Tv-Sändningar

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
olag

Inlägg av olag »

platt skrev:
Christoffer skrev:
platt skrev:Det är tur att vi har dig Pastis :up: Inte visste jag att du hade ett så stort inflytande på media värden, så att dom ringer up dig :wink: . Bra :up:

Till en annan sak.
Kollade in Bredbands bolagets Tv abonnemang, är det någon som har erfarenhet eller kunskap om detta.
Det kan vara ett alternativ för oss bakåtsträvare som inte vill prydda våra hus med paraboler och ändå få kolla på F1.
Vore tacksam för åsikter det brinner i knuttarna, det är snart dags för Kina GP
Efter att dom justerat modemen så funkar det bra. Men avvakta med vilket abonnemang du skall ha. Om det är som det verkar så räcker det med ett silverabonnemang 179:-/mån för att få in motorkanalen eftersom Viasatsport 3 ingår i det. Annars väljer du guld 299:-/mån och får alla sportkanalerna, filmkanalerna och porr.
Jag tror säkert det fungerar, men jag är mest undrande om hur man kopplar i hopp grejerna (jag är inte så bra på tekniska prylar som du kanske minns) ska man dra en kabel genom hela huset från modemet till Teven. Jag ser det framför mig :roll: inget vidare snyggt.
Påverkardet bild eller Datorn när man använder dom samtidigt.
Man kan förmodligen bara ha det på en teve apparat?
Du har helt rätt (tror jag) Jag har telias lösning..jag har kabel mellan modem och tvboxen. Borde vara liknande för dig då :up:
FIA = Ferrari International Assistance
Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

platt skrev:
Christoffer skrev:
platt skrev:Det är tur att vi har dig Pastis :up: Inte visste jag att du hade ett så stort inflytande på media värden, så att dom ringer up dig :wink: . Bra :up:

Till en annan sak.
Kollade in Bredbands bolagets Tv abonnemang, är det någon som har erfarenhet eller kunskap om detta.
Det kan vara ett alternativ för oss bakåtsträvare som inte vill prydda våra hus med paraboler och ändå få kolla på F1.
Vore tacksam för åsikter det brinner i knuttarna, det är snart dags för Kina GP
Efter att dom justerat modemen så funkar det bra. Men avvakta med vilket abonnemang du skall ha. Om det är som det verkar så räcker det med ett silverabonnemang 179:-/mån för att få in motorkanalen eftersom Viasatsport 3 ingår i det. Annars väljer du guld 299:-/mån och får alla sportkanalerna, filmkanalerna och porr.
Jag tror säkert det fungerar, men jag är mest undrande om hur man kopplar i hopp grejerna (jag är inte så bra på tekniska prylar som du kanske minns) ska man dra en kabel genom hela huset från modemet till Teven. Jag ser det framför mig :roll: inget vidare snyggt.
Det ingick en 10 meters nätverkskabel och med Ikeas "plaströr med tejp" kan man få det riktigt skapligt :roll: Om du har digitalbox nu så är enda skilnaden att den inte kopplas till antennurtaget i väggen. Och det ingår en silvergrå ful fjärrkontroll att lägga till den övriga samlingen fjärkor man aldrig vet var man har när man behöver dom. :D
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Christoffer skrev:
platt skrev:
Christoffer skrev: Efter att dom justerat modemen så funkar det bra. Men avvakta med vilket abonnemang du skall ha. Om det är som det verkar så räcker det med ett silverabonnemang 179:-/mån för att få in motorkanalen eftersom Viasatsport 3 ingår i det. Annars väljer du guld 299:-/mån och får alla sportkanalerna, filmkanalerna och porr.
Det ingick en 10 meters nätverkskabel och med Ikeas "plaströr med tejp" kan man få det riktigt skapligt :roll: Om du har digitalbox nu så är enda skilnaden att den inte kopplas till antennurtaget i väggen. Och det ingår en silvergrå ful fjärrkontroll att lägga till den övriga samlingen fjärkor man aldrig vet var man har när man behöver dom. :D
10 meter! det räker inte här det får väll boras och donas så kanske det inte blir så långt.
Du bor i lägen het ? där borde det vara bättre fart i grejerna, jag är fortfarande misstänksam angående tillförlitligheten Jag har haft IP telefoni en gång i tiden aldrig mer :down: . förmodligen därför jag är lite misstänksam
kas

Inlägg av kas »

Man kan ochså råka komma till grannen strax innan loppet börjar och fråga om de kan låna ut lite socker, så där lite slumpartat! Eller ännu bättre kila upp till Enzo, men pröva inte hans dator hur han än tjatar.... :D :o
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Gösta skrev:
Razor skrev:
Gösta skrev:Det blir inte "Viafjant" för min del. HRT visar F1.
Är du säker på att det inte blir svart i rutan på HRT när det är F1?
Eftersom jag såg GP´t från Ungern samt Singapore på HRT1 så litar jag på att de visar de återstående 3 också. Men i dessa tider av nergång så kan man aldrig vara säker.
Såg du det via Comhems kabelnät?
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Dessutom F1-världens störste fegis.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Gösta skrev:Om jag förstått viafjants prislista kostar det 239:- att få utpressarkanalen med F1. Men då får jag smörja som fopoll och (hör och häpna) golf på köpet :D

Hos comhem har jag avsevärt större valfrihet och kan välja 8 kanaler jag själv vill ha. Jag slipper det jag inte vill ha, kan dessutom byta mina 8 favoriter till andra kanaler när jag själv vill (med någon dags fördröjning) Men visst, Janne kommer ju inte höras under F1 sändningarna, men det får jag lära mig leva med.

Så comhem är ca 80:- billigare och ger större valfrihet.
Det kostar 99:- via Telia.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

kas skrev:Man kan ochså råka komma till grannen strax innan loppet börjar och fråga om de kan låna ut lite socker, så där lite slumpartat! Eller ännu bättre kila upp till Enzo, men pröva inte hans dator hur han än tjatar.... :D :o
Jag kommer att avnjuta de sista loppen på 110 tums duk och via Viasats vad jag förväntar mig vara eminenta sändning.

Blomman, vinka till mig!

/E
Senast redigerad av EnzoF1 den tor okt 09, 2008 21:53, redigerad totalt 1 gång.

Användarens profilbild
Blomman

Inlägg av Blomman »

Det ska jag fanimej göra....bara det är ju värt att köpa Viasat Motor för:)

JB
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Blomman skrev:Det ska jag fanimej göra....bara det är ju värt att köpa Viasat Motor för:)

JB
Har ju kanalerna sedan länge, få se om det blir en ny kanalsökning eller om kanalerna bara byter namn.

Som bonus får du ordna den där Massakebban

pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Pepparkvarnen skrev: Bra att ni inte visar IndyCar. Vi vill ju inte bli bortskämda med bra racing.
Hur var det nu, har IndyCar-bilarna fått bromsar installerade inför nästa säsong? Minns inte riktigt. ;)

Nej jag skojade bara, IndyCar är kul.
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Å fan? Ska det vinkas också?
Det blir bara bättre och bättre det här.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Blomman skrev:Det ska jag fanimej göra....bara det är ju värt att köpa Viasat Motor för:)

JB
Du borde locka hit Elghen så att vi får gnälla lite på honom också. :) Eller är det så att han stavar som en kratta? Något jag bara fått för mig... kanske.
Användarens profilbild
Blomman

Inlägg av Blomman »

Eje har ju för fan bruti armen och kan inte skriva :D

Dakarstarten är i fara....

JB
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Blomman skrev:Eje har ju för fan bruti armen och kan inte skriva :D

JB
Hälsa gärna att han inte är den enda här som kan pekfingervalsen. :)
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
MGRacing

Inlägg av MGRacing »

Blomman skrev:Eje har ju för fan bruti armen och kan inte skriva :D

JB
Brutit armen? Har jag missat något eller var det meningen att han skulle vara med "Stjärnor på is"? :-? ;)

(BTW.. det finns ju videoblogg.. och då behöver man inte använda tangentbordet.. kanske vore något för dig Blomman så "slipper" du skriva varje dag... om/när du startar en egen. :))
ESRL Driver of the year 2002
IWSC Champion 2002
Användarens profilbild
Kuopio

Inlägg av Kuopio »

Det jag inte gillar med det är att Formel 1 knappast kommer bli poulärare här i Sverige, tvärtom, och det är knappast vad "vi" behöver.
Dom flesta här och på F1bb ("Hardcorefansen") kommer teckna det, men många är inte beredda att betala 1200:- (Comhem) bara för att se F1, även om man är intresserad av det.

Jag kommer skaffa kanalen, men inte förrän mars 2009.

Blomman: Vad kommer ni visa på vardagarna?

Sen är det rätt intressant med det att folk blir helt lyriska över A1GP m.fl. serier, läst i evigheter på Forza och andra motorsportsforum om F1, F1 och åter F1 samtidigt som det har varit knäpptyst i trådar om andra serier...
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

EnzoF1 skrev:Har ju kanalerna sedan länge
Nähä! Det kan man verkligen inte tro när man läser dina inlägg! :D
2-stroke

Inlägg av 2-stroke »

Nudu Blomman får du ta och byta ut din avtar, till något annat än tv6!
Användarens profilbild
Blomman

Inlägg av Blomman »

Du får fixa en med nya loggan åt mej...gonatt

JB
Användarens profilbild
menthol

Inlägg av menthol »

Klockan 8:50 söndagen den nittonde oktober ser det ut såhär i tablån:

08:50 Rudy
Amerikanskt drama från 1993. Kinas GP. Ända sedan han var liten pojke har Rudy Ruettiger drömt om att få gå på Notre Dames universitet. Han vill spela amerikansk fotboll för deras lag ”Fighting Irish”. Men Rudys dröm är tyvärr inte realistisk eftersom hans pappa arbetar i en stålfabrik och inte har råd att låta sin son vidareutbilda sig. Dessutom är hans betyg inte de bästa. Men tack vare den sympatiske prästen ”Father Cavanugh”, får Rudy en plats på det mera närbelägna ”Holy Cross” och utifrån deras studiesystem kan han senare byta till sig en plats vid Notre Dames universitet. Baserad på en verklig historia. Producerat år 1993. Kommentator: Janne Blomqvist, Eje Elgh, Regissör: David Anspaugh, Skådespelare: Sean Astin, Jon Favreau, Ned Beatty, Greta Lind, Mary Ann Thebus, Charles Dutton, Lili Taylor. [33544426]
Aha, så Kinas GP är ett amerikanskt drama från 1993 som dessutom Janne Blomqvist och Eje Elgh ska kommentera? Kan ju bli väldigt sevärt och bra o.s.v.
Senast redigerad av menthol den fre okt 10, 2008 07:20, redigerad totalt 1 gång.
Men det är ju hyfsat konsekvent ändå. Sitter du i en Ferrari så får du böter, men sitter du i en McLaren så tappar du placering eller blir diskad.
Kan någon på fullt allvar verkligen påstå att Ferrari inte är gynnade av FIA?
-AndersF1
Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

platt skrev:
Christoffer skrev:
platt skrev: Jag tror säkert det fungerar, men jag är mest undrande om hur man kopplar i hopp grejerna (jag är inte så bra på tekniska prylar som du kanske minns) ska man dra en kabel genom hela huset från modemet till Teven. Jag ser det framför mig :roll: inget vidare snyggt.
10 meter! det räker inte här det får väll boras och donas så kanske det inte blir så långt.
Du bor i lägen het ? där borde det vara bättre fart i grejerna, jag är fortfarande misstänksam angående tillförlitligheten Jag har haft IP telefoni en gång i tiden aldrig mer :down: . förmodligen därför jag är lite misstänksam
Hus eller lägenhet?
Jag tror det handlar om hur nära man ligger en kopplingsstation. Gå in på deras hemsida, jag tror att man kan kolla hur det ligger till där.
http://www.bredbandsbolaget.se/wps/portal/
I.Kilmister
Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

Kuopio skrev: Sen är det rätt intressant med det att folk blir helt lyriska över A1GP m.fl. serier, läst i evigheter på Forza och andra motorsportsforum om F1, F1 och åter F1 samtidigt som det har varit knäpptyst i trådar om andra serier...
Tillgången skapar ett intresse. Har jag tillgång till bilracing så tittar jag på det. Jag skulle nog även kolla på fempapp racing om den sändes på kanal lokal. :D
I.Kilmister
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

5-papp är på något obskyrt sätt essensen av rejsing. Just nu laddar teamet hårt inför söndagens lopp.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Fredrik i Trollhättan

Inlägg av Fredrik i Trollhättan »

5-papp rejsing? Är det folkrace det eller?
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Nej, det är mycket mer sofistikerat än så.

Äntligen!
Fredrik i Trollhättan

Radiostyrt?
Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

Hjulupphängningen är nu optimalt inställd med de nya delarna. Enzo har skött om däcken och lättat dem optimalt. :D
Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

Fredrik i Trollhättan skrev:5-papp rejsing? Är det folkrace det eller?
http://www.slc.se/5papp/index.htm
I.Kilmister
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Det låter ju lovande. :up:
Bästa satsningen hittills för teamet... vass bil, bra förberedelser och t o m en professionell motorsportfotograf som ska föreviga det hela.

Äntligen!
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Fredrik i Trollhättan skrev:Radiostyrt?
Pffftt! :saucy:

Äntligen!
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Fredrik i Trollhättan skrev:Radiostyrt?
Radio är rätt...

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Nisse skrev:Hjulupphängningen är nu optimalt inställd med de nya delarna. Enzo har skött om däcken och lättat dem optimalt. :D

Ja, vi fann efter det rullande landsvägstestet igår att det verkar stämma bäst med något smalare däck med högre profil fram och lite bredare med lägre profil bak.

Nisse har tunat in avgassystemet. Det semaktiva dämparsystemet är injusterat så det känns bra.

Med tanke på att vi förra gången kom tvåa med en bil inköpt på plats en halvtimme innan start så känns förutsättningarna optimala. Vi har trots allt det i särklass starkaste förarmaterialet.

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Razor skrev:Det låter ju lovande. :up:
Bästa satsningen hittills för teamet... vass bil, bra förberedelser och t o m en professionell motorsportfotograf som ska föreviga det hela.
Ja, det där med profesionella motorjournalister är någpt som genomsyrat teamet från alla första början...

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

ANFRAN skrev:
EnzoF1 skrev:Har ju kanalerna sedan länge
Nähä! Det kan man verkligen inte tro när man läser dina inlägg! :D
Du är välkommen hit till Kinas GP.

Fredrik i Trollhättan

Christoffer skrev:
Det är ett par år sedan jag bevittnade ett folkrace-lopp men det såg ut ungefär så där men med bilar av äldre årsmodell....

Är alla gamla Saabar slut?
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Fredrik i Trollhättan skrev:
Christoffer skrev:
Det är ett par år sedan jag bevittnade ett folkrace-lopp men det såg ut ungefär så där men med bilar av äldre årsmodell....

Finns ingen Saab som pallar ett fempappslopp...

Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

EnzoF1 skrev:Finns ingen Saab som pallar ett fempappslopp...
Jag tror inte att någon SAAB någonsin har tagit målflagg i fempappcupen?

Äntligen!
Användarens profilbild
Blomman

Inlägg av Blomman »

Jag tycker ni har slutat o klaga på Viasat....känner mej lite utanför:)

JB
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Du får väl vara med och köra fempapp istället? Du har ju viss erfarenhet därifrån ;)

Äntligen!
Användarens profilbild
Blomman

Inlägg av Blomman »

Jag var o körde denna för någon vecka sen....super nice

www.erpro.se
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Blomman skrev:Jag var o körde denna för någon vecka sen....super nice

www.erpro.se
Lite taskigt vikt/effekt-förhållande... :)

Det där ser riktigt najs ut. Är det nån släkting? Brorsa kanske?

Användarens profilbild
Blomman

Inlägg av Blomman »

Nej, den var stripad för oss....specialkörning. Killen heter Peter Ericsson som byggt den och han var nere och visade den för RoC i veckan som var. Går att ordna företagsevent med den och är galet kul o köra, 220km/t på sexan, fyrhjulsdriven och, som sagt väldigt lätt, 550kg.

JB
Fredrik i Trollhättan

EnzoF1 skrev:

Finns ingen Saab som pallar ett fempappslopp...
Jag känner mig personligt förolämpad... 8)
Fredrik i Trollhättan

Razor skrev:
Stockholmsjävlar bakom ratten säkert....
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Razor skrev:
Stockholmsjävlar bakom ratten säkert....
Du behöver inte vara sån, oplar med finnjävlar tar heller inte målflagg.

Däremot är japanska, franska eller tyska bilar med stockholmsjävlar ett bra recept för att ta målflagg.

Saab är dåliga recept, oavsett förarmaterial. De håller helt enkelt inte för fem timmars körning i sträck...

Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Fredrik i Trollhättan skrev:Stockholmsjävlar bakom ratten säkert....
Snarare dåliga bilar.
SAAB pallar helt enkelt inte ett helt lopp i fempapp. Så enkelt är det.

Äntligen!
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Okej, nu räcker det med ärendeurspårning. Vill ni snacka 5-papp gör det i rätt ämne/möte. Här är det F1-TV som gäller.
Bild
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

På TV.nu verkar det inte som att hrt sänder F1 denna helg i alla fall. Men min serbokroatiska är väl inte 100% direkt.

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Missa inte TV4 Sport kl 18 ikväll.

En fest för alla F1-fans.

Transalp

Inlägg av Transalp »

För mig får det ivf bli bittorrent och nätsändningar de närmaste åren... Har nämligen 1.5 års låsning till canal digital.. Har inte råd med att köra 2 st parabol-abbonemang.