Ska du börja igen? Det är i allra högsta grad märkbart i alla storlekar, om man nu inte sitter 10 meter från teven, men då spelar det ju ingen roll vad man har. Full HD är helt överlägset och det i alla storlekar på normala tittavstånd. Men framförallt ska teven vara full-HD så man slipper se pixlarna.Depeche skrev:Nä kan man få samma kvalitet från befintliga systemet så visst.JTarnstrom skrev: Hade du tyckt det om du hade kunnat få samma kvalitet med det befintliga systemet? Jag är övertygad om att du hade sett mycket liten skillnad, om ens någon (blindtester har ju visast att många, även experter misslyckas med detta när bildisgnalen är tillräckligt bra) om operatörerna och kanalerna utnyttjade bandbredden bättre och inte skickade ut en massa komprimerad skit i kablarna.
Helt klart är det så att det kan vara svårt att se skillnad ibland när det är riktigt riktigt bra bild på SD-kanaler.
Skillnaden mellan HD och Full-HD är ju knappt synbar...i alla fall inte om man inte har en väldigt stor bild eller sitter väldigt nära.
Tv-Sändningar
-
- Utvisad
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Dessutom F1-världens störste fegis.
-
-
Känns inte lönt att skaffa något HD-relaterat nu. Om tio år kanske när vanliga kanaler börjar sända HD reguljärt och den gamla tekniken på allvar börjar fasas ut. Att priserna kommer sjunka och skärmarna blir bättre är bara plus.
Men det är ju hyfsat konsekvent ändå. Sitter du i en Ferrari så får du böter, men sitter du i en McLaren så tappar du placering eller blir diskad.
Kan någon på fullt allvar verkligen påstå att Ferrari inte är gynnade av FIA? -AndersF1
Kan någon på fullt allvar verkligen påstå att Ferrari inte är gynnade av FIA? -AndersF1
-
-
Du måste sitta väldigt nära som kan se pixlarna på en HD-TV.EnzoF1 skrev: Ska du börja igen? Det är i allra högsta grad märkbart i alla storlekar, om man nu inte sitter 10 meter från teven, men då spelar det ju ingen roll vad man har. Full HD är helt överlägset och det i alla storlekar på normala tittavstånd. Men framförallt ska teven vara full-HD så man slipper se pixlarna.
Typ några centimeter ifrån.
Eller så var det väldigt dålig bild på den TV:n du tittade på när du såg pixlarna.
-
Hur skall man få samma kvalitet på det vanliga TV-formatet som en riktig 720P-signal?
OK, det är jäkla skillnad mellan olika TV-kanaler och hur de komprimerar dem, men faktum är att jämför man en riktigt bra DVD-film med 720p, så ser jag definitivt stor skillnad på min skärm.
DVD är suddigt.
TV är ännu sämre.
Tyvärr kan man också se att TV6 (boxer) har bland de sämre kvaliteten bland kanalerna.
OK, det är jäkla skillnad mellan olika TV-kanaler och hur de komprimerar dem, men faktum är att jämför man en riktigt bra DVD-film med 720p, så ser jag definitivt stor skillnad på min skärm.
DVD är suddigt.
TV är ännu sämre.
Tyvärr kan man också se att TV6 (boxer) har bland de sämre kvaliteten bland kanalerna.
-
Ja visst tusan är det skillnad på DVD och 720p.Gevalia skrev:Hur skall man få samma kvalitet på det vanliga TV-formatet som en riktig 720P-signal?
DVD är suddigt.
TV är ännu sämre.
Det är en annan sak att se skillnad på Full-HD och HD.
Går att se skillnad men du får sitta nära eller ha stor bild.
-
-
Jag skulle kunna ha gjort en annan fotografiliknelse men väljer nog att låta bli.AndersF1 skrev:Men om man spelar in det i HD och sedan upp det på en HD-TV, men där i mellan tokkomprimerar det så kan det ändå se skit ut, trots HD-kvalitet. Lite som att köpa en kamera med 30 Mpixlar, men ha ett skitobjektiv. Upplösningen av skitbilden är bra, men vad har man för glädje av det?
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
- Utvisad
Det är nog så att vissa bara bryr sig om att det står HD på apparaterna och sedan tror att det är HD hela tiden. En del av inläggen i denna debatt får mig att tro det. Och den åsikten stärks dessutom av kundundersökningar.
Det intressanta är att jag tror att vissa här inte ens har jämfört på riktigt.
Men i slutänden handlar det ju om att folk ska vara nöjda med det de har. En del köper fejk-HD-apparater med 1024*768-upplösning och tror att de kan se HD-material och en del köper HD-ready-apparater och tror att de se på HD utan att ha HD-material.
Jag själv har alla formaten hemma och i olika storlekar och skillnaden är klart märkbar mellan alla formaten och storlekarna.
Det intressanta är att jag tror att vissa här inte ens har jämfört på riktigt.
Men i slutänden handlar det ju om att folk ska vara nöjda med det de har. En del köper fejk-HD-apparater med 1024*768-upplösning och tror att de kan se HD-material och en del köper HD-ready-apparater och tror att de se på HD utan att ha HD-material.
Jag själv har alla formaten hemma och i olika storlekar och skillnaden är klart märkbar mellan alla formaten och storlekarna.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
-
- Utvisad
Ja skillnaden mellan 720P och 1080P är MKT större än skillnaden mellan SD och 720. 720P är i min mening ett ganska onödigt format, knappt bättre än SD.Depeche skrev:Ja visst tusan är det skillnad på DVD och 720p.Gevalia skrev:Hur skall man få samma kvalitet på det vanliga TV-formatet som en riktig 720P-signal?
DVD är suddigt.
TV är ännu sämre.
Det är en annan sak att se skillnad på Full-HD och HD.
Går att se skillnad men du får sitta nära eller ha stor bild.
-
- Utvisad
Du har uppenbarligen aldrig jämfört, så det är meningslöst att fortsätta diskussionen med dig i detta ämne. Fortsätt sitta och gissa med bergsäkert tonfall du, du gör bara bort dig inför de som har kunskap i ämnet. Till skillnad mot att diskutera F1-förare där det handlar om tycke och smak till viss del är det svårt att argumentera mot matematik.Depeche skrev:Du måste sitta väldigt nära som kan se pixlarna på en HD-TV.EnzoF1 skrev: Ska du börja igen? Det är i allra högsta grad märkbart i alla storlekar, om man nu inte sitter 10 meter från teven, men då spelar det ju ingen roll vad man har. Full HD är helt överlägset och det i alla storlekar på normala tittavstånd. Men framförallt ska teven vara full-HD så man slipper se pixlarna.
Eller så var det väldigt dålig bild på den TV:n du tittade på när du såg pixlarna.
På t.ex. en 42-50 tums HD Ready plasma ser man pixlarna tydligt på normala tittavstånd (2-3 meter), så där är det ännu viktigare att få Full HD bara av den orsaken. Att man sedan kanske inte alltid ser skillnad på vilka insignalen som skickas in är en annan sak.
Jag kan komma hem till dig och ställa in din teve så du ser skillnaden. Överstyr du signalen så är det klart att pixlarna smälter ihop för dig och du inte kan se dem. Sedan är ju du en plasmakille och verkar inte prioritera det där med skärpa så särskilt mkt. Tycke och smak är som sagt en sak, men för att verkligen kunna jämföra måste man ställa in prylarna korrekt och framförallt ha panelen som kan visa hela upplösningen.
Senast redigerad av EnzoF1 den fre okt 03, 2008 07:14, redigerad totalt 1 gång.
-
- Utvisad
Oj vad du tillförde mkt i debatten. En eloge till dig!Petrol skrev:Och helt oväntat klampar Enzo in
Nånstans måste man ju strida mot okunnigheten.
-
- Utvisad
Tittar du aldrig på film då? Dvs inte tevesändningar.menthol skrev:Känns inte lönt att skaffa något HD-relaterat nu. Om tio år kanske när vanliga kanaler börjar sända HD reguljärt och den gamla tekniken på allvar börjar fasas ut. Att priserna kommer sjunka och skärmarna blir bättre är bara plus.
Finns ingen anledning att köpa nåt annat än Full HD idag. Allt annat är korkat.
-
-
Sällan jag tittar på film, om jag gör det blir det väl på DVD. Jag är inte så kräsen. Det var inte många år sedan man hade värdelös analog tv-mottagning och tyckte att köp-VHS var lyx.EnzoF1 skrev:Tittar du aldrig på film då? Dvs inte tevesändningar.menthol skrev:Känns inte lönt att skaffa något HD-relaterat nu. Om tio år kanske när vanliga kanaler börjar sända HD reguljärt och den gamla tekniken på allvar börjar fasas ut. Att priserna kommer sjunka och skärmarna blir bättre är bara plus.
Även om det vore hett med en ny tv nu känns det inte värt då dåligt komprimerade DVB-strömmar ser mycket bättre ut på en gammal CRT-tv än vad det kommer göra på ett högupplöst dito på samma tittavstånd. Då kan man lika gärna vänta med att köpa nytt tills det man har gått sönder.
Men det är ju hyfsat konsekvent ändå. Sitter du i en Ferrari så får du böter, men sitter du i en McLaren så tappar du placering eller blir diskad.
-
- Utvisad
Ja, vad jag menade var att om man ska köpa en ny teve idag, så ska man så klart köpa en full HD. Inget annat.menthol skrev:Sällan jag tittar på film, om jag gör det blir det väl på DVD. Jag är inte så kräsen. Det var inte många år sedan man hade värdelös analog tv-mottagning och tyckte att köp-VHS var lyx.EnzoF1 skrev:Tittar du aldrig på film då? Dvs inte tevesändningar.menthol skrev:Känns inte lönt att skaffa något HD-relaterat nu. Om tio år kanske när vanliga kanaler börjar sända HD reguljärt och den gamla tekniken på allvar börjar fasas ut. Att priserna kommer sjunka och skärmarna blir bättre är bara plus.
Även om det vore hett med en ny tv nu känns det inte värt då dåligt komprimerade DVB-strömmar ser mycket bättre ut på en gammal CRT-tv än vad det kommer göra på ett högupplöst dito på samma tittavstånd. Då kan man lika gärna vänta med att köpa nytt tills det man har gått sönder.
-
-
Det beror ju på vad man har för tittavstånd och vad man tittar på för något. Jag skulle personligen köpa något i stil med http://www.blocket.se/vi/18040240.htm?ca=21_s idag.EnzoF1 skrev:Ja, vad jag menade var att om man ska köpa en ny teve idag, så ska man så klart köpa en full HD. Inget annat.menthol skrev:Sällan jag tittar på film, om jag gör det blir det väl på DVD. Jag är inte så kräsen. Det var inte många år sedan man hade värdelös analog tv-mottagning och tyckte att köp-VHS var lyx.EnzoF1 skrev: Tittar du aldrig på film då? Dvs inte tevesändningar.
-
Klart jag har jämfört....varför skulle jag uttala mig annars.EnzoF1 skrev:Du har uppenbarligen aldrig jämfört, så det är meningslöst att fortsätta diskussionen med dig i detta ämne. Fortsätt sitta och gissa med bergsäkert tonfall du, du gör bara bort dig inför de som har kunskap i ämnet. Till skillnad mot att diskutera F1-förare där det handlar om tycke och smak till viss del är det svårt att argumentera mot matematik.Depeche skrev:Du måste sitta väldigt nära som kan se pixlarna på en HD-TV.EnzoF1 skrev: Ska du börja igen? Det är i allra högsta grad märkbart i alla storlekar, om man nu inte sitter 10 meter från teven, men då spelar det ju ingen roll vad man har. Full HD är helt överlägset och det i alla storlekar på normala tittavstånd. Men framförallt ska teven vara full-HD så man slipper se pixlarna.
På t.ex. en 42-50 tums HD Ready plasma ser man pixlarna tydligt på normala tittavstånd (2-3 meter), så där är det ännu viktigare att få Full HD bara av den orsaken. Att man sedan kanske inte alltid ser skillnad på vilka insignalen som skickas in är en annan sak.
Jag kan komma hem till dig och ställa in din teve så du ser skillnaden. Överstyr du signalen så är det klart att pixlarna smälter ihop för dig och du inte kan se dem. Sedan är ju du en plasmakille och verkar inte prioritera det där med skärpa så särskilt mkt. Tycke och smak är som sagt en sak, men för att verkligen kunna jämföra måste man ställa in prylarna korrekt och framförallt ha panelen som kan visa hela upplösningen.
Nog har jag min plasma rätt inställd alltid i alla fall får jag väldigt bra bild på den...jag kör DVE för att kalibrera min plasma och det ger faktiskt riktigt bra resultat.
Bara för att du kommenterade att jag är en "plasmakille" så vet du väl att plasman ger oftast bäst bild fortfarande om man tittar på film.
Faktiskt vinner plasmorna de flesta tester även nu när LCD har kommit ikapp en hel del.
Det där med skärpa är också en intressant sak.
I regel kör de flesta med alldeles för mycket skärpa på sina TV-apparater.
Skärpan ska man för att få "rätt" bild ha väldigt lågt ställd om du inte visste det.
Förresten tycker jag du borde ställa upp i en frågetävling i ämnet "Jag kan allt om allt". Du verkar ju tro att du kan och vet allt.
Spelar ingen roll vad det handlar om.
-
- Varnad
-
Precis.Jari skrev:Jag fattar inte vitsen med full hd när 98 % av kanalerna inte sänder i det. En HD-kompatibel i blindtest har visat sig vara lika bra eller bättre i vissa fall "om ögat får bestämma". För andra är specar viktigare...
Om nu F1 tex kommer att sändas i HD så är det knappast i Full-HD.
Har du då dessutom en Full-HD tv så är det stor risk att du till och med har sämre bild eftersom du då måste skala upp en 720p sändning till 1080p som en full-HD tv har.
-
- Utvisad
Varför skulle det vara sämre att skala upp än ned?Depeche skrev:Precis.Jari skrev:Jag fattar inte vitsen med full hd när 98 % av kanalerna inte sänder i det. En HD-kompatibel i blindtest har visat sig vara lika bra eller bättre i vissa fall "om ögat får bestämma". För andra är specar viktigare...
Om nu F1 tex kommer att sändas i HD så är det knappast i Full-HD.
Har du då dessutom en Full-HD tv så är det stor risk att du till och med har sämre bild eftersom du då måste skala upp en 720p sändning till 1080p som en full-HD tv har.
-
- Utvisad
-
- Utvisad
Hört talas om material på skiva, t.ex. BD eller HD DVD?Jari skrev:Jag fattar inte vitsen med full hd när 98 % av kanalerna inte sänder i det. En HD-kompatibel i blindtest har visat sig vara lika bra eller bättre i vissa fall "om ögat får bestämma". För andra är specar viktigare...
Men visst är det bra om man inte ser skillnad själv, själv ser jag stor skillnad. En del hör inte skillnad på ljudet ur en boom box och en bra HiFi-anläggning heller.
Som du sa Jari, man får vad man betalar för. Jag tycker bara synd om alla som sitter med teveapparater hemma som inte kan visa HD, som alla som gått på säljsnacket med plasmor med 1024*768-upplösning.
-
Därför att man lägger till information i bilden som inte finns.EnzoF1 skrev:
Varför skulle det vara sämre att skala upp än ned?
TV:n får gissa eller interpolera vad som ska finnas i pixlarna.
En riktigt bra TV klarar i och för sig detta bra.
Men tex en F1-sändning i 720p behövs varken skalas upp eller ner på en HD-tv.
-
-
MTG och SVT ska dela på STCC-rättigheterna
http://dagensmedia.se/mallar/dagensmedi ... ion=192846
Då kan vi nog räkna med F1 på Viasat nästa år också.SVT och Viasat har tecknat ett avtal som innebär att de delar på rättigheterna till banracingserien STCC.
I dag står det klart att MTG-kanalen Viasat Sport har tecknat ett tv-avtal med den svenska racingserien Swedish Touring Car Championchip, STCC, om att visa samtliga tävlingar i direktsändning.
Även det blir ett samarbete med Sveriges Television.
- Samarbetet bygger på att vi har olika behov som kan vi kan matcha. Vi känner att live-biten är viktig medan SVT känner att highlightsen passar dem, säger Per Tellander, sportchef på Viasat.
Viasat Sport har även tidigare sänt STCC. Men sedan 2006 har SVT haft rättigheterna. Nu delar SVT och Viasat alltså upp rättigheterna, och kostnaderna emellan sig.
Per Tellander tror att STCC kan locka fler abonnenter till Viasat.
- Vi kände att vi ville starka motorutbudet. Det finns många ute i landet som gärna ser motorsport och det är extra kul med ett svenskt evenemang, det har vi saknat i vårt utbud.
Avtalet sträcker sig över tre år. Viasat ska visa ett urval av de klasser som körs under tävlingshelg i direktsändning.
SVT ska visa sammandrag av tävlingarna på söndagar.
-
-
Min chef har tydligen lagt mitt schema efter F1-kalendern så jag har fått se sju av tio lopp på kvällen efter att jag kommit hem och ungarna har lagt sig.Pepparkvarnen skrev:Jag kom just på att jag förmodligen missar att se nästa lopp i direktsändning.
Det blir i så fall det första loppet jag missar sen början av nittiotalet.
Vilket jävla mörker.
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
I.Kilmister
-
http://uk.eurosport.yahoo.com/29092008/23/2009-bbc-f1-team-r
Kul....jag har alltid gillat Martin Brundle som kommentator.
Coulthard blir lite intressant också...han har säkert en hel del att komma med också. Synd att han inte blir kommentator dock.
The BBC has finalised its team of presenters for its coverage of Formula 1 from next year, it has been claimed, with Martin Brundle and David Coulthard on the bill - but no James Allen, Steve Rider or Mark Blundell.
http://uk.eurosport.yahoo.com/29092008/ ... ealed.html
Coulthard blir lite intressant också...han har säkert en hel del att komma med också. Synd att han inte blir kommentator dock.
The BBC has finalised its team of presenters for its coverage of Formula 1 from next year, it has been claimed, with Martin Brundle and David Coulthard on the bill - but no James Allen, Steve Rider or Mark Blundell.
http://uk.eurosport.yahoo.com/29092008/ ... ealed.html
-
Viasat startar motorkanal - "Viasat Motor"
Om de slår på stort och visar FP1 och 2 kanske man skulle ta och undersöka hur man kan få in dessa kanaler?
Viasat Motor blir Sveriges enda kanal dedikerad till motorsport och görs tillgänglig både i Sverige och Norge. Kanalen har den bredast möjliga täckningen av Formel 1, inklusive direktsändningar från varje race samt kvalen. Kanalen har även förvärvat rättigheterna till grand prix-motorcykelserien MotoGP samt de svenska STCC-mästerskapen och sänder även NASCARS Sprint-cup från USA.
Tyvärr innebär detta att de som vill ta emot Viasat Sport via marknätet aldrig kommer att kunna göra detta, inbilla mig att de sätter Viasat motor där de hade VS1-rättigheten.Viasat Sport, Viasat Fotboll och Viasat Motor ersätter den tidigare kanalstrukturen med Viasat 1, 2 och 3. Viasat Sport HD och Viasat Golf finns för hela Skandinavien.
Om de slår på stort och visar FP1 och 2 kanske man skulle ta och undersöka hur man kan få in dessa kanaler?
-
Oops! Det blir nog att skaffa direkt.
http://www.viasatsport.se/content/view/12801/1/Den största satsningen på Formel 1 i Sverige
Sändningarna och bevakningen kommer att vara omfattande och det kommer att visas mer Formel 1 i TV än någonsin tidigare. Att Formel 1 nu får en egen TV-kanal öppnar helt nya och fantastiska möjligheter. Det finns ingen begränsning i sändningstid och därför kommer Viasat Motor att ha möjlighet att sända drygt 12 timmar direktsändning från varje Formel 1-helg. Samtliga träningar, kval och race från Formel 1 samt kval och race från GP2 och andra supportserier. Viasat Motor kommer alltid på plats för att hårdbevaka pitlane och paddock för att kunna leverera intervjuer, kommentarer och de senaste nyheterna från förare och team. Sändningarna kompletteras dessutom med studioprogram och det stora Formel 1-arkivet med samtliga race från 1983 och framåt.
-
Om man läser lite längre ned kan man se detta:
Varför är jag inte förvånad? Jävla Viasat, att förstöra upplösningen så till den milda grad.Viasat Motor lanseras fredagen den 17 oktober med direktsändning av uppgörelsen i Formel 1 från Kina och Brasilien och med ett eftersänt sammandrag i TV6. Viasat Motor är en betal TV-kanal vilket innebär att du behöver en digitalbox eller parabol samt ett abonnemang för att få tillgång till kanalen. Se www.viasat.se för mer information.
-
-
Direkt innebär tills nästa säsong börjar, inte ett halvår innan. Ferlåt att jag inte klargjorde det.Razor skrev:Vad är problemet? Du skrev ju nyss att du skulle skaffa den kanalen direkt?
-
-
Jag skaffade mig Viasat-abonnemang via Bredbandsbolaget just för motorsändningarna.menthol skrev:Viasat startar motorkanal - "Viasat Motor"
Viasat Motor blir Sveriges enda kanal dedikerad till motorsport och görs tillgänglig både i Sverige och Norge. Kanalen har den bredast möjliga täckningen av Formel 1, inklusive direktsändningar från varje race samt kvalen. Kanalen har även förvärvat rättigheterna till grand prix-motorcykelserien MotoGP samt de svenska STCC-mästerskapen och sänder även NASCARS Sprint-cup från USA.Tyvärr innebär detta att de som vill ta emot Viasat Sport via marknätet aldrig kommer att kunna göra detta, inbilla mig att de sätter Viasat motor där de hade VS1-rättigheten.Viasat Sport, Viasat Fotboll och Viasat Motor ersätter den tidigare kanalstrukturen med Viasat 1, 2 och 3. Viasat Sport HD och Viasat Golf finns för hela Skandinavien.
Vid kontakt med Bredbandsbolagets support så säger dom att kanalen inte planeras in i deras tablå.
I.Kilmister
I.Kilmister
-
- Mr Forza Motorsport
De vet inte vad de pratar om skulle jag tro. Man döper ju om Viasat Sport 1, 2 och 3 till Viasat Sport, Viasat Fotboll och Viasat Motor. Så fattar jag i alla fall, men vilken som blir vilken kanske någon annan kan säga mig?Christoffer skrev:Jag skaffade mig Viasat-abonnemang via Bredbandsbolaget just för motorsändningarna.menthol skrev:Viasat startar motorkanal - "Viasat Motor"
Viasat Motor blir Sveriges enda kanal dedikerad till motorsport och görs tillgänglig både i Sverige och Norge. Kanalen har den bredast möjliga täckningen av Formel 1, inklusive direktsändningar från varje race samt kvalen. Kanalen har även förvärvat rättigheterna till grand prix-motorcykelserien MotoGP samt de svenska STCC-mästerskapen och sänder även NASCARS Sprint-cup från USA.Tyvärr innebär detta att de som vill ta emot Viasat Sport via marknätet aldrig kommer att kunna göra detta, inbilla mig att de sätter Viasat motor där de hade VS1-rättigheten.Viasat Sport, Viasat Fotboll och Viasat Motor ersätter den tidigare kanalstrukturen med Viasat 1, 2 och 3. Viasat Sport HD och Viasat Golf finns för hela Skandinavien.
Vid kontakt med Bredbandsbolagets support så säger dom att kanalen inte planeras in i deras tablå.
Positivt med mera bevakning och jag antar reklamfria sändningar!
Negativt att de breda allmänheten med t.ex. boxer nu kommer att missa Formel 1.
-
Om så är fallet så är jag gladast i stan eftersom jag har ett "silver-abonnemang" med just viasat sport 3. Jag har inte valt guld eftersom jag inte har tid eller ork att titta på filmkanaler och porr.Pastis skrev:De vet inte vad de pratar om skulle jag tro. Man döper ju om Viasat Sport 1, 2 och 3 till Viasat Sport, Viasat Fotboll och Viasat Motor. Så fattar jag i alla fall, men vilken som blir vilken kanske någon annan kan säga mig?Christoffer skrev:Jag skaffade mig Viasat-abonnemang via Bredbandsbolaget just för motorsändningarna.menthol skrev:Viasat startar motorkanal - "Viasat Motor"
Tyvärr innebär detta att de som vill ta emot Viasat Sport via marknätet aldrig kommer att kunna göra detta, inbilla mig att de sätter Viasat motor där de hade VS1-rättigheten.
I.Kilmister
I.Kilmister
-
Men VS3 har ju aldrig visat F1.Christoffer skrev:Om så är fallet så är jag gladast i stan eftersom jag har ett "silver-abonnemang" med just viasat sport 3. Jag har inte valt guld eftersom jag inte har tid eller ork att titta på filmkanaler och porr.Pastis skrev:De vet inte vad de pratar om skulle jag tro. Man döper ju om Viasat Sport 1, 2 och 3 till Viasat Sport, Viasat Fotboll och Viasat Motor. Så fattar jag i alla fall, men vilken som blir vilken kanske någon annan kan säga mig?Christoffer skrev: Jag skaffade mig Viasat-abonnemang via Bredbandsbolaget just för motorsändningarna.
McFuckers
-
Om det nu blir så, ja.Pastis skrev:Negativt att de breda allmänheten med t.ex. boxer nu kommer att missa Formel 1.
Man har väl inte sagt någonting om hur de nya kanalerna ska distribueras annat än att man behöver en parabol eller en digitalbox (vilket ju i o f s sig behövs även med parabol)
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
-
Men så mycket bättre om dom gör det nu!Axelsson skrev:Men VS3 har ju aldrig visat F1.Christoffer skrev:Om så är fallet så är jag gladast i stan eftersom jag har ett "silver-abonnemang" med just viasat sport 3. Jag har inte valt guld eftersom jag inte har tid eller ork att titta på filmkanaler och porr.Pastis skrev: De vet inte vad de pratar om skulle jag tro. Man döper ju om Viasat Sport 1, 2 och 3 till Viasat Sport, Viasat Fotboll och Viasat Motor. Så fattar jag i alla fall, men vilken som blir vilken kanske någon annan kan säga mig?
Jag har sett via TV6. Jag var tvungen att skaffa något eftersom ComHem inte har TV6 i sitt basutbud. Kan jag få lite GP2 och A1GP så är det ju ren bonus. Nu visar VS3 bara Nascar och boxning.
I.Kilmister
I.Kilmister
-
- Mr Forza Motorsport
-
-
-
FAN VAD IRRITERANDE
Flyttar formel 1 från TV 6
TV 6-tittarna får inte heller se formel 1 live på söndagarna.
F1-racen kommer visas i Viasat Motor. TV6 kommer visa tidkvalet på lördagar och ett sammandrag på söndagar, men vill du följa loppet direkt är det Viasat Motor som gäller.
– Vi möter kundernas önskemål, de vill ha renodlade kanaler. Vi har haft lite problem med våra varumärken tidigare och det har varit med kvantitet än kvalitet. Nu blir det mer kvalitet, säger Per Tellander till resume.se.
Viasat har i dag också förlängt rättigheterna för att sända Champions League till säsongen 2011/2012.
Viasat Sport 1, 2 och 3 skrotas inom kort och ersätts med Viasat Sport, Viasat Fotboll, Viasat Motor och Viasat Golf.
Källa: Aftonbladet
Flyttar formel 1 från TV 6
TV 6-tittarna får inte heller se formel 1 live på söndagarna.
F1-racen kommer visas i Viasat Motor. TV6 kommer visa tidkvalet på lördagar och ett sammandrag på söndagar, men vill du följa loppet direkt är det Viasat Motor som gäller.
– Vi möter kundernas önskemål, de vill ha renodlade kanaler. Vi har haft lite problem med våra varumärken tidigare och det har varit med kvantitet än kvalitet. Nu blir det mer kvalitet, säger Per Tellander till resume.se.
Viasat har i dag också förlängt rättigheterna för att sända Champions League till säsongen 2011/2012.
Viasat Sport 1, 2 och 3 skrotas inom kort och ersätts med Viasat Sport, Viasat Fotboll, Viasat Motor och Viasat Golf.
Källa: Aftonbladet
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
Telia har väl inte alla Viasatkanaler?olag skrev:Telia har alla viasat kanalerna....Hoppas dom fortsätter med det!!!
Sedan delas det inte ut tillstånd till nya kanaler i marknätet mer än någon gång var tredje år av regeringen. Etern är redan smockfull, så förvänta er inget i marknätet mer än sammandrag på TV6.
Förresten blir det ju sammandrag redan av de två sista loppen i år!