Någon som såg Imola 200? Tänker speciellt på kraschen...
Kul tävlingsformat, även om jag inte tycker att så korta lopp skall ingå i ett endurancemästerskap.
Imola 200
-
Nej, det blir ngn slags sprintvariant av det hela, ett riktigt endurance känns i alla fall för mig att det ligger mellan 8-24 timmar. Man får ju köra med en helt annan taktik, men det kanske är ett sätt att få in tävlingarna bland andra klasser på vanliga racedagar och på så sätt få mer publik och publicitet, och det är ju bra.
Det körs ju två internationella serier i år i Endurance, dels VM och ngt som kallas " Masters of Endurance" tror jag, någon som vet orsaken till detta?
Det körs ju två internationella serier i år i Endurance, dels VM och ngt som kallas " Masters of Endurance" tror jag, någon som vet orsaken till detta?
-
-
....såg bara sändningen mitt på da´n - 20 minuter efter pace-car....och glömde ställa in videon på kvällen då jag inte var hemma............
Tävlingsformen är det nog inget fel på men Endurance...njae...dock är det ju ett klassiskt lopp - lite grand av Europas motsvarighet till Daytona 200. Fast det inte har genomförts så många gånger.
Tävlingsformen är det nog inget fel på men Endurance...njae...dock är det ju ett klassiskt lopp - lite grand av Europas motsvarighet till Daytona 200. Fast det inte har genomförts så många gånger.