Curryätarna har ju motorer från surkålstuggarna. (Vilket förklarar de plötsliga framgångarna )Gösta skrev:Curryätarna måste släppa Fisichella så att han äntligen får vinna på Monza! De får väl sluta leverera spisar till indierna, maktspråk är det enda språk de förstår.Christoffer skrev:Silly season har verkligen tagit fart nu, dessutom med en egen Ferrariavdelning.Italy's La Gazzetta dello Sport reports that there are three options for Monza: the struggling Luca Badoer, Giancarlo Fisichella, or Robert Kubica.
Badoer is considered the least likely of the trio to be given the nod, given his failure to be competitive in the seat at Valencia and again last weekend at Spa Francorchamps. The candidatures of both Fisichella and Kubica meanwhile are fascinating.
Force India's Vijay Mallya is adamant the Fisichella is staying put, given his pole position and podium in Belgium and the likelihood that the VJM02 will also be quick at the ultra high-speed Monza circuit.
However, it is reported that his team owes Ferrari more than €4m dating back to the terminated engine supply agreement of last year, and that the Maranello-based might tempt Mallya by offering to forgive the debt.
Ferrari might also have something to offer BMW Sauber, who otherwise would not be interested in parting with Kubica while trying to remain competitive in order to attract a team buyer for next year.
A Sauber source told Auto Motor und Sport: "Why should we let Robert go to Ferrari? In our situation we need the best drivers possible."
According to rumours, however, releasing Kubica could guarantee the Hinwil-based team a supply of customer Ferrari V8 engines for next year.
Vem ersätter Massa? Schumacher?
-
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
I.Kilmister
-
Desto större anledning för Fisichella att inte köra för indianerna!Christoffer skrev:Curryätarna har ju motorer från surkålstuggarna. (Vilket förklarar de plötsliga framgångarna )Gösta skrev:Curryätarna måste släppa Fisichella så att han äntligen får vinna på Monza! De får väl sluta leverera spisar till indierna, maktspråk är det enda språk de förstår.Christoffer skrev:Silly season har verkligen tagit fart nu, dessutom med en egen Ferrariavdelning.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
Jag redigerade bort ett "k". Blev nästan ett inlägg som saxat ur ICA-journalen.Gösta skrev:Curryätarna måste släppa Fisichella så att han äntligen får vinna på Monza! De får väl sluta leverera spisar till indierna, matspråk är det enda språk de förstår.
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
-
-
Brawn har Ross Brawn och Force India har Vijay Mallya (stavning?) det säger en hel del. En teamchef som inte vågar sitta på muren när det äntligen går bra.PC: skrev:Så plötsligt kan det väl inte anses vara. Brawn har väl åkt med Mercaspisar hela säsongen exempelvis...Christoffer skrev:Curryätarna har ju motorer från surkålstuggarna. (Vilket förklarar de plötsliga framgångarna )
Men visst. Du har rätt. Men min kommentar riktades mot Göstas svårartat felaktiga påstående om att Force India körde med Ferrarimotorer. Det är 4.000.000€ i skulder dom har till Ferrari pga brutet motoravtal, eller hur det nu var.
I.Kilmister
I.Kilmister
-
- Moderator
Skoj men trist.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Varnad
ÄHEMMM!!!Jari skrev:Varför säger ingen det helt uppenbara ännu, trots att alla vet vad som händer just nu?
Massa är sjukledig, Badoer kör som en kratta och Italienarna letar efter en italiensk förare för att behålla spänningen runt Ferrari och F1 och HELT PLÖTSLIGT, som ur ingenstans seglar Fisichella upp som polesitter med en Force India?
VEM tror ni kommer köra Ferrari snart? (Teamet som formligen älskar gamla föredettingar)
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
-
Du var inte precis ensam med detta. Alla media som var lite insatta i F1 världen förutsåg dettaJari skrev:ÄHEMMM!!!Jari skrev:Varför säger ingen det helt uppenbara ännu, trots att alla vet vad som händer just nu?
Massa är sjukledig, Badoer kör som en kratta och Italienarna letar efter en italiensk förare för att behålla spänningen runt Ferrari och F1 och HELT PLÖTSLIGT, som ur ingenstans seglar Fisichella upp som polesitter med en Force India?
VEM tror ni kommer köra Ferrari snart? (Teamet som formligen älskar gamla föredettingar)
-
- Moderator
Verkar ju nästan så när man läser Fisichellas farväl till Force India.Pepparkvarnen skrev:Det här måste väl betyda att det ät Fisichella's sista säsong i F1?
-
-
Om?!Silverkatten skrev:Jobbigt om Sutil kommer före honom på Monza bara
Fisi kommer i vanlig ordning skylla på allt och alla utom sig själv när det går dåligt.
Jag tror att han kommer ligga ca 1sekund "off pace" jämfört med sin stallkollega. (stallkamrat låter så konstigt att säga när det är Kimi)
//S
"All bleeding eventually stops."
-
- Utvisad
Du menar som Kimi som alltid skyller på att bilen är för långsam?Slusk skrev:Om?!Silverkatten skrev:Jobbigt om Sutil kommer före honom på Monza bara
Fisi kommer i vanlig ordning skylla på allt och alla utom sig själv när det går dåligt.
Jag tror att han kommer ligga ca 1sekund "off pace" jämfört med sin stallkollega. (stallkamrat låter så konstigt att säga när det är Kimi)
//S
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Dessutom F1-världens störste fegis.
-
- Moderator
Till skillnad från när Fisichella körde för Benetton och Renault, kommer han att slå ur underläge den här gången. Han har aldrig varit bra när han har haft för stora förväntningar på sig eller när han har befunnit sig i ett läge när han måste bevisa något. Hos Renault hade han också Briatore på sig som en igel och det gjorde inte saken bättre. Fisichella har ofta varit bra när han har kört för sämre stall och förklaringen ligger nog just i att pressen har varit mindre på honom. Köra bil kan han, det är inte där skon klämmer.
-
-
-
- Utvisad
Ja, Enzo Ferrari sa ju ofta att Italien inte skulle klara att ha en landsman i bilen...Fredrik i Trollhättan skrev:Italienarna kommer ju go ballistic över att få en Italienare i bilen som ju faktiskt skulle kunna vinna nästa vecka...
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
-
Och när började Kimi skylla ifrån sig?EnzoF1 skrev:Du menar som Kimi som alltid skyller på att bilen är för långsam?Slusk skrev:Om?!Silverkatten skrev:Jobbigt om Sutil kommer före honom på Monza bara
//S
Williams är bara en språngbräda inför 2013..
-
- Mr Forza Motorsport
-
- Utvisad
Han säger ofta att det är bilen som är för långsam.jokan skrev:Och när började Kimi skylla ifrån sig?EnzoF1 skrev:Du menar som Kimi som alltid skyller på att bilen är för långsam?Slusk skrev: Om?!
//S
Som här "Raikkonen believes he actually put on a good performance, but said his car was simple not fast enough." t.ex.
Senast redigerad av EnzoF1 den tor sep 03, 2009 23:32, redigerad totalt 1 gång.
-
-
- Utvisad
Ja, och för mig låter det som att man skyller ifrån sig, i synnerhet när man har en stallkompis som visst lyckas hitta mer fart. Men visst, det kan ju bero på att Massa är den snabbare av dem, svårt att veta. Men likförbaskat så tar Kimi sällan på sig skulden.jokan skrev:Han säger att det inte finns mer i bilen!
Ta hans påkörning av Sutil nu senast, självklart ansåg kimi det vara en rejsincident.
-
Massa är alltid helt oskyldig enligt han själv..EnzoF1 skrev:Ja, och för mig låter det som att man skyller ifrån sig, i synnerhet när man har en stallkompis som visst lyckas hitta mer fart. Men visst, det kan ju bero på att Massa är den snabbare av dem, svårt att veta. Men likförbaskat så tar Kimi sällan på sig skulden.jokan skrev:Han säger att det inte finns mer i bilen!
Ta hans påkörning av Sutil nu senast, självklart ansåg kimi det vara en rejsincident.
FIA = Ferrari International Assistance
-
-
DETTA ÄR HELT JÄVLA UNDERBART.
Fisichella tycker jag är en duktig och kompetent förare, kanske inte bland de 3 bästa i startfältet, men en kille med ett racinghjärta. Är oerhört glad att han äntligen får ratta en SF. Jag hade gärna sett honom i Ferrari som Maestros efterträdare.
Skall uppbringa all mental kraft jag kan för att försöka lyfta fram honom till en podiumplats på Sönd 13´de September. Tänk om han fick en podiumplacering i ef SF bil. Tanken är svindlande.
Fisichella tycker jag är en duktig och kompetent förare, kanske inte bland de 3 bästa i startfältet, men en kille med ett racinghjärta. Är oerhört glad att han äntligen får ratta en SF. Jag hade gärna sett honom i Ferrari som Maestros efterträdare.
Skall uppbringa all mental kraft jag kan för att försöka lyfta fram honom till en podiumplats på Sönd 13´de September. Tänk om han fick en podiumplacering i ef SF bil. Tanken är svindlande.
-
- Varnad
Bara han slipper göra Badoerinhopp om tio år så...Pastis skrev:Fan vad glad jag blir för Fisichellas skull!
Har alltid gillat honom och var en fan under åren i Jordan. Tänk att få köra 5 lopp för Ferrari i år och sedan få glassjobbet på gamla dagar att vara reserv- och testförare hos Ferrari! Vad kan en italienare mera drömma om!
-
- Utvisad
Och vad har det med diskussionen att göra?olag skrev:Massa är alltid helt oskyldig enligt han själv..EnzoF1 skrev:Ja, och för mig låter det som att man skyller ifrån sig, i synnerhet när man har en stallkompis som visst lyckas hitta mer fart. Men visst, det kan ju bero på att Massa är den snabbare av dem, svårt att veta. Men likförbaskat så tar Kimi sällan på sig skulden.jokan skrev:Han säger att det inte finns mer i bilen!
-
Fisichella har erfarenhet av att åka Ferrari sedan tidigare.
http://www.youtube.com/watch?v=hBIZF3sDFTI
Senast redigerad av Christoffer den fre sep 04, 2009 11:46, redigerad totalt 1 gång.
I.Kilmister
I.Kilmister
-
Nu har du blandat namnen liteChristoffer skrev:Massa har erfarenhet av att åka Ferrari sedan tidigare.
FIA = Ferrari International Assistance
-
Tack!olag skrev:Nu har du blandat namnen liteChristoffer skrev:Massa har erfarenhet av att åka Ferrari sedan tidigare.
Huvudet är fyllt av snor idag.
I.Kilmister
I.Kilmister
-
Idag? Varför uttrycker du dig i presens? Imperfekt vore lämpligare i ditt fall.Christoffer skrev: Huvudet är fyllt av snor idag.
(det är bara en tidsfråga innan någon besserwisser lingvist tilrättavisar detta inlägg. Innan du gör så, fundera på andemeningen i mitt inlägg)
-
Huvudet var fyllt av snor igår också.Gösta skrev:Idag? Varför uttrycker du dig i presens? Imperfekt vore lämpligare i ditt fall.Christoffer skrev: Huvudet är fyllt av snor idag.
(det är bara en tidsfråga innan någon besserwisser lingvist tilrättavisar detta inlägg. Innan du gör så, fundera på andemeningen i mitt inlägg)
Nöjd?
I.Kilmister
I.Kilmister
-
Hur var det dagen innan dess, och innan dess, och innan dess...........?Christoffer skrev:Huvudet var fyllt av snor igår också.Gösta skrev:Idag? Varför uttrycker du dig i presens? Imperfekt vore lämpligare i ditt fall.Christoffer skrev: Huvudet är fyllt av snor idag.
Nöjd?
-
Tack bättre!Gösta skrev:Hur var det dagen innan dess, och innan dess, och innan dess...........?Christoffer skrev:Huvudet var fyllt av snor igår också.Gösta skrev: Idag? Varför uttrycker du dig i presens? Imperfekt vore lämpligare i ditt fall.
Nöjd?
Ny termin och nya bacellurer som skakar ungarna och sänker deras päron.
(Av princip så tänker jag inte uppfatta eventuella spydigheter mot mig själv som person )
I.Kilmister
I.Kilmister
-
Var det inte lite oansvarigt att åka sådär utan hjälm? Jag tycker han borde ha nåt straff för det där. Nåt för FIA att gräva upp kanske...Christoffer skrev:Fisichella har erfarenhet av att åka Ferrari sedan tidigare.
Keep on Boppin´
-
-
Det där tilldrog sig på en tid då F1 var racing, då tävlingarna avgjordes på banan inte i Paris.Bopper skrev:Var det inte lite oansvarigt att åka sådär utan hjälm? Jag tycker han borde ha nåt straff för det där. Nåt för FIA att gräva upp kanske...Christoffer skrev:Fisichella har erfarenhet av att åka Ferrari sedan tidigare.
-
Det var efter loppet och förarnas fritid. Inget fia hade med att göra.Bopper skrev:Var det inte lite oansvarigt att åka sådär utan hjälm? Jag tycker han borde ha nåt straff för det där. Nåt för FIA att gräva upp kanske...Christoffer skrev:Fisichella har erfarenhet av att åka Ferrari sedan tidigare.
-
Badoer har kommit på vad det var som gjorde att han inte fick fortsätta i Ferrari, det var pressens fel!
Luca Badoer has claimed that negative press coverage of his two races substituting for Felipe Massa encouraged Ferrari to drop him in favour of Giancarlo Fisichella from the Italian Grand Prix
I was misled and that is the way it went
-
- Varnad
-
Brist på insikt tydligen, fast man kan ju räkna baklänges och då vips är han bästCheever skrev:Badoer har kommit på vad det var som gjorde att han inte fick fortsätta i Ferrari, det var pressens fel!Luca Badoer has claimed that negative press coverage of his two races substituting for Felipe Massa encouraged Ferrari to drop him in favour of Giancarlo Fisichella from the Italian Grand Prix
-
- Utvisad
-
Drömma om Maestro har jag aldrig gjort och kommer förhoppningsvis aldrig att göra. Men han är odiskutabelt världens främsta F1 förare och kommer sannolikt att alltid att vara det. Visst var förare som Fangio, Lauda, Prost och några till legender under sin tid men de har långt upp till Maestros nivå.
-
- Varnad
-
- Utvisad
Ja de senaste 15-20 åren talar ju sitt tydliga språk.
Maestro har slagit alla, flera år i rad dessutom.
Kimi t.ex. lyckades aldrig (eller senare heller för den delen) medan Maestro körde, det var det bara Alonso som gjorde (av dagens förare).
Mika vann en titel mot Maestro och det ska han så klart ha cred för, den var riktig och hyfsat välförtjänt trots det skumma spelet i McLaren.
Hur som helst, nu ser jag fram emot en säsong utan köpesfinnar i F1 och hoppas så klart att nya och värdiga talanger ska få chansen att visa vad de går för.
Maestro har slagit alla, flera år i rad dessutom.
Kimi t.ex. lyckades aldrig (eller senare heller för den delen) medan Maestro körde, det var det bara Alonso som gjorde (av dagens förare).
Mika vann en titel mot Maestro och det ska han så klart ha cred för, den var riktig och hyfsat välförtjänt trots det skumma spelet i McLaren.
Hur som helst, nu ser jag fram emot en säsong utan köpesfinnar i F1 och hoppas så klart att nya och värdiga talanger ska få chansen att visa vad de går för.
-
- Varnad
Nej, inte ens i grusfållan kunde han låta bli att få något uppkört.
Utan det hade Kimi vunnit vm det året och 2003 var olika nära. Då lossnade däck utan anledning och andra grejer som fick Kimi att tröttna på silverpilen.
Körmässigt, fartmässigt (nej jag sa inte rå) var Schumi nästan på gränsen till blek, till och med mot Kimi.
Utan det hade Kimi vunnit vm det året och 2003 var olika nära. Då lossnade däck utan anledning och andra grejer som fick Kimi att tröttna på silverpilen.
Körmässigt, fartmässigt (nej jag sa inte rå) var Schumi nästan på gränsen till blek, till och med mot Kimi.
-
Jari skrev: Körmässigt, fartmässigt ... var Schumi nästan på gränsen till blek, till och med mot Kimi.
??????????
Det förklarar självfallet Mikas och Kimis 3 gemensama WDC titlar mot Maestros 7.
Ta bort skygglapparna och se det som en hel motorsportvärld ser. Men lever man i en blåvit bubbla kan det vara svårt.
-
- Varnad
Utan mygel och den värsta oturen i mannaminne hade siffrorna varit tvärtom, plus att Hill hade haft nån titel till...Gösta skrev:Jari skrev: Körmässigt, fartmässigt ... var Schumi nästan på gränsen till blek, till och med mot Kimi.
??????????
Det förklarar självfallet Mikas och Kimis 3 gemensama WDC titlar mot Maestros 7.
Ta bort skygglapparna och se det som en hel motorsportvärld ser. Men lever man i en blåvit bubbla kan det vara svårt.
Kanske hade Schumi haft en rättmätig titel när allt kommer omkring, men då räknar jag lite optimistiskt och ger honom lite kred för underhållningsvärde.