Vilket blir nästa stall?
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Vilket blir nästa stall?
Vilket blir nästa stall att hoppa av F1? Eller kommer alla årets stall att vara kvar till nästa säsong? Alla alternativ finns med. Rösta och motivera!
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 4443
- Blev medlem: sön jul 28, 2002 02:00
- Ort: Norrköping
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Här följer min ranking (mest sannolikt först):
Force India - Stallets kreditvärdighet bedöms vara den sämsta av alla stall. Mallya öser in pengar men resultaten uteblir, samtidigt finns det andra ställen där pengarna gör mer nytta i hans imperium.
Renault - säljer dåligt med bilar och uteblir resultaten är risken överhängande att Ghosn drar ur pluggen. Sådana hot har redan framförts.
Williams - låg sämre till före säsongen men verkar ha skött krishanteringen bra. De är dock i desperat behov av framgångar.
Toyota - hårt drabbade av vikande bilförsäljning men har nu sin kanske bästa bil någonsin på banan.
Brawn GP - måste få in nya sponsorer till nästa säsong. De nya budgetreglerna kommer att vara avgörande.
BMW - tillhör en av de tillverkare som går sämst på hemmamarknaden. Rykten finns om tätare samarbete med Mercedes (till och med korsvist ägande) vilket kan öka risken för att ett av märkena försvinner från F1.
Toro Rosso - Mateschitz ville sälja men satsade hårt på TR vilket betalade sig med segern på Monza. Sedan kom krisen. Två stall är nog fortfarande ett för mycket.
Ferrari - försäljningssiffrorna rasar.
McLaren - här är frågan snarare hur länge Mercedes vill vara med. Vore en katastrof för sporten om Mercedes lämnar med tanke på deras roll som motorleverantör.
Red Bull - Toro Rosso kan säljas av/läggas ned innan det är aktuellt att dra sig ur med Red Bull.
Force India - Stallets kreditvärdighet bedöms vara den sämsta av alla stall. Mallya öser in pengar men resultaten uteblir, samtidigt finns det andra ställen där pengarna gör mer nytta i hans imperium.
Renault - säljer dåligt med bilar och uteblir resultaten är risken överhängande att Ghosn drar ur pluggen. Sådana hot har redan framförts.
Williams - låg sämre till före säsongen men verkar ha skött krishanteringen bra. De är dock i desperat behov av framgångar.
Toyota - hårt drabbade av vikande bilförsäljning men har nu sin kanske bästa bil någonsin på banan.
Brawn GP - måste få in nya sponsorer till nästa säsong. De nya budgetreglerna kommer att vara avgörande.
BMW - tillhör en av de tillverkare som går sämst på hemmamarknaden. Rykten finns om tätare samarbete med Mercedes (till och med korsvist ägande) vilket kan öka risken för att ett av märkena försvinner från F1.
Toro Rosso - Mateschitz ville sälja men satsade hårt på TR vilket betalade sig med segern på Monza. Sedan kom krisen. Två stall är nog fortfarande ett för mycket.
Ferrari - försäljningssiffrorna rasar.
McLaren - här är frågan snarare hur länge Mercedes vill vara med. Vore en katastrof för sporten om Mercedes lämnar med tanke på deras roll som motorleverantör.
Red Bull - Toro Rosso kan säljas av/läggas ned innan det är aktuellt att dra sig ur med Red Bull.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 239
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
Ja, det är bara en tidsfråga innan Mallya räddar vad som räddas kan och drar sig tillbaka. Det var inte lite skrattretande när Mallya sparkade rutinerade killar som Gascoyne och Kolles med påståendet att det krävdes mer direkt engagemang från honom själv (Mallya alltså) för att nå bättre resultat... jag har sällan sett något mer malplacerat än Mallya i stallchefsmundering med hörlurar och tidtagarur.JTarnstrom skrev:Här följer min ranking (mest sannolikt först):
Force India - Stallets kreditvärdighet bedöms vara den sämsta av alla stall. Mallya öser in pengar men resultaten uteblir, samtidigt finns det andra ställen där pengarna gör mer nytta i hans imperium.
Minskad orderingång och försäljning, men fortfarande ett företag som går med vinst. Dessutom är moderbolaget Fiat ett av få bilmärken som ökat sin försäljning de senaste månaderna. Ferrari är nog det stall jag är minst orolig för ur ekonomisk synvinkel.Ferrari - försäljningssiffrorna rasar.
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Så låg de rätt långt ned på rankingen också. Men inget stall går säkert.PS skrev:
Minskad orderingång och försäljning, men fortfarande ett företag som går med vinst. Dessutom är moderbolaget Fiat ett av få bilmärken som ökat sin försäljning de senaste månaderna. Ferrari är nog det stall jag är minst orolig för ur ekonomisk synvinkel.Ferrari - försäljningssiffrorna rasar.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 3531
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Tittente
Jag tror Renault ev. kan stå på tur.
Trots massor av satsade pengar så har man en av fältets sämsta bilar och när Alonso tröttnar på Renault så har jag svårt att se hur de skall kunna övertyga syrelsen för det delvis statsfinansierade Renault att fortsätta pumpa in pengar när resultaten uteblir.
När det gäller Mercedes, blir det några ytterligare sanktioner mot McLaren och i så fall hur stora?
Nu är man indirekt både fuskare och lögnare vilket knappast kan kallas bra PR och inget som får styrelsen med Zetsche i spetsen att jubla och öppnar plånboken.
Men kanske flyttar de över lite mer resurser till Brawn så man kan sola sig lite i glansen av framgång
Trots massor av satsade pengar så har man en av fältets sämsta bilar och när Alonso tröttnar på Renault så har jag svårt att se hur de skall kunna övertyga syrelsen för det delvis statsfinansierade Renault att fortsätta pumpa in pengar när resultaten uteblir.
När det gäller Mercedes, blir det några ytterligare sanktioner mot McLaren och i så fall hur stora?
Nu är man indirekt både fuskare och lögnare vilket knappast kan kallas bra PR och inget som får styrelsen med Zetsche i spetsen att jubla och öppnar plånboken.
Men kanske flyttar de över lite mer resurser till Brawn så man kan sola sig lite i glansen av framgång
Jag är inte ung nog för att veta allt...
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Du har helt klart en poäng. Det finns säkert en och annan i styrelserummen som inte är så entusiastisk över F1 och den typen av negativ publicitet kan ju tänkas tippa över majoriteten till ett motstånd mot att delta. Det som talar för fortsatt deltagande är ju att man är delägare i McLaren. Vill man inte solka ned namnet får man ju sälja av sin andel. Hade jag varit i Mercedes skor hade jag varit väldigt besviken på både FIA och McLaren.Salo skrev:Jag tror Renault ev. kan stå på tur.
Trots massor av satsade pengar så har man en av fältets sämsta bilar och när Alonso tröttnar på Renault så har jag svårt att se hur de skall kunna övertyga syrelsen för det delvis statsfinansierade Renault att fortsätta pumpa in pengar när resultaten uteblir.
När det gäller Mercedes, blir det några ytterligare sanktioner mot McLaren och i så fall hur stora?
Nu är man indirekt både fuskare och lögnare vilket knappast kan kallas bra PR och inget som får styrelsen med Zetsche i spetsen att jubla och öppnar plånboken.
Men kanske flyttar de över lite mer resurser till Brawn så man kan sola sig lite i glansen av framgång
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 3531
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Tittente
Det behöver de inte vara så länge till, produktionen av SLR:en läggs ner till hösten och efterträdaren kommer att tillverkas i Tyskland så då har man inget som direkt binder dem till McLaren längre.JTarnstrom skrev:Det som talar för fortsatt deltagande är ju att man är delägare i McLaren.
Jag är inte ung nog för att veta allt...
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Lyxbilsmarknaden känns ju rätt kall, just nu.Salo skrev:Det behöver de inte vara så länge till, produktionen av SLR:en läggs ner till hösten och efterträdaren kommer att tillverkas i Tyskland så då har man inget som direkt binder dem till McLaren längre.JTarnstrom skrev:Det som talar för fortsatt deltagande är ju att man är delägare i McLaren.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 3531
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Tittente
-
- Inlägg: 3531
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Tittente
På tal om Mercedes relationer till McLaren http://en.f1-live.com/f1/en/headlines/n ... 1822.shtml
Jag är inte ung nog för att veta allt...
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Skulle just till att göra ett inlägg på samma tema. Jag tror risken är stor att McLaren åker dit ordentligt på den senaste skandalen. Det handlar nu inte längre om vad Ryan och Hamilton sade i mötet med domarna utan om hur mycket som McLarens organisation kände till om lögnerna dagarna efter Australiens GP. De har nästan målat in FIA i ett hörn. Oavsett vad man tycker om hur rättvist behandlade McLaren är av FIA eller ej så har de betett sig synnerligen klantigt i den här affären och att det inte är första gången måste ju reta Mercedes nåt så ini h-e.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 3531
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Tittente
Det är så jävla pinsamt så man saknar ord, hur förbaskat korkad kan man bli och inte fan blir det bättre att sen förneka att man ljugit även efter man är avslöjad
http://www.fia.com/en-GB/mediacentre/pr ... ision.aspx
http://www.itv-f1.com/News_Article.aspx?id=45430
http://www.fia.com/en-GB/mediacentre/pr ... ision.aspx
http://www.itv-f1.com/News_Article.aspx?id=45430
Jag är inte ung nog för att veta allt...
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Kan inte finnas mycket kvar som Mercedes vill förknippas med. Hamilton är körd. Han betraktas ju som en arrogant lögnhals, stallet förefaller lika korrupt och dessutom så levererar de inga resultat. Dessutom, med den ekonomiska krisen i beaktande så har väl aldrig läget varit bättre för Mercedes att ifrågasätta sitt samarbete med McLaren. Värre lär det inte bli, i alla fall, och hoppar de inte av nu lär de väl aldrig göra det.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 3027
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Ankeborg
-
- Inlägg: 3718
- Blev medlem: fre dec 02, 2005 22:47
- Ort: Spånga
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
De kan ju sälja sin andel. Tror inte att det är några problem i det avseendet för Mercedes att kliva av.platt skrev:Mercedes är ju delägare i McLaren, det blir svårt för dom att dra sig ur om dom vill.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 3718
- Blev medlem: fre dec 02, 2005 22:47
- Ort: Spånga
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
McLaren har nog säkerligen option på Mercedes andel och de kommer att få den till vrakpris. Å andra sidan tar ju Mercedes med sig sina resurser.platt skrev:Om det är någon som vill köpa
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 3718
- Blev medlem: fre dec 02, 2005 22:47
- Ort: Spånga
Det har du nog rätt i. men jag tror (hoppas) inte att det kommer gå så långt att Mercedes skulle hoppa av för att det råkar var lite turbulent i McLaren. Skulle dom i alla fall hoppa av, så kanske det leder till att andra stall skulle överväga väldigt noga om man skulle ha en Merca motor i sin bil pga. lite turbulens så drar dom.
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Jag får nog ändra på min rankinglista.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 3531
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Tittente
Liteplatt skrev:det råkar var lite turbulent i McLaren.
Man kan fortsätta leverera motorer även om man inte är delägare i ett företag som har problem med att avgöra vad som är rätt och fel.
Problemet är som jag ser det att man är huvudägare i ett företag som fuskar och ljuger och detta betalar man desutom stora pengar för.
Jag är inte ung nog för att veta allt...
-
- Inlägg: 2564
- Blev medlem: tor aug 23, 2007 12:05
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 414
- Blev medlem: fre sep 19, 2008 20:23
- Ort: Uppsala
-
- Inlägg: 3531
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Tittente
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Tydligen har Glock spätt på ryktena om att Toyota redan har fattat sitt beslut om att dra sig ur F1. Det börjar bli allt tydligare att Renault och Toyota har använt konflikten med FIA, och även sin egen organisation, för att rättfärdiga ett tillbakadragande. Poängen är att de slipper skylla på taskig ekonomi.
Det spekuleras i att Briatore kommer att köpa loss F1-verksamheten från Renault, så den mannen får vi dras med. Undrar bara om han kommer att ändra tonläge gentemot de andra, nya småstallen. Förmodligen kommer han i ett ögonblick att bli anhängare av Mosleys budgetregler.
Det spekuleras i att Briatore kommer att köpa loss F1-verksamheten från Renault, så den mannen får vi dras med. Undrar bara om han kommer att ändra tonläge gentemot de andra, nya småstallen. Förmodligen kommer han i ett ögonblick att bli anhängare av Mosleys budgetregler.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 2469
- Blev medlem: fre sep 14, 2007 17:30
- Ort: Sveriges sydligaste stad
Hatar du alla i F1?JTarnstrom skrev:Tydligen har Glock spätt på ryktena om att Toyota redan har fattat sitt beslut om att dra sig ur F1. Det börjar bli allt tydligare att Renault och Toyota har använt konflikten med FIA, och även sin egen organisation, för att rättfärdiga ett tillbakadragande. Poängen är att de slipper skylla på taskig ekonomi.
Det spekuleras i att Briatore kommer att köpa loss F1-verksamheten från Renault, så den mannen får vi dras med. Undrar bara om han kommer att ändra tonläge gentemot de andra, nya småstallen. Förmodligen kommer han i ett ögonblick att bli anhängare av Mosleys budgetregler.
Om nu Briatore köper loss Renult får du ju ett privatstall... Nu är det oxå fel
FIA = Ferrari International Assistance
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Nej, jag hatar inte någon. Däremot tror jag inte någon om gott i den branschen. Skulle det ligga till så som jag tror att det gör, att Renault och Toyota aldrig har haft för avsikt att komma till start nästa säsong, så har de spelat ett jävligt fult spel där de har satt sina egna motiv långt före sportens, sina kollegors i FOTA och fansens intressen.olag skrev:Hatar du alla i F1?JTarnstrom skrev:Tydligen har Glock spätt på ryktena om att Toyota redan har fattat sitt beslut om att dra sig ur F1. Det börjar bli allt tydligare att Renault och Toyota har använt konflikten med FIA, och även sin egen organisation, för att rättfärdiga ett tillbakadragande. Poängen är att de slipper skylla på taskig ekonomi.
Det spekuleras i att Briatore kommer att köpa loss F1-verksamheten från Renault, så den mannen får vi dras med. Undrar bara om han kommer att ändra tonläge gentemot de andra, nya småstallen. Förmodligen kommer han i ett ögonblick att bli anhängare av Mosleys budgetregler.
Om nu Briatore köper loss Renult får du ju ett privatstall... Nu är det oxå fel
Om sedan Briatore köper loss REnault F1 så är väl det bra men någon större respekt förtjänar han ju inte, som den kappvändare han då vore.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 3531
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Tittente
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Hela den här soppan kommer att visa varför Mosley har en så stark position - han har med idioter att göra.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Utvisad
- Inlägg: 841
- Blev medlem: sön mar 09, 2003 08:35
Ifall det kommer några budgetregler är dom i klass mer än dubbelt upp från föreslagna - d.v.s. ingen har tappat ansiktet och cirkusen kan fortsätta.JTarnstrom skrev:Tydligen har Glock spätt på ryktena om att Toyota redan har fattat sitt beslut om att dra sig ur F1. Det börjar bli allt tydligare att Renault och Toyota har använt konflikten med FIA, och även sin egen organisation, för att rättfärdiga ett tillbakadragande. Poängen är att de slipper skylla på taskig ekonomi.
Det spekuleras i att Briatore kommer att köpa loss F1-verksamheten från Renault, så den mannen får vi dras med. Undrar bara om han kommer att ändra tonläge gentemot de andra, nya småstallen. Förmodligen kommer han i ett ögonblick att bli anhängare av Mosleys budgetregler.
Senast redigerad av guuben den tor maj 28, 2009 22:07, redigerad totalt 2 gånger.
Noblesse oblige - ingen dumt i signaturen nu. (temporär snällhet på grund av att vädret ser bra ut idag - åtminstone bättre)
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Plockade bort ett inlägg från dig, Guuben, där du inte gjorde något annat än att kommentera personen och bakomliggande motiv till dennes åsikter. Detta är sista varningen innan det blir rött kort för dig igen.
Moderatorn
[/quote]
Moderatorn
[/quote]
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 977
- Blev medlem: ons okt 08, 2008 00:12
-
- Utvisad
- Inlägg: 841
- Blev medlem: sön mar 09, 2003 08:35
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Jag har ju sagt att jag inte har något emot att han köper loss stallet. Jag säger bara att det kommer att bli intressant att se om hans inställning till budgetreglerna kommer att ändras beroende på vem han företräder.Fredrik i Trollhättan skrev:Hörru Tärnström, jag blir inte klok på hur du egentligen vill ha teamen i F1. Trodde en Briatore som köper ut Renault skulle profilen perfekt. Men nej.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
Nu verkar det som att både FOTA och Mosley kryper till korset och ser till att det blir business as usual även nästa år.
http://www.crash.net/formula+one/news/1 ... looms.html
http://www.skysports.com/story/0,19528, ... 99,00.html
http://www.guardian.co.uk/sport/2009/ma ... ow-settled
http://www.telegraph.co.uk/sport/motors ... nship.html
http://www.crash.net/formula+one/news/1 ... looms.html
http://www.skysports.com/story/0,19528, ... 99,00.html
http://www.guardian.co.uk/sport/2009/ma ... ow-settled
http://www.telegraph.co.uk/sport/motors ... nship.html
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
#88
Äntligen!
#88
Äntligen!
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Det stegvisa införandet av budgettak har ju Mosley sagt att han är villig att införa (under vissa förutsättninar) redan före Monaco-mötet som stallen hade, men då satte de sig på tvären och vägrade att ens diskutera saken. Stallens senaste bud var att de inte skulle anmäla sig förrän reglementet återställdes till årets reglemente. För mig känns det som att stallen har gett upp kampen nu och det med rätta. Nu kan vi nog säga adjö till Renault och Toyota inom kort.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Utvisad
- Inlägg: 841
- Blev medlem: sön mar 09, 2003 08:35
Stallen vann den här kampen - om man vill absolut utlysa nån vinnare.JTarnstrom skrev:Det stegvisa införandet av budgettak har ju Mosley sagt att han är villig att införa (under vissa förutsättninar) redan före Monaco-mötet som stallen hade, men då satte de sig på tvären och vägrade att ens diskutera saken. Stallens senaste bud var att de inte skulle anmäla sig förrän reglementet återställdes till årets reglemente. För mig känns det som att stallen har gett upp kampen nu och det med rätta. Nu kan vi nog säga adjö till Renault och Toyota inom kort.
En förlorare står ändå solklar = Mosley.
Noblesse oblige - ingen dumt i signaturen nu. (temporär snällhet på grund av att vädret ser bra ut idag - åtminstone bättre)
-
- Inlägg: 2469
- Blev medlem: fre sep 14, 2007 17:30
- Ort: Sveriges sydligaste stad
Bort med dom bara.... Vem behöver deltagare i F1.JTarnstrom skrev:Det stegvisa införandet av budgettak har ju Mosley sagt att han är villig att införa (under vissa förutsättninar) redan före Monaco-mötet som stallen hade, men då satte de sig på tvären och vägrade att ens diskutera saken. Stallens senaste bud var att de inte skulle anmäla sig förrän reglementet återställdes till årets reglemente. För mig känns det som att stallen har gett upp kampen nu och det med rätta. Nu kan vi nog säga adjö till Renault och Toyota inom kort.
Allt avgörs ju ändå i domstolar..
FIA = Ferrari International Assistance
-
- Inlägg: 1021
- Blev medlem: fre mar 04, 2005 17:13
All the current Formula 1 teams have submitted their entries to the FIA for the 2010 championship, FOTA confirmed on Friday.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/75680
Betyder det att ingen kommer att dra sig ur ?
http://www.autosport.com/news/report.php/id/75680
Betyder det att ingen kommer att dra sig ur ?
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Nej, FOTA:s krav kvarstår. Deras deltagande är villkorat av att deras krav tillgodoses. Egentligen har ingenting hänt.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Mr Forza Motorsport
- Inlägg: 8551
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Fjällen
-
- Utvisad
- Inlägg: 841
- Blev medlem: sön mar 09, 2003 08:35
-
- Inlägg: 414
- Blev medlem: fre sep 19, 2008 20:23
- Ort: Uppsala
Undrar varför stallen finner sig i den här farsen? Visst finns det skadeståndskrav om stallen inte kör vidare till 2012, men om man menar allvar så borde inget stall anmält sig till nästa år redan nu - tja okej - Williams då!!!
Nä - hoppas att det blir en ny serie, en Formula X eller så som sätter litet press på F1. I detta fallet är konkurens nog det bästa påtryckningsmedlet för att få fart bå bilarna igen.
Formel X med V10 motorer, riktiga vingar, slicks och massor av elektronik..
Nä - hoppas att det blir en ny serie, en Formula X eller så som sätter litet press på F1. I detta fallet är konkurens nog det bästa påtryckningsmedlet för att få fart bå bilarna igen.
Formel X med V10 motorer, riktiga vingar, slicks och massor av elektronik..
BMW is no longer the shit - Renault is the new shit.. ;o)
-
- Inlägg: 2564
- Blev medlem: tor aug 23, 2007 12:05
- Ort: Stockholm
Men om det finns skadeståndskrav på stallen om dom inte deltar fram till 2012. Varför måste dom anmäla sig år från år? Om dom förbundit sig att delta ett antal år borde det ju vara samma sak.
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
-
- Mr Forza Motorsport
- Inlägg: 8551
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Fjällen
Det finns ingen logik i Formel 1, speciellt när FIA och FOTA håller på. FOTA utesluter Williams för att de anmält sig och dagens efter anmäler sig alla i FOTA. Vilka signaler ger det?Christoffer skrev:Men om det finns skadeståndskrav på stallen om dom inte deltar fram till 2012. Varför måste dom anmäla sig år från år? Om dom förbundit sig att delta ett antal år borde det ju vara samma sak.
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Det gäller att hålla isär FIA och FOM. Stallen måste anmäla sig till mästerskapet hos FIA. Avtalet som säger att de ska vara med till 2012 är skrivet med FOM, den kommersiella rättighetsinnehavaren.Christoffer skrev:Men om det finns skadeståndskrav på stallen om dom inte deltar fram till 2012. Varför måste dom anmäla sig år från år? Om dom förbundit sig att delta ett antal år borde det ju vara samma sak.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 2564
- Blev medlem: tor aug 23, 2007 12:05
- Ort: Stockholm
Tänkte inte på det!JTarnstrom skrev:Det gäller att hålla isär FIA och FOM. Stallen måste anmäla sig till mästerskapet hos FIA. Avtalet som säger att de ska vara med till 2012 är skrivet med FOM, den kommersiella rättighetsinnehavaren.Christoffer skrev:Men om det finns skadeståndskrav på stallen om dom inte deltar fram till 2012. Varför måste dom anmäla sig år från år? Om dom förbundit sig att delta ett antal år borde det ju vara samma sak.
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
-
- Utvisad
- Inlägg: 841
- Blev medlem: sön mar 09, 2003 08:35
Pastis[/quote]
Det finns ingen logik i Formel 1, speciellt när FIA och FOTA håller på. FOTA utesluter Williams för att de anmält sig och dagens efter anmäler sig alla i FOTA. Vilka signaler ger det? [/quote]
Mycket enkelt: Williams höll sig inte till specialvillkoren som FOTA hade ställt som krav för att delta.
Det fanns inga signaler att hämta sålunda.(':D')
Det finns ingen logik i Formel 1, speciellt när FIA och FOTA håller på. FOTA utesluter Williams för att de anmält sig och dagens efter anmäler sig alla i FOTA. Vilka signaler ger det? [/quote]
Mycket enkelt: Williams höll sig inte till specialvillkoren som FOTA hade ställt som krav för att delta.
Det fanns inga signaler att hämta sålunda.(':D')
Noblesse oblige - ingen dumt i signaturen nu. (temporär snällhet på grund av att vädret ser bra ut idag - åtminstone bättre)
-
- Inlägg: 3718
- Blev medlem: fre dec 02, 2005 22:47
- Ort: Spånga
Om jag får uttrycka mina inre känslor så tycker jag Äckelson kan dra åt helvet med sitt F1. Jag tycker med mitt hela hjärta att man skulle börja om med nått nytt Man kan inte köra år efter år i samma hjul spår och inbilla sig att det är lika intressant varje år vi som är intresserade av F1 kan inte hålla andan hur många år som helst med denna gamla luft , jag behöver NY LUFT: behöver ni inte det. Det måste ramla in ny grejer som kan locka och ge nya drifter hos oss som har detta intresse. Jag är för Generation X Ny tendning!!!Protesterna skalla!!!!
Jag börjar känna lite Pastis känslor fast jag inte VILL DETTA
JAG HATAR ÄÄÄCKELSTON och Max
Men Äckelston och Max försöker väll brytta gammla mönster men är man äldre än gatan man bor på så är det nog kört . Nytt blod och nya känslor är vad det behövs eller?
Jag börjar känna lite Pastis känslor fast jag inte VILL DETTA
JAG HATAR ÄÄÄCKELSTON och Max
Men Äckelston och Max försöker väll brytta gammla mönster men är man äldre än gatan man bor på så är det nog kört . Nytt blod och nya känslor är vad det behövs eller?
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "