Frimärken eller F1
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Frimärken eller F1
Ja, kommer Forza att bli en frimärkssajt nästa säsong eller kommer F1 att överleva, vad tror ni?
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 5298
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Det känns just nu som att det är fifty-fifty. Hade oerhört svårt för att bestämma mig. Drog till med frimärken till sist i alla fall.
Även dom biltillverkare som fortfarande går med vinst lär få svårt att motivera sina miljardsatsningar på F1 om dom samtidigt stänger fabriker och säger upp personal. NHL har ju ställt in säsonger förut så det skulle lika gärna kunna hända F1 med.
Även dom biltillverkare som fortfarande går med vinst lär få svårt att motivera sina miljardsatsningar på F1 om dom samtidigt stänger fabriker och säger upp personal. NHL har ju ställt in säsonger förut så det skulle lika gärna kunna hända F1 med.
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Jag är övertygad om att Mosley jobbar på en interimslösning ifall fler stall faller bort. Möjligen inbegriper den GP2 och Cosworth.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Mr Forza Motorsport
- Inlägg: 8550
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Fjällen
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Det kan du ju få av mig. Jag vet idag vad som händer om en månad.Pastis skrev:Just nu känns frimärken hetare för mig. Får väl se hur det känns på nyåret när de nya bilarna kommer. Till dess åker jag skidor och skiter i det mesta vad F1 heter. Rykten hit och rykten dit bryr jag mig inte om, jag väntar på klara besked...
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Måste säga att jag är förvånad att det ändå är så pass många som tror att det går åt helsike.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 522
- Blev medlem: sön okt 21, 2007 10:47
-
- Inlägg: 4443
- Blev medlem: sön jul 28, 2002 02:00
- Ort: Norrköping
-
- Inlägg: 3718
- Blev medlem: fre dec 02, 2005 22:47
- Ort: Spånga
Jag håller med pepparn.
Det kommer inte att gå åt helvete, bestämmer vi oss gemensamt att satsa på välgång så går det.
Man får mätta munnen efter magsäcken och inte vara så girig.
Vi kommer att se F1 nästa säsong även om det är en konstellation likt Tärnans beskrivning likt en mix med GP2, men det blir race, det kan jag sätta en peng på.
Det kommer inte att gå åt helvete, bestämmer vi oss gemensamt att satsa på välgång så går det.
Man får mätta munnen efter magsäcken och inte vara så girig.
Vi kommer att se F1 nästa säsong även om det är en konstellation likt Tärnans beskrivning likt en mix med GP2, men det blir race, det kan jag sätta en peng på.
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
-
- Inlägg: 590
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Det är bara larv att ekonomin påverkas av kritik. När får man kritisera ekonomin, bara under högkonjunktur? Det blir lite som att optimisterna kastar över skulden på pessimisterna... Jösses, vi har varnat för detta länge utan att någon lyssnar. För att hitta en lösning måste man först konstatera vad problemet består i. Det gör man inte genom att dansa regndans och hoppas på att det ska vända.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 3718
- Blev medlem: fre dec 02, 2005 22:47
- Ort: Spånga
Det kan jag väl hålla med om Tärnan men det gör ju inte saken bättre att tidningarna skrämmer upp oss vanliga människor, och resultatet blir att vi inte ens vågar köpa oss en ny kaffe bryggare. Det en leder till det andra så dör ekonomin. Folk i almenhet låter sin ekonomi rulla på så länge det går tills någon säger " Nu går det åt helvete" först då så drar folk igen kedjan i plånboken. =Folk påverkas av media vare sig det är dåliga tider eller inte och ekonomin påverkas av folkets plånböcker Har jag fel?
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
-
- Inlägg: 590
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
Ja, även en nergång som den här är som en bubbla liknande den vi hade för tex It. Fast den är vänd åt andra hållet. Folk förväntar sig något negativt och allt som inte är negativt utan visar på något annat viftas bort som galensakper eller osaningar.
Tex är ju större delen av svenska aktiemarknaden kraftigt undervärderad. Ja, tom de "konkursmässiga" bankerna är undervärderade.
...det här har kanske inte alls med F1 att göra iofs.
Tex är ju större delen av svenska aktiemarknaden kraftigt undervärderad. Ja, tom de "konkursmässiga" bankerna är undervärderade.
...det här har kanske inte alls med F1 att göra iofs.
-
- Inlägg: 3027
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Ankeborg
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Tycker att det är bra att tidningarna skrämmer upp folk för det är dags att vakna. Den här krisen kan anta samhällsfarliga proportioner och de ska vi vara beredda på att möta. Det är bara bra att folk håller i plånböckerna. Vad är det för en ekonomi vi har som kräver att vi måste ut och köpa en tv-apparat för att inte hamna i kris? Rena vansinnet. Det kommer att bli ett stålbad men det får vi fan finna oss i - vi har grävt gropen, köpt skit på kredit. Det är som när man var liten och brände veckopengen på en påse godis och sedan gick hem och grinade för att man hade varit så jävla dum.
Snabbaste vägen ur krisen är att vi sparar oss ur den, inte konsumerar oss ur den. Därefter ska vi konsumera när vi har jobbat ihop pengar, inte innan vi har pengar. Köp nu, betala sedan måste ersättas med jobba först, konsumera sedan. Då är vi okej igen.
Snabbaste vägen ur krisen är att vi sparar oss ur den, inte konsumerar oss ur den. Därefter ska vi konsumera när vi har jobbat ihop pengar, inte innan vi har pengar. Köp nu, betala sedan måste ersättas med jobba först, konsumera sedan. Då är vi okej igen.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 8583
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Jävla optimister!
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
-
- Inlägg: 8583
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Mr Forza Motorsport
- Inlägg: 8550
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Fjällen
Klart det blir något som kallas F1! Men frågan är ifall jag ställer upp ifall det blir sandsäcksracing eller något liknande. Har noll förtroende för de styrande och blir inte längre förvånad över någonting de hittar på. De senaste årens hattande fram och tillbaka med ogenomtänkta reglerändringar gör mig spyfärdig redan nu... Vad ska de nu hitta på...
-
- Inlägg: 2564
- Blev medlem: tor aug 23, 2007 12:05
- Ort: Stockholm
När fredagsträningarna kommer igång i Australien kommer nästan allt att vara som förut.
Bilarna kommer att vara lite fulare och tyvärr kanske något färre. Men sedan glöms denna oro bort till nästa säsong.
Bilarna kommer att vara lite fulare och tyvärr kanske något färre. Men sedan glöms denna oro bort till nästa säsong.
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Jag har funderat lite på vad som skulle kunna komma istället, om fler biltillverkare hoppar av, och först tänkte jag mig ett mästerskap bestående av GP2-kärror och Cosworth, men så slog det mig... Allt snack om olympiader och medaljer får mig istället att undra om det inte är A1GP som ligger närmast till hands. Bilarna görs av Ferrari, ett säkert sätt att se till att stallet blir kvar i F1, och man kör redan med medaljer. Nationskampen är heller inte så avlägsen F1 om man betänker att grand prix-bilarna förr i tiden körde i nationsfärger.
Mycket långtgående spekulationer från min sida som ska tas med en nypa salt. Detta är inte att betrakta som spådomar
Mycket långtgående spekulationer från min sida som ska tas med en nypa salt. Detta är inte att betrakta som spådomar
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 2564
- Blev medlem: tor aug 23, 2007 12:05
- Ort: Stockholm
Vilka var dom olika nationsfärgerna på racingbilar?JTarnstrom skrev:Jag har funderat lite på vad som skulle kunna komma istället, om fler biltillverkare hoppar av, och först tänkte jag mig ett mästerskap bestående av GP2-kärror och Cosworth, men så slog det mig... Allt snack om olympiader och medaljer får mig istället att undra om det inte är A1GP som ligger närmast till hands. Bilarna görs av Ferrari, ett säkert sätt att se till att stallet blir kvar i F1, och man kör redan med medaljer. Nationskampen är heller inte så avlägsen F1 om man betänker att grand prix-bilarna förr i tiden körde i nationsfärger.
Mycket långtgående spekulationer från min sida som ska tas med en nypa salt. Detta är inte att betrakta som spådomar
Jag har koll på några stycken.
England-Grön
Tyskland-Vit/silver
Frankrike-Blått
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
-
- Inlägg: 2564
- Blev medlem: tor aug 23, 2007 12:05
- Ort: Stockholm
Brunt!Razor skrev:Italien-RöttChristoffer skrev:Vilka var dom olika nationsfärgerna på racingbilar?
Jag har koll på några stycken.
England-Grön
Tyskland-Vit/silver
Frankrike-Blått
Spanien-Brunt
Finns det något bildexempel?
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
-
- Mr Forza Motorsport
- Inlägg: 8550
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Fjällen
Du glömmer bort att många fans tittar på F1 för att stilla sitt teknikintresse. Det är tekniken som gjort att jag blivit fänglad, inte det "sportsliga". Blir det för mycket "standardbil" så är det inte kul längre för min del.JTarnstrom skrev:Jag har funderat lite på vad som skulle kunna komma istället, om fler biltillverkare hoppar av, och först tänkte jag mig ett mästerskap bestående av GP2-kärror och Cosworth, men så slog det mig... Allt snack om olympiader och medaljer får mig istället att undra om det inte är A1GP som ligger närmast till hands. Bilarna görs av Ferrari, ett säkert sätt att se till att stallet blir kvar i F1, och man kör redan med medaljer. Nationskampen är heller inte så avlägsen F1 om man betänker att grand prix-bilarna förr i tiden körde i nationsfärger.
Mycket långtgående spekulationer från min sida som ska tas med en nypa salt. Detta är inte att betrakta som spådomar
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Ja, jag sade inte att det var några bra lösningar. Jag håller helt med dig. Skulle F1 övergå till något av ovanstående lär nog mitt intresse svalna väldigt snabbt.Pastis skrev:Du glömmer bort att många fans tittar på F1 för att stilla sitt teknikintresse. Det är tekniken som gjort att jag blivit fänglad, inte det "sportsliga". Blir det för mycket "standardbil" så är det inte kul längre för min del.JTarnstrom skrev:Jag har funderat lite på vad som skulle kunna komma istället, om fler biltillverkare hoppar av, och först tänkte jag mig ett mästerskap bestående av GP2-kärror och Cosworth, men så slog det mig... Allt snack om olympiader och medaljer får mig istället att undra om det inte är A1GP som ligger närmast till hands. Bilarna görs av Ferrari, ett säkert sätt att se till att stallet blir kvar i F1, och man kör redan med medaljer. Nationskampen är heller inte så avlägsen F1 om man betänker att grand prix-bilarna förr i tiden körde i nationsfärger.
Mycket långtgående spekulationer från min sida som ska tas med en nypa salt. Detta är inte att betrakta som spådomar
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Mr Forza Motorsport
- Inlägg: 8550
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Fjällen
Ja, inte är det en enkel ekvation!JTarnstrom skrev:Ja, jag sade inte att det var några bra lösningar. Jag håller helt med dig. Skulle F1 övergå till något av ovanstående lär nog mitt intresse svalna väldigt snabbt.Pastis skrev:Du glömmer bort att många fans tittar på F1 för att stilla sitt teknikintresse. Det är tekniken som gjort att jag blivit fänglad, inte det "sportsliga". Blir det för mycket "standardbil" så är det inte kul längre för min del.JTarnstrom skrev:Jag har funderat lite på vad som skulle kunna komma istället, om fler biltillverkare hoppar av, och först tänkte jag mig ett mästerskap bestående av GP2-kärror och Cosworth, men så slog det mig... Allt snack om olympiader och medaljer får mig istället att undra om det inte är A1GP som ligger närmast till hands. Bilarna görs av Ferrari, ett säkert sätt att se till att stallet blir kvar i F1, och man kör redan med medaljer. Nationskampen är heller inte så avlägsen F1 om man betänker att grand prix-bilarna förr i tiden körde i nationsfärger.
Mycket långtgående spekulationer från min sida som ska tas med en nypa salt. Detta är inte att betrakta som spådomar
Jag inser att man måste göra något åt den stegrande budjetspiralen, för nu är det idioti att ha över 1000 anställda för att bygga "två" bilar per år. Alla asien/ökenbanorna har också höjd kraven på hur faciliteterna runt banorna ska se ut. Idioti och storhetsvansinne säger jag! Vi behöver tillbaka till racing och att ingenjörerna får utrymme till att hitta på smarta lösningar igen.
Jag har inga helhetslösningar på det, men se till att det blir begränsad budjet och personalantal, och att det kan övervakas på ett bra och rättvist sätt. Tänk till och gör rätt från början så vi slipper se regeländringar inför/under varje säsong!
-
- Inlägg: 8027
- Blev medlem: mån apr 19, 2004 17:07
- Ort: Solna
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Försvinner ett stall till så får F1 inte tappa mer bilar, då blir det inställt. För de stora F1-stallen spelear det nog ingen större roll vad de gör inför 2009. Det kommer för sent och är inte tillräckligt för att påverka beslut från ägarna. Den gode Camber på F1bb hänvisade nyss till en artikel som visar att Ferrari står inför rejäla problem. Försäljningen i november ned från 600 till 92 sålda bilar globalt. Ferrari lär ju knappast sluta med F1 för det, men de verkar löjligt oförberedda på krisen och det kan försätta dem i stora likviditetsproblem om de inte snabbt anpassar tillverkning och marknadsföring.Gösta skrev:F1 kommer att bestå. En anpassning sker och det körs på som vanligt.
Tärnan är en jävla pesimist!
BMW säger att de kommer att göra stora nedskärningar i marknadsföring och sponsoraktiviteter.
Renault ligger risigt till.
Mosley snackar om att ett stall till är på väg att dra sig ur. Vi vet sedan tidigare att Williams ligger illa till och inte underlättar det för dem att få nya krediter om så skulle behövas när värdet på ett F1-stall i nuläget inte är mer än en dollar.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 4443
- Blev medlem: sön jul 28, 2002 02:00
- Ort: Norrköping
-
- Inlägg: 5298
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Hur står det till med Ferraris största ägare, Fiat? Var ett tag sen man läste om dom, men vet att dom tidigare har haft jätteproblem med lönsamhet. Lär ju inte ha blivit bättre den senaste tiden.JTarnstrom skrev:Den gode Camber på F1bb hänvisade nyss till en artikel som visar att Ferrari står inför rejäla problem. Försäljningen i november ned från 600 till 92 sålda bilar globalt. Ferrari lär ju knappast sluta med F1 för det, men de verkar löjligt oförberedda på krisen och det kan försätta dem i stora likviditetsproblem om de inte snabbt anpassar tillverkning och marknadsföring.
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
-
- Inlägg: 8583
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Nu var det ett tag sen jag kollade detta, och det kanske spelar mindre roll men Ferrari ägs inte av Fiat. Biltillverkningen ägs av maktblaget (Agnellis, som jag glömt vad det heter) och är ett systerföretag till FIAT och således helt fristående. F1-stallet ägs av en stiftelse med säte i Schweiz för att hindra insyn, men en inte alltför vågad gissning är att det är samma bolag som är en av huvudägarna där. Enligt uppgift äger ett företag som tidigare gick under namnet Philip Morris en del för att slippa vara sponsor och istället kunde skriva ut snuskigt höga löner till en missanpassad tysk istället för att detta skulle komma ut i offentlighetens ljus. Som sagt med reservtion att detta kan ha ändrats den senast tiden.Lemon skrev:Hur står det till med Ferraris största ägare, Fiat? Var ett tag sen man läste om dom, men vet att dom tidigare har haft jätteproblem med lönsamhet. Lär ju inte ha blivit bättre den senaste tiden.JTarnstrom skrev:Den gode Camber på F1bb hänvisade nyss till en artikel som visar att Ferrari står inför rejäla problem. Försäljningen i november ned från 600 till 92 sålda bilar globalt. Ferrari lär ju knappast sluta med F1 för det, men de verkar löjligt oförberedda på krisen och det kan försätta dem i stora likviditetsproblem om de inte snabbt anpassar tillverkning och marknadsföring.
I was misled and that is the way it went
-
- Inlägg: 5298
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
-
- Inlägg: 8027
- Blev medlem: mån apr 19, 2004 17:07
- Ort: Solna
Regler är till för att ändras / anpassas!JTarnstrom skrev:Försvinner ett stall till så får F1 inte tappa mer bilar, då blir det inställt. .Gösta skrev:F1 kommer att bestå. En anpassning sker och det körs på som vanligt.
Tärnan är en jävla pesimist!
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
- Utvisad
- Inlägg: 8219
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Eller brytas i ditt fall...Gösta skrev:Regler är till för att ändras / anpassas!JTarnstrom skrev:Försvinner ett stall till så får F1 inte tappa mer bilar, då blir det inställt. .Gösta skrev:F1 kommer att bestå. En anpassning sker och det körs på som vanligt.
Tärnan är en jävla pesimist!
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Dessutom F1-världens störste fegis.
Dessutom F1-världens störste fegis.
-
- Inlägg: 8583
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
IFIL var det jag for efter, men dom har nog stramat upp den här soppan med företag på senare år för såhär såg det inte riktigt ut förr om jag kommer ihåg rätt.Razor skrev:Både Ferrari och Fiats biltillverkning ägs väl av Fiat Group?
http://www.ifil.it/showImage?ixImageId= ... mageRes=20
I was misled and that is the way it went
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
-
- Utvisad
- Inlägg: 8219
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Gösta?Razor skrev:Aha, det finns alltså en nivå ovanför Fiat Group.
Fiat Group verkar bara äga 85% av Ferrari, undrar vem som äger de restarande 15%?
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Dessutom F1-världens störste fegis.
Dessutom F1-världens störste fegis.
-
- Inlägg: 590
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
-
- Inlägg: 2564
- Blev medlem: tor aug 23, 2007 12:05
- Ort: Stockholm
Det är ju dirty money som är lönande.Silverkatten skrev:Där har vi lösningen på alla ekonomiska bekymmer för F1... åter inför tobaksreklam!
Sprit, tobak, sex och vapenhandel.
Force India kan förknippas med något annat än en lönnfet ölbryggare.
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
-
- Inlägg: 8583
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Kanske familjen har lite andelar kvar?Razor skrev:Aha, det finns alltså en nivå ovanför Fiat Group.
Fiat Group verkar bara äga 85% av Ferrari, undrar vem som äger de restarande 15%?
Jag hittade i alla fall en intressant sak när jag nu naturligtvis blev tvungen att plöja halvårsredovisningar
Det förklarar en del, förmodligen är det den överbetalde tysken och Todts löner som gör att Ferrari resultat är så pass positivt, vem skrev i en annan topic att dom var på väg mot avgrundens rand?Ferrari closed the second quarter of 2008 with a trading profit of €105 million (20.5% of revenues), up 50% from €70
million (16.5% of revenues) for Q2 2007. It is the highest reported margin in Ferrari’s history. This positive
performance is primarily attributable to the increase in sales volumes and cost efficiency gains, including a significant
decrease in the net cost of Formula 1 racing.
I was misled and that is the way it went
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
Inte bara i en annan tråd, på ett annat forum t o m...Cheever skrev:Det förklarar en del, förmodligen är det den överbetalde tysken och Todts löner som gör att Ferrari resultat är så pass positivt, vem skrev i en annan topic att dom var på väg mot avgrundens rand?
Hur som helst, det var bl a det här som man kunde läsa i artikeln det länkades till
samtGlobal sales at the Italian supercar maker have dived from almost 600 a month to just 92 cars in November and Ferrari is now negotiating with Italy’s trade unions to trim unwanted road-car production staff.
The company has admitted it could shed up to 300 employees as early as this Friday.
Ferrari will also shut its Maranello production plant for an unprecedented 20 days over Christmas, which sources insist will be to prevent vehicle stockpiles reaching unmanageable levels.
http://www.autocar.co.uk/News/NewsArtic ... rs/236380/Insiders have confirmed that sales of the V12-powered Ferrari 612 Scaglietti and Ferrari 599 Fiorano have effectively stalled and Ferrari has moved both models into a special customisation program to mask the seriousness of the problem.
Even worse, sales of its smaller, V8-powered Ferrari F430 – the core of the company's volume and profit, and due to be replaced late in 2009 – plummeted after the official unveiling of Ferrari’s new California in October
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
#88
Äntligen!
#88
Äntligen!
-
- Inlägg: 8583
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Där ser man. Jag misstänker att en liten fabrik som Ferrari har lättare att anpassa pruduktionsnivåerna än många andra stora biltillverkare. Nu kan det nog tänkas att FIAT faktist klarar sig hyfsat med sitt ganska "billiga" och förhållandevis snåla modellprogram. FIAT var ju annars på väg mot avgrundens rand självca för några år sedan men nu går det som tåget - eller åtminstone fram till september.
Som sagt, man lär sig en del på att läsa årsredovisningar, som till exempel att FIAT och BWM har inlett ett samarbete och att BMW skall lansera Alfa Romeo i USA...
Som sagt, man lär sig en del på att läsa årsredovisningar, som till exempel att FIAT och BWM har inlett ett samarbete och att BMW skall lansera Alfa Romeo i USA...
I was misled and that is the way it went
-
- Inlägg: 8027
- Blev medlem: mån apr 19, 2004 17:07
- Ort: Solna
Va fan, tillverkade dem så många bilar??? 600 i månaden! År ut och år in. Jävla tur man inte köpte en Ferrari, tänk bara skammen att bli sedd i en som det kanske finns flera av i samma stad.Razor skrev:Global sales at the Italian supercar maker have dived from almost 600 a month to just 92 cars in November ............
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)