Kimi slutade men börjar igen!

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

...
Senast redigerad av Cheever den ons sep 30, 2009 10:19, redigerad totalt 1 gång.
I was misled and that is the way it went
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Jaha, und now?

Ökade kimis chanser att köra Ferrari nästa år i och med segern på Spa eller har han redan skrivit på för Mac eller lägger han F1-ratten på hyllan? Jag tror knappast att han gör det.

Och vad händer med Massa? Någon som tror att han är tillbaka i en Ferri denna säsong?
I was misled and that is the way it went
Användarens profilbild
jokan

Inlägg av jokan »

Massa?...vem är det?
Williams är bara en språngbräda inför 2013..
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Cheever skrev:Jaha, und now?

Ökade kimis chanser att köra Ferrari nästa år i och med segern på Spa eller har han redan skrivit på för Mac eller lägger han F1-ratten på hyllan? Jag tror knappast att han gör det.

Och vad händer med Massa? Någon som tror att han är tillbaka i en Ferri denna säsong?
Bortsett ifrån antifinsklägren i sverige och spanien tror jag Kimis kvalitér har varit ganska kända, både uppåt och nedåt i depån. Detta lopp bara understryker att han definitivt är värd den lön han har och att eventuellt utköp kommer svida både i goodwillförlust för det eventuella företaget (Santander är förvisso inte stort i Finland) i övriga länder där Kimi faktiskt har sina fans.
Jag tvivlar därför på att segern påverkar hans utgångsposition särskilt mycket, men visst är det draghjälp för alla diskussioner utöver det, för som alla vet så är man ju inte bättre än sitt senaste race.
Jag är mer bekymrad för Heikkis framtid, trots att han gör ett grymt lopp idag ifrån där han startade.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

jokan skrev:Massa?...vem är det?
Det är bra konstigt i bland så kommer flugorna och helt plötsligen är dom borta :D
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
Användarens profilbild
Lenny

Inlägg av Lenny »

Cheever skrev:Jaha, und now?

Tror Kimi sitter i en silverfärgad bil nästa år, Vart Kova tar vägen är ett frågetecken..

Utan tredjebil hos de röda får nog Massa köra Renult eller nåt, för jag tror det blir en spanjor och en välkänd tysk snubbe som kör de röda bilarna nästa år..
Saknar de gamla mästarna...
Användarens profilbild
Silverkatten

Inlägg av Silverkatten »

Tror du verkligen på Schummi och Alonso i samma stall? Tala om att det skulle gnällas och gnidas :-?
Användarens profilbild
Slusk

Inlägg av Slusk »

MS har vid åtskilliga tillfällen i karriären sagt att han lägger av när han inte hänger med längre.
Därför har jag väldigt svårt att se han ställa upp på en ny säsong.
Hjälmen ligger på hyllan och där kommer den att ligga nästa år, tro inget annat.

//S
"All bleeding eventually stops."
Användarens profilbild
Lenny

Inlägg av Lenny »

Silverkatten skrev:Tror du verkligen på Schummi och Alonso i samma stall? Tala om att det skulle gnällas och gnidas :-?
Jovisst.. det vore ju jättekul.. :D

Det skulle säkert gnissla lite men detta är ju proffsiga herrar.. gick det med Prost o Senna så..

Möjligen att Alonso vill vara ensam herre på täppan, men i så fall lär han nog få problem med Felipe också..
Saknar de gamla mästarna...
Användarens profilbild
form-ola1

Inlägg av form-ola1 »

Mitt sista inlägg på Forza ska naturligtvis handla om "the king of Spa" Kimi.
Jag hoppas att han inte lägger av efter denna säsong utan kör en eller flera till. Han har fortfarande mycket att ge och är utan vidare en av dom största profilerna, kanske idag den största.

Helst vill jag att han kör för McLaren nästa år följt av Ferrari och Brawn. Resterande stall känns lite så där men väljer han något av dessa håller jag på han ändå eftersom jag är förarfan och inte stallfan. McLaren har dock legat mej närmast då jag har en viss kontakt med det.

Ha det bra F1-fans.

/form-ola1
Kimi - the king of Spa. http://premium.f1-live.com/f1/photos-hi ... oa_347.jpg
Ladda ner ringsignalen, M.S. sista träning i den röda bilen.
http://www.zedge.net/ringtones/441669/f ... &search=f1
Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

form-ola1 skrev:Mitt sista inlägg på Forza ska naturligtvis handla om "the king of Spa" Kimi.
Jag hoppas att han inte lägger av efter denna säsong utan kör en eller flera till. Han har fortfarande mycket att ge och är utan vidare en av dom största profilerna, kanske idag den största.

Helst vill jag att han kör för McLaren nästa år följt av Ferrari och Brawn. Resterande stall känns lite så där men väljer han något av dessa håller jag på han ändå eftersom jag är förarfan och inte stallfan. McLaren har dock legat mej närmast då jag har en viss kontakt med det.

Ha det bra F1-fans.

/form-ola1
Vad nu?
Ett avskedsinlägg. Jag känner igen rökdoften från en Lucky-Strike här.
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
Användarens profilbild
Silverkatten

Inlägg av Silverkatten »

Nu är det tydligen bara juridiskt mambo-jambo som håller kvar Kimi hos Ferrari. Alla verkar ju vilja ersätta honom med Alonso så fort som möjligt. :up:
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Utom Domenicali och Montesemolo. :D
De har nu båda sagt att Kimi kör nästa år och att Alonso får vänta tills 2011. Men att han kommer köra Ferrari en dag.
Jag tror det är viktigt att notera att Ferrari har många bra förare redan och så länge ingen vet Massas status kommer den andra platsen i Ferrari vara hemlig.
Det är också vissa probem i dagens läge att betala världens bästa lön till en som inte kör samtidigt som man ska betala kanske nästa bästa lönen till en förare som eventuellt är avstängd pga Renaulthärvan. (mindre troligt i och för sig)

Det är också anledningen till att McLaren inte sparkat Hamilton (eller Kovalainen), för skulle Kimi bli ledig har han en given plats hos ett vinnarteam.
Rosberg som diskuterats dit ser ut att eventuellt kunna få plats i Brawn i stället om Mercedes köper in sig där.
Status quo, tills Massas situation är klar.
JÄVLARRRRRR.
Fisichella kraaschade i Parabolica med Ferrarin och gjorde alöla tillresta Italienare stolta?
Senast redigerad av Jari den lör sep 12, 2009 11:30, redigerad totalt 1 gång.
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Silverkatten skrev:Nu är det tydligen bara juridiskt mambo-jambo som håller kvar Kimi hos Ferrari. Alla verkar ju vilja ersätta honom med Alonso så fort som möjligt. :up:
Fast om man skall tro på ryktena så har väl så varit fallet sen tidigt i somras?

Själv finner jag det en smula konstigt att LdM börjar surra om att "Alonso kommer köra för oss en dag" om det nu är på g eller redan klart.
Användarens profilbild
Salo

Inlägg av Salo »

Jari skrev:Det är också anledningen till att McLaren inte sparkat Hamilton
Hur tänker du här? Skulle man välja Kova före Hamilton :aha: :aha: :aha:
Jag är inte ung nog för att veta allt...
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Salo skrev:
Du vet vad Ron Dennis sagt:
In order to finish first you must first be finnish. :D
De kan omöjligt förlora med Kimi och Heikki som förare.
Användarens profilbild
jokan

Inlägg av jokan »

If you want wins, take the finns
Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

Jari skrev:
Salo skrev:
Du vet vad Ron Dennis sagt:
In order to finish first you must first be finnish. :D
De kan omöjligt förlora med Kimi och Heikki som förare.
Lite komiskt att du drar upp det igen.
Är det någon som skänkt bort titlar under årens lopp så är det Ron, oavsett om det suttit en finne eller inte vid ratten.
Gösta

Inlägg av Gösta »

Silverkatten skrev:Nu är det tydligen bara juridiskt mambo-jambo som håller kvar Kimi hos Ferrari. Alla verkar ju vilja ersätta honom med Alonso så fort som möjligt. :up:
Sant. Alonso är en avsevärt kompetentare förare. Att anställa kimi var ett misstag från början till slut. Men nu blir man ju av med honom så småningom som tur är. Tycker det kan vara värt hur mycket som helst för att slippa se kimi hos Ferrari. Ingen vill ha honom där och han vantrivs, så atta tjänar på att han lämnar.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Är det komiskt?
Du menar att det skulle ha varit menat som ett skämt? :o
Utveckla gärna, jag fattar inte.
Gösta, nu är du bara bitter och inåtvänd!
Gösta

Inlägg av Gösta »

Jari skrev:Är det komiskt?
Nej, det är tragiskt.
Inte alls ett skämt, fullt allvar.
Finns inget att utveckla, kimi borde aldrig ha anställts av Ferrari. Jag tycker att kimi och Ron förtjänar varandra.
Inte alls bitter, bara glad att varje dag är vi en dag närmare att slippa se kimi i en Ferrari.

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
Slusk

Inlägg av Slusk »

Gösta skrev:
Nej, det är tragiskt.
Finns inget att utveckla, kimi borde aldrig ha anställts av Ferrari. Jag tycker att kimi och Ron förtjänar varandra.
Inte alls bitter, bara glad att varje dag är vi en dag närmare att slippa se kimi i en Ferrari.
Håller med dig Gösta, en förare som Alonso skulle kännas mycket mer naturlig att ha i Ferrari.
Den har känslan har förstärkts betydligt dom senaste dagarna av någon underlig anledning. :D

//S
"All bleeding eventually stops."
Gösta

Inlägg av Gösta »

Slusk skrev:
Gösta skrev:
Nej, det är tragiskt.
Håller med dig Gösta, en förare som Alonso skulle kännas mycket mer naturlig att ha i Ferrari.
Den har känslan har förstärkts betydligt dom senaste dagarna av någon underlig anledning. :D

//S
Precis. Nu sitter fältets bästa förare och harvar i en Renault medan en halvförsupen förare håller en plats ingen tifosi vill ha honom i.
Längtar till att Alonso sätter sig i en Ferrari så man kan ta på sin röda SF tröja igen. :up:

Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

Är det något Ron gör så är det väl att svamla i nattmössan och ha dålig koll på nuet. Så varför skall man ta något uttalande från Ron som du drar upp som något annat än ett komiskt svammel.
Användarens profilbild
jokan

Inlägg av jokan »

Fan det märks att det är lördag kväll :D jävla fyllon.se för fan till att stava rätt när ni dissar någon :lol:
Det har ju bara varit en en mans show för att få poäng till det röda teamet
Gösta

Inlägg av Gösta »

jokan skrev:Fan det märks att det är lördag kväll :D jävla fyllon.se för fan till att stava rätt när ni dissar någon :lol:
Det har ju bara varit en en mans show för att få poäng till det röda teamet
Fyllon? Vem?
Har inte varit full på åtminståne 6 år. (är inte Finländare)
Tycker du det är viktigt att man stavar rätt på ett internetforum, eller räcker det att man förstår inläggen???

PS

Inlägg av PS »

jokan skrev:Det har ju bara varit en en mans show för att få poäng till det röda teamet
Ja, tyvärr. Kimi har sluppit all intern konkurrens efter Massas krasch. Klart man kan briljera då. :(
Gösta

Inlägg av Gösta »

PS skrev:
jokan skrev:Det har ju bara varit en en mans show för att få poäng till det röda teamet
Ja, tyvärr. Kimi har sluppit all intern konkurrens efter Massas krasch. Klart man kan briljera då. :(
Måste du avslöja sådana hemligheter. Han kunde väl ha fått fundera ett tag till. Men risken fans att han aldrig kommit på det, på så vis förstår jag dig. :D

Användarens profilbild
jokan

Inlägg av jokan »

Bahhhhhhhhhhhh.
Skärp er :D vadå Gösta tål du inte alkohol :quest:
Har svårt med folk som inte dricker kaffe och alkohol :saucy:
Användarens profilbild
olag

Inlägg av olag »

Slusk skrev:
Gösta skrev:
Nej, det är tragiskt.

//S
Klart det skulle kànnas ràtt med Alonso i Ferrari. En fuskare kan bara ersàtta en fuskare. 8) :D
FIA = Ferrari International Assistance
Gösta

Inlägg av Gösta »

jokan skrev:Bahhhhhhhhhhhh.
Jo visst tål jag alkohol, i samma utsträckning som de flesta andra i min ålder och vikt. Jag konsumerar både alkohol och kaffe, men kanske anses jag som en blygsam konsument. Så du kan ta det lugnt. :D

Gösta

Inlägg av Gösta »

olag skrev:
Slusk skrev:
Gösta skrev: Nej, det är tragiskt.

//S
Klart det skulle kànnas ràtt med Alonso i Ferrari. En fuskare kan bara ersàtta en fuskare. 8) :D
Alonso fuskare? Vad är det han fuskat med? Vad har jag missat?

Användarens profilbild
olag

Inlägg av olag »

Gösta skrev:
olag skrev:
Slusk skrev: Håller med dig Gösta, en förare som Alonso skulle kännas mycket mer naturlig att ha i Ferrari.

//S
Alonso fuskare? Vad är det han fuskat med? Vad har jag missat?
Du har missat allt.../ Platt
FIA = Ferrari International Assistance
Användarens profilbild
jokan

Inlägg av jokan »

Gösta skrev:
jokan skrev:Bahhhhhhhhhhhh.
Jo visst tål jag alkohol, i samma utsträckning som de flesta andra i min ålder och vikt. Jag konsumerar både alkohol och kaffe, men kanske anses jag som en blygsam konsument. Så du kan ta det lugnt. :D[/quote
]Puh! (torkar bort en svett pärla)och jag som trodde att du var en torris :up:
Gösta

Inlägg av Gösta »

jokan skrev:....och jag som trodde att du var en torris :up:
Du får väl fråga dem som känner mig. Själv tycker jag att jag är jättetrevlig och festlig. :D

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Nisse skrev:
Är det något Ron gör så är det väl att svamla i nattmössan och ha dålig koll på nuet. Så varför skall man ta något uttalande från Ron som du drar upp som något annat än ett komiskt svammel.
Då har du missat hela poängen Nisse och därför blir ditt inlägg det enda komiska klavertrampet här.
Allt bara för att du inte begriper "Ron-speak".
Hade du haft lite koll hade du insett att citatet är minst tio år gammalt och omskrivet från In order to finish first, you must first finish. Dvs för att kunna vinna måste man komma i mål.
Tycker du det låter som komiskt svammel eller en ren och skär sanning?
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Gösta, Alonso sitter där han förtjänar och för att han fick sparken från ett toppteam helt på egen hand. och för att han fick stryk efter noter av Haha...
Fältets bästa förare är han ju inte såvitt jag kan se. Det verkar inte Fisichella heller vara och de sista åren Skunki körde var han ju inte det heller. Den siste som lyckades leverera i SF är och var Kimi. Det är dags att kliva fram och erkänna bara.
Det finns ingen förare i fältet som tagit lika många poäng som Kimi de senaste tre racen som Kimi och med tanke på att den knappt kommer till Q3 utan riktiga hjältedåd, tycker Jag han gör enn fantastiskt jobb.
Användarens profilbild
Salo

Inlägg av Salo »

Jari skrev:De kan omöjligt förlora med Kimi och Heikki som förare.
Efter dagens race så tror jag både teamet och Hamilton tycker precis motsatsen :roll: det är omöjligt att vinna med Heikki som teamkompis :down: :down:
Idag fick han ett enda uppdrag håll Brawn bilarna bakom dig så många varv du kan, hur blev det båda om på första varvet trots att han har KERS.
Nej idag skrev han på sin uppsägning :up: :up:
Att det sen var klantigt gjort av Hamilton att kasta bort en tredjeplats ja självklart men hade Heikki skött sin uppgift så hade aldrig situationen uppstått :evil: :evil:
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Kimi Raikkonen's run of four consecutive podium finishes is still not enough to guarantee his place at Ferrari next year, team principal Stefano Domenicali suggested on Sunday night.

Som jag sagt hela tiden, Kimi får sparken.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Dessutom F1-världens störste fegis.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Salo skrev:
Efter dagens race så tror jag både teamet och Hamilton tycker precis motsatsen :roll: det är omöjligt att vinna med Heikki som teamkompis :down: :down:
Idag fick han ett enda uppdrag håll Brawn bilarna bakom dig så många varv du kan, hur blev det båda om på första varvet trots att han har KERS.
Att det sen var klantigt gjort av Hamilton att kasta bort en tredjeplats ja självklart men hade Heikki skött sin uppgift så hade aldrig situationen uppstått :evil: :evil:
Ehhh, hade inte han 30 kilo mer vikt på sin bil och körde inte han på prime när de andra drog ifrån på optional?
Prova taktiken själv någon gång. Kör mycket tyngre och på hockeypuckar och kolla om du hänger med.
Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

Jari skrev:
Salo skrev:
Ehhh, hade inte han 30 kilo mer vikt på sin bil och körde inte han på prime när de andra drog ifrån på optional?
Prova taktiken själv någon gång. Kör mycket tyngre och på hockeypuckar och kolla om du hänger med.
Inte bara hänga med det gick att vinna idag på strategin. :idea:
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Men då måste man ha en bättre bil än en Force India eller Ferrari. En match som förresten Force India skulle ta idag med ena handen bakbunden.
Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

Jari skrev:Men då måste man ha en bättre bil än en Force India eller Ferrari. En match som förresten Force India skulle ta idag med ena handen bakbunden.
Du räknar inte bara dåligt. Lika illa med läsförståelsen också. :quest:
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Menar du att han hade en bättre bil än Brawn?
De rådde ingen på idag och de enda runt omkring som går att jämföra med då var Ferrari och Force India.
Gillar du inte vad jag skriver så behöver du inte läsa. När du sen ändå gör det, med vilken jävla rätt vill du ha mig i försvarsposition för att du inte håller med eller begriper?
Har du problem med mina egenskaper kan du gått skicka ett PM och fråga vad jag menar och sluta kasta skit på min person.
Jag tror inte du räknar ett dugg bättre och din läsförståelse lämnar ofta en del att önska också och då har jag inte ens nämnt din sämsta egenskap.
Jag sjunker ogärna så lågt oavsett om du går till personangrepp eller inte.
Jag tror det kallas heder. Vet du vad det är?
Användarens profilbild
Gurney

Inlägg av Gurney »

Kimi har haft det besvärligt hos Ferrari ända sedan han började där, Berslusconis skandalblaskor och skräp-TV har förföljt honom hela tiden. Och det i ett enda syfte, att skapa rubriker och sälja. Att Ferrari-fansen går på samma linje är bedrövligt och jag förstår att han tappar lusten. Kimi är en duktig förare, det har han bevisat sedan han började hos Sauber för att sedan fortsätta till McLaren.

För de flesta förare är drömmen att få köra hos Ferrari stor och han lyckades och dessutom köra hem en VM-titel. Det är ingen hemlighet att Ferrari vill ha Alonso, han har ju en stor sponsor med sig - Santander.

Det är intressant detta fenomen att jaga och smutskasta vissa människor i ett enda syfte, att själv tjäna på det. Vad är värre är att människor så enkelt går på detta och på så sätt blir lydiga tjänare.
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Nisse skrev:
Jari skrev:
Salo skrev: Efter dagens race så tror jag både teamet och Hamilton tycker precis motsatsen :roll: det är omöjligt att vinna med Heikki som teamkompis :down: :down:
Förutom att en enstoppsstrategi var den vinnande, så föredrog ju Hamilton de hårdare däcken i sista stinten, vilket jag antar betyder att även McLaren gick bättre på dem.
Nä, Kovalainen var verkligen usel idag.

Nej, just, nej, vi får inte klaga på förarna, då kommer Gurney och tar en i örat. -We shall overcome...
Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

AndersF1 skrev:
Nisse skrev:
Jari skrev: Ehhh, hade inte han 30 kilo mer vikt på sin bil och körde inte han på prime när de andra drog ifrån på optional?
Förutom att en enstoppsstrategi var den vinnande, så föredrog ju Hamilton de hårdare däcken i sista stinten, vilket jag antar betyder att även McLaren gick bättre på dem.
Nä, Kovalainen var verkligen usel idag.

Nej, just, nej, vi får inte klaga på förarna, då kommer Gurney och tar en i örat. -We shall overcome...
Skärpning.
Användarens profilbild
Salo

Inlägg av Salo »

Jari skrev:Ehhh, hade inte han 30 kilo mer vikt på sin bil och körde inte han på prime när de andra drog ifrån på optional?
Nej tvärt om han var 5,5kg lättare än Barrichello och 4kg lättare än Button plus att han har KERS något som brukar vara en fördel i starten :roll:

Hade inte Button också vad du kallar hockeypuckar nej det var ett bottennapp.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Salo skrev:
Jari skrev:Ehhh, hade inte han 30 kilo mer vikt på sin bil och körde inte han på prime när de andra drog ifrån på optional?
Nej tvärt om han var 5,5kg lättare än Barrichello och 4kg lättare än Button plus att han har KERS något som brukar vara en fördel i starten :roll:

Hade inte Button också vad du kallar hockeypuckar nej det var ett bottennapp.
Jodå, precis så var det, men jag konstaterade också att Brawn var i en klass för sig här och att dessa inte gick att jämföra med. (en minut före de andra) De som gick att jämföra med var de jag nämnde.
Användarens profilbild
Salo

Inlägg av Salo »

Hamilton var knappast minuten efter när han åkte av :roll: Kova var med facit i hand egentligen på en bättre strategi än Hamilton men det gick som det oftast brukar tyvärr.