Vem ersätter Massa? Schumacher?

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
Gurney

Inlägg av Gurney »

Jag förstår dig Pastis, det som skrivs i denna tråd och tyvärr i flera har inget med Formel 1 att göra utan mer om medlemmars privata problem och personlighet.

Nu är det så att vi är fler som gillar Formel 1 och vill diskutera sakligt, tyvärr är det väl så att många drar sig för att skriva inlägg eftersom de inte vill bli påhoppade för sina åsikter, som Depeche blir ibland angående Webber. Jag funderade länge, 4 år, innan jag blev medlem eftersom forumet spårade ur för några år sedan. Men så tänkte jag, skit i skräpdebatten och diskutera favoritsporten istället och försöka att hjälpa till att få en förändring till en mer nyanserad debatt.

Förresten tror jag att du och jag har träffats på något dataseminarium i början av det här millenniet, har en svag minnesbild att vi diskuterade just Formel 1. Jag kan ju ha fel... har träffat så otroligt många tekniker genom åren och minnet har antagligen blivit överbelastat av alla datasystem. :)
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Precis, det där stämmer nog ganska bra det. Det känns som något MÅSTE hända med F1, annars kan vi intressera oss för något annat. Se bara hur folk väcktes ur dvalan när Schumacher var på väg tillbaka. Det säger en hel del om hur fattigt F1 är idag. Allt känns så opersonligt och oengagerat. :(
Bild
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Gurney skrev:Förresten tror jag att du och jag har träffats på något dataseminarium i början av det här millenniet, har en svag minnesbild att vi diskuterade just Formel 1. Jag kan ju ha fel... har träffat så otroligt många tekniker genom åren och minnet har antagligen blivit överbelastat av alla datasystem. :)
Mycket möjligt, men man har ju inget minne längre ;)
Bild
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Bra att du säger ifrån, Gurney! Själv blir man lite blind för tramset - vi kan ju konstatera att det trots allt ligger på en mer harmlös nivå än andra bråk som vi har haft och då reagerar man inte lika hårt. Du kan gärna skicka PM när du ser något som du anser bör modereras.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
Gurney

Inlägg av Gurney »

Det är blir också lite OT då angående minskat intresse av Formel 1 och låg nivå på trådarna, det började faktiskt ganska tidigt med påhopp och oseriösa diskussioner på det här forumet. Tror snarare att det är något som tyvärr är något som blivit tidstypiskt för samhället numera. Läs bloggar och andra diskussionsforum, det är mer skräp och intolerans för andras åsikter. Tyvärr känns det som en mer fascistiskt syn börjar synas runt om i världen när det gäller synen på andra människor. Varför inte starta en tråd på annat ställe om just detta ämne?

Nu ska jag ut och handla lite i Norrköping så hej på er alla på ett tag.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

När vi nu alla är helt ot och den glädjande nyheten om Schumi lagt sig så har jag en fråga om geografi:
Ligger Norrköping i Sörmland?
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
Gurney

Inlägg av Gurney »

Det ligger i Östergötland.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Det var det jag tänkte också.
Användarens profilbild
Gurney

Inlägg av Gurney »

Lite intressanta fakta om Luca Badoer:

1. Startade sin F1-karriär 1993 med Scuderia Italia
2. Kört 48 tävlingar utan att ta ett enda poäng, som bäst sjua
3. Började 1997 hos Ferrari som testförare
4. Hade 1999 chansen att få köra en tävling för Ferrari istället för
Schumacher men stallet valde Salo istället.
5. Men nu 10 år senare får han chansen att få köra "på riktigt"
6. Han är Ferraris första italienske förare sedan 1994
7. Han är den äldste på griden i Valencia, 4 månader och 2 dagar äldre än
Barrichello. (Källa: Planet-F1.com)

Tycker att det är ganska förvånande att Ferrari valde honom om det inte just är för att testa bilen och nya komponenter i tävling pga teststoppet.
Senast redigerad av Gurney den mån aug 17, 2009 09:20, redigerad totalt 1 gång.
Rexa
Utvisad
Utvisad

Inlägg av Rexa »

Själv tror jag att Ferrari försökte få sig en extra test dag med Skomakaren dom trodde att alla stallen skulle godkänna det .
Men nix dom fick en näsbränna tror inte skomakaren tänkte köra alls det var bara ett försök till att få till en testdag .
Mvh Rexa
Ps. Alltid retar jag någon ;O)
Oldtimer
Utvisad
Utvisad

Inlägg av Oldtimer »

JTarnstrom skrev:Det här blir ju något OT men det är en intressant fråga ändå. Jag tror inte att den låga kvaliteten på forumet egentligen har så mycket att göra med besökarna i sig som att sporten inte längre förmår entusiasmera på samma sätt som förr. Det finns snart inget annat än trams att diskutera. Forumet blir en reflektion av verkligheten. Samma sak som sker på Forza går igen på andra forum, Autosport, F1BB, Pitpass etc. Alla hade betydligt mer trafik, fler initierade besökare och inlägg. Det är bara att konstatera att F1 inte förmår behålla publikens intresse i den grad att den ska delta i diskussionsforum och de som bevistar forumen är för det mesta kvarglömda effekter som är med av sociala skäl. Det är som med A-lagarna som samlas i parken varje dag. Samma historier ältas i det oändliga.
Så bra sagt . Ock ja , jag är en av a-lagarna . Sorry .
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

vet inte riktit vad jag ska säga om era ord men personligen kan jag väl säga att intresset försvann när ms försvann, någon puls i ett f1 lopp var mycket längesedan jag kände. Tyvärr beror det väl att jag är mer intresserad av MS i bilen än själva sporten...

Så här mycket som jag skrivit på forumet sedan ryktet om hans comeback har jag inte skrivit de senaste 2 åren.
Golfkillen

Inlägg av Golfkillen »

Rexa skrev:Själv tror jag att Ferrari försökte få sig en extra test dag med Skomakaren dom trodde att alla stallen skulle godkänna det .
Men nix dom fick en näsbränna tror inte skomakaren tänkte köra alls det var bara ett försök till att få till en testdag .
Ja, det låter rimligt. Det var antagligen Kimi som begärde det, då han känner att han inte har klarat av att utveckla bilen. Tråkigt att Kimis idé inte fick det utfall som han trodde den skulle få!
Fredrik i Trollhättan

Inlägg av Fredrik i Trollhättan »

Rexa skrev:Själv tror jag att Ferrari försökte få sig en extra test dag med Skomakaren dom trodde att alla stallen skulle godkänna det .
Blir inte hela loppet till helgen en testdag för Ferrari? Badoer kommer säkert nöta många varv under träningarna.
Användarens profilbild
Silverkatten

Inlägg av Silverkatten »

Ja, Badoer har väl ett helt gäng med motorer?
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Oldtimer skrev:
JTarnstrom skrev:Det här blir ju något OT men det är en intressant fråga ändå. Jag tror inte att den låga kvaliteten på forumet egentligen har så mycket att göra med besökarna i sig som att sporten inte längre förmår entusiasmera på samma sätt som förr. Det finns snart inget annat än trams att diskutera. Forumet blir en reflektion av verkligheten. Samma sak som sker på Forza går igen på andra forum, Autosport, F1BB, Pitpass etc. Alla hade betydligt mer trafik, fler initierade besökare och inlägg. Det är bara att konstatera att F1 inte förmår behålla publikens intresse i den grad att den ska delta i diskussionsforum och de som bevistar forumen är för det mesta kvarglömda effekter som är med av sociala skäl. Det är som med A-lagarna som samlas i parken varje dag. Samma historier ältas i det oändliga.
Så bra sagt . Ock ja , jag är en av a-lagarna . Sorry .
Hellre A-laget än b-laget i alla fall. Bland det första vi lär oss är att man kan supa utan att ha kul...
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Silverkatten skrev:Ja, Badoer har väl ett helt gäng med motorer?
Han tar över Massas motorer, de är knutna till bilens nummer och inte till föraren.
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

I dag står det att Massa inte är tillbaka fören tidigast i oktober, detta skulle kunna göra att det fortfarande finns hopp för ms, då har han ju trots allt 3 månader på sig åtminstånde.
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Du kan nog glömma [Schumacher] nu.
Gösta

Inlägg av Gösta »

ANFRAN skrev:Du kan nog glömma [Schumacher] nu.
Det är omöjligt att glömma Maestro! :D

Ingen kille man bara glömmer så där!
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
PC:

Inlägg av PC: »

Gösta skrev:

Vem... :quest:
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
Gösta

Inlägg av Gösta »

PC: skrev:
Gösta skrev:

Maestro! Den störste av de stora! Den smorde! Genialiteten förkroppsligad! Racerstjärnornas racerstjärna! :wink:

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
PC:

Gösta skrev:
Gösta skrev: Det är omöjligt att glömma Maestro! :D

Maestro! Den störste av de stora! Den smorde! Genialiteten förkroppsligad! Racerstjärnornas racerstjärna! :wink:
Genitalierna förkroppsligad? Du menar väl inte att [han] är en stor...?

( Åh fy va larvig jag är... :spec: )
Fredrik i Trollhättan

Om Ferrari ska ha en gästförare i fem lopp under hela hösten vore det väl märkligt om inte Schumachers nack känns bättre framåt hösten...
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Fast det har trots allt gått 6 månader sen olyckan och det är fortfarande inte bra. Men kan man sätta in extra behandling till det som var tänkt så kanske.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Gösta skrev:
PC: skrev: Vem... :quest:
Genitalierna förkroppsligad? Du menar väl inte att [han] är en stor...?

Den posten förtjänade inget bättre öde.
Gösta

Inlägg av Gösta »

Ja! :D

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

PeppeF1 skrev:Fast det har trots allt gått 6 månader sen olyckan och det är fortfarande inte bra. Men kan man sätta in extra behandling till det som var tänkt så kanske.
Eller ja, han var ju ganska bra då och just då var det ju inte så märkvärdigt, men som det låter idag var han en hårsmån ifrån döden och fortfarande med risk för permanenta skador om han söndagsåker en timme eller två.
Användarens profilbild
Jacob

Inlägg av Jacob »

Får se om han kommer köra något i år eller om han är för feg och gammal.

Jari din signatur att kimi har 100% fler titlar än Massa. Om du jämför noll med någonting så blir ökningen oändlig. 100% av noll är noll. Det rätta är att han har oändligt fler titlar än massa, tecknet för det är en liggande åtta
Lite äldre, lite långsammare :smash: :zz: :zz:
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Jacob skrev:Får se om han kommer köra något i år eller om han är för feg och gammal.

Jari din signatur att kimi har 100% fler titlar än Massa. Om du jämför noll med någonting så blir ökningen oändlig. 100% av noll är noll. Det rätta är att han har oändligt fler titlar än massa, tecknet för det är en liggande åtta
Är det så?
Finns det i så fall inte en hel tråd ägnat åt detta?
;)
Fredrik i Trollhättan

Dock kan man väl säga att Massa har 100% färre titlar än Kimi...
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Fredrik i Trollhättan skrev:Dock kan man väl säga att Massa har 100% färre titlar än Kimi...
Eller om den tidigare logiken stämmer så har han oändligt många färre titlar än Kimi och juryn verkar ha gått för dagen...
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Och du som klagade på mina mattekunskaper Jari :D :wink:
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Ja, ska vi vara helt ärliga så stämmer din matte inte alls. Det korrekta svaret på din fråga är nämligen att han har lite drygt 10% fler titlar av alla som delats ut bland förarna.
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Ja, jävlar… du har verkligen ingen aning om hur procenträkning fungerar.
Jag är oändligt tacksam att det inte är du som sköter faktureringen och skattedeklarationerna åt min firma.
Då hade jag konkat för längesen.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Razor skrev:Ja, jävlar… du har verkligen ingen aning om hur procenträkning fungerar.
Jag är oändligt tacksam att det inte är du som sköter faktureringen och skattedeklarationerna åt min firma.
Då hade jag konkat för längesen.
Vad anser du vara skillnaden mellan 1 av 58 och 7 av 58?
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Skillnaden är en flerfaldig mästare, jämfört med en enfaldig.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Razor skrev:Skillnaden är en flerfaldig mästare, jämfört med en enfaldig.
Fel igen.
Om du då inte menar en enfaldig flerfaldig mästare också...
Förstår att du fick problem med procenten där.
Kanske du borde lämna över böckerna till någon som kan?
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Nu var det inte just det påståendet som jag syftade på.
Du bevisar dina egna tillkortakommanden nästan varje gång procent dyker upp i någon tråd.

Äntligen!
Användarens profilbild
PC:

Razor skrev:Skillnaden är en flerfaldig mästare, jämfört med en enfaldig.
Så MS är sju ggr så enfaldig som, exempelvis, Kimi, eller...
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Nu är det slut på procenträkningen. Vill ni lära varandra matematik får ni ta det via PM. Jag ska rensa i tråden men fortsatta inlägg i samma stil renderar varning.

Moderatorn
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
Silverkatten

Inlägg av Silverkatten »

Visst är det upphetsande att få se Badoer, ett verkligt framtidsnamn, rattan en F1 igen... :roll:
Rainio

Inlägg av Rainio »

Ja, Badoer är väl inte den snabbaste föraren på gridden. Jag tror dock att om Massa är borta i fler tävlingar, så åker Badoer. Antagligen i favör för Schumacher, som måste träna upp hans nacke (om det nu inte är SÅ allvarligt att han inte ens kan träna upp hans nacke/rygg). Så istället tog dom in första bästa som har fitnessen i sig och är (relativt, om man jämför med andra förare som inte kör årets bil) van med årets bil.

Kan nästan lova att Badoer inte kör tills Massa är tillbaks, om han nu inte är tillbaks redan till Spa, vilket jag tvivlar på.
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Rainio skrev:Ja, Badoer är väl inte den snabbaste föraren på gridden. Jag tror dock att om Massa är borta i fler tävlingar, så åker Badoer. Antagligen i favör för Schumacher, som måste träna upp hans nacke (om det nu inte är SÅ allvarligt att han inte ens kan träna upp hans nacke/rygg). Så istället tog dom in första bästa som har fitnessen i sig och är (relativt, om man jämför med andra förare som inte kör årets bil) van med årets bil.

Kan nästan lova att Badoer inte kör tills Massa är tillbaks, om han nu inte är tillbaks redan till Spa, vilket jag tvivlar på.
Badoer verkar ha fått andra indikationer.
"If I had only Valencia, only one chance, I would be very worried, and I would try to do everything, maybe with a lot of pressure and maybe with a lot of mistakes - but that's not the case because until Felipe comes back, the car is mine," he said. "So I have some time in which to improve, to develop the situation."
Fredrik i Trollhättan

...om inte Schumacher får låna den lite på Monza.
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Eller Mansell? 20-årsjubileum liksom.
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Känns bra med Monzabiljetter nu, att få se Badoer är rena rama vinstlotten jämfört med vad som var på gång, tur att man var lite kall för en gångs skull. Mansells 20-årsjubileum missar man ju inte heller :D
I was misled and that is the way it went
kanotisten

Inlägg av kanotisten »

Om Badoer visar sig oduglig så bör Ferrari hyra in Giorgio Pantano, lite måste de väl ändå våga chansa..
Användarens profilbild
olag

Inlägg av olag »

Cheever skrev:Känns bra med Monzabiljetter nu, att få se Badoer är rena rama vinstlotten jämfört med vad som var på gång, tur att man var lite kall för en gångs skull. Mansells 20-årsjubileum missar man ju inte heller :D
:up: :up:
FIA = Ferrari International Assistance
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Cheever skrev:Känns bra med Monzabiljetter nu, att få se Badoer är rena rama vinstlotten jämfört med vad som var på gång, tur att man var lite kall för en gångs skull. Mansells 20-årsjubileum missar man ju inte heller :D
Ja, att få vara på plats när Kimi får sparken är närmast obetalbart.

Jag ska messa dig när det annonseras så får du tala om hur högt det jublas.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Dessutom F1-världens störste fegis.