

Inlägg av Silverkatten »

Kimis titel är ju den mest uppkörda titeln sen James Hunt fick en av Lauda. Givare var denna gång Hamilton och McLaren som lätt hade kunnat säkra en titel. Det var så klumpigt att man faktiskt måste mistänka att det var uppgjort på förhand för att rädda McLaren från avstäning. Kan verkligen ett stall som McLaren bli så dåliga?

Att Massa hjälper en stallkamrat till en titel är ju självklart, inget att tjafsa om.
Oldtimer
Utvisad
Utvisad

Inlägg av Oldtimer »

Silverkatten skrev:Kimis titel är ju den mest uppkörda titeln sen James Hunt fick en av Lauda. Givare var denna gång Hamilton och McLaren som lätt hade kunnat säkra en titel. Det var så klumpigt att man faktiskt måste mistänka att det var uppgjort på förhand för att rädda McLaren från avstäning. Kan verkligen ett stall som McLaren bli så dåliga?

Att Massa hjälper en stallkamrat till en titel är ju självklart, inget att tjafsa om.

Om man inte är ensam i en serie så är titeln alltid uppkörd :D
lassobosso

Inlägg av lassobosso »

<OT> Om man tycker att vissa skribenter inte tillför något till diskussionen eller om man tycker att vissa skribenter är extremt enögda eller to.m tror att vissa skribenter enbart skriver för att provosera så är det helt fritt att skita i dessa skribenters inlägg. Man behöver inte svara på idiotinlägg om man inte vill utan det går alldelse utmärkt att ignorera de inlägg man anser vara irrelevanta.

Svårare än så är det inte...
</OT>
Användarens profilbild
Depeche

Inlägg av Depeche »

Att säga att Kimis titel är uppkörd är sånt skitsnack så man kan inte göra annat än att ignorera skiten.
Oldtimer
Utvisad
Utvisad

Inlägg av Oldtimer »

lassobosso skrev:<OT> Om man tycker att vissa skribenter inte tillför något till diskussionen eller om man tycker att vissa skribenter är extremt enögda eller to.m tror att vissa skribenter enbart skriver för att provosera så är det helt fritt att skita i dessa skribenters inlägg. Man behöver inte svara på idiotinlägg om man inte vill utan det går alldelse utmärkt att ignorera de inlägg man anser vara irrelevanta.

Svårare än så är det inte...
</OT>

Helt sant sorry :up: :D
Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

Depeche skrev:Att säga att Kimis titel är uppkörd är sånt skitsnack så man kan inte göra annat än att ignorera skiten.
Precis, hårt uppkörd är väl närmare sanningen...
Ferrari.
Gösta

Inlägg av Gösta »

Eau Rouge skrev:
Depeche skrev:Att säga att Kimis titel är uppkörd är sånt skitsnack så man kan inte göra annat än att ignorera skiten.
:up: :D
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Oldtimer
Utvisad
Utvisad

Inlägg av Oldtimer »

Eau Rouge skrev:

Så han var inte ensam ?????
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Var det här inlägget ett sätt att ignorera?
Tydligen inte helt lätt.
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Som jag kommer ihåg det så tävlade Kimi och Massa mot varandra hela säsongen 2007 fram till dess att Massa inte hade chansen på titeln längre - var det efter Japan kanske? I näst sista loppet i Kina var det Kimi som körde om Hamilton innan han stannade i sandfållan.

Tycker sista loppet var det enda där man kan prata om att Ferrari matchade en förare mot titeln. Kan vara värt att nämna när det ofta pratas om att Hamilton och Alonso tävlade mot varandra.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

AndersF1 skrev:
Var det här inlägget ett sätt att ignorera?
Tydligen inte helt lätt.
Gillar du inte folks åsikter kan du ju presentera bättre själv. Sluta gnäll.
Deppan har helt rätt.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

El Scorcho skrev:Som jag kommer ihåg det så tävlade Kimi och Massa mot varandra hela säsongen 2007 fram till dess att Massa inte hade chansen på titeln längre - var det efter Japan kanske? I näst sista loppet i Kina var det Kimi som körde om Hamilton innan han stannade i sandfållan.

Tycker sista loppet var det enda där man kan prata om att Ferrari matchade en förare mot titeln. Kan vara värt att nämna när det ofta pratas om att Hamilton och Alonso tävlade mot varandra.
Ja och allt annat hade varit tjänstefel. Kimi återgäldade ju den service året efter i fler lopp, men har aldrig dragit några växlar på det.
Den enda som gnällt över hur det borde ha varit är Piquet och Massa och det lär inte vara över ännu.
Som om gnäll över ett år efter skulle betyda något eller göra någon skillnad. Men att Flavio straffades och inte han som vann på hela manövern är en skandal. Dags för ny president i FIA.