Vem ersätter Massa? Schumacher?

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Martin Sohlberg skrev:Schumacher saknar dessutom superlicens.
Schumacher skulle få en superlicens om han ansökte om en, han är fortfarande automatiskt kvalificerad för superlicensen.

Samma sak för Coulthard.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
Lenny

Inlägg av Lenny »

Schumi vore såklart en dröm.. men förblir nog just en dröm.

Får jag själv önska, hoppas jag Senna får den chans han inte fick hos Brawn.. om det nu är så illa att Felipe inte kör mer i år.
Saknar de gamla mästarna...
kanotisten

Inlägg av kanotisten »

Giorgio Pantano tycker jag känns som ett både bra, spännande och logiskt val!
Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

Kan inte Jacques Villeneuve hoppa upp och sätta sig bredvid Kimi då? :D
Ferrari.
Användarens profilbild
pitepudas

Inlägg av pitepudas »

Det logiska vore ju att ta in en förare som kört F1 med det nya reglementet.
Finns väl inte så många lediga förare med den erfarenheten.
Bourdais är ju en, Finns det nån fler??
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Med tanke på vilket skrot nuvarande Ferrarin är så kvittar det vem dom tar in. Själv hoppas jag på Taki Inoue.
Användarens profilbild
Dagon

Inlägg av Dagon »

Jag tycker de kan ge Kamikaze-Sato en chans :)
GMD

Inlägg av GMD »

Dagon skrev:Jag tycker de kan ge Kamikaze-Sato en chans :)
+1

Som man tydligen skriver nu för tiden.
Användarens profilbild
Jacob

Inlägg av Jacob »

DAMON HILL!!
Ring honom!
Lite äldre, lite långsammare :smash: :zz: :zz:
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Ni har nog rätt i att Ferrari gärna skulle se att schumi kom tillbaka men som ni även skriver så är han nog mätt och skulle han göra en comeback skulle de nog vara för att vinna vm och inte bara "hjälpa" ferrari till en 3e plats i konstruktörsvm..

Men vilken mediastom och vilket ökat intresse det skulle bli för f1 i så fall, jag är övetygad om att varenda researrangör skulle ha slutsålt direkt och det hade nog precis som JT skrev, inte varit fel för sporten.

Eftersom det låter som på läkarna att Massa inte kör mer i år är de väl rätt klart att Ferrari måste ta in en ersättare men i sanningens namn så finns de ju inte så många som är så bra :quest:
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Damon Hill? kommer han ner i bilen ännu? :wink:
Användarens profilbild
olag

Inlägg av olag »

Men varför ikke ta in en som hinner lära sig bilen nu?
Dom har redan flaggat för att dom ska satsa på 2010. Då kan dom ju passa på att testa resten av loppen med en ny förare.

För det kan hända vad som nästa år och vem ska då hoppa in?
FIA = Ferrari International Assistance
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Om karriären är över för Massa behöver Alonso en stallkamrat nästa år. Jag tvivlar på att det i så fall blir en stallkamrat med prickar i efternamnet, och jag tror inte att Ferrari vill ha en förare som inte har kört F1 den här säsongen. Det bästa vore ju att köpa över den föraren, från stallet han har kontrakt med 2010, men det kan de förstås inte att göra förrän de vet med säkerhet att Massa ute ur leken. Alternativet är att lägga beslag på Alonso redan nu, men jag kan tänka mig att det kostar en rejäl slant, om det ens är möjligt för honom att bryta sina sponsoravtal mitt i säsongen. Jag tror att det dröjer några veckor innan Ferrari presenterar Massas ersättare. Om Massa har förlorat synen på vänster öga så tippar jag att en av Ferraribilarna i Valencia kommer att rattas av... Nico Rosberg.
Fredrik i Trollhättan

Inlägg av Fredrik i Trollhättan »

JTarnstrom skrev:Men med tanke på hur glest det var på läktarna i Ungern måste sporten få en injektion.
Finns det officiella åskådarsiffror från Ungern eller tar vi era observationer på TV som sanningen? Sist jag kollade så var Ungern ett land i Östeuropa där mat på bordet är högsta prioritet. Ska vi se det som att F1 intresset i Ungern gått ner?
Oldtimer
Utvisad
Utvisad

Inlägg av Oldtimer »

Crazy F1 skrev:Damon Hill? kommer han ner i bilen ännu? :wink:
Frågan är om han kommer upp ock sedan ner i bilen :D
Gösta

Inlägg av Gösta »

Eau Rouge skrev:Kan inte Jacques Villeneuve hoppa upp och sätta sig bredvid Kimi då? :D
Får de verkligen plats bredvid varandra?? :D

Om så Vilnöff och kimi satt i samma bil med var sin upsättning reglage och ratt skulle deras samlade talang inte ens räcka till hälften av den talang Maestro har.

Sen tycker jag att Vilnöff och kimi förtjänar varandra.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Oldtimer
Utvisad
Utvisad

Inlägg av Oldtimer »

Gösta skrev:
Eau Rouge skrev:Kan inte Jacques Villeneuve hoppa upp och sätta sig bredvid Kimi då? :D
Får de verkligen plats bredvid varandra?? :D

Om så Vilnöff och kimi satt i samma bil med var sin upsättning reglage och ratt skulle deras samlade talang inte ens räcka till hälften av den talang Maestro har.

Sen tycker jag att Vilnöff och kimi förtjänar varandra.

Ha ha ha :up:
Användarens profilbild
Silverkatten

Inlägg av Silverkatten »

ANFRAN skrev:Om karriären är över för Massa behöver Alonso en stallkamrat nästa år. Jag tvivlar på att det i så fall blir en stallkamrat med prickar i efternamnet, och jag tror inte att Ferrari vill ha en förare som inte har kört F1 den här säsongen. Det bästa vore ju att köpa över den föraren, från stallet han har kontrakt med 2010, men det kan de förstås inte att göra förrän de vet med säkerhet att Massa ute ur leken. Alternativet är att lägga beslag på Alonso redan nu, men jag kan tänka mig att det kostar en rejäl slant, om det ens är möjligt för honom att bryta sina sponsoravtal mitt i säsongen. Jag tror att det dröjer några veckor innan Ferrari presenterar Massas ersättare. Om Massa har förlorat synen på vänster öga så tippar jag att en av Ferraribilarna i Valencia kommer att rattas av... Nico Rosberg.
Med en Massa som är ute hela denna säsong är ju Alonso naturligtvis första valet om han är påväg in i stallet 2010. Fast det kanske kostar mer än det smakar. Jag tror däremot inte att det är omöjligt på något sätt.

Det är ju inte troligt att Schummi skulle återvända för ett få tal lopp. Om han ska sätta sig i en F1a igen så är det ju för att vinna WM... igen.

Tippar på att det blir Badoer som sitter i Ferrarin i Spanien.
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Varför inte försöka köpa över Kubica? han visade ju föra året att han är en mycket duktig förare om han har rätt material, men även Rosberg är ju ingen dålig förare. Nu vet man ju inte vilka kontrakt dessa personer har, de kanske inte ens går att köpa ut dem.
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Glöm det här med att redan i år köpa över en annan förare som kör F1. Det händer inte!

Det blir antigen Marc Gene/Luca Badoer eller någon annan förare som inte har kontrakt i år. Schumi vore kul, men det är tveksamt. Personligen hoppas jag de ger chansen till någon ung talang, men det brukar Ferrari aldrig göra.
Bild
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Crazy F1 skrev:Varför inte försöka köpa över Kubica? han visade ju föra året att han är en mycket duktig förare om han har rätt material, men även Rosberg är ju ingen dålig förare. Nu vet man ju inte vilka kontrakt dessa personer har, de kanske inte ens går att köpa ut dem.
Kubica lär enligt uppgifter vara en rätt svår typ som inte är speciellt rolig att ha att göra med. Detta är naturligtvis rykten men så mycket annat finns inte att gå på för oss som står utanför, men Ferrari lär nog veta. Om de uppgifterna skulle stämma tror jag inte att Ferrari är speciellt intresserade av polacken.

Rosberg skulle kunna vara ett namn och Williams är beroende av pengar. Dessutom, om Ferrari är intresserade av Rosberg kan det underlätta för Williams att kanske få igenom sina krav i förhandlingarna om Concordeavtalet. Rosberg torde betinga rätt stora pengar med tanke på situationen Ferrari befinner sig i.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
Scorpio

Inlägg av Scorpio »

Personligen anser jag det trist om man plockar in "gamlingar" som Michael Schumacher istället för att ge nya unga talanger chansen.

Men, onekligen är det ju så att det kommersiella värdet av en comeback från M.S. är enormt. Varför jag tror att det kanske inte är helt långsökt..
Användarens profilbild
Silverkatten

Inlägg av Silverkatten »

Scorpio skrev:Personligen anser jag det trist om man plockar in "gamlingar" som Michael Schumacher istället för att ge nya unga talanger chansen.
..
Om de skulle plocka in Schumacher så skulle det ju vara allt annat än trist. Det tror jag även att du skulle tycka (innerst inne).
Men jag kan verkligen hålla med om att det är tråkigt när de plockar in Gené eller Badoer som både saknar storslagen historia och lysande framtid, typ.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Till vilken nytta skulle storslagen historia vara då om man är slut som artist och pensionerad sen flera år?
Om det finns unga hungriga och garanterat snabbare idag, talanger därute som vill komma in, ska man inte välja en sån i stället för en som tröttnat och slutat?
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
Nigel

Inlägg av Nigel »

Till min egen förvåning finner jag att jag håller med Jari! Det måste finnas plats för yngre förare!

För övrigt anser jag att Schumacher har mycket mer att förlora än att vinna på en comeback.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Nigel skrev: För övrigt anser jag att Schumacher har mycket mer att förlora än att vinna på en comeback.
Men det skulle vara en vitamininjektion för sporten. Snacka om att återstående lopp skulle säljas ut snabbt.

Det handlar ju heller inte om en comeback, det handlar om att ersätta Massa i något lopp, och det finns knappast en kille (som inte redan kört F1) som skulle göra ett bättre jobb. Han kan stallet, han kan banorna och han har rattat bil med hyfsat resultat.

Rent prestandamässigt är han det logiska valet.

Och eftersom Kimi ändå är på väg bort så gör det inget om MS drar ned byxorna på honom ordentligt samtidigt.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Dessutom F1-världens störste fegis.
Användarens profilbild
Nigel

Inlägg av Nigel »

EnzoF1 skrev:Men det skulle vara en vitamininjektion för sporten.
Samtidigt skulle det vara ett svaghetstecken.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Nigel skrev:
EnzoF1 skrev:Men det skulle vara en vitamininjektion för sporten.
Samtidigt skulle det vara ett svaghetstecken.
Som att kissa på sig, det är skönt och värmer en stund...

Men skämt åsido, du har ju rätt. Det är märkligt hur F1s popularitet dalat sedan Maestro la hjälmen på hyllan.

Men det är ju tydligt hur publiken värderade titeln 2007.

Men så är det ju med karismatiska och stora förare, de blir ihågkomna.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Användarens profilbild
Silverkatten

Inlägg av Silverkatten »

Inläggen här är bevis nog för att det inte skulle gå obemärk förbi om Schummi satte sig i bilen. Defenetivt inte trist alltså.
stoff

Inlägg av stoff »

Han kan stallet, han kan banorna och han har rattat bil med hyfsat resultat.
Njae, stallet har ju förändrats lite med framförallt så är det ju Valencia det handlar om och den kan han ju knappast...

Näe, DC ska det va! :up:
Användarens profilbild
Lenny

Inlägg av Lenny »

Silverkatten skrev:Inläggen här är bevis nog för att det inte skulle gå obemärk förbi om Schummi satte sig i bilen. Defenetivt inte trist alltså.
Det har du definitivt rätt i..

Skulle nog fundera på en "SPA-resa" om så blir fallet..
Saknar de gamla mästarna...
Martin Sohlberg

Inlägg av Martin Sohlberg »

Varför inte Häkkinen när vi ändå är ute och flummar?
F1-fan

Inlägg av F1-fan »

Kollar redan vad det finns för biljetter kvar på Spa!
Jag trycker på köp knappen direkt om MS säger att han kör!!! :up:
F1-fan

Inlägg av F1-fan »

Martin Sohlberg skrev:Varför inte Häkkinen när vi ändå är ute och flummar?
Haha..den var bra!!
Man minns vilket sorgligt inhopp Mika gjorde som testförare åt Mclaren...han var ju flera sekunder sämre än de övriga :o
Annat var det med Michael... han behövde bara 2 varv för att bli varm i kläderna och slutade med att toppa tidslistan den dagen :D
Användarens profilbild
Boxerman

Inlägg av Boxerman »

Hur troligt är det att Alx skulle kunna få en sitts där han har ju testat för
Renault.
F1-fan

Inlägg av F1-fan »

Boxerman skrev:Hur troligt är det att Alx skulle kunna få en sitts där han har ju testat för
Renault.
En på miljonen kanske :hmm:
Oldtimer
Utvisad
Utvisad

Inlägg av Oldtimer »

Boxerman skrev:Hur troligt är det att Alx skulle kunna få en sitts där han har ju testat för
Renault.

Inte troligt alls.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Massa är hemma inom tio dagar och det verkar inte vara några som helst problem med hans öga, så det kan räcka med flamset.
Schumacher? Köpa ALonso? Jag tror aldrig Alonso kör för Ferrari överhuvudtaget.
Gösta

Inlägg av Gösta »

Jari skrev:Massa är hemma inom tio dagar och det verkar inte vara några som helst problem med hans öga, så det kan räcka med flamset.
Schumacher? Köpa ALonso? Jag tror aldrig Alonso kör för Ferrari överhuvudtaget.
Var nu inte så bitter och inåtvänd. :D

Du vet mycket väl att om den 7 (sju, VII) faldige världsmästaren och levande legenden, den störste av de stora, alla mästares fader, den smorde, mm, skulle sätta sig i en Ferrari för att köra ännu ett F1 lopp. Det skulle öka publikintresset till astronomiska nivåer och ge F1 den livsnerv som är så välbehövlig. Inte för att han har något att bevisa (han har bevisat det som fanns att bevisa genom att slå Senna, Hill, Ville, Mika, Kimi, Alonso mfl) utan för att ge oss F1 älskare en reinkarnation som vi längtar så mycket efter. Kan redan se affischerna till Italiens GP "Messias is back" :up:

Jo, Alonso kör för SF nästa år. :up:
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Ferraris stora misstag var att kontraktera Kimi. Ett stall som Ferrari behöver en toppförare, som samtidigt är karismatisk. Uppenbarligen har Kimi visat sig vara en besvikelse på alla plan. Inte ens den uppkörda titeln har ju hjälpt. Visst, Alonso kommer nog att höja fanan en bit, men till Maestros höjder kommer han aldrig.

När De Montezemolo av outgrundliga anledningar drev igenom Kimi som kandidat drev han bort Todt och Brawn. Därav Ferraris svacka för tillfället.

Precis som Gösta så hoppas jag på ett kort gästspel av Maestro nu, då kunde man i alla fall för ett kort ögonblick få uppleva F1 som det ska vara. Att samtidigt få se de verkliga klassskillnaden, hur en verkligt ess sätter sig i bilen och får dassägarsonen att se ut som en bilskoleelev, kommer att vara värt hur mkt som helst.

Monza med Maestro i Pole Position, det kan bli det skönaste man kan göra med kläderna på.

Pirken

Inlägg av Pirken »

EnzoF1 skrev:Ferraris stora misstag var att kontraktera Kimi. Ett stall som Ferrari behöver en toppförare, som samtidigt är karismatisk. Uppenbarligen har Kimi visat sig vara en besvikelse på alla plan. Inte ens den uppkörda titeln har ju hjälpt. Visst, Alonso kommer nog att höja fanan en bit, men till Maestros höjder kommer han aldrig.

När De Montezemolo av outgrundliga anledningar drev igenom Kimi som kandidat drev han bort Todt och Brawn. Därav Ferraris svacka för tillfället.

Precis som Gösta så hoppas jag på ett kort gästspel av Maestro nu, då kunde man i alla fall för ett kort ögonblick få uppleva F1 som det ska vara. Att samtidigt få se de verkliga klassskillnaden, hur en verkligt ess sätter sig i bilen och får dassägarsonen att se ut som en bilskoleelev, kommer att vara värt hur mkt som helst.

Monza med Maestro i Pole Position, det kan bli det skönaste man kan göra med kläderna på.
Som vanligt Enzo så blir det tvärtemot vad du tror,har du någonsin föruttspått nåt rätt????

Kimi 1 Massa 0 :D :D
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Pirken skrev:
EnzoF1 skrev:Ferraris stora misstag var att kontraktera Kimi. Ett stall som Ferrari behöver en toppförare, som samtidigt är karismatisk. Uppenbarligen har Kimi visat sig vara en besvikelse på alla plan. Inte ens den uppkörda titeln har ju hjälpt. Visst, Alonso kommer nog att höja fanan en bit, men till Maestros höjder kommer han aldrig.

Som vanligt Enzo så blir det tvärtemot vad du tror,har du någonsin föruttspått nåt rätt????

Kimi 1 Massa 0 :D :D
Förutspår det mesta rätt. Som att Massa är Ferraris bäste förare från 2007 t.ex.

Nu förutspår jag däremot inte att MS kommer att köra Ferrari, men det vore kul.

Vad sägs om att komma med egna åsikter nån gång, istället för att bara klaga på andra, men det kanske du inte törs? Måste vara tufft att hålla på finska förare idag antar jag.

Att Maestro däremot skulle förnedra Kimi är ingen förutsägelse, det har vi redan sett bevis på.

Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Nu blir det Kubica. Men å andra sidan känns det rätt ointressant i sammanhanget, nu när F1 håller på att kollapsa totalt.

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

JTarnstrom skrev:Nu blir det Kubica. Men å andra sidan känns det rätt ointressant i sammanhanget, nu när F1 håller på att kollapsa totalt.
Är det därför Gene övar depåstopp och starter på Vairano i en Ferrari sen ett par dagar tillbaka?
Schumi, ni måtte skämta?
De sista åren han körde hade redan publikintresset börjat dyka, ty inte sen Häkkinen har han haft kvalificerat motstånd och förlorade redan all motivation och gav Alfonf med olagliga massadämpare chansen att ro hem ett par gratistitlar. Hade det inte varit för att Brawn, Todt och Schumacher tillsammans stod för hela eran och förlusten av en i dream-teamet ledigt kunde sänka de andra också till mer "vanlig-dödlig"-nivå, precis som Adrian Newey sjönk ett par gånger, dels efter Williams, sen även ett par gånger under McLaren för att återigen visa att han är ett aerodynamiskt geni, så hade Schumis nedgång de facto även synts i ögonen på de mest tunnelseende fansen.
Se gärna resultatlistorna och notera att hans namn återfanns längre och längre ner. Allt oftare bland de som inte lyckades ta sig i mål.
Så fort Ferrari fick en motiverad förare i stallet lyckades de ta vm. Begriper man inte detta utan tjatar om än Alfonf och än det gamla liket skunki så är det lätt att tappa motivationen.
Nu råkar Kimi vara av den sorten att har han åtagit sig något så gör han det klart på godkänd nivå och lyfter sin lön och håller käften hellre än börjar gnälla på "dumma makaronborrare, som inte begriper sig på talang".
Beträffande Kimis skicklighet att köra bil tvivlar ingen på, men kan man inte sänka honom på ren kritik av talang så får man väl kalla honom för korkad alkis med talfel och hoppas att psykfallet Alfonf kommer och gör bort sig i stallet i stället, för att sedan sluta igen när han inte lyckas ta försteförarstatus från nästa års stjärnskott Quick-shit, (jag-är snabbare-än-kimi-nick".
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Renault.
Det som talar mest för Alx är nog att både han och du är från Sverige.
Användarens profilbild
olag

Inlägg av olag »

Frågan är nu när "Renå" kallar på pressträff.
Dom har ju sagt att de ska sluta en tid nu och om BMW nu lämnar skeppet så glider dom säkert med..
Ingen bra bil och ev Alonso försvinner...
FIA = Ferrari International Assistance
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Äntligen lite positiva nyheter - Ferrari planerar att ersätta Massa med Schumacher i nästa race. Detta enligt Autosport.

Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Ja jävlar, där rök den F1-resan. Att storfuskarn skulle sätta sig i den bilen trodde inte ens jag.
I was misled and that is the way it went
Martin Sohlberg

Inlägg av Martin Sohlberg »

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/m ... 5580851.ab

Även på felfria aftonbladets sportsida nu..
kanotisten

Inlägg av kanotisten »

Ralf Schumacher, eller? Nä, skojade bara! Om det är lyckat vet jag inte, men det ska bli jäkligt intressant att se om de gamla takterna sitter i!