Spaniens GP
-
- Inlägg: 910
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Grebbestad Sweden
Jaha..
Då närmar det sig då.. Blir Ferrari lika överlägsna denna gången?
Krockar Schumie och Montoya?
Blir Coulthard varvad?
Är Jagga 3sekunder långsammare per varv?
Vad hittar Ron Dennis för fel denna gången?
Kommer Yoong att stå sist på gridden?
Får Button sin första pallplats?
Blir det regn?
Får Jordanstallet en bil i mål?
Så många ouppklarade frågor..
Ge mig era tankar vänner..
Har ni förresten tänkt på hur skönt det är att slippa Erja-TV denna säsongen
//mopar
Då närmar det sig då.. Blir Ferrari lika överlägsna denna gången?
Krockar Schumie och Montoya?
Blir Coulthard varvad?
Är Jagga 3sekunder långsammare per varv?
Vad hittar Ron Dennis för fel denna gången?
Kommer Yoong att stå sist på gridden?
Får Button sin första pallplats?
Blir det regn?
Får Jordanstallet en bil i mål?
Så många ouppklarade frågor..
Ge mig era tankar vänner..
Har ni förresten tänkt på hur skönt det är att slippa Erja-TV denna säsongen
//mopar
"Ropen skalla - Alfa åt alla!"
-
- Inlägg: 410
- Blev medlem: sön feb 10, 2002 01:00
-
- Inlägg: 683
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Det snackades här förut om att Blomman skulle kommentera något av Europaloppen för TV4, blir det nu i Spanien?
"In the early days all I hoped was to make a living out of what I did best. But, since there's no real market for masturbation I had to fall back on my bass playing abilities." - Les Claypool
-
- Inlägg: 364
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Göteborg
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Jag tror du får vara glad om Fisichella lyckas undvika att än en gång bli utkvalad av japanen...On 2002-04-22 15:36, zz wrote:
Fisichella tar en pallplats.
Jag saknar Erja.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 1261
- Blev medlem: tor feb 07, 2002 01:00
- Ort: Syd
-
- Mr Forza Motorsport
- Inlägg: 8550
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Fjällen
-
- Inlägg: 910
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Grebbestad Sweden
HeHe,
Gôtt att se att ni är på hugget..
Zetor.. så länge Yoong har en sits borde alla andra platsa.. och följdaktligen inte få sparken.
ZZ.. Jo, jag skulle också kunna tänka mig Fisichella på pallen.. men i en Jordan.. nja knappast.. Snubben hamnar gång efter annan i sunkbilar ju.
Boy.. jaså? Kommar han inte under 107% gränsen eller (asgarv)
Ja Blomman hade varit ett lyft, tyvärr ligger min parabol i vardagsrummet p.g.a fasad renovering så det blir väl till att lyssna på Eje när han surrar igen *suck*
Själv håller jag som vanligt på Ferrari.. men det hade varit kul om McLaren och Williams hade ryckt upp sig lite så att det blir tätare racing..
Förresten.. vem är alla tiders sämsta F1 pilot.. Själv håller jag förra årets kalkon (andra gången dessutom) Tarso Marques högt på rankingen... sen var det ju liraren som var orsak till 107% regeln.. kommer inte på vad han heter nu igen.. han sög rätt rejält också.. och givetvis alla Japaner
//mopar
Gôtt att se att ni är på hugget..
Zetor.. så länge Yoong har en sits borde alla andra platsa.. och följdaktligen inte få sparken.
ZZ.. Jo, jag skulle också kunna tänka mig Fisichella på pallen.. men i en Jordan.. nja knappast.. Snubben hamnar gång efter annan i sunkbilar ju.
Boy.. jaså? Kommar han inte under 107% gränsen eller (asgarv)
Ja Blomman hade varit ett lyft, tyvärr ligger min parabol i vardagsrummet p.g.a fasad renovering så det blir väl till att lyssna på Eje när han surrar igen *suck*
Själv håller jag som vanligt på Ferrari.. men det hade varit kul om McLaren och Williams hade ryckt upp sig lite så att det blir tätare racing..
Förresten.. vem är alla tiders sämsta F1 pilot.. Själv håller jag förra årets kalkon (andra gången dessutom) Tarso Marques högt på rankingen... sen var det ju liraren som var orsak till 107% regeln.. kommer inte på vad han heter nu igen.. han sög rätt rejält också.. och givetvis alla Japaner
//mopar
"Ropen skalla - Alfa åt alla!"
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 3633
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 910
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Grebbestad Sweden
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
-
- Inlägg: 486
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Fisichella har sett sin sista pallplats. Detta stämmer för övrigt helt med zz´s logik om att de bästa förarna ser till att hamna i de bästa stallen och ser till att allt anpassas och fokuseras kring just dem.On 2002-04-22 18:09, mopar wrote:
ZZ.. Jo, jag skulle också kunna tänka mig Fisichella på pallen.. men i en Jordan.. nja knappast.. Snubben hamnar gång efter annan i sunkbilar ju.
-
- Inlägg: 910
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Grebbestad Sweden
Tja..
Med hans styrningar i Formula1 så är det ju inte lätt att dominera direkt..
Själv tycker jag killen har talang, men någon Schumie eller Häkkinen det tror jag aldrig han skulle kunna bli. Men i en schysst bil med ett schysst team så tror jag han skulle vara "above average"
84/88 : Karting.
1989 : European Kart Championship, 2nd. Karting World Championship, 4th.
1990 : Karting 100cc Italy, 5th.
1991 : Formula Alfa-Boxer.
1992 : Formula 3 Italy, 8th.
1993 : Formula 3 Italy, 2nd.
1994 : Formula 3 Italy, Champion.
1995 : DTM, 15th
1996 : Formula 1 (Minardi), 17th.
1997 : Formula 1 (Jordan), 9th with 20 points.
1998 : Formula 1 (Benetton), 8th with 16 points.
1999 : Formula 1 (Benetton), 9th with 13 points.
2000 : Formula 1 (Benetton), 6th with 18 points.
2001 : Formula 1 (Benetton), 11th with 8 points.
//mopar
Med hans styrningar i Formula1 så är det ju inte lätt att dominera direkt..
Själv tycker jag killen har talang, men någon Schumie eller Häkkinen det tror jag aldrig han skulle kunna bli. Men i en schysst bil med ett schysst team så tror jag han skulle vara "above average"
84/88 : Karting.
1989 : European Kart Championship, 2nd. Karting World Championship, 4th.
1990 : Karting 100cc Italy, 5th.
1991 : Formula Alfa-Boxer.
1992 : Formula 3 Italy, 8th.
1993 : Formula 3 Italy, 2nd.
1994 : Formula 3 Italy, Champion.
1995 : DTM, 15th
1996 : Formula 1 (Minardi), 17th.
1997 : Formula 1 (Jordan), 9th with 20 points.
1998 : Formula 1 (Benetton), 8th with 16 points.
1999 : Formula 1 (Benetton), 9th with 13 points.
2000 : Formula 1 (Benetton), 6th with 18 points.
2001 : Formula 1 (Benetton), 11th with 8 points.
//mopar
"Ropen skalla - Alfa åt alla!"
-
- Inlägg: 410
- Blev medlem: sön feb 10, 2002 01:00
-
- Inlägg: 1261
- Blev medlem: tor feb 07, 2002 01:00
- Ort: Syd
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Utvisad
- Inlägg: 8219
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Med tanke på att den colombianske bladplockaren ändå lyckas komma sexa så borde ju Fisichella minst bli det. JPM bevisar ju att vilken klåpare som helst kan bli "above average".On 2002-04-24 08:05, mopar wrote:
Men i en schysst bil med ett schysst team så tror jag han skulle vara "above average"
Men för att verkligen lyckas måste man kunna köra bil, se bara på MS, MH och Raffe... de var bäst i sina stall och i toppen.
/E
-
- Inlägg: 1261
- Blev medlem: tor feb 07, 2002 01:00
- Ort: Syd
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Det stämmer. Jag missade en av dagarna när DC:s testade på Mugello. Men det är ändå så att Räikkönen har deltagit vid fyra testtillfällen mot DC:s två under denna månad. Dessutom tog McLaren in Alesi vid ett, eller var det två, tillfällen. Andemeningen var att DC inte testar så mycket som man kanske skulle tycka att han borde i den situation stallet och han befinner sig i.
Om jag var i COulthards kläder skulle jag ta varje tillfälle i akt att påverka utvecklingen av bil och däck i den riktning som är mest fördelaktig för mig. Nu gör han inte det utan lämnar över det tillfället till Räikkönen.
Så jäkla underligt skrivet var det ändå inte. Jag skrev ju inte att han var helt frånvarande från alla tester.
Tärnström
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: JTarnstrom den 2002-04-24 23:03 ]</font>
Om jag var i COulthards kläder skulle jag ta varje tillfälle i akt att påverka utvecklingen av bil och däck i den riktning som är mest fördelaktig för mig. Nu gör han inte det utan lämnar över det tillfället till Räikkönen.
Så jäkla underligt skrivet var det ändå inte. Jag skrev ju inte att han var helt frånvarande från alla tester.
Tärnström
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: JTarnstrom den 2002-04-24 23:03 ]</font>
-
- Inlägg: 1261
- Blev medlem: tor feb 07, 2002 01:00
- Ort: Syd
Results of 16/04/2002
01 A. Wurz McLaren MP4-17 1'23''288
02 J. Alesi McLaren MP4-17 1'23''968
Results of 17/04/2002
01 K. Raikkonen McLaren MP4-17 1'22''089 -- 64
03 D. Coulthard McLaren MP4-17 1'22''996 0''907 69
Results of 18/04/2002
02 K. Raikkonen McLaren MP4-17 1'23''055 +0''665 60
03 D. Coulthard McLaren MP4-17 1'23''423 +1''033 59
Coulthard har testat lika mycket som Kimi på Mugello
01 A. Wurz McLaren MP4-17 1'23''288
02 J. Alesi McLaren MP4-17 1'23''968
Results of 17/04/2002
01 K. Raikkonen McLaren MP4-17 1'22''089 -- 64
03 D. Coulthard McLaren MP4-17 1'22''996 0''907 69
Results of 18/04/2002
02 K. Raikkonen McLaren MP4-17 1'23''055 +0''665 60
03 D. Coulthard McLaren MP4-17 1'23''423 +1''033 59
Coulthard har testat lika mycket som Kimi på Mugello
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 1261
- Blev medlem: tor feb 07, 2002 01:00
- Ort: Syd
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 8583
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 1261
- Blev medlem: tor feb 07, 2002 01:00
- Ort: Syd
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 910
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Grebbestad Sweden
-
- Inlägg: 163
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Dublin
Om du vore i DC´s kläder skulle du få akuta andningsproblem. Ni har lite olika storlek tror jag.On 2002-04-24 23:01, JTarnstrom wrote:
Om jag var i COulthards kläder skulle jag ta varje tillfälle i akt att påverka utvecklingen av bil och däck i den riktning som är mest fördelaktig för mig
Skulle du även vilja ha på dig hans 7 år gamla racingkalsonger??
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Förmodligen är de renare än de jag har på mig just nu...On 2002-04-25 10:03, zz wrote:Om du vore i DC´s kläder skulle du få akuta andningsproblem. Ni har lite olika storlek tror jag.On 2002-04-24 23:01, JTarnstrom wrote:
Om jag var i COulthards kläder skulle jag ta varje tillfälle i akt att påverka utvecklingen av bil och däck i den riktning som är mest fördelaktig för mig
Skulle du även vilja ha på dig hans 7 år gamla racingkalsonger??
Tärnström
-
- Inlägg: 410
- Blev medlem: sön feb 10, 2002 01:00
-
- Inlägg: 1261
- Blev medlem: tor feb 07, 2002 01:00
- Ort: Syd
-
- Mr Forza Motorsport
- Inlägg: 8550
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Fjällen
-
- Inlägg: 1261
- Blev medlem: tor feb 07, 2002 01:00
- Ort: Syd
-
- Inlägg: 910
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Grebbestad Sweden
-
- Inlägg: 910
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Grebbestad Sweden
Första tidsträningen..
1. 1 M.SCHUMACHER Ferrari B 1'20"681 211.053 Km/h
2. 2 BARRICHELLO Ferrari B 1'20"742 + 0'00"061
3. 8 MASSA Sauber Petronas B 1'21"364 + 0'00"683
4. 4 RAIKKONEN McLaren Mercedes M 1'21"472 + 0'00"791
5. 14 TRULLI Renault M 1'21"631 + 0'00"950
6. 20 FRENTZEN Arrows Cosworth B 1'21"640 + 0'00"959
7. 3 COULTHARD McLaren Mercedes M 1'21"861 + 0'01"180
8. 7 HEIDFELD Sauber Petronas B 1'21"950 + 0'01"269
9. 9 FISICHELLA Jordan Honda B 1'21"981 + 0'01"300
10. 21 BERNOLDI Arrows Cosworth B 1'22"126 + 0'01"445
11. 15 BUTTON Renault M 1'22"180 + 0'01"499
12. 5 R.SCHUMACHER Williams BMW M 1'22"223 + 0'01"542
13. 12 PANIS BAR Honda B 1'22"277 + 0'01"596
14. 24 SALO Toyota M 1'22"289 + 0'01"608
15. 6 MONTOYA Williams BMW M 1'22"370 + 0'01"689
16. 17 DE LA ROSA Jaguar Cosworth M 1'22"430 + 0'01"749
17. 11 VILLENEUVE BAR Honda B 1'22"645 + 0'01"964
18. 16 IRVINE Jaguar Cosworth M 1'22"893 + 0'02"212
18. MCNISH Toyota M 1'23"051 + 0'02"370
20. 23 WEBBER Minardi Asiatech M 1'23"480 + 0'02"799
21. 22 YOONG Minardi Asiatech M 1'24"598 + 0'03"917
//mopar
1. 1 M.SCHUMACHER Ferrari B 1'20"681 211.053 Km/h
2. 2 BARRICHELLO Ferrari B 1'20"742 + 0'00"061
3. 8 MASSA Sauber Petronas B 1'21"364 + 0'00"683
4. 4 RAIKKONEN McLaren Mercedes M 1'21"472 + 0'00"791
5. 14 TRULLI Renault M 1'21"631 + 0'00"950
6. 20 FRENTZEN Arrows Cosworth B 1'21"640 + 0'00"959
7. 3 COULTHARD McLaren Mercedes M 1'21"861 + 0'01"180
8. 7 HEIDFELD Sauber Petronas B 1'21"950 + 0'01"269
9. 9 FISICHELLA Jordan Honda B 1'21"981 + 0'01"300
10. 21 BERNOLDI Arrows Cosworth B 1'22"126 + 0'01"445
11. 15 BUTTON Renault M 1'22"180 + 0'01"499
12. 5 R.SCHUMACHER Williams BMW M 1'22"223 + 0'01"542
13. 12 PANIS BAR Honda B 1'22"277 + 0'01"596
14. 24 SALO Toyota M 1'22"289 + 0'01"608
15. 6 MONTOYA Williams BMW M 1'22"370 + 0'01"689
16. 17 DE LA ROSA Jaguar Cosworth M 1'22"430 + 0'01"749
17. 11 VILLENEUVE BAR Honda B 1'22"645 + 0'01"964
18. 16 IRVINE Jaguar Cosworth M 1'22"893 + 0'02"212
18. MCNISH Toyota M 1'23"051 + 0'02"370
20. 23 WEBBER Minardi Asiatech M 1'23"480 + 0'02"799
21. 22 YOONG Minardi Asiatech M 1'24"598 + 0'03"917
//mopar
"Ropen skalla - Alfa åt alla!"
-
- Inlägg: 5852
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Hemlis
-
- Inlägg: 910
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Grebbestad Sweden
Och här var andra träningen dårå..
1. 1 M.SCHUMACHER Ferrari B 1'20"380 211.844 Km/h
2. 20 FRENTZEN Arrows Cosworth B 1'20"450 + 0'00"070
3. 15 BUTTON Renault M 1'20"693 + 0'00"313
4. 2 BARRICHELLO Ferrari B 1'20"742 + 0'00"362
5. 12 PANIS BAR Honda B 1'20"758 + 0'00"378
6. 21 BERNOLDI Arrows Cosworth B 1'20"834 + 0'00"454
7. 4 RAIKKONEN McLaren Mercedes M 1'20"996 + 0'00"616
8. 9 FISICHELLA Jordan Honda B 1'21"169 + 0'00"789
9. 8 MASSA Sauber Petronas B 1'21"197 + 0'00"817
10. 14 TRULLI Renault M 1'21"278 + 0'00"898
11. 16 IRVINE Jaguar Cosworth M 1'21"294 + 0'00"914
12. 3 COULTHARD McLaren Mercedes M 1'21"298 + 0'00"918
13. 7 HEIDFELD Sauber Petronas B 1'21"301 + 0'00"921
14. 10 SATO Jordan Honda B 1'21"351 + 0'00"971
15. 5 R.SCHUMACHER Williams BMW M 1'21"409 + 0'01"029
16. 11 VILLENEUVE BAR Honda B 1'21"413 + 0'01"033
17. 6 MONTOYA Williams BMW M 1'21"623 + 0'01"243
18. 24 SALO Toyota M 1'22"082 + 0'01"702
19. 17 DE LA ROSA Jaguar Cosworth M 1'22"094 + 0'01"714
20. 23 WEBBER Minardi Asiatech M 1'22"459 + 0'02"079
21. 25 MCNISH Toyota M 1'22"564 + 0'02"184
22. 22 YOONG Minardi Asiatech M 1'23"269 + 0'02"889
Ser ut som om Micheline har fått att tänka på..
Vem har blod-dopat HHF??
//mopar
1. 1 M.SCHUMACHER Ferrari B 1'20"380 211.844 Km/h
2. 20 FRENTZEN Arrows Cosworth B 1'20"450 + 0'00"070
3. 15 BUTTON Renault M 1'20"693 + 0'00"313
4. 2 BARRICHELLO Ferrari B 1'20"742 + 0'00"362
5. 12 PANIS BAR Honda B 1'20"758 + 0'00"378
6. 21 BERNOLDI Arrows Cosworth B 1'20"834 + 0'00"454
7. 4 RAIKKONEN McLaren Mercedes M 1'20"996 + 0'00"616
8. 9 FISICHELLA Jordan Honda B 1'21"169 + 0'00"789
9. 8 MASSA Sauber Petronas B 1'21"197 + 0'00"817
10. 14 TRULLI Renault M 1'21"278 + 0'00"898
11. 16 IRVINE Jaguar Cosworth M 1'21"294 + 0'00"914
12. 3 COULTHARD McLaren Mercedes M 1'21"298 + 0'00"918
13. 7 HEIDFELD Sauber Petronas B 1'21"301 + 0'00"921
14. 10 SATO Jordan Honda B 1'21"351 + 0'00"971
15. 5 R.SCHUMACHER Williams BMW M 1'21"409 + 0'01"029
16. 11 VILLENEUVE BAR Honda B 1'21"413 + 0'01"033
17. 6 MONTOYA Williams BMW M 1'21"623 + 0'01"243
18. 24 SALO Toyota M 1'22"082 + 0'01"702
19. 17 DE LA ROSA Jaguar Cosworth M 1'22"094 + 0'01"714
20. 23 WEBBER Minardi Asiatech M 1'22"459 + 0'02"079
21. 25 MCNISH Toyota M 1'22"564 + 0'02"184
22. 22 YOONG Minardi Asiatech M 1'23"269 + 0'02"889
Ser ut som om Micheline har fått att tänka på..
Vem har blod-dopat HHF??
//mopar
"Ropen skalla - Alfa åt alla!"
-
- Inlägg: 84
- Blev medlem: ons mar 06, 2002 01:00
Frentzen bara sju hundradelar efter sotar´n och Williamsbilarna nere på 15:e respektive 17:e plats..... Som vanligt ger fredagsträningarna en tydlig vink om vilka som kommer att vara snabba på lördagen och söndagen. EJJJ!!! :-I Mopar, jag förstår inte hur du kan hetsa upp dig. Om det bara handlar om att du gillar att se snabba bilar fara fram i en vådlig fart, kan du få titta på när jag kör skiten ur allt och alla med min skrotomoaudi på Essingeleden i eftermiddag.
Så ja berra, nu tar vi det lite lugnt på Essingeleden i em. Jag är också där och rullar med min familj i min supersnabba Passat TDI.On 2002-04-26 14:15, Binneberra wrote:
se snabba bilar fara fram i en vådlig fart, kan du få titta på när jag kör skiten ur allt och alla med min skrotomoaudi på Essingeleden i eftermiddag.
-
- Inlägg: 410
- Blev medlem: sön feb 10, 2002 01:00
-
- Inlägg: 910
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Grebbestad Sweden
Lite reflektioner runt tidsträningen...
Bridgestone verkar ju ha ett stort försprång.. men var det bara däcken som gjorde williams nästan löjligt långt efter?
Verkar som om Honda fått något mer pulver i sin maskin också..
Arrows är i vart fall största överaskningen för mig, kul..
Button är med där uppe igen, och på Michelin dessutom.
Varför körde Ferrari så oändligt många varv?
Ser redan fram emot tidsträning och kvalet imorgon
Och btw, Essingeleden en fredag E.M.. jo det lär ju gå fort..
Förresten håller jag mig här på Bästkusten
//mopar
Bridgestone verkar ju ha ett stort försprång.. men var det bara däcken som gjorde williams nästan löjligt långt efter?
Verkar som om Honda fått något mer pulver i sin maskin också..
Arrows är i vart fall största överaskningen för mig, kul..
Button är med där uppe igen, och på Michelin dessutom.
Varför körde Ferrari så oändligt många varv?
Ser redan fram emot tidsträning och kvalet imorgon
Och btw, Essingeleden en fredag E.M.. jo det lär ju gå fort..
Förresten håller jag mig här på Bästkusten
//mopar
"Ropen skalla - Alfa åt alla!"