Hade det inte vart om inte killen som kom trea hade haft stallorder och inte fick riskera stallets första pallplats... Jag hade redan korkat upp för att fira segern, hur svårt kan det vara att köra om Hill och RS i Jordan? För övrigt var RS sur som ättika efter det loppet för att han fick stallorder även han.Christoffer skrev:Dubbelseger ja. Men det var Ralf Schumacher.PC: skrev:Var det inte t.o.m. en dubbelseger för Jordan med HH som tvåa?Crazy F1 skrev:Det är just de som är problemet Eue Roughe, vi minns inte det
Nej men regn loppen där brukar bli rätt intressanta, vem minns inte 98 då Hill man oväntat i en Jordan tror jag.
EUROPAS GP 2009 - VALENCIA CITY. Lopp 11 av 17
-
I was misled and that is the way it went
-
-
Idag straffas förare för det....Crazy F1 skrev:Japp så var det, ett minnesvärt lopp där DC oh schumi blev lite ovänner
Det fetaste var dock att se hur Schumi körde tillbaka till depån på tre hjul i ett inte alltför långsamt tempo....ska de gå att köra en bil på tre hjul förresten? rent logiskt borde de ju inte gå.
Vettel och lite Alonso..
FIA = Ferrari International Assistance
-
- Utvisad
När blev Alonso straffad för det?olag skrev:Idag straffas förare för det....Crazy F1 skrev:Japp så var det, ett minnesvärt lopp där DC oh schumi blev lite ovänner
Det fetaste var dock att se hur Schumi körde tillbaka till depån på tre hjul i ett inte alltför långsamt tempo....ska de gå att köra en bil på tre hjul förresten? rent logiskt borde de ju inte gå.
Vettel och lite Alonso..
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Dessutom F1-världens störste fegis.
-
Det är egentligen en omöjlighet, det förstår ju vem som helst, men när en så fantastisk förare som [Schumacher] sitter bakom ratten upphör fysikens lagar att gälla.Crazy F1 skrev:Det fetaste var dock att se hur Schumi körde tillbaka till depån på tre hjul i ett inte alltför långsamt tempo.... ska de gå att köra en bil på tre hjul förresten? rent logiskt borde de ju inte gå.
-
Ja, det är ett mirakel! Hallelujah!ANFRAN skrev:Det är egentligen en omöjlighet, det förstår ju vem som helst, men när en så fantastisk förare som [Schumacher] sitter bakom ratten upphör fysikens lagar att gälla.Crazy F1 skrev:Det fetaste var dock att se hur Schumi körde tillbaka till depån på tre hjul i ett inte alltför långsamt tempo.... ska de gå att köra en bil på tre hjul förresten? rent logiskt borde de ju inte gå.
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
-
Haha AnFran, jo men inte ens schumacher den allsmäktige borde väl kunna trotsa fysikens lagar
Enzo, jodå, alonso blev straffad för att mekkarna inte ville sätta dit han hjul ordentligt Jag tvivlar dock på att schumi ville bli av med sitthögra framdäck och men å andra sidan tror jag att Alonso gärna hade velat att de satte dit däcket lite bättre också
Enzo, jodå, alonso blev straffad för att mekkarna inte ville sätta dit han hjul ordentligt Jag tvivlar dock på att schumi ville bli av med sitthögra framdäck och men å andra sidan tror jag att Alonso gärna hade velat att de satte dit däcket lite bättre också
-
Hört talas om en trehjuling?ANFRAN skrev:Det är egentligen en omöjlighet, det förstår ju vem som helst, men när en så fantastisk förare som [Schumacher] sitter bakom ratten upphör fysikens lagar att gälla.Crazy F1 skrev:Det fetaste var dock att se hur Schumi körde tillbaka till depån på tre hjul i ett inte alltför långsamt tempo.... ska de gå att köra en bil på tre hjul förresten? rent logiskt borde de ju inte gå.
-
- Utvisad
Jag tror det var stallet som bestraffades, för att de släppte ut en "farlig" bil och inte Alonso.Crazy F1 skrev:Haha AnFran, jo men inte ens schumacher den allsmäktige borde väl kunna trotsa fysikens lagar
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
-
Okej, jo det är mycket regler hit och dit att ha koll på. Bara två veckor kvar nu, hoppas den där jävla nacken blir bra.
Banan i sig är väl rätt ansträngande för förarna, vad jag minns sedan förra året så saknade vi inte dramatik, Kimi körde väl i från sina mekaniker typ fast han inte fick och Alonso gjorde väl ett bra lopp och sedan var väl säkerhetbilen ute en herrans massa gånger så det blir nog ett rätt oförutsett slutresultat.
Banan i sig är väl rätt ansträngande för förarna, vad jag minns sedan förra året så saknade vi inte dramatik, Kimi körde väl i från sina mekaniker typ fast han inte fick och Alonso gjorde väl ett bra lopp och sedan var väl säkerhetbilen ute en herrans massa gånger så det blir nog ett rätt oförutsett slutresultat.
-
Alonso blir inte straffad,,,, Han får inte köra så det är absolut inget straff han fick...... Han ingår ju inte i teametEnzoF1 skrev:Jag tror det var stallet som bestraffades, för att de släppte ut en "farlig" bil och inte Alonso.Crazy F1 skrev:Haha AnFran, jo men inte ens schumacher den allsmäktige borde väl kunna trotsa fysikens lagar
-
-
- Utvisad
Han får visst köra, om han hittar ett annat stall som vill ha honom. Han själv är alltså inte förbjuden att delta i Valencia.olag skrev:EnzoF1 skrev:Jag tror det var stallet som bestraffades, för att de släppte ut en "farlig" bil och inte Alonso.Crazy F1 skrev:Haha AnFran, jo men inte ens schumacher den allsmäktige borde väl kunna trotsa fysikens lagar
Alonso blir inte straffad,,,, Han får inte köra så det är absolut inget straff han fick...... Han ingår ju inte i teamet
Ska det vara så svårt att förstå att det var stallet som bestraffades?
-
Ska det vara så svårt att förstå att är inte Alonso en del av teamet???EnzoF1 skrev:Han får visst köra, om han hittar ett annat stall som vill ha honom. Han själv är alltså inte förbjuden att delta i Valencia.olag skrev:EnzoF1 skrev: Jag tror det var stallet som bestraffades, för att de släppte ut en "farlig" bil och inte Alonso.
Alonso blir inte straffad,,,, Han får inte köra så det är absolut inget straff han fick...... Han ingår ju inte i teamet
Ska det vara så svårt att förstå att det var stallet som bestraffades?
-
- Moderator
Det rimliga vore om det var stallet som straffades. Nu dras förarna in i detta trots att de är oskyldiga. Samtidigt visar händelsen på hur svårt det är att skapa enhetliga straffskalor. Att ta ifrån ett stall konstruktörspoäng i ett race där de inte fick några är meningslöst. Eller låt säga att det var Force India som hade klantat sig, att ta poäng från dem, vare sig det är redan plockade poäng eller framtida är också helt meningslöst eftersom de aldrig har tagit några och knappast kommer att göra det heller.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
Ja ni beskriver ett problem som verkar svårt att komma runt. Jag funderar över om det finns något vettigt straff att dela ut som inte påverkar den ena parten. Nu är det väl rätt självklart att Alonso drabbas även om det inte var hans fel, dock så tycker jag diskussionen är intressant för jag minns då schumacher blev straffad för att stallet hade ställt in hans bil för lågt på SPAbanan 94, då blev han ju av med sin vinst trots att de var teamet som hade gjort misstaget. Liksaså den gången Benetton hade en felaktig tankrigg. Så lika lite som Schumi borde straffats då lika lite borde ev alonso och teamkompis straffas nu.
-
- Varnad
-
Dock är det väl en viss skillnad då man som förare drar nytta av en prestandafördel och då man blir utskickad med ett löst hjul. Eller blev Schumachers stallkamrater också fråntagna poängen?Crazy F1 skrev:Ja ni beskriver ett problem som verkar svårt att komma runt. Jag funderar över om det finns något vettigt straff att dela ut som inte påverkar den ena parten. Nu är det väl rätt självklart att Alonso drabbas även om det inte var hans fel, dock så tycker jag diskussionen är intressant för jag minns då schumacher blev straffad för att stallet hade ställt in hans bil för lågt på SPAbanan 94, då blev han ju av med sin vinst trots att de var teamet som hade gjort misstaget. Liksaså den gången Benetton hade en felaktig tankrigg. Så lika lite som Schumi borde straffats då lika lite borde ev alonso och teamkompis straffas nu.
-
Förlåt AnFran Antispinn också.....
Peppe visserligen är det en skillnad men ändå en rätt hårfinskillnad, tankriggen drabbade ju båda, dock så plankan är ju rätt svår att bestraffa den andreföraren för...Men om inte föraren är medveten om de prestandafördelar som ges så ser jag faktiskt ingen större skillnad här, ska man bestraffa någon som inte är medveten om ett fusk? Lika fel är det ju som att bestraffa Alonso om han inte visste att däcket var löst..
Vad gäller renault nu så trodde jag att hela stallet blev bestraffat och att det därför gällde bägge bilarna.
Peppe visserligen är det en skillnad men ändå en rätt hårfinskillnad, tankriggen drabbade ju båda, dock så plankan är ju rätt svår att bestraffa den andreföraren för...Men om inte föraren är medveten om de prestandafördelar som ges så ser jag faktiskt ingen större skillnad här, ska man bestraffa någon som inte är medveten om ett fusk? Lika fel är det ju som att bestraffa Alonso om han inte visste att däcket var löst..
Vad gäller renault nu så trodde jag att hela stallet blev bestraffat och att det därför gällde bägge bilarna.
-
- Varnad
-
Ser du inte fördelen om inte föraren vet om det? Säg att en bil skulle visa sig väga 5-10 kg mindre än tillåtet efter ett race, ska då inte föraren av den bilen också fråntas sina eventuella poäng då han förmodligen inte vetat om att bilen vägde mindre än tillåtet?Crazy F1 skrev:Förlåt AnFran Antispinn också.....
Varför skulle det inte innebära någon större fördel om man inte vet om det?
-
-
- Mr Forza Motorsport
-
Skriver under på det...Pastis skrev:Jag skulle gå ett steg till: F1 är och förblir en materialsport. Förarna betyder mindre, materialet mera. Se på Button, han är oerhört beroende att bilen passar honom... Vete tusan om han klarar av att bli världsmästare i år.PC: skrev:F1 är och förblir en lagsport.
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
-
Jag tror inte han blir det. Jag hoppas på Webber med Vettel som dark horse.Pastis skrev:Jag skulle gå ett steg till: F1 är och förblir en materialsport. Förarna betyder mindre, materialet mera. Se på Button, han är oerhört beroende att bilen passar honom... Vete tusan om han klarar av att bli världsmästare i år.PC: skrev:F1 är och förblir en lagsport.
"barett" som mästare, är även det helt okey, för lång och trogen tjänst.
-
-
Men inte kan du väl missa Valencia...du måste ju heja fram Webber.Gurney skrev:Jaha, ingen Schumacher och förmodligen ingen Alonso i Renault, ja då får det vara för mig, hjälper min son istället att flytta till en studentlägenhet istället...
Får hoppas att Webber vinner igen så att det blir lite snurr på kampen om VM.
Men visst är det tråkigt att Schumacher uteblev.
Trots att man inte är något fan av honom så hade det varit riktigt kul att se honom på banan igen.
-
-
- Varnad
-
Alonso anser att nå podiet under 2009 ska vara möjligt:
"I think we proved last year that anything is possible in Formula One, and Renault has always proved as well their capacity to improve the cars and find the direction to go"... "This year I don't see any reason to not be optimistic for the rest of the championship, and hopefully a podium or a win is still possible."
På torsdag avgörs det om Renault får ställa upp med sina bilar på gridden i Valencia, antar att det kommer att bli påtryckningar från spanskt håll så att Alonso får köra.
"I think we proved last year that anything is possible in Formula One, and Renault has always proved as well their capacity to improve the cars and find the direction to go"... "This year I don't see any reason to not be optimistic for the rest of the championship, and hopefully a podium or a win is still possible."
På torsdag avgörs det om Renault får ställa upp med sina bilar på gridden i Valencia, antar att det kommer att bli påtryckningar från spanskt håll så att Alonso får köra.
-
-
-
-
-
Och!? HK sopade banan med LH ändå.ANFRAN skrev:Allt Hamilton gjorde under andra träningen var ett varv och ett motorbyte, såatte...
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
-
Although not higher than 18th on the official time sheets, the 38-year-old Italian was consistently quick in the Valencia pit lane as he offended the 60kph speed limit not once but three times.
Three separate stewards reports show that Badoer was 2.7, 6 and 5.9kph above the limit at 2.11, 2.21 and 2.44pm respectively. The first two offenses cost injured Felipe Massa's race replacement €2400, but the final 'third offense' drew the ire of the stewards, who imposed an additional €3000 penalty.
//F1-live.com
Det blev en dyr start för Badoer
Three separate stewards reports show that Badoer was 2.7, 6 and 5.9kph above the limit at 2.11, 2.21 and 2.44pm respectively. The first two offenses cost injured Felipe Massa's race replacement €2400, but the final 'third offense' drew the ire of the stewards, who imposed an additional €3000 penalty.
//F1-live.com
Det blev en dyr start för Badoer
-
-
- Mr Forza Motorsport
-
-
-
-
- Mr Forza Motorsport
-
- Mr Forza Motorsport
-
Vad kan man förvänta sig av en 38-årig föredetting som aldrig har varit något? Men okej då, jag trodde att han kanske skulle ta sig till Q2.Pastis skrev:Pinsamt var ordet. Suck, så dåligt trodde jag inte det skulle gå!Tiresias skrev:Katastrof av Badoer, hoppas verkligen inte att det blir mer än ett lopp, det är ju pinsamt kasst
-
Det kan vara fel tillfälle att skryta om Badoer, men jag har fått mail från honom där han frågade om jag hade en styrning till honom
Tyvärr har jag inte mailet kvar men jag fick många konstiga mail till Alesinet ett tag. Bland annat ett från Jeans snickare som undrade om en beställning på ett bord. Fick ta en brevkurs i franska för att kunna läsa det.
Tyvärr har jag inte mailet kvar men jag fick många konstiga mail till Alesinet ett tag. Bland annat ett från Jeans snickare som undrade om en beställning på ett bord. Fick ta en brevkurs i franska för att kunna läsa det.
I was misled and that is the way it went
-
- Mr Forza Motorsport
Hehe, det var bättre förr!Cheever skrev:Det kan vara fel tillfälle att skryta om Badoer, men jag har fått mail från honom där han frågade om jag hade en styrning till honom
Jag har fått en massa underliga autografbrev där utländningar ville ha autografer från alla möjliga förare i F1 och Rally. Vete tusan hur de trodde jag skulle fixa det...
-
- Moderator
Kanske en väckarklocka för Ferrari. De kan aldrig ha trott att Badoer var så här dålig. Nu lär han väl ha gjort sig av med testjobbet på kuppen.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
-