Du har helt rätt (tror jag) Jag har telias lösning..jag har kabel mellan modem och tvboxen. Borde vara liknande för dig dåplatt skrev:Jag tror säkert det fungerar, men jag är mest undrande om hur man kopplar i hopp grejerna (jag är inte så bra på tekniska prylar som du kanske minns) ska man dra en kabel genom hela huset från modemet till Teven. Jag ser det framför mig inget vidare snyggt.Christoffer skrev:Efter att dom justerat modemen så funkar det bra. Men avvakta med vilket abonnemang du skall ha. Om det är som det verkar så räcker det med ett silverabonnemang 179:-/mån för att få in motorkanalen eftersom Viasatsport 3 ingår i det. Annars väljer du guld 299:-/mån och får alla sportkanalerna, filmkanalerna och porr.platt skrev:Det är tur att vi har dig Pastis Inte visste jag att du hade ett så stort inflytande på media värden, så att dom ringer up dig . Bra
Till en annan sak.
Kollade in Bredbands bolagets Tv abonnemang, är det någon som har erfarenhet eller kunskap om detta.
Det kan vara ett alternativ för oss bakåtsträvare som inte vill prydda våra hus med paraboler och ändå få kolla på F1.
Vore tacksam för åsikter det brinner i knuttarna, det är snart dags för Kina GP
Påverkardet bild eller Datorn när man använder dom samtidigt.
Man kan förmodligen bara ha det på en teve apparat?
Tv-Sändningar
-
FIA = Ferrari International Assistance
-
Det ingick en 10 meters nätverkskabel och med Ikeas "plaströr med tejp" kan man få det riktigt skapligt Om du har digitalbox nu så är enda skilnaden att den inte kopplas till antennurtaget i väggen. Och det ingår en silvergrå ful fjärrkontroll att lägga till den övriga samlingen fjärkor man aldrig vet var man har när man behöver dom.platt skrev:Jag tror säkert det fungerar, men jag är mest undrande om hur man kopplar i hopp grejerna (jag är inte så bra på tekniska prylar som du kanske minns) ska man dra en kabel genom hela huset från modemet till Teven. Jag ser det framför mig inget vidare snyggt.Christoffer skrev:Efter att dom justerat modemen så funkar det bra. Men avvakta med vilket abonnemang du skall ha. Om det är som det verkar så räcker det med ett silverabonnemang 179:-/mån för att få in motorkanalen eftersom Viasatsport 3 ingår i det. Annars väljer du guld 299:-/mån och får alla sportkanalerna, filmkanalerna och porr.platt skrev:Det är tur att vi har dig Pastis Inte visste jag att du hade ett så stort inflytande på media värden, så att dom ringer up dig . Bra
Till en annan sak.
Kollade in Bredbands bolagets Tv abonnemang, är det någon som har erfarenhet eller kunskap om detta.
Det kan vara ett alternativ för oss bakåtsträvare som inte vill prydda våra hus med paraboler och ändå få kolla på F1.
Vore tacksam för åsikter det brinner i knuttarna, det är snart dags för Kina GP
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
I.Kilmister
-
10 meter! det räker inte här det får väll boras och donas så kanske det inte blir så långt.Christoffer skrev:Det ingick en 10 meters nätverkskabel och med Ikeas "plaströr med tejp" kan man få det riktigt skapligt Om du har digitalbox nu så är enda skilnaden att den inte kopplas till antennurtaget i väggen. Och det ingår en silvergrå ful fjärrkontroll att lägga till den övriga samlingen fjärkor man aldrig vet var man har när man behöver dom.platt skrev:Jag tror säkert det fungerar, men jag är mest undrande om hur man kopplar i hopp grejerna (jag är inte så bra på tekniska prylar som du kanske minns) ska man dra en kabel genom hela huset från modemet till Teven. Jag ser det framför mig inget vidare snyggt.Christoffer skrev: Efter att dom justerat modemen så funkar det bra. Men avvakta med vilket abonnemang du skall ha. Om det är som det verkar så räcker det med ett silverabonnemang 179:-/mån för att få in motorkanalen eftersom Viasatsport 3 ingår i det. Annars väljer du guld 299:-/mån och får alla sportkanalerna, filmkanalerna och porr.
Du bor i lägen het ? där borde det vara bättre fart i grejerna, jag är fortfarande misstänksam angående tillförlitligheten Jag har haft IP telefoni en gång i tiden aldrig mer . förmodligen därför jag är lite misstänksam
-
-
- Utvisad
Såg du det via Comhems kabelnät?Gösta skrev:Eftersom jag såg GP´t från Ungern samt Singapore på HRT1 så litar jag på att de visar de återstående 3 också. Men i dessa tider av nergång så kan man aldrig vara säker.Razor skrev:Är du säker på att det inte blir svart i rutan på HRT när det är F1?Gösta skrev:Det blir inte "Viafjant" för min del. HRT visar F1.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Dessutom F1-världens störste fegis.
-
- Utvisad
Det kostar 99:- via Telia.Gösta skrev:Om jag förstått viafjants prislista kostar det 239:- att få utpressarkanalen med F1. Men då får jag smörja som fopoll och (hör och häpna) golf på köpet
Hos comhem har jag avsevärt större valfrihet och kan välja 8 kanaler jag själv vill ha. Jag slipper det jag inte vill ha, kan dessutom byta mina 8 favoriter till andra kanaler när jag själv vill (med någon dags fördröjning) Men visst, Janne kommer ju inte höras under F1 sändningarna, men det får jag lära mig leva med.
Så comhem är ca 80:- billigare och ger större valfrihet.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
-
- Utvisad
Jag kommer att avnjuta de sista loppen på 110 tums duk och via Viasats vad jag förväntar mig vara eminenta sändning.kas skrev:Man kan ochså råka komma till grannen strax innan loppet börjar och fråga om de kan låna ut lite socker, så där lite slumpartat! Eller ännu bättre kila upp till Enzo, men pröva inte hans dator hur han än tjatar....
Blomman, vinka till mig!
/E
Senast redigerad av EnzoF1 den tor okt 09, 2008 21:53, redigerad totalt 1 gång.
-
-
- Utvisad
Har ju kanalerna sedan länge, få se om det blir en ny kanalsökning eller om kanalerna bara byter namn.Blomman skrev:Det ska jag fanimej göra....bara det är ju värt att köpa Viasat Motor för:)
JB
Som bonus får du ordna den där Massakebban
-
-
-
-
-
- Varnad
-
Brutit armen? Har jag missat något eller var det meningen att han skulle vara med "Stjärnor på is"?Blomman skrev:Eje har ju för fan bruti armen och kan inte skriva
Dakarstarten är i fara....
JB
(BTW.. det finns ju videoblogg.. och då behöver man inte använda tangentbordet.. kanske vore något för dig Blomman så "slipper" du skriva varje dag... om/när du startar en egen. )
ESRL Driver of the year 2002
IWSC Champion 2002
IWSC Champion 2002
-
Det jag inte gillar med det är att Formel 1 knappast kommer bli poulärare här i Sverige, tvärtom, och det är knappast vad "vi" behöver.
Dom flesta här och på F1bb ("Hardcorefansen") kommer teckna det, men många är inte beredda att betala 1200:- (Comhem) bara för att se F1, även om man är intresserad av det.
Jag kommer skaffa kanalen, men inte förrän mars 2009.
Blomman: Vad kommer ni visa på vardagarna?
Sen är det rätt intressant med det att folk blir helt lyriska över A1GP m.fl. serier, läst i evigheter på Forza och andra motorsportsforum om F1, F1 och åter F1 samtidigt som det har varit knäpptyst i trådar om andra serier...
Dom flesta här och på F1bb ("Hardcorefansen") kommer teckna det, men många är inte beredda att betala 1200:- (Comhem) bara för att se F1, även om man är intresserad av det.
Jag kommer skaffa kanalen, men inte förrän mars 2009.
Blomman: Vad kommer ni visa på vardagarna?
Sen är det rätt intressant med det att folk blir helt lyriska över A1GP m.fl. serier, läst i evigheter på Forza och andra motorsportsforum om F1, F1 och åter F1 samtidigt som det har varit knäpptyst i trådar om andra serier...
-
-
-
-
Klockan 8:50 söndagen den nittonde oktober ser det ut såhär i tablån:
Aha, så Kinas GP är ett amerikanskt drama från 1993 som dessutom Janne Blomqvist och Eje Elgh ska kommentera? Kan ju bli väldigt sevärt och bra o.s.v.
08:50 Rudy
Amerikanskt drama från 1993. Kinas GP. Ända sedan han var liten pojke har Rudy Ruettiger drömt om att få gå på Notre Dames universitet. Han vill spela amerikansk fotboll för deras lag ”Fighting Irish”. Men Rudys dröm är tyvärr inte realistisk eftersom hans pappa arbetar i en stålfabrik och inte har råd att låta sin son vidareutbilda sig. Dessutom är hans betyg inte de bästa. Men tack vare den sympatiske prästen ”Father Cavanugh”, får Rudy en plats på det mera närbelägna ”Holy Cross” och utifrån deras studiesystem kan han senare byta till sig en plats vid Notre Dames universitet. Baserad på en verklig historia. Producerat år 1993. Kommentator: Janne Blomqvist, Eje Elgh, Regissör: David Anspaugh, Skådespelare: Sean Astin, Jon Favreau, Ned Beatty, Greta Lind, Mary Ann Thebus, Charles Dutton, Lili Taylor. [33544426]
Senast redigerad av menthol den fre okt 10, 2008 07:20, redigerad totalt 1 gång.
Men det är ju hyfsat konsekvent ändå. Sitter du i en Ferrari så får du böter, men sitter du i en McLaren så tappar du placering eller blir diskad.
Kan någon på fullt allvar verkligen påstå att Ferrari inte är gynnade av FIA? -AndersF1
Kan någon på fullt allvar verkligen påstå att Ferrari inte är gynnade av FIA? -AndersF1
-
Hus eller lägenhet?platt skrev:10 meter! det räker inte här det får väll boras och donas så kanske det inte blir så långt.Christoffer skrev:Det ingick en 10 meters nätverkskabel och med Ikeas "plaströr med tejp" kan man få det riktigt skapligt Om du har digitalbox nu så är enda skilnaden att den inte kopplas till antennurtaget i väggen. Och det ingår en silvergrå ful fjärrkontroll att lägga till den övriga samlingen fjärkor man aldrig vet var man har när man behöver dom.platt skrev: Jag tror säkert det fungerar, men jag är mest undrande om hur man kopplar i hopp grejerna (jag är inte så bra på tekniska prylar som du kanske minns) ska man dra en kabel genom hela huset från modemet till Teven. Jag ser det framför mig inget vidare snyggt.
Du bor i lägen het ? där borde det vara bättre fart i grejerna, jag är fortfarande misstänksam angående tillförlitligheten Jag har haft IP telefoni en gång i tiden aldrig mer . förmodligen därför jag är lite misstänksam
Jag tror det handlar om hur nära man ligger en kopplingsstation. Gå in på deras hemsida, jag tror att man kan kolla hur det ligger till där.
http://www.bredbandsbolaget.se/wps/portal/
I.Kilmister
I.Kilmister
-
Tillgången skapar ett intresse. Har jag tillgång till bilracing så tittar jag på det. Jag skulle nog även kolla på fempapp racing om den sändes på kanal lokal.Kuopio skrev: Sen är det rätt intressant med det att folk blir helt lyriska över A1GP m.fl. serier, läst i evigheter på Forza och andra motorsportsforum om F1, F1 och åter F1 samtidigt som det har varit knäpptyst i trådar om andra serier...
I.Kilmister
I.Kilmister
-
-
-
-
-
http://www.slc.se/5papp/index.htmFredrik i Trollhättan skrev:5-papp rejsing? Är det folkrace det eller?
I.Kilmister
I.Kilmister
-
-
-
- Utvisad
-
- Utvisad
Nisse skrev:Hjulupphängningen är nu optimalt inställd med de nya delarna. Enzo har skött om däcken och lättat dem optimalt.
Ja, vi fann efter det rullande landsvägstestet igår att det verkar stämma bäst med något smalare däck med högre profil fram och lite bredare med lägre profil bak.
Nisse har tunat in avgassystemet. Det semaktiva dämparsystemet är injusterat så det känns bra.
Med tanke på att vi förra gången kom tvåa med en bil inköpt på plats en halvtimme innan start så känns förutsättningarna optimala. Vi har trots allt det i särklass starkaste förarmaterialet.
-
- Utvisad
Ja, det där med profesionella motorjournalister är någpt som genomsyrat teamet från alla första början...Razor skrev:Det låter ju lovande.
Bästa satsningen hittills för teamet... vass bil, bra förberedelser och t o m en professionell motorsportfotograf som ska föreviga det hela.
-
- Utvisad
Du är välkommen hit till Kinas GP.ANFRAN skrev:Nähä! Det kan man verkligen inte tro när man läser dina inlägg!EnzoF1 skrev:Har ju kanalerna sedan länge
-
Det är ett par år sedan jag bevittnade ett folkrace-lopp men det såg ut ungefär så där men med bilar av äldre årsmodell....Christoffer skrev:http://www.slc.se/5papp/index.htmFredrik i Trollhättan skrev:5-papp rejsing? Är det folkrace det eller?
Är alla gamla Saabar slut?
-
- Utvisad
Finns ingen Saab som pallar ett fempappslopp...Fredrik i Trollhättan skrev:Det är ett par år sedan jag bevittnade ett folkrace-lopp men det såg ut ungefär så där men med bilar av äldre årsmodell....Christoffer skrev:http://www.slc.se/5papp/index.htmFredrik i Trollhättan skrev:5-papp rejsing? Är det folkrace det eller?
-
-
-
-
- Utvisad
-
-
Jag känner mig personligt förolämpad...EnzoF1 skrev:Finns ingen Saab som pallar ett fempappslopp...Fredrik i Trollhättan skrev:Det är ett par år sedan jag bevittnade ett folkrace-lopp men det såg ut ungefär så där men med bilar av äldre årsmodell....Christoffer skrev: http://www.slc.se/5papp/index.htm
-
-
- Utvisad
Du behöver inte vara sån, oplar med finnjävlar tar heller inte målflagg.Fredrik i Trollhättan skrev:Stockholmsjävlar bakom ratten säkert....Razor skrev:Jag tror inte att någon SAAB någonsin har tagit målflagg i fempappcupen?EnzoF1 skrev:Finns ingen Saab som pallar ett fempappslopp...
Däremot är japanska, franska eller tyska bilar med stockholmsjävlar ett bra recept för att ta målflagg.
Saab är dåliga recept, oavsett förarmaterial. De håller helt enkelt inte för fem timmars körning i sträck...
-
-
- Mr Forza Motorsport
-
- Utvisad
-
- Utvisad
-