Imola 200

MotoGP, Roadracing, Speedway, Cross, m.m.
Loranga

Inlägg av Loranga »

Någon som såg Imola 200? Tänker speciellt på kraschen... :smile:
Kul tävlingsformat, även om jag inte tycker att så korta lopp skall ingå i ett endurancemästerskap.
JGM

Inlägg av JGM »

Nej, det blir ngn slags sprintvariant av det hela, ett riktigt endurance känns i alla fall för mig att det ligger mellan 8-24 timmar. Man får ju köra med en helt annan taktik, men det kanske är ett sätt att få in tävlingarna bland andra klasser på vanliga racedagar och på så sätt få mer publik och publicitet, och det är ju bra.
Det körs ju två internationella serier i år i Endurance, dels VM och ngt som kallas " Masters of Endurance" tror jag, någon som vet orsaken till detta?
Användarens profilbild
mopar

Inlägg av mopar »

Jag såg...
men sen efter crashen så måste ju Eurosport visa VM i dopning istället.. så jag såg bara t.o.m crashen.. kunde gått illa det där
//mopar
"Ropen skalla - Alfa åt alla!"
DrT

Inlägg av DrT »

....såg bara sändningen mitt på da´n - 20 minuter efter pace-car....och glömde ställa in videon på kvällen då jag inte var hemma............

Tävlingsformen är det nog inget fel på men Endurance...njae...dock är det ju ett klassiskt lopp - lite grand av Europas motsvarighet till Daytona 200. Fast det inte har genomförts så många gånger.