Jag är gammal som en dj---el, det är första, sen hade jag en 350cc bullet beg. av första utgåvan, 53 tror jag det var, den var omöjlig att plåga livet ur... Det som inte fanns i effekt fick jag kompensera med att köra fortast i ex.v. kurvorna. Fungerade alltid hur kallt det än var, 2 kick så gick han. Nu bor jag i Uppland och upptäckte att indianerna fortsatte med Enfield, en annons från Bröderna Jansson i Falun och det blev affär med otroligt konstiga förvecklingar, han hade standardmodeller svarta som han först ville sälja, men det fanns bara den här bågen för mej med äkta 50-talsutförande. Sen kom felen eftersom, tanken var full av rostflagor, 2 kaffekoppar ungefär, så den hällde jag i en påse blyhagel och rullade och rullade, till slut så var allt ok med den! nu skulle allt funka men den ville aldrig fungera bort o hem, jag fick liksom välja, oftast stod jag och svor över nötet, laddregulatorerna pajade o så där, 2000 då hade jag lessnat och ställde av. Sen tog jag upp problemet igen i våras förutsättningslöst, för nu skulle den igång,( den gamla hojen funkade ju), det första jag upptäckte var att säkringshållaren var helt kass, den ramlade sönder vid beröring, jag fortsatte med el vartefter och hittade en jordanslutning i ljusströmbrytaren, den var bara indragen i hållaren, skruven var inte ditsatt, nu hade jag fått hem en regulator som klarar dubbel effekt, efter den repan så bara funkar det elektriska perfekt, i nästa steg så kollade jag tändningen, (brytarspetsar) när hojen var ny, allt stämde perfekt tills jag åkte då blev avgasröret svart ända ner till fotpinnen, ny koll av grundinställningen inget fel, va f--n? tog bort ock kollade automatiska tändförställningen (centrifugalvikter) jaha, där hade av någon anledning nötts upp ett spår in i godset så den stod kvar i grundinställning, nya telesamtal och nya grejor på reklammation till Falun, det blev lite osorterat det här men du får läsa 2 ggr, så hänger du med... Men nu uppfyller den specifikationerna mer än väl, men så hittar jag en lev. där man kan köpa hojen i minsta beståndsdel, och jag kollade grejorna för lite effekthöjning och på den vägen är jag nu, allt finns i garaget, så när vädret är det rätta då slår jag till... Det fina i kråksången är att den kommer att vara lika driftsäker efter trim.Ps jag har haft värre maskiner. Ny Honda F 1982 körde jag i 850 mil, den var otroligt snabb för att väga 276kg med Rickman 3/4 kåpa+ Laverda styre. 220km på 23 sek! Sen köpte jag en Ducati 998 och fyllde på med lustgas och lite finesser, det blev mycket däckslitage, men då gick det undan på e-4an, den skänkte jag bort sedan jag trimmat av, det var en dödsmaskin i fel händer! Har du förstått att jag är uppvuxen med en hoj mellan benen, synd att man inte hade stålar när man ung, för då hade det blivit tävlingskörning... Nu går jag och funderar på om ett piniondrev till kammarna, det ska gå att ställa kamtider i 3 olika lägen, alltså vridmomentet, men jag vacklar, kanske ska jag kolla in hur leveransen blir först, det är enkelt att byta sedan om det blir för högt varvtal... Somna inte nu när du läser! Såg sedan att det var pixlar man valde, jag gissade på cm.