FOTA LÄMNAR F1 !

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
olag

Inlägg av olag »

JTarnstrom skrev:
olag skrev:
JTarnstrom skrev: Jag ser dem inte som nödvändiga. Det är klart att de kan vara med men det ska inte vara som det har varit, att de slår undan benen på mindre stall som Williams, Jordan etc.
Redbull och Jr stallet klara sig ganska bra... Brawn klarar sig ganska hyfsat och vem vet hur det går för dom nästa år..
Dessa tre stall är helt i händerna på biltillverkarna för sin överlevnad på banan. Ja, fram till idag, förstås. Nu finns det ytterligare en motortillverkare i F1, en oberoende sådan. Det är toppen!
Men att få F1 annorlunda jämfört med hur värden ser ut e inte så lätt.
I dag finns det nästan bara köpcentrum med samma butikskedjor i alla köpcentrum som blommar upp. Snart finns inte Jönssons sport affär och Karlssons klädbutik mer..

Samma sak är det med F1. Dom små får vika sig för dom stora..

Mina gissningar är att den oberoende kommer inte leverera på många år..
FIA = Ferrari International Assistance
Användarens profilbild
olag

Inlägg av olag »

JTarnstrom skrev:
Jari skrev:Vad ska vi ha 18 "also-rans" till då?
Med den logiken räcker det ju med två bilar för att du ska få underhållning.

26 bilar kommer att vara enormt betydelsefullt även i andra perspektiv. Omsättningen på förare kommer att kunna öka. Plötsligt finns det möjlighet att ta sig in i F1 igen, utan astronomiska summor som backning. Visst, det kommer att vara fortsatt svårt, men det ska det vara.
Kommer dom att klara att hoppa in redan nästan år?
Dom skrev på när det fanns ett budget tak... Nu är det borta.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

olag skrev:
JTarnstrom skrev:
Jari skrev:Vad ska vi ha 18 "also-rans" till då?
Med den logiken räcker det ju med två bilar för att du ska få underhållning.

26 bilar kommer att vara enormt betydelsefullt även i andra perspektiv. Omsättningen på förare kommer att kunna öka. Plötsligt finns det möjlighet att ta sig in i F1 igen, utan astronomiska summor som backning. Visst, det kommer att vara fortsatt svårt, men det ska det vara.
De har ju ett avtal där de stora stallen ska hjälpa de små. Det fina i kråksången, och som Mosley-belackarna verkar ha missat, är att Mosley kommer att ta befälet om inte avtalet hålls. I det läget sitter stallen i en betydligt sämre sits eftersom de har avtalat om medverkan i tre år framöver.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Pastis skrev:Nu är det bara gubbstrutten Bernie kvar!
Men vad kommer sedan då? Det vet väl ingen? Har det ingen betydelse?
Oldtimer
Utvisad
Utvisad

Inlägg av Oldtimer »

ANFRAN skrev:
Nej .
Användarens profilbild
olag

Inlägg av olag »

JTarnstrom skrev:
olag skrev:
JTarnstrom skrev: Med den logiken räcker det ju med två bilar för att du ska få underhållning.

De har ju ett avtal där de stora stallen ska hjälpa de små. Det fina i kråksången, och som Mosley-belackarna verkar ha missat, är att Mosley kommer att ta befälet om inte avtalet hålls. I det läget sitter stallen i en betydligt sämre sits eftersom de har avtalat om medverkan i tre år framöver.
Men hur mycket hjälp kommer dom att få?
Allt handlar om pengar..
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

olag skrev:
JTarnstrom skrev:
olag skrev: Kommer dom att klara att hoppa in redan nästan år?
Men hur mycket hjälp kommer dom att få?
Allt handlar om pengar..
Eftersom detaljerna inte är klara så vet vi inte. Det har överenskommits om nya möten för detta syfte.

Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Mosley läser visst inläggen på det här forumet:

"When the dispute began to get increasingly bitter, I used the possibility of re-election as a bargaining chip to bring the teams into line."

Oldtimer
Utvisad
Utvisad

Inlägg av Oldtimer »

JTarnstrom skrev:Mosley läser visst inläggen på det här forumet:

"When the dispute began to get increasingly bitter, I used the possibility of re-election as a bargaining chip to bring the teams into line."
:D
Geer

Inlägg av Geer »

Vilken vinnare Mosley är på uppgörelsen. :D

Han lyckade få Team att fortsätta köra F1, som dom gjort i 60 år.
Han kan inte fortsätta efter valet , även om han ångrar sig och vill ställa upp.
Teamen har fått större inflytande (makt) över regelskrivningen.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Ja, och ett av villkoren för avtalet var att Mosley packar sina pinaler och drar.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
Petrol

Inlägg av Petrol »

jaha - ett steg i rätt riktning - tror jag.

Makabert att FIA kan med att rota runt bland reglerna och ändra så att deltagarna inte vill vara med och sedan tvinga de med hot och dyl.

Som jag ser det så är nog en Piratserie fortfarande enda alternativet i det långa loppet. En serie där alla som är inblandade trivs och inte deltar under hot..

2012 går kontrakten ut både hos Bernie och FIA om jag förstår det här rätt, vilket i så fall är prefekt. Detta ger alla inblandade team tid att se om F1 funkar och samtidigt fila på ett alternativ om så inte är fallet.

Kanske finns en framtid för High end Racing när allt kommer omkring.
BMW is no longer the shit - Renault is the new shit.. ;o)
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

ANFRAN skrev:
Nej, allt är bättre än en senil gubbe som dessutom är maktlysten och girig. Både Max och Bernie har gjort bra saker, men det var länge sedan.
Bild
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Pastis skrev: Nej, allt är bättre än en senil gubbe som dessutom är maktlysten och girig.
Som t ex en maktlysten och girig gubbe som inte är senil? På något sätt tycker jag nog att det faktiskt känns som ett värre alternativ än Max.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Geer skrev:

Han kan inte fortsätta efter valet , även om han ångrar sig och vill ställa upp.
Det är ett stall sm har kört i 60 år. De övriga har varit med betydligt kortare tid.

Teamen har fått vad de har haft allt sedan Concorde-avtalen började användas, alltså ingenting nytt där. Istället för tio stall, möjligen färre, kommer de nu att stå 13 stall på gridden. Mosley kan kliva in och ta makten fram till oktober om överenskommelsen inte hålls - och håller inte FOTA sin del av överenskommelsen lär inte Mosley göra det heller, då ställer han upp igen.

Jag tror att många hänger upp sig alldeles för mycket på att Mosley skulle ha haft något att förlora. En man som har blivit uthängd med brallorna nedragna, bokstavligen, har ingenting mer att bekymra sig om. Vad hade han att förlora i den här fajten? Sitt anseende?

Jämför med vad han var ute efter när krisen startade. Han ville ha garantier från deltagarna om att de skulle vara med x antal år. Han fick inga. Vad har han nu? Ett underskrivet Concorde-avtal som binder deltagarna till 2012. Han ville ha kraftigt sänkta kostnader. Vad fick han? Kraftigt sänkta kostnader och hade det inte varit för att han drev på saken tror jag inte att de hade kommit ned till de nivåer de är idag. Sedan ville Mosley ha in nya stall för att säkra återväxten. Vad fick han? Tre nya stall. Att få in nya stall är ingenting som FOTA öht har bekymrat sig om.

Sammantaget tror jag att Mosley är rätt nöjd med utgången. Nu återstår att se vem som kommer att bli ny president. Jag har svårt att tro att inte Mosley-falangen får igenom sin kandidat, vem det nu än blir. Och Mosley sitter kvar i senaten, den instans som från FIA kommer att betämma över F1.

Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Razor skrev:
Pastis skrev: Nej, allt är bättre än en senil gubbe som dessutom är maktlysten och girig.
Som t ex en maktlysten och girig gubbe som inte är senil? På något sätt tycker jag nog att det faktiskt känns som ett värre alternativ än Max.
Senilitet är helt oförutsägbart, medan girighet och maktspråk är lättare att förstå sig på. Angående senil, så var det Bernie jag pratar om, Max är inte senil.
Bild
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Ah, då är jag med.
Ja man kan väl anta att även girigheten passar bättre in på Bernie än Max.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Razor skrev:
platt skrev:Om nu lyckan vänder och Mosley avgår finns det någon aspirant för hans plats i FIA?
Ordföranden för rejsdomarna, Alan Donnelly, är ett namn som har nämnts men eftersom han anses vara Mosleys högra hand lär han inte bli så värst populär hos stallen.
Några fler namn som finns på listan:
  • Michel Boeri - ordförande i FIA-Senaten och i Monacos Automobilklubb. Mosley säger att han inte kan tänka sig att Boeri är intresserad och att han är för gammal.
  • Hermann Tomczyk - ordförande i tyska bilstportförbundet, FIA:s vice ordförande och far till DTM-föraren Martin Tomczyk. Har dock själv sagt att han inte är intresserad.
  • Jean Todt. Mosley har sagt att han kan tänka sig Todt som sin efterträdare men det lär knappast bli populärt hos stallen.
    Whether the person who succeeds me will be more to their liking remains to be seen, he warned ominously.
    I would not like to exclude [Todt's candidature]. If there is more than one candidate, then I will give a recommendation.

Äntligen!
Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

Jag tycker att det är bra förslag med motorerna för wtcc och wrc så att det blir fler biltillverkare in.
Standarden på racingen i wtcc och btcc med lite knuff och bök är klart underhållande. Det är inget kul när alla kör på rad från första kurvan.
Bilar med kaross skall klara lite kontakt, det är den stora skillnaden mellan touringcarracing och openwheelracing.
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Nu börjar det dyka upp uppgifter i brittisk media om att Mosley avgår med omedelbar effekt och efterträds temporärt av Michel Boeri, som ska sköta ruljansen tills dess att en ny ordförande väljs i oktober.

Äntligen!
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Razor skrev:Nu börjar det dyka upp uppgifter i brittisk media om att Mosley avgår med omedelbar effekt och efterträds temporärt av Michel Boeri, som ska sköta ruljansen tills dess att en ny ordförande väljs i oktober.
Nja, det har varit klart i och med överenskommelsen. Mosley avgår inte som president men Boeri tar över alla kontakter med F1 fram till oktober. Mosley tar ett steg tillbaka. Det förklarar Mosleys uttalande om att han tar över rodret igen om överenskommelsen med FOTA inte efterlevs.

Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

Mosley är 69 år och har förutom bråket i F1 nyligen haft en personlig tragedi samt förra året varit involverad i en milt sagt pinsam skandal.
Jag förstår inte hur han har orkat hålla på så länge.
Det säkerhetsarbete som han fört in i sporten skall han ha cred för, men nya krafter bör komma in.
I.Kilmister
Gösta

Inlägg av Gösta »

Christoffer skrev: Jag förstår inte hur han har orkat hålla på så länge.
Det gör jag! :D
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

Gösta skrev:
Ni är väl av samma skrot och korn. :wink:
I.Kilmister
Gösta

Inlägg av Gösta »

Christoffer skrev:
Gösta skrev:
Ni är väl av samma skrot och korn. :wink:
Inte alls. Han är amatör i en jämförelse. :D
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Han har mer scrotum.

Äntligen!
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Neeeejjjj!
Nu snodde någon mitt namn till posten som ny mosig.
YTack Razor, för att du drog in Todt.
Nu måste jag gardera med O Sohlberg också, bara för det.
Vem får rätt, vem prickar den nye presidenten först?
Geer

Inlägg av Geer »

JTarnstrom skrev:
Geer skrev:

Det är ett stall sm har kört i 60 år. De övriga har varit med betydligt kortare tid.

Teamen har fått vad de har haft allt sedan Concorde-avtalen började användas, alltså ingenting nytt där. Istället för tio stall, möjligen färre, kommer de nu att stå 13 stall på gridden. Mosley kan kliva in och ta makten fram till oktober om överenskommelsen inte hålls - och håller inte FOTA sin del av överenskommelsen lär inte Mosley göra det heller, då ställer han upp igen.

Jag tror att många hänger upp sig alldeles för mycket på att Mosley skulle ha haft något att förlora. En man som har blivit uthängd med brallorna nedragna, bokstavligen, har ingenting mer att bekymra sig om. Vad hade han att förlora i den här fajten? Sitt anseende?

Jämför med vad han var ute efter när krisen startade. Han ville ha garantier från deltagarna om att de skulle vara med x antal år. Han fick inga. Vad har han nu? Ett underskrivet Concorde-avtal som binder deltagarna till 2012. Han ville ha kraftigt sänkta kostnader. Vad fick han? Kraftigt sänkta kostnader och hade det inte varit för att han drev på saken tror jag inte att de hade kommit ned till de nivåer de är idag. Sedan ville Mosley ha in nya stall för att säkra återväxten. Vad fick han? Tre nya stall. Att få in nya stall är ingenting som FOTA öht har bekymrat sig om.

Sammantaget tror jag att Mosley är rätt nöjd med utgången. Nu återstår att se vem som kommer att bli ny president. Jag har svårt att tro att inte Mosley-falangen får igenom sin kandidat, vem det nu än blir. Och Mosley sitter kvar i senaten, den instans som från FIA kommer att betämma över F1.
Ingen har påstått att dagens alla stall varit med 60 år.

Teamen har fått ett klart större inflytande över regelskrivningen nu än dom hade när FIA drev igenom sina nu skrotade 2010 regler.

Teamen fick sänkta kostnader, som dom velat ha, på det sätt dom vill genomföra det.

Mosley lyckades inte få underskrift till 2012 på det sätt han ville genomföra det. Att teamen fortsätter till 2012 kan väl inte ses som en bedrift av FIA:s president utan snarare en av arbetsuppgifterna som han höll på att sumpa.

Att nya team kommer med är superbra och om det är Mosleys förtjänst skall han ha all kredit av det. Fast det är bara en spekulation att det är hans förtjänst.

Visst sitter Mosley kvar i senaten men hans röst är mindre värd nu och hans akturitet är vingklippt.

Jag tro att Mosley är förbannad för att han inte fått igenom sina krav och varit tvungen att offentligt LOVA att inte ställa upp mer. Inte det minsta nöjd.
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Det där skitsnacket om att han inte skall ställa upp för omval har Max kört med vid i stort sett varje omvalstillfälle jag kan komma ihåg, för att sedan ändra sig och ställa upp när ett antal potentater bett honom.
Han har storförlorat, inkl. tvingats avgå och det mesta av hans hårda förslag är borta.
Du känns som tillhörande en tämligen lite skara som inte inser vilken totalloser Max är i denna strid.
Användarens profilbild
Pepparkvarnen

Inlägg av Pepparkvarnen »

Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Angående Bernie så kan det kanske vara skönt att slippa honom, men jag är lite orolig att han fortfarande har en stor del i F1:s framgångar, för att vara säker på att F1 överlever på den här nivån särskilt många år utan honom.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Pepparkvarnen skrev:Max hotar att stanna kvar.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/76529
Överenskommelsen är bruten, Max kliver in igen. Jag sade ju det.

Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

AndersF1 skrev: Du känns som tillhörande en tämligen lite skara som inte inser vilken totalloser Max är i denna strid.
Fullt möjligt, men vad skulle ni andra göra om ni inte fick något motstånd?

Användarens profilbild
Pepparkvarnen

Inlägg av Pepparkvarnen »

JTarnstrom skrev:
Fattar du att han är galen nu?

Till och med han själv har insett det och hotar stallen med sig själv.
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

JTarnstrom skrev:
AndersF1 skrev: Du känns som tillhörande en tämligen lite skara som inte inser vilken totalloser Max är i denna strid.
Ha lite tråkigare.
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Pepparkvarnen skrev:
JTarnstrom skrev:

:D
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

AndersF1 skrev:
JTarnstrom skrev:
Ha lite tråkigare.
Och tänk bara hur mycket tråkigare det kommer att bli utan Mosley.

Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Men hur rättfärdigar Mosleys motståndare den arrogans FOTA och i synnerhet Montezemolo har visat efter uppgörelsen. Jag måste säga att FOTA har agerat synnerligen oprofessionellt och sänkt sig till en nivå som de har anklagat Mosley för.

Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Pepparkvarnen skrev:
JTarnstrom skrev:

Nu är det hög tid att starta en insamling så vi kan hyra en "killer". Ska Max nu börja igen och soppan ska fortsätta i media? JAG BLIR GALEN! :wall:
Bild
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Vi har inte sett det sista i frågan än...

Nu väntar jag bara på Flavios utspel under morgondagen.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Dessutom F1-världens störste fegis.
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Äh, jag tror det lugnar ner sig. Mosley behövde bara avreagera sig lite och bemöta anklagelserna. Nu skärper FOTA till sig, i helgen skickar de några fax till varandra och sedan är saken utagerad.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

ANFRAN skrev:Äh, jag tror det lugnar ner sig. Mosley behövde bara avreagera sig lite och bemöta anklagelserna. Nu skärper FOTA till sig, i helgen skickar de några fax till varandra och sedan är saken utagerad.
Vadå lugnar ned sig??? Nu har ju Michael Jackson dött till och med... förstår du inte inverkningarna på F1 nu?
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Dessutom F1-världens störste fegis.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Fan också... Nu ska man behöva höra Thriller tills öronen trillar av resten av sommaren.

Om Mosleys anklagelser stämmer så skulle nog jag klassa dem som hyggligt allvarliga. Jag har då inte varit med om att man har snackat skit om motparten efter en överenskommelse så som FOTA och Montezemolo har gjort och ni andra får tycka att de har hur mycket rätt som helst i sak, det spelar ingen roll. De skulle ha hållt sig för goda för det.

Skulle å andra sidan Mosleys ankagelser vara struntprat så måste man fråga sig varför FIA inte griper in mot sin president. Jag tror nog att frågan om F1 är så pass allvarlig att lojaliteten mot Mosley väger rätt lätt när man tar sportens betydelse för organisationen som helhet i beaktande. Jag skulle tro att FIA, inte bara Mosley, uppfattar FOTA:s agerande efter överenskommelsen som ett brott mot uppgörelsen.

Sedan tror jag att det finns mer bakom detta. Det kommer att visa sig och jag tror inte att FOTA heller kommer att framstå som några änglar innan detta är klart.

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Nu gör du höns av enstaka småfjädrar igen.
En sydeurope drar sig inte för att sparka lite rumpa när nån de inte tycker om väl vänder rumpan till...
Knappast skäl nog för Mosley att sänka F1, eller?
Som man raggar får man ju ligga och nej, Mosley kommer kommas ihåg för sina senaste handlingar och hotar han med sig själv är han ju ännu mer patetisk än anledningen han får gå för.
Geer

Inlägg av Geer »

Man har ju hört om betydelsefulla ledare som hotar att sluta om dom inte får igenom sina önskemål.
Att hota med att stanna kvar är ju hellustigt. :lol:
Geer

Inlägg av Geer »

JTarnstrom skrev:Fan också... Nu ska man behöva höra Thriller tills öronen trillar av resten av sommaren.

Om Mosleys anklagelser stämmer så skulle nog jag klassa dem som hyggligt allvarliga. Jag har då inte varit med om att man har snackat skit om motparten efter en överenskommelse så som FOTA och Montezemolo har gjort och ni andra får tycka att de har hur mycket rätt som helst i sak, det spelar ingen roll. De skulle ha hållt sig för goda för det.

Skulle å andra sidan Mosleys ankagelser vara struntprat så måste man fråga sig varför FIA inte griper in mot sin president. Jag tror nog att frågan om F1 är så pass allvarlig att lojaliteten mot Mosley väger rätt lätt när man tar sportens betydelse för organisationen som helhet i beaktande. Jag skulle tro att FIA, inte bara Mosley, uppfattar FOTA:s agerande efter överenskommelsen som ett brott mot uppgörelsen.

Sedan tror jag att det finns mer bakom detta. Det kommer att visa sig och jag tror inte att FOTA heller kommer att framstå som några änglar innan detta är klart.
Har du hittat detta uttalande från FOTA ? Jag kan inte göra det.
Jag hittar bara
"Furthermore, with it clear that FOTA is not trying to usurp the FIA's authority, FIA president Max Mosley has agreed to not stand for re-election in October."
http://www.autosport.com/news/report.php/id/76498
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

To us three things were most important – that F1 stay F1 and not become F3; that there is no dictator, but that there is a choice of rules, agreed and not imposed; and that whoever has a team is consulted and has a voice. Now, finally, we have stability of the regulations until 2013.

Mosley has announced that in October he will stand down, with an irrevocable decision, and that from now on he won't get involved in F1. Could Mosley change his mind? He can, yes, but we won't. What has been fundamental is the unity of the teams, of the manufacturers. [Bernie] Ecclestone said that he fed FOTA's cards to his dogs, Mosley said that he didn't know what FOTA was, [but now] it seems to me that both of them have something different to say.
http://www.crash.net/f1/news/148886/1/d ... tator.html

Nu kan man kanske tolka "that there is no dictator" dels som att de har blivit av med en diktator och dels som att de är nöjda med att det visade sig att Mosley inte är någon diktator, det är hur som helst helt uppenbart vilken tolkning som Mosley har gjort.

Äntligen!
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Borde inte ha varit något problem för Montezemolo att be om ursäkt ifall det var ett missförstånd i så fall. Vad hade han förlorat på det?

Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

JTarnstrom skrev:Borde inte ha varit något problem för Montezemolo att be om ursäkt ifall det var ett missförstånd i så fall. Vad hade han förlorat på det?
Nej, det hade ju inte varit något problem. Snarare tvärtom eftersom det i så fall visar på lite vilja att ha fred.

Äntligen!
Geer

Inlägg av Geer »

Razor skrev:
JTarnstrom skrev:Borde inte ha varit något problem för Montezemolo att be om ursäkt ifall det var ett missförstånd i så fall. Vad hade han förlorat på det?
Nej, det hade ju inte varit något problem. Snarare tvärtom eftersom det i så fall visar på lite vilja att ha fred.
Håller med Han borde bett om ursäkt vid det här laget om han uttalat ett sakfel i överrenskommelsen.

Tror snarare att dom inte är överens om vad dom var överrens om på mötet.