Hur du än räknar så fick Kimi ihop fler poäng än någon annan under säsongen 2007 även om det var många som försökte...Lemon skrev:Så räkna poäng är ju inget man kan gå efter när man har hårda fakta som ovanstående att ta hänsyn till.
Kimi slutade men börjar igen!
-
-
-
- Varnad
Ja, nu kan man gå i gegga med Ferrariskorna och sälja kepsarna och liknande på tradera.Tiresias skrev:Då var det dags att hänga in Ferrari prylarna i garderoben.
Alonso är en fuskande spanjor som skulle blivit bestraffad i både Spygate och Crashgate...
Fy fn vad trött jag blir på han skall få köra Ferrari
Den nya 21-åriga svackan har officiellt börjat och nu är det 19 år kvar till nästa titel. Men med de beslut de tar är det välförtjänt.
Mig gör det inget.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
- Utvisad
Så du medger att poäng är en värdemätare?Fredrik i Trollhättan skrev:Hur du än räknar så fick Kimi ihop fler poäng än någon annan under säsongen 2007 även om det var många som försökte...Lemon skrev:Så räkna poäng är ju inget man kan gå efter när man har hårda fakta som ovanstående att ta hänsyn till.
Så hur man än räknar, så har Massa alltså fått ihop fler poäng än Kimi under den tid de kört tillsammans, men du kanske hävdar att Kimi inte försökte?
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Dessutom F1-världens störste fegis.
-
-
- Utvisad
Säg inte det, han har ju vant sig att hyfsat konsekvent skåpa ut sin stallkamrat i snart tre år, jag tror att Alonso gör ett misstag om han ser Massa som en för enkel match.Beaner skrev:Massa lär hur som helst få det svettigt nästa år. Dels eftersom han varit borta så pass länge och dels för att han kommer ha en dubbel världsmästare vid sin sida. Det blir nog till att plocka fram "andra-fiolen" redan i Bahrain.
Nu tror jag ändå att Alonso i längden blir den bättre av dem, precis som Massa i längden var bättre än Kimi. Så är det ju bara.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
-
-
Jag räknar på samma sätt som FIA gör. 10,8,6,5,4,3,2,1 poäng med nollställning i början av säsongen och sammanställning i slutet av den samma. Enligt detta bedömningssätt heter de bästa förarna de senaste åren (bortsett från Schumacher) Alonso, Kimi och Hamilton. Massa kan som bäst bli namn nummer fem och han skärper sig lite.EnzoF1 skrev:Så du medger att poäng är en värdemätare?Fredrik i Trollhättan skrev:Hur du än räknar så fick Kimi ihop fler poäng än någon annan under säsongen 2007 även om det var många som försökte...Lemon skrev:Så räkna poäng är ju inget man kan gå efter när man har hårda fakta som ovanstående att ta hänsyn till.
Så hur man än räknar, så har Massa alltså fått ihop fler poäng än Kimi under den tid de kört tillsammans, men du kanske hävdar att Kimi inte försökte?
-
Alonso är sannolikt den bästa föraren i fältet idag. Dubbel WDC, trevlig, sympatisk, glad, nykter mm mm. Jag tror att Alonso passar in i Ferraris organisation avsevärt bättre än kimi. Att anställa kimi var ett misstag från Ferraris sida, detta rättar man nu till. Bättre sent än aldrig. Nu kan man med stolthet bära Scuderias färger igen utan att folk misstänker att man håller på kimi. Alonso och Massa tror jag kommer att kunna sammarbeta bra!Tiresias skrev:Då var det dags att hänga in Ferrari prylarna i garderoben.
Alonso är en fuskande spanjor som skulle blivit bestraffad i både Spygate och Crashgate...
Fy fn vad trött jag blir på han skall få köra Ferrari
Varför tycker du att Alonso skulle ha bestraffats? Vad är det han gjort sig skyldig till? De undersökningar som gjorts visar med all önskvärd tydlighet att Alonso INTE var inblandad. Man skall inte kunna dömmas för något andra har gjort, var och en ansvarar för sin vandel och handel.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
Ojo, visst försökte Alonso utpressa teamet i samband med spygate istället för att gå till FIA direkt. Om jag minns rätt var det uttalat att han skulle bli klar försteförare framför Hamilton.
Nu tvingade han väl indirekt Mclaren att berätta men ska man hårddra det ville Alonso att stallet skulle införa otillåten stallorder för att förhindra ett avslöjande.
Nu tvingade han väl indirekt Mclaren att berätta men ska man hårddra det ville Alonso att stallet skulle införa otillåten stallorder för att förhindra ett avslöjande.
-
- Utvisad
OK, vem var den bättre av Massa och Kimi förra året då?Fredrik i Trollhättan skrev:Jag räknar på samma sätt som FIA gör. 10,8,6,5,4,3,2,1 poäng med nollställning i början av säsongen och sammanställning i slutet av den samma. Enligt detta bedömningssätt heter de bästa förarna de senaste åren (bortsett från Schumacher) Alonso, Kimi och Hamilton. Massa kan som bäst bli namn nummer fem och han skärper sig lite.EnzoF1 skrev:Så du medger att poäng är en värdemätare?Fredrik i Trollhättan skrev: Hur du än räknar så fick Kimi ihop fler poäng än någon annan under säsongen 2007 även om det var många som försökte...
Vem var den bättre av dem fram till Ungerns GP i år?
-
Så vari ligger Alonsos brott???Fredrik i Trollhättan skrev:Ojo, visst försökte Alonso utpressa teamet i samband med spygate istället för att gå till FIA direkt. Om jag minns rätt var det uttalat att han skulle bli klar försteförare framför Hamilton.
Förhandlingsargument) (Utpressning/Krav)?
Viljan att bli försteförare?
Uttalad vilja att införa stallorder?
Vilket av detta är ett brott anser du?
-
Utpressa är väl temaets version. Om du upptäcker att din arbetsgivare skattefuskar, tar du det väl först internt innan du anmäller din arbetsgivare. Alonso är förare som är lojal med sin arbetsgivare och kompis med (nästan) alla förare i fältet. Att han blev förbaskad på att McLarens mekaniker favoriserade Hamilton är inte konstigt, det hade blivit, säkert du också.Fredrik i Trollhättan skrev:Ojo, visst försökte Alonso utpressa teamet i samband med spygate istället för att gå till FIA direkt. Om jag minns rätt var det uttalat att han skulle bli klar försteförare framför Hamilton.
-
-
Kanske har Alonso dementerat teamets version. Som jag förstod det så "tog han det internt" genom att förslå fördelar i utbyte mot att hålla käften. Alonso har uppenbara problem med en jämbördig teamkompis.PerP skrev:Utpressa är väl temaets version. Om du upptäcker att din arbetsgivare skattefuskar, tar du det väl först internt innan du anmäller din arbetsgivare. Alonso är förare som är lojal med sin arbetsgivare och kompis med (nästan) alla förare i fältet. Att han blev förbaskad på att McLarens mekaniker favoriserade Hamilton är inte konstigt, det hade blivit, säkert du också.Fredrik i Trollhättan skrev:Ojo, visst försökte Alonso utpressa teamet i samband med spygate istället för att gå till FIA direkt. Om jag minns rätt var det uttalat att han skulle bli klar försteförare framför Hamilton.
-
Kimi vs Massa:
Kimi har hamnat på podiet 0,4ggr per start
Massa 0,25 ggr per start (Massa har dessutom startat hälften av sina lopp i de röda bilarna). Kimi har stått överst på prispallen i fler andelar/start än Massa, däremot har Massa en fördel i antal pole.
Kimi har även betydligt högre poäng i snitt 3,7 vs 2,8 per start (men här är inte inräknat ev. förändringar i poängräkning, dessutom säger inte jämförelser i poäng hela sanningen då många andra orsaker spelar in)
Inte att förglömma: Kimi har vunnit förartiteln, det har inte Massa.
Jag har länge hävdat att Massa är en mycket snabb förare, en av griddens snabbaste om det stämmer, hans problem har varit hans låga lägsta nivå och att hålla ihop det ett helt race och en hel säsong. Det har förändrats på senare tid. Samma typ av människor som sågade Massa bara för ett par år sedan är sådana som sågar Kimi nu bara för att det inte gått så bra som önskat kanske.
Kimi har hamnat på podiet 0,4ggr per start
Massa 0,25 ggr per start (Massa har dessutom startat hälften av sina lopp i de röda bilarna). Kimi har stått överst på prispallen i fler andelar/start än Massa, däremot har Massa en fördel i antal pole.
Kimi har även betydligt högre poäng i snitt 3,7 vs 2,8 per start (men här är inte inräknat ev. förändringar i poängräkning, dessutom säger inte jämförelser i poäng hela sanningen då många andra orsaker spelar in)
Inte att förglömma: Kimi har vunnit förartiteln, det har inte Massa.
Jag har länge hävdat att Massa är en mycket snabb förare, en av griddens snabbaste om det stämmer, hans problem har varit hans låga lägsta nivå och att hålla ihop det ett helt race och en hel säsong. Det har förändrats på senare tid. Samma typ av människor som sågade Massa bara för ett par år sedan är sådana som sågar Kimi nu bara för att det inte gått så bra som önskat kanske.
-
-
säsong 2007 o 2008
Massa 9 vinster, 20 podium
Kimi 8 vinster, 21 podium
Två ganska jämna förare statistiskt kan vi väl konstatera för två hela säsonger eller?
Hur kan man såga den ena och höja den andra till skyarna? Oaktat åt vilket håll det bär.... i minnet ska man ha att 2008 är Massas bästa säsong hitills, och en av de sämre från Kimi. Två snabba förare helt enkelt.
Två ganska jämna förare statistiskt kan vi väl konstatera för två hela säsonger eller?
Hur kan man såga den ena och höja den andra till skyarna? Oaktat åt vilket håll det bär.... i minnet ska man ha att 2008 är Massas bästa säsong hitills, och en av de sämre från Kimi. Två snabba förare helt enkelt.
-
- Utvisad
Där är du inne på en viktig sak... Kimi verkar bara bli sämre och sämre, medan Massa blir bättre och bättre.CYD skrev:säsong 2007 o 2008
Även det tecken på en bra förare.
-
- Moderator
Än sen om Kimi är bättre än Massa. Tanken var ju att han skulle dominera, inte bara plocka några fjuttpoäng mer än Massa. När Kimi började i Ferrari räknades Massa knappast som en titelkandidat. Det är utifrån det perspektivet som många är besvikna på Kimis insats och att Ferrari inte är nöjda, det står ju helt klart. Själv trodde jag att Kimi var betydligt bättre än vad han har visat i Ferrari. Jag tillhör heller inte dem som har haft några uttalade antipatier mot honom, inte förrän han bad sig åt som en skitstövel när han knuffade en stackars fotograf, men det har ingenting att göra med honom som förare. Jag hyllade honom när han tog titeln. Jag tyckte att han gjorde en väldigt bra avslutning på säsongen. Den var lite okaraktäristisk, så tillvida att han malde på, tog pallplats efter pallplats, utan att köra som en blådåre. Men han har inte lyckats i långa loppet. Ska det vara så svårt att svälja för vissa?
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Moderator
För övrigt säger Kimi idag i en intervju i Autosport att han inte har bestämt sig för vad han ska göra fortsättningsvis. Eventuellt lägger han av i Formel 1.
-
-
Just for the record:
2007
Kimi 110
Massa 94
2008
Kimi 75
Massa 97
2009 före Ungern
Kimi 10 - nu har han 40
Massa 22
Totalt före Ungern
Kimi 195
Massa 213
Det skiljer alltså där 18 poäng till Massas fördel över 3 säsonger om vi slutar räkna före Ungern.
Efter Ungern
Kimi 235
F1-segrar 2007-2008-2009
Kimi 6-2-0 (sedan efter Ungern en seger på Spa)
Massa 3-6-0
Ganska liten skillnad i poäng på 3 säsonger. Det man kan se är att Kimi hade ett bra 2007 och en bra början på 2008 där han vann sina 2 segrar på de 4 första loppen på säsongen. Sedan hade Massa ett bra 2008.
Jag tror Massa höjde sin lägstanivå en del förra året, men jag tror också att Kimi och Ferrari började tröttna på varandra då också någongång. Jag tror att skälet till att Kimi höjde upp nivån kring Ungern har att göra med två saker - dels att Massa inte var kvar i teamet och att allt fokuserades på Kimi och att det har varit oklart kring var eller ens om Kimi ska köra F1 2010.
2007
Kimi 110
Massa 94
2008
Kimi 75
Massa 97
2009 före Ungern
Kimi 10 - nu har han 40
Massa 22
Totalt före Ungern
Kimi 195
Massa 213
Det skiljer alltså där 18 poäng till Massas fördel över 3 säsonger om vi slutar räkna före Ungern.
Efter Ungern
Kimi 235
F1-segrar 2007-2008-2009
Kimi 6-2-0 (sedan efter Ungern en seger på Spa)
Massa 3-6-0
Ganska liten skillnad i poäng på 3 säsonger. Det man kan se är att Kimi hade ett bra 2007 och en bra början på 2008 där han vann sina 2 segrar på de 4 första loppen på säsongen. Sedan hade Massa ett bra 2008.
Jag tror Massa höjde sin lägstanivå en del förra året, men jag tror också att Kimi och Ferrari började tröttna på varandra då också någongång. Jag tror att skälet till att Kimi höjde upp nivån kring Ungern har att göra med två saker - dels att Massa inte var kvar i teamet och att allt fokuserades på Kimi och att det har varit oklart kring var eller ens om Kimi ska köra F1 2010.
-
Ni borde ha en "hålla med" knapp här... Jag håller med. På samma gång tycker jag inte han helt har misslyckats eftersom han vann 2007.JTarnstrom skrev:Än sen om Kimi är bättre än Massa. Tanken var ju att han skulle dominera, inte bara plocka några fjuttpoäng mer än Massa. När Kimi började i Ferrari räknades Massa knappast som en titelkandidat. Det är utifrån det perspektivet som många är besvikna på Kimis insats och att Ferrari inte är nöjda, det står ju helt klart. Själv trodde jag att Kimi var betydligt bättre än vad han har visat i Ferrari. Jag tillhör heller inte dem som har haft några uttalade antipatier mot honom, inte förrän han bad sig åt som en skitstövel när han knuffade en stackars fotograf, men det har ingenting att göra med honom som förare. Jag hyllade honom när han tog titeln. Jag tyckte att han gjorde en väldigt bra avslutning på säsongen. Den var lite okaraktäristisk, så tillvida att han malde på, tog pallplats efter pallplats, utan att köra som en blådåre. Men han har inte lyckats i långa loppet. Ska det vara så svårt att svälja för vissa?
-
Gösta: Menar du då att Kimi måste vara rätt bra som har ungefär samma resultat som sin teamkamrat över dessa två säsonger ( 07-08 ) detta till trots att han gjort en av sina sämre säsonger någonsin (2008)
Ärligt, jag skiter i vad andra tycker egentligen vad beträffar både Kimi eller nån annan förare. Kimi har inte presterat som Ferrari och en del fans väntat sig -men det är inte samma sak som att han inte är en väldigt duktig förare! Men Massa verkar ju för vissa vara otroligt bra trots att han presterat i komparitet med en "värdelös" Kimi i samma bil... JÄTTELOGISK tankegång!
Kimi är nog ingen "frälsare", kanske är det förväntningarna på honom som varit orealistiska!? Jag tycker att både Massa och Kimi är duktiga förare, olika som förare och personer, men bägge snabba sådana. Vi får väl se om Alonso kan "frälsa" Ferrari, han är en storhet, helt klart!
JTarnstrom: Jag vet inte vilka som inte kan svälja att Kimi inte är Ferraris "frälsare". Men från det till att såga honom är långt, att sätta likhetstecken mellan det faktum att han inte är en ny "shumacher" och att man då sågas som mer eller mindre "värdelös" istället. Det är ju löjligt och obegåvat att inte se hans resultat genom åren, att han sen inte preseterat på topp mot slutet är en annan sak. Eller att påstå att Massa är så stor trots att han ej lyckats nåt vidare heller. Han är ju en som varit riktigt pinsam på banan stundom. Han har dock utvecklats.
Massa har tagit 5,5 poäng per start säsongen 07-08, Kimi 5,3 (notera att poäng inte är en så rättvis parameter), Kimi har som sagt tagit podium en gång mer och Massa en vinst mer under den perioden. Det bara måste ju innebära att Massa är grym och Kimi värdelös!!!.... eller!?
Jag önskar bara att man förhåller sig objektiv och till fakta istället för att låta personliga känslor spegla hur man bedömer en förares prestation bakom ratten. Det blir ju sandlåde-nivå på diskussionerna då.
Kimi är duktig, Massa är duktig -men ingen av dem är Ferraris frälsare.
Ärligt, jag skiter i vad andra tycker egentligen vad beträffar både Kimi eller nån annan förare. Kimi har inte presterat som Ferrari och en del fans väntat sig -men det är inte samma sak som att han inte är en väldigt duktig förare! Men Massa verkar ju för vissa vara otroligt bra trots att han presterat i komparitet med en "värdelös" Kimi i samma bil... JÄTTELOGISK tankegång!
Kimi är nog ingen "frälsare", kanske är det förväntningarna på honom som varit orealistiska!? Jag tycker att både Massa och Kimi är duktiga förare, olika som förare och personer, men bägge snabba sådana. Vi får väl se om Alonso kan "frälsa" Ferrari, han är en storhet, helt klart!
JTarnstrom: Jag vet inte vilka som inte kan svälja att Kimi inte är Ferraris "frälsare". Men från det till att såga honom är långt, att sätta likhetstecken mellan det faktum att han inte är en ny "shumacher" och att man då sågas som mer eller mindre "värdelös" istället. Det är ju löjligt och obegåvat att inte se hans resultat genom åren, att han sen inte preseterat på topp mot slutet är en annan sak. Eller att påstå att Massa är så stor trots att han ej lyckats nåt vidare heller. Han är ju en som varit riktigt pinsam på banan stundom. Han har dock utvecklats.
Massa har tagit 5,5 poäng per start säsongen 07-08, Kimi 5,3 (notera att poäng inte är en så rättvis parameter), Kimi har som sagt tagit podium en gång mer och Massa en vinst mer under den perioden. Det bara måste ju innebära att Massa är grym och Kimi värdelös!!!.... eller!?
Jag önskar bara att man förhåller sig objektiv och till fakta istället för att låta personliga känslor spegla hur man bedömer en förares prestation bakom ratten. Det blir ju sandlåde-nivå på diskussionerna då.
Kimi är duktig, Massa är duktig -men ingen av dem är Ferraris frälsare.
-
Om du följt mina inlägg så har jag väldigt sällan om någonsin ifrågasatt kimis kompetens som förare. Man hamnar inte hos Ferrari och får en jättelön om man är "sopa", "värdelös" mm mm. Jag har helt andra bevekelsegrunder än kimis förarkompetens som motiv till mina uttalanden.CYD skrev:Gösta: Menar du då att Kimi måste vara rätt bra som har ungefär samma resultat som sin teamkamrat över dessa två säsonger ( 07-08 ) detta till trots att han gjort en av sina sämre säsonger någonsin (2008)
Min "Finnish connection" är orsaken till mitt kimiförakt, inte kimi själv.
-
-
-
Har läst Enzo,s inlägg här nu under några år nu,men nu tycker jag bara att jag hör:blablablablablablablabla,
Blablablablablablablablablablablablablablablablablablablablabla.
Blablablablablablablablablba och uppkörd blablablablablablablablablablba
blablablablablatrasiglpskivablablablablablablablabla,blablablablablablabla.
Vad är ditt problem??? Kimi är en världsmästare!! Filipe är inte PUNKT.
Williams är bara en språngbräda inför 2013..
-
- Varnad
Jadå, och någon Ferrarikeps har jag inte vågat köpa med tanke på hur illa ledningen där sköter stallet sen Todt lämnat.Lemon skrev:Underbart med Alonso i Ferrari Äntligen kan man plocka fram Ferrari-tröjorna ur garderoben igen.
Jari, du har väl kvar din sagolikt vackra Kimi-McLaren keps?
-
- Varnad
Är det ingen som reagerat på att vid nästan samtliga stora skandaler på senare tid utom MaxGate så har Alonso antingen varit direkt förmånstagare till eller vinnare på de beslut som tagits?
Att han inte misstänkliggjorts ännu är för mig en gåta. Fråga Ärlige Ron, Oviedo Alfons är en skurk alltigenom.
Ska bli kul att se honom bli grillad i skurkteam nummer ett.
Att han inte misstänkliggjorts ännu är för mig en gåta. Fråga Ärlige Ron, Oviedo Alfons är en skurk alltigenom.
-
-
-
JA E INTE BITTERJari skrev:Är det ingen som reagerat på att vid nästan samtliga stora skandaler på senare tid utom MaxGate så har Alonso antingen varit direkt förmånstagare till eller vinnare på de beslut som tagits?
Kimi passade inte in i SF organisationen. Hans personlighet är allt som Ferrari INTE står för.
Ferrari vill ha glada, utåtriktade, sociala, samarbetsvilliga, lagspelare.
Alonso med sin positiva attityd, sin otroligt vinnande körstil, laganda kommer bli PERFEKT.
-
- Utvisad
Tycker mer det verkar vara du som har problem.jokan skrev:Har läst Enzo,s inlägg här nu under några år nu,men nu tycker jag bara att jag hör:blablablablablablablabla,
Kimi får sparken, det får inte Felipe. Felipe är bättre än Kimi, oavsett titlar. PUNKT.
Nu toppar Ferrari sin laguppställning och får det starkaste förarparet.
UNDERBART!!!!
Ferrari, världens mest framgångsrika F1-stall har just satt betyg på Kimi, och betyget är UNDERKÄNT!
-
- Utvisad
Ja, och vem har de haft som förare, jo Kimi!jokan skrev:Frågan är bara vem som skrattar sist!! Stallet spelar mindre roll för mig...Säger som Jari... illa skött sen Todt/Brawn försvann.
Nu rättar de till misstaget som gjordes.
-
- Varnad
Haha, du är rolig du. Det är inte bitterhet du ser, det är besvikelse. Jag trodde faktiskt mer om teamet med alla anor än att de hänfaller och fortfarande envisas med att kasta ut sitt diskvatten ut genom fönstret och ut på gatan, trots att Todt varit så vänlig och omtänksam att han fått avlopp installerad hos dem.Gösta skrev:JA E INTE BITTERJari skrev:Är det ingen som reagerat på att vid nästan samtliga stora skandaler på senare tid utom MaxGate så har Alonso antingen varit direkt förmånstagare till eller vinnare på de beslut som tagits?
Kimi passade inte in i SF organisationen. Hans personlighet är allt som Ferrari INTE står för.
Alonso med sin positiva attityd, sin otroligt vinnande körstil, laganda kommer bli PERFEKT.
Att det bara var Santanders pengar som betydde något och inte att trygga de två bästa förarna är helt klart men då har de inte tänkt på följande:
Alonso tror han kommer till ett vinnarteam och Massa får träffa han som var med vid rånet av hans titel 2008. http://www.autosport.com/news/report.php/id/79108
Är ni helt blinda eller känner ni redan doften av ammoniak och krutrök?
Jag ger dem till april nästa år innan de rykt ihop. Att Alonso är allt annat än en lagspelare vet vi sen ett par år tillbaka. De flesta barnrumpor som ryker ihop på våra svenska dagis beter sig mognare efter ett litet snack.
-
- Utvisad
"We needed a team player, and I think Alonso is that"
"Fernando is a great driver and a charismatic man, I expect a lot from him."
Di Montezemolo also praised Alonso's recent performances for Renault, and said his move to Ferrari had galvanised the Tifosi.
"Have you seen what kind of race he did at Singapore last Sunday? It was exhilarating!" said di Montezemolo.
"For months people on the street have approached me to ask me: 'when will you hire Alonso?' I can recall such levels of enthusiasm only before the deal with [Michael] Schumacher, many years ago.
---
Lagspelare
Fansen har inte varit så entusiastiska sedan Maestro.
Vi går mot en ny stortid för Ferrari, det är tydligt det. Skulle inte förvåna mig om världsekonomin vänder uppåt starkt nu också.
Nu verkar dessutom Kimi lite smårädd att inte få nåt erbjudande inför nästa år. Från att bara för nån vecka sedan tro att man sitter säkert i stolen till att få brallorna neddragna inför hela världen... det kan inte vara lätt...
Nu var ju till och med Fisico snabbare i regnet i Japan på FP1.
Usch, med tanke på Kimis instabila psyke. Hur ska detta gå nu när han fått sparken och allt? Hoppas han inte ställer till med en olycka, han har ju aldrig varit bra i regn.
"Fernando is a great driver and a charismatic man, I expect a lot from him."
Di Montezemolo also praised Alonso's recent performances for Renault, and said his move to Ferrari had galvanised the Tifosi.
"Have you seen what kind of race he did at Singapore last Sunday? It was exhilarating!" said di Montezemolo.
"For months people on the street have approached me to ask me: 'when will you hire Alonso?' I can recall such levels of enthusiasm only before the deal with [Michael] Schumacher, many years ago.
---
Lagspelare
Fansen har inte varit så entusiastiska sedan Maestro.
Vi går mot en ny stortid för Ferrari, det är tydligt det. Skulle inte förvåna mig om världsekonomin vänder uppåt starkt nu också.
Nu verkar dessutom Kimi lite smårädd att inte få nåt erbjudande inför nästa år. Från att bara för nån vecka sedan tro att man sitter säkert i stolen till att få brallorna neddragna inför hela världen... det kan inte vara lätt...
Nu var ju till och med Fisico snabbare i regnet i Japan på FP1.
Usch, med tanke på Kimis instabila psyke. Hur ska detta gå nu när han fått sparken och allt? Hoppas han inte ställer till med en olycka, han har ju aldrig varit bra i regn.
-
Laganda??? Missa du vad snubben gjorde i McLaren?? Laganda my ass .Gösta skrev:
Större ego finns inte bland förarna som finns på gridden nu. Det skulle vara skomakaren men han har ju ont i nacken..
FIA = Ferrari International Assistance
-
Jag utgår från att du skriver det där med ironi. Alonso blev ju bäbis när Hamilton visade sig inte vara självklar andreförare. Är det en slump att vi fick se en förare som Piquet Jr som stallkollega i Renault?Gösta skrev:Alonso med sin positiva attityd, sin otroligt vinnande körstil, laganda kommer bli PERFEKT.
Jag är mycket nyfiken på hur Alonso ska hantera situationen om Massa visar sig vara snabbare.
Jag tror det går åt helvete. Som i Mclaren.
-
En bäbis och en lipsill.Fredrik i Trollhättan skrev:Jag utgår från att du skriver det där med ironi. Alonso blev ju bäbis när Hamilton visade sig inte vara självklar andreförare. Är det en slump att vi fick se en förare som Piquet Jr som stallkollega i Renault?Gösta skrev:Alonso med sin positiva attityd, sin otroligt vinnande körstil, laganda kommer bli PERFEKT.
Jag är mycket nyfiken på hur Alonso ska hantera situationen om Massa visar sig vara snabbare.
Jag tror det går åt helvete. Som i Mclaren.
Klart det går åt h-vete om man parar ihop en tvåfaldig världsmästare med en annan värdig mästare som dock egentligen inte vunnit någonting.
Felipe tog över arvet från Rubens och får nog forsätta med att vara den eviga hjälpryttaren...
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
-
Du har ju haft rätt förr?Jari skrev:Haha, du är rolig du. Det är inte bitterhet du ser, det är besvikelse. Jag trodde faktiskt mer om teamet med alla anor än att de hänfaller och fortfarande envisas med att kasta ut sitt diskvatten ut genom fönstret och ut på gatan, trots att Todt varit så vänlig och omtänksam att han fått avlopp installerad hos dem.Gösta skrev:JA E INTE BITTERJari skrev:Är det ingen som reagerat på att vid nästan samtliga stora skandaler på senare tid utom MaxGate så har Alonso antingen varit direkt förmånstagare till eller vinnare på de beslut som tagits?
Att det bara var Santanders pengar som betydde något och inte att trygga de två bästa förarna är helt klart men då har de inte tänkt på följande:
Alonso tror han kommer till ett vinnarteam och Massa får träffa han som var med vid rånet av hans titel 2008. http://www.autosport.com/news/report.php/id/79108
Är ni helt blinda eller känner ni redan doften av ammoniak och krutrök?
Jag ger dem till april nästa år innan de rykt ihop. Att Alonso är allt annat än en lagspelare vet vi sen ett par år tillbaka. De flesta barnrumpor som ryker ihop på våra svenska dagis beter sig mognare efter ett litet snack.
Att alonso aldrig skulle till Ferrari!
Dina kvalificerade utsagor om racingstrategi (när förare skall tanka, antal depåstopp mm) är redan klassiska!
Jo, vill jag veta något om racing, racestrategi, framtid mm så är du den förste jag frågar. (hade du sagt tvärt om det du normalt säger så hade du varit närmare sanningen hyffsat offta)
Hur som helst, byken är tvättad och diskvattnet med all smuts utkastat genom fönstret. Nu gäller det för kimi att hitta en ny styrning alternativt pensionera sig och börja supa seriöst.
Som du vet så befanns Alonso oskyldig till skandalen i Singapore, har du missat det också! Således är inte Alonso att klandra för det som hände där!
-
EnzoF1 skrev:Ja, och vem har de haft som förare, jo Kimi!jokan skrev:Frågan är bara vem som skrattar sist!! Stallet spelar mindre roll för mig...Säger som Jari... illa skött sen Todt/Brawn försvann.
Nu rättar de till misstaget som gjordes.
Rätt bra gjort av Kimi att leverera en titel och några segrar till ett team som är illa skött.
Intressant att Ferrari pratar så mycket nu om hur skönt och bra det ska bli med två latinska personligheter. Jag tror Alonso passar suveränt i Ferrari och jag tror Massa kommer få det mycket svårt att hävda sig nästa säsong.
-
Bra att Kimi lämnar Ferrari. Då kan han ta plats i Mclaren. Med Hamilton och Räikkönen får McLaren de två i särklass bästa förarna. De kommer att rada upp dubbelsegrar - bara teamet har någorlunda ordning på bilen.
Alonso är den sämsta av lagspelare. Minns ni hur han betedde sig 2007 i McLaren? Till slut blev han helt utfryst.
Alonso har ju varit den som dragit störst fördelar av crashgate och spionaffären. Då passar han bra i Ferrari - det stall som fuskar till sig poäng mest av alla.
Alonso är den sämsta av lagspelare. Minns ni hur han betedde sig 2007 i McLaren? Till slut blev han helt utfryst.
Alonso har ju varit den som dragit störst fördelar av crashgate och spionaffären. Då passar han bra i Ferrari - det stall som fuskar till sig poäng mest av alla.
-
-
-
- Moderator
Alonso kan nog få problem i Ferrari om han tar med sig samma attityd som han har haft hos Renault och McLaren. Hos Renault funkade det eftersom Briatore alltid såg till att det bara fanns plats för en stjärna, men hos McLaren gik det åt helvete och hos Ferrari kan det nog slå fel. Massa är populär bland personalen och Alonso kan få svårt att få samma stöd för sina krav som hos Renault.
-
- Varnad
Gösta, jag har aldrig betvivlat att Alonso går till Ferrari. Santander gjorde det möjligt att flytta fram tidpunkten med ett år och varken jag eller Kimi verkar särskilt ledsna.
Om ett år ber de på sina bara knän att han ska komma tillbaka, kosta vad det kosta vill och då klingar det till i kassan igen samtidigt som Kimi kan fvara världsmästare igen med McLaren denna gång som verkar ha fått ordning på tillförlitligheten.
Om ett år ber de på sina bara knän att han ska komma tillbaka, kosta vad det kosta vill och då klingar det till i kassan igen samtidigt som Kimi kan fvara världsmästare igen med McLaren denna gång som verkar ha fått ordning på tillförlitligheten.
-
- Utvisad
-
Precis så är det. Hälsa kimi att jag varken tror dig eller honom.Jari skrev:Gösta, jag har aldrig betvivlat att Alonso går till Ferrari. Santander gjorde det möjligt att flytta fram tidpunkten med ett år och varken jag eller Kimi verkar särskilt ledsna.