Jari skrev:Där hör du, journalister uttrycker alltid bara sanningen och aldrig för att få uppmärksamhet.
NOOOOT!
Bekräftelse, tärskrom?
Har du så låga krav?
Bekräftelse på vad? Att Kimi dricker? Nej, det har jag inte. Men att Hughes skriver som han skriver är en bekräftelse på att det snackas, så långt kan jag sträcka mig.
Krav på trovärdighet? Eftersom ingen kan efterforska en journalists källor så handlar trovärdigheten i slutänden om förtroende. Jag har ingen anledning att misstro Hughes, en journalist som arbetar för sportens mest aktade organ. För en publikation av Autosports kalbier vore det katastrof att påstå något som är osant eller förtal. Hughes skrivning är garanterat kontrollerad med den ansvarige utgivaren. De har säkerligen inte tagit lätt på saken. Om inte annat är Hughes försiktiga formulering en bekräftelse av det.
Vad gäller mina källor, två av varandra oberende sådana (den ena har jag pratat med direkt, i det andra fallet är det en andrahandsuppgift) och med ytterst hög trovärdighet, så har de återgett vad det snackas om i depån. Jag har ingen anledning att tro att de skulle hitta på att det snackas om Kimi. Är det substans i snacket då? Ingen aning men det skulle inte förvåna mig.
Vi har haft en sådan här diskussion vid ett tidigare tillfälle, Jari, och då ville du hänga budbäraren. Att återge att det snackas om att Kimi dricker betyder inte att det är jag som påstår att han dricker. Jag berättar bara om att andra pratar om det, vilket har ett nyhetsvärde i sig. En viktig distinktion att göra. Vad jag sedan själv tror, det är en helt annan femma.