Mark Webber

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Depeche skrev:Anledningen till att Webber inte kör för Renault är för att han tackade nej till Renault och valde Williams istället.
Han tackade även nej till Toyota.
Hade Webber tagit Briatores erbjudande hade han säkerligen fortfarande kört för Renault.
Vad baserar du det på? Att han är omtyckt av personalen?
Att han är populär som person och bra att jobba ihop med betyder inte att han är något världsmästarämne eller att han hamnar hos Renault.

Bara det faktum att Webber gör så korkade karriärval borde ge vilken stallchef som helst kalla fötter.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
Depeche

Inlägg av Depeche »

Razor skrev: Vad baserar du det på? Att han är omtyckt av personalen?
Att han är populär som person och bra att jobba ihop med betyder inte att han är något världsmästarämne eller att han hamnar hos Renault.

Bara det faktum att Webber gör så korkade karriärval borde ge vilken stallchef som helst kalla fötter.
Några av de ledande i Renault-stallet har uttalat sig om Webber och att de gärna velat ha honom som förare i stallet.
Just nu kan jag inte namnen på de i Renault men det kan jag nog hitta om jag vill.
Det beror knappast enbart på att de gillar honom som person utan för att de tycker att han är en bra förare.

Var det egentligen så korkat val om man tittar på Williams-stallets resultat under 2003 och till viss del 2004.
Inte lätt att veta att Williams då var på sådan nedåtgång i form.
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Depeche skrev:
Razor skrev: Vad baserar du det på? Att han är omtyckt av personalen?

Några av de ledande i Renault-stallet har uttalat sig om Webber och att de gärna velat ha honom som förare i stallet.
Just nu kan jag inte namnen på de i Renault men det kan jag nog hitta om jag vill.
Det beror knappast enbart på att de gillar honom som person utan för att de tycker att han är en bra förare.

Var det egentligen så korkat val om man tittar på Williams-stallets resultat under 2003 och till viss del 2004.
Inte lätt att veta att Williams då var på sådan nedåtgång i form.
Skillnaden mellan 2004 och 2005 var kanske Montoya vs. Webber?

Heidi var i mitt tycke den klart bättre av de två 2005, men det var nog inte helt poppis att vara BMW-förknippad i Williams vid den tiden... Han hade tre ggr så många pallplatser och en pole under de 14 lopp han körde tillsammans med Webber samt fler poäng när han lämnade stallet. Så även statistiken håller med mig i det här fallet...

Leta gärna reda på citaten ifrån Renault för att se om det är det vanliga snömoset när de svarar på om en förare är bra, eller om det kommer självmant. Det är dessutom skillnad på vilka förare stallen kan tänka sig när de är i toppen mot när de är ett mittenstall. Urvalet bland förarna skiljer sig ju något.
Användarens profilbild
Depeche

Inlägg av Depeche »

AndersF1 skrev: Skillnaden mellan 2004 och 2005 var kanske Montoya vs. Webber?

Heidi var i mitt tycke den klart bättre av de två 2005, men det var nog inte helt poppis att vara BMW-förknippad i Williams vid den tiden... Han hade tre ggr så många pallplatser och en pole under de 14 lopp han körde tillsammans med Webber samt fler poäng när han lämnade stallet. Så även statistiken håller med mig i det här fallet...

Leta gärna reda på citaten ifrån Renault för att se om det är det vanliga snömoset när de svarar på om en förare är bra, eller om det kommer självmant. Det är dessutom skillnad på vilka förare stallen kan tänka sig när de är i toppen mot när de är ett mittenstall. Urvalet bland förarna skiljer sig ju något.
Vet inte vad skillnaden mellan Webber och Montoya skulle göra i en likadan bil.
Jag tror att största skillnaden var att Williams var sämre 2005 och en total katastrof 2006.

Naturligtvis håller jag inte med dig om att Heidfeld var den bättre av de båda.
Tar man en noga titt på alla race och vad som hände i dessa så tycker jag nog att Webber är lite starkare och jämnare.
Sedan avslutade Webber säsongen rätt starkt med 2 st 4:e platser och en 7:e som jag tror att han slagit Heidfeld i om han fortfarande kört i Williams.
I en del race där Webber var som starkast fick han bryta och Heidfeld ärvde platser från Webber och tog mycket poäng i fåtal race.
Webber var oftast högre upp än Heidfeld i racen.
Det räcker med att titta på endast ett av racen där Heidfeld kammade hem 8 poäng och Webber 0 poäng.
Tex Malaysia... Webber var den som låg där framme med chans på 2-3:e plats tills Fisichella kör in i Webber och han får bryta.
Heidfeld ärver Webbers plats. Heidfeld försökte ta sig förbi Webber men klarade det inte tidigare i racet.
Hade inte Fisi försökt köra om hade troligtvis Webber blivit 2:a eller 3:a och poängen hade sett väldigt annorlunda ut när Heidfeld lämnade Williams.

Monaco är ett annat exempel där Webber var den bättre och låg där framme men han blev snuvad på 2:a platsen av stallet.
Det räcker inte att enbart titta på poängen för att avgöra vem som var den bättre.

Ska försöka hitta intervjun med Renault-stallet....tror det var i någon F1-Racing tidning.
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Det spelar ingen roll vad poängställning, pallplatser och vad andra tycker, du kommer alltid att tycka att Webber är bäst, så jag är inte precis förvånad över din åsikt och uppradande av om-inte-om-vinklingar.
Intressant sociologisk studie dock, hur man kan bli så fullkomligt förblindad av idoldyrkan - märkligt.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

AndersF1 skrev:Det spelar ingen roll vad poängställning, pallplatser och vad andra tycker, du kommer alltid att tycka att Webber är bäst, så jag är inte precis förvånad över din åsikt och uppradande av om-inte-om-vinklingar.
Intressant sociologisk studie dock, hur man kan bli så fullkomligt förblindad av idoldyrkan - märkligt.
Det är en absolut rättighet han har och ska ha också tycker jag.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Depeche skrev: Naturligtvis håller jag inte med dig om att Heidfeld var den bättre av de båda.
Tar man en noga titt på alla race och vad som hände i dessa så tycker jag nog att Webber är lite starkare och jämnare.
Sedan avslutade Webber säsongen rätt starkt med 2 st 4:e platser och en 7:e som jag tror att han slagit Heidfeld i om han fortfarande kört i Williams.
Men vad du tror och spekulerar i är ju inte så relevant.

Heidfeld var bättre under den tid de körde tillsammans, dvs Webber fick stryk av sin stallkamrat. Självklart har du rätt att blunda för vilka argument du vill, men det gör dig inte så seriös i diskussionen.

Hur Webber avslutade säsongen är som sagt helt irrelevant då vi inte vet hur Heidfeld skulle gjort det, men sannolikt skulle han ha slagit Webber där med.

Vad gäller Renault så håller de kanske Webber som snäppet sämre än Fisichella. De valde ju att ha honom i några år.

Bra, då har vi fastställt det: Webber är snäppet sämre än Fisichella.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Dessutom F1-världens störste fegis.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Depeche skrev: Coulthard tog mer poäng än Webber 2007 men som sagt det kan ju inte ha undgått någon att Webber är den betydligt bättre av de båda.
Mer poäng = bättre! Svårare än så är det inte.

Stallen får betalt efter hur många poäng de tar (var de hamnar i WCC) så stallet var säkerligen mer nöjda med DC. Han var en bättre investering förra året.

Så det har i alla fall undgått mig att Webber var bättre förra året. I år är Webber däremot bättre än DC så här långt.

Kort sagt är de väl på ungefär samma nivå.

Sedan tror ju jag att Webber inte skulle lyckas lika bra på egen hand då jag håller DC som den betydligt bättre bilutvecklaren.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Man måste ju ge Webber lite cred.

Han har ju blivit framröstad som den mest överskattade australiensiske idrottsmannen. :lol:

Användarens profilbild
Depeche

Inlägg av Depeche »

AndersF1 skrev:Det spelar ingen roll vad poängställning, pallplatser och vad andra tycker, du kommer alltid att tycka att Webber är bäst, så jag är inte precis förvånad över din åsikt och uppradande av om-inte-om-vinklingar.
Nä jag tycker inte att Webber är bäst...jag tror att Kimi och Alonso nog är bättre. Tror eftersom man inte kan veta förrän de sitter i samma stall.

Men att jag tycker att Webber var bättre än Heidfeld 2005 och är bättre än Heidfeld nu är väl inte så konstigt.
Ingen kan säga att det är fel.
Du tycker säkert att någon förare är bättre än en annan och baserar du det enbart på antal poäng och statistik så tycker jag du är blind.
Användarens profilbild
Depeche

Inlägg av Depeche »

EnzoF1 skrev: Men vad du tror och spekulerar i är ju inte så relevant.

Heidfeld var bättre under den tid de körde tillsammans, dvs Webber fick stryk av sin stallkamrat. Självklart har du rätt att blunda för vilka argument du vill, men det gör dig inte så seriös i diskussionen.

Hur Webber avslutade säsongen är som sagt helt irrelevant då vi inte vet hur Heidfeld skulle gjort det, men sannolikt skulle han ha slagit Webber där med.

Vad gäller Renault så håller de kanske Webber som snäppet sämre än Fisichella. De valde ju att ha honom i några år.

Vad du tror och spekulerar i är inte heller relevant isåfall.
Tror du att allt du skriver är rätt eller ?
Ska du snacka om seriös i en diskussion ??? Skrattretande.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Depeche skrev:
Nä jag tycker inte att Webber är bäst...jag tror att Kimi och Alonso nog är bättre. Tror eftersom man inte kan veta förrän de sitter i samma stall.

Men att jag tycker att Webber var bättre än Heidfeld 2005 och är bättre än Heidfeld nu är väl inte så konstigt.
Ingen kan säga att det är fel.
Du tycker säkert att någon förare är bättre än en annan och baserar du det enbart på antal poäng och statistik så tycker jag du är blind.
Hur förklarar du då att Massa är så enormt mkt bättre än Kimi i år då? Tur? De sitter ju i likadana bilar och Kimi blir utkvalad så det sjunger om det. Vem är den bästa föraren av de två enligt dig?
Senast redigerad av EnzoF1 den ons okt 01, 2008 11:21, redigerad totalt 1 gång.

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Depeche skrev:
EnzoF1 skrev: Men vad du tror och spekulerar i är ju inte så relevant.

Vad du tror och spekulerar i är inte heller relevant isåfall.
Tror du att allt du skriver är rätt eller ?
Ska du snacka om seriös i en diskussion ??? Skrattretande.
Fast jag tror inte så mkt i diskussionen rörande Heidfeld och Webber. Heidfeld var bättre än Webber det året, det är inte spekulationer, det är fakta.

Fakta är även att inget stort stall hyrt in Webber än, utan han kör i ett mittfältsstall, just för att det är där han hör hemma.

Du bedömer Webber på helt egna grunder och struntar helt i etablissemangets vedertagna bedömningsgrunder.

Du säger att Webber var bättre än Heidfeld trots att han tog färre poäng, sedan säger du att Webber var bättre än DC trots att han tog färre poäng ett år, men i år är DC sämre när han tar färre poäng.

Jag tror att det är så att Webber skulle kunna kvala sist i årets Ferrari i 18 lopp och du skulle ändå hålla honom som den bästa föraren.

Varför kan du inte bara hålla på en förare utan att tycka att han är bäst?

Jag tror f ö inte att allt jag skriver är rätt.

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Depeche skrev:Nej resultaten imponerar inte särskilt men alla förare har inte fått förutsättningarna att göra bra resultat.
Här är du sanningen om Webber nära. Han har inte fått förutsättningarna ja. Tycker du inte att nåt av toppstallen borde ha plockat upp en sådan megatalang som Webber redan om han nu vore det?

Den enda slutsatsen är att Webber är en medelmåtta, absolut inte sämst, men låååångt från de bästa förarna.

Ska bli kul att höra dina ursäkter nästa år när Vettel sopar mattan med Webber.

Användarens profilbild
PC:

Inlägg av PC: »

Otroligt...

En drygt hundra inlägg lå-åång tråd för att avhandla en medelmåtta... pfff...
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
Användarens profilbild
Depeche

Inlägg av Depeche »

EnzoF1 skrev: Hur förklarar du då att Massa är så enormt mkt bättre än Kimi i år då? Tur? De sitter ju i likadana bilar och Kimi blir utkvalad så det sjunger om det. Vem är den bästa föraren av de två enligt dig?
Nä det är inte tur....Kimi sitter nu i en bra bil som håller ihop och ska prestera bättre än vad han gjort helt klart.
Jag anser att Kimi är den bättre föraren men i år har faktiskt Massa varit den bättre...det kan jag erkänna även om det tar emot.
Förklaringen är väl precis som Eje och Janne snackar om i varje race numera att bilen inte passar Kimis körstil.
Att han inte får upp tillräcklig värme i däcken är nog en del i det hela.
Ungefär som Heidfeld nu har problem i BMW.
Även om han ryckt upp sig på slutet.

Hade det varit som Kimis tidigare säsonger med ständiga haverier och brutna race, precis som Webber har haft i tidigare säsonger, hade jag inte sagt att Massa gjort en bättre säsong.
Men det verkar ju som de flesta här bara tittar på antal poäng och inte på hur föraren verkligen kört i racen.
Föraren kan köra kanon i racen men så pajar bilen och han får inga poäng. Då har han alltså varit dålig.

Den här säsongen är första säsongen som Webber har fått en tillförlitlig bil och direkt kommer resultaten.
Även du som inte gillar Webber kan ju inte säga emot att Webber har gjort en bra säsong i år. Eller ?
Han har tagit poäng i 8 av 15 race och hade en pallplats på gång i Singapore. Visserligen med en del tur inblandad men det hade ju även Alonso och Rosberg.
Användarens profilbild
Depeche

Inlägg av Depeche »

EnzoF1 skrev: Här är du sanningen om Webber nära. Han har inte fått förutsättningarna ja. Tycker du inte att nåt av toppstallen borde ha plockat upp en sådan megatalang som Webber redan om han nu vore det?

Den enda slutsatsen är att Webber är en medelmåtta, absolut inte sämst, men låååångt från de bästa förarna.

Ska bli kul att höra dina ursäkter nästa år när Vettel sopar mattan med Webber.
Han hade ju chansen 2005 men valde Williams.

Javisst ska det bli kul att höra mina ursäkter när Vettel sopar mattan med Webber.
Du får försöka komma ihåg dessa inlägg nästa säsong så du kan återkomma med hur kass Webber är.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Depeche skrev:
EnzoF1 skrev: Hur förklarar du då att Massa är så enormt mkt bättre än Kimi i år då? Tur? De sitter ju i likadana bilar och Kimi blir utkvalad så det sjunger om det. Vem är den bästa föraren av de två enligt dig?
Nä det är inte tur....Kimi sitter nu i en bra bil som håller ihop och ska prestera bättre än vad han gjort helt klart.
Jag anser att Kimi är den bättre föraren men i år har faktiskt Massa varit den bättre...det kan jag erkänna även om det tar emot.
Förklaringen är väl precis som Eje och Janne snackar om i varje race numera att bilen inte passar Kimis körstil.
Att han inte får upp tillräcklig värme i däcken är nog en del i det hela.
Ungefär som Heidfeld nu har problem i BMW.
Även om han ryckt upp sig på slutet.

Hade det varit som Kimis tidigare säsonger med ständiga haverier och brutna race, precis som Webber har haft i tidigare säsonger, hade jag inte sagt att Massa gjort en bättre säsong.
Men det verkar ju som de flesta här bara tittar på antal poäng och inte på hur föraren verkligen kört i racen.
Föraren kan köra kanon i racen men så pajar bilen och han får inga poäng. Då har han alltså varit dålig.

Den här säsongen är första säsongen som Webber har fått en tillförlitlig bil och direkt kommer resultaten.
Även du som inte gillar Webber kan ju inte säga emot att Webber har gjort en bra säsong i år. Eller ?
Han har tagit poäng i 8 av 15 race och hade en pallplats på gång i Singapore. Visserligen med en del tur inblandad men det hade ju även Alonso och Rosberg.
Ja, men jag tror de flesta skulle ha gjort ifrån sig bättre i årets Red Bull, i synnerhet Heidfeld, som jag håller för att vara bättre än Webber.

Tycker du inte en förare av Kimis kaliber ska kunna anpassa sig till bilen eller ställa in den efter sina preferenser?

Är det helt enkelt inte så att Massa helt enkelt utvecklats och blivit bättre. Kimi har nått sin topp, medan massa helt enkelt gått förbi?

Så jag undrar på vilka grunder du anser Kimi vara den bättre föraren, är det bara tycker och smak, som det verkar vara med Webber, eller har du faktiskt nåt mer konkret att gå på.

Tänk även på att skillnaden mellan Kimi och Massa i poäng borde vara 28 om man tar bort de motorhaverier de drabbades av.

Användarens profilbild
Depeche

Inlägg av Depeche »

EnzoF1 skrev: Ja, men jag tror de flesta skulle ha gjort ifrån sig bättre i årets Red Bull, i synnerhet Heidfeld, som jag håller för att vara bättre än Webber.

Tycker du inte en förare av Kimis kaliber ska kunna anpassa sig till bilen eller ställa in den efter sina preferenser?

Är det helt enkelt inte så att Massa helt enkelt utvecklats och blivit bättre. Kimi har nått sin topp, medan massa helt enkelt gått förbi?

Så jag undrar på vilka grunder du anser Kimi vara den bättre föraren, är det bara tycker och smak, som det verkar vara med Webber, eller har du faktiskt nåt mer konkret att gå på.

Tänk även på att skillnaden mellan Kimi och Massa i poäng borde vara 28 om man tar bort de motorhaverier de drabbades av.
Jag tror inte de flesta skulle gjort ett bättre jobb i RB4:an än vad Webber gjort. Heidfeld är inte en av de som skulle gjort ett bättre jobb tror jag.
Men som sagt ingen av oss kan bevisa något i ena eller andra vägen.

Svårt att säga om Massa har gått om Kimi som förare men jag tror inte det.
Mycket är väl tycke och smak vad gäller förare för de flesta men jag anser Kimi har varit så mycket bättre tidigare säsonger att jag tror inte att han tappat sin talang sådär bara och inte att Massa blivit bättre än Kimi under denna säsongen.
Jag är övertygad om att han kommer tillbaka och slår Massa nästa säsong.
Men jag kan faktiskt erkänna att Massa haft en hel del otur denna säsongen också och hade kunnat haft större ledning.
Jag säger inte emot dig.
Massa har kört riktigt bra i en del race som han inte fått utdelning för pga haverier eller att stallet gjort misstag.
Precis som Webber haft en hel del race i karriären som han kunnat fått riktigt bra resultat i men antingen har bilen havererat eller så har något annat hänt.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Depeche skrev:
EnzoF1 skrev: Ja, men jag tror de flesta skulle ha gjort ifrån sig bättre i årets Red Bull, i synnerhet Heidfeld, som jag håller för att vara bättre än Webber.

Jag tror inte de flesta skulle gjort ett bättre jobb i RB4:an än vad Webber gjort. Heidfeld är inte en av de som skulle gjort ett bättre jobb tror jag.
Men som sagt ingen av oss kan bevisa något i ena eller andra vägen.

Svårt att säga om Massa har gått om Kimi som förare men jag tror inte det.
Mycket är väl tycke och smak vad gäller förare för de flesta men jag anser Kimi har varit så mycket bättre tidigare säsonger att jag tror inte att han tappat sin talang sådär bara och inte att Massa blivit bättre än Kimi under denna säsongen.
Jag är övertygad om att han kommer tillbaka och slår Massa nästa säsong.
Men jag kan faktiskt erkänna att Massa haft en hel del otur denna säsongen också och hade kunnat haft större ledning.
Jag säger inte emot dig.
Massa har kört riktigt bra i en del race som han inte fått utdelning för pga haverier eller att stallet gjort misstag.
Precis som Webber haft en hel del race i karriären som han kunnat fått riktigt bra resultat i men antingen har bilen havererat eller så har något annat hänt.
Tänk vad enkelt det är när man kan bortse från faktiska saker...

Det är faktiskt lite skrattretande att läsa att du tycker Kimi är bättre än Massa, just mellan stallkamrater blir det ju enkelt att jämföra, och 11-4 i kval hittills för att inte tala om resultatet i tabellen är ju svårt att snacka bort.

Kimi har ju dessutom inte varit så mkt bättre än Massa förra säsongen, det var ju i praktiken rätt jämnt mellan dem och poängskillnaden var ju inte så stor, med tanke på fyra poäng i sista loppet och sedan hans haveri i slutskedet. Skillnaden dem emellan i år, i Massas favör, är ju betydligt större.

Men kort sagt, vore Webber så bra förare som du anser så skulle han ju ha fått visa det i ett toppstall. Uppenbarligen anser t.ex. Ferrari och McLaren att han inte är det.

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Depeche skrev: Jag tror inte de flesta skulle gjort ett bättre jobb i RB4:an än vad Webber gjort. Heidfeld är inte en av de som skulle gjort ett bättre jobb tror jag.
Tja, det räcker väl med att se att Heidfeld gjorde ett bättre jobb än Webber förra gången de körde i likadana bilar. Heidfeld har dessutom utvecklats som förare och mognat, något jag inte tycker Webber gjort, som bara verkar stå och stampa.

Men visst, vem som helst gör nog inte ett bättre jobb i RB4 än Webber, men det är nog få som gör ett sämre jobb.

Användarens profilbild
Depeche

Inlägg av Depeche »

EnzoF1 skrev:Men kort sagt, vore Webber så bra förare som du anser så skulle han ju ha fått visa det i ett toppstall. Uppenbarligen anser t.ex. Ferrari och McLaren att han inte är det.
Att hamna i ett toppstall har mycket med timing att göra och att göra rätt val i karriären eller ha kontakter.
Massa skulle aldrig hamnat i Ferrari om han inte hade Jean Todts son som manager.
Massa var ingen förare som toppstallen ville ha....han kunde ju för fasen knappt hålla sig på banan.
Tror inte tex McLaren, BMW eller Renault är särskilt intresserad av Massa nu heller.
Webber skulle ha tagit chansen att köra för Renault och därefter kanske kunnat hamna i McLaren.
Gör man fel val och hamnar i ett dåligt stall är det svårt att ta sig upp i ett toppstall. Inte lätt att visa hur bra man verkligen är i en dålig bil som aldrig tar sig i mål.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Depeche skrev:
EnzoF1 skrev:Men kort sagt, vore Webber så bra förare som du anser så skulle han ju ha fått visa det i ett toppstall. Uppenbarligen anser t.ex. Ferrari och McLaren att han inte är det.
Att hamna i ett toppstall har mycket med timing att göra och att göra rätt val i karriären eller ha kontakter.
Massa skulle aldrig hamnat i Ferrari om han inte hade Jean Todts son som manager.
Massa var ingen förare som toppstallen ville ha....han kunde ju för fasen knappt hålla sig på banan.
Tror inte tex McLaren, BMW eller Renault är särskilt intresserad av Massa nu heller.
Webber skulle ha tagit chansen att köra för Renault och därefter kanske kunnat hamna i McLaren.
Gör man fel val och hamnar i ett dåligt stall är det svårt att ta sig upp i ett toppstall. Inte lätt att visa hur bra man verkligen är i en dålig bil som aldrig tar sig i mål.
Fast nu gissar du en hel del. Fakta är att Massa sitter i Ferrari, har kontrakt ett par år till och är deras utmanare till titeln. Massa har utvecklats massor.

Det är lite märkligt att du som glad amatör kan se vilken topptalang Webber är men att övriga stall inte klarar det. Jag får inte ihop den ekvationen.

Användarens profilbild
Depeche

Inlägg av Depeche »

EnzoF1 skrev: Fast nu gissar du en hel del. Fakta är att Massa sitter i Ferrari, har kontrakt ett par år till och är deras utmanare till titeln. Massa har utvecklats massor.

Det är lite märkligt att du som glad amatör kan se vilken topptalang Webber är men att övriga stall inte klarar det. Jag får inte ihop den ekvationen.
Nja faktum är väl att Massa för några år sedan såg rätt talanglös ut.
Eller han var långt ifrån att vara en toppförare.
Massa har helt klart utvecklats en hel del i Ferrari och det tror jag har med just det att göra att han han gled in på en räkmacka och fick köra för Ferrari. Han har bästa tänkbara materialet.

Du vet väl knappast vad stallen har för tankar om Webber och hur de rankar honom.
Jag tror att många stall glädjeligen skulle ta emot Webber som förare.
Jag säger inte alla men de flesta.
Lite beroende på vilka förare som är tillgängliga naturligtvis.
Alonso, Kimi och Hamilton är naturligtvis förare som inget stall tackar nej till. De går nog före alla andra.
Därefter tror jag Kubica, Webber, Rosberg, Button och Heidfeld kommer.
Vettel har naturligtvis ökat rejält i status nu efter segern också.
Men det är ju vad jag tror.
Jag är övertygad om att du har en annan åsikt och att vi kan diskutera detta i all evighet. :lol:
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Depeche skrev:
EnzoF1 skrev: Fast nu gissar du en hel del. Fakta är att Massa sitter i Ferrari, har kontrakt ett par år till och är deras utmanare till titeln. Massa har utvecklats massor.

Nja faktum är väl att Massa för några år sedan såg rätt talanglös ut.
Eller han var långt ifrån att vara en toppförare.
Massa har helt klart utvecklats en hel del i Ferrari och det tror jag har med just det att göra att han han gled in på en räkmacka och fick köra för Ferrari. Han har bästa tänkbara materialet.

Du vet väl knappast vad stallen har för tankar om Webber och hur de rankar honom.
Jag tror att många stall glädjeligen skulle ta emot Webber som förare.
Jag säger inte alla men de flesta.
Lite beroende på vilka förare som är tillgängliga naturligtvis.
Alonso, Kimi och Hamilton är naturligtvis förare som inget stall tackar nej till. De går nog före alla andra.
Därefter tror jag Kubica, Webber, Rosberg, Button och Heidfeld kommer.
Vettel har naturligtvis ökat rejält i status nu efter segern också.
Men det är ju vad jag tror.
Jag är övertygad om att du har en annan åsikt och att vi kan diskutera detta i all evighet. :lol:
Var kommer Massa i din rankning då?

Massa har väl alltid setts som en stor talang, precis som de flesta som kör F1. Massa har utvecklats enormt och jag tror ärligt talat inte det finns ett enda stall idag som väljer Webber före Massa.

För trots allt, Ferrari valde Massa och inte Webber, det säger väl en del om vem de föredrar, eller hur? Sedan kan vi spekulera hur mkt vi vill, men det kanske ledande stallet i F1 valde Massa och inte Webber och jag tror knappast de gör det som en tjänst för Todts son. Det är lite för mkt pengar på spel för att göra det.

Med andra verkar inte toppstallen ranka Webber särskilt högt. Han är där han hör hemma, i mittfältet. Han får säkert köra nåt år till innan han inte får plats mer.

Användarens profilbild
Depeche

Inlägg av Depeche »

I den lokala tidningen "Tidningen Ångermanland" där jag bor skrevs det otroligt nog en liten notis om F1 och om Webber dessutom av alla förare.
Snacka om att Webber hade otur i Singapore om det stämmer det som skrevs där.
Anledningen till att Webber körde ur i kurvan och sedan fick gå in i depån och bryta loppet när han låg bakom Alonso var att precis när Webber körde i kurvan gick en spårvagn under banan förbi och statisk spänning från spårvagnen ska visst ha slagit ut Webbers växellåda !?!?!?!
Allt enligt Christian Horner i Red Bull.
Gösta

Inlägg av Gösta »

Webber hit och Webber dit! Inse faktum. Mannen är kass på att köra F1 bil. :D
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
Depeche

Inlägg av Depeche »

Gösta skrev:Webber hit och Webber dit! Inse faktum. Mannen är kass på att köra F1 bil. :D
Är du släkt eller kompis med EnzoF1 eller ? :D
Gösta

Inlägg av Gösta »

Depeche skrev:
Gösta skrev:Webber hit och Webber dit! Inse faktum. Mannen är kass på att köra F1 bil. :D
Är du släkt eller kompis med EnzoF1 eller ? :D
Varken eller!!!

Men jag kollar mycket på F1. Det räcker. :D

Hade du öppnat ögonen och inte varit förälskad i Mark Webber så hade även du sett hans tillkortakommanden på banorna runt om i världen. Han är dålig på ren svenska!! :D

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Depeche skrev:I den lokala tidningen "Tidningen Ångermanland" där jag bor skrevs det otroligt nog en liten notis om F1 och om Webber dessutom av alla förare.
Anledningen till att Webber körde ur i kurvan och sedan fick gå in i depån och bryta loppet när han låg bakom Alonso var att precis när Webber körde i kurvan gick en spårvagn under banan förbi och statisk spänning från spårvagnen ska visst ha slagit ut Webbers växellåda !?!?!?!
Japp, där kom i alla fall en ursäkt för att vara kass som jag inte hört förut. Hatten av...
Användarens profilbild
Depeche

Inlägg av Depeche »

Gösta skrev: Varken eller!!!

Men jag kollar mycket på F1. Det räcker. :D

Hade du öppnat ögonen och inte varit förälskad i Mark Webber så hade även du sett hans tillkortakommanden på banorna runt om i världen. Han är dålig på ren svenska!! :D
Du verkar ha samma tendens i inläggen som EnzoF1 i alla fall att enbart försöka provocera.
Finns ingen verklighetsanknytning överhuvudtaget.
Ingen av F1-förarna är helt kassa eller dåliga.
Då skulle de inte köra en F1:a.
Användarens profilbild
Depeche

Inlägg av Depeche »

Jari skrev:Japp, där kom i alla fall en ursäkt för att vara kass som jag inte hört förut. Hatten av...
Du borde åtminstone ha lite förståelse för att en förare kan ha otur och köra en bil som inte håller ihop eftersom du håller på Kimi och vet allt han råkat ut för.
Eller tycker du att allt är Kimis eget fel eller ?
Gösta

Inlägg av Gösta »

Depeche skrev:
Ingen av F1-förarna är helt kassa eller dåliga.
Då skulle de inte köra en F1:a.
Jo, de kan vara både kassa och dåliga!

En F1 förare skall jämföras med F1 förare och inte med höjdhoppare.

Jämfört med Kajsa Bergkvist är Mark Webber en sannslöst bra F1 förare, men jämfört med Tex Fernando Alonso så är han riktigt riktigt dålig F1 förare!!! :D

Användarens profilbild
PC:

Inlägg av PC: »

Men hur bra är Webber på att hoppa, vet vi det?
Han är i alla fall bra på att snurra, så mycket vet vi... :D
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
Användarens profilbild
Depeche

Inlägg av Depeche »

PC: skrev:Men hur bra är Webber på att hoppa, vet vi det?
Ja men jämfört med de flesta andra förare så är han inte så bra på att snurra eftersom det sällan händer.
Men den som är absolut bäst på att snurra måste ju vara Massa.
Han har nog rekordet i antal snurrningar under en F1-karriär.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Depeche skrev:
PC: skrev:Men hur bra är Webber på att hoppa, vet vi det?
Ja men jämfört med de flesta andra förare så är han inte så bra på att snurra eftersom det sällan händer.
Men den som är absolut bäst på att snurra måste ju vara Massa.
Han har nog rekordet i antal snurrningar under en F1-karriär.
Fast Massa har ju utvecklats och blivit bättre, eller hur. Nåt som är normalt. Webber står och stampar på samma medelmåttiga plats som tidigare.

Jag slår vad om att du inte kunde gå så bra när du var kring 1 år, men att du idag är hyfsat stadig.

Massa är en enormt mycket bättre förare än Webber på alla plan. Det vet alla inom F1 eftersom man värderar Massa så mkt högre. Han kör för ett toppstall och till en bra lön. Webber är mkt äldre och kommer ingenstans.

Det om nåt borde sätta punkt för diskussionen.

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Depeche skrev: Finns ingen verklighetsanknytning överhuvudtaget.
Säger mannen som håller Webber som bättre än Massa.

Användarens profilbild
Depeche

Inlägg av Depeche »

EnzoF1 skrev:
De har fortfarande inte kört i samma stall så du vet inte mer än mig vad som är verklighet vad det gäller vem som är den bättre av Webber och Massa.
Användarens profilbild
Depeche

Inlägg av Depeche »

EnzoF1 skrev: Fast Massa har ju utvecklats och blivit bättre, eller hur. Nåt som är normalt. Webber står och stampar på samma medelmåttiga plats som tidigare.

Jag slår vad om att du inte kunde gå så bra när du var kring 1 år, men att du idag är hyfsat stadig.

Massa är en enormt mycket bättre förare än Webber på alla plan. Det vet alla inom F1 eftersom man värderar Massa så mkt högre. Han kör för ett toppstall och till en bra lön. Webber är mkt äldre och kommer ingenstans.

Det om nåt borde sätta punkt för diskussionen.
Massa sitter i bästa bilen i F1 så det vore konstigt om han inte är bättre i en Ferrari.
Men det såg ju inte ut som han var mycket bättre än tidigare på Silverstone. Han snurrade och var av banan fler ggr än förarna i Force India.
Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

Depeche skrev:I den lokala tidningen "Tidningen Ångermanland" där jag bor skrevs det otroligt nog en liten notis om F1 och om Webber dessutom av alla förare.
Jag har sagt vad jag tycker om Webber förut så det tänker jag inte lägga ut texten om. Statisk spänning från en spårvagn slog ut växellådan :o den var bra den.
Jag är uppvuxen i Härnösand, var bor du Depeche?
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
Användarens profilbild
Depeche

Inlägg av Depeche »

Christoffer skrev: Jag har sagt vad jag tycker om Webber förut så det tänker jag inte lägga ut texten om. Statisk spänning från en spårvagn slog ut växellådan :o den var bra den.
Jag är uppvuxen i Härnösand, var bor du Depeche?
Jag bor faktiskt i Härnösand. :)

Webber var visst inte den enda som hade problemet.

"Mark Webber's retirement from the Singapore Grand Prix with a broken gearbox may have been caused by a passing tram, his team Red Bull Racing suspects.
The British magazine Autosport quotes boss Christian Horner as saying static electricity produced by the tram could have caused the gearbox to select two gears at once.

"A tram line runs beneath the track at that corner (13) and it seems as if static from a passing tram at the very moment Mark was in the corner passed through the ground," he said, explaining that Toro Rosso's Sebastian Vettel encountered a similar problem earlier that weekend with his near-identical car."
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

"may have been caused..." :D

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Depeche skrev:
EnzoF1 skrev:
De har fortfarande inte kört i samma stall så du vet inte mer än mig vad som är verklighet vad det gäller vem som är den bättre av Webber och Massa.
OK, så det är bara du så får komma med sådana uttalanden?

Det räcker med att F1-stallen anser att Massa är den bättre för mig. Massa kör ett toppstall och slåss om titeln, och sopar dessutom banan med den som många anser vara den snabbaste genom tiderna.

Webber, ja Webber han harvar i mittfältet och inget toppstall verkar vilja anställa honom.

Du får väl dra vilka slutsatser du vill av det, men för mig är det solklart att Massa rankas som bättre.

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Depeche skrev:
EnzoF1 skrev:
Men i så fall vet vi ju att Heidfeld är bättre än Webber. Vad gäller DC så verkar de vara lika bra.

Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

EnzoF1 skrev:
Depeche skrev:
EnzoF1 skrev: Säger mannen som håller Webber som bättre än Massa.
Men i så fall vet vi ju att Heidfeld är bättre än Webber. Vad gäller DC så verkar de vara lika bra.
Vad eller vem som är bäst ligger i betraktarens ögon. Om man bara skulle uppskatta den som är bäst så skulle det ju inte gå att uppskatta någon annan en den som var världsmästare förra året eller något sånt. (Vilket inte skulle passa dig Enzo :D )
Jag gillar att alla har sina fans. Jag tror tillochmed Albers och Ido hade sina fans.
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Depeche skrev:
Jari skrev:Japp, där kom i alla fall en ursäkt för att vara kass som jag inte hört förut. Hatten av...
Du borde åtminstone ha lite förståelse för att en förare kan ha otur och köra en bil som inte håller ihop eftersom du håller på Kimi och vet allt han råkat ut för.
Eller tycker du att allt är Kimis eget fel eller ?
Otur kan jag allt om! De finska förarna har haft 97,2% av all otur sen 1985 med få undantag för Verstappen som hittade alla bananskal som blåst ut på banan...
Men som Albert King sjöng, vore det inte för otur så skulle de inte haft någon tur alls...
Gösta

Inlägg av Gösta »

Webber går från klarhet till klarhet. :up: :D

Användarens profilbild
Petrol

Inlägg av Petrol »

Va - har Webber kommit i mål? Nää han är väl ute på sista varvet nu!! :D
BMW is no longer the shit - Renault is the new shit.. ;o)
Användarens profilbild
Depeche

Inlägg av Depeche »

Han tog en pinne i alla fall.
Hamnade sist i starten efter att nästan bilen stannat men körde om en hel del bilar i början och en BMW tex 2 ggr dessutom under racet så jag skulle vilja säga att det var ett godkänt race
med tanke på materialet.
Renault-ingenjören verkar tycka Webber gjorde ett mycket bra jobb i alla fall.

Fabrice Lom, Renault, Principal Engineer
“That was a difficult race. It was a very bad start for both drivers.
David had an accident and had to retire and Mark nearly stalled at the start, which put him at the back of the field.
He did a very good job after that and overtook a lot of cars to give a very impressive performance today.
Congratulations again to Renault for another win.”
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Jag tror vi får ge dig ett smeknamn snart. Hur känns "deppan"?