BRASILIENS GP 2008 - INTERLAGOS

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

JTarnstrom skrev:Helt jävla sanslöst att FOM och FIA missar att få med världsmästaren i en intervju... Det är som med den där jävla hjälmkameran som inte visade ett smack när Champ Car hade en mycket bättre lösning för flera år sedan. Klåpare.
Det brukar ju vara fyra på presskonferensen när världsmästaren har missat pallen. De kanske inte vågade släppa in Hamilton till Massa, Alonso och Räikkönen? Fniss.
Användarens profilbild
PC:

Inlägg av PC: »

JTarnstrom skrev:
PC: skrev:
JTarnstrom skrev:Viasat fattar inte vad ordet goodwill betyder. Att inte sända presskonferensen i 6:an är likvärdigt med att göra en Glock...
Ni fick ju se de två sista racen i år, blir du aldrig nöjd... snyltare... :D
Jag har Viasat Motor. Jag klagar inte för egen del. För en del verkar det omöjligt att förstå att man kan ha åsikter ändå, även om man personligen inte är drabbad. Det är väl en dimension för mycket, antar jag...
Tröttnar du aldrig på rollen som gravallvarlig messerschmitt...?
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
Användarens profilbild
menthol

Inlägg av menthol »

JTarnstrom skrev:
JTarnstrom skrev:Viasat fattar inte vad ordet goodwill betyder. Att inte sända presskonferensen i 6:an är likvärdigt med att göra en Glock...
Ni fick ju se de två sista racen i år, blir du aldrig nöjd... snyltare... :D
Jag har Viasat Motor. Jag klagar inte för egen del. För en del verkar det omöjligt att förstå att man kan ha åsikter ändå, även om man personligen inte är drabbad. Det är väl en dimension för mycket, antar jag...
Jag har upplevt samma sak.
Men det är ju hyfsat konsekvent ändå. Sitter du i en Ferrari så får du böter, men sitter du i en McLaren så tappar du placering eller blir diskad.
Kan någon på fullt allvar verkligen påstå att Ferrari inte är gynnade av FIA?
-AndersF1
Transalp

Inlägg av Transalp »

Grattis Hamilton!!

Men varför är Danny DeVito alltid med i Ferrari-garaget?
Användarens profilbild
REP

Inlägg av REP »

Averell skrev:Säga vad man vill om värdig världsmästare...men inte ens den värsta Hollywoodregissör skulle kunna göra de sista loppets 10 sista varv så otroligt spännande!! (kommer endast o tänka på Keyser Söze i The Ususal Suspects, den upplösningen är nog nästan lika bra som idag)
F-n vad jag älskar Formel 1!!
Det är Bernie Ecclestone som är regissören ! Han strävar hela tiden få super avslutningen av F1. Han försöker få upp omöjliga avslutningar av säsongen. Perfekt för penningstinga Formel 1.
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Transalp skrev:Grattis Hamilton!!

För att McLaren har Bill Cosby i sitt!
Användarens profilbild
Petrol

Inlägg av Petrol »

Håller med - fattar inte att man vågar ta ut segern i förväg när TIMO GLOCK är på banan - vad tänkte man på - Jösses vilka amatörer!!!! :D
Senast redigerad av Petrol den sön nov 02, 2008 20:34, redigerad totalt 1 gång.
BMW is no longer the shit - Renault is the new shit.. ;o)
Gerry

Inlägg av Gerry »

Sami skrev:
Transalp skrev:Grattis Hamilton!!

För att McLaren har Bill Cosby i sitt!
HAHAHA den var bra :lol:
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

JTarnstrom skrev:
PC: skrev: Ni fick ju se de två sista racen i år, blir du aldrig nöjd... snyltare... :D
Tröttnar du aldrig på rollen som gravallvarlig messerschmitt...?
Inte så länge det finns de som irriterar sig på mig.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Petrol skrev:Håller med - fattar inte att man vågar ta ut segern i förväg när TIMO GLOCK är på banan - vad tänkt man på - Jösses vilka amatörer!!!! :D
Ja, faktiskt. När Hamilton gick ut på sista varvet sa jag att han skulle hinna ifatt Glock. Nu är jag visserligen smartast i hela världen, men ändå.
Användarens profilbild
REP

Inlägg av REP »

JJaaa nu såg jag igen på teven att denna långa tjej med röda klänning kramade Lewis ordentligt! Långt efter alla intervjuer !
Vem är hon ?
Användarens profilbild
olag

Inlägg av olag »

REP skrev:JJaaa nu såg jag igen på teven att denna långa tjej med röda klänning kramade Lewis ordentligt! Långt efter alla intervjuer !
Vem är hon ?
Hans flickvän. som är sångare i pussy catdolls
FIA = Ferrari International Assistance
Användarens profilbild
Kuopio

Inlägg av Kuopio »

REP skrev:JJaaa nu såg jag igen på teven att denna långa tjej med röda klänning kramade Lewis ordentligt! Långt efter alla intervjuer !
Vem är hon ?
Är det inte pussycat-dolls flickvännen?
Användarens profilbild
PC:

Inlägg av PC: »

JTarnstrom skrev:Inte så länge det finns de som irriterar sig på mig.
Tja, detta måste man ju säga om dig, du gör det bra... :wink:
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
Rexa
Utvisad
Utvisad

Inlägg av Rexa »

Kom Kimi 3 nu före kubica i totalen ?
Mvh Rexa
Ps. Alltid retar jag någon ;O)
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Rexa skrev:Kom Kimi 3 nu före kubica i totalen ?
Jo.
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Är det inte läge att ge Hamilton 10 s tillägg för sitt problem med att sätta tillbaks ratten?
Användarens profilbild
olag

Inlägg av olag »

AndersF1 skrev:Är det inte läge att ge Hamilton 10 s tillägg för sitt problem med att sätta tillbaks ratten?
:D Alla stall får böta 10000 euro normalt så ett 10 sekunder straff lär väll McLaren tilldömas :D
Rexa
Utvisad
Utvisad

Inlägg av Rexa »

AndersF1 skrev:Är det inte läge att ge Hamilton 10 s tillägg för sitt problem med att sätta tillbaks ratten?
Bättre att vara på säkra sidan och slå till med 30 sek *S*
Mvh Rexa
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Såg just lite bilder på SVT1, som är en av Sveriges Televisions (SVT:s) licensfinansierade och reklamfria public service-kanaler i det digitala marknätet.

Bilderna bekräftade att:
– Hamilton gjorde bort sig när Vettel tog sig förbi.
– Glock var klart misstänkt jävla långsam.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Vi vet ju inte vad Glock hade för sig. Kanske hade han varit på utflykt och tappat tempen i däcken...

Användarens profilbild
REP

Inlägg av REP »

Nu kollade jag PussyCatDolls på Wikipedia.

O fan, det blir samma historia som David och Victoria Beckham !

David som sportman plockade upp tjejen från populär sånggrupp.
Nu är samma sak för Lewis ! Stackars Lewis ! hur ska han behålla focus nästa år ! Han blir lycklig i sängen men tappar F1
Användarens profilbild
Averell

Inlägg av Averell »

:lol: :lol: :lol:

Man måste ha humor....
"Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing."
David Jefferies 1972 - 2003
Användarens profilbild
Petrol

Inlägg av Petrol »

Besviken på Bmw - I am - Not good behaviour I see!! Faan vad trött man blir på Kubica - Back in the cart man!!!!! :evil:
BMW is no longer the shit - Renault is the new shit.. ;o)
Användarens profilbild
Kuopio

Inlägg av Kuopio »

Det var inte direkt skicklighet som grejade hem titeln för Hamilton idag men sett på hela säsongen så är han den värdigare av dom två.

Värt att notera är att för andra året i rad så skiljde det bara 1p mellan 1:an och 2:an i förartabellen.
Användarens profilbild
olag

Inlägg av olag »

ANFRAN skrev:Såg just lite bilder på SVT1, som är en av Sveriges Televisions (SVT:s) licensfinansierade och reklamfria public service-kanaler i det digitala marknätet.

Bilderna bekräftade att:
– Hamilton gjorde bort sig när Vettel tog sig förbi.
– Glock var klart misstänkt jävla långsam.
Glock körde på torrdäck.
Hamilton hade ändå kommit 5:a om Glock bytat till regndäck.....
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Lenny skrev:Vi som var med i Monaco, vet att Massa kan vara snabb i regn..

Också.. :up:
Förutom bottennappet i England så har Massa vara helstabil och snabb i årets regnlopp.
Hade inte något tryckt på knappen för tidigt i depån så hade han varit världsmästare nu.
Men, men, Hamilton och McLaren har varit snabba i år, så absolut välförtjänt, även om Lewis var lite väl ful vid några tillfällen.

Undrar var Massas utvecklingskurva skall sluta någonstans?
Zetor

Inlägg av Zetor »

Grattis Hamilton!
Och därmed slut på gratistittandet:(
Användarens profilbild
olag

Inlägg av olag »

AndersF1 skrev:

Förutom bottennappet i England så har Massa vara helstabil och snabb i årets regnlopp.
Hade inte något tryckt på knappen för tidigt i depån så hade han varit världsmästare nu.
Men, men, Hamilton och McLaren har varit snabba i år, så absolut välförtjänt, även om Lewis var lite väl ful vid några tillfällen.

Massa har inte iheller varit snäll ett par gånger.
Användarens profilbild
Znillblix

Inlägg av Znillblix »

ANFRAN skrev:– Glock var klart misstänkt jävla långsam.
'

Titta igen. Kolla noggrant Glocks bakvagn uppför backen så ser du lätt hans greppnnivå.
Gerry

Inlägg av Gerry »

Zetor skrev:Grattis Hamilton!
Och därmed slut på gratistittandet:(
Bara att skaffa viasatmotor om du kan annars kanske nästa säsong blir tråkig :wink:
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Om nu Glock av någon anledning ville ge segern till Hamilton, varför gjorde han då inte som alla andra och bytte däck, så hade det inte varit något snack?
Användarens profilbild
menthol

Inlägg av menthol »

AndersF1 skrev:

Visserligen har Massa fått sin beskärda del med gratispoäng så jag antar att det jämnar ut sig i slutändan.
Men det är ju hyfsat konsekvent ändå. Sitter du i en Ferrari så får du böter, men sitter du i en McLaren så tappar du placering eller blir diskad.
Kan någon på fullt allvar verkligen påstå att Ferrari inte är gynnade av FIA?
-AndersF1
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Znillblix skrev:
'

Titta igen. Kolla noggrant Glocks bakvagn uppför backen så ser du lätt hans greppnnivå.
Jag kan inte. Ge mig en länk?
Gerry

Inlägg av Gerry »

Znillblix skrev:
'

Ser faktiskt ut som om han inte hade särskilt mycket grepp i de bakdäcken
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

AndersF1 skrev:Om nu Glock av någon anledning ville ge segern till Hamilton, varför gjorde han då inte som alla andra och bytte däck, så hade det inte varit något snack?
För att Toyota ville ge Hamilton lite extra uppmärksamhet. Så klart. Det här bestämdes redan i september 2007 när Toyota tecknade ett hemligt avtal med Mercedes. Detaljerna är tyvärr så hemliga att jag inte kan avslöja dem utan att riskera min egen säkerhet.
Rexa
Utvisad
Utvisad

Inlägg av Rexa »

Znillblix skrev:
'

Han var väll tvungen att gasa på efter att ha släppt förbi Hamilton *L*
Mvh Rexa
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Kan inte släppa att hela världen fick långnäsa vad gäller intevju med världsmästaren. Det är ju när adrenalinet och känslorna sprutar som en intervju ska göras, innan Ron Dennis har delat ut manuskriptet och det blir högläsning.

Användarens profilbild
westerberg

Inlägg av westerberg »

Grattis Hamilton. :up: Äntligen en titel till McLaren,det var länge sen nu. Tror inte jag haft sån hög puls sen lumpen :D Underbar bild på "Massapappan",men trots att jag älskar McLaren/Lewis så hade det faktiskt varit ännu roligare att se gubben Hamilton i samma situation :wink:
"Pit Board? What the f**k do I need a pit board for? If theres bikes in front of me then I'm not going fast enough!"

Richard Britton. Macau GP 2004
Användarens profilbild
Depeche

Inlägg av Depeche »

Petrol skrev:Besviken på Bmw - I am - Not good behaviour I see!! Faan vad trött man blir på Kubica - Back in the cart man!!!!! :evil:
Ja men hur många dåliga race har Kubica gjort ?
Han har ju varit grymt stabil den här säsongen.
Något dåligt race måste man ju låta honom göra.
Senast redigerad av Depeche den sön nov 02, 2008 20:59, redigerad totalt 1 gång.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Ron Dennis:
"Who would have thought Glock would stay out on dry tyres? We were just looking at it in the last two laps thinking; 'Do we fight for the position with Vettel, or do we let him go, and how's it going to happen?'
Det är ju för märkligt att en annan som ligger hemma med lungmos såg vad som höll på att hända redan efter halva loppet. McLaren ska skatta sig lyckliga. Hade det fortsatt vara torrt hade Glock kunnat vara förbi.

Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Säsongen i sig höll kanske inte den allra högsta kvaliteten men spänningen går inte att klaga på. Dessutom ser det bra ut med återväxten. Kubica orkade inte riktigt hela säsongen men han är en framtidsman som i bra material kommer att kunna utmana vem som helst. Vettel likaså. Alonso är tillbaka, vilken avslutning på säsongen! Hamilton har en bit kvar innan han har uppnått sin fulla potential, Massa går inte att räkna bort även om jag tror att han har nått sitt max. Däremot kommer han att kunna gå in i nästa säsong med ett helt annat självförtroende och status inom teamet än i år. Nästa säsong blir spännande.

Användarens profilbild
form-ola1

Inlägg av form-ola1 »

JTarnstrom skrev:Ron Dennis:
"Who would have thought Glock would stay out on dry tyres? We were just looking at it in the last two laps thinking; 'Do we fight for the position with Vettel, or do we let him go, and how's it going to happen?'
Det är ju för märkligt att en annan som ligger hemma med lungmos såg vad som höll på att hända redan efter halva loppet. McLaren ska skatta sig lyckliga. Hade det fortsatt vara torrt hade Glock kunnat vara förbi.
Tänker du inte fel nu.
Hade det fortsatt varit torrt hade inte Hamilton bytt till regndäck och Glock hade varit långt efter.
Gerry

Inlägg av Gerry »

JTarnstrom skrev:Säsongen i sig höll kanske inte den allra högsta kvaliteten men spänningen går inte att klaga på. Dessutom ser det bra ut med återväxten. Kubica orkade inte riktigt hela säsongen men han är en framtidsman som i bra material kommer att kunna utmana vem som helst. Vettel likaså. Alonso är tillbaka, vilken avslutning på säsongen! Hamilton har en bit kvar innan han har uppnått sin fulla potential, Massa går inte att räkna bort även om jag tror att han har nått sitt max. Däremot kommer han att kunna gå in i nästa säsong med ett helt annat självförtroende och status inom teamet än i år. Nästa säsong blir spännande.
Kan inget annat än att hålla med :up:
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

form-ola1 skrev:
JTarnstrom skrev:Ron Dennis:
Tänker du inte fel nu.
Hade det fortsatt varit torrt hade inte Hamilton bytt till regndäck och Glock hade varit långt efter.
Glock höll på att ta in på Hamilton och låg mindre än 20 sekunder bakom när Hamilton förmodligen hade ett stopp kvar att göra. Reserverar mig för det faktum att Hamilton kanske inte behövde tanka (var det någon som noterade om han fyllde på soppa när de bytte till regndäck?). I så fall har du naturligtvis rätt.

Användarens profilbild
olag

Inlägg av olag »

JTarnstrom skrev:
form-ola1 skrev:
JTarnstrom skrev:Ron Dennis: Det är ju för märkligt att en annan som ligger hemma med lungmos såg vad som höll på att hända redan efter halva loppet. McLaren ska skatta sig lyckliga. Hade det fortsatt vara torrt hade Glock kunnat vara förbi.
Tänker du inte fel nu.
Glock höll på att ta in på Hamilton och låg mindre än 20 sekunder bakom när Hamilton förmodligen hade ett stopp kvar att göra. Reserverar mig för det faktum att Hamilton kanske inte behövde tanka (var det någon som noterade om han fyllde på soppa när de bytte till regndäck?). I så fall har du naturligtvis rätt.
Tror inte det.
Crossmax

Inlägg av Crossmax »

Jag älskar Vettel och hatar Glock. Måste bara få skriva det. Grattis Hamilton och fan vad jag lider med dig, Felipe!
Användarens profilbild
olag

Inlägg av olag »

Crossmax skrev:Jag älskar Vettel och hatar Glock. Måste bara få skriva det. Grattis Hamilton och fan vad jag lider med dig, Felipe!
Varför hatar du Glock????
Tivan

Inlägg av Tivan »

rejsbo skrev:Underbart att se när Ferarri-packet satte champagnen i halsen....
Det kommer dom att få göra många gånger i framtiden... :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up:
Jaja, det var ju mest Massas familj som fick det lite tugnt. FERARRI är faktiskt VÄRLDSMÄSTARE! Sug på den McLaren-pack! 8)
Smeddie

Inlägg av Smeddie »

Trodde ju faktiskt du skulle ha lättare att stava till Ferrari än till McLaren men men .. du kanske också har satt något i halsen.
Magic Senna - May 1st 1994 - R.I.P.