Dina åsikter är inte trams, även om jag inte håller med dig, men ditt raljerande är det. Raljerandet är ett sätt att förlöjliga meningsmotståndaren, ett sätt att säga att hans åsikter är trams.Fredrik i Trollhättan skrev:Mycket möjligt att du ser min åsikt som trams. Kanske till och med troligt.JTarnstrom skrev:Istället för att raljera över andras underbyggda åsikter vore det bättre om du själv ansträngde dig att diskutera sakligt. Jag orkar inte besvara en massa trams - men jag gör det ändå, för sista gången:.
Vi har ett flertal gånger diskuterat saken och jag har varnat för att garagestallens inträdde i F1 kommer att likrikta startfältet då man inte har råd med en dålig bil. Man kommer satsa på säkra kort.
Tekniknivån kommer också bli lägre. Du har hävdat motsatsen eller iallafall att min oro är obefogad.
Nu hävdar du att William sitter med en dålig motor eftersom så går det när sporten domineras av biltillverkare. Jag förstår inte varför man då, som ett av dina lovordade privatstall, inte kan fixa en bättre motor själva?
Är det kanske så att biltillverkarna lyft nivån utom räckhåll för privatstallen?
Biltillverkarna har lyft nivån utom räckhåll för de små stallen, det är riktigt och det är vad jag har sagt hela tiden. Att påstå att konkurrensen mellan biltillverkarna har lett till mångdfald är direkt fel. Under de senaste åren har idéer som kundchassin testats, och på senare tid är det standardiserade motorer som ska rädda sportens framtid. Låter det som mångfald och utveckling? Garagestallen kommer naturligtvis inte att leda till likriktning då alla tvingas bygga sina egna chassin, men för att det ska kunna ske är en förutsättning att man kan starta ett stall och vara konkurrenskraftig. Den problematiken kan lösas på två sätt. Antingen genom att minska kostnaderna genom standardisering eller genom budgetrestriktioner. Budgetrestriktioner leder inte till likriktning. Hur skulle det kunna göra det om utvecklingen är fri inom budgetramarna? Då är det den som är mest innovativ för minsta möjliga peng som vinner.