FOTA LÄMNAR F1 !
-
- Inlägg: 414
- Blev medlem: fre sep 19, 2008 20:23
- Ort: Uppsala
Ha ha ha,, det är klart att Max darrar på machetten. Han har spelat högt och förlorat all sin status, heder och omgivningens respekt..
Tärnan: Varför skulle en ny serie inte funka, tror knappast den kompetens som finns i F1 idag stannar kvar om en ny serie blir av.
Får man till en ny serie utan dagens dårar så är det nog många som hänger på, har en känsla att varken Max eller Bernie står överst på någons önskelista som arbetsgivare efter det här fiaskot som egentligen bara är toppen på ett isberg som byggts upp under många år..
Så som F1 funkar idag är helt ohållbart, vilket många insett, inte minst de som deltar och tävlar..
Tärnan: Varför skulle en ny serie inte funka, tror knappast den kompetens som finns i F1 idag stannar kvar om en ny serie blir av.
Får man till en ny serie utan dagens dårar så är det nog många som hänger på, har en känsla att varken Max eller Bernie står överst på någons önskelista som arbetsgivare efter det här fiaskot som egentligen bara är toppen på ett isberg som byggts upp under många år..
Så som F1 funkar idag är helt ohållbart, vilket många insett, inte minst de som deltar och tävlar..
BMW is no longer the shit - Renault is the new shit.. ;o)
-
- Inlägg: 270
- Blev medlem: mån apr 06, 2009 23:31
- Ort: Sörmland
Minimosley, den var bra. Min mor varnade mig en gång för korta män. Vad hon menade var att om jag hamnade på en arbetsplats där en kort man var chef skulle jag ta mig i akt eller söka annat.
Efter snart 30 år i yrkeslivet, varav 18 i IT-världen kan jag bara hålla med min mor, korta chefer ska man hålla sig undan för. Det är ingen slump att Mosley och Ecclestone är korta och maktfullkomliga.
Efter snart 30 år i yrkeslivet, varav 18 i IT-världen kan jag bara hålla med min mor, korta chefer ska man hålla sig undan för. Det är ingen slump att Mosley och Ecclestone är korta och maktfullkomliga.
-
- Utvisad
- Inlägg: 276
- Blev medlem: sön sep 30, 2007 14:21
Kan inte mer än hålla med då min nuvarande chef är kort och maktgalen med *S'Gurney skrev:Minimosley, den var bra. Min mor varnade mig en gång för korta män. Vad hon menade var att om jag hamnade på en arbetsplats där en kort man var chef skulle jag ta mig i akt eller söka annat.
Efter snart 30 år i yrkeslivet, varav 18 i IT-världen kan jag bara hålla med min mor, korta chefer ska man hålla sig undan för. Det är ingen slump att Mosley och Ecclestone är korta och maktfullkomliga.
Mvh Rexa
Ps. Alltid retar jag någon ;O)
Ps. Alltid retar jag någon ;O)
-
- Inlägg: 2564
- Blev medlem: tor aug 23, 2007 12:05
- Ort: Stockholm
Det är väl egentligen bara frågan om pittmätning på högsta nivå.
Om några veckor har allt lagt sig och alla har skrivit på ett avtal som dom är halvnöjda med.
Mosley avgår frivilligt efter årets säsong och snart är allt glömt och nästa år vid samma tid så är det en ny spionhistoria eller svartsjukedrama som är av intresse.
Om några veckor har allt lagt sig och alla har skrivit på ett avtal som dom är halvnöjda med.
Mosley avgår frivilligt efter årets säsong och snart är allt glömt och nästa år vid samma tid så är det en ny spionhistoria eller svartsjukedrama som är av intresse.
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
Tror jag också, men det är dags nu att de l'är sig att F1 inte är någonting utan de stora stallen med biltillverkarna i ryggen, sen får puristerna tycka vad de vill.
Money Talks, Bullshit Walks!
Testbegränsningar, separata sandsäcksregler och budgettak hör inte hemma i F1 vilket nu sagts med all önskvärd tydlighet.
Money Talks, Bullshit Walks!
Testbegränsningar, separata sandsäcksregler och budgettak hör inte hemma i F1 vilket nu sagts med all önskvärd tydlighet.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
- Inlägg: 11
- Blev medlem: tor mar 01, 2007 10:44
Om vi vänder på det.
Om FIA sagt "Inga gränser alls när det gäller pengar, testtid och fri trimning. Bästa stall ska vinna".
Vad hade stallen sagt då tro?
Troligtvis hade dom sagt att dom startar en utbrytar serie.
Vad vill FOTA igentligen, mer än markera att det är dom som bestämmer, och Mosley ska få kicken?
Upplys mig, ni som vet!!
Om FIA sagt "Inga gränser alls när det gäller pengar, testtid och fri trimning. Bästa stall ska vinna".
Vad hade stallen sagt då tro?
Troligtvis hade dom sagt att dom startar en utbrytar serie.
Vad vill FOTA igentligen, mer än markera att det är dom som bestämmer, och Mosley ska få kicken?
Upplys mig, ni som vet!!
-
- Inlägg: 17
- Blev medlem: lör apr 03, 2004 22:19
Problemet med Mosley är väl att han är dement. Han vill spara pengar men samtidigt införs saker som KERS vilket kostar. Sedan ändras reglementet hela tiden, inte för att det behövs utan för att han kan.
Bästa racingen har varit då reglerna varit relativt orörda under flera säsonger. Law of diminishing returns gör att även stallen med liten budget kan komma relativt nära.
Jag tror att man helt enkelt vill ha arbetsro och inte oroa sig över att man nästa säsong måste ha offroadäck, ny bakvinge och sterlingmotorer.
Bästa racingen har varit då reglerna varit relativt orörda under flera säsonger. Law of diminishing returns gör att även stallen med liten budget kan komma relativt nära.
Jag tror att man helt enkelt vill ha arbetsro och inte oroa sig över att man nästa säsong måste ha offroadäck, ny bakvinge och sterlingmotorer.
-
- Inlägg: 1021
- Blev medlem: fre mar 04, 2005 17:13
FOTA har tydligt och klart deklarerat att dom vill sänka kostnaderna och dom har många förslag. Man har tex redan sänkt kostnaden för motorer till 1/5 jämfört med hur det var för några år sedan.B BUS skrev:Om vi vänder på det.
Om FIA sagt "Inga gränser alls när det gäller pengar, testtid och fri trimning. Bästa stall ska vinna".
Vad hade stallen sagt då tro?
Troligtvis hade dom sagt att dom startar en utbrytar serie.
Vad vill FOTA igentligen, mer än markera att det är dom som bestämmer, och Mosley ska få kicken?
Upplys mig, ni som vet!!
FOTA vill inte att att revisorer avgör om man följer reglerna eller inte. Dom vill bestämma själva vad dom använder sina pengar till.
Att man skall sänka kostnaderna är man övverens om.
-
- Inlägg: 3718
- Blev medlem: fre dec 02, 2005 22:47
- Ort: Spånga
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
Ordföranden för rejsdomarna, Alan Donnelly, är ett namn som har nämnts men eftersom han anses vara Mosleys högra hand lär han inte bli så värst populär hos stallen.platt skrev:Om nu lyckan vänder och Mosley avgår finns det någon aspirant för hans plats i FIA?
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
#88
Äntligen!
#88
Äntligen!
-
- Inlägg: 3718
- Blev medlem: fre dec 02, 2005 22:47
- Ort: Spånga
-
- Inlägg: 4443
- Blev medlem: sön jul 28, 2002 02:00
- Ort: Norrköping
-
- Inlägg: 3718
- Blev medlem: fre dec 02, 2005 22:47
- Ort: Spånga
Ja han verkar vara en hyvens kille, en man med hedliga avsikter .Razor skrev:Ordföranden för rejsdomarna, Alan Donnelly, är ett namn som har nämnts men eftersom han anses vara Mosleys högra hand lär han inte bli så värst populär hos stallen.platt skrev:Om nu lyckan vänder och Mosley avgår finns det någon aspirant för hans plats i FIA?
"A story has appeared on Autosport.com this morning which reports on some comments that Alan Donnelly made in Italian sports newspaper Gazzetta dello Sport. In it, the FIA’s man in the steward’s room and known Max Mosley lackey attempted to rebut claims that the FIA is biased in favour of Ferrari."
http://translate.google.com/translate?s ... ri-bias%2f
http://74.125.39.132/translate_c?hl=sv& ... MfIJcok6Pw
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Varför skulle FIA välja in Briatore som ordförande, eller Ron Dennis? Och varför tror ni att en ny ledare för FIA skulle bli bättre? Den dag någon åtar sig att efterträda Mosley har ju denne att tillvarata FIA:s intressen, inte stallens.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 1021
- Blev medlem: fre mar 04, 2005 17:13
Jag tycker inte att Mosley har gjort det som är bäst för FIA. Hade han varit kapabel att sköta sitt arbete hade FIA:s startlista för 2010 varit klar nu. För Mosley handlar det enbart om att få visa makt till varje pris.
FIA driver mästerskapet och skall naturligtvis stifta regler som tävlande vill ställa upp på.
Det är lite sjukt när ett förbund försöker tvinga tävlande att delta till regler dom inte vill tävla till. Sedan skyller dom på att det är dom tävlandes fel att det inte finns något startfält.
FIA behöver en ledare med ett mordent ledarskap.
FIA driver mästerskapet och skall naturligtvis stifta regler som tävlande vill ställa upp på.
Det är lite sjukt när ett förbund försöker tvinga tävlande att delta till regler dom inte vill tävla till. Sedan skyller dom på att det är dom tävlandes fel att det inte finns något startfält.
FIA behöver en ledare med ett mordent ledarskap.
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
Bra frågor alltihop. Här är mina svar på ett par av dem:JTarnstrom skrev:Varför skulle FIA välja in Briatore som ordförande, eller Ron Dennis? Och varför tror ni att en ny ledare för FIA skulle bli bättre? Den dag någon åtar sig att efterträda Mosley har ju denne att tillvarata FIA:s intressen, inte stallens.
F1 dör utan ny ledare för FIA och att Mosley förbrukat sitt förtroende och att serien står utan både stallen och deras glans så länge han sitter kvar.
FIA's intresse i sin tur är att göra det som är bäst för sporten. Att "alla" stallen lämnar är inte det bästa för sporten hur många garageband som än kan tänka sig ersätta stall som Ferrari och McLaren.
FIAs intressen liksom stallens är därför samma vilket Mosley missat.
Dennis och Briatore är båda starka ledare, höga och trovärdiga profiler med inarbetade namn både i sporten och i den bransch de ska verka med ett kontaktnät (läs makt) som är lämpligt för framtiden.
Jag tror dock på ett par andra namn mer än dessa, men som jag sa tidigare. Dessa namn har nämnts som tänkbara ersättare.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
Man får ju heller inte glömma bort att FIA är så mycket mer än bara det kontrollerande organet för Formel 1.JTarnstrom skrev:Varför skulle FIA välja in Briatore som ordförande, eller Ron Dennis? Och varför tror ni att en ny ledare för FIA skulle bli bättre? Den dag någon åtar sig att efterträda Mosley har ju denne att tillvarata FIA:s intressen, inte stallens.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
#88
Äntligen!
#88
Äntligen!
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
-
- Inlägg: 4443
- Blev medlem: sön jul 28, 2002 02:00
- Ort: Norrköping
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
Montezemolo kommenterar det hela.
I hope that sooner or later I can do the same as Mr. Mosley and have a bit more relaxation. I hope I can join the club very soon.
I think he [Max Mosley] has done a very good fix of the problem. When you have reached an agreement everyone has to help in the same way.
Polemics is not good for Formula One and particularly for the public because Formula One is a fantastic sport and has to be relaunched, not only protected.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
#88
Äntligen!
#88
Äntligen!
-
- Mr Forza Motorsport
- Inlägg: 8551
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Fjällen
Låter bra att Mosely snart är borta, men jag avvaktar tills vi får se officiella kommentarer.
Varför kunde man inte löst allt på ett städat sätt? Vad tror sig Mosley ha "vunnit" med att smutskasta Formel 1 i media? Hur lång tid kommer det att ta innan vi får något som helst förtroende för gubbarna igen? Jag förstår som vanligt allt mindre och kan bara skaka på mitt huvud, svära och knyta näven i brallorna...
Varför kunde man inte löst allt på ett städat sätt? Vad tror sig Mosley ha "vunnit" med att smutskasta Formel 1 i media? Hur lång tid kommer det att ta innan vi får något som helst förtroende för gubbarna igen? Jag förstår som vanligt allt mindre och kan bara skaka på mitt huvud, svära och knyta näven i brallorna...
-
- Inlägg: 1021
- Blev medlem: fre mar 04, 2005 17:13
Hittade det nu. Troligen inget budgettak !
"It seems that Mosley's planned budget cap, meanwhile, has been completely scrapped, although the kinds of other cost reductions agreed by the eight Formula One Teams Association members should lead to radically smaller budgets by 2011.
However, Mosley appears to have backed down on all fronts.
He had been pushing for the executive boards of the manufacturers involved in F1 to commit to the sport in writing through 2014. Instead, all the teams will simply sign a new Concorde Agreement, but valid only to the end of 2012.
The published 2010 regulations are to be completely torn up, replaced - as per FOTA's wish - with this year's rules but modified for the cost-cutting measures agreed on Wednesday."
"It seems that Mosley's planned budget cap, meanwhile, has been completely scrapped, although the kinds of other cost reductions agreed by the eight Formula One Teams Association members should lead to radically smaller budgets by 2011.
However, Mosley appears to have backed down on all fronts.
He had been pushing for the executive boards of the manufacturers involved in F1 to commit to the sport in writing through 2014. Instead, all the teams will simply sign a new Concorde Agreement, but valid only to the end of 2012.
The published 2010 regulations are to be completely torn up, replaced - as per FOTA's wish - with this year's rules but modified for the cost-cutting measures agreed on Wednesday."
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
FIA:s officiella uttalande:
The World Motor Sport Council met in Paris on 24 June 2009. The following decisions were taken:
Formula One World Championship
All currently competing teams have committed to the FIA Formula One World Championship.
There will be no alternative series or Championship and the rules for 2010 onwards will be the 2009 regulations as well as further regulations agreed prior to 29 April 2009.
As part of this agreement, the teams will, within two years, reduce the costs of competing in the Championship to the level of the early 1990s. The manufacturer teams have agreed to assist the new entries for 2010 by providing technical assistance.
The manufacturer teams have further agreed to the permanent and continuing role of the FIA as the sport's governing body. They have also committed to the commercial arrangements for the FIA Formula One World Championship until 2012 and have agreed to renegotiate and extend this contract before the end of that period.
All teams will adhere to an upgraded version of the governance provisions of the 1998 Concorde Agreement.
The following teams have been accepted for the 2010 FIA Formula One World Championship.
Team (Constructor)
Scuderia Ferrari Malboro (Ferrari)
Vodafone McLaren Mercedes (McLaren Mercedes)
BMW Sauber F1 Team (BMW Sauber)
Renault F1 Team (Renault)
Panasonic Toyota Racing (Toyota)
Scuderia Toro Rosso (STR TBA)
Red Bull Racing (RBR TBA)
AT&T Williams (Williams Toyota)
Force India F1 Team (Force India Mercedes)
Brawn GP Formula One Team (Brawn TBA)
Campos Meta Team (Campos Cosworth)
Manor Grand Prix (Manor Cosworth)
Team US F1 (Team US F1 Cosworth)
In view of this new agreement and with the prospect of a stable future for Formula One, FIA President Max Mosley has confirmed his decision not to stand for re-election in October this year.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
#88
Äntligen!
#88
Äntligen!
-
- Mr Forza Motorsport
- Inlägg: 8551
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Fjällen
-
- Inlägg: 2564
- Blev medlem: tor aug 23, 2007 12:05
- Ort: Stockholm
Ja, då hade man rätt igen då.Christoffer skrev:Det är väl egentligen bara frågan om pittmätning på högsta nivå.
Om några veckor har allt lagt sig och alla har skrivit på ett avtal som dom är halvnöjda med.
Mosley avgår frivilligt efter årets säsong och snart är allt glömt och nästa år vid samma tid så är det en ny spionhistoria eller svartsjukedrama som är av intresse.
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
The FIA statement said: "As part of this agreement, the teams will, within two years, reduce the costs of competing in the championship to the level of the early 1990s."piraten skrev:Yessss......och inget jävla korkat budgettak - -MiniMosley blev ännu mindre. Förnuftet har segrat.,
http://www.autosport.com/news/report.php/id/76498
Blir det inte WTCC av det nu? Sandsäcksracing? Kommunism?
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Du får en för det.Christoffer skrev:Ja, då hade man rätt igen då.Christoffer skrev:Det är väl egentligen bara frågan om pittmätning på högsta nivå.
Om några veckor har allt lagt sig och alla har skrivit på ett avtal som dom är halvnöjda med.
Mosley avgår frivilligt efter årets säsong och snart är allt glömt och nästa år vid samma tid så är det en ny spionhistoria eller svartsjukedrama som är av intresse.
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Vänta nu! Max skulle ju ha gått ändå. Det var först de senaste dagarna som han för första gången nämnde att han skulle ställa upp för omval på grund av hotet som FIA var utsatt för. Karln skapade på någr ögonblick ett köttben, som han egentigen inte hade, för att slänga till FOTA-stallenPastis skrev:Äntligen har förnuftet segrat! Hej då Max!
Nu är det bara Bernie kvar! Hans knäppa ideer om att stryka Silverstone och hota alla med att flytta loppen till de nya ekonomierna måste nu stoppas. Ta bara publikfiaskot i Turkiet! Hans medaljsystem visar också att gubben tappat greppet!
Det viktiga är att FIA:s auktoritet över sporten kvarstår. Sedan är det bra att FOTA och FIA har kommit överens, men faktum är att FOTa hade kunnat få det de har fått idag för länge sedan - om de hade skrivit under Concorde-avtalet som Mosley föreslog och anmält sig under det gällande reglementet.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Sedan är det ju så att F1 inte kommer undan Mosley. Han kommer att ingå i FIA:s senat, den instans som nu kommer att bli gränssnittet mot F1 och FOTA.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Mr Forza Motorsport
- Inlägg: 8551
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Fjällen
Haha, Mosley sade upp sig för en tid sedan, men tog tillbaka det. Tror du verkligen att någon litar på den karln?
Mosley har kört det hårda spelet via media och åkt dit! Fattar inte att du kan försvara en som hånat alla fans och till och med hardcorefans som jag har slutat titta på F1 för jag inte orkar se smutskastningen och farsen i media. Det här skulle ha skett bakom skrivbord i slutna rum. Mosley är ansvarig för upplägget och ska ha stryk för det!
Nu är det bara gubbstrutten Bernie kvar!
Mosley har kört det hårda spelet via media och åkt dit! Fattar inte att du kan försvara en som hånat alla fans och till och med hardcorefans som jag har slutat titta på F1 för jag inte orkar se smutskastningen och farsen i media. Det här skulle ha skett bakom skrivbord i slutna rum. Mosley är ansvarig för upplägget och ska ha stryk för det!
Nu är det bara gubbstrutten Bernie kvar!
-
- Inlägg: 3718
- Blev medlem: fre dec 02, 2005 22:47
- Ort: Spånga
Grattis till Mosley för hans blivande pension, det var på tiden men dom kanske inte har 65 som pensionsålder i England.
Det slog mig att alla hackar på Max men är ha enväldig härskare i FIA? han är president men alla presidenter har en jäkla massa underhuggare som också är med och styr/besluttar Max kanske inte är den enda onda!?
Det slog mig att alla hackar på Max men är ha enväldig härskare i FIA? han är president men alla presidenter har en jäkla massa underhuggare som också är med och styr/besluttar Max kanske inte är den enda onda!?
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
-
- Mr Forza Motorsport
- Inlägg: 8551
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Fjällen
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Hörde en bra intervju med Nick Fry för ett par dagar sedan. Han står ju självklart på FOTA:s sida men hans syn på saken är långt mycket nyktrare än vad F1-fansens har varit genom den här konflikten. Han lade en stor del av skulden för konflikten på båda parter. Frånvaron av ett Concorde-avtal var en av de huvudsakliga faktorerna bakom konflikten. Vad gäller Mosley menade han att det hade skurit sig i relationerna mellan några av huvudpersonerna men att det var reparerbart. På frågan om alla de skandaler och regelbråk som har drabbat sporten menade han, precis som jag själv har försökt beskriva det, att det berodde på den komplexitet som råder mellan teknik, ekonomi och regelskapande. Han sade också att det naturligtvis blir en väldigt svår situation för FIA.
Överlag kan jag säga att jag blev positivt överraskad av Fry, som jag inte har hört tidigare.
Överlag kan jag säga att jag blev positivt överraskad av Fry, som jag inte har hört tidigare.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Mr Forza Motorsport
- Inlägg: 8551
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Fjällen
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Man ska heller inte glömma att WMSC idag klubbade igenom ett förslag om nya motorer för WTCC och WRC. Motorerna blir gemensamma för båda serierna vilket gör det lättare för biltillverkarna att delta. Idén kommer från Mosley. En bra idé. Eller är den dålig för att den kommer från Mosley?
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Det finns väl inte någon som tror att vi skulle ha fått se 26 bilar på gridden till nästa säsong om det inte hade varit för att Mosley hade dragit igång sina krav på kostnadsreduceringar. 26 bilar!!! För fansen är ju detta mumma.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Mr Forza Motorsport
- Inlägg: 8551
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Fjällen
Verkar vettigt, men vem bryr sig om WTCC? Snart är det bara B-tillverkare kvar, BMW lär väl snart sluta eftersom de hela tiden bestraffas för att göra för bra bilar/motorer.
+25 kilo straffvikt dit, 500 motorvarv extra till X för att de inte kan bygga bra motorer, o.s.v. Jag kallar det inte racing, utan bilspektakel. "Racing" med konstgjord andning. Och sedan alla smällar! Vad jag hört så kör man nu förtiden bara in i varandra för att tjäna en placering och man får inga straff för det.
+25 kilo straffvikt dit, 500 motorvarv extra till X för att de inte kan bygga bra motorer, o.s.v. Jag kallar det inte racing, utan bilspektakel. "Racing" med konstgjord andning. Och sedan alla smällar! Vad jag hört så kör man nu förtiden bara in i varandra för att tjäna en placering och man får inga straff för det.
-
- Inlägg: 2469
- Blev medlem: fre sep 14, 2007 17:30
- Ort: Sveriges sydligaste stad
Men biltillverkare ska inte vara med i bilsport tycker du ju?JTarnstrom skrev:Man ska heller inte glömma att WMSC idag klubbade igenom ett förslag om nya motorer för WTCC och WRC. Motorerna blir gemensamma för båda serierna vilket gör det lättare för biltillverkarna att delta. Idén kommer från Mosley. En bra idé. Eller är den dålig för att den kommer från Mosley?
FIA = Ferrari International Assistance
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Jo, men det är ju det som är grejen. Återigen har vi biltillverkare som utnyttjar sårbareheten med hot om att dra sig ur och FIA har inget annat att göra än att konstant ändra i reglerna. Nu är det slut på det. Alla måste köra med samma spec på motorn. Inget snack om att balansera de olika motortyperna med turbotryck eller varvtalsbegränsning.Pastis skrev:Verkar vettigt, men vem bryr sig om WTCC? Snart är det bara B-tillverkare kvar, BMW lär väl snart sluta eftersom de hela tiden bestraffas för att göra för bra bilar/motorer.
+25 kilo straffvikt dit, 500 motorvarv extra till X för att de inte kan bygga bra motorer, o.s.v. Jag kallar det inte racing, utan bilspektakel. "Racing" med konstgjord andning. Och sedan alla smällar! Vad jag hört så kör man nu förtiden bara in i varandra för att tjäna en placering och man får inga straff för det.
I övrigt håller jag med dig om standarden på körningen i WTCC. Det är rent ut sagt skit som de håller på.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Jag ser dem inte som nödvändiga. Det är klart att de kan vara med men det ska inte vara som det har varit, att de slår undan benen på mindre stall som Williams, Jordan etc.olag skrev:Men biltillverkare ska inte vara med i bilsport tycker du ju?JTarnstrom skrev:Man ska heller inte glömma att WMSC idag klubbade igenom ett förslag om nya motorer för WTCC och WRC. Motorerna blir gemensamma för båda serierna vilket gör det lättare för biltillverkarna att delta. Idén kommer från Mosley. En bra idé. Eller är den dålig för att den kommer från Mosley?
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 2469
- Blev medlem: fre sep 14, 2007 17:30
- Ort: Sveriges sydligaste stad
Redbull och Jr stallet klara sig ganska bra... Brawn klarar sig ganska hyfsat och vem vet hur det går för dom nästa år..JTarnstrom skrev:Jag ser dem inte som nödvändiga. Det är klart att de kan vara med men det ska inte vara som det har varit, att de slår undan benen på mindre stall som Williams, Jordan etc.olag skrev:Men biltillverkare ska inte vara med i bilsport tycker du ju?JTarnstrom skrev:Man ska heller inte glömma att WMSC idag klubbade igenom ett förslag om nya motorer för WTCC och WRC. Motorerna blir gemensamma för båda serierna vilket gör det lättare för biltillverkarna att delta. Idén kommer från Mosley. En bra idé. Eller är den dålig för att den kommer från Mosley?
FIA = Ferrari International Assistance
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Med den logiken räcker det ju med två bilar för att du ska få underhållning.Jari skrev:Vad ska vi ha 18 "also-rans" till då?
26 bilar kommer att vara enormt betydelsefullt även i andra perspektiv. Omsättningen på förare kommer att kunna öka. Plötsligt finns det möjlighet att ta sig in i F1 igen, utan astronomiska summor som backning. Visst, det kommer att vara fortsatt svårt, men det ska det vara.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Mr Forza Motorsport
- Inlägg: 8551
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Fjällen
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Dessa tre stall är helt i händerna på biltillverkarna för sin överlevnad på banan. Ja, fram till idag, förstås. Nu finns det ytterligare en motortillverkare i F1, en oberoende sådan. Det är toppen!olag skrev:Redbull och Jr stallet klara sig ganska bra... Brawn klarar sig ganska hyfsat och vem vet hur det går för dom nästa år..JTarnstrom skrev:Jag ser dem inte som nödvändiga. Det är klart att de kan vara med men det ska inte vara som det har varit, att de slår undan benen på mindre stall som Williams, Jordan etc.olag skrev: Men biltillverkare ska inte vara med i bilsport tycker du ju?
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666