Race Of the Champions?

Kungaklassen av motorsport...
Crazy F1

Race Of the Champions?

Inlägg av Crazy F1 »

Som ni säkert vet så går The race of the champions av stapeln på söndag och jag undrar om någon vet vart det sänds i tv?

Jag tror det är helt omöjligt att tippa vem som vinner eftesom det är små marginaler som gäller. Den som får allt att stämma för en dag borde kunna ta hem allt. Det känns som standardvagnskillarna har ett litet övertag eftersom de både kör på bana och med lite sladd ibland...menjag kan ha fel.

Har min favorit som jag hoppas på men tvivlar starkt på att schumi tar detta.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Eurosport sänder det live.

Viasat Sport 1 kommer sända ett specialprogram i mellandagarna från RoC.

/Londonkorrespondenten på plats i London
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

LuckyStrike1 skrev:Eurosport sänder det live.

Vilken tid? är det på Boxer Eurosport?
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

platt skrev:

Det står i deras tablå.

Eurosport är Eurosport.

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

LuckyStrike1 skrev:
platt skrev:

Det står i deras tablå.

Eurosport är Eurosport.
Det finns lite fler Eurosport guld eller va fan vet jag :evil:
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Vad jag såg sist så står det ganska klart och tydligt i Eurosports tablå.

Användarens profilbild
kurvan

Inlägg av kurvan »

Användarens profilbild
olag

Inlägg av olag »

vilken bra sida. eftersänningen före direktsänningen :o
FIA = Ferrari International Assistance
Användarens profilbild
olag

Inlägg av olag »

platt skrev:
LuckyStrike1 skrev:
platt skrev: Vilken tid? är det på Boxer Eurosport?
Det står i deras tablå.

Eurosport är Eurosport.
Det finns lite fler Eurosport guld eller va fan vet jag :evil:
Det finns 2 Eurosport. Eurosport och Eurosport2.......Och det sänns på Eurosport..
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

olag skrev:

18:00Bilracing
Nations Cup. Från London, Storbritannien. Eftersändning.

18:45Bilracing
Race of Champions. Från London, Storbritannien. Direkt.

Jag tänkte samma sak jag, men den första är Nations Cup och den andra är Race of Champions. Det är nog inte samma sak.
Om det vore det så skulle det vara ganska kull
Användarens profilbild
olag

Inlägg av olag »

platt skrev:
olag skrev:

18:00Bilracing
Nations Cup. Från London, Storbritannien. Eftersändning.

18:45Bilracing
Race of Champions. Från London, Storbritannien. Direkt.

Jag tänkte samma sak jag, men den första är Nations Cup och den andra är Race of Champions. Det är nog inte samma sak.
Om det vore det så skulle det vara ganska kull
he he till mitt försvar är jag nyvaken efter varit på firmafest igår 8) Vem har lagt sandsäckar på mitt huvud 8)
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Tack iaf boys, nu vet jag vilken kanal jag ska se på.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Nations Cup körs redan 14:00 imorgon söndag och sänds således i efterhand ja, för att sen följas av en direktsändning av den indviduella tävlingen. Allt sänds på Eurosport som sagt ...

Gösta

Inlägg av Gösta »

LuckyStrike1 skrev:Nations Cup körs redan 14:00 imorgon söndag och sänds således i efterhand ja, för att sen följas av en direktsändning av den indviduella tävlingen. Allt sänds på Eurosport som sagt ...
Jag undrar hur det känns att halka omkring i livet på en räkmacka, duscha i champagne och leva på svältkost bestående av oxfilé och caviar?????
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Jobbigt, allergin är besvärande.

Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Det är bara dyrt och stökigt att vara i London.
Gösta

Inlägg av Gösta »

LuckyStrike1 skrev:Jobbigt, allergin är besvärande.
Vad är det du är allergisk mot?

Minkpälsar, diamanter, pradaskor, rolexklockor, armanikostymer, pärlhalsband, persisk caviar, afghanmattor, lyxbilar, dyr cognac, eller rika människor??????

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Martin_Granberg

Inlägg av Martin_Granberg »

Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Vilken tur för Vettel att han hade fantastiske Schumi som lagkompis! :roll:
Martin_Granberg

Vet inte vad du syftar på, Schumi fixade första vinsten där de var i knipa. Vettel andra.

Återigen grymt gjort av Ekström! :up:
Gösta

Inlägg av Gösta »

Så, nu har jag också kollat in race of champions för första gången i mitt liv. Fy vad trammsigt att köra med stora Aston Martin på en bana mindre än en liten gocartbana. Detta har inget med racing att göra, ett rent uppvisningsspektakel. Banan lämpade sig för "pocketbike" racing. Som att ha en simtävling i en 8 meter lång simbassäng. :D

Men det var kul att se stjärnorna, de verkade ha kul. :up: :up: :up:

Grattis Ekström. :up: :D

Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Ekström var bra och även Schumacher gjorde en bra insats.
Det hela är väl sådär att kolla på.
Martin_Granberg

Själv tycker jag RoC är höjdpunkten racingässigt under den kalla årstiden. Många stjärnor och duktiga förare. Givetvis passar inte bilarna alltid på de banor som använts genom åren men det är fortfarande racing.

Att det mellan skratten och leenden i depån är stor prestige när de väl racar är uppenbart. Denna gång extra mycket fighting spirit på alla som ställdes mot Schumi. Den enda som slog honom var Ekström om man väljer att bortse från Kovalainens vinst när Schumi fick kärringstopp i starten. (Inte för att det faktumet gjorde att Kovalainen blev mindre glad, han rusade ur bilen och sprang frivarv efter målgång.)

Såg att Eurosport sin vana trogen möblerade om i tablån och i slutändan inte visade mer än dryga timmen RoC. Jag kollade på hela passet (5 timmar) och då lever man väl in sig i det mer än i en rumphuggen sändning där man kommer in i semin.
Gösta

Inlägg av Gösta »

Som vanligt har aftonbladet noll koll.

Mattias Ekström knäckte ”Schmumi”. (har de inte råd med korrekturläsare)

Läste en artikel på nätuplagan, rubriken var i sedvanlig kvällsblasketradition riktigt usel, men inget annat var att vänta. Inte ett ord om att det var ett mediejippo, inget om banans utformning, mm mm. Hoppas att det blir bättre i framtiden så man slipper skriva till redaktionen och klaga på det bristfälliga arbetet. :D

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/m ... 1473732.ab

Geer

Inlägg av Geer »

Gösta skrev:Som vanligt har aftonbladet noll koll.

Mattias Ekström knäckte ”Schmumi”. (har de inte råd med korrekturläsare)

Läste en artikel på nätuplagan, rubriken var i sedvanlig kvällsblasketradition riktigt usel, men inget annat var att vänta. Inte ett ord om att det var ett mediejippo, inget om banans utformning, mm mm. Hoppas att det blir bättre i framtiden så man slipper skriva till redaktionen och klaga på det bristfälliga arbetet. :D

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/m ... 1473732.ab
Varför inte skriva direkt till Tärnström här på forumet :D

Kul att läsa någon vettig motorartikel i Aftonbladet.
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Hur många lopp körde ms då och mot vilka?

Denna typen av racing verkar ju passa ekström rätt bra....så schumi hade väl tuffast möjliga motstånd där..
Ekström vann väl förra året?
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Så schumi gick till final, fan det får man väl säga är fullt godkänt och lite till 8)

Ska söka upp Ekström och nita killen :D
Våga slå maestro så där, sånt tycker jag inte om!
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Vet någon varför de inte körde med de små bungybilarna den sista gången i finalen och istället med de stora?
är ju lite orättvist. de kunde ju kört två med varje...
Martin_Granberg

Crazy F1 skrev:Vet någon varför de inte körde med de små bungybilarna den sista gången i finalen och istället med de stora?
De skulle enligt programmet köra helt andra bilar än det som de verkligen körde, varför vet jag ej.

Men efter andra finalracet hoppade Schumi ut och ville att han och Ekström skulle byta bil (inte typ av bil) inför sista racet eftersom MS tyckte den han tilldelats var lite dålig (han körde den även i omgång 1 i finalen och då förlorande han). Vild diskussion utbröt och Ekström gick med på bytet men det hjälpte ju inte Schumi.
Geer

Inlägg av Geer »

Crazy F1 skrev:Vet någon varför de inte körde med de små bungybilarna den sista gången i finalen och istället med de stora?
Varför var det orättvist ? Just det... Schumacher vann ju inte. Från början skulle dom väl inte haft småbilar alls i finalen men ändrade planerna.
Gösta

Inlägg av Gösta »

Crazy F1 skrev: Ska söka upp Ekström och nita killen :D
Våga slå maestro så där, sånt tycker jag inte om!
Det skall fan jag också göra. :D

Ett knä i skrevet och en efterföljande "uppercut" :D

Ett jävla sätt, har han ingen respekt och skam i kroppen???? :D

Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Orättvist? Bungybilarna var ju enbart där för att pusha fram Schumi så långt det gick. Dom andra bilarna klarade han knappt av att köra och slapp därmed att köra dem före final. Kanske borde dom haft en final dr man bara kör bungybilar i tre heat. Då hade kanske Schumacher haft en chans?
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Dåliga förlorare finns det gott om i denna lila värd!
Gösta

Inlägg av Gösta »

Sami skrev:
Orättvist? Bungybilarna var ju enbart där för att pusha fram Schumi så långt det gick. Dom andra bilarna klarade han knappt av att köra och slapp därmed att köra dem före final. Kanske borde dom haft en final dr man bara kör bungybilar i tre heat. Då hade kanske Schumacher haft en chans?

Varför inte ha en bilbana i stället? Banan var marginellt större än min bilbana från 70 talet. :D Den var för liten till och med för en gocart. :D

Aston Martin bilarna såg lämpliga ut för den banan. :D

Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Dom borde kört på Silverstone i stället.
Geer

Inlägg av Geer »

Sami skrev:Dom borde kört på Silverstone i stället.
Dom kunde ju flyttat Wembley dit :lol:
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Jag menar att det verkade som att ekström hade stor fördel i en viss typ av bil och schuey i en annan typ så det rättvisaste vore väl något mellanting. De har inte att göra med att va dålig förlorare(vilket jag är iof sig :D ). Förlorare förresten, schumi slog ju alla utom den regerande mästaren i ROC så det är ju inte fyskam...med tanke på att han ska vara en föredetting :D
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Föresten heter dom verkligen Bungybilar? Bungy är väl en gummisnodd man hoppar med från höjder? Buggy kanske är mer rätt?
Gösta

Inlägg av Gösta »

Crazy F1 skrev:Jag menar att det verkade som att ekström hade stor fördel i en viss typ av bil och schuey i en annan typ så det rättvisaste vore väl något mellanting. De har inte att göra med att va dålig förlorare(vilket jag är iof sig :D ). Förlorare förresten, schumi slog ju alla utom den regerande mästaren i ROC så det är ju inte fyskam...med tanke på att han ska vara en föredetting :D

:up:

Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Sista heatet borde dom fått köra med vespa.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Martin_Granberg skrev:Själv tycker jag RoC är höjdpunkten racingässigt under den kalla årstiden. Många stjärnor och duktiga förare. Givetvis passar inte bilarna alltid på de banor som använts genom åren men det är fortfarande racing.

Att det mellan skratten och leenden i depån är stor prestige när de väl racar är uppenbart. Denna gång extra mycket fighting spirit på alla som ställdes mot Schumi. Den enda som slog honom var Ekström om man väljer att bortse från Kovalainens vinst när Schumi fick kärringstopp i starten. (Inte för att det faktumet gjorde att Kovalainen blev mindre glad, han rusade ur bilen och sprang frivarv efter målgång.)

Såg att Eurosport sin vana trogen möblerade om i tablån och i slutändan inte visade mer än dryga timmen RoC. Jag kollade på hela passet (5 timmar) och då lever man väl in sig i det mer än i en rumphuggen sändning där man kommer in i semin.
Du missade nog att Heikki körde om Schumacher också i total förnedring på en bana det inte går att köra om på. Han tog Schumacher med total överraskning in i första kurvan efter att ha legat bakom och hetsat ett tag och hela Wembley reste sig upp och jublade åt det.

Den omkörningen gjorde Heikki till Wembleys näst största hjälte för resten av kvällen - och att han firade det efteråt var h elt rätt. Det roligaste var kanske Schumachers min på storbildsskrämen efteråt.

Bara ne hjälte var större på Wembley och han hade svensk flagga.

Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Gott! Två i rad! Liten bana eller ej så såg den bättre ut än tidigare. Förra året slog han Loeb i hans egen rallybil liksom...wow.
Prestationen blir inte mindre av att han idag vann för andra året i följd och slog Michael Schumacher i den avgörande finalen. Han bytte bil med alltså? Fy fan vad storstilat.

Han har något alldeles extra den här killen. :D
Mr Signore

Inlägg av Mr Signore »

Helt makalöst roligt med lite svenska framgångar inom motorsporten! Jag minns det genomslag Heiki Kovalainens vinst fick 2004 när han vann mot Schumi i en Ferrari, så Matias, STORT GRATTIS, detta gjorde du bra! :lol:
Lycka är att inte vara bitter!
Martin_Granberg

LuckyStrike1 skrev: Du missade nog att Heikki körde om Schumacher också i total förnedring på en bana det inte går att köra om på. Han tog Schumacher med total överraskning in i första kurvan efter att ha legat bakom och hetsat ett tag och hela Wembley reste sig upp och jublade åt det.

Den omkörningen gjorde Heikki till Wembleys näst största hjälte för resten av kvällen - och att han firade det efteråt var h elt rätt. Det roligaste var kanske Schumachers min på storbildsskrämen efteråt.
Jag såg den. Men som jag tolkade det hela väntade Schumi in Heikki tills han kört ett halvt varv innan de körde iväg ihop - för att ge publiken lite action efter sin fadäs. Tror aldrig han förväntade sig ett seriöst omkörningsförsök och inte körde därefter. Men visst var det kul att se - tror nog det började osa brännt innanför hjälmen där. :) Att bli förnedrad ingår inte i MS favoritsysselsättningar...

/Martin
Gösta

Inlägg av Gösta »

Martin_Granberg skrev:...... väntade Schumi in Heikki tills han kört ett halvt varv innan de körde iväg ihop - för att ge publiken lite action efter sin fadäs. ...........................................................................................Att bli förnedrad ingår inte i MS favoritsysselsättningar...

/Martin

Vinna nationskuppen och bli 2á, endast slagen av DTM mästaren i en DTM liknande bil, inte illa alls, inte illa alls. :D

Läser mellan raderna att LS1 blivit en "skummihater" :D

Schumacher ser knäckt ut :D

Bild
Senast redigerad av Gösta den mån dec 17, 2007 08:53, redigerad totalt 1 gång.

Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Gösta skrev:Läser mellan raderna att LS1 blivit en "skummihater" :D
Han har blivit mer än så... han är numer även en motorsporthuligan som inte är välkommen på en del motorsportevenemang.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
PC:

Inlägg av PC: »

Geer skrev:
Varför var det orättvist ? Just det... Schumacher vann ju inte. Från början skulle dom väl inte haft småbilar alls i finalen men ändrade planerna.
Den s.k. Maestro anses ju av en del vara vara den störste av alla mästare, då bör han ju kunna behärska mer än en typ av racerbil.

På den gamla goda tiden då män var män (och kvinnorna gillade det...) så rattade F1-chaffisarna även F2or, sportvagnar etc.

Att notera var att strax innan finalen så började Schumi att peka på den gula bilen som var märkt med Mattias namn (den som tydligen var lite bättre eftersom Mattias vann första heatet med den).

Så det byttes flagga och namn i all hast innan de skulle ut.

I finalen visade sedan Schumi prov på sin otroliga förmåga att kunna parkera på banan med vilket biltyp som helst... :D
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

PC: skrev:På den gamla goda tiden då män var män (och kvinnorna gillade det...) så rattade F1-chaffisarna även F2or, sportvagnar etc.
På den tiden så var skillnaden mellan F1 och F2 i det närmaste obefintlig; de tävlade t o m tidvis tillsammans och någon säsong så kördes F1 med F2-reglementet.

Schumi har väl aldrig varit speciellt vass i bilar med kaross?
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Gösta

Inlägg av Gösta »

Razor skrev:
Gösta skrev:Läser mellan raderna att LS1 blivit en "skummihater" :D
Han har blivit mer än så... han är numer även en motorsporthuligan som inte är välkommen på en del motorsportevenemang.

Även jag hörde det ryktet, men det kom från en fullständigt opålitlig källa så jag valde att bortse från det, men nu kommer samma uppgifter från dig och det förändrar saken fullständigt!

Att han är en huligan, det visste jag. Kul att säkerhetsarrangemanget på Wembley fungerade. :up: :D :D :D

Användarens profilbild
PC:

Inlägg av PC: »

Razor skrev:På den tiden så var skillnaden mellan F1 och F2 i det närmaste obefintlig...
Må så vara...

Men som sagt, man körde mer än formelbil.
Sportvagnar a la LeMans d.v.s. Ferrari Berlinetta, Ford GT 40, Porsche 917 etc.
I USA körde man Can-Am med monster till bilar med uppemot 1200 hästar.

Vad jag menade var att man var tvungen att vara mer komplett som racerförare på den tiden.
Mattias är en typ av Racer som inte hade haft några problem alls med att göra sig gällande under den eran, till skillnad från många som kör de handikapp-anpassade bilar vi ser idag...
När en man ljuger, dör en liten del av världen...