Kimi slutade men börjar igen!
-
- Moderator
Det finns gott om plats även för en sån som Webber. Både han och Heidfeld duger gott som andreförare.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Utvisad
Ja, Webber fungerar ju redan som en sån, och för min del behöver han inte flytta på sig. Vettel behöver en duglig andreförare nästa år, för att inte tala om de två sista loppen i år, men då får Webber fanimig vässa till sig lite...JTarnstrom skrev:Det finns gott om plats även för en sån som Webber. Både han och Heidfeld duger gott som andreförare.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Dessutom F1-världens störste fegis.
-
Kimi skulle göra ett bra jobb i Red Bull tror jag. Precis som Webber.EnzoF1 skrev: Sopa och sopa, han är sämre än sin stallkamrat... men det finns sämre förare på gridden, men även många bättre. Hans karriär är mer eller mindre slut nu. Han har blivut utskåpad av en rookie (närmast) i år så jag har förståelse om man vill byta ut honom, även om jag inte tror Kimi skulle göra nämnvärt bättre ifrån sig, det är lite samma syndrom över dem. Hypade och medelmåttiga...
Glöm inte att Webber faktiskt varit med i VM-fighten.
Tillfälligheter som gjort att han inte är med längre.
Att säga att han blivit utskåpad är ju att överdriva väldigt mycket.
Webber har faktiskt varit snäppet starkare i racen totalt sett.
Nu på slutet har han dock förstört för sig själv genom att krascha bilar under practice. Lite ovanligt för att vara honom.
För att återgå till ämnet som ju är Kimi.
Skulle faktiskt vara kul att se honom i ett annat stall än McLaren och Ferrari som tex Red Bull.
Men jag tror det blir McLaren för honom.
-
Re: TurboF1
Om man är är dubbel världsmästare är man ingen sopa, men Alonso är överskattad. Han klarar definitivt inte att köra i ett stall där team-kompisen tar lika många poäng som han själv gör. Det gör däremot Kimi. Se bara vad som hände Trulli 2004. När han åkte ut hade han tagit 1 p mer än Alonso. Stora problem även i McLaren 2007, trots att man placerat en skräddarsydd rookie bredvid honom så att han inte skulle få någon konkurrens. Man sparkar inte ut en dubbel världsmästare hur som helst till förmån för en rookie. Det säger väl allt vem som var problemet i McLaren. Sedan dess har de placerat en sopa (Piquet) och en rookie (Grosjean) bredvid Alonso och då har det varit lugnt.PerP skrev:Om du märkt det, så har jag kritiserat de som sagt att Kimi är en dålig förare. Och försökt resonera om de omständigheter som rådde när Ferrari sparkade ut honom.TurboF1 skrev:När man läser den här tråden med inlägg så verkar det väl snarare vara så att en hel del här inne har något emot Räikkönen och misskrediterar honom - att han inte är tillräckligt bra förare, inte har levererat, inte passar in, osv. - om du nu har följt diskussionen, vilket är tveksamt.PerP skrev:Du verkar uppenbart ha något emot Alonso person. Vilket lätt kan ses genom dina kommentarer. Du skriver att han bara har två sgerar. Kimi har väl tre, och han kör ju i en bättre bil. Sedan börjar du snacka om RedBull har samma motor. Jag trodde du visste att motorerna har liten skillnad mellan tillverkarna. Dessutom är knappast motor Renaults problem utan under/över stryrningen i varje kurva.
Sedan fortsätter du att misskreditera Alonso genom diverse påstående du helt saknar belägg för, dina kommentarer tyder endast på avundsjuka över Alonso skall ratta Ferrari nästa år och inte Kími. Dina kommentarer får nästan EnzoF1 att framstå som neutraliteten himself.
Jag anser inte att Alonso är en bättre förare än Kimi, men i allt annat är han klart bättre på.
Avundsjuk? Knappast! Varken Ferrari eller Räikkönen är mina favoriter, vilket du kan se på min avatar (McLaren). Jag tycker däremot synd om Massa, som nu lär få ligga lågt.
Tala gärna om varför mina inlägg skulle ha sämre belägg än vissa andras. Hur Alonso betedde sig 2007 kan väl knappast vara okänt för dig. Att pengar styr inom Formel 1 kan väl heller knappast vara en nyhet?
Dina inlägg vittanr om ett milsdjupt personligt förakt mot Alonso som inte äns de värsta Kimi hatarna på forumet besitter. Du får det att låta som han är en sopa som bara får köra Ferrari för att Santander betalar. Vad vet du om det? Ferrari kanske ville ha Alonso och Santander vill synas med honom. McLaren affären, vilka belägg har du för att Alonso var problemet. Tänk på att McLaren är det teamet som på senaste åren stått för det mest konstiga affärerna. Lewis ljughistoria, spionageskandalen, mm
Kimi kommer (om han går dit) att ha större problem i McLaren än Massa i Ferrari.
Men gud nåde Massa om han tar fler eller lika många poäng som Alonso. Jag är inte säker på att Ferrari har råd att köpa ut Alonso - och då är det Massa som får gå.
Du har rätt att jag är förbannad på Alonso. Han var orsaken till att McLatren missade den individuella VM-titeln 2007. Och det kan jag inte förlåta honom för.
Kanske inte Kimi funkar i McLaren. Det går ju inte att ha 2 f.d. världsmästare i samma stall, som jag tidigare skrivit. Det blir nog Toyota eller Mercedes (Brawn) för Kimi.
Senast redigerad av TurboF1 den ons okt 07, 2009 20:34, redigerad totalt 2 gånger.
-
Snack om att Kimi skall till Red Bull. Tycker det verkar riktigt bra.
Bilen är snabb (det har vi märkt) och Vettel (dom låter ju knappast Webber vara kvar om Kimi kommer) och Kimi är bra polare, och kör väldigt lika (hårt och aggressivt). Fixar dem Merca Spisar (eller vad var det nu dom skulle ha istället för Renault motorerna som dom är grymt besvikna på?) så går bilen som ett skott, speciellt i händerna på Kimi och Vettel.
Så Red Bull hade Kimi gärna fått köra för, enligt mig!
Ställer mig lite tveksam dock om Red Bull orkar hålla uppe farten dom har iår, mot nästa år när alla andra har kommit ikapp.
Bilen är snabb (det har vi märkt) och Vettel (dom låter ju knappast Webber vara kvar om Kimi kommer) och Kimi är bra polare, och kör väldigt lika (hårt och aggressivt). Fixar dem Merca Spisar (eller vad var det nu dom skulle ha istället för Renault motorerna som dom är grymt besvikna på?) så går bilen som ett skott, speciellt i händerna på Kimi och Vettel.
Så Red Bull hade Kimi gärna fått köra för, enligt mig!
Ställer mig lite tveksam dock om Red Bull orkar hålla uppe farten dom har iår, mot nästa år när alla andra har kommit ikapp.
-
Re: TurboF1
Omständigheterna i McLaren fallet var väldigt märkliga, och orsaken till att McLaren missade titeln var att Hamilton inte klarade pressen utan klantade till det de två sista tävlingarna. Hade Alonso fått bättre hjälp av stalledningen hade Alonso vunnit, det är fakta. Men de var besatta av att ta en britt till VM seger. Det var det de föll på.TurboF1 skrev:Om man är är dubbel världsmästare är man ingen sopa, men Alonso är överskattad. Han klarar definitivt inte att köra i ett stall där team-kompisen tar lika många poäng som han själv gör. Det gör däremot Kimi. Se bara vad som hände Trulli 2004. När han åkte ut hade han tagit 1 p mer än Alonso. Stora problem även i McLaren 2007, trots att man placerat en skräddarsydd rookie bredvid honom så att han inte skulle få någon konkurrens. Man sparkar inte ut en dubbel världsmästare hur som helst till förmån för en rookie. Det säger väl allt vem som var problemet i McLaren. Sedan dess har de placerat en sopa (Piquet) och en rookie (Grosjean) bredvid Alonso och då har det varit lugnt.PerP skrev:Om du märkt det, så har jag kritiserat de som sagt att Kimi är en dålig förare. Och försökt resonera om de omständigheter som rådde när Ferrari sparkade ut honom.TurboF1 skrev: När man läser den här tråden med inlägg så verkar det väl snarare vara så att en hel del här inne har något emot Räikkönen och misskrediterar honom - att han inte är tillräckligt bra förare, inte har levererat, inte passar in, osv. - om du nu har följt diskussionen, vilket är tveksamt.
Avundsjuk? Knappast! Varken Ferrari eller Räikkönen är mina favoriter, vilket du kan se på min avatar (McLaren). Jag tycker däremot synd om Massa, som nu lär få ligga lågt.
Tala gärna om varför mina inlägg skulle ha sämre belägg än vissa andras. Hur Alonso betedde sig 2007 kan väl knappast vara okänt för dig. Att pengar styr inom Formel 1 kan väl heller knappast vara en nyhet?
Dina inlägg vittanr om ett milsdjupt personligt förakt mot Alonso som inte äns de värsta Kimi hatarna på forumet besitter. Du får det att låta som han är en sopa som bara får köra Ferrari för att Santander betalar. Vad vet du om det? Ferrari kanske ville ha Alonso och Santander vill synas med honom. McLaren affären, vilka belägg har du för att Alonso var problemet. Tänk på att McLaren är det teamet som på senaste åren stått för det mest konstiga affärerna. Lewis ljughistoria, spionageskandalen, mm
Kimi kommer (om han går dit) att ha större problem i McLaren än Massa i Ferrari.
Men gud nåde Massa om han tar fler eller lika många poäng som Alonso. Jag är inte säker på att Ferrari har råd att köpa ut Alonso - och då är det Massa som får gå.
Du har rätt att jag är förbannad på Alonso. Han var orsaken till att McLatren missade den individuella VM-titeln 2007. Och det kan jag inte förlåta honom för.
Kanske inte Kimi funkar i McLaren. Det går ju inte att ha 2 f.d. världsmästare i samma stall, som jag tidigare skrivit. Det blir nog Toyota eller Mercedes (Brawn) för Kimi.
Alonso är en kompetent förare det har han visat genom att köra bra i varje lopp. Han är väldigt bra på att få ut max av bilen, och kommer visa sig vara en bra investering för Ferrari. Hamilton är också väldigt duktig, problemet med honom är att han har en ännu starkare ställning i McLaren än vad Alonso hade i Renault.
Vidare är det en god ide att titta på hur Alonso agerar i depån, han tillhör de populära förarna, som de flesta är god vän med. Hamilton har råkat i fler konflikter, det borgar för att Kimi får större problem än Massa. Då han heller ej en extremt utåtriktad förare.
Kimi till Toyota skulle var trevligt, han kan bli den injektion teamet behöver. Hade varit roligt med han och Kubica nästa år. Då hade vi nog haft fem toppteam, tror vi får nöja oss med fyra nästa år.
-
- Moderator
Ryktena om att Kimi går till Red Bull växer sig allt starkare. Toyota känns ju rätt trist i jämförelse. Finns nog mer som talar för att Red Bull kan tillhandahålla en bil som går att vinna med. De har ju tagit fyra segrar i år vilket är fyra mer än vad Toyota har lyckats med.
-
Perfekt! Då kommer han att återförenas med Adrian Newey. Men då gäller det att de får till tillförlitligheten annars kommer Kimi att göra kaffeved av RedBull bilarna.JTarnstrom skrev:Ryktena om att Kimi går till Red Bull växer sig allt starkare. Toyota känns ju rätt trist i jämförelse. Finns nog mer som talar för att Red Bull kan tillhandahålla en bil som går att vinna med. De har ju tagit fyra segrar i år vilket är fyra mer än vad Toyota har lyckats med.
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
-
-
-
Nu undrade jag inte om vad RedBull tyckte utan vad Vettel tyckte. Personligen så tror jag han skitter i vem som kör den andra bilen, med andra ord så skulle dom båda passa i ganska bra i hopp.Pepparkvarnen skrev:Varför skulle RedBull bry sig om vad Vettel tycker?platt skrev:Och vad kan Vettel tycka om detta?
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
-
-
Ännu viktigare att testerna är effektiva när de väl körs. Alltså under försäsongen och på fredagarna.Jari skrev:Var du bortförd av aliens när testförbudet infördes?Silverkatten skrev:Kimi är inte en lagspelare och avskyr att testa, därför får han sparken från Ferrari.
Massa däremot är en slitvarg som är en del av Ferrari familjen sedan länge. Dessutom en förare som har visat sig ha en formidabel utvecklingskurva, något Kimi inte har eller haft. Man kanske kan säga att Kimi har sin talang men har inte gjort något med den... utvecklat den.
Om Kimi vill köra nästa år så hittar han säkert en plats. Men frågan är om han orkar bry sig. Vill han verkligen harva runt med Toyota tex? För övrigt vore Kimi återigen fel val för stallet. Vad Toyota behöver är ju en testare och utvecklare.
Ingen har velat testa i år, så varför får inte alla sparken?
Men nu är Kimi borta från Ferrari, låt oss glädjas åt det
-
- Varnad
-
- Utvisad
Vilket stall som ev till slut erbjuder Kimi en plats kommer att gå sämre än vad de gjorde innan.PeppeF1 skrev:Nu vet jag inte vad Vettel har för inställning till sina stallkamrater men rent personligt har jag fått uppfattningen att Vettel är en av väldigt få förare som Kimi är rätt nära vän med. Tror de bor rätt nära varandra med.
Nu får det ju anses bevisat att Kimi medför en större negativ inverkan än han tillför något positivt, och det tror jag de flesta stall inser.
Än så länge är det bara en massa rykten i omlopp och det enda vi vet är att Kimi fått sparken och att han ännu inte har något kontrakt inför nästa år. Det blir ännu mer humor om "den snabbaste" trots sin desperation inte får några erbjudanden.
Vad gäller den nära vänskapen så tror jag inte stallen fäster nån större vikt vid det.
Kimis uttalanden den senaste tiden, där han ju mer eller mindre rakt ut erkänner att han inte är villig att hugga i för att bidra till bilens utveckling lär ligga honom i fatet.
Jag bedömer chansen att hans karriär i F1 är över som ganska god.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
-
- Utvisad
Nej, det säger det väl inte alls. Det säger däremot att de hellre vill ha Massa än Kimi.El Scorcho skrev:Det säger i alla fall att de satsar på Alonso. Något säger mig att Ferrari tror att han ska stiga ner och frälsa alla ingenjörer på en gång så att Ferrari får en vinnarbil igen.JTarnstrom skrev:I övrigt kan man konstatera att Ferrari föredrar en skadad Massa framför Kimi. Det säger ju en hel del.
-
EnzoF1 skrev:Vilket stall som ev till slut erbjuder Kimi en plats kommer att gå sämre än vad de gjorde innan.PeppeF1 skrev:Nu vet jag inte vad Vettel har för inställning till sina stallkamrater men rent personligt har jag fått uppfattningen att Vettel är en av väldigt få förare som Kimi är rätt nära vän med. Tror de bor rätt nära varandra med.
Nu får det ju anses bevisat att Kimi medför en större negativ inverkan än han tillför något positivt, och det tror jag de flesta stall inser.
Än så länge är det bara en massa rykten i omlopp och det enda vi vet är att Kimi fått sparken och att han ännu inte har något kontrakt inför nästa år. Det blir ännu mer humor om "den snabbaste" trots sin desperation inte får några erbjudanden.
Vad gäller den nära vänskapen så tror jag inte stallen fäster nån större vikt vid det.
Kimis uttalanden den senaste tiden, där han ju mer eller mindre rakt ut erkänner att han inte är villig att hugga i för att bidra till bilens utveckling lär ligga honom i fatet.
Nordkorea, Pravda, Volkischer Beobachter, Himmelska Fridens Torg, Bagdad Bob...
-
Mer erkänn att det kittlar lite att även Webber kanske får sparken så du kan ta upp det i var och varannat inlägg? Fast det är klart, det vore väl inte lika kul om nån sparkades för att göra plats åt Kimi.EnzoF1 skrev:Vilket stall som ev till slut erbjuder Kimi en plats kommer att gå sämre än vad de gjorde innan.PeppeF1 skrev:Nu vet jag inte vad Vettel har för inställning till sina stallkamrater men rent personligt har jag fått uppfattningen att Vettel är en av väldigt få förare som Kimi är rätt nära vän med. Tror de bor rätt nära varandra med.
-
- Utvisad
JAg har inget särskilt emot Webber, förutom hypandet då... men det kan ju egentligen inte lastas honom. Han är en duglig andreförare och kan nog egentligen sköta sig bra bakom Vettel. 1 år till kan han få harva runt innan det är dags att pensionera honom. Egentligen är det samma sak med Kimi, fartmässigt så duger han egentligen bra bakom Massa eller nån annan toppförare, men det krävs mer lagspelaregenskaper, och där brister Kimi.PeppeF1 skrev:Mer erkänn att det kittlar lite att även Webber kanske får sparken så du kan ta upp det i var och varannat inlägg? Fast det är klart, det vore väl inte lika kul om nån sparkades för att göra plats åt Kimi.EnzoF1 skrev:Vilket stall som ev till slut erbjuder Kimi en plats kommer att gå sämre än vad de gjorde innan.PeppeF1 skrev:Nu vet jag inte vad Vettel har för inställning till sina stallkamrater men rent personligt har jag fått uppfattningen att Vettel är en av väldigt få förare som Kimi är rätt nära vän med. Tror de bor rätt nära varandra med.
Nästa år verkar bli ett bra F1-år hur som helst.
Erkänn att det svider rejält att Kimi fått sparken!
-
-
Svider och svider, tiden i Ferrari har inte varit någon dans på rosor så det ska bli spännande att se vad han kan prestera i ett annat stall om han nu väljer att köra nästa år.EnzoF1 skrev: Erkänn att det svider rejält att Kimi fått sparken!
Självklart är det tråkigt att man måste bryta kontrakt på det viset, dock frågar jag mig hur dom tänkte när dom anställde honom. Väntade man sig verkligen att han skulle gå in och leda teamet och vara bundis med personalen ala Schumacher? Lika lite som Kimi känns som den typen nu gjorde han 2006. Då känns Alonso mer rätt, dock tror jag inte han får det helt lätt med Massa heller (förutsatt att han kommer tillbaka i gammalt gott slag, vilket kommer bli svårt att svara på).
-
2005 och 2006 vann inte Ferrari WDC, 2007 kommer Kimi till stallet och vinner direkt WDC.EnzoF1 skrev: Vilket stall som ev till slut erbjuder Kimi en plats kommer att gå sämre än vad de gjorde innan.
Förklara det i ljuset av ditt eget påstående ovan, Bagdad Bob.
-------------------------------------------------------
Adelaide 1994
Jerez 1997
Monaco 2006
Adelaide 1994
Jerez 1997
Monaco 2006
-
- Utvisad
Ja, tycker du inte Ferrari bara gått sämre och sämre? Från att vinna, till att bli tvåa och i år trea och fyra... det är sämre och sämre det!Verbatim skrev:2005 och 2006 vann inte Ferrari WDC, 2007 kommer Kimi till stallet och vinner direkt WDC.EnzoF1 skrev: Vilket stall som ev till slut erbjuder Kimi en plats kommer att gå sämre än vad de gjorde innan.
Käka på den! (jag skulle kunna nedlåta mig till ett tillmäle här, men gör inte det.)
-
Så det du menar är att det är Kimis fel att Ferrari inte har presterat något???EnzoF1 skrev:Ja, tycker du inte Ferrari bara gått sämre och sämre? Från att vinna, till att bli tvåa och i år trea och fyra... det är sämre och sämre det!Verbatim skrev:2005 och 2006 vann inte Ferrari WDC, 2007 kommer Kimi till stallet och vinner direkt WDC.EnzoF1 skrev: Vilket stall som ev till slut erbjuder Kimi en plats kommer att gå sämre än vad de gjorde innan.
Käka på den! (jag skulle kunna nedlåta mig till ett tillmäle här, men gör inte det.)
Om det är det du menar så är jag riktigt nyfiken på din förklaring.
Om det INTE är så du menar så ber jag så mycket om ursäkt för att jag är lite trög och missuppfattat ditt inlägg.
-
- Utvisad
Din ursäkt är accepterad!Wolfwhistle skrev:Så det du menar är att det är Kimis fel att Ferrari inte har presterat något???EnzoF1 skrev:Ja, tycker du inte Ferrari bara gått sämre och sämre? Från att vinna, till att bli tvåa och i år trea och fyra... det är sämre och sämre det!Verbatim skrev: 2005 och 2006 vann inte Ferrari WDC, 2007 kommer Kimi till stallet och vinner direkt WDC.
Om det är det du menar så är jag riktigt nyfiken på din förklaring.
Om det INTE är så du menar så ber jag så mycket om ursäkt för att jag är lite trög och missuppfattat ditt inlägg.
-
-
- Utvisad
Ärligt talat tror jag inte RB är så intresserade av Kimi heller. De har en bra titelkandidat i Vettel och en bra andreförare i Webber inför nästa år. Nu har ju Webber dessutom insett sin position i stallet läste jag.Depeche skrev:Verkar inte som Kimi är intresserad av Red Bull överhuvudtaget.
Det var bara ett rykte.
De har inte ens kontaktat Red Bull angående en racesits.
-
- Varnad
-
Forumtrollen Norbert Haug och Whitmarsh chef för McLaren uttalar sig om Kimi:
"We have not made a decision on timing. We will continue to review the situation and, once we know, we will announce it."
The odds are hedging in Raikkonen's favour, though, as Mercedes motorsport boss Norbert Haug has said he would welcome the Finn back at McLaren. Haug added that he's confident McLaren could handle having two star drivers, Lewis Hamilton and Raikkonen, on the payroll.
This is a sentiment backed up by Whitmarsh, who reckons Raikkonen would be a good fit at McLaren, especially given his future desire to beat Ferrari.
"Kimi is a fantastic driver, and I like him and know him well. He was with the team for five years," Whitmarsh said.
"He is quick, he is committed and I think he probably would be very committed to beating Ferrari in the future - knowing him.
"All these are attractive things with Kimi. He is not political. He is absolutely straightforward - what you see is what you get with Kimi. And on top of that everyone knows that he is a winning driver.
"I think he has been underestimated technically. He is a very good racing driver and I think he would fit well in this team, if we choose to go down that route."
"We have not made a decision on timing. We will continue to review the situation and, once we know, we will announce it."
The odds are hedging in Raikkonen's favour, though, as Mercedes motorsport boss Norbert Haug has said he would welcome the Finn back at McLaren. Haug added that he's confident McLaren could handle having two star drivers, Lewis Hamilton and Raikkonen, on the payroll.
This is a sentiment backed up by Whitmarsh, who reckons Raikkonen would be a good fit at McLaren, especially given his future desire to beat Ferrari.
"Kimi is a fantastic driver, and I like him and know him well. He was with the team for five years," Whitmarsh said.
"He is quick, he is committed and I think he probably would be very committed to beating Ferrari in the future - knowing him.
"All these are attractive things with Kimi. He is not political. He is absolutely straightforward - what you see is what you get with Kimi. And on top of that everyone knows that he is a winning driver.
"I think he has been underestimated technically. He is a very good racing driver and I think he would fit well in this team, if we choose to go down that route."
-
Förklara säsongerna 2005-2007 i ljuset av ditt eget uttalande, inte 2008-2008. Det är inte jag som påstått att Kimi försämrar allt, det är du.EnzoF1 skrev:Ja, tycker du inte Ferrari bara gått sämre och sämre? Från att vinna, till att bli tvåa och i år trea och fyra... det är sämre och sämre det!Verbatim skrev:2005 och 2006 vann inte Ferrari WDC, 2007 kommer Kimi till stallet och vinner direkt WDC.EnzoF1 skrev: Vilket stall som ev till slut erbjuder Kimi en plats kommer att gå sämre än vad de gjorde innan.
*Minneslapp till mig själv: Mata inte trollen, mata inte trollen...*
Adelaide 1994
Jerez 1997
Monaco 2006
Adelaide 1994
Jerez 1997
Monaco 2006
-
- Moderator
Visst gick det bättre och bättre för McLaren och förmodligen hade både McLaren och Kimi haft en titel till under västen om han hade hushållat lite med resurserna.
-
- Utvisad
Ska vi hårddra det, så säger jag att "Vilket stall som ev till slut erbjuder Kimi en plats kommer att gå sämre än vad de gjorde innan.Verbatim skrev:Förklara säsongerna 2005-2007 i ljuset av ditt eget uttalande, inte 2008-2008. Det är inte jag som påstått att Kimi försämrar allt, det är du.EnzoF1 skrev:Ja, tycker du inte Ferrari bara gått sämre och sämre? Från att vinna, till att bli tvåa och i år trea och fyra... det är sämre och sämre det!Verbatim skrev: 2005 och 2006 vann inte Ferrari WDC, 2007 kommer Kimi till stallet och vinner direkt WDC.
*Minneslapp till mig själv: Mata inte trollen, mata inte trollen...*
" så vad det påstående har med 2005-2007 att göra förstår jag eg. inte.
Jag påstår inte att Kimi försämrar allt, var säger jag det?
Istället för att raljera över troll, borde du läsa vad som skrivs och sedan utgå från det.
Iofs så anser jag att Kimi inte medför några förbättringar för stall, Ferraris agerande är väl ganska tydligt. Hade han varit den bäste föraren så hade väl de med glädje behållit honom. Nu fick han istället sparken, och det brukar vara en indikation på att arbetsgivaren inte tycker att arbetaren tillför något.
-
Nåja, han tillför mindre än kostnaden för honom är kanske man ska se det som, och faktiskt, när du skriver att stallet som ev till slut erbjuder Kimi en sits kommer gå sämre än innan, så säger du med andra ord att han försämrar teamet.EnzoF1 skrev:Ska vi hårddra det, så säger jag att "Vilket stall som ev till slut erbjuder Kimi en plats kommer att gå sämre än vad de gjorde innan.
Istället för att raljera över troll, borde du läsa vad som skrivs och sedan utgå från det.
Iofs så anser jag att Kimi inte medför några förbättringar för stall, Ferraris agerande är väl ganska tydligt. Hade han varit den bäste föraren så hade väl de med glädje behållit honom. Nu fick han istället sparken, och det brukar vara en indikation på att arbetsgivaren inte tycker att arbetaren tillför något.
-
- Utvisad
Ja, men inte implicit att han gjort det innan, och jag har def. inte nämnt 2005. Däremot ser jag att Ferrari bara blivit sämre och sämre sedan Kimi kom dit. Om det är hans fel är väl omöjligt att säga, men jag har mina aningar.FredrikE skrev:Nåja, han tillför mindre än kostnaden för honom är kanske man ska se det som, och faktiskt, när du skriver att stallet som ev till slut erbjuder Kimi en sits kommer gå sämre än innan, så säger du med andra ord att han försämrar teamet.EnzoF1 skrev:Ska vi hårddra det, så säger jag att "Vilket stall som ev till slut erbjuder Kimi en plats kommer att gå sämre än vad de gjorde innan.
Och ja, jag tror att Kimi inte är någon tillgång till ett stall idag. Det krävs mer av förare idag än rena divor som tror att de kan komma och sätta sig i en perfekt bil.
-
Det går inte att ha 2 f.d. världsmästare i samma stall. Det har historien visat. Det är därför Kimi får gå.EnzoF1 skrev: Hade han varit den bäste föraren så hade väl de med glädje behållit honom. Nu fick han istället sparken, och det brukar vara en indikation på att arbetsgivaren inte tycker att arbetaren tillför något.
Kimi är den bäste föraren efter Schumi som Ferrari har haft de senaste 30 åren. Det är nämligen bara de 2 som har VM-titlar för Ferrari sedan 1979. Och det är titlar och inte ströpoäng som räknas.
-
- Utvisad
Räknas för vad? Inte för att få behålla jobbet i alla fall.TurboF1 skrev:Det går inte att ha 2 f.d. världsmästare i samma stall. Det har historien visat. Det är därför Kimi får gå.EnzoF1 skrev: Hade han varit den bäste föraren så hade väl de med glädje behållit honom. Nu fick han istället sparken, och det brukar vara en indikation på att arbetsgivaren inte tycker att arbetaren tillför något.
Kimi är den bäste föraren efter Schumi som Ferrari har haft de senaste 30 åren. Det är nämligen bara de 2 som har VM-titlar för Ferrari sedan 1979. Och det är titlar och inte ströpoäng som räknas.
Jag är övertygad om att Ferrari är fullt medvetna om under vilka förhållanden Kimi FICK sin titel, och under vilka förhållanden Massa höll på att VINNA den...
Och det bevisar de genom att sparka Kimi och behålla Massa.
Så var ska Kimi köra då nästa år? I McLaren går det ju inte, enligt ditt resonemang.
Det som räknas, är om en arbetsgivare än nöjd med en. Ferrari är inte nöjda med Kimi = han får sparken. Ferrari är nöjda med Massa = han får fortsätta.
Det svider, eller hur?
-
Nej, det funkar antagligen inte med Kimi i McLaren. Flera stall är möjliga: Mercedes, Red Bull, Toyota - spekulationerna är många. Eftersom jag inte håller på Ferrari ger detta mig möjligheten att i fortsättningen hålla på Kimi, det kunde jag inte så länge han körde i FIA-Ferrari.EnzoF1 skrev:Räknas för vad? Inte för att få behålla jobbet i alla fall.TurboF1 skrev:Det går inte att ha 2 f.d. världsmästare i samma stall. Det har historien visat. Det är därför Kimi får gå.EnzoF1 skrev: Hade han varit den bäste föraren så hade väl de med glädje behållit honom. Nu fick han istället sparken, och det brukar vara en indikation på att arbetsgivaren inte tycker att arbetaren tillför något.
Jag är övertygad om att Ferrari är fullt medvetna om under vilka förhållanden Kimi FICK sin titel, och under vilka förhållanden Massa höll på att VINNA den...
Och det bevisar de genom att sparka Kimi och behålla Massa.
Så var ska Kimi köra då nästa år? I McLaren går det ju inte, enligt ditt resonemang.
Det som räknas, är om en arbetsgivare än nöjd med en. Ferrari är inte nöjda med Kimi = han får sparken. Ferrari är nöjda med Massa = han får fortsätta.
Det svider, eller hur?
Det som kommer att svida mest är för alla dem som håller Massa som sin favorit och som hoppas att han ska få en VM-titel. Glöm det. Inte i samma stall som Alonso. Alonso accepterar aldrig att Massa tar lika många eller fler poäng. Då åker Massa ut fort som ögat (som Trulli gjorde 2004) och in kommer en sopa (Badoer) eller en föredetting (Fisichella). Kimi däremot kunde acceptera att stallkamraten tog fler poäng än honom själv - det gjorde honom inte så mycket.
Hade Massa varit värdig mästare så hade han vunnit titeln förra året. Men det gjorde han inte. Det är fakta.
Senast redigerad av TurboF1 den fre okt 09, 2009 18:04, redigerad totalt 1 gång.
-
Jag är helt övertygad om att RB är intresserad av Kimi.EnzoF1 skrev: Ärligt talat tror jag inte RB är så intresserade av Kimi heller. De har en bra titelkandidat i Vettel och en bra andreförare i Webber inför nästa år. Nu har ju Webber dessutom insett sin position i stallet läste jag.
Vilket stall som helst är nog intresserad...förutom Ferrari just nu då.
Måste också tillägga att Webber inte insett sin position i stallet.
Han har sagt att om stallet ber honom hjälpa Vettel i de 2 sista racen så gör han det självklart.
Nästa säsong finns det inte chans på jorden att han hjälper Vettel.
-
Det kanske är dags att vakna och inse att Schumacher tog sin sista titel med Ferrari 2004. 2004 - det var ett tag sedan. Sen hade Ferrari en urusel säsong 2005 och en bra säsong 2006 då Schumacher kommer 2:a. Att det skulle vara en försämring när Kimi sen vinner VM 2007 är lite svårt att köpa.
Så kommer 2008. En bra början på säsongen och sen händer något. Det är jämnt ett bra tag in i säsongen och Kimi blir påkörd i ledning i Montreal, halkar av i slutet på tävlingen på Spa osv och får sen agera andreförare åt Massa som gör sin bästa säsong. Massa kunde ha vunnit 2008.
Sen 2009 - en skitsäsong. Är det Kimis fel? Vad hände med ingenjörsteamet på Ferrari? Ska Kimi motivera dem mer? Kanske? Ferrari kanske tycker att han också ska åka och köpa pizzor till dem och diskutera vad som kan bli bättre men den föraren slutade ju och den föraren är inte Kimi.
Att två parter (Kimi och Ferrari) som inte fungerar bra ihop går skilda vägar behöver inte svida. Jag tror Ferrari är lite besvikna på Kimi och jag tror Kimi är lite besviken på Ferrari. Han förväntar sig ett stall som levererar en vinnarbil och låter honom köra - enbart. Dessutom får han alltid höra hur det var på tiden Schumacher körde. Trevligt värre. Det var troligen "bättre förr" och jag kan tänka mig att det där inte direkt har nån positiv effekt på honom. Dessutom tror jag Ferrari förväntar sig mer av den där inställningen om hur fiiiiiint det är att få köra just Ferrari och sammanfattningsvis så tror jag helt enkelt att de inte direkt gillar varandra längre.
Förresten - fick inte Alonso sparken 2007 efter bara en säsong? Var inte det en större prestation än Kimis?
Så kommer 2008. En bra början på säsongen och sen händer något. Det är jämnt ett bra tag in i säsongen och Kimi blir påkörd i ledning i Montreal, halkar av i slutet på tävlingen på Spa osv och får sen agera andreförare åt Massa som gör sin bästa säsong. Massa kunde ha vunnit 2008.
Sen 2009 - en skitsäsong. Är det Kimis fel? Vad hände med ingenjörsteamet på Ferrari? Ska Kimi motivera dem mer? Kanske? Ferrari kanske tycker att han också ska åka och köpa pizzor till dem och diskutera vad som kan bli bättre men den föraren slutade ju och den föraren är inte Kimi.
Att två parter (Kimi och Ferrari) som inte fungerar bra ihop går skilda vägar behöver inte svida. Jag tror Ferrari är lite besvikna på Kimi och jag tror Kimi är lite besviken på Ferrari. Han förväntar sig ett stall som levererar en vinnarbil och låter honom köra - enbart. Dessutom får han alltid höra hur det var på tiden Schumacher körde. Trevligt värre. Det var troligen "bättre förr" och jag kan tänka mig att det där inte direkt har nån positiv effekt på honom. Dessutom tror jag Ferrari förväntar sig mer av den där inställningen om hur fiiiiiint det är att få köra just Ferrari och sammanfattningsvis så tror jag helt enkelt att de inte direkt gillar varandra längre.
Förresten - fick inte Alonso sparken 2007 efter bara en säsong? Var inte det en större prestation än Kimis?
-
-
EnzoF1 skrev:Ja, men inte implicit att han gjort det innan, och jag har def. inte nämnt 2005. Däremot ser jag att Ferrari bara blivit sämre och sämre sedan Kimi kom dit. Om det är hans fel är väl omöjligt att säga, men jag har mina aningar.FredrikE skrev:Nåja, han tillför mindre än kostnaden för honom är kanske man ska se det som, och faktiskt, när du skriver att stallet som ev till slut erbjuder Kimi en sits kommer gå sämre än innan, så säger du med andra ord att han försämrar teamet.EnzoF1 skrev:Ska vi hårddra det, så säger jag att "Vilket stall som ev till slut erbjuder Kimi en plats kommer att gå sämre än vad de gjorde innan.
Och ja, jag tror att Kimi inte är någon tillgång till ett stall idag. Det krävs mer av förare idag än rena divor som tror att de kan komma och sätta sig i en perfekt bil.
Man ska inte glömma att det finns 2 st förare i stallet.
Vad har Massa bidragit till för Ferrari ?, Enzo du som har kontakter i stallet, kan du inte dela med dig ?. Och man får inte glömma
bort det radikala regel ändringarna som har varit i f1 sedan några
år tillbaka. Att Kimi skulle vara en diva är ren rapakalja .
Klart han vill sitta i en vinnande bil ,det vill väl alla förare.
Att bilen har blivit sämre beror till 90% på ingenjörerna
Man har inte kunnat levera en bra bil.Nuförtiden har ju dom sensorer
och mojänger på allt i bilen för att få reda på exakt vad som händer med bilen när den körs,så jag tror inte föraren kan ge bättre input, bara informera ingejörerna hur bilen upplevs i vid olika delar av banan (understyr/överstyr etc). Flera duktiga ingenjörer
och folk i stallet slutade väl när Schumacher la ner sin karriär.
Mvh
The Dude
-
Att vara ingenjör i ett F1 stall är en idrottsprestation. Varje vaken stund går åt till att förbättre och utveckla bilen. För denne lille ingenjören långt från banan och bilen så är det naturligtvis viktigt att föraren är sympatisk och inte ett dregg. Därför lägger säkert ingenjören några extra timmar på en Schumacher men inte på en Kimi.El Scorcho skrev:Det kanske är dags att vakna och inse att Schumacher tog sin sista titel med Ferrari 2004. 2004 - det var ett tag sedan. Sen hade Ferrari en urusel säsong 2005 och en bra säsong 2006 då Schumacher kommer 2:a. Att det skulle vara en försämring när Kimi sen vinner VM 2007 är lite svårt att köpa.
Sen har vi kanske det som är ännu viktigare feedbacken till raceingenjören. Det är BARA föraren som kan tala om vad han behöver för att köra bli bättre. Kan inte förare ge feedback så faller sammarbetet och bilen försämras. Bilen går från mästerskapsvinnare till midfielder.
Alonso valde att lämna McLaren, skillnad. Ett stall som jag aldrig har gillat och kanske just därför. De klarade inte av att utnyttja Alonsos talang utan skulle promt ha Hamilton till vinnare... och förlorade hela kakan.
-
EnzoF1 skrev: -------
Ett internettroll, eller bara troll, är en användare som skriver artiklar eller debattinlägg på Internet (framför allt över Usenet och på internetforum) med huvudsyfte att reta upp övriga användare. De är mestadels ointresserade av fakta eller att föra en egentlig dialog, och ses ofta delta i ett otal diskussioner samtidigt, där de föder ilska, vanmakt och rent allmänt skadar sinnesstämningen hos övriga användare.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Internettroll
Adelaide 1994
Jerez 1997
Monaco 2006
Adelaide 1994
Jerez 1997
Monaco 2006
-
jokan skrev:Q: You were reported as saying that McLaren wouldn’t have any problems with Kimi Raikkonen coming back. What exactly does that mean?
MW: Kimi is a fantastic driver, and I like him and know him well. He was with the team for five years. He is quick, he is committed and I think he probably would be very committed to beating Ferrari in the future - knowing him. All these are attractive things with Kimi. He is not political. He is absolutely straightforward - what you see is what you get with Kimi. And on top of that everyone knows that he is a winning driver. I think he has been underestimated technically. He is a very good racing driver and I think he would fit well in this team, if we choose to go down that route.
Williams är bara en språngbräda inför 2013..
-
Och du har insider information om att Kimi är ett dregg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Silverkatten skrev:Att vara ingenjör i ett F1 stall är en idrottsprestation. Varje vaken stund går åt till att förbättre och utveckla bilen. För denne lille ingenjören långt från banan och bilen så är det naturligtvis viktigt att föraren är sympatisk och inte ett dregg. Därför lägger säkert ingenjören några extra timmar på en Schumacher men inte på en Kimi.El Scorcho skrev:Det kanske är dags att vakna och inse att Schumacher tog sin sista titel med Ferrari 2004. 2004 - det var ett tag sedan. Sen hade Ferrari en urusel säsong 2005 och en bra säsong 2006 då Schumacher kommer 2:a. Att det skulle vara en försämring när Kimi sen vinner VM 2007 är lite svårt att köpa.
Sen har vi kanske det som är ännu viktigare feedbacken till raceingenjören. Det är BARA föraren som kan tala om vad han behöver för att köra bli bättre. Kan inte förare ge feedback så faller sammarbetet och bilen försämras. Bilen går från mästerskapsvinnare till midfielder.
Alonso valde att lämna McLaren, skillnad. Ett stall som jag aldrig har gillat och kanske just därför. De klarade inte av att utnyttja Alonsos talang utan skulle promt ha Hamilton till vinnare... och förlorade hela kakan.
.....vilket jävla pucko......
Williams är bara en språngbräda inför 2013..
-
Att vara ingenjör i ett F1 stall är en idrottsprestation. Varje vaken stund går åt till att förbättre och utveckla bilen. För denne lille ingenjören långt från banan och bilen så är det naturligtvis viktigt att föraren är sympatisk och inte ett dregg. Därför lägger säkert ingenjören några extra timmar på en Schumacher men inte på en Kimi.
Jättebra inlägg, skriver under på allt.[/quote]
-
-
Man tar sig för pannan när man läser sådana inlägg.....Silverkatten skrev: Alonso valde att lämna McLaren, skillnad. Ett stall som jag aldrig har gillat och kanske just därför. De klarade inte av att utnyttja Alonsos talang utan skulle promt ha Hamilton till vinnare... och förlorade hela kakan.
Alonso var från första början 1:a förare i McLaren och fick all den hjälp han kunde få. Men han blev frånåkt av en rookie. Istället för att hjälpa Hamilton som hade störst chans att vinna titeln så försökte han sabotera, t.ex. vid Ungerns GP. Därför blev han också bestraffad av FIA och fick starta 5 platser längre bak.
Klart som korvspad att Alonso fick sparken från McLaren. Sedan om stallet säger att "Alonso har valt att lämna McLaren" och därmed väljer att sköta det på ett snyggare sätt än vad Ferrari gjort med Kimi är en annan sak.
-
Alonso fick inte sparken pga. att han underpresterade utan av andra orsaker som alla vet.. en viss skillnad..TurboF1 skrev:Man tar sig för pannan när man läser sådana inlägg.....Silverkatten skrev: Alonso valde att lämna McLaren, skillnad. Ett stall som jag aldrig har gillat och kanske just därför. De klarade inte av att utnyttja Alonsos talang utan skulle promt ha Hamilton till vinnare... och förlorade hela kakan.
Alonso var från första början 1:a förare i McLaren och fick all den hjälp han kunde få. Men han blev frånåkt av en rookie. Istället för att hjälpa Hamilton som hade störst chans att vinna titeln så försökte han sabotera, t.ex. vid Ungerns GP. Därför blev han också bestraffad av FIA och fick starta 5 platser längre bak.
Klart som korvspad att Alonso fick sparken från McLaren. Sedan om stallet säger att "Alonso har valt att lämna McLaren" och därmed väljer att sköta det på ett snyggare sätt än vad Ferrari gjort med Kimi är en annan sak.
Saknar de gamla mästarna...
-
Lenny skrev:Alonso fick inte sparken pga. att han underpresterade utan av andra orsaker som alla vet.. en viss skillnad..TurboF1 skrev:Man tar sig för pannan när man läser sådana inlägg.....Silverkatten skrev: Alonso valde att lämna McLaren, skillnad. Ett stall som jag aldrig har gillat och kanske just därför. De klarade inte av att utnyttja Alonsos talang utan skulle promt ha Hamilton till vinnare... och förlorade hela kakan.
Alonso fick aldrig sparken. Stallet och Alonso rev kontraktet och valde att gå skillda vägar. Kimi fick sparken och som sparkad får han ett avgångsvederlag.