Skandal - Hamilton bestulen på segern
-
- Moderator
Skandal - Hamilton bestulen på segern
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
VAD I HELVETE?
Det här är skandal på hög nivå. Det är dags att sluta titta på F1.
Det här är skandal på hög nivå. Det är dags att sluta titta på F1.
Men det är ju hyfsat konsekvent ändå. Sitter du i en Ferrari så får du böter, men sitter du i en McLaren så tappar du placering eller blir diskad.
Kan någon på fullt allvar verkligen påstå att Ferrari inte är gynnade av FIA? -AndersF1
Kan någon på fullt allvar verkligen påstå att Ferrari inte är gynnade av FIA? -AndersF1
-
- Mr Forza Motorsport
-
-
-
Som jag skrev i ett tidigare inlägg. Vad har de all asfalt till runt banan om den inte ska användas?! Hade Hamilton något annat val än att åka rakt fram? Om han hade fortsatt i sitt spår hade han kolliderat med Räikkönen och blivit bestraffad för det eller i värsta fall tvingats bryta. Det var bättre förr utan all jävla asfalt. Det var sällan man tjänade något att gena över en sandfålla, gräs eller betongmur.
Killen i den röda bilen utnyttjade "avåkningszonerna" ganska friskt genom hela tävlingen dessutom.
Jag har allvarligt talat ingen lust att se klart resten av säsongen. Detta var droppen för min del.
Killen i den röda bilen utnyttjade "avåkningszonerna" ganska friskt genom hela tävlingen dessutom.
Jag har allvarligt talat ingen lust att se klart resten av säsongen. Detta var droppen för min del.
Men det är ju hyfsat konsekvent ändå. Sitter du i en Ferrari så får du böter, men sitter du i en McLaren så tappar du placering eller blir diskad.
-
-
-
- Moderator
Vilken jävla skitsport! Nu är F1 nere på samma nivå som brottningen.
-
-
-
Efter starten i nedförsbacken mot Eau Rouge var han ute och tog ett vidare spår och fick bra fart upp mot backen. I slutet när det började regna var han även då väldigt mycket ute i "avåkningszonerna".Kuopio skrev:Utveckla?.menthol skrev: Killen i den röda bilen utnyttjade "avåkningszonerna" ganska friskt genom hela tävlingen dessutom.
-
Varför fick inte Massa stop-and-go för det här?
http://www.youtube.com/watch?v=53igbrZt ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=53igbrZt ... re=related
-
-
-
- Moderator
Ja, om inte Autosport har gjort en dundertavla så stämmer det. Men jävlar i mig om de inte har på fötterna. Då ska det rullas huvuden på den redaktionen.Eau Rouge skrev:Fast stämmer det verkligen? På F1:s officiella sida står det inget om det, och Hamilton är fortfarande innehavare av segern.
-
-
-
- Moderator
Återigen är det en skandal som diskuteras istället för sporten... jag börjar tröttna på skiten. Samma visa varje år, men den här gången har man påverkat den sportsliga utgången av mästerskapet på ett sätt som gör att förtroendet för sporten, som sport, riskerar att urholkas fullständigt. Men frågan är om man ska bry sig. Man kanske bara ska skita i det och skaffa sig ett annat intresse?
-
Finns inget att berätta. Hamilton försökte fuska till sig en seger. Dommarna upptäckte det och satte stopp för det.platt skrev:Va ?
Vad har hänt ?
Jag hade gäster som inte var intresserade av F1 , så jag såg bara delar av loppet, snälla berätta
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
-
-
- Mr Forza Motorsport
-
Du inser inte att du kommer att vara ganska ensam om att titta på F1 om detta fortsätter?Axelsson skrev:Bara sluta titta då.JTarnstrom skrev:Vilken jävla skitsport! Nu är F1 nere på samma nivå som brottningen.
Hamilton 76 poäng
Massa 74 poäng
Nä, det här va fan ett riktigt lågvattenmärke - och då vet jag ingen annan i fältet jag hellre skulle se bestraffas än Hamilton.
I was misled and that is the way it went
-
Det tycker jag du skall göra. Eftersom du tydligen inte accepterar att man följer reglerna och opponerar dig mot legitima och rättvisa domslut så är nog F1 inte din grej. Du kan kolla på konstsim "artswim" i stället. Du kommer gilla det.JTarnstrom skrev:Återigen är det en skandal som diskuteras istället för sporten... jag börjar tröttna på skiten. Samma visa varje år, men den här gången har man påverkat den sportsliga utgången av mästerskapet på ett sätt som gör att förtroendet för sporten, som sport, riskerar att urholkas fullständigt. Men frågan är om man ska bry sig. Man kanske bara ska skita i det och skaffa sig ett annat intresse?
-
- Moderator
Axelsson får nog åka och titta på plats för snart är det ingen som kommer att sända smörjan i tv.Cheever skrev:Du inser inte att du kommer att vara ganska ensam om att titta på F1 om detta fortsätter?Axelsson skrev:Bara sluta titta då.JTarnstrom skrev:Vilken jävla skitsport! Nu är F1 nere på samma nivå som brottningen.
Hamilton 76 poäng
Massa 74 poäng
Nä, det här va fan ett riktigt lågvattenmärke - och då vet jag ingen annan i fältet jag hellre skulle se bestraffas än Hamilton.
-
Får man byta spår 3 gånger längs camel rakan?Cheever skrev:Du inser inte att du kommer att vara ganska ensam om att titta på F1 om detta fortsätter?Axelsson skrev:Bara sluta titta då.JTarnstrom skrev:Vilken jävla skitsport! Nu är F1 nere på samma nivå som brottningen.
Hamilton 76 poäng
Massa 74 poäng
McFuckers
-
Nja, han fickju en uppenbar fördel av att gena, så diskning är ett rimligare straff. Man skulle ju kunna kombinerat det med en nerflyttning till nästa lopp, men det hade nog upplevts som för hårt.Diskvalificering är lagom milt och rättvist.Master_P skrev:Han gjorde ju en illegal manöver så klart han ska straffas... Hade personligen hellre sett en 10-platser nedflyttning till nästa lopp men men... skandal? Alonsos bestraffning i Ungern förra året var skandal, inte detta...
-
Han tog en lång sväng första kurvan och på näst sista varvet i regnet så var han ute några gånger pga. fästet (med Hamilton) , och det är "utnyttjade "avåkningszonerna" ganska friskt genom hela tävlingen" enligt dig??menthol skrev:Efter starten i nedförsbacken mot Eau Rouge var han ute och tog ett vidare spår och fick bra fart upp mot backen. I slutet när det började regna var han även då väldigt mycket ute i "avåkningszonerna".Kuopio skrev:Utveckla?.menthol skrev: Killen i den röda bilen utnyttjade "avåkningszonerna" ganska friskt genom hela tävlingen dessutom.
-
- Mr Forza Motorsport
Nu är det officiellt: http://www.fia.com/belgiumgp/documents/ ... ent_49.pdfJTarnstrom skrev:Ja, om inte Autosport har gjort en dundertavla så stämmer det. Men jävlar i mig om de inte har på fötterna. Då ska det rullas huvuden på den redaktionen.Eau Rouge skrev:Fast stämmer det verkligen? På F1:s officiella sida står det inget om det, och Hamilton är fortfarande innehavare av segern.
-
-
Det var blött. Hamilton försökte köra om Kimi i Bus Stop-chikanen. På yttern. Med typ fem varv kvar. Det blev för trångt. Hamilton svängde ut i avåkningszonen och genade genom chikanen. För att undvika bestraffning lade sig Hamilton bakom Kimi på start-och-mål-rakan. Verkligen i växellådan alltså. Och det första han gör är att dyka förbi Kimi i La Source. Det såg verkligen inte okej ut på tv-bilderna – med farten de höll blev omkörningen mer till en fortsättning av incidenten i Bus Stop, och där hade ju Hamilton genat. Så bestraffingen är väl egentligen befogad. Men med tanke på allt som hände efteråt blir domslutet ganska bisarrt.platt skrev:Va ?
Vad har hänt ?
Jag hade gäster som inte var intresserade av F1 , så jag såg bara delar av loppet, snälla berätta
Senast redigerad av ANFRAN den sön sep 07, 2008 18:54, redigerad totalt 1 gång.
-
-
Kimi gav inte plats åt LH. Han trängde ut han...ANFRAN skrev:Det var blött. Hamilton försökte köra om Kimi i Bus Stop-chikanen. På yttern. Med typ fem varv kvar. Det blev för trångt. Hamilton svängde ut i avåkningszonen och genade genom chikanen. För att undvika bestraffning lade sig Hamilton bakom Kimi på start-och-mål-rakan. Verkligen i växellådan alltså. Och det första han gör är att dyka förbi Kimi i La Source. Det såg verkligen inte okej ut på tv-bilderna – med farten de höll blev omkörningen mer till en fortsättning av incidenten i Bus Stop, och där hade ju Hamilton genat. Så bestraffingen är väl egentligen befogad. Men med tanke på allt som hände efteråt blir domslutet ganska bisarrt.platt skrev:Va ?
Vad har hänt ?
FIA = Ferrari International Assistance
-
-
Någonting att göra?Cheever skrev:Vad har det med någonting att göra?Axelsson skrev:
Får man byta spår 3 gånger längs camel rakan?
Jag gillar att regler följs, men att ändra resultatet efter en sån här kaostävling kan bara bli ett rejält bakslag för sporten.
Hamilton bytte spår 3 gånger på camel rakan. Ajabaja. Det får man inte göra.
McFuckers
-
Japp, exempelvis i starten så att han kunde ladda inför omkörningen av Massa på Kemmelrakan.menthol skrev:Killen i den röda bilen utnyttjade "avåkningszonerna" ganska friskt genom hela tävlingen dessutom.
Massa fick böter i Valencia och nu får Hamilton 25 sekunder istället. Rättvisa?
För övrigt, om det här nya resultatet står sig, så är den här segern ungefär lika uppkörd som Kovalainens i Ungern. I båda fallen gjorde vinnarna rätt kassa lopp, men med en jäkla röta och konkurrenternas frånfälle så vann man ändå.
Senast redigerad av Lemon den sön sep 07, 2008 18:58, redigerad totalt 1 gång.
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
-
Och?Axelsson skrev:Någonting att göra?Cheever skrev:Vad har det med någonting att göra?Axelsson skrev:
Jag gillar att regler följs, men att ändra resultatet efter en sån här kaostävling kan bara bli ett rejält bakslag för sporten.
I was misled and that is the way it went
-
- Moderator
Vad spelar det för roll? I domslutet handlar det om chikanen.Axelsson skrev:Någonting att göra?Cheever skrev:Vad har det med någonting att göra?Axelsson skrev:
-
Då Lewis kommer så ska man flytta på sig och rulla ut den röda mattan!olag skrev:Kimi gav inte plats åt LH. Han trängde ut han...ANFRAN skrev:Det var blött. Hamilton försökte köra om Kimi i Bus Stop-chikanen. På yttern. Med typ fem varv kvar. Det blev för trångt. Hamilton svängde ut i avåkningszonen och genade genom chikanen. För att undvika bestraffning lade sig Hamilton bakom Kimi på start-och-mål-rakan. Verkligen i växellådan alltså. Och det första han gör är att dyka förbi Kimi i La Source. Det såg verkligen inte okej ut på tv-bilderna – med farten de höll blev omkörningen mer till en fortsättning av incidenten i Bus Stop, och där hade ju Hamilton genat. Så bestraffingen är väl egentligen befogad. Men med tanke på allt som hände efteråt blir domslutet ganska bisarrt.platt skrev:Va ?
Vad har hänt ?
-
Ja. Men lite dålig kvalle.Kuopio skrev:Är det inte bättre att diskutera vad som egentligen hände istället för "Åhh nu ska jag sluta titta på F1!"?
Finns det nån video på situationen ute nånstans?
http://www.youtube.com/watch?v=74TZngbI ... hp?t=22642[/url]
McFuckers
-
-
http://www.youtube.com/watch?v=AmL9ODG1ZPYKuopio skrev:Är det inte bättre att diskutera vad som egentligen hände istället för "Åhh nu ska jag sluta titta på F1!"?
-
Fusk ska bestraffas.
FIA missade att bestraffa fusk mellan 1994-2006.
Skämt åsido.
Jag vet inte vad jag ska tycka.
Det värsta fia har gjort är bestraffningen av Alonso på monza 06.
Jag är generellt emot att man ändrar resultat men som den gode HA HA HAmilton sade på presskonferensen " it aint over until the fat lady sings" och oj vad rätt han hade.
FIA missade att bestraffa fusk mellan 1994-2006.
Skämt åsido.
Jag vet inte vad jag ska tycka.
Det värsta fia har gjort är bestraffningen av Alonso på monza 06.
Jag är generellt emot att man ändrar resultat men som den gode HA HA HAmilton sade på presskonferensen " it aint over until the fat lady sings" och oj vad rätt han hade.
Lite äldre, lite långsammare
-
-
- Moderator
Kimi trycker ju ut Hamilton på utsidan och det är inte tillåtet enligt reglementet.
-
- Mr Forza Motorsport
Exakt, här gäller det mycket större saker. Man måste vara jävligt blåögd för att inte inse att sådana här domslut på sikt riskerar hela skiten.Cheever skrev:Vad har det med någonting att göra?Axelsson skrev:
Är det svårt att tänka med båda hjärnhalvorna? Min ena är jätteglad att VM-striden blir jämnare, medan den andra gråter för reglerna tolkas olika varje gång. Vi kan aldrig mera veta hur domarna ska döma, utan kommer att få sitta och vänta på de slutgiltiga resultaten. Det vore bättre om de hade prisutdelning av föregående lopp innan starten av nästa, då blir det mindre "fel". Trodde vi skulle slippa förra årets skandaler.
-
Är det någon som har videolänk till starten så man kan se hur Kimi utnyttjar att köra utanför banan för att komma om Massa?olag skrev:http://www.youtube.com/watch?v=AmL9ODG1ZPYKuopio skrev:Är det inte bättre att diskutera vad som egentligen hände istället för "Åhh nu ska jag sluta titta på F1!"?
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
-
Det är bättre att domstolen i Haag tar beslut om vem som vinner Vm.Pastis skrev:Exakt, här gäller det mycket större saker. Man måste vara jävligt blåögd för att inte inse att sådana här domslut på sikt riskerar hela skiten.Cheever skrev:Vad har det med någonting att göra?Axelsson skrev:
Är det svårt att tänka med båda hjärnhalvorna? Min ena är jätteglad att VM-striden blir jämnare, medan den andra gråter för reglerna tolkas olika varje gång. Vi kan aldrig mera veta hur domarna ska döma, utan kommer att få sitta och vänta på de slutgiltiga resultaten. Det vore bättre om de hade prisutdelning av föregående lopp innan starten av nästa, då blir det mindre "fel". Trodde vi skulle slippa förra årets skandaler.
Så när dom ska dela ut VM bucklan så gör dom som på oskarsgalan. Och bucklan går till....Ferrari IGEN