AndersF1 skrev:
Skillnaden mellan 2004 och 2005 var kanske Montoya vs. Webber?
Heidi var i mitt tycke den klart bättre av de två 2005, men det var nog inte helt poppis att vara BMW-förknippad i Williams vid den tiden... Han hade tre ggr så många pallplatser och en pole under de 14 lopp han körde tillsammans med Webber samt fler poäng när han lämnade stallet. Så även statistiken håller med mig i det här fallet...
Leta gärna reda på citaten ifrån Renault för att se om det är det vanliga snömoset när de svarar på om en förare är bra, eller om det kommer självmant. Det är dessutom skillnad på vilka förare stallen kan tänka sig när de är i toppen mot när de är ett mittenstall. Urvalet bland förarna skiljer sig ju något.
Vet inte vad skillnaden mellan Webber och Montoya skulle göra i en likadan bil.
Jag tror att största skillnaden var att Williams var sämre 2005 och en total katastrof 2006.
Naturligtvis håller jag inte med dig om att Heidfeld var den bättre av de båda.
Tar man en noga titt på alla race och vad som hände i dessa så tycker jag nog att Webber är lite starkare och jämnare.
Sedan avslutade Webber säsongen rätt starkt med 2 st 4:e platser och en 7:e som jag tror att han slagit Heidfeld i om han fortfarande kört i Williams.
I en del race där Webber var som starkast fick han bryta och Heidfeld ärvde platser från Webber och tog mycket poäng i fåtal race.
Webber var oftast högre upp än Heidfeld i racen.
Det räcker med att titta på endast ett av racen där Heidfeld kammade hem 8 poäng och Webber 0 poäng.
Tex Malaysia... Webber var den som låg där framme med chans på 2-3:e plats tills Fisichella kör in i Webber och han får bryta.
Heidfeld ärver Webbers plats. Heidfeld försökte ta sig förbi Webber men klarade det inte tidigare i racet.
Hade inte Fisi försökt köra om hade troligtvis Webber blivit 2:a eller 3:a och poängen hade sett väldigt annorlunda ut när Heidfeld lämnade Williams.
Monaco är ett annat exempel där Webber var den bättre och låg där framme men han blev snuvad på 2:a platsen av stallet.
Det räcker inte att enbart titta på poängen för att avgöra vem som var den bättre.
Ska försöka hitta intervjun med Renault-stallet....tror det var i någon F1-Racing tidning.