Vem vinner VM? (Fem lopp kvar)
-
- Moderator
Vem vinner VM? (Fem lopp kvar)
Håller Button ända in i mål? Alla namn som är med i omröstningen har en teoretisk chans att vinna.
Det intressantaste i årets VM-tabell är att Barrichello framstår som oerhört mycket starkare överlag än Button. Även om Button tog ett gäng segrar så var Barrichello med på ett sätt som Button inte är, nu när bilen inte längre passar honom lika bra. Barrichello fortsätter att ta poäng och svarar för starka insatser. Red BUll har en sviktande trend och det är inte mycket som talar för att de har vad som krävs för att ta in försprånget till Button. De behöver ta lite drygt fyra poäng mer än Button i varje tävling för att komma ifatt men trenden pekar nedåt - på de tre senaste loppen har Vettel och Webber snittat ynka två poäng per race vardera.
Det intressantaste i årets VM-tabell är att Barrichello framstår som oerhört mycket starkare överlag än Button. Även om Button tog ett gäng segrar så var Barrichello med på ett sätt som Button inte är, nu när bilen inte längre passar honom lika bra. Barrichello fortsätter att ta poäng och svarar för starka insatser. Red BUll har en sviktande trend och det är inte mycket som talar för att de har vad som krävs för att ta in försprånget till Button. De behöver ta lite drygt fyra poäng mer än Button i varje tävling för att komma ifatt men trenden pekar nedåt - på de tre senaste loppen har Vettel och Webber snittat ynka två poäng per race vardera.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Mr Forza Motorsport
Jag röstar med hjärtat och väljer Vettel.
Tror han har haft sina nollresultat och går bra på Monza, Suzuka och Interlagos. Hur det går i Singapore och nya Abu Dhabi är jag osäkrare på, men jag tror inte på Button eller Barrichello. Väljer hellre Barrichello som världsmästare än Button som verkar vara nervös och svag. Tänk att jag en gång i tiden rankade honom högt. Efter detta år vet vi sanningen, han kan BARA köra snabbt när bilen passar som handsken. Då är Barren jämnare och kan ta titeln för lång och trogen tjänst, och sedan blir det kul med hans storböl och känslomässiga presskonferenser.
Nej, låt Vettel vinna, där har vi en framtidsman!
Tror han har haft sina nollresultat och går bra på Monza, Suzuka och Interlagos. Hur det går i Singapore och nya Abu Dhabi är jag osäkrare på, men jag tror inte på Button eller Barrichello. Väljer hellre Barrichello som världsmästare än Button som verkar vara nervös och svag. Tänk att jag en gång i tiden rankade honom högt. Efter detta år vet vi sanningen, han kan BARA köra snabbt när bilen passar som handsken. Då är Barren jämnare och kan ta titeln för lång och trogen tjänst, och sedan blir det kul med hans storböl och känslomässiga presskonferenser.
Nej, låt Vettel vinna, där har vi en framtidsman!
-
-
-
-
-
- Utvisad
Ja för fan, Kimi får ju nästan ses som storfavorit till titeln.Lemon skrev:Button, allt annat vore en sensation.
Kimi, fyra röster redan
Han börjar lära sig bilen och stallet nu, så då jävlar.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Dessutom F1-världens störste fegis.
-
-
Jag röstade inte! Fisichella fans inte ens med som ett alternativ!Lemon skrev:Button, allt annat vore en sensation.
Kimi, fyra röster redan
Kimi får säkert fler röster snart, alla forummedlemmar från vårt östra grannland har inte upptäckt omröstningen ännu!
Klart som fan Vettel vinner!
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
Helst skulle jag vilja att Kimi vinner eller möjligtvis Webber då det retar många men av dom som har en mer realistisk chans hoppas jag på Barret.
Kimi - the king of Spa. http://premium.f1-live.com/f1/photos-hi ... oa_347.jpg
Ladda ner ringsignalen, M.S. sista träning i den röda bilen.
http://www.zedge.net/ringtones/441669/f ... &search=f1
Ladda ner ringsignalen, M.S. sista träning i den röda bilen.
http://www.zedge.net/ringtones/441669/f ... &search=f1
-
- Utvisad
Blir det aldrig trist att inte ha egna åsikter eller funderingar?form-ola1 skrev:Helst skulle jag vilja att Kimi vinner eller möjligtvis Webber då det retar många men av dom som har en mer realistisk chans hoppas jag på Barret.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
-
- Moderator
Enzo stack ut hakan och nu har han fått lite box men nu räcker det med gnabb. När diskussionerna handlar mer om er själva än om förarna får det vara nog - det gäller för alla, Enzo och alla Kimi-fans. Diskutera förarna sakligt fortsättningsvis. Inlägg som kan tolkas som provokationer mot andra på forumet kommer att raderas.
Moderatorn
Moderatorn
-
-
- Moderator
När jag ser hur tufft Button har det att hantera situationen så känns han inte som en riktigt värdig mästare i mina ögon. Jag vill gärna se att den som vinner har förmågan att kontrollera sitt eget öde och det är tydligt att Button inte kan det.
-
-
Det är väl ingen skillnad mot dom två senaste säsongerna där VM avgjorts med hjälp av andras misstag. Nu vann ju visserligen Hamilton ifjol trots att han fick nervsammanbrott i dom sista loppen, liksom han fick 2007.JTarnstrom skrev:När jag ser hur tufft Button har det att hantera situationen så känns han inte som en riktigt värdig mästare i mina ögon. Jag vill gärna se att den som vinner har förmågan att kontrollera sitt eget öde och det är tydligt att Button inte kan det.
-
Tror att Button tar hem det till slut. Det kan ju verka som att han inte har någon koll alls just nu. Men då har man glömt hur fruktansvärt överlägsen han var under första halvan. Han var ju så överlägsen att många inklusive jag funderade på att avskriva säsongen och invänta nästa år tittande på IndyCar (eller liknande).
Dessutom tror jag att Button kommer igen när vi är tillbaka i Asien.
För mig kan det nästan bara gå bra iår. Vore roligt även om Barren eller Vettle vinner.
Dessutom tror jag att Button kommer igen när vi är tillbaka i Asien.
För mig kan det nästan bara gå bra iår. Vore roligt även om Barren eller Vettle vinner.
-
- Moderator
Jag håller med. Det har, enligt min mening, inte funnits någon riktigt värdig världsmästare sedan Alonso spöade Schumacher. Standarden har varit lite för låg.Lemon skrev:Det är väl ingen skillnad mot dom två senaste säsongerna där VM avgjorts med hjälp av andras misstag. Nu vann ju visserligen Hamilton ifjol trots att han fick nervsammanbrott i dom sista loppen, liksom han fick 2007.JTarnstrom skrev:När jag ser hur tufft Button har det att hantera situationen så känns han inte som en riktigt värdig mästare i mina ögon. Jag vill gärna se att den som vinner har förmågan att kontrollera sitt eget öde och det är tydligt att Button inte kan det.
-
-
-
Hur mycket jag än vill att Kimi ska ta hem det iår, och vet vilka överraskningar den gubben bjuder på kommer det tyvärr inte hända.. För det första så är Ferrarin inte den snabbaste i fältet (det ser vi i kvalet, max top 6 är den med i), och skulle man inte göra en bra start med KERS och köra om ett x antal bilar i dem första varven blir det svårt att hålla sig kvar.
Och för det andra uppgraderas inte Ferrarin helt enkelt, den har varit likadan ett tag nu och kommer inte uppgraderas, men å andra sidan har Kimi tagit mest poäng av alla på de senaste 3 loppen. Så fortsätter det som det gör nu medans ingen av titel kombattanterna tar poäng så..
Jag tror på Jenson eller Rubens.
Och för det andra uppgraderas inte Ferrarin helt enkelt, den har varit likadan ett tag nu och kommer inte uppgraderas, men å andra sidan har Kimi tagit mest poäng av alla på de senaste 3 loppen. Så fortsätter det som det gör nu medans ingen av titel kombattanterna tar poäng så..
Jag tror på Jenson eller Rubens.
-
-
-
Inte helt lätt. Visst kan Button få ordning på grejerna igen och knipa titeln - om nerverna håller. Barrichello önskar jag verkligen titeln och han kan klara pressen - tror jag. Men lite av en favorit är Vettel och Red Bull som verkligen har gjort det bra och gett Brawn lite att tänka på..
BMW is no longer the shit - Renault is the new shit.. ;o)
-
-
-
-
- Utvisad
-
- Utvisad
-
-
- Utvisad
Fan vad det tätnar ändå. En vinst av Vettel i Brasilien och ännu ett uselt resultat av Button och det kan bli en nagelbitare i Abu Dhabi.
Hur det än går så har ju Vettel utkristalliserat sig som en av de riktigt stora talangerna. Som i det närmaste rookie skåpar han ute en de mer rutinerade förarna i fältet som stallkamrat och börjar få läge på titeln.
Jag håller tummarna för honom även om jag eg. unnar både Button och Barrichello titeln, så jag blir nöjd hur det än går. Det ska bli skönt med en "ärlig" titel, nåt vi inte sett sedan 2006.
Hur det än går så har ju Vettel utkristalliserat sig som en av de riktigt stora talangerna. Som i det närmaste rookie skåpar han ute en de mer rutinerade förarna i fältet som stallkamrat och börjar få läge på titeln.
Jag håller tummarna för honom även om jag eg. unnar både Button och Barrichello titeln, så jag blir nöjd hur det än går. Det ska bli skönt med en "ärlig" titel, nåt vi inte sett sedan 2006.
-
Roligt att Red Bull fått ordning på grejerna igen. Fördelen för Vettel är ju att han har en mycket kompetent teamkamrat soom säkerligen kan vara till hjälp. Nackdelen är fortfarande att han har för långt upp, samtidigt som det inte är säkert att Red Bull är lika bra (eller Brawn lika dålig) i Brassilien och Abu Dhabi.
-
- Utvisad
Ja idag hade ju Vettel rejält med hjälp av sin stallkamrat...PerP skrev:Roligt att Red Bull fått ordning på grejerna igen. Fördelen för Vettel är ju att han har en mycket kompetent teamkamrat soom säkerligen kan vara till hjälp. Nackdelen är fortfarande att han har för långt upp, samtidigt som det inte är säkert att Red Bull är lika bra (eller Brawn lika dålig) i Brassilien och Abu Dhabi.
-
-