Vem vinner VM? (Fem lopp kvar)

Kungaklassen av motorsport...

Vem vinner VM 2009?

Button
27
44%
Barrichello
13
21%
Vettel
13
21%
Webber
1
2%
Räikkönen
6
10%
Rosberg
0
Inga röster
Hamilton
2
3%
Trulli
0
Inga röster

Antal röster: 62

Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Vem vinner VM? (Fem lopp kvar)

Inlägg av JTarnstrom »

Håller Button ända in i mål? Alla namn som är med i omröstningen har en teoretisk chans att vinna.

Det intressantaste i årets VM-tabell är att Barrichello framstår som oerhört mycket starkare överlag än Button. Även om Button tog ett gäng segrar så var Barrichello med på ett sätt som Button inte är, nu när bilen inte längre passar honom lika bra. Barrichello fortsätter att ta poäng och svarar för starka insatser. Red BUll har en sviktande trend och det är inte mycket som talar för att de har vad som krävs för att ta in försprånget till Button. De behöver ta lite drygt fyra poäng mer än Button i varje tävling för att komma ifatt men trenden pekar nedåt - på de tre senaste loppen har Vettel och Webber snittat ynka två poäng per race vardera.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Jag röstar med hjärtat och väljer Vettel.

Tror han har haft sina nollresultat och går bra på Monza, Suzuka och Interlagos. Hur det går i Singapore och nya Abu Dhabi är jag osäkrare på, men jag tror inte på Button eller Barrichello. Väljer hellre Barrichello som världsmästare än Button som verkar vara nervös och svag. Tänk att jag en gång i tiden rankade honom högt. Efter detta år vet vi sanningen, han kan BARA köra snabbt när bilen passar som handsken. Då är Barren jämnare och kan ta titeln för lång och trogen tjänst, och sedan blir det kul med hans storböl och känslomässiga presskonferenser. :D

Nej, låt Vettel vinna, där har vi en framtidsman!
Bild
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Vettel och bara han lysser stjärnan över han så kan det lyckas och det när han värd
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Jag röstar med hjärtat, och lite med hjärnan, och väljer Barrichello. Det tycker jag han förtjänar efter alla tårar han har fällt genom åren. Vettel får gärna vinna 2010.
Användarens profilbild
Slusk

Inlägg av Slusk »

En röst med hjärnan säger att Button kommer att fixa det, han har en liten svacka nu när vi är kör i kalla europa.
Det kommer att bli andra bullar när tempen åker upp.

Om Barret kunde sluta ta sin middagslur vid start kanske han kan blanda sig i leken.

//S
"All bleeding eventually stops."
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Button, allt annat vore en sensation.

Kimi, fyra röster redan :roll:
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Lemon skrev:Button, allt annat vore en sensation.

Ja för fan, Kimi får ju nästan ses som storfavorit till titeln.
Han börjar lära sig bilen och stallet nu, så då jävlar.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Dessutom F1-världens störste fegis.
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Allt annat än Button vore ju en riktig kioskvältare, jag tror att han har en svacka och tar sig i kragen och kör hem VM, Barrichello klarar inte av pressen.
I was misled and that is the way it went
Användarens profilbild
Lenny

Inlägg av Lenny »

Barri..
Saknar de gamla mästarna...
Gösta

Inlägg av Gösta »

Lemon skrev:Button, allt annat vore en sensation.

Jag röstade inte! Fisichella fans inte ens med som ett alternativ! :D

Kimi får säkert fler röster snart, alla forummedlemmar från vårt östra grannland har inte upptäckt omröstningen ännu! :roll:

Klart som fan Vettel vinner! :up:
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
form-ola1

Inlägg av form-ola1 »

Helst skulle jag vilja att Kimi vinner eller möjligtvis Webber då det retar många :D men av dom som har en mer realistisk chans hoppas jag på Barret.
Kimi - the king of Spa. http://premium.f1-live.com/f1/photos-hi ... oa_347.jpg
Ladda ner ringsignalen, M.S. sista träning i den röda bilen.
http://www.zedge.net/ringtones/441669/f ... &search=f1
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

form-ola1 skrev:Helst skulle jag vilja att Kimi vinner eller möjligtvis Webber då det retar många :D men av dom som har en mer realistisk chans hoppas jag på Barret.
Blir det aldrig trist att inte ha egna åsikter eller funderingar?
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Enzo stack ut hakan och nu har han fått lite box men nu räcker det med gnabb. När diskussionerna handlar mer om er själva än om förarna får det vara nog - det gäller för alla, Enzo och alla Kimi-fans. Diskutera förarna sakligt fortsättningsvis. Inlägg som kan tolkas som provokationer mot andra på forumet kommer att raderas.

Moderatorn

kanotisten

Inlägg av kanotisten »

Det mesta talar väl för Button, men visst vore det kul med Barret som vinnare! Snacka om bra avslutning på hans långa karriär. Nu när hösten närmar sig har man ju nästan glömt hur sanslöst överlägsen Button var i början av säsongen..
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

När jag ser hur tufft Button har det att hantera situationen så känns han inte som en riktigt värdig mästare i mina ögon. Jag vill gärna se att den som vinner har förmågan att kontrollera sitt eget öde och det är tydligt att Button inte kan det.

Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

JTarnstrom skrev:När jag ser hur tufft Button har det att hantera situationen så känns han inte som en riktigt värdig mästare i mina ögon. Jag vill gärna se att den som vinner har förmågan att kontrollera sitt eget öde och det är tydligt att Button inte kan det.
Det är till att ha höga krav. :D
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

JTarnstrom skrev:När jag ser hur tufft Button har det att hantera situationen så känns han inte som en riktigt värdig mästare i mina ögon. Jag vill gärna se att den som vinner har förmågan att kontrollera sitt eget öde och det är tydligt att Button inte kan det.
Det är väl ingen skillnad mot dom två senaste säsongerna där VM avgjorts med hjälp av andras misstag. Nu vann ju visserligen Hamilton ifjol trots att han fick nervsammanbrott i dom sista loppen, liksom han fick 2007.
Användarens profilbild
Silverkatten

Inlägg av Silverkatten »

Tror att Button tar hem det till slut. Det kan ju verka som att han inte har någon koll alls just nu. Men då har man glömt hur fruktansvärt överlägsen han var under första halvan. Han var ju så överlägsen att många inklusive jag funderade på att avskriva säsongen och invänta nästa år tittande på IndyCar (eller liknande).
Dessutom tror jag att Button kommer igen när vi är tillbaka i Asien.
För mig kan det nästan bara gå bra iår. Vore roligt även om Barren eller Vettle vinner.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Lemon skrev:
Det är väl ingen skillnad mot dom två senaste säsongerna där VM avgjorts med hjälp av andras misstag. Nu vann ju visserligen Hamilton ifjol trots att han fick nervsammanbrott i dom sista loppen, liksom han fick 2007.
Jag håller med. Det har, enligt min mening, inte funnits någon riktigt värdig världsmästare sedan Alonso spöade Schumacher. Standarden har varit lite för låg.

GMD

Inlägg av GMD »

Jag tror på kombinationen Ross/Jenson. De rycker nog snart upp sig.
Användarens profilbild
Wolfwhistle

Inlägg av Wolfwhistle »

Jag röstar på Kimi. Att slå från underläge har ju visat sig vara bra för hans del. Så om bara bilen är duglig ( och en del tur :) ) så ska man nog inte räkna bort Finnen!!!

Sen är det väl ett önske tänkande från min sida :) .
Rainio

Inlägg av Rainio »

Hur mycket jag än vill att Kimi ska ta hem det iår, och vet vilka överraskningar den gubben bjuder på kommer det tyvärr inte hända.. För det första så är Ferrarin inte den snabbaste i fältet (det ser vi i kvalet, max top 6 är den med i), och skulle man inte göra en bra start med KERS och köra om ett x antal bilar i dem första varven blir det svårt att hålla sig kvar.

Och för det andra uppgraderas inte Ferrarin helt enkelt, den har varit likadan ett tag nu och kommer inte uppgraderas, men å andra sidan har Kimi tagit mest poäng av alla på de senaste 3 loppen. Så fortsätter det som det gör nu medans ingen av titel kombattanterna tar poäng så.. :D

Jag tror på Jenson eller Rubens.
Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

Jag tror Fisichella tar det nu, han är på uppgång.

Om Button fortsätter sin kräftgång och med lite missflyt för de andra mästerskapsutmanarna så skall det nog greja sig för Fisi. Fast en seger på Monza är nog ganska så nödvändig då.
Ferrari.
Användarens profilbild
Pepparkvarnen

Inlägg av Pepparkvarnen »

Barrichello
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
Användarens profilbild
Petrol

Inlägg av Petrol »

Inte helt lätt. Visst kan Button få ordning på grejerna igen och knipa titeln - om nerverna håller. Barrichello önskar jag verkligen titeln och han kan klara pressen - tror jag. Men lite av en favorit är Vettel och Red Bull som verkligen har gjort det bra och gett Brawn lite att tänka på..
BMW is no longer the shit - Renault is the new shit.. ;o)
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Button bjuder verkligen in Barrichello i matchen igen, jisses skakig han är Button. Kan kosta honom VM detta. Det är tur för honom att det är Barrichello som utgör största "hotet"...
I was misled and that is the way it went
Fredrik i Trollhättan

Inlägg av Fredrik i Trollhättan »

Jag röstar på Vettel för att det skulle vara en spännande avslutning. Perfekt för spänningen att Brawn verkar ha lite motvind medans Vettel har flyt i körningen. Om motorerna räcker...
PerP

Inlägg av PerP »

Button kommer att vinna, var stark i början och hänger med hyggligt, när de andra teamen börjar röra på sig. Brawn är ett geni, och duktig på att fuska.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jag tror mer och mer på Barrichello...

Oldtimer
Utvisad
Utvisad

Inlägg av Oldtimer »

ANFRAN skrev:Jag röstar med hjärtat, och lite med hjärnan, och väljer Barrichello. Det tycker jag han förtjänar efter alla tårar han har fällt genom åren. Vettel får gärna vinna 2010.

Skulle vara vara kul det är han värd .
Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

Ja, Barrichello ser stark ut. Både Suzuka och Interlagos är ju banor han gillar och borde vara snabb på. Abu Dhabi är det ju ingen som vet än. Men det vore coolt om Barri gick ikapp, så att det blir en rafflande avslutning på den nya banan i Yas Marina mellan de båda Brawnförarna.
Ferrari.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Fan vad det tätnar ändå. En vinst av Vettel i Brasilien och ännu ett uselt resultat av Button och det kan bli en nagelbitare i Abu Dhabi.

Hur det än går så har ju Vettel utkristalliserat sig som en av de riktigt stora talangerna. Som i det närmaste rookie skåpar han ute en de mer rutinerade förarna i fältet som stallkamrat och börjar få läge på titeln.

Jag håller tummarna för honom även om jag eg. unnar både Button och Barrichello titeln, så jag blir nöjd hur det än går. Det ska bli skönt med en "ärlig" titel, nåt vi inte sett sedan 2006.

PerP

Inlägg av PerP »

Roligt att Red Bull fått ordning på grejerna igen. Fördelen för Vettel är ju att han har en mycket kompetent teamkamrat soom säkerligen kan vara till hjälp. Nackdelen är fortfarande att han har för långt upp, samtidigt som det inte är säkert att Red Bull är lika bra (eller Brawn lika dålig) i Brassilien och Abu Dhabi.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

PerP skrev:Roligt att Red Bull fått ordning på grejerna igen. Fördelen för Vettel är ju att han har en mycket kompetent teamkamrat soom säkerligen kan vara till hjälp. Nackdelen är fortfarande att han har för långt upp, samtidigt som det inte är säkert att Red Bull är lika bra (eller Brawn lika dålig) i Brassilien och Abu Dhabi.
Ja idag hade ju Vettel rejält med hjälp av sin stallkamrat...

PerP

Inlägg av PerP »

Japp, jag vill nog rent av säga att hade det inte varit för Webber så hade nog inte Vettel vunnit idag.
Nej men allvarligt så krigar Brawnförarna om det, medan Vettel har en hjälpryttare som kan bli guld värd. Precis som när Kimi vann 07, han hade inte vunnit utan Massa, vilket du ständigt påpekar.
Användarens profilbild
TurboF1

Inlägg av TurboF1 »

Om Button eller Barrichello inte vinner VM i år, så vinner de aldrig. Vettel är däremot en solklar kandidat till framtida VM-titlar. Han har haft otur med motrerna hittills. Det skulle ju vara gött om Vettel vinner de två sista loppen, samtidigt som Button fis-kör och bara tar 3 poäng.