Kimi slutade men börjar igen!

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

olag skrev:
EnzoF1 skrev:
olag skrev: Varumärket är inte så skadat som du önskar....
Men ursäkta mig nu, var någonstans skriver jag att jag önskar att varumärket skulle vara skadat?

Jag skulle uppskatta om nöjer dig med att svara på mina inlägg utan att tillskriva mig åsikter som jag verkligen inte har.
Då du börjar ditt inlägg med att Ja, Det var ett stort misstag....
Då är det din uppfattning och tankebana..Eller du har bevis på att det är ett misstag.??

Därför uppfattas ditt inlägg som att du önska att det var skadat.

Olag Enzo 1-0 :D
Den där logiska (?) tankebanan begriper jag bara inte.

Om jag nu anser det vara ett misstag att ha anställt Kimi, och det har skadat Ferraris varumärke, så leder det väl knappast till att jag önskade det, eller hur?
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Dessutom F1-världens störste fegis.
Användarens profilbild
PC:

Inlägg av PC: »

EnzoF1 skrev:Skadan på varumärket är omöjlig att uppskatta.
Då är det väl inte säkert att varumärket har tagit någon skada alls, eller hur?
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

PC: skrev:
Jo, eftersom det bevisligen finns några som tycker det.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Användarens profilbild
olag

Inlägg av olag »

EnzoF1 skrev:
PC: skrev:
Då är ju varumärket skadat sedan innan då det finns även dom som inte gilla skomakaren och även Massa har sin antifanklubb!!!

Jag känner fler som ogilla(r) Skomakaren mer än Kimi...
FIA = Ferrari International Assistance
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Exakt!
Nu börjar Ferrari återfå sin glans som seriös formelbilstillverkare. Ska man rasera detta igen med tjafs och gnet. Kanske en ny Santanderfärg på bilen i stället för den fjollrosa man precis gjhort sig av med?
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
Gurney

Inlägg av Gurney »

Derek Warwick ger sin syn på hur tråkigt Formel 1 kan riskera att bli:
“What we cannot have is a Formula 1 full of Kimi Raikkonens, because it would be the most boring sport in the world. Flavio – whether you love him or hate him – is a controversial figure, and he was on the front and back pages, which was good for Formula 1."

Källa: http://www.crash.net/f1/news/152498/1/a ... world.html
Användarens profilbild
Wolfwhistle

Inlägg av Wolfwhistle »

Hoppas nu att Kimi byter stal för JAG personligen har aldrig gillat Ferrari som stall ( tacka MS för det ) . Vilket stal det än blir så kommer JAG tycka det är bättre än det nuvarand.

Sen om det är bra eller dåligt för Kimis del är ju en helt annan fråga.... så han kanske inte ska lyssna på mig :)
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

olag skrev:
EnzoF1 skrev:
PC: skrev: Då är det väl inte säkert att varumärket har tagit någon skada alls, eller hur?
Då är ju varumärket skadat sedan innan då det finns även dom som inte gilla skomakaren och även Massa har sin antifanklubb!!!

Jag utgår ju bara från den punkt då Kimi började...

Vad gäller fans så är det ju som så att inte ens den breda ferraripubliken gillar Kimi. Gå på ett F1-lopp och du ser fler Schumacherkepsar än Kimikepsar. Fan, Kimi är ju inte ens särskilt omtyckt i Finland.

Att ens jämföra en dagslända som Kimi med sportens störste stjärna blir bara larvigt.

Hur som helst, vi får väl se vad Ferrari själva tycker. De kanske anser att det är värt en herrans massa miljoner för att slippa Kimi, eller så tycker de att han är bra för stallet och behåller honom. Facit får vi inom kort.

Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

JTarnstrom skrev:I den här tråden ger ni fan i att diskutera något annat än Kimi som förare. Hans nationalitet, eller andra användares nationalitet är off limits, likaså snack om makaroner och italienska karaktärsegenskaper.

Moderatorn
I was misled and that is the way it went
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

olag skrev:

Frågan är vad nettot gav. Jag ogillar [Schumacher] kraftigt, men nog hade Ferrari fler fans när scummi slutade än när han började, eller vad tror du?
Hur många fans har Kimi dragit till Ferrari? Några finnar, men nettot?
Användarens profilbild
olag

Inlägg av olag »

AndersF1 skrev:
olag skrev:

Frågan är vad nettot gav. Jag ogillar [Schumacher] kraftigt, men nog hade Ferrari fler fans när scummi slutade än när han började, eller vad tror du?
Nja jag ska räkna ut det.. 8)

Men jag anser fotfarande att han inte skadat Ferrari... Det finns en hel del fans som hittat tillbaka just pga skomakaren..

Skomakaren gjorde tyvärr ett bra jobb hos Ferrari och ska ha all kredit för det. Trots han gick över gränsen ett par ggr..
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Det finns en svans av hrmhrm, andra typer av fans som lämnat efter [Schumacher], ja...
Chockad? Överraskad?
Användarens profilbild
olag

Inlägg av olag »

EnzoF1 skrev: Gå på ett F1-lopp och du ser fler Schumacherkepsar än Kimikepsar. Fan, Kimi är ju inte ens särskilt omtyckt i Finland.

Att ens jämföra en dagslända som Kimi med sportens störste stjärna blir bara larvigt.
På A svarar jag: Där var väldigt många finska flaggor i Monza..Mer än förväntat och mycket mindre tyska...

På B svarar jag: Dagssländer dör efter en dag Kimi har kört många år..
Oldtimer
Utvisad
Utvisad

Inlägg av Oldtimer »

Wolfwhistle skrev:Hoppas nu att Kimi byter stal för JAG personligen har aldrig gillat Ferrari som stall ( tacka MS för det ) . Vilket stal det än blir så kommer JAG tycka det är bättre än det nuvarand.

Sen om det är bra eller dåligt för Kimis del är ju en helt annan fråga.... så han kanske inte ska lyssna på mig :)

Hur kan man inte gilla ett stall på grund av en förare ????? Byt hobby. Eller byt vad som helst :D
Oldtimer
Utvisad
Utvisad

Inlägg av Oldtimer »

Cheever skrev:
JTarnstrom skrev:I den här tråden ger ni fan i att diskutera något annat än Kimi som förare. Hans nationalitet, eller andra användares nationalitet är off limits, likaså snack om makaroner och italienska karaktärsegenskaper.

Moderatorn

När vi pratar om gud då allt tillåtet :D
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

olag skrev:
EnzoF1 skrev: Gå på ett F1-lopp och du ser fler Schumacherkepsar än Kimikepsar. Fan, Kimi är ju inte ens särskilt omtyckt i Finland.

På A svarar jag: Där var väldigt många finska flaggor i Monza..Mer än förväntat och mycket mindre tyska...

Dom finska flaggorna var kanske ämnade åt Heikki eller kanske Nico vem vet
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
Oldtimer
Utvisad
Utvisad

Inlägg av Oldtimer »

platt skrev:
olag skrev:

Dom finska flaggorna var kanske ämnade åt Heikki eller kanske Nico vem vet[/quot

På c svarar jag att mannen som som svarade på inlägget innan mig måste vara svin full :D
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Oldtimer skrev:
platt skrev:
olag skrev: På A svarar jag: Där var väldigt många finska flaggor i Monza..Mer än förväntat och mycket mindre tyska...

Dom finska flaggorna var kanske ämnade åt Heikki eller kanske Nico vem vet[/quot

På c svarar jag att mannen som som svarade på inlägget innan mig måste vara svin full :D
Vad grundar du det i :quest:
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Oldtimer skrev:
Cheever skrev:

Moderatorn

Nej, inget är tillåtet. Speciellt inte gud, det är bara tillåtet att citera moderatorns greddeskära inlägg.
I was misled and that is the way it went
Oldtimer
Utvisad
Utvisad

Inlägg av Oldtimer »

platt skrev:
Oldtimer skrev:
platt skrev: Dom finska flaggorna var kanske ämnade åt Heikki eller kanske Nico vem vet[/quot

Vad grundar du det i :quest:

Fråga Gud . :D
Oldtimer
Utvisad
Utvisad

Inlägg av Oldtimer »

Cheever skrev:
Oldtimer skrev:
Cheever skrev:

Nej, inget är tillåtet. Speciellt inte gud, det är bara tillåtet att citera moderatorns greddeskära inlägg.

Ok så du är Gud . :D
Oldtimer
Utvisad
Utvisad

Inlägg av Oldtimer »

olag skrev:
AndersF1 skrev:
olag skrev:

Nja jag ska räkna ut det.. 8)

Men jag anser fotfarande att han inte skadat Ferrari... Det finns en hel del fans som hittat tillbaka just pga skomakaren..

Skomakaren gjorde tyvärr ett bra jobb hos Ferrari och ska ha all kredit för det. Trots han gick över gränsen ett par ggr..
Om man inte går över gränsen då har man inte i f1 att göra !
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Nu är det nära. Ferrari har sagt att de definitivt ska behålla Massa nästa år och att den andre föraren kommer att presenteras inom några veckor.

Sannolikt är det ju Alonso som får ta den sparkade Kimis plats, men jag hoppas ju så klart på Maestro som ju återigen hintat om en möjlig comeback.

Användarens profilbild
Wolfwhistle

Inlägg av Wolfwhistle »

Oldtimer skrev:
Wolfwhistle skrev:Hoppas nu att Kimi byter stal för JAG personligen har aldrig gillat Ferrari som stall ( tacka MS för det ) . Vilket stal det än blir så kommer JAG tycka det är bättre än det nuvarand.

Hur kan man inte gilla ett stall på grund av en förare ????? Byt hobby. Eller byt vad som helst :D
ok.. att jag skulle ogilla Ferrari för att MS körde för dom var väl kanske att ta i men har väl aldrig riktigt gillat Ferrari som stall.
Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

Wolfwhistle skrev:
Oldtimer skrev:

ok.. att jag skulle ogilla Ferrari för att MS körde för dom var väl kanske att ta i men har väl aldrig riktigt gillat Ferrari som stall.
Men du har en Ferrari som avatar. :D
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
Oldtimer
Utvisad
Utvisad

Inlägg av Oldtimer »

Christoffer skrev:
Wolfwhistle skrev:
Oldtimer skrev:
aj aj aj :D
Användarens profilbild
Wolfwhistle

Inlägg av Wolfwhistle »

Christoffer skrev:
Wolfwhistle skrev:
Oldtimer skrev:
Ja efter som jag håller på Kimi så är det ju lite små bökigt att ha ett annat stall. :)
Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

Wolfwhistle skrev:
Christoffer skrev:
Wolfwhistle skrev: ok.. att jag skulle ogilla Ferrari för att MS körde för dom var väl kanske att ta i men har väl aldrig riktigt gillat Ferrari som stall.
Ja efter som jag håller på Kimi så är det ju lite små bökigt att ha ett annat stall. :)
Ok!
Jag missade lite där. Såg bara meningen om stallet samtidigt som jag sneglade på avataren.
Att hoppa in i mitten av en diskussion utan att ha en aning om vad jag egentligen kommenterar är en av mina starkare sidor. :roll: :wink:
I.Kilmister
Användarens profilbild
olag

Inlägg av olag »

Christoffer skrev:
Wolfwhistle skrev:
Christoffer skrev: Men du har en Ferrari som avatar. :D
Ok!
Jag missade lite där. Såg bara meningen om stallet samtidigt som jag sneglade på avataren.
Att hoppa in i mitten av en diskussion utan att ha en aning om vad jag egentligen kommenterar är en av mina starkare sidor. :roll: :wink:
Men det blir kul läsning... Jag har följt tråden och reagera på samma sätt som dig...
Användarens profilbild
Wolfwhistle

Inlägg av Wolfwhistle »

och jag tillhör dom som inte alltid riktigt kan skriva glasklart vad jag menar :) .
Användarens profilbild
Silverkatten

Inlägg av Silverkatten »

Dessutom är bilden suddig så man kan verkligen inte se att det är Kimi... Tror nog att du gillar Ferrari ganska mycket ändå, jag. ;)
arska

Inlägg av arska »

Om inte annat så kan du ju göra en ny avatar av denna:
http://gfx.aftonbladet-cdn.se/multimedi ... 36041w.jpg
Användarens profilbild
Silverkatten

Inlägg av Silverkatten »

Miraklet är väl att han är kvar i Ferrari fortfarande.
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Silverkatten skrev:Miraklet är väl att han är kvar i Ferrari fortfarande.
Och vad grundar du det påståendet på? Han är en bra f1 förare annars skulle han inte vara där han är nu , och varför Italienarna har problem med nordbors mentalitet får stå för dom eller hur!
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

platt skrev:
Och vad grundar du det påståendet på? Han är en bra f1 förare annars skulle han inte vara där han är nu , och varför Italienarna har problem med nordbors mentalitet får stå för dom eller hur!
Var får du det där om att italienare skulle ha problem med nordbors mentalitet och insinuerar du att Ferrari skulle ha problem med Kimi pga det? Har alla nordbor en särskild mentalitet förresten och anser du att Kimi är representativ för denna mentalitet?

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Wolfwhistle skrev:och jag tillhör dom som inte alltid riktigt kan skriva glasklart vad jag menar :) .
Jag säger precis likadant. Jag blir ofta missförstådd och det måste vara språkförbistring. Det är inte lätt att vara finne här.
Med tanke på att inget sagts eller hörts om denna fråga är det lite intressant hur den här tråden kan leva och växa så mycket. Men det är klart någonstans kanske några vill vädra sina "ickenyheter" också.
En sak till:
Är det rasism att påstå att syd och nordeuropéer ibland uttrycker saker annorlunda?
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Ferrari president Luca di Montezemolo now rarely mentions the name of the team's Finnish driver, and on Thursday the Italian came tantalisingly close to letting the cat out of the bag.

Speaking with Spanish reporters at an event in Madrid, he said in a video posted on the website of the sports newspaper Marca: "We are very happy about having so many fans in Spain, and next year, with Alonso..."

Montezemolo stopped himself, laughed, and pointed a finger at the similarly-amused ranks of pressmen.

Later, he said: "I can confirm that Massa will be the first driver, and the third driver will be Giancarlo Fisichella.

---

Man kan räkna ut med arslet och kritbit vad som avses.
Detta in kombination med Kimis managers uttalanden i dagarna kan bara tolkas som att Kimis dagar i Ferrari kan räknas, kanske på ena handens fingrar... :up:

Herregud, när fick en förare senast sparken från Ferrari? Man kan bara gissa hur förbannat missnöjda de är med honom.

Användarens profilbild
Wolfwhistle

Inlägg av Wolfwhistle »

Silverkatten skrev:Dessutom är bilden suddig så man kan verkligen inte se att det är Kimi... Tror nog att du gillar Ferrari ganska mycket ändå, jag. ;)
shit... nu kom du på mig!!! Använder bara Kimi som ursäkt.. är tok galen i Ferrari!! :)
Användarens profilbild
Wolfwhistle

Inlägg av Wolfwhistle »

arska skrev:Om inte annat så kan du ju göra en ny avatar av denna:
Nja.. men gjorde som ni sa och fixa en som INGEN kan misstolka :)
Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

Wolfwhistle skrev:
arska skrev:Om inte annat så kan du ju göra en ny avatar av denna:
Nja.. men gjorde som ni sa och fixa en som INGEN kan misstolka :)
Skönt!
Vi blir så oroliga när vi inte har saker och ting tydligt framför oss. :D
I.Kilmister
Användarens profilbild
olag

Inlägg av olag »

EnzoF1 skrev:
Herregud, när fick en förare senast sparken från Ferrari? Man kan bara gissa hur förbannat missnöjda de är med honom.
3 veckor sedan ungefär.. Fisi ersatte han 8)
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

olag skrev:
EnzoF1 skrev:
3 veckor sedan ungefär.. Fisi ersatte han 8)
Vilken förare har fått sparken från Ferrari för tre veckor sedan?

Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

EnzoF1 skrev:
platt skrev:
Var får du det där om att italienare skulle ha problem med nordbors mentalitet och insinuerar du att Ferrari skulle ha problem med Kimi pga det? Har alla nordbor en särskild mentalitet förresten och anser du att Kimi är representativ för denna mentalitet?
Vad jag har förståt så har dom lite svårt med att han inte är så prat glad av sig och nordbor är väl kända för att vara lite reserverade till motsatsen av dom i söder. Och det gäller skälvklart inte alla. Eller har jag fel
Oldtimer
Utvisad
Utvisad

Inlägg av Oldtimer »

EnzoF1 skrev:Ferrari president Luca di Montezemolo now rarely mentions the name of the team's Finnish driver, and on Thursday the Italian came tantalisingly close to letting the cat out of the bag.

Speaking with Spanish reporters at an event in Madrid, he said in a video posted on the website of the sports newspaper Marca: "We are very happy about having so many fans in Spain, and next year, with Alonso..."

Montezemolo stopped himself, laughed, and pointed a finger at the similarly-amused ranks of pressmen.

Later, he said: "I can confirm that Massa will be the first driver, and the third driver will be Giancarlo Fisichella.

---

Detta in kombination med Kimis managers uttalanden i dagarna kan bara tolkas som att Kimis dagar i Ferrari kan räknas, kanske på ena handens fingrar... :up:

Herregud, när fick en förare senast sparken från Ferrari?

Iq kan räkna up till hundra .
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Oldtimer skrev:
EnzoF1 skrev:Ferrari president Luca di Montezemolo now rarely mentions the name of the team's Finnish driver, and on Thursday the Italian came tantalisingly close to letting the cat out of the bag.

---

Herregud, när fick en förare senast sparken från Ferrari?

Iq kan räkna up till hundra .
Kan du räkna till 50 då?

PerP

Inlägg av PerP »

Ferrari sparkade väll inte Badoer. Han var testförare och fick hoppa in tills man hittat en lösning vilket man gjorde efter två tävlingar. Han är väl fortfarande testförare. Om Massa har en garanterad plats nästa år, så kunde de ju sparkat Kimi redan vid Monza. Alltså innebär det att vi kan räkna bort Alonso från Ferrari. Schumacher eller Kimi rattar Ferrari nästa år. Knappast blir det Schumacher då han ju óckså är skadad. Alonso får leta annat stall lär vara heligt förbannad. Och en sak är säker, han kommer inte köra den franska skräpbilen nästa år.
Kan tänka mig honom till Brawn, han och Ross kan säkert hitta på några fina sätt fuska på till nästa år.
Alonso och Räikönnen är överlägset bästa förarna ändå är det de som har osäkrast framtid.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

PerP skrev:Ferrari sparkade väll inte Badoer. Han var testförare och fick hoppa in tills man hittat en lösning vilket man gjorde efter två tävlingar. Han är väl fortfarande testförare. Om Massa har en garanterad plats nästa år, så kunde de ju sparkat Kimi redan vid Monza. Alltså innebär det att vi kan räkna bort Alonso från Ferrari. Schumacher eller Kimi rattar Ferrari nästa år. Knappast blir det Schumacher då han ju óckså är skadad. Alonso får leta annat stall lär vara heligt förbannad. Och en sak är säker, han kommer inte köra den franska skräpbilen nästa år.
Kan tänka mig honom till Brawn, han och Ross kan säkert hitta på några fina sätt fuska på till nästa år.
Alonso och Räikönnen är överlägset bästa förarna ändå är det de som har osäkrast framtid.
Den ende som har osäker framtid är väl Kimi. Ferrari vill inte ha honom och han har näppeligen nåt klart med nån annan.

Och återigen, vadå Räkan överlägset bästa förare? Det har han ju knappast visat och enbart rykten räcker inte. Han har ju fått pisk av Massa under den tid de kört tillsammans t.ex.

PerP

Inlägg av PerP »

Tja, han blev världsmästare år 2007. Och nu presterar han fyra raka pallplatser i bil som är allt annat en bra. Han hade blivit världsmästare minst en gång till om inte grejerna gott sönder för honom.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

PerP skrev:Tja, han blev världsmästare år 2007. Och nu presterar han fyra raka pallplatser i bil som är allt annat en bra. Han hade blivit världsmästare minst en gång till om inte grejerna gott sönder för honom.
Men lik förbannat har Massa varit bättre under den tid de kört tillsammans.

Vadå allt annat än bra, bilen var tillräckligt bra för pallplatser, och dessutom. hur många mer poäng tog inte Massa med den bilen?

PerP

Inlägg av PerP »

Att Massa varit bättre har ju berott på att Kimis bil gått sönder.
Och såvitt jag vet är det Kimi som levererat titlar. Massa är en mycket skicklig förare men Kimi är bättre.