Jag tror inte att de lovat att sända 100% av all motorsport som finns och RoC var inget att missa i år.Fredrik i Trollhättan skrev:Du behöver inte ta ansvar för vilket abonnemang jag har men nu har jag bytt från Boxer till Viasat Motor p.g.a. och dina entusiastiska uttalanden och löfte om 100% motorsport. Här om kvällen visades det fotboll. Ska bli kul att se om man visar motorsport i Viasat Fotboll någon söndag då allting krockar...Blomman skrev:Jag kan inte ta ansvar för vilket abb du väljer att ha....jag kan bara konstatera att kanalen inte valde att betala dom pengar som Fredrik Johnson ville ha för livesändningen och ett highlightprogram.
Det vi sänder just nu är det som finns att sända denna tidpunkt på året, självklart blir det massor med repriser men det är ofrånkomligt i december månad. RoC hade varit ett prefekt sätt att avsluta året men prislappen blev för hög.
God Jul JB
När det gäller RoC kan jag bara konstatera att det kunde jag ha sett om jag haft kvar min gamla setup.
Gamla F1-lopp är ok att visa men varför Monacos GP 2006 fyrtioelva gånger? Resten är ju också mycket samma. Kör ni på repeat?
Race Of the Champions?
-
- Varnad
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
Jag tycker att du dömer RoC för hårt, jag tycker att det var både bra och kul. Jag tror du börjar bli bortskämd med alla dina kanaler, vi som inte har ett så stort utbud på burken blir glada för det lila. Även om jag var tvungen att titta på nätet den här gången.Jari skrev:Jag tror inte att de lovat att sända 100% av all motorsport som finns och RoC var inget att missa i år.Fredrik i Trollhättan skrev:Du behöver inte ta ansvar för vilket abonnemang jag har men nu har jag bytt från Boxer till Viasat Motor p.g.a. och dina entusiastiska uttalanden och löfte om 100% motorsport. Här om kvällen visades det fotboll. Ska bli kul att se om man visar motorsport i Viasat Fotboll någon söndag då allting krockar...Blomman skrev:Jag kan inte ta ansvar för vilket abb du väljer att ha....jag kan bara konstatera att kanalen inte valde att betala dom pengar som Fredrik Johnson ville ha för livesändningen och ett highlightprogram.
Det vi sänder just nu är det som finns att sända denna tidpunkt på året, självklart blir det massor med repriser men det är ofrånkomligt i december månad. RoC hade varit ett prefekt sätt att avsluta året men prislappen blev för hög.
God Jul JB
När det gäller RoC kan jag bara konstatera att det kunde jag ha sett om jag haft kvar min gamla setup.
Gamla F1-lopp är ok att visa men varför Monacos GP 2006 fyrtioelva gånger? Resten är ju också mycket samma. Kör ni på repeat?
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
-
-
- Varnad
Ja, andelen av innehållet på kanalen är 100% motor, men det trodde jag ett geni som du hade koll på.Razor skrev:Är det någon som har påstått det då?Jari skrev:Jag tror inte att de lovat att sända 100% av all motorsport som finns
Det är kanske några andra 100% som avses.
-
Jag ska inte säga att jag gråter mig till sömns över att ha missat RoC i år men det retar mig att inte den typen av evenemang sänds i Viasat Motor. Måste ju passa kanalprofilen perfekt. Har man inte råd så får man antingen gå ut med det riktiga priset eller erkänna att man inte kommer ha råd med allt. Kanske kan man göra upphandlingen lite tidigare? Chansar på sista minutenpris på evenemangen? Jag trodde ärligt talat att man hade sändningarna i kanalen färdigförhandlade Extra retsamt är det när Eurosport, en kanal som jag byte från, sände.
Så här års accepterar jag repriser men jag fattar inte varför man ska köra samma program dag ut och dag in. Jag har tröttnat. Kör lite gamla F1 lopp istället. Monacos GP 2006 har vi sett nu...
Så här års accepterar jag repriser men jag fattar inte varför man ska köra samma program dag ut och dag in. Jag har tröttnat. Kör lite gamla F1 lopp istället. Monacos GP 2006 har vi sett nu...
-
- Moderator
Fast så är det ju inte. Halva dagen består av en tablå, ibland kryddar man med fotboll. Viasats tarvliga försök att knyta kunder till sig i säsongsavslutningen ter sig faktiskt ännu jävligare med facit i hand. Den här starten av kanalen hade de kunnat bjuda på för att locka tittare och sedan när säsongen drar igång på allvar hade det varit läge att dra åt tumskruvarna. Men precis som folk handlar för pengar de inte har så säljer Viasat kanaler utan innehåll.Jari skrev:Ja, andelen av innehållet på kanalen är 100% motor, men det trodde jag ett geni som du hade koll på.Razor skrev:Är det någon som har påstått det då?Jari skrev:Jag tror inte att de lovat att sända 100% av all motorsport som finns
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
Jag tycker inte det är så farligt om de visar nån annan sport i Viasat Motor om det ändå inte är nån live motorsport, fast helst inte fotboll, amerikansk fotboll går bra och hockey-vm, men då förväntar jag mig att det gäller åt andra hållet också om det nån gång skulle behövas.
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
-
- Varnad
Tablå räknas inte som programinnehåll och vi ska nog hålla oss till andelen av programinnehåll där. Det ska nog inte vara fotboll i motorkanalen framgent men jag vet inte. Jag betvivlar också starkt att det är särskilt mycket deg bakom satsningen utan sånt som brummar och åker runt runt får vara med. RoC är ett jippo som man både kan ha och mista i Viasat Motor som jag tycker ska hålla sig till toppsporterna inom kategorin motor så gott det går.JTarnstrom skrev:Fast så är det ju inte. Halva dagen består av en tablå, ibland kryddar man med fotboll. Viasats tarvliga försök att knyta kunder till sig i säsongsavslutningen ter sig faktiskt ännu jävligare med facit i hand. Den här starten av kanalen hade de kunnat bjuda på för att locka tittare och sedan när säsongen drar igång på allvar hade det varit läge att dra åt tumskruvarna. Men precis som folk handlar för pengar de inte har så säljer Viasat kanaler utan innehåll.Jari skrev:Ja, andelen av innehållet på kanalen är 100% motor, men det trodde jag ett geni som du hade koll på.Razor skrev: Är det någon som har påstått det då?
Men hade inte Eurosport råd med det på 80-talet lär inte Viasat Motor ha det om de inte kan nysa fram ett avtal med exempelvis Motors TV eller ta in allt från karting, wrc, stcc, wtcc GT-vagnarna osv på annat sätt.
-
- Moderator
Kollar jag på Motors rullar det program mest hela tiden som har med motorsport att göra. Min poäng är inte att Viasat tvunget måste visa program hela tiden utan att deras erbarmliga försök att lura till sig kunder vid säsongsavslutningen ser ännu värre ut. Det är allvarligt talat inte värt pengarna under mellansäsongen.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
-
- Varnad
Jag håller med om det mesta och vi är alltså överens om att Motors TV är en bra förebild, trots att de inte har F1?JTarnstrom skrev:Kollar jag på Motors rullar det program mest hela tiden som har med motorsport att göra. Min poäng är inte att Viasat tvunget måste visa program hela tiden utan att deras erbarmliga försök att lura till sig kunder vid säsongsavslutningen ser ännu värre ut. Det är allvarligt talat inte värt pengarna under mellansäsongen.
-
-
-
-
Viasats hela idé med kanalen är väl att framstå som amatörer och då få sympati från vissa konsumenter som tycker synd om dem. Att visa olika historiska F1-lopp hade givetvis riskerat att krascha den bilden.Fredrik i Trollhättan skrev:Nu betalar jag ingenting förrens i mars men å andra sidan betalar jag till boxer lika länge.
Fotboll i Viasat motor är lite av ett hån. Om man nu har rättigheterna till gamla lopp så varför inte börja bakifrån med ett lopp per kväll. Jag hade formodligen kollat dagligen.
Det ska bli riktigt intressant att se hur man ska kunna upprätthålla känslan av att Bosse, byfånen som inte missat ett gokart-race på lokala banan, hamnat som kanalchef, tekniskt ansvarig, producent osv. samtidigt som man inte vill reta upp de som har seriösa förväntningar på kanalen.
-
- Varnad
Man kan tänka på många olika sätt om en kanal som vill ha betalt för sitt innehåll, men det första man behöver inse är att de kan omöjligt göra alla nöjda.
Det andra är att det är ganska bra att någon åtminstone försöker skapa något som handlar om Motorsport och borde uppmuntras.
Det andra är att det är ganska bra att någon åtminstone försöker skapa något som handlar om Motorsport och borde uppmuntras.
-
-
Vi får väl se vilket hån du tycker det är när eventen krockar på motorsidan under högsäsong....maken till fyrkantigt tänkande har jag nog aldrig varit med om. Visst är det så att saker och ting kunde vara bättre, men att hela tiden haka upp sej på småsaker, för det är verkligen småsaker börjar bli lite tröttsamt....fotboll på tisdagkvällar i Viasat Motor när det är väldigt många CL matcher samtidigt är en bra sevice ingenting annat. När det gäller RoC kan jag bara beklaga att det, för kanalen, inte gick att komma överens med rättighetsinnehavaren, själv hade jag redan köpt flygbiljetter som bara var att boka av.... När det gäller arkivet med gamla lopp tror jag att det är så att vi inte har tillgång till det förrän fr o m 2009 men jag är inte säker, återkommer om det..vänta nu med att såga kanalen tills den har funnits åtminstone ett år, då ska jag intresserat läsa ev synpunkter på det jobb som gjorts.Fredrik i Trollhättan skrev:Nu betalar jag ingenting förrens i mars men å andra sidan betalar jag till boxer lika länge.
Fotboll i Viasat motor är lite av ett hån. Om man nu har rättigheterna till gamla lopp så varför inte börja bakifrån med ett lopp per kväll. Jag hade formodligen kollat dagligen.
Gott Nytt JB
-
Då kan ni ju alltid visa nåt event i Viasat Fotboll!Blomman skrev:Vi får väl se vilket hån du tycker det är när eventen krockar på motorsidan under högsäsong....maken till fyrkantigt tänkande har jag nog aldrig varit med om. Visst är det så att saker och ting kunde vara bättre, men att hela tiden haka upp sej på småsaker, för det är verkligen småsaker börjar bli lite tröttsamt....fotboll på tisdagkvällar i Viasat Motor när det är väldigt många CL matcher samtidigt är en bra sevice ingenting annat. När det gäller RoC kan jag bara beklaga att det, för kanalen, inte gick att komma överens med rättighetsinnehavaren, själv hade jag redan köpt flygbiljetter som bara var att boka av.... När det gäller arkivet med gamla lopp tror jag att det är så att vi inte har tillgång till det förrän fr o m 2009 men jag är inte säker, återkommer om det..vänta nu med att såga kanalen tills den har funnits åtminstone ett år, då ska jag intresserat läsa ev synpunkter på det jobb som gjorts.Fredrik i Trollhättan skrev:Nu betalar jag ingenting förrens i mars men å andra sidan betalar jag till boxer lika länge.
Gott Nytt JB
Vad blir det för kommentering på de gamla loppen?
Keep on Boppin´
-
Jag tycker Viasat Motor har varit bra, än så länge, men jag tycker nog ni ska slänga ut de här sunkserierna som superformulaleuage och A1GP och andra ointressanta b-serier, de tillför inget för motorsportfansen.Blomman skrev:Vi får väl se vilket hån du tycker det är när eventen krockar på motorsidan under högsäsong....maken till fyrkantigt tänkande har jag nog aldrig varit med om. Visst är det så att saker och ting kunde vara bättre, men att hela tiden haka upp sej på småsaker, för det är verkligen småsaker börjar bli lite tröttsamt....fotboll på tisdagkvällar i Viasat Motor när det är väldigt många CL matcher samtidigt är en bra sevice ingenting annat. När det gäller RoC kan jag bara beklaga att det, för kanalen, inte gick att komma överens med rättighetsinnehavaren, själv hade jag redan köpt flygbiljetter som bara var att boka av.... När det gäller arkivet med gamla lopp tror jag att det är så att vi inte har tillgång till det förrän fr o m 2009 men jag är inte säker, återkommer om det..vänta nu med att såga kanalen tills den har funnits åtminstone ett år, då ska jag intresserat läsa ev synpunkter på det jobb som gjorts.Fredrik i Trollhättan skrev:Nu betalar jag ingenting förrens i mars men å andra sidan betalar jag till boxer lika länge.
Gott Nytt JB
De är bättre ni satsar pengarna på IndyCar istället som kommer blir en av de absolut bästa racing-serierna nästa år.
Senast redigerad av Pepparkvarnen den mån dec 29, 2008 08:13, redigerad totalt 1 gång.
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
-
Nu har i alla fall inte jag en aning om vad "CL matcher" är! Antar att det är någon fopollsliga någonstans som man köpt billigt för att fylla ut programtablån med. Men varför i hela fridens namn lägga fopollsskräpet på en motorkanal. Människor betalar stora pengar för att slippa fopoll Det finns säkert kravallungar som vill se eländet, det finns väl andra kanaler som ni kan terrorisera tittarna med fopoll.Blomman skrev:....fotboll på tisdagkvällar i Viasat Motor när det är väldigt många CL matcher samtidigt är en bra sevice ingenting annat. .....
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
- Utvisad
Men hur svårt kan det vara att förstå.
Man utnyttjar en kanal med att sända annat. Istället för att det är svart i rutan kan man lika gärna skicka ut nån annan sport.
Och dessutom Gösta, du har väl inte ens Viasat Sport/Motor, så varför gnälla?
Man utnyttjar en kanal med att sända annat. Istället för att det är svart i rutan kan man lika gärna skicka ut nån annan sport.
Och dessutom Gösta, du har väl inte ens Viasat Sport/Motor, så varför gnälla?
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Dessutom F1-världens störste fegis.
-
Förstår inte vad du menar med fyrkantigt tänkande. Jag är generellt irriterad på all denna jävla fotboll som är ett av världens tråkigaste sporter och den blir inte ett dugg roligare för att många tittar på den. När det nu finns en Viasat Fotboll trodde jag att vi skulle slippa skiten i resten men om Motor-kanalen får använda Fotbollskanalen vid krock under högsäsong så känner jag mig glad. Och imponerad.Blomman skrev:Vi får väl se vilket hån du tycker det är när eventen krockar på motorsidan under högsäsong....maken till fyrkantigt tänkande har jag nog aldrig varit med om. Visst är det så att saker och ting kunde vara bättre, men att hela tiden haka upp sej på småsaker, för det är verkligen småsaker börjar bli lite tröttsamt....fotboll på tisdagkvällar i Viasat Motor när det är väldigt många CL matcher samtidigt är en bra sevice ingenting annat. När det gäller RoC kan jag bara beklaga att det, för kanalen, inte gick att komma överens med rättighetsinnehavaren, själv hade jag redan köpt flygbiljetter som bara var att boka av.... När det gäller arkivet med gamla lopp tror jag att det är så att vi inte har tillgång till det förrän fr o m 2009 men jag är inte säker, återkommer om det..vänta nu med att såga kanalen tills den har funnits åtminstone ett år, då ska jag intresserat läsa ev synpunkter på det jobb som gjorts.Fredrik i Trollhättan skrev:Nu betalar jag ingenting förrens i mars men å andra sidan betalar jag till boxer lika länge.
Gott Nytt JB
Vad det gäller RoC så har jag förstått att jag inte missat så mycket men det känns som man har lite kort framförhållning när man förhandlar om sändningsrättigheter efter man bokat flygbiljetter men det är kanske så det går till när det gäller det där evenemanget. Det är ju mer stadionshow än motortävling om man ska vara ärlig.
Jag har inte sågat kanalen. Tvärt om. Jag har tecknat 24-månaders abonnemang och ser fram imot våren när jag ska ge de andra motorsportdisiplinerna en ärlig chans.
Förutsättningarna är goda med dig bakom mikrofonen, Blomman. Den svenska kommenteringen är bättre än någonsin om du frågar mig.
-
-
Jag hoppas det blir Blomman och Eje som kommenterar loppen i nyinspelning. Efterklokt och med den möjlighet till fördjupad fakta som finns när man ser ett lopp man vet utgången på.Bopper skrev:Vad blir det för kommentering på de gamla loppen?
Eurosport gjorde ofta så med motorsport vilket jag tyckte fungerade bra.
Orginalkommentering med Murray skulle väl också fungera men är det möjligt?
Skräckexemplet var Ringart när han försökte leka direktsändning men med lite för mycket info. Minns en start där vi fick uppleva typ: "titta lite extra noga på bil nummer 4, oj nu händer det grejer, han kör aaavvvv".
-
Genom att flytta ifrån kvarter där det finns fopollsarenor som attraherar fopollspelare och fopollspöbel.Razor skrev:Var gör man det?Göta skrev:Människor betalar stora pengar för att slippa fopoll
Som du tex. Du köpte en lyxfastighet långt från råsunda för att slippa fopoll. Det var visserligen kostsamt men du slapp fopoll. Eller som E, han betalade mycket pengar för att slippa bo granne med söderstadion.
Själv har jag inte råd att flytta från pöbelkvarteren, men de har lovat riva råsundastadion så jag ser ett hopp, har något kabeltv abbonemang just nu, och har ingen fopollskanal. Skulle det av misstag sändas fopoll så byter jag både kanal och kabeltvleverrantör.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
-
- Utvisad
Med tanke på bostadspriserna i dina kvarter så ska man nog se det som att du betalar mycket just för närheten till Råsunda.Gösta skrev:Genom att flytta ifrån kvarter där det finns fopollsarenor som attraherar fopollspelare och fopollspöbel.Razor skrev:Var gör man det?Göta skrev:Människor betalar stora pengar för att slippa fopoll
Som du tex. Du köpte en lyxfastighet långt från råsunda för att slippa fopoll. Det var visserligen kostsamt men du slapp fopoll. Eller som E, han betalade mycket pengar för att slippa bo granne med söderstadion.
Själv har jag inte råd att flytta från pöbelkvarteren, men de har lovat riva råsundastadion så jag ser ett hopp, har något kabeltv abbonemang just nu, och har ingen fopollskanal. Skulle det av misstag sändas fopoll så byter jag både kanal och kabeltvleverrantör.
Vad jag vet så har du dessutom frekventerar div. fotbollsmatcher, så är det inte dags att komma ut ur garderoben nu.
Ditt fotbollsintresse och Jaris homosexualitet torde vara vårt årtusendes sämst dolda hemligheter.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
-
- Varnad
-