Resa till Budapest

Kungaklassen av motorsport...
Fp730a

Resa till Budapest

Inlägg av Fp730a »

Råkade boka in min semester samtidigt som Ungerns GP. Ibland har man flyt :lol: ..

Nu har jag också lyckats övertala kvinnan att vi ska dit och kolla under söndagen. Men det verkar rätt dyrt. Är det någon som varit på Hungaroring (Stavas det så?) innan?..

Vad ska man tänka på? Vilka platser är bra och prisvärda?

Jag hade tänkt mig kanske Grandstand Silver 3... Är det sittplatser då? Eller är det ståplats? (Vill inte ha ståplats...)

~4200 kronor för två biljetter dit.. Anses det rimligt,.. KAn man boka billigare än på www.f1.com?

Excited! :P
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Det där är en bra läktare, hyggligt pris och sittplats, javisst. Ha så trevligt men kolla så taxin ger dig ett bra pris ut till banan innan. Magyar Nagydij, heter det nog lokalt.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

Jag var där under tävlingen -06, och vi satt på Super Gold mitt emot depån vilket var tacksamt eftersom det regnade under den tävlingen. Men annars skulle jag säga att platserna länge bak på startrakan (typ Silver 3 & 4) är att föredra om man vill se mycket av banan, vilket jag antar att man vill. Farsan var där -02 och satt just på Silver 3 och sa att man såg skitbra. Man ser tydligen mycket av bakrakan och inbromsningen i kurva 12. Sedan ser man givetvis in- och utgången på kurva 14 samt delar av start/mål-rakan. Jag skulle satsa på den alternativt Gold 4, där man borde se mycket av inbromsningen i kurva 1. Har dock inga egna erfarenheter av det stället.

Alla Gold och Silver-biljetter/platser är såvitt jag vet sittplatser. Så svaret på din fråga är ja, Silver 3 är sittplats.
Ferrari.
Användarens profilbild
kurvan

http://www.idetravel.se/

Inlägg av kurvan »

Kolla med Imre, han fixar säkert fram biljetter till ett bra pris!
Är pålitlig o seriös!
http://www.idetravel.se/

Mvh Kurvan
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Ta dig ut på banan på lördagen och köp där. Finns inga billigare någon annanstans.
Fp730a

Inlägg av Fp730a »

Ja, att betal 3 700 per person har jag inte råd med....

Vad kostar det att köpa biljetter direkt på banan (C:a?)

John
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Det kan skilja en hel del, men kolla att dessa gäller för rätt dag/dagar och att du vet vart läktaren finns. HUngaroring erbjuder hygglig sikt oavsett för banan ligger liksom inbäddad i något som kan ses som en stor grusgrop. (nåja)
Men en biljett silver 3,4 eller 5 för söndagen kanske kostar runt 8-1500 spänn.
Jo, det är värt det om man inte varit där innan. I Ungern rekommenderar jag ett antal timmar på gatan upp emot huvudentrén/Campingen.
Det är en bra bit från Silveringångarna, men allt möjligt man kan tänkas vilja köpa som minne finns här. Man har dessutom mer att titta på, barer och mat osv vidare på ett och samma ställe än jag sett på någon annan bana på så litet område.
Bakom en dunge finns även en rad träbås, i ett tält fanns disko med shower mellan varven osv...
Fp730a

Inlägg av Fp730a »

Tack för tipsen, skall lrua med tösen min och en helg vi förhoppningsvis ej glömmer.
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Jari:
När var du senast på Ungerns GP?
Senast redigerad av AndersF1 den tor jul 23, 2009 02:32, redigerad totalt 1 gång.
Användarens profilbild
MGRacing

Inlägg av MGRacing »

Fp730a skrev:Tack för tipsen, skall lrua med tösen min och en helg vi förhoppningsvis ej glömmer.
Hoppas du redan är på plats.. för i morgon förmiddag drar ju allt igång... :wink:
ESRL Driver of the year 2002
IWSC Champion 2002
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
Petrol

Inlägg av Petrol »

MGRacing skrev:
Fp730a skrev:Tack för tipsen, skall lrua med tösen min och en helg vi förhoppningsvis ej glömmer.
Hoppas du redan är på plats.. för i morgon förmiddag drar ju allt igång... :wink:
NÄ - Men vill man vara ute i god tid så.. :D
BMW is no longer the shit - Renault is the new shit.. ;o)