Jag förstår dig Pastis, det som skrivs i denna tråd och tyvärr i flera har inget med Formel 1 att göra utan mer om medlemmars privata problem och personlighet.
Nu är det så att vi är fler som gillar Formel 1 och vill diskutera sakligt, tyvärr är det väl så att många drar sig för att skriva inlägg eftersom de inte vill bli påhoppade för sina åsikter, som Depeche blir ibland angående Webber. Jag funderade länge, 4 år, innan jag blev medlem eftersom forumet spårade ur för några år sedan. Men så tänkte jag, skit i skräpdebatten och diskutera favoritsporten istället och försöka att hjälpa till att få en förändring till en mer nyanserad debatt.
Förresten tror jag att du och jag har träffats på något dataseminarium i början av det här millenniet, har en svag minnesbild att vi diskuterade just Formel 1. Jag kan ju ha fel... har träffat så otroligt många tekniker genom åren och minnet har antagligen blivit överbelastat av alla datasystem.
Precis, det där stämmer nog ganska bra det. Det känns som något MÅSTE hända med F1, annars kan vi intressera oss för något annat. Se bara hur folk väcktes ur dvalan när Schumacher var på väg tillbaka. Det säger en hel del om hur fattigt F1 är idag. Allt känns så opersonligt och oengagerat.
Gurney skrev:Förresten tror jag att du och jag har träffats på något dataseminarium i början av det här millenniet, har en svag minnesbild att vi diskuterade just Formel 1. Jag kan ju ha fel... har träffat så otroligt många tekniker genom åren och minnet har antagligen blivit överbelastat av alla datasystem.
Bra att du säger ifrån, Gurney! Själv blir man lite blind för tramset - vi kan ju konstatera att det trots allt ligger på en mer harmlös nivå än andra bråk som vi har haft och då reagerar man inte lika hårt. Du kan gärna skicka PM när du ser något som du anser bör modereras.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Det är blir också lite OT då angående minskat intresse av Formel 1 och låg nivå på trådarna, det började faktiskt ganska tidigt med påhopp och oseriösa diskussioner på det här forumet. Tror snarare att det är något som tyvärr är något som blivit tidstypiskt för samhället numera. Läs bloggar och andra diskussionsforum, det är mer skräp och intolerans för andras åsikter. Tyvärr känns det som en mer fascistiskt syn börjar synas runt om i världen när det gäller synen på andra människor. Varför inte starta en tråd på annat ställe om just detta ämne?
Nu ska jag ut och handla lite i Norrköping så hej på er alla på ett tag.
1. Startade sin F1-karriär 1993 med Scuderia Italia
2. Kört 48 tävlingar utan att ta ett enda poäng, som bäst sjua
3. Började 1997 hos Ferrari som testförare
4. Hade 1999 chansen att få köra en tävling för Ferrari istället för
Schumacher men stallet valde Salo istället.
5. Men nu 10 år senare får han chansen att få köra "på riktigt"
6. Han är Ferraris första italienske förare sedan 1994
7. Han är den äldste på griden i Valencia, 4 månader och 2 dagar äldre än
Barrichello. (Källa: Planet-F1.com)
Tycker att det är ganska förvånande att Ferrari valde honom om det inte just är för att testa bilen och nya komponenter i tävling pga teststoppet.
Senast redigerad av Gurney den mån aug 17, 2009 09:20, redigerad totalt 1 gång.
Själv tror jag att Ferrari försökte få sig en extra test dag med Skomakaren dom trodde att alla stallen skulle godkänna det .
Men nix dom fick en näsbränna tror inte skomakaren tänkte köra alls det var bara ett försök till att få till en testdag .
JTarnstrom skrev:Det här blir ju något OT men det är en intressant fråga ändå. Jag tror inte att den låga kvaliteten på forumet egentligen har så mycket att göra med besökarna i sig som att sporten inte längre förmår entusiasmera på samma sätt som förr. Det finns snart inget annat än trams att diskutera. Forumet blir en reflektion av verkligheten. Samma sak som sker på Forza går igen på andra forum, Autosport, F1BB, Pitpass etc. Alla hade betydligt mer trafik, fler initierade besökare och inlägg. Det är bara att konstatera att F1 inte förmår behålla publikens intresse i den grad att den ska delta i diskussionsforum och de som bevistar forumen är för det mesta kvarglömda effekter som är med av sociala skäl. Det är som med A-lagarna som samlas i parken varje dag. Samma historier ältas i det oändliga.
Så bra sagt . Ock ja , jag är en av a-lagarna . Sorry .
vet inte riktit vad jag ska säga om era ord men personligen kan jag väl säga att intresset försvann när ms försvann, någon puls i ett f1 lopp var mycket längesedan jag kände. Tyvärr beror det väl att jag är mer intresserad av MS i bilen än själva sporten...
Så här mycket som jag skrivit på forumet sedan ryktet om hans comeback har jag inte skrivit de senaste 2 åren.
Rexa skrev:Själv tror jag att Ferrari försökte få sig en extra test dag med Skomakaren dom trodde att alla stallen skulle godkänna det .
Men nix dom fick en näsbränna tror inte skomakaren tänkte köra alls det var bara ett försök till att få till en testdag .
Ja, det låter rimligt. Det var antagligen Kimi som begärde det, då han känner att han inte har klarat av att utveckla bilen. Tråkigt att Kimis idé inte fick det utfall som han trodde den skulle få!
Rexa skrev:Själv tror jag att Ferrari försökte få sig en extra test dag med Skomakaren dom trodde att alla stallen skulle godkänna det .
Men nix dom fick en näsbränna tror inte skomakaren tänkte köra alls det var bara ett försök till att få till en testdag .
Blir inte hela loppet till helgen en testdag för Ferrari? Badoer kommer säkert nöta många varv under träningarna.
JTarnstrom skrev:Det här blir ju något OT men det är en intressant fråga ändå. Jag tror inte att den låga kvaliteten på forumet egentligen har så mycket att göra med besökarna i sig som att sporten inte längre förmår entusiasmera på samma sätt som förr. Det finns snart inget annat än trams att diskutera. Forumet blir en reflektion av verkligheten. Samma sak som sker på Forza går igen på andra forum, Autosport, F1BB, Pitpass etc. Alla hade betydligt mer trafik, fler initierade besökare och inlägg. Det är bara att konstatera att F1 inte förmår behålla publikens intresse i den grad att den ska delta i diskussionsforum och de som bevistar forumen är för det mesta kvarglömda effekter som är med av sociala skäl. Det är som med A-lagarna som samlas i parken varje dag. Samma historier ältas i det oändliga.
Så bra sagt . Ock ja , jag är en av a-lagarna . Sorry .
Hellre A-laget än b-laget i alla fall. Bland det första vi lär oss är att man kan supa utan att ha kul...
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
I dag står det att Massa inte är tillbaka fören tidigast i oktober, detta skulle kunna göra att det fortfarande finns hopp för ms, då har han ju trots allt 3 månader på sig åtminstånde.
Fast det har trots allt gått 6 månader sen olyckan och det är fortfarande inte bra. Men kan man sätta in extra behandling till det som var tänkt så kanske.
PeppeF1 skrev:Fast det har trots allt gått 6 månader sen olyckan och det är fortfarande inte bra. Men kan man sätta in extra behandling till det som var tänkt så kanske.
Eller ja, han var ju ganska bra då och just då var det ju inte så märkvärdigt, men som det låter idag var han en hårsmån ifrån döden och fortfarande med risk för permanenta skador om han söndagsåker en timme eller två.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Får se om han kommer köra något i år eller om han är för feg och gammal.
Jari din signatur att kimi har 100% fler titlar än Massa. Om du jämför noll med någonting så blir ökningen oändlig. 100% av noll är noll. Det rätta är att han har oändligt fler titlar än massa, tecknet för det är en liggande åtta
Jacob skrev:Får se om han kommer köra något i år eller om han är för feg och gammal.
Jari din signatur att kimi har 100% fler titlar än Massa. Om du jämför noll med någonting så blir ökningen oändlig. 100% av noll är noll. Det rätta är att han har oändligt fler titlar än massa, tecknet för det är en liggande åtta
Är det så?
Finns det i så fall inte en hel tråd ägnat åt detta?
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Ja, ska vi vara helt ärliga så stämmer din matte inte alls. Det korrekta svaret på din fråga är nämligen att han har lite drygt 10% fler titlar av alla som delats ut bland förarna.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Ja, jävlar… du har verkligen ingen aning om hur procenträkning fungerar.
Jag är oändligt tacksam att det inte är du som sköter faktureringen och skattedeklarationerna åt min firma.
Då hade jag konkat för längesen.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Razor skrev:Ja, jävlar… du har verkligen ingen aning om hur procenträkning fungerar.
Jag är oändligt tacksam att det inte är du som sköter faktureringen och skattedeklarationerna åt min firma.
Då hade jag konkat för längesen.
Vad anser du vara skillnaden mellan 1 av 58 och 7 av 58?
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Razor skrev:Skillnaden är en flerfaldig mästare, jämfört med en enfaldig.
Fel igen.
Om du då inte menar en enfaldig flerfaldig mästare också...
Förstår att du fick problem med procenten där.
Kanske du borde lämna över böckerna till någon som kan?
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Nu är det slut på procenträkningen. Vill ni lära varandra matematik får ni ta det via PM. Jag ska rensa i tråden men fortsatta inlägg i samma stil renderar varning.
Moderatorn
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Ja, Badoer är väl inte den snabbaste föraren på gridden. Jag tror dock att om Massa är borta i fler tävlingar, så åker Badoer. Antagligen i favör för Schumacher, som måste träna upp hans nacke (om det nu inte är SÅ allvarligt att han inte ens kan träna upp hans nacke/rygg). Så istället tog dom in första bästa som har fitnessen i sig och är (relativt, om man jämför med andra förare som inte kör årets bil) van med årets bil.
Kan nästan lova att Badoer inte kör tills Massa är tillbaks, om han nu inte är tillbaks redan till Spa, vilket jag tvivlar på.
Rainio skrev:Ja, Badoer är väl inte den snabbaste föraren på gridden. Jag tror dock att om Massa är borta i fler tävlingar, så åker Badoer. Antagligen i favör för Schumacher, som måste träna upp hans nacke (om det nu inte är SÅ allvarligt att han inte ens kan träna upp hans nacke/rygg). Så istället tog dom in första bästa som har fitnessen i sig och är (relativt, om man jämför med andra förare som inte kör årets bil) van med årets bil.
Kan nästan lova att Badoer inte kör tills Massa är tillbaks, om han nu inte är tillbaks redan till Spa, vilket jag tvivlar på.
Badoer verkar ha fått andra indikationer.
"If I had only Valencia, only one chance, I would be very worried, and I would try to do everything, maybe with a lot of pressure and maybe with a lot of mistakes - but that's not the case because until Felipe comes back, the car is mine," he said. "So I have some time in which to improve, to develop the situation."
Känns bra med Monzabiljetter nu, att få se Badoer är rena rama vinstlotten jämfört med vad som var på gång, tur att man var lite kall för en gångs skull. Mansells 20-årsjubileum missar man ju inte heller
Cheever skrev:Känns bra med Monzabiljetter nu, att få se Badoer är rena rama vinstlotten jämfört med vad som var på gång, tur att man var lite kall för en gångs skull. Mansells 20-årsjubileum missar man ju inte heller
Cheever skrev:Känns bra med Monzabiljetter nu, att få se Badoer är rena rama vinstlotten jämfört med vad som var på gång, tur att man var lite kall för en gångs skull. Mansells 20-årsjubileum missar man ju inte heller
Ja, att få vara på plats när Kimi får sparken är närmast obetalbart.
Jag ska messa dig när det annonseras så får du tala om hur högt det jublas.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.