EnzoF1 skrev:Depeche skrev:EnzoF1 skrev:
Ska du börja igen?

Det är i allra högsta grad märkbart i alla storlekar, om man nu inte sitter 10 meter från teven, men då spelar det ju ingen roll vad man har. Full HD är helt överlägset och det i alla storlekar på normala tittavstånd. Men framförallt ska teven vara full-HD så man slipper se pixlarna.
Du måste sitta väldigt nära som kan se pixlarna på en HD-TV.
Typ några centimeter ifrån.
Eller så var det väldigt dålig bild på den TV:n du tittade på när du såg pixlarna.
Du har uppenbarligen aldrig jämfört, så det är meningslöst att fortsätta diskussionen med dig i detta ämne. Fortsätt sitta och gissa med bergsäkert tonfall du, du gör bara bort dig inför de som har kunskap i ämnet. Till skillnad mot att diskutera F1-förare där det handlar om tycke och smak till viss del är det svårt att argumentera mot matematik.
På t.ex. en 42-50 tums HD Ready plasma ser man pixlarna tydligt på normala tittavstånd (2-3 meter), så där är det ännu viktigare att få Full HD bara av den orsaken. Att man sedan kanske inte alltid ser skillnad på vilka insignalen som skickas in är en annan sak.
Jag kan komma hem till dig och ställa in din teve så du ser skillnaden. Överstyr du signalen så är det klart att pixlarna smälter ihop för dig och du inte kan se dem. Sedan är ju du en plasmakille och verkar inte prioritera det där med skärpa så särskilt mkt. Tycke och smak är som sagt en sak, men för att verkligen kunna jämföra måste man ställa in prylarna korrekt och framförallt ha panelen som kan visa hela upplösningen.
Klart jag har jämfört....varför skulle jag uttala mig annars.
Nog har jag min plasma rätt inställd alltid i alla fall får jag väldigt bra bild på den...jag kör DVE för att kalibrera min plasma och det ger faktiskt riktigt bra resultat.
Bara för att du kommenterade att jag är en "plasmakille" så vet du väl att plasman ger oftast bäst bild fortfarande om man tittar på film.
Faktiskt vinner plasmorna de flesta tester även nu när LCD har kommit ikapp en hel del.
Det där med skärpa är också en intressant sak.
I regel kör de flesta med alldeles för mycket skärpa på sina TV-apparater.
Skärpan ska man för att få "rätt" bild ha väldigt lågt ställd om du inte visste det.
Förresten tycker jag du borde ställa upp i en frågetävling i ämnet "Jag kan allt om allt". Du verkar ju tro att du kan och vet allt.
Spelar ingen roll vad det handlar om.