EnzoF1 skrev:OK, du tycker, trots 8-0 i kval (my bad) och att Vettel ligger före i tabellen att det är jämnt. Undrar hur det hade låtit om det varit Webber som spöat Vettel i alla kval. Jag vill dra mig till minnes att du gjorde ganska stor sak över att Webber spöade DC i kvalen häromåret. Men jag borde väl lägga ned, det spelar ju liksom ingen roll hur många fler poäng Vettel än tar, Webber är ändå bättre, precis som Kimi är bättre än Massa.
Att det står 8-0 i kvalen har antagligen mest att göra med soppamängderna de haft i kvalet.
Vettel leder med 39 mot 35.5 poäng. Det kallar jag för jämnt.
Det skiljer ungefär ett enda race mellan de båda.
Det kan hända oförutsedda saker i race som gör att den ena kan ta ledningen med några poäng.
Som tex de 2 race där Webber inte på egen hand fick sina race förstörda.
Australien och Bahrain.
Vettel har förstört sina race på egen hand.
Vad det gäller Webber och DC så var Webber inte bara bättre i kvalen utan även i racen.
Visst kan en del av de kvalen ha med soppamängder att göra där också men det är väl allmänt känt att DC inte var en bra kvalare så någon större skillnad tror jag inte det blivit.
Jag har inte sagt att Webber är den bättre som du säger.
Jag säger att det är en jämn match mellan de båda och du påstår att Vettel är överlägsen.
Vet inte vart du får det ifrån...ok om du enbart tittar på kvalsiffror.
Visst du kan säga att Vettel är överlägsen i kvalen men i racen är det jämnt.
Även poängmässigt.
Ska man jämföra race mot race så står det faktiskt 5-3 till Webber.
Ärligt talat vet jag inte vad du är ute efter. Antagligen bara att provocera och få igång en diskussion.
Det är ju inte särskilt svårt att se att de är i stort sett lika snabba.
De turas ofta om att vara snabbare i alla sessioner i träningar och kval.
Det skiljer ofta endast tusendelar eller några hundradelar.
Det är endast i Q3 som Vettel har övertaget och vad kan det bero på om de i alla andra sessioner är lika snabba.
Är det så svårt att acceptera att det är jämnt mellan de båda ?
Antagligen är det jobbigt eftersom du då måste erkänna att du har fel.
Det är väl omöjligt.