Schumacher skulle få en superlicens om han ansökte om en, han är fortfarande automatiskt kvalificerad för superlicensen.Martin Sohlberg skrev:Schumacher saknar dessutom superlicens.
Samma sak för Coulthard.
Schumacher skulle få en superlicens om han ansökte om en, han är fortfarande automatiskt kvalificerad för superlicensen.Martin Sohlberg skrev:Schumacher saknar dessutom superlicens.
Finns det officiella åskådarsiffror från Ungern eller tar vi era observationer på TV som sanningen? Sist jag kollade så var Ungern ett land i Östeuropa där mat på bordet är högsta prioritet. Ska vi se det som att F1 intresset i Ungern gått ner?JTarnstrom skrev:Men med tanke på hur glest det var på läktarna i Ungern måste sporten få en injektion.
Får de verkligen plats bredvid varandra??Eau Rouge skrev:Kan inte Jacques Villeneuve hoppa upp och sätta sig bredvid Kimi då?
Gösta skrev:Får de verkligen plats bredvid varandra??Eau Rouge skrev:Kan inte Jacques Villeneuve hoppa upp och sätta sig bredvid Kimi då?
Om så Vilnöff och kimi satt i samma bil med var sin upsättning reglage och ratt skulle deras samlade talang inte ens räcka till hälften av den talang Maestro har.
Sen tycker jag att Vilnöff och kimi förtjänar varandra.
Med en Massa som är ute hela denna säsong är ju Alonso naturligtvis första valet om han är påväg in i stallet 2010. Fast det kanske kostar mer än det smakar. Jag tror däremot inte att det är omöjligt på något sätt.ANFRAN skrev:Om karriären är över för Massa behöver Alonso en stallkamrat nästa år. Jag tvivlar på att det i så fall blir en stallkamrat med prickar i efternamnet, och jag tror inte att Ferrari vill ha en förare som inte har kört F1 den här säsongen. Det bästa vore ju att köpa över den föraren, från stallet han har kontrakt med 2010, men det kan de förstås inte att göra förrän de vet med säkerhet att Massa ute ur leken. Alternativet är att lägga beslag på Alonso redan nu, men jag kan tänka mig att det kostar en rejäl slant, om det ens är möjligt för honom att bryta sina sponsoravtal mitt i säsongen. Jag tror att det dröjer några veckor innan Ferrari presenterar Massas ersättare. Om Massa har förlorat synen på vänster öga så tippar jag att en av Ferraribilarna i Valencia kommer att rattas av... Nico Rosberg.
Kubica lär enligt uppgifter vara en rätt svår typ som inte är speciellt rolig att ha att göra med. Detta är naturligtvis rykten men så mycket annat finns inte att gå på för oss som står utanför, men Ferrari lär nog veta. Om de uppgifterna skulle stämma tror jag inte att Ferrari är speciellt intresserade av polacken.Crazy F1 skrev:Varför inte försöka köpa över Kubica? han visade ju föra året att han är en mycket duktig förare om han har rätt material, men även Rosberg är ju ingen dålig förare. Nu vet man ju inte vilka kontrakt dessa personer har, de kanske inte ens går att köpa ut dem.
Om de skulle plocka in Schumacher så skulle det ju vara allt annat än trist. Det tror jag även att du skulle tycka (innerst inne).Scorpio skrev:Personligen anser jag det trist om man plockar in "gamlingar" som Michael Schumacher istället för att ge nya unga talanger chansen.
..
Men det skulle vara en vitamininjektion för sporten. Snacka om att återstående lopp skulle säljas ut snabbt.Nigel skrev: För övrigt anser jag att Schumacher har mycket mer att förlora än att vinna på en comeback.
Som att kissa på sig, det är skönt och värmer en stund...Nigel skrev:Samtidigt skulle det vara ett svaghetstecken.EnzoF1 skrev:Men det skulle vara en vitamininjektion för sporten.
Haha..den var bra!!Martin Sohlberg skrev:Varför inte Häkkinen när vi ändå är ute och flummar?
Var nu inte så bitter och inåtvänd.Jari skrev:Massa är hemma inom tio dagar och det verkar inte vara några som helst problem med hans öga, så det kan räcka med flamset.
Schumacher? Köpa ALonso? Jag tror aldrig Alonso kör för Ferrari överhuvudtaget.
Som vanligt Enzo så blir det tvärtemot vad du tror,har du någonsin föruttspått nåt rätt????EnzoF1 skrev:Ferraris stora misstag var att kontraktera Kimi. Ett stall som Ferrari behöver en toppförare, som samtidigt är karismatisk. Uppenbarligen har Kimi visat sig vara en besvikelse på alla plan. Inte ens den uppkörda titeln har ju hjälpt. Visst, Alonso kommer nog att höja fanan en bit, men till Maestros höjder kommer han aldrig.
När De Montezemolo av outgrundliga anledningar drev igenom Kimi som kandidat drev han bort Todt och Brawn. Därav Ferraris svacka för tillfället.
Precis som Gösta så hoppas jag på ett kort gästspel av Maestro nu, då kunde man i alla fall för ett kort ögonblick få uppleva F1 som det ska vara. Att samtidigt få se de verkliga klassskillnaden, hur en verkligt ess sätter sig i bilen och får dassägarsonen att se ut som en bilskoleelev, kommer att vara värt hur mkt som helst.
Monza med Maestro i Pole Position, det kan bli det skönaste man kan göra med kläderna på.
Förutspår det mesta rätt. Som att Massa är Ferraris bäste förare från 2007 t.ex.Pirken skrev:Som vanligt Enzo så blir det tvärtemot vad du tror,har du någonsin föruttspått nåt rätt????EnzoF1 skrev:Ferraris stora misstag var att kontraktera Kimi. Ett stall som Ferrari behöver en toppförare, som samtidigt är karismatisk. Uppenbarligen har Kimi visat sig vara en besvikelse på alla plan. Inte ens den uppkörda titeln har ju hjälpt. Visst, Alonso kommer nog att höja fanan en bit, men till Maestros höjder kommer han aldrig.
När De Montezemolo av outgrundliga anledningar drev igenom Kimi som kandidat drev han bort Todt och Brawn. Därav Ferraris svacka för tillfället.
Precis som Gösta så hoppas jag på ett kort gästspel av Maestro nu, då kunde man i alla fall för ett kort ögonblick få uppleva F1 som det ska vara. Att samtidigt få se de verkliga klassskillnaden, hur en verkligt ess sätter sig i bilen och får dassägarsonen att se ut som en bilskoleelev, kommer att vara värt hur mkt som helst.
Monza med Maestro i Pole Position, det kan bli det skönaste man kan göra med kläderna på.
Kimi 1 Massa 0
Är det därför Gene övar depåstopp och starter på Vairano i en Ferrari sen ett par dagar tillbaka?JTarnstrom skrev:Nu blir det Kubica. Men å andra sidan känns det rätt ointressant i sammanhanget, nu när F1 håller på att kollapsa totalt.