Vem ersätter Massa? Schumacher?

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

Gösta skrev:
Christoffer skrev:Silly season har verkligen tagit fart nu, dessutom med en egen Ferrariavdelning.
Italy's La Gazzetta dello Sport reports that there are three options for Monza: the struggling Luca Badoer, Giancarlo Fisichella, or Robert Kubica.

Badoer is considered the least likely of the trio to be given the nod, given his failure to be competitive in the seat at Valencia and again last weekend at Spa Francorchamps. The candidatures of both Fisichella and Kubica meanwhile are fascinating.

Force India's Vijay Mallya is adamant the Fisichella is staying put, given his pole position and podium in Belgium and the likelihood that the VJM02 will also be quick at the ultra high-speed Monza circuit.

However, it is reported that his team owes Ferrari more than €4m dating back to the terminated engine supply agreement of last year, and that the Maranello-based might tempt Mallya by offering to forgive the debt.

Ferrari might also have something to offer BMW Sauber, who otherwise would not be interested in parting with Kubica while trying to remain competitive in order to attract a team buyer for next year.

A Sauber source told Auto Motor und Sport: "Why should we let Robert go to Ferrari? In our situation we need the best drivers possible."

According to rumours, however, releasing Kubica could guarantee the Hinwil-based team a supply of customer Ferrari V8 engines for next year.
Curryätarna måste släppa Fisichella så att han äntligen får vinna på Monza! De får väl sluta leverera spisar till indierna, maktspråk är det enda språk de förstår.
Curryätarna har ju motorer från surkålstuggarna. (Vilket förklarar de plötsliga framgångarna :wink: )
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
Gösta

Inlägg av Gösta »

Christoffer skrev:
Gösta skrev:
Christoffer skrev:Silly season har verkligen tagit fart nu, dessutom med en egen Ferrariavdelning.
Curryätarna måste släppa Fisichella så att han äntligen får vinna på Monza! De får väl sluta leverera spisar till indierna, maktspråk är det enda språk de förstår.
Curryätarna har ju motorer från surkålstuggarna. (Vilket förklarar de plötsliga framgångarna :wink: )
Desto större anledning för Fisichella att inte köra för indianerna! :D
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
PC:

Inlägg av PC: »

Gösta skrev:Curryätarna måste släppa Fisichella så att han äntligen får vinna på Monza! De får väl sluta leverera spisar till indierna, matspråk är det enda språk de förstår.
Jag redigerade bort ett "k". Blev nästan ett inlägg som saxat ur ICA-journalen. :D
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
Användarens profilbild
PC:

Inlägg av PC: »

Christoffer skrev:Curryätarna har ju motorer från surkålstuggarna. (Vilket förklarar de plötsliga framgångarna :wink: )
Så plötsligt kan det väl inte anses vara. Brawn har väl åkt med Mercaspisar hela säsongen exempelvis...
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

PC: skrev:
Christoffer skrev:Curryätarna har ju motorer från surkålstuggarna. (Vilket förklarar de plötsliga framgångarna :wink: )
Så plötsligt kan det väl inte anses vara. Brawn har väl åkt med Mercaspisar hela säsongen exempelvis...
Brawn har Ross Brawn och Force India har Vijay Mallya (stavning?) det säger en hel del. En teamchef som inte vågar sitta på muren när det äntligen går bra.
Men visst. Du har rätt. Men min kommentar riktades mot Göstas svårartat felaktiga påstående om att Force India körde med Ferrarimotorer. Det är 4.000.000€ i skulder dom har till Ferrari pga brutet motoravtal, eller hur det nu var.
I.Kilmister
Användarens profilbild
Pepparkvarnen

Inlägg av Pepparkvarnen »

Force India releases Fisichella to Ferrari

http://www.autosport.com/news/report.php/id/78280
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Skoj men trist.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Jari skrev:Varför säger ingen det helt uppenbara ännu, trots att alla vet vad som händer just nu?
Massa är sjukledig, Badoer kör som en kratta och Italienarna letar efter en italiensk förare för att behålla spänningen runt Ferrari och F1 och HELT PLÖTSLIGT, som ur ingenstans seglar Fisichella upp som polesitter med en Force India?
VEM tror ni kommer köra Ferrari snart? (Teamet som formligen älskar gamla föredettingar)
ÄHEMMM!!!
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
Pepparkvarnen

Inlägg av Pepparkvarnen »

Det här måste väl betyda att det ät Fisichella's sista säsong i F1?
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
Toromatto

Inlägg av Toromatto »

Jari skrev:
Jari skrev:Varför säger ingen det helt uppenbara ännu, trots att alla vet vad som händer just nu?
Massa är sjukledig, Badoer kör som en kratta och Italienarna letar efter en italiensk förare för att behålla spänningen runt Ferrari och F1 och HELT PLÖTSLIGT, som ur ingenstans seglar Fisichella upp som polesitter med en Force India?
VEM tror ni kommer köra Ferrari snart? (Teamet som formligen älskar gamla föredettingar)
ÄHEMMM!!!
Du var inte precis ensam med detta. Alla media som var lite insatta i F1 världen förutsåg detta
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Pepparkvarnen skrev:Det här måste väl betyda att det ät Fisichella's sista säsong i F1?
Verkar ju nästan så när man läser Fisichellas farväl till Force India.

Användarens profilbild
Silverkatten

Inlägg av Silverkatten »

Jobbigt om Sutil kommer före honom på Monza bara :lol:
Användarens profilbild
Slusk

Inlägg av Slusk »

Silverkatten skrev:Jobbigt om Sutil kommer före honom på Monza bara :lol:
Om?!
Fisi kommer i vanlig ordning skylla på allt och alla utom sig själv när det går dåligt.
Jag tror att han kommer ligga ca 1sekund "off pace" jämfört med sin stallkollega. (stallkamrat låter så konstigt att säga när det är Kimi)

//S
"All bleeding eventually stops."
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Slusk skrev:
Om?!
Fisi kommer i vanlig ordning skylla på allt och alla utom sig själv när det går dåligt.
Jag tror att han kommer ligga ca 1sekund "off pace" jämfört med sin stallkollega. (stallkamrat låter så konstigt att säga när det är Kimi)

//S
Du menar som Kimi som alltid skyller på att bilen är för långsam?
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Dessutom F1-världens störste fegis.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Till skillnad från när Fisichella körde för Benetton och Renault, kommer han att slå ur underläge den här gången. Han har aldrig varit bra när han har haft för stora förväntningar på sig eller när han har befunnit sig i ett läge när han måste bevisa något. Hos Renault hade han också Briatore på sig som en igel och det gjorde inte saken bättre. Fisichella har ofta varit bra när han har kört för sämre stall och förklaringen ligger nog just i att pressen har varit mindre på honom. Köra bil kan han, det är inte där skon klämmer.

kanotisten

Inlägg av kanotisten »

Kul att Fisi till slut får sin dröm uppfylld, även om det bara är för en kort tid.

Ska också bli intressant att se om Liuzzi kan visa att han förtjänar en sits i F1.
Fredrik i Trollhättan

Inlägg av Fredrik i Trollhättan »

Italienarna kommer ju go ballistic över att få en Italienare i bilen som ju faktiskt skulle kunna vinna nästa vecka...
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Fredrik i Trollhättan skrev:Italienarna kommer ju go ballistic över att få en Italienare i bilen som ju faktiskt skulle kunna vinna nästa vecka...
Ja, Enzo Ferrari sa ju ofta att Italien inte skulle klara att ha en landsman i bilen...
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Användarens profilbild
jokan

Inlägg av jokan »

EnzoF1 skrev:
Slusk skrev:
Om?!

//S
Och när började Kimi skylla ifrån sig?
Williams är bara en språngbräda inför 2013..
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Fan vad glad jag blir för Fisichellas skull! :D

Har alltid gillat honom och var en fan under åren i Jordan. Tänk att få köra 5 lopp för Ferrari i år och sedan få glassjobbet på gamla dagar att vara reserv- och testförare hos Ferrari! Vad kan en italienare mera drömma om! :up:
Bild
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

jokan skrev:
EnzoF1 skrev:
Slusk skrev: Om?!

//S
Och när började Kimi skylla ifrån sig?
Han säger ofta att det är bilen som är för långsam.

Som här "Raikkonen believes he actually put on a good performance, but said his car was simple not fast enough." t.ex.
Senast redigerad av EnzoF1 den tor sep 03, 2009 23:32, redigerad totalt 1 gång.

Användarens profilbild
jokan

Inlägg av jokan »

Han säger att det inte finns mer i bilen!
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

jokan skrev:Han säger att det inte finns mer i bilen!
Ja, och för mig låter det som att man skyller ifrån sig, i synnerhet när man har en stallkompis som visst lyckas hitta mer fart. Men visst, det kan ju bero på att Massa är den snabbare av dem, svårt att veta. Men likförbaskat så tar Kimi sällan på sig skulden.

Ta hans påkörning av Sutil nu senast, självklart ansåg kimi det vara en rejsincident.

Användarens profilbild
olag

Inlägg av olag »

EnzoF1 skrev:
Ja, och för mig låter det som att man skyller ifrån sig, i synnerhet när man har en stallkompis som visst lyckas hitta mer fart. Men visst, det kan ju bero på att Massa är den snabbare av dem, svårt att veta. Men likförbaskat så tar Kimi sällan på sig skulden.

Ta hans påkörning av Sutil nu senast, självklart ansåg kimi det vara en rejsincident.
Massa är alltid helt oskyldig enligt han själv.. 8)
FIA = Ferrari International Assistance
Användarens profilbild
jokan

Inlägg av jokan »

Vilket tidevarv är du i????vi andra har bara sett en ferrari förare på sistonde som vann på spa! den andre var visst sist :D
Gösta

Inlägg av Gösta »

DETTA ÄR HELT JÄVLA UNDERBART.
Fisichella tycker jag är en duktig och kompetent förare, kanske inte bland de 3 bästa i startfältet, men en kille med ett racinghjärta. Är oerhört glad att han äntligen får ratta en SF. Jag hade gärna sett honom i Ferrari som Maestros efterträdare.

Skall uppbringa all mental kraft jag kan för att försöka lyfta fram honom till en podiumplats på Sönd 13´de September. Tänk om han fick en podiumplacering i ef SF bil. Tanken är svindlande.

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Pastis skrev:Fan vad glad jag blir för Fisichellas skull! :D

Har alltid gillat honom och var en fan under åren i Jordan. Tänk att få köra 5 lopp för Ferrari i år och sedan få glassjobbet på gamla dagar att vara reserv- och testförare hos Ferrari! Vad kan en italienare mera drömma om! :up:
Bara han slipper göra Badoerinhopp om tio år så...
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

olag skrev:
EnzoF1 skrev:

Massa är alltid helt oskyldig enligt han själv.. 8)
Och vad har det med diskussionen att göra?

Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

Fisichella har erfarenhet av att åka Ferrari sedan tidigare.
http://www.youtube.com/watch?v=hBIZF3sDFTI
Senast redigerad av Christoffer den fre sep 04, 2009 11:46, redigerad totalt 1 gång.
I.Kilmister
Användarens profilbild
olag

Inlägg av olag »

Christoffer skrev:Massa har erfarenhet av att åka Ferrari sedan tidigare.
Nu har du blandat namnen lite 8)
FIA = Ferrari International Assistance
Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

olag skrev:
Christoffer skrev:Massa har erfarenhet av att åka Ferrari sedan tidigare.
Nu har du blandat namnen lite 8)
Tack!
Huvudet är fyllt av snor idag.
I.Kilmister
Gösta

Inlägg av Gösta »

Christoffer skrev: Huvudet är fyllt av snor idag.
Idag? Varför uttrycker du dig i presens? Imperfekt vore lämpligare i ditt fall. :roll:

(det är bara en tidsfråga innan någon besserwisser lingvist tilrättavisar detta inlägg. Innan du gör så, fundera på andemeningen i mitt inlägg)

Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

Gösta skrev:
Idag? Varför uttrycker du dig i presens? Imperfekt vore lämpligare i ditt fall. :roll:

(det är bara en tidsfråga innan någon besserwisser lingvist tilrättavisar detta inlägg. Innan du gör så, fundera på andemeningen i mitt inlägg)
Huvudet var fyllt av snor igår också.
Nöjd? :wink:
I.Kilmister
Gösta

Inlägg av Gösta »

Christoffer skrev:
Gösta skrev:

Hur var det dagen innan dess, och innan dess, och innan dess...........? :D

Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

Gösta skrev:
Christoffer skrev:
Gösta skrev: Idag? Varför uttrycker du dig i presens? Imperfekt vore lämpligare i ditt fall. :roll:

Hur var det dagen innan dess, och innan dess, och innan dess...........? :D
Tack bättre! :)
Ny termin och nya bacellurer som skakar ungarna och sänker deras päron.
(Av princip så tänker jag inte uppfatta eventuella spydigheter mot mig själv som person :wink: )
I.Kilmister
Användarens profilbild
Bopper

Inlägg av Bopper »

Christoffer skrev:Fisichella har erfarenhet av att åka Ferrari sedan tidigare.
Var det inte lite oansvarigt att åka sådär utan hjälm? Jag tycker han borde ha nåt straff för det där. Nåt för FIA att gräva upp kanske... :D
Keep on Boppin´
Användarens profilbild
jokan

Inlägg av jokan »

Kanske livstids avstängning :hand:
Totalt oansvarigt :read:
Användarens profilbild
Silverkatten

Inlägg av Silverkatten »

Bopper skrev:
Var det inte lite oansvarigt att åka sådär utan hjälm? Jag tycker han borde ha nåt straff för det där. Nåt för FIA att gräva upp kanske... :D
Det där tilldrog sig på en tid då F1 var racing, då tävlingarna avgjordes på banan inte i Paris.
Gösta

Inlägg av Gösta »

Bopper skrev:
Det var efter loppet och förarnas fritid. Inget fia hade med att göra.

Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Badoer har kommit på vad det var som gjorde att han inte fick fortsätta i Ferrari, det var pressens fel! :D
Luca Badoer has claimed that negative press coverage of his two races substituting for Felipe Massa encouraged Ferrari to drop him in favour of Giancarlo Fisichella from the Italian Grand Prix
I was misled and that is the way it went
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Hahaa! :D
Där har vi det!
Användarens profilbild
Gurney

Inlägg av Gurney »

Cheever skrev:Badoer har kommit på vad det var som gjorde att han inte fick fortsätta i Ferrari, det var pressens fel! :D
Luca Badoer has claimed that negative press coverage of his two races substituting for Felipe Massa encouraged Ferrari to drop him in favour of Giancarlo Fisichella from the Italian Grand Prix
:D Brist på insikt tydligen, fast man kan ju räkna baklänges och då vips är han bäst :D
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Badoer var verkligen inte bra så jag tror absolut att Fisi kommer vara snabbare än honom. Tror dock inte han kommer vara lika snabb som Kimi men vi får se.

Då kan man ju sluta drömma om schumacher då :cry:
Oldtimer
Utvisad
Utvisad

Inlägg av Oldtimer »

Crazy F1 skrev:Badoer var verkligen inte bra så jag tror absolut att Fisi kommer vara snabbare än honom. Tror dock inte han kommer vara lika snabb som Kimi men vi får se.

Då kan man ju sluta drömma om schumacher då :cry:

Jag kommer att drömma om Schumacher i hela mitt liv . The one end the only . Snyft .
Gösta

Inlägg av Gösta »

Drömma om Maestro har jag aldrig gjort och kommer förhoppningsvis aldrig att göra. Men han är odiskutabelt världens främsta F1 förare och kommer sannolikt att alltid att vara det. Visst var förare som Fangio, Lauda, Prost och några till legender under sin tid men de har långt upp till Maestros nivå.

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Hah!
Jag säger som Schumi! Det finns bara en värdig motståndare...
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Ja de senaste 15-20 åren talar ju sitt tydliga språk.

Maestro har slagit alla, flera år i rad dessutom.
Kimi t.ex. lyckades aldrig (eller senare heller för den delen) medan Maestro körde, det var det bara Alonso som gjorde (av dagens förare).

Mika vann en titel mot Maestro och det ska han så klart ha cred för, den var riktig och hyfsat välförtjänt trots det skumma spelet i McLaren.

Hur som helst, nu ser jag fram emot en säsong utan köpesfinnar i F1 och hoppas så klart att nya och värdiga talanger ska få chansen att visa vad de går för.

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Nej, inte ens i grusfållan kunde han låta bli att få något uppkört.
Utan det hade Kimi vunnit vm det året och 2003 var olika nära. Då lossnade däck utan anledning och andra grejer som fick Kimi att tröttna på silverpilen.
Körmässigt, fartmässigt (nej jag sa inte rå) var Schumi nästan på gränsen till blek, till och med mot Kimi.
Gösta

Inlägg av Gösta »

Jari skrev: Körmässigt, fartmässigt ... var Schumi nästan på gränsen till blek, till och med mot Kimi.

??????????

Det förklarar självfallet Mikas och Kimis 3 gemensama WDC titlar mot Maestros 7. :D

Ta bort skygglapparna och se det som en hel motorsportvärld ser. Men lever man i en blåvit bubbla kan det vara svårt. :D

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Gösta skrev:
Jari skrev: Körmässigt, fartmässigt ... var Schumi nästan på gränsen till blek, till och med mot Kimi.

??????????

Det förklarar självfallet Mikas och Kimis 3 gemensama WDC titlar mot Maestros 7. :D

Ta bort skygglapparna och se det som en hel motorsportvärld ser. Men lever man i en blåvit bubbla kan det vara svårt. :D
Utan mygel och den värsta oturen i mannaminne hade siffrorna varit tvärtom, plus att Hill hade haft nån titel till...
Kanske hade Schumi haft en rättmätig titel när allt kommer omkring, men då räknar jag lite optimistiskt och ger honom lite kred för underhållningsvärde. :D