Kimi slutade men börjar igen!
-
-
- Utvisad
Vem pratar om storpisk, men samtidigt kan man ju inte säga att Kimi är bättre. Snarare tvärtom.Strangiato88 skrev:Hur många fler poäng hade Massa egentligen sammanlagt innan olyckan? 20? Ja, det är ju verkligen storpisk.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Dessutom F1-världens störste fegis.
-
- Utvisad
Ändock har Massa under nästan tre års tid tagit fler poäng.PerP skrev:Att Massa varit bättre har ju berott på att Kimis bil gått sönder.
Och såvitt jag vet är det Kimi som levererat titlar. Massa är en mycket skicklig förare men Kimi är bättre.
Men det spelar ju ingen roll hur dåligt Kimi än presterar, enligt hans fans är han alltid bäst.
Du pratar om titlar i plural?!
Vad kallar man Massas motorras i ledning förra året om inte att bilen gått sönder? Menar du att Kimis bil gick sönder så mkt förra året att han slagit Massa annars?
Hur man än vrider och vänder på det så har Massa varit bättre än Kimi den tid de kört tillsammans.
Och det är nåt som kommer att förfölja Kimis fans nu när han får sparken.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
-
-
- Utvisad
Ja, då kan vi lägga ned diskussionen med dig i alla fall...PerP skrev:Jag skall inte påståa att jag är Kimi fans, gillar Alonso och Kubica mer iallafall. Kimi har vad jag minns tre VM titlar med Ferrari.
-
-
- Varnad
-
- Utvisad
-
-
Är inte WCC en titel som konstruktören får?
Jag vet inte hur mycket förarna bidrar till med bilens konstruktion?
Jag tänker på WCC som en titel som tillfaller chassienissarna, motortomtarna, aerodynamikerna, elektroniknördarna osv!!!
Skall man räkna på det viset så har väl Maestro ett dussin titlar????
Jag vet inte hur mycket förarna bidrar till med bilens konstruktion?
Jag tänker på WCC som en titel som tillfaller chassienissarna, motortomtarna, aerodynamikerna, elektroniknördarna osv!!!
Skall man räkna på det viset så har väl Maestro ett dussin titlar????
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
-
Kimi vann förar-VM 2007 med 110p före Hamilton och Alonso på 109p och Massa 94p. Ferrari vann konstruktörs-VM samma år med 204p före BMW/Sauber då McLaren förlorade alla konstruktörspoäng pga Spygate. Kimi tog sex segrar och Massa tre.
2008 kom Massa på andra plats med 97p efter Hamilton 98p och Kimi på tredje plats med 75p. Ferrari vann konstruktörs-VM med 172p före McLaren med 151p. Massa tog sex segrar medan Kimi tog två st, alltså riktigt bra med tanke på att han vann VM året innan.
2002 blev Kimi sexa i en Sauber, 2003 gick han över till McLaren och kom tvåa efter Schumacher, 2004 kom Kimi sjua, varken han eller Coulthard hade någon större lycka med sina McLaren. 2005 blev han tvåa efter Fernando Alonso, teamkompis det året var Montoya och 2006 femma med en McLaren som hade tillförlitlighetsproblem, Montoya fick sparken och ersattes av de la Rosa.
Till Kimis nackdel har det sagts vara hans brist på karisma och utstrålning vilket är viktigt för sponsorer, skandaltidningar och annat löst folk. En som är duktig på allt det är Berlusconi som sagt som en parentes. Det tycks vara viktigare att gå omkring och le med hela ansiktet och strö plattityder omkring sig.
Det ser ut som om Kimi är en riktigt bra förare, bättre än många andra och han debuterade när Schumacher och Ferrari var på topp.
2008 kom Massa på andra plats med 97p efter Hamilton 98p och Kimi på tredje plats med 75p. Ferrari vann konstruktörs-VM med 172p före McLaren med 151p. Massa tog sex segrar medan Kimi tog två st, alltså riktigt bra med tanke på att han vann VM året innan.
2002 blev Kimi sexa i en Sauber, 2003 gick han över till McLaren och kom tvåa efter Schumacher, 2004 kom Kimi sjua, varken han eller Coulthard hade någon större lycka med sina McLaren. 2005 blev han tvåa efter Fernando Alonso, teamkompis det året var Montoya och 2006 femma med en McLaren som hade tillförlitlighetsproblem, Montoya fick sparken och ersattes av de la Rosa.
Till Kimis nackdel har det sagts vara hans brist på karisma och utstrålning vilket är viktigt för sponsorer, skandaltidningar och annat löst folk. En som är duktig på allt det är Berlusconi som sagt som en parentes. Det tycks vara viktigare att gå omkring och le med hela ansiktet och strö plattityder omkring sig.
Det ser ut som om Kimi är en riktigt bra förare, bättre än många andra och han debuterade när Schumacher och Ferrari var på topp.
-
Äntligen en som kommer med nått vettigt istället för alla andra fånerier ang Kimis talang, dålig förare osv...Gurney skrev:Kimi vann förar-VM 2007 med 110p före Hamilton och Alonso på 109p och Massa 94p. Ferrari vann konstruktörs-VM samma år med 204p före BMW/Sauber då McLaren förlorade alla konstruktörspoäng pga Spygate. Kimi tog sex segrar och Massa tre.
-
- Utvisad
Kimi är självklart ingen dålig förare, det är bara att Massa är bättre. Bättre värdemätare än nästan tre säsonger i samma stall kan man ju inte få.
Massa tillhör de allra bästa förarna, och Kimi kommer nånstans strax efter.
Svårare än så är det ju inte.
Massa tillhör de allra bästa förarna, och Kimi kommer nånstans strax efter.
Svårare än så är det ju inte.
-
-
Men Nico anses väl också vara bättre än Nakajima?Nigel skrev:Nico Rosberg har varit fyra år i Williams. Då är ju han ännu bättre!EnzoF1 skrev:Bättre värdemätare än nästan tre säsonger i samma stall kan man ju inte få
Nåja, om det nu blir så att Kimi får sparken av Ferrari så visar det på att samarbetet inte fungerar, för så långsam har han ju inte varit. Nej, det är arbetet med ingenjörerna, med tester och med feedback som Kimi brister. Tror faktiskt inte att det intresserar honom. Hans åsikt verkar vara att bilen ska funka, punkt. Det händer nu inte bara så där utan kräver arbete, även av föraren. Det är heller ingen slump att Ferrarin har blivit sämre varje år som Kimi varit där och att Mclaren fick ordning på kärran först när Kimi lämnade skeppet.
Alltså Kimi en snabbförare när någon annan fixat till bilen. Att jobba till sig något ligger helt enkelt inte för honom.
-
Jari, vad var det idag som orsaka Heikkis fortsatta kräftgång?
Blytung? Nej
Hockeypuckar? Nej
Snabbaste varv 1 sek långsammare än sin stallkompis tappa två eller var det tre platser på första varvet!!
Finns inga ursäkter längre
Tror du fortfarande att det blir Hamilton man sparkar
Blytung? Nej
Hockeypuckar? Nej
Snabbaste varv 1 sek långsammare än sin stallkompis tappa två eller var det tre platser på första varvet!!
Jag är inte ung nog för att veta allt...
-
- Utvisad
Jösses...Nigel skrev:Nico Rosberg har varit fyra år i Williams. Då är ju han ännu bättre!EnzoF1 skrev:Bättre värdemätare än nästan tre säsonger i samma stall kan man ju inte få
-
- Varnad
Han startade och kvalade tyngre än Hamilton, ja.Salo skrev:Jari, vad var det idag som orsaka Heikkis fortsatta kräftgång?
Blytung? Nej
Hockeypuckar? Nej
Banan är inte särskilt omkörningsvänlig och sitter man i kön så gör man. Och hamnar efter om kön inte går lika fort som täten.
Heikki imponerade inte, inte Ferrari heller. En hygglig insats ändå av dem (Kimi och Heikki), men inte mer.
Tyvärr fick ju finne nummer tre, som faktiskt gick ganska bra tills det hände, en touch av överiver efter sitt depåstopp och fick lida vid sämsta möjliga tillfälle av sitt drive throughstraff.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
En konstruktörstitel är som jag skrivit också en titel som tillfaller Kimi personligen, även om det är stallet som får den. Utan Kimi hade inte Ferrari haft någon konstruktörstitel. Noll titlar. Utan Massa hade de iallafall haft en. Under förutsättning att deras teamkamrat hade vari Fisichella/Badoer.
Massa är förövrigt femma på min lista över bästa caffisar.
Whitmarsch skall ha sagt att de två bästa chaffisarna kör i McLaren nästa år, samtidigt som Alonso sagt att an lämmnar Reanault. Innebär Kimi + Alonso i MaccaMec nästa år. Då får vi se vem som är bäst. Undrar vad som händer med Hamilton?
Whitmarsch skall ha sagt att de två bästa chaffisarna kör i McLaren nästa år, samtidigt som Alonso sagt att an lämmnar Reanault. Innebär Kimi + Alonso i MaccaMec nästa år. Då får vi se vem som är bäst. Undrar vad som händer med Hamilton?
-
- Varnad
Santander har visst för Bild avslöjat att de betalar, både för att Ferrari ska ha råd att släppa Kimi och för McLaren att ta emot honom till nästa år.
Alltså i båda ändar vill de betala för att Kimi ska få köra för McLaren!!!
Inte mig emot, säger jag. Den tacksamhet Ferrari visat för sin stjärnkusk och den titel han vann för dem är ju svalare än Kimi...
Men vill de gå i dvala för 21 år till så inte mig emot.
Inte mig emot, säger jag. Den tacksamhet Ferrari visat för sin stjärnkusk och den titel han vann för dem är ju svalare än Kimi...
-
-
Så nästa år blir Kimi den högst betalande paydrivern eller?Jari skrev:Santander har visst för Bild avslöjat att de betalar, både för att Ferrari ska ha råd att släppa Kimi och för McLaren att ta emot honom till nästa år.
-
- Utvisad
Inget mer än "Jösses" följt av himlande ögon.Nigel skrev:Ja, vad ville du ha sagt med ett så ihåligt argument. då?EnzoF1 skrev:Jösses...Nigel skrev: Nico Rosberg har varit fyra år i Williams. Då är ju han ännu bättre!
-
- Utvisad
Tja, bäst av Massa och Kimi vet vi ju redan. Massa har bevisligen varit den bättre av de två. OM, repeterar om, Kimi nu har en styrning nästa år, så får man ju se om han lyckas bättre än sin stallkamrat i så fall.PerP skrev:En konstruktörstitel är som jag skrivit också en titel som tillfaller Kimi personligen, även om det är stallet som får den. Utan Kimi hade inte Ferrari haft någon konstruktörstitel. Noll titlar. Utan Massa hade de iallafall haft en. Under förutsättning att deras teamkamrat hade vari Fisichella/Badoer.
Din lista är ju irrellevant egentligen. Den som räknas är väl poängen som FIA delar ut, och den tävlingen vinner som sagt Massa över Kimi.
Nej, konstruktörstitel tillfaller inte föraren, den tillfaller stallet. Smaka på ordet så märker du nog.
Dessutom, utan Massa hade Kimi inte fått nån titel uppkörd.
Men återigen, vi får väl se vem av de två som Ferrari sätter mest värde på. De har i alla fall bekräftat att Massa inte får sparken till nästa år, med Kimi verkar det fortfarande vara oklart.
-
- Utvisad
Det är skönt att se att Ferrari bekräftar den förare som gav dem en förartitel 2007, nämligen Massa. Utan hans uppoffring i sista loppet hade det inte blivit nån titel.
Det kan bli ett riktigt starkt förarpar i Ferrari nästa år, nästan som i fornstora dagar.
Det känns skönt att man rättar till det misstag man gjorde inför 2007.
Det kan bli ett riktigt starkt förarpar i Ferrari nästa år, nästan som i fornstora dagar.
-
- Utvisad
EnzoF1 skrev:Det är skönt att se att Ferrari bekräftar den förare som gav dem en förartitel 2007, nämligen Massa. Utan hans uppoffring i sista loppet hade det inte blivit nån titel.
Skönt att det finns svenska fanatiker .
-
Tja utan Kimi hade det nog heller inte blivit någon titel. Dessutom skiter jag i vem en konstruktörstitel tillfaller. Jag skrev tidigare att Kimi leverat två sådana. Sedan må det bero på mekaniker och annat, men med Badoer bakom ratten hade det inte blivit konströkturtitel.EnzoF1 skrev:Det är skönt att se att Ferrari bekräftar den förare som gav dem en förartitel 2007, nämligen Massa. Utan hans uppoffring i sista loppet hade det inte blivit nån titel.
Dessutom, så föredrar jag att räkna VM titlar och då är Alonso bäst, följt av Räikönen och Hamilton idagens startfält. Poäng säger väl inte så mycket. Kimi var hjälpryttare åt Massa mot slutet i fiol. Dessutom så körde väl Massa sönder Kimis tankrigg i fiol. Poäng irrealevant. VM titlar räknas om man kör i de bästa bilarna.
-
- Varnad
Nej, han får fyrdubbel lön mot den som har näst bäst betalt eller lika mycket som alla andra förare tillsammans om du så vill.Silverkatten skrev:Så nästa år blir Kimi den högst betalande paydrivern eller?Jari skrev:Santander har visst för Bild avslöjat att de betalar, både för att Ferrari ska ha råd att släppa Kimi och för McLaren att ta emot honom till nästa år.
Kan någon kolla om det kanske är ännu bättre och tydligare vem som är den bäste föraren i fältet?
-
- Varnad
Tack, jag har en känsla av att vi kommer komma bra överensPerP skrev:Tja utan Kimi hade det nog heller inte blivit någon titel. Dessutom skiter jag i vem en konstruktörstitel tillfaller. Jag skrev tidigare att Kimi leverat två sådana. Sedan må det bero på mekaniker och annat, men med Badoer bakom ratten hade det inte blivit konströkturtitel.EnzoF1 skrev:Det är skönt att se att Ferrari bekräftar den förare som gav dem en förartitel 2007, nämligen Massa. Utan hans uppoffring i sista loppet hade det inte blivit nån titel.
Dessutom, så föredrar jag att räkna VM titlar och då är Alonso bäst, följt av Räikönen och Hamilton idagens startfält. Poäng säger väl inte så mycket. Kimi var hjälpryttare åt Massa mot slutet i fiol. Dessutom så körde väl Massa sönder Kimis tankrigg i fiol. Poäng irrealevant. VM titlar räknas om man kör i de bästa bilarna.
-
- Utvisad
Vilka är svenska? Och vilka är fanatiker? Och vad har ditt inlägg med mitt inlägg att göra?Oldtimer skrev:EnzoF1 skrev:Det är skönt att se att Ferrari bekräftar den förare som gav dem en förartitel 2007, nämligen Massa. Utan hans uppoffring i sista loppet hade det inte blivit nån titel.
Skönt att det finns svenska fanatiker .
-
- Utvisad
Det spelar väldigt liten roll vad du anser. Konstruktörstitlar tilldelas stallet, oavsett vad du tycker.PerP skrev:Tja utan Kimi hade det nog heller inte blivit någon titel. Dessutom skiter jag i vem en konstruktörstitel tillfaller. Jag skrev tidigare att Kimi leverat två sådana. Sedan må det bero på mekaniker och annat, men med Badoer bakom ratten hade det inte blivit konströkturtitel.EnzoF1 skrev:Det är skönt att se att Ferrari bekräftar den förare som gav dem en förartitel 2007, nämligen Massa. Utan hans uppoffring i sista loppet hade det inte blivit nån titel.
Om du tycker poäng är irrellevant får du väl vända dig till F1 och FIA då det är det sätt man premierar prestationer i F1 idag och den värdemätare man har.
Och som en liten överraskning till dig, titlarna får de som tagit flest poäng en säsong.
Men dina tidigare inlägg tyder på en viss okunskap så jag är inte förvånad över dina åsikter.
Hur som helst, vi får väl se vem arbetsgivaren Ferrari anser vara den bättre föraren och den de vill behålla.
Och som sagt, glöm inte att Massa varit den bättre föraren under den tid han kört tillsammans med Kimi i Ferrari. Poängen ljuger inte.
Och glöm heller inte vem som gav Kimi titeln (det var iofs en gåva med flera givare), men främst var det Massa. Ferrari verkar väl medvetna om detta och är villiga att betala många miljoner för att bli av med Kimi. Med lite flyt slipper vi Kimi helt nästa år.
-
- Utvisad
Bra träning om han nu får en styrning i McLaren som hjälpförare åt Hamilton. Jag är övertygad om att Kimi kommer att klara sig något bättre än Kovalainen (det skulle iofs även Badoer...).PerP skrev:Kimi var hjälpryttare åt Massa mot slutet i fiol.
-
Sådant flyt har vi nog inte. Däremot kan det bli svårare för Kovalainen att hitta något om Kimi tar hans plats.EnzoF1 skrev:Med lite flyt slipper vi Kimi helt nästa år.
Sedan förstår jag egentligen inte varför Kimi tvunget vill hålla sig kvar i Formel 1. Han sade för något år sedan att Ferrari skulle bli hans sista stall i F1 och han har även uttryckt en önskan att prova på något annat, typ rally. Men nu ser han ändå ut att vara på väg tillbaka till McLaren nästa år. Det är väl pengarna som lockar. Han har ett år kvar på multimiljonkontraktet och om det innebär att han får köra McLaren istället för Ferrari kan han antagligen inte bry sig mindre om. Mitt tips är att Kimi kör nästa säsong så att han får ut alla sina pengar och därefter lägger av.
-
- Utvisad
Det är väl ganska tydligt att Kimi bara vill ha ut mer pengar. Han tvingade sig kvar i Ferrari trots att de inte ville ha honom och han kör omotiverat. Nu försöker han mjölka ut lite mer pengar av det som finns kvar av hans varumärke.PS skrev:Sådant flyt har vi nog inte. Däremot kan det bli svårare för Kovalainen att hitta något om Kimi tar hans plats.EnzoF1 skrev:Med lite flyt slipper vi Kimi helt nästa år.
Sedan förstår jag egentligen inte varför Kimi tvunget vill hålla sig kvar i Formel 1. Han sade för något år sedan att Ferrari skulle bli hans sista stall i F1 och han har även uttryckt en önskan att prova på något annat, typ rally. Men nu ser han ändå ut att vara på väg tillbaka till McLaren nästa år. Det är väl pengarna som lockar. Han har ett år kvar på multimiljonkontraktet och om det innebär att han får köra McLaren istället för Ferrari kan han antagligen inte bry sig mindre om. Mitt tips är att Kimi kör nästa säsong så att han får ut alla sina pengar och därefter lägger av.
Jag undrar ju hur mkt pengar han egentligen har kvar. Han kanske slösat bort det mesta.
-
Enzo, Hur kommer det sig att du slutat summera Kimis VM-poäng i din signatur? Ställningen mellan Kimi och Massa är nu 225-213.EnzoF1 skrev:Om du tycker poäng är irrellevant får du väl vända dig till F1 och FIA då det är det sätt man premierar prestationer i F1 idag och den värdemätare man har.
Second place = First loser
-
- Utvisad
Anledningen är väl självklar, Massa kör inte just nu. Han är skadad.Beaner skrev:Enzo, Hur kommer det sig att du slutat summera Kimis VM-poäng i din signatur? Ställningen mellan Kimi och Massa är nu 225-213.EnzoF1 skrev:Om du tycker poäng är irrellevant får du väl vända dig till F1 och FIA då det är det sätt man premierar prestationer i F1 idag och den värdemätare man har.
Jämförelsen gäller väl bara under den tid de kör tillsammans, eller ska vi räkna med Massas poäng från 06 då?
Jag trodde i mitt enfald att Massa skulle vara tillbaka snabbt, då hade man kunnat bjuda på ett lopp eller två.
Nu är det väl inget som kan påverka saken längre. Kimi har fått pisk av Massa under den tid de körde tillsammans och det lär svida hos Kimis fans.
-
Frågan lyser av genialitet och begåvning!Beaner skrev:Enzo, Hur kommer det sig att du slutat summera Kimis VM-poäng i din signatur? Ställningen mellan Kimi och Massa är nu 225-213.EnzoF1 skrev:Om du tycker poäng är irrellevant får du väl vända dig till F1 och FIA då det är det sätt man premierar prestationer i F1 idag och den värdemätare man har.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
-
Det kanske den inte gör... men varför då ge Kimi några pluspoäng under de nästkommande omgångarna efter Massas olycka, med motiveringen "Kimi kommer ikapp, men då är ju Massa justerad också..." och sen sluta ge pluspoäng på ett par omgångar.Gösta skrev:Frågan lyser av genialitet och begåvning!Beaner skrev:Enzo, Hur kommer det sig att du slutat summera Kimis VM-poäng i din signatur? Ställningen mellan Kimi och Massa är nu 225-213.EnzoF1 skrev:Om du tycker poäng är irrellevant får du väl vända dig till F1 och FIA då det är det sätt man premierar prestationer i F1 idag och den värdemätare man har.
Det var det som förbryllade mig... Den korrekta jämförelsen bör därmed vara; Kimi vs Massa 203-213. Men allt det här svarade ju Enzo så vänligt på - sen att hans ständiga följeslagare ska ge sig in i diskussionen är ju inte direkt förvånandsvärt.
Second place = First loser
-
- Utvisad
Som jag sa, det verkade ju som att Massa inte var justerad så länge.Beaner skrev:Det kanske den inte gör... men varför då ge Kimi några pluspoäng under de nästkommande omgångarna efter Massas olycka, med motiveringen "Kimi kommer ikapp, men då är ju Massa justerad också..." och sen sluta ge pluspoäng på ett par omgångar.Gösta skrev:Frågan lyser av genialitet och begåvning!Beaner skrev: Enzo, Hur kommer det sig att du slutat summera Kimis VM-poäng i din signatur? Ställningen mellan Kimi och Massa är nu 225-213.
Det var det som förbryllade mig... Den korrekta jämförelsen bör därmed vara; Kimi vs Massa 203-213. Men allt det här svarade ju Enzo så vänligt på - sen att hans ständiga följeslagare ska ge sig in i diskussionen är ju inte direkt förvånandsvärt.
Och du får väl hålla med om att den rättvisa jämförelsen är så länge de kört tillsammans?
Och ja, innan du hinner fråga, hade Kimi skadats, hade jag inte räknat hans bortovaro heller.
-
- Varnad
Men som någon redan summerat så äe det det enda som räknas. Och titlar förstås. Kimi har en, Massa har ingen, trots att Kimi gjorde allt som stod i hans makt för att inte komma före Massa andra halvan av säsongen i fjol.Gösta skrev:Frågan lyser av genialitet och begåvning!Beaner skrev:Enzo, Hur kommer det sig att du slutat summera Kimis VM-poäng i din signatur? Ställningen mellan Kimi och Massa är nu 225-213.EnzoF1 skrev:Om du tycker poäng är irrellevant får du väl vända dig till F1 och FIA då det är det sätt man premierar prestationer i F1 idag och den värdemätare man har.
Nu vinner Kimi två av de tre år de kört tillsammans och Kimi är den enda på många år som faktiskt vunnit VM i en Ferrari vilket självklart ger en särställning inom teamet.
Nu verkar det ju dock som att "teamet" återigen kompromissar med sin agenda och hellre tar pengarna än satsar på säkra kort när Santander kommer in med sin stora pengapung (jo, vi lär få betala av för deras investeringar i någon ända i framtiden) med ett enda önskemål:
Vi vill ha Alonso i "vinnarteamet Ferrari" och vi är beredda att köpa både Kimis kontrakt och en plats i vårt andra stall för att få det att hända.
Muahhahhahhaaah, vinnarstallet Ferrari?
Deras ekonomiska rådgivare måste bara vara bask.
-
Enzo
Som sagt är det inte enbart Ferrari som bestämmer (iallafall inte när det gäller körförmåga). Itailienska folket har upptäckt att deras adelsmärke inte fungerar så bra, lägger de skulden på försteföraren Kimi. Santander som är smarta vill ha Alonso till ett av sina team för den spanska befolknings skull. McLaren är inte aktuella och Ferrari blir ett bra alternativ, kombination blir enkel, Santnader stora i Brasilien, Kimi hatad i Italien, man behöver inte vara raketforskare för att veta vem som försvinner.
-
- Utvisad
Re: Enzo
PerP skrev:Som sagt är det inte enbart Ferrari som bestämmer (iallafall inte när det gäller körförmåga). Itailienska folket har upptäckt att deras adelsmärke inte fungerar så bra, lägger de skulden på försteföraren Kimi. Santander som är smarta vill ha Alonso till ett av sina team för den spanska befolknings skull. McLaren är inte aktuella och Ferrari blir ett bra alternativ, kombination blir enkel, Santnader stora i Brasilien, Kimi hatad i Italien, man behöver inte vara raketforskare för att veta vem som försvinner.
Ferrari vill ha bra förare. Kimi var ett stort misstag och nu får han sparken.
Det intressanta är också att Kimi nu visar sig vara en golddigger som bara är ute efter pengar. Istället för att stå vid sitt ord, så försöker han suga ut mer pengar.
Det finns en anledning till att Kimi inte är välansedd nånstans, och det är för att han inte levererar i förhållande till sitt pris. Jag menar, han är ju inte särskilt omtyckt i Finland heller.
Massa har presterat bättre än Kimi till en bråkdel av kostnaden och indirekt levererat en förartitel till Ferrari. Detta erkänner Ferrari nu genom att behålla Massa.
Det är inte helt otippat att Ferrari kommer att funka bättre än någonsin nästa år nu när de får två bra förare som kan utveckla bilen.
Ska vi tippa på att mersaspisarna börjar poofa lite mer nästa år också? Även det ingen nyhet, då Kimi ju var känd för att vara hård på dem.
Och dessutom, klart det är enbart Ferrari som bestämmer. Tror du verkligen att ett företag, t.ex. Santander kan komma och styra och ställa?
-
Han tog ju WDC på första försöket. Hur många år har Massa försökt?EnzoF1 skrev:PerP skrev:Som sagt är det inte enbart Ferrari som bestämmer (iallafall inte när det gäller körförmåga). Itailienska folket har upptäckt att deras adelsmärke inte fungerar så bra, lägger de skulden på försteföraren Kimi. Santander som är smarta vill ha Alonso till ett av sina team för den spanska befolknings skull. McLaren är inte aktuella och Ferrari blir ett bra alternativ, kombination blir enkel, Santnader stora i Brasilien, Kimi hatad i Italien, man behöver inte vara raketforskare för att veta vem som försvinner.
-------------------------------------------------------
Adelaide 1994
Jerez 1997
Monaco 2006
Adelaide 1994
Jerez 1997
Monaco 2006
-
Jag tycker Kimi är en bättre förare på banan än Massa. Om man sen börjar väga in saker som att ha bra relationer med teamet, inspirera och få dem med sig - då är troligen Kimi inte alls rätt i ett Ferrari som aldrig verkar kunna släppa han den där världsmästaren som tog massa titlar i rad. Jag tror inte Kimi gillar Ferrari överhuvudtaget sen en rätt lång tid tillbaka.
Tror Kimi kan göra ett bra jobb i McLaren och tror Alonso kommer göra ett bra jobb i Ferrari.
Tror Kimi kan göra ett bra jobb i McLaren och tror Alonso kommer göra ett bra jobb i Ferrari.
-
- Utvisad
Jag tror Ferrari är väldigt väl medvetna om hur den titeln uppkom. För du menar väl 2007, i Brasilien när Massa ledde loppet, men var tvungen att släppa om Kimi?Verbatim skrev:Han tog ju WDC på första försöket. Hur många år har Massa försökt?EnzoF1 skrev:PerP skrev:Som sagt är det inte enbart Ferrari som bestämmer (iallafall inte när det gäller körförmåga). Itailienska folket har upptäckt att deras adelsmärke inte fungerar så bra, lägger de skulden på försteföraren Kimi. Santander som är smarta vill ha Alonso till ett av sina team för den spanska befolknings skull. McLaren är inte aktuella och Ferrari blir ett bra alternativ, kombination blir enkel, Santnader stora i Brasilien, Kimi hatad i Italien, man behöver inte vara raketforskare för att veta vem som försvinner.
Men visst, om nu Kimi är så bra, varför behåller inte Ferrari honom då?
Vi kan ju diskutera hur mkt vi vill, men nu verkar verkligheten vara så att Ferrari inte vill ha kvar Kimi och väljer att sparka honom. Det är ett ganska uselt betyg för Kimi anser jag i alla fall.
-
Jag kan hålla med om att Kimi defintivt inte verkar vara speciellt utåtriktad eller överhuvudtaget speciellt nödvändig för teamet förutom att köra bil, vilket han dock gör bra. Men om jag var teamchef för Ferrari och blev erbjuden Alonso istället för Kimi gratis, så skulle jag direkt ta spanjoren. Inte för att han är bättre förare, utan för endel andra orsaker.
-
Det är väl klart som F*n att Kimi vill mjölka ur varenda sista krona ur Ferrari. Dom bryter sin sida av kontraktet, ska Kimi bara säga "Tack och hej" eller? Bryter dom sitt kontrakt så får dom stå för det också.EnzoF1 skrev:
Det är väl ganska tydligt att Kimi bara vill ha ut mer pengar. Han tvingade sig kvar i Ferrari trots att de inte ville ha honom och han kör omotiverat. Nu försöker han mjölka ut lite mer pengar av det som finns kvar av hans varumärke.
Jag undrar ju hur mkt pengar han egentligen har kvar. Han kanske slösat bort det mesta.
Tja, Kimi vann ju VM då. Sopan Massa klarade inte ens att vinna VM fast Kimi släppte förbi han i China 2008.EnzoF1 skrev:Jag tror Ferrari är väldigt väl medvetna om hur den titeln uppkom. För du menar väl 2007, i Brasilien när Massa ledde loppet, men var tvungen att släppa om Kimi?
-
- Utvisad
Var får du det ifrån att Ferrari bryter kontraktet? Det är knappast fråga om det.Rainio skrev:Det är väl klart som F*n att Kimi vill mjölka ur varenda sista krona ur Ferrari. Dom bryter sin sida av kontraktet, ska Kimi bara säga "Tack och hej" eller? Bryter dom sitt kontrakt så får dom stå för det också.EnzoF1 skrev:
Det är väl ganska tydligt att Kimi bara vill ha ut mer pengar. Han tvingade sig kvar i Ferrari trots att de inte ville ha honom och han kör omotiverat. Nu försöker han mjölka ut lite mer pengar av det som finns kvar av hans varumärke.
Tja, Kimi vann ju VM då. Sopan Massa klarade inte ens att vinna VM fast Kimi släppte förbi han i China 2008.EnzoF1 skrev:Jag tror Ferrari är väldigt väl medvetna om hur den titeln uppkom. För du menar väl 2007, i Brasilien när Massa ledde loppet, men var tvungen att släppa om Kimi?
Sopan Massa har ju som sagt lyckats bättre än Kimi den tid de kört tillsammans, och sopan får fortsätta i stallet.
Kimi vann inget VM, han fick det i present. Stor skillnad
-