Räikkönen / Massa klara för 2009

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
Baldur

Inlägg av Baldur »

EnzoF1 skrev:Stallorderregeln!

En fullkomligt larvig regel, men ändock en regel, som aldrig kommer att efterlevas och därför inte borde existera.
Håller med om att regeln är larvig och borde tas bort. Däremot håller jag inte med om att Ferrari bröt mot den. Man kanske kringgick den lite snyggt så att det inte märktes så tydligt men så gör alla stall, det är lika för alla.

Senaste exemplet var ju när Kovalainen blev "omkörd" av Hamilton, eller lämnade plats...vad man nu än kallar det :D
Hannu

Inlägg av Hannu »

JTarnstrom skrev:Har länge tyckt att Kimi har varit en av de schysstare förarna på banan, men trängningen av Massa på Spa var inte snygg. Den incidenten har kommit i skymundan av det som hände senare i loppet, men jag tror att den har förorsakat en hel del intern friktion i stallet.
Massas trängningen i starten på Kimi i Malaysia då?
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Hannu skrev:
JTarnstrom skrev:Har länge tyckt att Kimi har varit en av de schysstare förarna på banan, men trängningen av Massa på Spa var inte snygg. Den incidenten har kommit i skymundan av det som hände senare i loppet, men jag tror att den har förorsakat en hel del intern friktion i stallet.
Massas trängningen i starten på Kimi i Malaysia då?
Massa är så harmlös som person att jag tror att alla är övertygade om att det var ett enkelt missförstånd.

Uppriktigt sagt så minns jag den inte men alla trängningar ska bestraffas. För övrigt var läget mellan förarna ett annat i början av säsongen än det är nu. Vad gäller trängningen på Spa var den bara så onödig. Som Massa själv sade så hade Kimi så mycket mer fart längs rakan att en trängning inte var nödvändig öht, och jag undrar om Massa helt enkelt såg det som en onödig markering från Kimis sida.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Baldur skrev:
EnzoF1 skrev:Stallorderregeln!

En fullkomligt larvig regel, men ändock en regel, som aldrig kommer att efterlevas och därför inte borde existera.
Håller med om att regeln är larvig och borde tas bort. Däremot håller jag inte med om att Ferrari bröt mot den. Man kanske kringgick den lite snyggt så att det inte märktes så tydligt men så gör alla stall, det är lika för alla.

Senaste exemplet var ju när Kovalainen blev "omkörd" av Hamilton, eller lämnade plats...vad man nu än kallar det :D
Ja, alla gör så, och med all rätt. Men det förhindrar inte att det är ett brott mot regeln.

Det intressant är att det gapas högt över de två A1 Ring-incidenterna, som dessutom var helt tillåtna, men det här försvarar man.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Dessutom F1-världens störste fegis.
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

För övrigt har Kimi nu tre poänglösa lopp på raken, något som inte har varit vanligt i Ferrari under de senaste åren. Undrar hur länge torkan får hålla i sig?

Dock ska sägas att så dåligt som det gick för Kimi i helgen inte enbart kan skyllas på honom. Han har varit rätt bra i regn tidigare och det måste vara något som är allvarligt fel med bilen, alternativt handlar det om bristande motivation.
Kimis poäng torka är suveränt, fortsäter den så är McLaren om i Konstruktörs-VM efter nästa race :up:
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Baldur skrev:
EnzoF1 skrev: När bröt man mot regler på skummis tid menar du?

Kan inte komma på en enda av skummis titlar som uppkommit pga regelbrott, däremot var ju förra årets titel ett klart resultat av det.

Svider det?

Har du nån källa till ditt påstående att det var påskrivet för några månader sedan så får du gärna visa dem här.
Vad menar du med att förra årets titel skulle ha varit ett regelbrott? Mig veterligen brukar stall/förare bli bestraffade om man bryter mot reglerna, men jag minns inte att Ferrari eller någon förare blev bestraffade?

Har du någon källa till att förra årets titel var ett regelbrott?
Aha, så om jag mördar någon så är det bara ett regelbrott om jag åker dit för det - va' bra.
Alla mina fortkörningar var alltså helt lagliga, förutom de tre ggr jag åkt dit för fortkörning.
Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

AndersF1 skrev: Alla mina fortkörningar var alltså helt lagliga, förutom de tre ggr jag åkt dit för fortkörning.
Du har tydligen inte fattat hinten om att det är meningen att man ska följa hastighetsbegränsningarna? :-?
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Christoffer skrev:
AndersF1 skrev: Alla mina fortkörningar var alltså helt lagliga, förutom de tre ggr jag åkt dit för fortkörning.
Du har tydligen inte fattat hinten om att det är meningen att man ska följa hastighetsbegränsningarna? :-?
Jag har ju tydligen bara brutit mot regeln 3 ggr, på närmare 80 000 mil. Det är väl inte så illa?
Gösta

Inlägg av Gösta »

AndersF1 skrev:
Christoffer skrev:
Jag har ju tydligen bara brutit mot regeln 3 ggr, på närmare 80 000 mil. Det är väl inte så illa?

Fartdåre. Sådana som du borde åka kommunalt.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Gösta skrev:
AndersF1 skrev:
Christoffer skrev: Du har tydligen inte fattat hinten om att det är meningen att man ska följa hastighetsbegränsningarna? :-?
Fartdåre. Sådana som du borde åka kommunalt.
Mmm, kom till pappa... :D
Förresten, vad tycker du om det faktum att "ditt" taxibolag bara skall köra dubbfritt från och med nu?
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
Baldur

Inlägg av Baldur »

AndersF1 skrev:
Baldur skrev:
EnzoF1 skrev: När bröt man mot regler på skummis tid menar du?

Kan inte komma på en enda av skummis titlar som uppkommit pga regelbrott, däremot var ju förra årets titel ett klart resultat av det.

Svider det?

Har du nån källa till ditt påstående att det var påskrivet för några månader sedan så får du gärna visa dem här.
Vad menar du med att förra årets titel skulle ha varit ett regelbrott? Mig veterligen brukar stall/förare bli bestraffade om man bryter mot reglerna, men jag minns inte att Ferrari eller någon förare blev bestraffade?

Har du någon källa till att förra årets titel var ett regelbrott?
Aha, så om jag mördar någon så är det bara ett regelbrott om jag åker dit för det - va' bra.
Alla mina fortkörningar var alltså helt lagliga, förutom de tre ggr jag åkt dit för fortkörning.
Hehe...alltid är det någon som ska ta i och överdriva så att de nästan kräks.

Förresten så är det inget regelbrott att mörda någon i formel1, så där kvittar det om du inte åker dit :D
Gösta

Inlägg av Gösta »

Baldur skrev:
Förresten så är det inget regelbrott att mörda någon i formel1, så där kvittar det om du inte åker dit :D

?????????????????????????? :o ????????????????

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
PC:

Inlägg av PC: »

Gösta skrev:
Baldur skrev:

Baldur har nog rätt. Jag tror inte att det står specifikt inskrivet i reglementet att det är förbjudet att mörda sina medtävlare.
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

PC: skrev:
Gösta skrev:
Baldur skrev:

Baldur har nog rätt. Jag tror inte att det står specifikt inskrivet i reglementet att det är förbjudet att mörda sina medtävlare.
Det kan nog ge tio platsers nerflyttning på gridden pga osportsligt uppförande.
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
Användarens profilbild
Baldur

Inlägg av Baldur »

Jag har kollat nu igen för säkerhets skull..

Det står inget i F1´s reglemente att det är straffbart att mörda sina medtävlare, förstår du nu Gösta :D
Gösta

Inlägg av Gösta »

Baldur skrev:Jag har kollat nu igen för säkerhets skull..

Det står inget i F1´s reglemente att det är straffbart att mörda sina medtävlare, förstår du nu Gösta :D
Självklart! Tänkte inte på det. Det som inte utryckligen är förbjudet är således tillåtet. :D

Kan det eventuellt falla under gummiparagrafen? "bringing the sport in to disrepute"?? Eventuellt. Då är böter eller nerflyttning på "gridden" rimligt straff för mord!! :D

Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Mark Hughes om Kimi:

"Then there's his age and lifestyle. There are things all of us can do in our early twenties that have relatively little effect on our physical and mental sharpness the next day, or the next few days. But gradually that changes, and the recovery begins to take longer - late twenties/early thirties usually marks that changeover. Kimi is 29 next month."

Bekräftar det jag har hört om hur det snackas i padocken om Räkans drickande

Pirken

Inlägg av Pirken »

JTarnstrom skrev:Mark Hughes om Kimi:

"Then there's his age and lifestyle. There are things all of us can do in our early twenties that have relatively little effect on our physical and mental sharpness the next day, or the next few days. But gradually that changes, and the recovery begins to take longer - late twenties/early thirties usually marks that changeover. Kimi is 29 next month."

Bekräftar det jag har hört om hur det snackas i padocken om Räkans
drickande

Sådärja....Du måste veta nåt som inte hela ferrari stallet inte vet Kimis leverne... drickande...hans moral...som knuffar omkull små barn som bara vill ha en autograf..tror du inte ferrari stallet har övervägt vad som är bra och dåligt med Kimi och kommit fram till att han har nåt att tillföra stallet även i framtiden även om han i vissas ögon är asocial och oduglig f1 förare..... Nu piggar vi upp oss med att Kimi är kvar till 2010 och att Massa tar titeln i år och att Kimi tar den -09-10
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Pirken skrev:

Bekräftar det jag har hört om hur det snackas i padocken om Räkans
drickande

Sådärja....Du måste veta nåt som inte hela ferrari stallet inte vet Kimis leverne... drickande...hans moral...som knuffar omkull små barn som bara vill ha en autograf..tror du inte ferrari stallet har övervägt vad som är bra och dåligt med Kimi och kommit fram till att han har nåt att tillföra stallet även i framtiden även om han i vissas ögon är asocial och oduglig f1 förare..... Nu piggar vi upp oss med att Kimi är kvar till 2010 och att Massa tar titeln i år och att Kimi tar den -09-10
Jag säger inte att jag vet något annat än att det snackas och Hughes artikel är en bekräftelse på det. Om det ligger någon sanning i snacket, det är en annan femma. Men, det ska jävligt mycket till för att en journalist ska uttrycka sig så som Hughes gör. Han gör inte det utan att ha på fötterna.

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Där hör du, journalister uttrycker alltid bara sanningen och aldrig för att få uppmärksamhet.
NOOOOT!
Bekräftelse, tärskrom?
Har du så låga krav?
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Jari skrev:Där hör du, journalister uttrycker alltid bara sanningen och aldrig för att få uppmärksamhet.
NOOOOT!
Bekräftelse, tärskrom?
Har du så låga krav?
Bekräftelse på vad? Att Kimi dricker? Nej, det har jag inte. Men att Hughes skriver som han skriver är en bekräftelse på att det snackas, så långt kan jag sträcka mig.

Krav på trovärdighet? Eftersom ingen kan efterforska en journalists källor så handlar trovärdigheten i slutänden om förtroende. Jag har ingen anledning att misstro Hughes, en journalist som arbetar för sportens mest aktade organ. För en publikation av Autosports kalbier vore det katastrof att påstå något som är osant eller förtal. Hughes skrivning är garanterat kontrollerad med den ansvarige utgivaren. De har säkerligen inte tagit lätt på saken. Om inte annat är Hughes försiktiga formulering en bekräftelse av det.

Vad gäller mina källor, två av varandra oberende sådana (den ena har jag pratat med direkt, i det andra fallet är det en andrahandsuppgift) och med ytterst hög trovärdighet, så har de återgett vad det snackas om i depån. Jag har ingen anledning att tro att de skulle hitta på att det snackas om Kimi. Är det substans i snacket då? Ingen aning men det skulle inte förvåna mig.

Vi har haft en sådan här diskussion vid ett tidigare tillfälle, Jari, och då ville du hänga budbäraren. Att återge att det snackas om att Kimi dricker betyder inte att det är jag som påstår att han dricker. Jag berättar bara om att andra pratar om det, vilket har ett nyhetsvärde i sig. En viktig distinktion att göra. Vad jag sedan själv tror, det är en helt annan femma.

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Det enda jag påstår har inget med at göra om eller huruvida Kimi dricker eller inte. Jag antar att han gör det, men noterar gärna också att det var några år sedan något skandalöst om hans drickande kom upp till allmän kännedom. Därför ifrågasätter jag gärna allmänintresset i ett påstående som "att Kimi dricker" eller hur bekräftat det nu är att och eller om han dricker.
Det är ju inte så att han lovat vara nykter resten av sitt liv och nu kan hängas ut för att han trillat dit. Det är nämligen inte brottsligt eller ens särtskilt fult att ta sig ett järn ibland till skillnad från vad somliga journalister kanske kan tänkas tycka.
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Kan han inte skriva rakt ut att alla vet att Kimi dricker? Fegt.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

ANFRAN skrev:

Eller att han är en skitstövel.

Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

JTarnstrom skrev:
ANFRAN skrev:

Eller att han är en skitstövel.
Precis. Nåt konkret som liksom går att bevisa.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Går skitstövel och storhet hand i hand?
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jari skrev:Går skitstövel och storhet hand i hand?
Bara om man heter Schumacher.

Kimi är bara skitstövel.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jari skrev:Det är ju inte så att han lovat vara nykter resten av sitt liv och nu kan hängas ut för att han trillat dit. Det är nämligen inte brottsligt eller ens särtskilt fult att ta sig ett järn ibland till skillnad från vad somliga journalister kanske kan tänkas tycka.

Jo, det är ganska fult att som en ledande förebild för många ungdomar förekomma på bilder av typen delfinen och liknande. I synnerhet i Italien ses inte den typ av järntagande som Kimi verkar uppskatta med så blida ögon.

Men visst, jag erkänner att Ferrari verkar hålla Kimi i ett ganska kort koppel, men det har de ju även medgett. Så det har ju blivit bättre, märkligt nog kör Kimi sämre än någonsin samtidigt och jag vet ju inte om det har nåt samband. Kimi verkar mer butter och inåtvänd än någonsin och kör sämre än någonsin, (eller så kör han lika bra, bara att de andra utvecklats) och så får han dricka mindre.

Kanske en slump, jag vet inte. Jag är inte ledsen över det.